Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2008, 08:06
LEUGEN
LEUGEN is offline
Ik was helemaal doorgedraaid, en toen heb ik mijn beste vriend met de dood zitten bedreigen. Ik wilde hem gewoon helemaal kapot maken. Ik vertelde hem hoe ik zijn keel dichtkneep, zijn hart er uit rukte, de angst in zijn ogen zag, angst van machteloosheid. En hoe ik zijn ogen langzaam doffer zag worden.. En het is nog niet over, die woede zit er nog steeds. Wat is er mis met mij???
Oud 03-04-2008, 08:20
Neko*
Neko* is offline
Dikke knuffel voor Ave. En iedereen die het verder nog nodig heeft/wil.

Vanacht eindelijk iets meer geslapen. Had liever gehad dat ik het niet gedaan had, want ik nu heb ik geen reden om niet naar school te gaan. Ookal moet ik mezelf slepen, ik kan het niet maken niet te gaan, wel? Ik ben zo moe, en dan tot 4 uur naar school moeten.. Nee, ik zie het nog niet zitten. Ik kijk wel hoe ik me voel over een halfuur. Misschien kan ik regelen dat ik wiskunde het 7e uur maak, dan mis ik in ieder geval geen proefwerken..

En hoe komt het toch dat mijn leven zo mooi en goed is, dat ik me toch zo moedeloos, leeg en alleen voel? Hoeveel langer kan ik hier nog tegen vechten?
Oud 03-04-2008, 09:00
Yana
Yana is offline
Iets over gesprekken en nee zeggen, maar daarna ja bleek te hebben bedoeld, je raar voelen en destructieve dingen doen. Iets met motivatie voelen, en bang zijn. Steeds weer zo bang zijn en dan weer terugkruipen. Iets met handreikingen en je gesteund voelen, iets met tranen die vastzitten, terugkijken op je leven en wanhopig zoeken naar geluk dat er vast ooit moet zijn geweest. Iets met altijd onrust en nooit volkomen tevreden zijn.

Iets met rode haren en maskertjes, met nagellak en bloempjes op je nagel. Iets met vriendjes die lief, maar soms zo onbereikbaar zijn. Met ik die dat kan veranderen, met muren die niet willen zakken, met cijfers die niet goed genoeg zijn omdat de eisen te hoog zijn. Iets met persoonlijk zijn, zonder te zeggen wat je voelt. Iets met vette bovenbenen die het waard zijn gestraft te worden. Iets met brieven aan je lichaam schrijven en wat ik nog steeds moet doen.

En ook nog iets over Wilders en kamerdebatten. Halsema en gisteren bij Prem een item over rechts-radicale jongeren. En weer iets over angst, en de wens om muren af te breken. Maar eerst mijn eigen muur. Eerst mijn eigen muur, want anders heb ik niets te geven. Oppervlakkigheid is niet meer dan dat.

En ik wil ook nog wat zeggen over lege woorden en mensen om wie je geeft. Iets over teveel eetstoornis, te veel eetstoorniswereld, teveel eten en teveel negatief. Iets over onverschillig zijn en niet meer geraakt worden. Iets over machteloosheid, iets over vertrouwen. Iets over mooi zijn, vrouw zijn, sensueel zijn. Iets over geluk dat ik niet heb kunnen vinden in het dun(ner..) willen zijn, en waar het voor niemand ooit zal zijn.

Iets over spelen met woorden en een terugblik naar vroeger. Depressief zijn en schrijven. De meest afzichtelijke woorden die nooit gedichten mochten heten, maar heel soms ook een schouwspel op papier. Woorden die vloeien in elkaar. Woorden. Tekst. Muziek. Schoonheid. Iets over geraakt worden als niets je meer raken kan.

