Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2008, 15:43
Inanis
Inanis is offline
Ik vind het wel aardig zo en mis ook geen relatiepartner omdat ik het nooit gehad heb.
Ik ken wel meiden of heb er gekend waar ik duidelijk van binnen meer van wil(de), maar dan nog wil ik echt niet binden, samenwonen of daar veel tijd in steken.
De lusten zijn een leuk extra'tje, de lasten die daar aan kleven niet.

Laatst gewijzigd op 07-04-2008 om 19:02.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-04-2008, 16:03
max-grunn
max-grunn is offline
Citaat:
Ik vind het wel aardig zo en mis ook geen relatiepartner omdat ik het nooit gehad heb.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2008, 18:10
Changshan
Changshan is offline
Citaat:

(...)

De lusten zijn een leuk extra'tje, de lasten die daar aan kleven niet.
Gaat een beetje moeilijk samen; je zult die lusten/lasten-afweging toch altijd zelf moeten hebben ervaren voordat je daarover een oordeel kunt vellen, zoals je al in je eerste zin impliceert.
Oud 07-04-2008, 18:38
Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Gaat een beetje moeilijk samen; je zult die lusten/lasten-afweging toch altijd zelf moeten hebben ervaren voordat je daarover een oordeel kunt vellen, zoals je al in je eerste zin impliceert.
Ik vind veel tijd steken in en aandacht geven een last.
Ik hoef niet te weten hoe het is om met een lekker wijf te neuken om dat vast te stellen.
Neuken zal vast top zijn, maar daarna vast zitten aan de ander.. dan wil ik gewoon andere vormen van vermaak gaan beoefenen met bijvoorbeeld vrienden.

Laatst gewijzigd op 08-04-2008 om 02:56.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2008, 18:51
Verwijderd
Citaat:
Ik vind veel tijd steken in en aandacht geven een last.
Ik hoef niet te weten hoe het is om met een lekker wijf te neuken om dat vast te stellen.
Neuken zal vast top zijn, maar daarna vast zitten aan de ander, dan wil ik gewoon andere vormen van vermaak gaan beoefenen met bijvoorbeeld vrienden.
Alsof neuken het enige voordeel van een relatie is .
Maak eerst maar echte (wederzijdse) liefde mee en praat dan verder.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2008, 19:01
Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Alsof neuken het enige voordeel van een relatie is .
Maak eerst maar echte (wederzijdse) liefde mee en praat dan verder.
Dat is het zeker.
Voor een emotionele band heb ik al een meid.
Seks is het enige extra middel van vermaak dat ik verder nog haalbaar acht bij het vrouwelijk geslacht.
Oud 07-04-2008, 19:49
Lynne
Lynne is offline
Saai. En ik vind het heel stom dat ik ook al veel te lang niet meer echt verliefd ben geweest.
Oud 07-04-2008, 22:30
Verwijderd
Citaat:
Dat is het zeker.
Seks is het enige extra middel van vermaak dat ik verder nog haalbaar acht bij het vrouwelijk geslacht.
Hoe kun je dat met zoveel zekerheid zeggen als je nog nooit een relatie hebt gehad?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2008, 07:10
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Hoe kun je dat met zoveel zekerheid zeggen als je nog nooit een relatie hebt gehad?
+ nog nooit seks hebt gehad.
Oud 08-04-2008, 08:21
stout!
stout! is offline
Citaat:
En vind je het 'een last' om tijd en aandacht in haar te steken, of in andere vrienden/mensen waar je zo'n band mee hebt?
Dat is in een relatie niet anders, alleen gaat de band nog dieper en krijg je er (als het goed zit) zelfs nog directer een goed gevoel voor terug.

Niemand heeft een relatie omdat het enige voordeel seks is en de rest een last, daar hoef je namelijk geen relatie voor te hebben.
Hetzelfde geldt voor de emotionele band, die zal met je vriendin altijd anders zijn dan met 'die meid' waar je hem nu mee hebt (anders zou ze wel je vriendin zijn).
Oud 08-04-2008, 18:03
Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Mensen zijn imperfect, wat je uit ze kunt halen is beperkt.
Maar zeg me gerust wat voor extra vorm(en) van vermaak je nog meer uit een relatie kunt halen als man-zijnde.

