Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2008, 23:08
Verwijderd
I''m confused now.
Advertentie
Oud 08-04-2008, 23:10
Fantôme
Fantôme is offline
oke. berichten verwijderd.
weet ik veel wat ik wel en niet mag zeggen
dat is me nooit helemaal duidelijk geworden.
wist niet dat ik me oprecht een beetje rottig zou kunnen voelen om een forumspelletje. mja.
truste.
Oud 08-04-2008, 23:11
Verwijderd
Ik ben er, na drie keer alles lezen, redelijk van overtuigd dat Fantome cupido is, en Dun Hout en coolkast geliefden, zoals Vlinder zei. Dus.
Oud 08-04-2008, 23:14
Vlindertje
Vlindertje is offline
Ik denk dat ik maar op Dun Hout ga stemmen morgen. Als hij geliefde is, weten we ook meteen dat Fantome onschuldig is. Mocht Dun Hout geen geliefde zijn, probeert Fantome zich onschuldig te gedragen en heeft ze dus iets te verbergen.
Oud 08-04-2008, 23:14
Verwijderd
Citaat:
Ik vermoed dat Fantôme dadelijk een pm van de spelleider krijgt.
Dan kan ze bij het clubje

Fantoom zal inderdaad cupido zijn dus? Je mag op zich alles zeggen want het staat niet in de regels. Is de regel van cupido eigenlijk toegevoegd met dat gedoe niet iemand koppelen die eerste ronde sterft?

twee posts samengevoegd want blaat
Citaat:
Ik ben er, na drie keer alles lezen, redelijk van overtuigd dat Fantome cupido is, en Dun Hout en coolkast geliefden, zoals Vlinder zei. Dus.
Citaat:
Ik denk dat ik maar op Dun Hout ga stemmen morgen. Als hij geliefde is, weten we ook meteen dat Fantome onschuldig is. Mocht Dun Hout geen geliefde zijn, probeert Fantome zich onschuldig te gedragen en heeft ze dus iets te verbergen.
Huh maar de een ging toch op de ander stemmen?
Oud 08-04-2008, 23:15
Verwijderd
Ik ben met Vlinder, Dun Hout it is morgen.
Oud 08-04-2008, 23:15
Vlindertje
Vlindertje is offline
Volgens mij moeten de spelleiders er gewoon voor zorgen dat de geliefden op tijd weten dat ze gekoppeld zijn.
Oud 08-04-2008, 23:16
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Volgens mij moeten de spelleiders er gewoon voor zorgen dat de geliefden op tijd weten dat ze gekoppeld zijn.
wie zegt dat ze dat niet op tijd weten dan?
Oud 08-04-2008, 23:18
Sador
Sador is offline
Citaat:
Je mag op zich alles zeggen want het staat niet in de regels. Is de regel van cupido eigenlijk toegevoegd met dat gedoe niet iemand koppelen die eerste ronde sterft?
De regels moeten nodig aangepast worden, zoals ik eerder ook al aangaf. Cupido mag, net als de ziener, niet praten over zijn of haar functie omdat het lullig is voor de personen in kwestie (in dit geval de geliefdes die geen schijn van kans meer maken) en omdat het spel 'unbalanced' maakt.
Oud 08-04-2008, 23:19
Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:
Is de regel van cupido eigenlijk toegevoegd met dat gedoe niet iemand koppelen die eerste ronde sterft?
Citaat:
wie zegt dat ze dat niet op tijd weten dan?
Lisa had het er even over.