En verder nog kort iets over twijfels. De eeuwige vraag die mijn hoofd inmiddels kan dromen zonder het nog te denken. Ja, nee, ja, nee, ja, nee, ja, nee. Beter worden. Gezond worden. Vechten zoals ik nog nooit gedaan heb. Iets over zoveel angst dat zelfs mijn tranen verlamt zijn. Iets over honger naar liefde. En daarmee sluit ik af.
Oud 03-04-2008, 09:05
Verwijderd
En daarmee open je.
Vechten lief meisje, vecht maar. Je wilt niet onverschillig zijn/worden, je wil nog geraakt kunnen worden. Bouw die muur maar af, je zult zien dat er mensen achter te wachten staan. En verder iets met knuffelsenvertrouwen geven en jehebtmnnummer en jekunthet en iets met toemaarmeisje,hetmag. Je mag vechten, je mag vallen, je mag huilen, je mag klein zijn, maar je mag ook groot zijn. Je mag zijn.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2008, 09:15
Verwijderd
he get, vandaag naar het ziekenhuis en daarna ook nog es naar de dietiste. eens kijken hoeveel tranen ik moet lsten om iets gedaan te krijgen, goddamn.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2008, 09:41
Verwijderd
M'n moeder ligt in het ziekenhuis (routine operatie, van te voren ingepland etc) en nu wil ik haar vandaag even bellen, maar kan ik dan gewoon naar 't ziekenhuis bellen en vragen of ze me doorverbinden of moet ik echt weten op welke afdeling ze ligt en moet ik die bellen?
Hmm, ik bel straks gewoon het normale nummer wel en dan vraag ik gewoon of ze me kunnen doorverbinden *trekt stoute schoenen aan*
Met citaat reageren
Oud 03-04-2008, 09:48
Yana
Yana is offline
Gewoon even uitleggen. En als je vertelt welke kwaal, dan weten ze vast wel welke afdeling dat moet zijn, denk ik.

En anders..wat is het ergste dat je kan overkomen? dat ze je niet kunnen doorverbinden.. nou so be it.
Oud 03-04-2008, 09:57
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Wat ben je poëtisch vandaag Yana

OT: Ja, pffff. Ik vind mijn studie gewoon stom. Maar ik ga nu wel wat doen. En morgen zie ik wel hoe het loopt, of zo.
Oud 03-04-2008, 10:41
Verwijderd
Citaat:
Gewoon even uitleggen. En als je vertelt welke kwaal, dan weten ze vast wel welke afdeling dat moet zijn, denk ik.

En anders..wat is het ergste dat je kan overkomen? dat ze je niet kunnen doorverbinden.. nou so be it.
Je hebt gelijk.
Ik denk dat ik nú gewoon ga bellen (of zou ze slapen? of eten? of iets anders aan het doen zijn? ach, alsof ik dat kan ruiken )

Ik bel eerst m'n vader nog maar eens even.

edit; oh, ik heb al een telefoonnummer gevonden waar bij staat: voor informatie telefoonnummers patienten. Dus ik neem aan dat ik daar naar toe moet bellen voor informatie over een telefoonnummer van een patient
*nerveus is*

Maar m'n moeder zal 't leuk vinden als ik bel, dus ik moet het echt doen

edit2; of zou het een telefoonnummer zijn voor patienten die informatie willen? *slaat zichzelf voor hoofd*

Argh, ik ben zo'n áánsteller

edit3:
Citaat:
Patiënten direct bellen

Indien onze patiënt de beschikking heeft over een mobiele telefoon dan kunt u de patiënt direct bellen. Soms is het niet toegestaan om mobiel te bellen. Indien onze patiënt gebruik maakt van Patiëntlijn dan is onze patiënt ook direct bereikbaar op het nummer dat boven de televisie of achter het bed vermeld staat. Indien u dit nummer belt dan krijgt u direct contact met de betreffende patiënt. U kunt de telefoonnummers van patiënten opvragen via 0900-8820.
Oooh, oké

edt4: nog 13 wachtenden voor me holy fuck, ik denk dat ik beter m'n vader kan vragen... Oh, of m'n zus natuurlijk

edit5; haha, ik ben echt een sufkut af en toe nou ja, ik heb m'n zus gebeld, haar man nam om (oooeh, eng hoor!!) en hij wist niet of ze een nummer had van m'n moeder. Maar dat hoor ik straks wel Nu probeer ik m'n vader nog eens op z'n mobiel

edit6 : hoe erg ben ik als ik zeg dat ik dit belrondje leuk vind? m'n vader zat in de auto, leuk om dan te bellen... ennn; hij had haar telefoonnummer!! Dus op naar edit 7

Laatst gewijzigd op 03-04-2008 om 11:00.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2008, 10:49
Verwijderd

k*tzooi
Met citaat reageren
Oud 03-04-2008, 11:05
Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
@ Heksjuh: is het misschien een idee om meteen dingen te onderstrepen als je leest? Dan kan je alle belangrijke dingen makkelijk terugvinden en heb je op die manier al een samenvatting gemaakt, terwijl het wel tijd scheelt.
Dat doe ik ook. Ik lees en onderstreep, en daarna ga ik samenvatten. Maar meestal als ik ga samenvatten, lees ik alles nog een keertje.

