Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Bekijk resultaten poll: Wie wordt dit jaar kampioen?
Ajax 38 33.04%
AZ 7 6.09%
Feyenoord 29 25.22%
PSV 35 30.43%
andere club 6 5.22%
Aantal stemmers: 115. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-02-2008, 17:04
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Je hoeft de wedstrijd niet te zien om te weten dat 4-5-1 een niet al te aanvallende opstelling is toch? (of 9-1-0 in de praktijk)
Dus aanvallend voetbal is goed voetbal?
Oud 03-02-2008, 19:22
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Zucht, wat een beschamende vertoning weer.
Oud 03-02-2008, 22:14
kalinho
kalinho is offline
Voetballes
Oud 04-02-2008, 22:04
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Afmeldingen olympisch team:
Bakkal, Marcellis, Beerens, Roorda: blessures
Maduro: privéredenen
Aissati: hik

Voetbalhumor @ VI's Wereldje
Oud 05-02-2008, 00:26
Spelvout
Spelvout is offline
marcellis, aissati, beerens en roorda sparen zich voor de topper
Oud 10-02-2008, 03:07
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Prachtig, 2x de club uit de domme stad te pakken nemen in één seizoen. Gedeeld 2e voor een dag, de spelers die wederom een ereronde doen voor volgepakte tribunes. Gelukkig zitten er visionairs in het bestuur die dit allemaal verkeerd zien gaan volgend seizoen.
Oud 10-02-2008, 12:44
Spelvout
Spelvout is offline
mweh 1-1, mooie spannende wedstrijd, maar zonder Gomes had PSV verloren.
Oud 11-02-2008, 11:57
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Jammer dat Heerenveen niet won, hoewel het als Twente-fan gunstig was, was het voor de competitie wel mooi geweest. Uberhaupt een van de vreemdste seizoenen in de eredivisie maar zeker leuk!
Oud 11-02-2008, 12:17
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Jammer dat Heerenveen niet won, hoewel het als Twente-fan gunstig was, was het voor de competitie wel mooi geweest. Uberhaupt een van de vreemdste seizoenen in de eredivisie maar zeker leuk!
Ben ik het mee eens ja. Behalve de eerste plaats voor PSV (die eigenlijk ook nog niet zo zeker lijkt) is daaronder helemaal niets beslist en staat iedereen belachelijk dicht op elkaar.
Zelfs onderaan, waar de marge tussen plek 14 en 18 maar 4 punten is
Oud 11-02-2008, 12:27
Spelvout
Spelvout is offline
Citaat:
Ben ik het mee eens ja. Behalve de eerste plaats voor PSV (die eigenlijk ook nog niet zo zeker lijkt) is daaronder helemaal niets beslist en staat iedereen belachelijk dicht op elkaar.
Zelfs onderaan, waar de marge tussen plek 14 en 18 maar 4 punten is
Maar het is toch niet normaal dat de nummer 2, 3, 4 én 5 precies evenveel punten hebben

Had Heerenveen maar gewonnen, dan had het heel misschien nog spannend kunnen worden.
Oud 11-02-2008, 12:36
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Jammer zitten we dan alsnog met die play-offs. Momenteel zie ik Heerenveen beter presteren in de voorrond van de CL dan Ajax. Maar goed, dat kan nog veranderen volgend seizoen met de transfers van spelers en natuurlijk van Verbeek.

Welke kandidaten worden er eigenlijk genoemd om hem op te volgen?
Oud 11-02-2008, 18:03
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Adriaanse, Wetzel en.. Brandts!
Oud 11-02-2008, 21:56
Spelvout
Spelvout is offline
Citaat:
Adriaanse, Wetzel en.. Brandts!
Eh nee Hiddink, Wetzel en E. Koeman.

Nou voel ik me lichtelijk gedwongen Hiddink uit te leggen, aangezien het door de buitenstaander logischerwijs snel als luchtfietserij af zal worden gedaan!

Feit is, dat Riemer v/d Velde en Hiddink goede vrienden zijn, en dat ze de laatste tijd veel samen gespot zijn. Ook schijnt dat de vriendin van Hiddink (een Surinaamse, die valt op in Heerenveen ) een huis heeft gekocht in Skoaterwald (de wijk waar het trainingscomplex + stadion staat) Hij zou dan Igor Korneev (ex-Heerenveen speler) meenemen als assistent, en daar eventueel Wetzel nog bij. Hiddink kan dan gewoon Bondscoach van Rusland blijven, als hij daarvoor op pad is, vangen de assistenten het op.
Oud 12-02-2008, 11:34
Stom Konijn
Stom Konijn is offline

maar ik gun het Heerenveen van harte
Oud 23-03-2008, 19:44
knijtert
knijtert is offline
Ik word niet goed van 2 dingen. Bij Ajax blijven ze cadeautjes weggeven. Zo word je nooit kampioen en zo verdien je het ook niet.