Citaat:
Huh maar de een ging toch op de ander stemmen?
Ik heb nooit gezegd dat Dun Hout geliefde is met Coolkast. Fantome noemt alleen Dun Hout en ik denk dat het wel het proberen waard is om te kijken of Dun Hout inderdaad geliefde is.
Oud 08-04-2008, 23:19
Verwijderd
Citaat:
De regels moeten nodig aangepast worden, zoals ik eerder ook al aangaf. Cupido mag, net als de ziener, niet praten over zijn of haar functie omdat het lullig is voor de personen in kwestie (in dit geval de geliefdes die geen schijn van kans meer maken) en omdat het spel 'unbalanced' maakt.
Cupido is juist degene die weet wie de geliefden zijn en mag zeker deze verdacht maken, dacht ik zo. Maar goed, niet belangrijk voor dit spel want fantoompje kon haar mondje sowieso niet houden
Oud 08-04-2008, 23:22
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Cupido is juist degene die weet wie de geliefden zijn en mag zeker deze verdacht maken, dacht ik zo. Maar goed, niet belangrijk voor dit spel want fantoompje kon haar mondje sowieso niet houden
of ik nu wel of geen cupido ben.
het is toch in dorpelingenbelang dat de geliefden er gewoon uitgaan
want uiteindelijk spelen die voor elkaar en hoeven zij helemaal niet beide een dorpeling te zijn (kan wel natuurlijk).
Oud 08-04-2008, 23:23
Verwijderd
Citaat:
of ik nu wel of geen cupido ben.
het is toch in dorpelingenbelang dat de geliefden er gewoon uitgaan
want uiteindelijk spelen die voor elkaar en hoeven zij helemaal niet beide een dorpeling te zijn (kan wel natuurlijk).
Hier zeg ik dan toch ook helemaal niks over? Ik zeg juist dat cupido hen verdacht mag maken (aangezien ze ook een bedreiging vormen). Ik snap je geblaat niet
Oud 08-04-2008, 23:24
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Hier zeg ik dan toch ook helemaal niks over? Ik zeg juist dat cupido hen verdacht mag maken (aangezien ze ook een bedreiging vormen). Ik snap je geblaat niet
nou zeg
ik stel alleen een vraag, omdat het eerder 'lame' werd genoemd door iemand anders.
Oud 08-04-2008, 23:25
Verwijderd
Citaat:
nou zeg
ik stel alleen een vraag, omdat het eerder 'lame' werd genoemd door iemand anders.
Ja, eh, je replyde het op mij dus ik had geen idee wat je nou helemaal wilde Laten we er maar over op houden aangezien we zometeen weer boze spelleiders op ons dak hebben

Het was trouwens positief geblaat
Oud 08-04-2008, 23:26
Fantôme
Fantôme is offline
wtf. laten we idd maar ophouden ja.
Oud 08-04-2008, 23:35
Verwijderd
Het lijkt me eigenlijk nauwelijks nuttig om Dun Hout te stemmen. Er is nog niet echt reden om hem verdacht te vinden en als hij inderdaad geliefde is dan is dat kut, want dan hebben we weer twee dorpelingen eruit. Natuurlijk is er de kans op een geliefde-wolf, maar zo waarschijnlijk is dit nou ook weer niet. Net zo waarschijnlijk als een geliefde-ziener/tovenaar/wolfsbane ofzo en ik hoef niet uit te leggen waarom dát slecht zou kunnen uitpakken voor de dorpelingen.

En het is niet bepaald gunstig voor de dorpelingen om de geliefden vroeg weg te stemmen, want dat scheelt weer stemkracht. (Voor de wolven is het trouwens ook niet per se gunstig, want het is toch een partij die niet direct voor de dorpelingen werkt.) Het is gewoon een derde partij en als je weet wie het zijn en ze verder met rust laat, of ze eventueel op tijd verhangt, zie ik geen reden om ze zo vroeg dood te willen hebben. Behalve dat je dan te weten komt of ~~Fantôme~~ een cupido is, maar zo nuttig is die kennis nou ook weer niet, zeker nu het toch vrij duidelijk is dat ze 't waarschijnlijk wél is.