Fijn trouwens dat die vrouw je broek wil betalen Ik denk dat er zat mensen bij mij in de buurt wonen die dat niet zouden doen.

Citaat:
@Heksjuh: Het gaat er niet zo zeer om hoeveel tijd je er aan besteed, het gaat er meer om hoe je leert. Misschien leren dat studiegenootje en je zus efficienter? Of nemen ze met minder leren genoegen en zou jij daar ook gewoon voldoende aan hebben. Misschien zou je eens kunnen kijken of je een cursus over hoe je moet studeren kunt doen bij de universiteit, wie weet heb je daar wat aan en/of voel je je er zekerder door.

Samenvatten terwijl je leest stoort trouwens erg in het 'verhaal', vind ik...lezen en markeren en daarna samenvatten vind ik zelf beter werken. Al vat ik maar zelden samen, wat ik wel doe is vragen maken van alles wat ik gemarkeerd heb (dus van alle belangrijke dingen). Die vragen beantwoord ik zo kort mogelijk en vervolgens leer ik de vragen + antwoorden. Ik vind dat fijn werken.
Ik denk dat mijn studiegenootje en zus met minder leren genoeg nemen.
Ik ken een ander studiegenootje die zo'n cursus hoe je moet studeren gedaan heeft, en wat ik daarvan heb gehoord is dat ze je leren om schema's te maken. En ze zeggen dat samenvatten de slechtste manier van leren is.
Op de middelbare school maakte ik bij geschiedenis altijd vragen van de tekst. Alleen dat werkt niet bij mij, van elk klein feitje dat er staat maak ik een vraag
Maar wel bedankt voor je tip. Ik zal het eens proberen om bij de hoofdlijnen vragen te maken

Nu weer leren. Een hoorcollegestof lijkt me echt niet om door te komen. Maar bij dat hoorcollege hebben we vragen en doelstellingen gekregen, dus in plaats van alles te lezen zoek ik die dingen op. En de plaatjes uit het boek lezen. En dan neem ik daar genoegen mee, in plaats van alles lezen en samenvatten.
Ik vind dat als het me bij dit hoorcollege lukt om genoegen te nemen met de dingen die docenten blijkbaar belangrijk vinden, ik al een stapje verder ben. Ik weet wel dat ik bij een volgend hoorcollege weer mijn oude manier ga gebruiken, want die stof is minder onmogelijk om door te komen. Maar het is voor mijn gevoel een klein stapje vooruit met loslaten. Hoe stom het ook mag klinken.

Knuffel voor Lienepien.
Dolce: succes vandaag.
En voor iedereen die wil ook een knuffel (})
Oud 03-04-2008, 11:08
Heksjuh
Heksjuh is offline
Andijvie: leuke edits heb je En ik bedoel niet dat ik je uitlach ofzo, maar het is grappig om te lezen hoe je elke keer een nieuw idee krijgt en dan weer meer informatie hebt enzo.
En goed dat je zo aan het bellen bent, volgens mij had je dat een hele tijd terug niet gedurfd
Oud 03-04-2008, 11:12
Roosje
Roosje is offline
Ja natuurkunde ging goed. (: had ik niet verwacht na gisterenavond. -_- en nu moet ik een stukje schrijven over allochtone kinderen op basisscholen en het is een stukje dat er al twee weken niet uitkomt. Olee!
Oud 03-04-2008, 11:35
Verwijderd
Je hebt wel goede stoute schoenen gekocht, Andijvie
Met citaat reageren
Oud 03-04-2008, 11:46
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik heb een scriptieonderwerp
En een onderzoekvraag en al een paar punten die ik ga onderzoeken én een hele strakke planning. Toen ik zei dat ik het eigenlijk in augustus af wilde hebben, zeiden ze dat dat wel kon mits ik er keihard aan zou gaan trekken. Dus toen zijn er nog wat data naar voren gehaald die we al hadden afgesproken. Over 2,5 week moet ik m'n onderzoeksvoorstel en situatieschets inleveren en diezelfde week bespreken. Ik heb gezegd dat ik strakke begeleiding nodig heb, dus die heb ik nu. Al moet ik nu wel flink hard aan de slag. Vandaag maar eens de hele dag op de uni blijven om te beginnen. Voor morgen heb ik mijn werk afgezegd. Goéd bezig.