Citaat:
stout! schreef:
En vind je het 'een last' om tijd en aandacht in haar te steken, of in andere vrienden/mensen waar je zo'n band mee hebt?
Dat is in een relatie niet anders, alleen gaat de band nog dieper en krijg je er (als het goed zit) zelfs nog directer een goed gevoel voor terug.

Niemand heeft een relatie omdat het enige voordeel seks is en de rest een last, daar hoef je namelijk geen relatie voor te hebben.
Hetzelfde geldt voor de emotionele band, die zal met je vriendin altijd anders zijn dan met 'die meid' waar je hem nu mee hebt (anders zou ze wel je vriendin zijn).
Ik zei niet dat tijd en aandacht voor mensen ansich een last is, wel een teveel daarvan. En ik zie samenwonen, meer dan 3 dagen in de week bij elkaar zijn, meer dan twee nachten per week bij elkaar slapen, de compromissen die komen kijken bij en het rekening houden met een partner als (te)veel tijd en aandacht steken in.

Het meisje waar ik een emotionele band mee heb vind ik btw veel belangrijker dan de meiden waar ik verliefd op ben geweest en mee geflirt heb.
Oud 08-04-2008, 18:29
tuttebel
tuttebel is offline
ik vind vrijgezel zijn altijd wel fijn, lekker rondzwerven en geen rekening met iemand hoeven houden. verder heb ik dan ook nog meer tijd voor mezelf en voor mn vrienden. maar nu ik een vriend heb zou ik natuurlijk niet vrijgezel willen zijn. ik heb t nog geprobeert tegen te houden, want mn vrijgezelle leventje was zo lekker, maar ik was gewoon te verliefd en daar doe je niets tegen. en nu wil ik dus echt niet zonder hem, en pas ik graag mijn leven aan.
Oud 08-04-2008, 19:45
darkfairy
darkfairy is offline
het is even wennen.
ik ben het nog maar net een kwartier.
^^.
Oud 09-04-2008, 00:29
Haagse Sjonnie
Haagse Sjonnie is offline
Ik ben vrijgezel... ongeveer 3 jaar. En het bevalt prima. Ik heb wel een soort van sprookjesrelatie met iemand maar dat gaat zeer langzaam omdat we niet altijd contact hebben. We passen ook niet bij elkaar maar we zijn wel cool.

Wat die compromissen betreft: als je elkaar al heel goed kent voordat je een relatie begint, heb je die compromissen al gemaakt onderbewust en is het des te gemakkelijker voor beide.

Een emotionele band met iemand zegt zoveel meer dan je vriendin zijn. Natuurlijk, er valt over te twisten 'hoe diep die band wel niet is' omdat sommige gevoeliger ingesteld zijn dan anderen. Maar aan de andere kant valt er ook te discussieren over de serieusheid en echtheid van een relatie. Sommigen zien een oppervlakkige relatie al gauw als 'echte' liefde. Het is trouwens ook gerelateerd aan de leeftijd.

Een diepe emotionele band kan meer zeggen dan een oppervlakkige relatie.
Oud 09-04-2008, 07:59
stout!
stout! is offline
Citaat:
Het meisje waar ik een emotionele band mee heb vind ik btw veel belangrijker dan de meiden waar ik verliefd op ben geweest en mee geflirt heb.
Natuurlijk vind je haar belangrijker. Met een meisje waar je verliefd op bent geweest heb je niet zo'n band ontwikkeld.
Toch word je niet voor niet verliefd, dat gevoel geeft je (als alles goed gaat) de kans om heel dicht bij de ander te komen en een diepere/specialere band te creëren dan je met anderen hebt.
Ik wil het je trouwens niet aanpraten hoor, je moet het zelf weten als je geen relatie wil .
Oud 09-04-2008, 10:40
Inanis
Inanis is offline
Verliefdheid heeft haar nut, het zet aan tot voortplanting. Wel jammer dat het zo nauw samenhangt met obsessie -en verslavingsverschijnselsen.
Besides ik ben me er niet bewust van dat andere diersoorten verliefd op elkaar hoeven te worden om te neuken en de soort in stand te houden.