Ik geloof dat we een beetje vergeten dat dit niet de jacht op de cupido en de geliefdes is, maar de jacht op de wolven. Dus het lijkt me verstandiger om te kijken naar andere verdachten. Dan houden we gewoon rekening met Dun Hout z'n stemgedrag en als de geliefden lastig worden kunnen we hem nog altijd verhangen.
Oud 08-04-2008, 23:39
Fantôme
Fantôme is offline
@ paranoide; dat is ook een optie natuurlijk
Oud 08-04-2008, 23:39
Sador
Sador is offline
Citaat:
Het lijkt me eigenlijk nauwelijks nuttig om Dun Hout te stemmen. Er is nog niet echt reden om hem verdacht te vinden en als hij inderdaad geliefde is dan is dat kut, want dan hebben we weer twee dorpelingen eruit. Natuurlijk is er de kans op een geliefde-wolf, maar zo waarschijnlijk is dit nou ook weer niet. Net zo waarschijnlijk als een geliefde-ziener/tovenaar/wolfsbane ofzo en ik hoef niet uit te leggen waarom dát slecht zou kunnen uitpakken voor de dorpelingen.
Not true. Die dorpelingen zijn een eigen team en spelen om zelf te winnen. Het is dus totaal niet zinvol om ze erin te houden.

Je hebt wel een punt m.b.t. de tovenaar / ziener etc. geliefdes, hoewel een ziener geliefde weleens HEEL gevaarlijk zou kunnen zijn door systematisch de juiste mensen voor hun eigen voordeel eruit te weten te krijgen.

Feit blijft, geliefdes moeten dood.
Oud 08-04-2008, 23:47
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
En een tovenaar geliefde is nutteloos voor de dorpelingen, omdat die alleen zijn eigen geliefde beschermd. Maar als ie dood gaat dan wordt de leerling gepromoveerd tot tovenaar. En dat geldt natuurlijk ook voor een ziener geliefde
Oud 08-04-2008, 23:53
Verwijderd
Citaat:
Not true. Die dorpelingen zijn een eigen team en spelen om zelf te winnen. Het is dus totaal niet zinvol om ze erin te houden.

Je hebt wel een punt m.b.t. de tovenaar / ziener etc. geliefdes, hoewel een ziener geliefde weleens HEEL gevaarlijk zou kunnen zijn door systematisch de juiste mensen voor hun eigen voordeel eruit te weten te krijgen.

Feit blijft, geliefdes moeten dood.
Maar juist als je wéét dat het geliefden zijn, kun je daar rekening mee houden en hun verdachtmakingen/stemmen niet al te serieus nemen. Toch? Ik baseer wat ik zeg eigenlijk alleen op mijn ervaringen in het vorige spel, daar gingen de geliefden na een ronde of vijf/zes dood en toen vond iedereen dat jammer, omdat ze in het begin van het spel nog handig kunnen zijn. In de laatste paar rondes wil je ze niet hebben nee, omdat ze de boel dan ernstig kunnen verstoren, maar ik gok dat ze, zeker in de eerste helft van het spel, gewoon achter de wolven aanzitten en pas 'in actie' komen als de dorpelingen één van hen proberen te verhangen. Het is immers in hun voordeel als de wolven snel verhangen worden, want dan is het spel afgelopen en hebben zij gewonnen. Of winnen ze alleen als iedereen dood is en zij zelf nog niet?
Oud 08-04-2008, 23:56
Verwijderd
Citaat:
En een tovenaar geliefde is nutteloos voor de dorpelingen, omdat die alleen zijn eigen geliefde beschermd. Maar als ie dood gaat dan wordt de leerling gepromoveerd tot tovenaar. En dat geldt natuurlijk ook voor een ziener geliefde
Hmm, daar zit wel wat in. Hoewel hetzelfde natuurlijk geldt voor een geliefde-heks/verrader en deze functies staan dan juist meer aan de goede kant. Of nouja, ze werken dan in elk geval niet meer voor de wolven en dat is gunstig.
Oud 08-04-2008, 23:57
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
nee als het spel eindigt en zij leven nog. Dat kan dus zijn als alle wolven dood zijn, maar ook als de wolven genoeg dorpelingen eten om het spel te laten eindigen
Oud 08-04-2008, 23:59
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Hmm, daar zit wel wat in. Hoewel hetzelfde natuurlijk geldt voor een geliefde-heks/verrader en deze functies staan dan juist meer aan de goede kant. Of nouja, ze werken dan in elk geval niet meer voor de wolven en dat is gunstig.
true, alleen kan de verraderfunctie sowieso niet overgenomen worden door de leerling
Oud 09-04-2008, 00:07
Verwijderd
jezus, er is in één dag al zoveel gepost dat ik volgens mij dit hele spel achter blijf lopen
Oud 09-04-2008, 00:08
Verwijderd
Citaat:
true, alleen kan de verraderfunctie sowieso niet overgenomen worden door de leerling
Oja.