Eén begeleider zei nog dat het goed was dat ik om hulp had gevraagd, al had ik het beter wat eerder kunnen doen. Ja, het wordt krap zo, maar volgens hen moet het kunnen.

Dus nu aan de slag!
Met citaat reageren
Oud 03-04-2008, 11:47
Verwijderd
@andijvie: held van de dag ben je

ontopic: naar de k - l - o - t - e! en het is nog niet eens middag. Hoezee.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2008, 11:54
Verwijderd
Citaat:
Andijvie: leuke edits heb je En ik bedoel niet dat ik je uitlach ofzo, maar het is grappig om te lezen hoe je elke keer een nieuw idee krijgt en dan weer meer informatie hebt enzo.
En goed dat je zo aan het bellen bent, volgens mij had je dat een hele tijd terug niet gedurfd
Haha, nee, inderdaad. En het ergste is dus dat ik het nog leuk vond ook om zoveel mensen achter elkaar te bellen

M'n moeder heb ik gesproken, die mag vandaag al naar huis Dus dat gaat prima M'n zus heb ik ook nog gebeld. En toen was het bel rondje wel klaar.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2008, 13:28
metallica
metallica is offline
Hehe, heb ik mijn artikel nu al bijna af Ik ben echt te goed gewoon Ik ben benieuwd wat het wordt. Het is natuurlijk dom geweest het niet af te hebben bij de eerste deadline, want nu is het niet nog een extra keer nagekeken, wat me best wel een punt zou kunnen schelen... Andere toets ook gehaalt, wel net met een zesje maar ik heb 'm iig binnen, dat scheelt. Gewoon weer achten gaan halen voor de komende drie blokken
Straks vriendlief maar eens bellen om te kijken of hij de boel even voor me wil nakijken. Dat zou wel liefjes zijn.
Oud 03-04-2008, 13:34
Verwijderd
Owww, wat stom, ik moet nog een verslag inleveren Helemaal vergeten Snel aan de slag dus!
Met citaat reageren
Oud 03-04-2008, 14:31
Verwijderd
Verdorie, boekenbeurs in het mecc vanaf vandaag, maar ik heb met mijn domme hoofd al toegezegd dat ik voor iemand in kom vallen op mijn werk.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2008, 14:37
Verwijderd
Citaat:
*knip*
Hoe was het bij de pych? En heb je je piercing? Fotooooo!

OT: ik ben zóóó moe. Therapie was moeilijk en ik moet straks weer... En dan nog vergadering. Pfft, ik wil gewoon naar m'n bed. Ik ben nog niet gemaild en ik hoop toch echt dat dat nog gaat gebeuren vandaag.
Morgen ook een lange dag, maar ook wel leuk. Zaterdag maar even bijslapen ofzo.

Kwast, hoe is het met jou?
Met citaat reageren
Oud 03-04-2008, 14:41
rensd
rensd is offline
Pff.. Ik ben er helemaal klaar mee. Morgen het laatste tentamen. Gelukkig nog maar 50 bladzijdes maar wel nog een hele lijst met vliegtuigdefinities uit mijn kop leren. Geef mij die formules maar. Ik ben duidelijk geen alfa..
Met citaat reageren
Oud 03-04-2008, 15:19
metallica
metallica is offline
Citaat:
Verdorie, boekenbeurs in het mecc vanaf vandaag, maar ik heb met mijn domme hoofd al toegezegd dat ik voor iemand in kom vallen op mijn werk.
Dat is morgen en overmorgen toch ook nog? Ik wil eigenlijk ook gaan, maar dat wordt dan weer geld uitgeven dat ik beter niet uit kan geven. Dus toch maar niet
Oud 03-04-2008, 15:27
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Hoe was het bij de pych? En heb je je piercing? Fotooooo!

OT: ik ben zóóó moe. Therapie was moeilijk en ik moet straks weer... En dan nog vergadering. Pfft, ik wil gewoon naar m'n bed. Ik ben nog niet gemaild en ik hoop toch echt dat dat nog gaat gebeuren vandaag.
Morgen ook een lange dag, maar ook wel leuk. Zaterdag maar even bijslapen ofzo.