Wel apart eigenlijk dat het topic zo is gewipt van relatie naar verliefdheid. Ik hoop dat niet alle meiden je ook bijstaan in je idealisering daarvan.
Oud 09-04-2008, 13:01
stout!
stout! is offline
Waar zie je me verliefdheid idealiseren?
Oud 09-04-2008, 13:39
Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Toch word je niet voor niet verliefd, dat gevoel geeft je (als alles goed gaat) de kans om heel dicht bij de ander te komen en een diepere/specialere band te creëren dan je met anderen hebt.
Alsof verliefdheid iets is dat zorgt voor een speciale band.
Een speciale band maak je zelf met iemand die 'speciaal' voor je is.. dat krijg je niet aangeleverd door hormoontjes of chemische processen die je hoofd op stelten zetten.
Oud 09-04-2008, 14:15
Verwijderd
Citaat:
Alsof verliefdheid iets is dat zorgt voor een speciale band.
Een speciale band maak je zelf met iemand die 'speciaal' voor je is.. dat krijg je niet aangeleverd door hormoontjes of chemische processen die je hoofd op stelten zetten.
Hmm *denkt even na* Ik denk dat die 'speciale band' komt van de combinatie van vriendschap met seks -> fysieke/emotionele band en intellectuele. Ik denk dat je de bindende eigenschappen van seks onderschat in dit geval, de connectie die je hebt/krijgt als je zo vertrouwd bent met iemand anders' lichaam als het jouwe. Dat voegt altijd iets toe wat vriendschap op zichzelf niet kan geven. En het zijn wel die hormoontjes en chemische processen die zorgen voor goeie seks.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2008, 14:32
Inanis
Inanis is offline
Citaat:
En het zijn wel die hormoontjes en chemische processen die zorgen voor goeie seks.
True, maar die hormoontjes en chemische processen staan een nuchter, intellectueel proces tussen beiden wel in de weg.

Ik denk toch dat je iemand beter heel leuk kunt vinden dan echt verliefd te zijn.
Oud 09-04-2008, 14:38
Verwijderd
Citaat:
True, maar die hormoontjes en chemische processen staan een nuchter, intellectueel proces tussen beiden wel in de weg.

Ik denk toch dat je iemand beter heel leuk kunt vinden dan echt verliefd te zijn.
Hu? In mijn ervaring niet, hoor. Nu moet ik zeggen dat ik van mezelf vrij nuchter ben en veel nadenk, en ook val op jongens die zo zijn, dus misschien zijn mijn relaties nuchterder, 'bewuster', dan die van de meeste mensen. Maar seksuele aantrekkingskracht in de weg staan van intelligente gesprekken e.d.? Integendeel, er is weinig leuker na de seks (behalve dan slapen, als het laat is ).
Met citaat reageren
Oud 09-04-2008, 14:44
Haagse Sjonnie
Haagse Sjonnie is offline
Citaat:
Hmm *denkt even na* Ik denk dat die 'speciale band' komt van de combinatie van vriendschap met seks -> fysieke/emotionele band en intellectuele. Ik denk dat je de bindende eigenschappen van seks onderschat in dit geval, de connectie die je hebt/krijgt als je zo vertrouwd bent met iemand anders' lichaam als het jouwe. Dat voegt altijd iets toe wat vriendschap op zichzelf niet kan geven. En het zijn wel die hormoontjes en chemische processen die zorgen voor goeie seks.
Het zorgt voor goede seks en je krijgt er een speciale band mee. Hoewel dat tegenwoordig ook te verwaarlozen valt. Lees: sletjes en wanhopige mensen die hun gevoelens niet kennen.

Trouwens, er komt veel bij kijken als je elkaar niet heel goed kent en seks hebt. Je denkt aan duizend dingen terwijl, als je een emotionele band hebt, geen onzekerheden meer hebt dus je kunt de seks gelijk naar een hoger level brengen.

Maar goed, als je een snelle sekser bent en oppervlakkig wilt beginnen om daarna een diepere band op te bouwen kan dat ook. Ieder zijn eigen mening.

Ik denk echter dat, als je eenmaal de sleutel van de man hebt gevonden, je het kunt toepassen. Dus ze op jou verliefd laten worden. Maar dat was offtopic.
Oud 09-04-2008, 14:45
vedetje
vedetje is offline
Ik vond het erg vrijgezel te zijn toen ik nog geen vriendje had gehad, maar eens na mijn eerste echte relatie vond ik het wel weer leuk vrij te zijn.

Ik had dan ook helemaal geen zin om weer aan een relatie te beginnen en daarom heeft het eigenlijk een half jaar geduurd vooraleer ik met mijn huidige vriend serieus ben geworden.