Maar goed, ik verdedig de aanwezigheid van de geliefden ook niet hoor, alleen lijkt het er nu op dat Dun Hout geliefde is en Fantôme cupido. En mijn eerste reactie is dan meer - het is mooi dat we dit weten, want dan kunnen we hier rekening mee houden en Dun Hout eventueel na een tijdje alsnog opknopen, terwijl we ons nu focussen op wie er potentiëel wolf kunnen zijn.
Oud 09-04-2008, 00:13
Vlindertje
Vlindertje is offline
De dorpelinggeliefden tellen sowieso niet mee als dorpelingen. Tenminste dat staat in de wincondities en die heeft Daboman zelf opgesteld.
Oud 09-04-2008, 00:15
Sador
Sador is offline
Citaat:
De dorpelinggeliefden tellen sowieso niet mee als dorpelingen. Tenminste dat staat in de wincondities en die heeft Daboman zelf opgesteld.

Als de geliefdes er nog inzitten kan niemand winnen behalve de geliefdes. Punt.
Oud 09-04-2008, 00:24
Verwijderd
Nouja, dan moeten ze dus dood als het een beetje spannend dreigt te worden, wat heel makkelijk te doen is als je weet wie ze zijn. Of wie één van hen is.

Ik denk trouwens ook dat als wij ze nu niet verhangen, de wolven er wel één zullen eten binnenkort. Zodat ze gelijk twee stemgerechtigden te pakken hebben.
Oud 09-04-2008, 00:38
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
jezus, er is in één dag al zoveel gepost dat ik volgens mij dit hele spel achter blijf lopen
Ja, ben je 1 avondje weg...*zucht*

Wel leuk dat ik in het verhaal zo lief overkom trouwens. En ik werk bij de V&D? Iemand in de war met La Place/C'est du Pain toevallig?

Verder snap ik het hele gebeuren om die geliefdes niet zo, maar ik ben ook first-timer. De kans lijkt me niet zo groot dat er een good/evil stelletje is.
En dat Coolkast en Dun Hout geliefden zouden zijn vanwege het stemmen op Zoemzoem geloof ik eigenlijk ook niet zo. Het zijn maar 2 13-jarige kereltjes, dus mss is er gewoon toeval bij. Als zo veel mensen idd op DH gaan stemmen, weten we idd of hij een geliefde was, maar zo ja, zijn we meteen 2 mensen kwijt.

Verder verdenk ik nu eigenlijk iedereen, maar vooral Katje en Fantome vielen me op. Katje maakte al snel een aantal mensen verdacht en Fantome gaat ook wel in de aanval.
Ik kijk het nog even aan.
Oud 09-04-2008, 00:53
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Wel leuk dat ik in het verhaal zo lief overkom trouwens. En ik werk bij de V&D? Iemand in de war met La Place/C'est du Pain toevallig?
Werk je daar? Het was natuurlijk vrij willekeurig uitgekozen, maar wel leuk dat ik dan zo dicht bij de roos zat
Oud 09-04-2008, 01:04
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik werk bij de CDP ja, maar veel mensen hier zeggen La Place. (want das ook groen met broodjes). Je glazen bolletje werkt goed, dus 'k zal beter op de hints in de verhaaltjes gaan letten.
Oud 09-04-2008, 08:00
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Omg. Ik ben dood