Kwast, hoe is het met jou?
ja, ik kwam een kwartier te laat.. omdat ik zo slecht had geslapen, ik wilde sowieso 5 minuten te laat komen want dan hoefde ik N. niet te zien. Dus ik loop daar gehaast dat gebouw binnen staat N. daar met mijn psy (M.) te praten... Ik kon gelijk wel janken dus ik liep heel snel door naar boven.
Ik heb er niet meer over gesproken,maar N. is gewoon echt mooi.. I can't help it.
ik heb haar nodig. Waarom zegt een stemmetje in mijn hoofd dat mijn hart bij haar ligt. oh...
maar goed, ik moest mijn gewicht zeggen. Hallo, ik vindt hem zelf veel te hoog!!!! maar weet dat ie lager is dan de laatste keer dat ik bij M. was. Ik heb hem dus maar op haar notitieblok geschreven. Toen hebben we besloten dat ik moet bloed laten prikken. Oke, daar gaan we dan. Bloedbeeld, HB, en kalium. Ja, ik weet dat een hoog en laag kalium gevaarlijk is voor me hart, ja, ik weet echt dat k meer moet eten en ja, ik weet echt wat gezonde voeding is.. echt.

Ik kan terecht bij Apeldoorn Voor deeltijd 2 of 3 dagen. Doe mij maar 3 dagen, ik wil hard aan mezelf werken.

Ik ga vanavond mijn neuspiercing laten zetten. (koopavond) Ik heb ook mijn nieuwe vest aan, en ik vindt hem echt coool.. Ik laat een vriendinnetje wel ff een foto van mij maken...
(als ik dan maar niet herkent wordt door iemand hier op t forum)
Met citaat reageren
Oud 03-04-2008, 15:59
Nijn*
Nijn* is offline
@ Lentekriebel: goed dat je toch hebt besloten te bellen!
@ Redhair: je klinkt alsof je er klaar voor bent, ik hoop dat het wat wordt tussen jullie, ik gun het je zo
@ ~~dolce~~: wat ontzettend fijn dat je in Apeldoorn terecht kunt! En ik verwacht idd een foto!
@ Yana: meisje.. ik wil je zoveel zeggen, maar spreek je wel op msn. *knuff* voor nu,, doorgaan en práten weet je nog? Praten, ventileren, niet meer alleen zijn en langzaam die muren afbreken.
@ Heksjuh, rensd: succes nog met leren/bijwerken/tentamens!!

@ Sonho, ~lienepien~ en Nattigheid: *MEGA-KNUFFEL!*
Zo, nu heb ik het gros waar ik op wilde reageren wel gehad denk ik

OT: Ik ben klaar. M'n wiskunde vanochtend was één grote grap. Heb wel de volle drie uur uitgezeten maar het was ZO ontzettend moeilijk.. ik kan me niet voorstellen dat hier iets goeds uit is gekomen maar ja ik had gisteravond toch al een beetje besloten het op de herkansing te gooien. Ach, af en toe mag dat best.
En Nederlands (letterkunde) ging wél goed! M'n cijfer zal tussen de 8 en 8,5 zitten!! En nog veel fijner vind ik het commentaar: 'Je kan écht goed schrijven! Je moet een studie kiezen die daarbij past. Wat ga je kiezen? Lekker gesprek! Goed op niveau, ik ben onder de indruk van je schrijven en werken!' omg!
Hihi, dus dat is eindelijk een mooie afsluiter van de tentamenweek. En nu ben ik klaar met tentamens! Morgen gewoon school maar natuurlijk niets te doen dus ik ga nu lekker doen waar ik al de hele week zin in heb: In mijn slobberkleren in bed liggen met een pot thee/koekjes en naar seizoen 3 van ER kijken (die ik net binnen heb gekregen)!! Hmm, zo is het leven ineens een stuk leuker
*strooit eindelijk weer wat positiviteit*
Oud 03-04-2008, 16:07
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
@Nijn: Tuurlijk kan jij goed schrijven (schrijf je nog ooit proza?), wel fijn dat je letterkunde goed ging en dat de docent positief was