Ik ben graag vrijgezel omdat ik dan gewoon kan doen wat ik wil, wil ik uitgaan tot een gat in de nacht en flirten met 10 jongens, dan kan dat, of wil ik gaan slapen omdat ik om 9 uur om ver val, dan gaat dat ook...
Maar ik kan niet klagen, al bij al voel ik me weinig verplicht, we hebben allebei ons eigen leven, en we blijven grotendeels uit elkaar leven.

Maar toch zou ik mijn relatie nu niet inwisselen: we hebben al een redelijke geschiedenis achter de rug en het feit dat ik hem vertrouw zonder al te veel reserve's betekent heel veel voor mij.
Oud 10-04-2008, 09:42
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Geen discussie over verliefdheid hier. Ontopic graag.

Hoe vind jij het om vrijgezel te zijn?
Oud 10-04-2008, 13:59
Verwijderd
Ik vind het wel chill. Het bevalt me heel erg dat ik echt alles kan doen , en om de nodige mannelijke aandacht te krijgen scharrel ik zo hier en daar een beetje.
Ik zit nu in het buitenland dus een relatie zou toch niet werken omdat ik over 2,5 maanden weer terug ga, maar in Nederland zou ik het wel weer fijn vinden om superverliefd te worden op een jongen die dat ook op mij is.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2008, 12:05
Artemist
Artemist is offline
Ik denk dat ik het niet zo erg zou vinden als ik dan tenminste vrienden had.
Maar ja, helaas zit dat er ook niet in.
Dus nee, ben er niet zo over te spreken.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2008, 12:10
Artemist
Artemist is offline
Citaat:
ik denk dat dit de reden is dat mannen je (zoals je zelf zegt) geen aandacht geven. Ze lijken daar een sensor voor te hebben. Als je lekker in je vel zit straal je dat uit en trek je veel meer mensen aan. Het klinkt té cliché maar is echt waar.
Dus ik zou me in eerste instantie maar eens bezig houden met jezelf en dan volgt de rest.
Zelfs als ik lekker in mijn vel zit komen de meest stompzinnige figuren op me af, en dat ook slechts zeldzaam. Of het zijn pleasers zonder eigen mening en vaak nog lelijk ook, of het zijn opgeschoten dronkelapjongens die overal hun pik wel in willen steken, of mannen van middelbare leeftijd die me oh zo bijzonder vinden.

Tja, dan maar niet hoor.

maar ik snap je punt wel hoor.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2008, 22:05
Verwijderd
Prima, ik heb al voldoende gezeur aan mijn hoofd.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2008, 22:18
Armoed
Armoed is offline
Citaat:
ik denk dat dit de reden is dat mannen je (zoals je zelf zegt) geen aandacht geven. Ze lijken daar een sensor voor te hebben. Als je lekker in je vel zit straal je dat uit en trek je veel meer mensen aan. Het klinkt té cliché maar is echt waar.
Dus ik zou me in eerste instantie maar eens bezig houden met jezelf en dan volgt de rest.
Mannen hebben geen sensors buiten onze ogen. Het zijn de vrouwen met de NASA-engineering voor leugens, niet lekker in je vel zitten, je anders voordoen dan je bent, onzeker zijn etc.

Mannen kijken gewoon naar uiterlijk. Als ze geen aandacht krijgt van mannen dan kleed ze zich niet goed/te veel of doet ze niet genoeg aan haar uiterlijk.
Oud 11-04-2008, 22:21
Verwijderd
Citaat:
Mannen hebben geen sensors buiten onze ogen. Het zijn de vrouwen met de NASA-engineering voor leugens, niet lekker in je vel zitten, je anders voordoen dan je bent, onzeker zijn etc.