Wat heb ik nu weer gedaan? Mag ik eindelijk weer meespelen (na een spel er als eerste uit te gaan en het volgende spel niet mee kunnen doen omdat die binnen 15 minuten vol zat), ben ik in de tweede ronde al dood. Ik zou bijna zeggen dat dit een wraak (of grap) van Dark Phoenix/Sador is
Oud 09-04-2008, 08:53
Krynn
Krynn is offline
En hierom heb ik nog steeds iets van, de Cupido moet een helper voor de geliefden worden gelijk de verrader voor de wolven. Iemand die weet wie ze zijn, en ze helpt, ipv ze elke keer om zeep helpt. Maar goed.

Ik kan me goed vinden in wat Paranoide post, maar ik denk toch dat ik op Dun Hout ga stemmen vandaag. Twee stemmen zijn nogal wat als je gelijkspel wil veroorzaken, en als ik hun was zou ik de dorpelingen echt niet meer helpen (Cupido is er één, enzo). Ook wat EoS zegt over de ziener en de tovenaar is een reden. Ik wil zeker weten dat die functies aan de goeie kant staan, en nu hebben we de leerling nog. Zal je net zien dat er één van hen heks is.

Zijsprongetje: stel nou dat één van hen heks is, en de ander ziener of tovenaar? Wat wordt de leerling dan? Hmz. Ah. Degene die gehangen is sterft eerst, natuurlijk. Zijn functie, dan. Ok.

Eh. Bla bla. Lijstje:

Dun Hout
Vlindertje
Katje
Krynn
Oud 09-04-2008, 10:27
Vlindertje
Vlindertje is offline
Coolkast had al eerder aangegeven om op Dun Hout te gaan stemmen, dus het lijstje moet zijn.

Dun Hout
Coolkast
Vlindertje
Katje
Krynn
Oud 09-04-2008, 11:01
Verwijderd
@ Paranoide:
Het is misschien wel zo dat de geliefden op dit moment nog niet echt veel kwaad kunnen, maar feit blijft dat ze niet aan onze kant staan. Als we nu iemand anders er uitstemmen is de kans het grootst dat het 1 van ons is, dan stem ik liever de geliefden er nu al uit. Plus het is mogelijk dat een van de geliefden wolf oid is, dus dan is het helemaal dubbel pret.
Oud 09-04-2008, 11:12
Sador
Sador is offline
Citaat:
Omg. Ik ben dood

Wat heb ik nu weer gedaan? Mag ik eindelijk weer meespelen (na een spel er als eerste uit te gaan en het volgende spel niet mee kunnen doen omdat die binnen 15 minuten vol zat), ben ik in de tweede ronde al dood. Ik zou bijna zeggen dat dit een wraak (of grap) van Dark Phoenix/Sador is
Huh? Ik heb opzich niks tegen jou, hoor. Ik snap trouwens ook niet zo goed waarom ik wraak op je zou willen nemen, want je hebt me opzich niks misdaan.

Daarbij zou het héél erg dom van mij zijn om jou op te eten nadat ik je heb genoemd, want op die manier breng ik mezelf met jou in verband.