OT: Ik ben dus eigenlijk best wel zenuwachtig, maar ik heb geen eens maagpijn. Dus ik vind dat het 'ondanks alles' juist erg goed gaat
Oud 03-04-2008, 17:08
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Zó moe, ik ga maar naar huis, dan heb ik wel de drukke spitstrein, maar ja, zo wordt het ook niks. Gisternacht niet goed geslapen en om 7 uur op, vannacht nog slechter geslapen (ik weet niet wat ik allemaal aan het doen was, maar ik had (letterlijk) ruzie met de wekker en elk uur wakker om te kijken hoelaat het was), weer 7 uur op. Vannacht wil ik gewoon rustig slapen, aub. Morgen denk ik maar weer naar hier en lezen lezen lezen, heel actief aan de scriptie. Ik word al helemaal gek dat ik maar 2 weken heb voor die onderzoeksopzet. Ik moet en algemene secundaire literatuur lezen en me richten op mijn deelonderwerpen en archeologische opgravingsrapporten lezen en nog naar de UVA voor inscriptieonderzoek en nog een boek lezen dat ik tot nu toe alleen nog maar op de UVA heb kunnen vinden, maar dat tot 30 april is uitgeleend en dat is veel te laat. Oja, en dan nog daar een verslag over typen dat ergens over gaat en een opzetachtige vorm heeft

Ik ben wel blij dat ik nu eindelijk aan de slag kan en een onderwerp heb, maar ik ben ook al helemaal gestresst door wat ik in zo korte tijd allemaal moet doen. Maar wie wil er hier in augustus afstuderen..
Met citaat reageren
Oud 03-04-2008, 17:12
Heksjuh
Heksjuh is offline
Nijn: dankje
Fijn dat je Nederlands goed ging, wat een mooie complimenten! Veel plezier met ER kijken

Ik ben wel opgeschoten vandaag. Twee hoorcolleges niet zo goed geleerd, maar ik vind het echt belachelijk: de hoorcollege gaat over stof die we niet hoeven te lezen in het boek. Dan staat er bestudeer bladzijde 300-320 (bijvoorbeeld), en dan komen de plaatjes en dingen uit het hoorcollege uit de bladzijdes ervoor.
Dit word een slechte evaluatie voor dit vak.

Ik had dinsdag practicum Algemeen Onderzoek Paard. Ik zag er een beetje tegenop, maar het was echt heel leuk. Het eerste paard was een beetje vervelend, want ze wilde eten (ze hadden de paarden net eten gegeven toen wij kwamen, handig) en alles wat wij wilden doen, wilde zij niet. Het tweede paard was wel heel lief. Het halster omdoen lukte me niet helemaal, ik ben duidelijk nog niet de baas over de paarden. Maar verder was hij superlief en braaf. Het derde ooglid bekijken vind ik vies en moeilijk om goed te doen. Toen het me eindelijk goed was gelukt heb ik niet goed gekeken, want ik vind dat er zo vies uit zien. Onze docente was ook heel aardig.
Als we veel tussenuren hebben, ga ik met ervaren studiegenootjes bij de paarden oefenen. Ik had echt helemaal niks met paarden, maar nu vind ik ze stiekem toch wel leuk en lief.

En nu weer aan de studie!
Oud 03-04-2008, 17:28
Nienna*
Nienna* is offline
Ik ben trots op mezelf: ik heb hem, heel volwassen, opgebeld, de situatie uitgelegd, gezegd waarom ik boos was (op rustige toon), dat ik het niet begrijp, dat ik níet oordeel over zijn relatie (of althans niet hardop ) maar dat ik niet kan begrijpen waarom hij zich ten opzichte van mij heeft opgesteld. Dat het niet om háár gaat, maar om hoe hij mij heeft behandeld.
En dat ik hem even niet wil zien, omdat ik dan meer kapot zal maken dan me lief is, omdat ik daar gewoon even geen zin in heb. Dat ik niet kan veinzen dat ik blij voor hem ben. En dat ik hem daarom gewoon niet kan zien.

Waarschijnlijk doet hij de volgende keer precies hetzelfde; dit is al de tweede keer dat het op dit punt fout gaat tussen ons. Maar toch wegen de goede dingen op tegen de slechte dingen. Ik kan hem alleen nu niet verdragen, met de drukte van school en zo. Hij zoekt het maar even lekker met haar uit.

Ze komen er wel achter, het werkt toch niet tussen hen. Maar ik ben niet degene die daarover moet oordelen.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2008, 18:26
Verwijderd
supér.
Ik ben chagarijnig, en ik voel me nog steeds aangesproken door wat de ouders van mijn vriend hebben gezegd.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2008, 18:37
Verwijderd
Tsja. Ik maak me geen illusies meer, waardeloosheid.