Mannen kijken gewoon naar uiterlijk. Als ze geen aandacht krijgt van mannen dan kleed ze zich niet goed/te veel of doet ze niet genoeg aan haar uiterlijk.
Hm, dat kun je wel zéggen, maar ik heb duidelijk meer aanspraak als ik vrolijk en uitgelaten door de kroeg huppel dan wanneer ik verdrietig of chagrijnig er een beetje bij sta.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2008, 22:29
Vuile Beunkoe
Vuile Beunkoe is offline
Citaat:
Hm, dat kun je wel zéggen, maar ik heb duidelijk meer aanspraak als ik vrolijk en uitgelaten door de kroeg huppel dan wanneer ik verdrietig of chagrijnig er een beetje bij sta.
En dat geld andersom net zo
Met citaat reageren
Oud 11-04-2008, 23:29
Verwijderd
Citaat:

Jeetje, wat een rechtlijnigheid.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2008, 23:55
Luna
Luna is offline
Citaat:
Precies.
En je hoeft er nog niet eens overduidelijk chagarijnig bij te staan want ik ga echt niet in de kroeg staan te janken als ik niet lekker in mn vel zit maar de aandacht is toch minder in een periode waarin het niet helemaallekker met me gaat.
Oud 12-04-2008, 01:54
Mokkol
Mokkol is offline
op dit moment echt geen behoefte aan een vriendin! eerst mn ding doen daarna pas de ware tegenkomen
Met citaat reageren
Oud 12-04-2008, 03:20
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Of het zijn pleasers zonder eigen mening en vaak nog lelijk ook, of het zijn opgeschoten dronkelapjongens die overal hun pik wel in willen steken, of mannen van middelbare leeftijd die me oh zo bijzonder vinden.
Dit stukje klinkt alsof je ook minder stompzinnige figuren weinig kans geeft, aangezien je al vrij snel kritiek klaar hebt.
Oud 12-04-2008, 19:42
Artemist
Artemist is offline
Citaat:
Dit stukje klinkt alsof je ook minder stompzinnige figuren weinig kans geeft, aangezien je al vrij snel kritiek klaar hebt.
Nee hoor, ik sta best open voor veel mannen, maar goed als ik dan eens iemand leuk vind/verliefd op wordt, zijn ze in mij niet geďnteresseerd (of het moet voor sex zijn). En als iemand interesse toont ga ik ook wel even bij mijzelf na of dat niet toch wat kan worden maar ja, als ik ga walgen bij het idee dat die jongen dan iets seksueels met mij zou doen, dan lijkt het me niet dat ik daar verder nog iets moet ' proberen.'
Met citaat reageren
Oud 12-04-2008, 22:10
Changshan
Changshan is offline
Hehe, daar heb je een punt.
Oud 13-04-2008, 14:26
Verwijderd
Ruim een maand vrijgezel nu, alhoewel ik natuurlijk al een veel langere tijd alleen ben. (net meer dan drie maand nu) Hmmmm, ik ben neutraal...sjansen en doen is ook af en toe leuk, maar mjah... toch liever iemand, en dezelfde, om tegen aan te hangen af en toe dan telkens een ander op het oog... denk ik zo.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 12:31
KiMZz
KiMZz is offline
Ik ben met een paar korte tussenperiodes al vanaf mijn 16e niet meer vrijgezel geweest. Ik vind het juist heerlijk om altijd iemand te hebben waarmee je iets leuks kan doen of om gewoon mee te knuffelen en te praten enzo!
Soms bedenk ik mezelf weleens hoe het zou zijn als ik op dit moment vrijgezel zou zijn. Veel voordelen natuurlijk, maar nog meer nadelen want het kan wel saai en alleen zijn... Ik ben iig blij dat ik nu al 3 jaar dezelfde relatie heb
Oud 17-04-2008, 09:04
Volk
Volk is offline
Citaat:
Nee hoor, ik sta best open voor veel mannen, maar goed als ik dan eens iemand leuk vind/verliefd op wordt, zijn ze in mij niet geďnteresseerd (of het moet voor sex zijn). En als iemand interesse toont ga ik ook wel even bij mijzelf na of dat niet toch wat kan worden maar ja, als ik ga walgen bij het idee dat die jongen dan iets seksueels met mij zou doen, dan lijkt het me niet dat ik daar verder nog iets moet ' proberen.'
Misschien helpt het om niet op zoek te zijn naar relatiemateriaal maar naar vriendschappen. Dus niet nagaan of je iets seksueels met iemand zou kunnen doen maar of je bevriend met die persoon zou kunnen zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2008, 15:06
Verwijderd
Vrijgezel zijn is eigenlijk wel zo veilig.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2008, 16:40
I C U
I C U is offline
Citaat:
Vrijgezel zijn is eigenlijk wel zo veilig.
Daar sluit ik me wel bij aan

Een relatie is ook leuk, though
Reageren

Regels voor berichten