En het zou een beetje jammer zijn als je mij neerschiet nu alleen omdat ik op je stemde, je kan je schot beter gebruiken om een wolf of geliefde neer te schieten.
Oud 09-04-2008, 11:29
Vlindertje
Vlindertje is offline
Het weerwolfspel is toch sowieso niet bedoeld een persoonlijke vetes uit te vechten? Je moet het ww-spel spelen voor je plezier en om te winnen, niet om mensen die je niet lief vindt te straffen door ze dood te maken
Oud 09-04-2008, 11:31
Verwijderd
Citaat:
je kan je schot beter gebruiken om een wolf of geliefde neer te schieten.
Het ziet er -for now- uit dat de supposed geliefde Dun Hout er vanavond uit gestemd wordt, dan is het niet zo handig als Spekkie ook op hem gaat schieten. Beetje overkill
Oud 09-04-2008, 11:34
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Het was ook een grapje Maar reacties uitlokken is wel heel erg leuk, en je schiet meteen in de verdediging, dus misschien zegt dat ook wel wat
En natuurlijk breng ik mijn stem pas vanavond uit, als ik een idee heb wie er uit gaat, zodat ik niet op dezelfde schiet
Oud 09-04-2008, 11:38
Sador
Sador is offline
Citaat:
Het was ook een grapje Maar reacties uitlokken is wel heel erg leuk, en je schiet meteen in de verdediging, dus misschien zegt dat ook wel wat
En natuurlijk breng ik mijn stem pas vanavond uit, als ik een idee heb wie er uit gaat, zodat ik niet op dezelfde schiet
Ik ga elk spel heel vroeg dood, vind je het gek dat je een reactie uitlokt als je als dode jager me verdacht noemt
Oud 09-04-2008, 13:11
Verwijderd
Citaat:
Omg. Ik ben dood

Lijkt me sterk dat die zo dom is. Maar then again, reversed reversed reversed reversed natuurlijk, niet te vergeten

Ik stem nu maar vast, ben nu nog even online maar vanavond waarschijnlijk niet enzovoorts. En verder maakt het nog vrij weinig uit op wie er wordt gestemd dus ik ga zeker niet voor gezeur zorgen.

Dun Hout
Coolkast
Vlindertje
Katje
Krynn
Lisa
Oud 09-04-2008, 13:24
Uice
Uice is offline
Ik kan me ook wel vinden in de verdenkingen van Dun Hout.

Dun Hout
Coolkast
Vlindertje
Katje
Krynn
Lisa
Juice
Oud 09-04-2008, 13:41
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Wat een meelopers. Zal dit een makkelijke schietpartij worden?
Oud 09-04-2008, 15:36
Fantôme
Fantôme is offline
BELANGRIJK
Lieve forummers,
Vandaag is aan het licht gekomen dat er een miscommunicatie is ontstaan, voordat dit wwspel is begonnen. Hierdoor zijn er in het spel feitelijk andere geliefden dan cupido in haar hoofd heeft. Het is niet terug te halen of deze fout bij de spelleiders ligt of bij mij. Van mijn kant kan ik zeggen, ook doordat ik geen uitgaande pm's bewaar, niet met 100% zekerheid te kunnen zeggen de goede namen te hebben doorgegeven. In overleg lijkt het ons het beste als de mensen die wél geliefden zijn, dit gewoon blijven. Mijn verdachtmakingen naar Dun Hout zijn hierbij niet meer relevant. Voor dit spel zal ik zwijgen over mijn kennis van wie wél geliefden zijn. Er is zeker weten geprobeerd zo min mogelijk mensen te schaden door deze fout en ik hoop dat jullie het kunnen begrijpen.

Oud 09-04-2008, 15:37
Verwijderd
ja fuck
Oud 09-04-2008, 15:41
Vlindertje
Vlindertje is offline
Ow
Oud 09-04-2008, 15:42
Verwijderd
Lol whut.

Wel jammer dat de cupido nu niet meer kan helpen om de geliefden te pakken.
Oud 09-04-2008, 15:44
Verwijderd
Ik vind het maar vaag. Ik denk dat ik voorlopig mijn stem voor Dun Hout laat staan, teneerste omdat ik toch niks beters weet, en ten tweede omdat dit zomaar eens een truc van de spelleider kan zijn om te compenseren dat Fantoom iets te vrijpostig heeft gesproken gisteren.
kgg
Oud 09-04-2008, 15:45
Vlindertje
Vlindertje is offline
Ik vind het trouwens wel raar dat Fantome het post en niet de spelleider.

Regels voor berichten