Ik wil mn vriendje, en tegen m aan zitten, want dan voel ik me niet zo ongeliefd als hier.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2008, 18:45
metallica
metallica is offline
@Sidhe: Is het voor jou geen mogelijkheid om op kamers te gaan? Want wat ik zo lees lijkt me echt een hel... Bij mij thuis ging het er op een andere manier kut aan toe, maar het was zo'n verademing om weg te kunnen (al bracht dat weer andere problemen mee, vnl financieel) Maar toch was het het waard voor mij iig.
Oud 03-04-2008, 18:57
Verwijderd
Vanmiddag gepraat met iemand die me helpt met mijn (add)problemen. Ik moest huilen omdat ik me zo rot voel. Ze vond al dat ik veel had meegemaakt voordat ik over de depressie vertelde die ik een paar jaar terug had. Ook weet ze een paar persoonlijke erge dingen nog niet (had daar niet aan gedacht, maar ik vertel er sowieso niet graag over). Ook is dat probleem van toen nu niet meer van belang, want nu is alles goed. Gister moest ik ook al huilen en vanochtend hield ik me in. Ik voel me dan ook zó ontzettend eenzaam hier. Op de middelbare school had ik een beste vriendin waarbij ik in de klas zat en waarmee ik over alles kon praten... Ik mis dat zo erg. Waarom moest ik nou zo ver weg gaan wonen? Waarom heb ik het zo druk? Ik haat het om me zo eenzaam te voelen, ik kan niet tegen verveling. Misschien een idee om over een paar weekjes weer een psych-meet te organiseren? Wat vinden jullie?

Ik moet dit weekend naar mam, maar daar heb ik niet zo'n zin in. Ze is wel erg lief hoor, maar ze heeft amper tijd omdat ze een café heeft. Ik heb er ook niet echt iets te doen. Mja, ik kan wel voor school gaan leren ofzo, maar dat doe ik liever een andere keer. Hopelijk kan ik iets voor zaterdagavond regelen.

Vriendje is duisentmiljardoneindiglief!<3
Met citaat reageren
Oud 03-04-2008, 19:13
Verwijderd
Ja nou, ik heb het een soort van geprobeerd. En het mislukt. Dus ik hou niet zo van proberen. Ik ga wel weer gewoon verder zoals ik bezig was, dat ging best goed.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2008, 19:15
Heksjuh
Heksjuh is offline
Sorry dat ik alweer post. Niet dat er iemand er last van heeft, maar toch.
Bij werkcollege 3 stond bij de powerpoint notities een soort van samenvatting. Handig, nu heb ik dat netjes op een rijtje staan en het zijn de dingen die de docent blijkbaar belangrijk vindt

Thoughtful: *geeft concentratie* Maar niet teveel, ik heb het zelf ook hard nodig
En dat van vervelende studiegenootjes herken ik. Een van mijn studiegenootjes waar ik veel mee omga is ook zo irritant. Niks van aantrekken, jij haalt je vakken toch ook gewoon?

Faded-Away: als ik geen tentamenstress/drukte heb, vind ik een psych meet wel leuk
Oud 03-04-2008, 19:49
Verwijderd
Verdomme, hoe moet ik nou studeren als je me zó tegenwerkt.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2008, 19:56
Roosje
Roosje is offline
Olee, vanmiddag was superleuk. (: Mijn nieuwe vriendinnetjes zijn gaaf. <3 En ik hoef nog maar twee tentamens en dan nooit van m'n leven meer SE-week. Het is ook wel raar... het is allemaal weer een laatste keer, en vorig jaar heb ik al een miljoen laatste keren gehad. (Laatste keer toneelweekend. Laatste keer mijn klas, waarin ik vier jaar heb gezeten. Laatste keer ons lokaal Latijn. Laatste keer de wc's op de eerste verdieping. Laatste keer kloten bij scheikundepracticum. Laatste keer wiskundeproefwerk. Laatste keer met mijn beste vriendinnetje in de klas zitten. Laatste keer... alles.) En dit jaar komen er natuurlijk nog veel meer laatste keren. Een laatste keer "echt in mijn eigen bed". Een laatste keer mijn zusjes elke avond. Een laatste keer alles, maar daarna komen ook alle eerste keren en die compenseren de laatste keren ruimschoots - althans, dat hoop ik. Misschien moet ik een manege in Utrecht gaan zoeken.
Oud 03-04-2008, 21:24
metallica
metallica is offline
Citaat:
Ja nou, ik heb het een soort van geprobeerd. En het mislukt. Dus ik hou niet zo van proberen. Ik ga wel weer gewoon verder zoals ik bezig was, dat ging best goed.
*knuft* Meis, bijna alles is een kwestie van vallen en opstaan. Je kan niet van jezelf verwachten dat alles meteen goed gaat. Dat zou wel mooi zijn en ik ken het gevoel, maar zo werkt het nou eenmaal niet. Gun jezelf heel even de tijd en probeer het dan weer, als het eenmaal lukt kan je trots op jezelf zijn

Wiejj, verslag is af en mijn lieve vriendje heeft de boel even voor me nagekeken. Vanavond nog even een biertje
Oud 03-04-2008, 21:25
rare kwast
rare kwast is offline
en we gaan weer een weekendje weg.. pff ben zoooo moe
ik lees de laatste tijd heel weinig sorry ik werk nu 4 dagen van 8 tot half 6 en heb op maadag van 8 tot 10 ehbo op woensdag van 7 tot 9 vrijwilligers werk en tussendoor probeer ik T te zien..
T die zo leuk is en waar er een klik is/lijkt te zijn...

maar goed, dit weekend kan ik dus niet bijlezen

*knuffelt iedereen*
Oud 03-04-2008, 21:32
Verwijderd
wtf hij is nu al bijna vol
Met citaat reageren
Oud 03-04-2008, 21:42
Verwijderd
Ik voel me zó kut en gefrustreerd. Vanavond was de informatie avond van de deeltijd en alles liep mis waardoor ik meer dan een half uur te laat was. Vervolgens zeg ik mijn naam en het is echt geen goed teken als alle hulpverleners inhet lokaal meteen weten wie je bent en zelfs "the big boss" je hele geschiedenis kent... Ik wil geen "bijzonder" geval zijn . Is het dan allemaal zo slecht met me gesteld?
Toen het was afgelopen en ik terug naar huis wilde kwam de bus niet opdagen en ik heb er serieus 2 uur over gedaan om thuis te komen. Kom ik thuis, wil mijn kamerdeur GVD niet open. Ik heb een kwartier lopen kloten met dat slot en uiteindelijk maar even bij een huisgenootje een sigaretje gerookt. Vervolgens nog eens geprobeerd en gelukkig lukte het toen wel... na 5 minuten... Argh . En nu loopt mijn muis ook weer te kutten. Ik krijg wat van dat ding. Het ligt niet aan de muis zelf, maar aan de software en ik heb echt al vanalles geprobeerd maar het ding werkt nog steeds niet fatsoenlijk.

Echt, ik heb zin om te schreeuwen, te slaan, te schoppen mijzelf gewoon helemaal kapot te maken... Ik heb het even niet meer. It's too much.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2008, 21:44
Verwijderd
Citaat:
@Sidhe: Is het voor jou geen mogelijkheid om op kamers te gaan? Want wat ik zo lees lijkt me echt een hel... Bij mij thuis ging het er op een andere manier kut aan toe, maar het was zo'n verademing om weg te kunnen (al bracht dat weer andere problemen mee, vnl financieel) Maar toch was het het waard voor mij iig.
Mwoah, ik vind me achteraf altijd een beetje een aansteller, omdat het zó veel erger kan, het valt eigenlijk wel mee. Het is meer een feit dat ik zo weinig zelfvertrouwen heb.

En dan komt mn moeder weer thuis met foundation, en mn zusje met stomme opmerkingen ("het gaat niet echt vooruit HE.") *middelvinger* En vriendje is echt heel erg onhandig aan de telefoon (ik vond t leuk dat ie even belde, zegt ie "ja ach je moet toch wat he", mannen ) maar ik ben wel heel blij met m. <3
Met citaat reageren
Oud 03-04-2008, 22:07
rare kwast
rare kwast is offline
tas in pakken is kut..

to do list voor morgen:
boodschappen doen,
ondergoed kopen
taart halen
nieuwe scheermesjes en borstel kopen
Oud 03-04-2008, 22:07
rare kwast