En van de scheidsrechters. Dit jaar heeft het Ajax alleen maar tegen gezeten met scheidsrechters. Vandaag ook weer een strafschop ontnomen. En dan heeft de scheids ook niet eens de ballen om het gewoon toe te geven, dat vind ik nog het ergste.
Omdat ik voor Ajax ben stoor ik me er bij Ajax natuurlijk het meest aan. Maar ik heb dit jaar wel meer flinke blunders gezien. Mijn geheugen is alleen te slecht om die naar voren te halen ;p
Oud 23-03-2008, 21:21
PV
PV is offline
Citaat:
Ik word niet goed van 2 dingen. Bij Ajax blijven ze cadeautjes weggeven. Zo word je nooit kampioen en zo verdien je het ook niet.

En van de scheidsrechters. Dit jaar heeft het Ajax alleen maar tegen gezeten met scheidsrechters. Vandaag ook weer een strafschop ontnomen. En dan heeft de scheids ook niet eens de ballen om het gewoon toe te geven, dat vind ik nog het ergste.
Omdat ik voor Ajax ben stoor ik me er bij Ajax natuurlijk het meest aan. Maar ik heb dit jaar wel meer flinke blunders gezien. Mijn geheugen is alleen te slecht om die naar voren te halen ;p
Jol geeft één misser toe

ROTTERDAM (ANP) - Arbiter Dick Jol heeft zondag na de derby Sparta - Feyenoord (3-2) één misser toegegeven. De Hagenaar bekende na het bekijken van de tv-opname dat Spartaan Nourdin Boukhari bij zijn gelijkmaker (1-1) de bal inderdaad met zijn arm had meegenomen voordat hij raak schoot.
,,Een duidelijke handsbal'', erkende Jol voor de camera van RTL4. ,,Op het veld had ik al een vermoeden, maar alleen op basis van een vermoeden mag je geen beslissing nemen. Had ik tijdens de wedstrijd ook maar tv-apparatuur op zak.''
Jol bleef niettemin vierkant achter zijn tweede fel omstreden waarneming staan. In de slotfase maakte Feyenoorder Luigi Bruins uit een hoekschop op reglementaire wijze 2-3, maar de scheidsrechter keurde het doelpunt af. ,,Vlak voor de corner had ik Bruins gewaarschuwd. Als hij de doelman van Sparta in het doelgebied zou hinderen, zou ik meteen affluiten. Dat deed hij, dus annuleerde ik het doelpunt.''
De tv-beelden onderbouwden de uitleg van Jol nauwelijks. Bruins liet doelman Westerveld ongemoeid en tikte de bal, zwaar belaagd door tegenstander Jerold Promes, op eigen kracht in.
Volgens de verontwaardigde Feyenoord-trainer Bert van Marwijk had Jol in de enerverende derby de uitslag bepaald.

Met citaat reageren
Oud 24-03-2008, 10:58
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Nou die 2 kratjes bier zijn binnen voor mij: PSV kampioen.

Jammer dat Ajakkes niet wint van Twente, nou komt Twente wel erg dichtbij. Zo erg als NAC het meezit met eigen wedstrijden over het hele seizoen, zo zitten ook de resultaten van de concurrentie weer tegen.

Het programma:
2e ajax; 57 punten, +39
heerenveen uit, graafschap thuis, groningen uit, heracles thuis

3e heerenveen; 54 punten, +38>
ajax thuis, willem ii uit, sparta uit, excelsior thuis

4e f’noord; 54 punten, +22
NAC uit, utrecht thuis, willem ii uit, roda thuis

5e NAC; 54 punten, +6
f’noord thuis, groningen uit, heracles uit, nec thuis

6e twente; 52 punten, +16
utrecht uit, excelsior thuis, psv uit, willem ii thuis

7e groningen; 50 punten, +2
graafschap uit, NAC thuis, ajax thuis, utrecht uit
Oud 24-03-2008, 15:27
WolterB
WolterB is offline
Ik ben even gaan rekenen met de resultaten de ik verwacht, eens kijken wat daar voor eindstand uit gaat komen:

2e ajax; 57 punten, +39
heerenveen uit (0), graafschap thuis(3), groningen uit(1), heracles thuis(3)

3e heerenveen; 54 punten, +38
ajax thuis(3), willem ii uit(3), sparta uit(1), excelsior thuis(3)

4e f’noord; 54 punten, +22
NAC uit(1), utrecht (3), willem ii uit(3), roda thuis(3)

5e NAC; 54 punten, +6
f’noord thuis(1), groningen uit(0), heracles uit(1), nec thuis(3)

6e twente; 52 punten, +16
utrecht uit(1), excelsior thuis(3), psv uit(1), willem ii thuis(3)

7e groningen; 50 punten, +2
graafschap uit(3), NAC thuis(3), ajax thuis(1), utrecht uit(1)[/QUOTE]

Dat maakt:
2 Ajax 64 punten
- Heerenveen 64 punten
4 Feyenoord 64 punten (zal het slechte doelsaldo hebben van de top 4)
5 Twente 60 punten
---------------------------
6 NAC 59 punten
7 Groningen 58 punten
Oud 24-03-2008, 17:45
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:

'Hij heeft zijn naam niet mee' hoorde ik alleen maar op tv en in de kranten, dat is vrij genuanceerd want de beste jongen heeft het voor elkaar gekregen de gehele wedstrijd in elk duel naar de grond te gaan. Het was een penalty, zeker, maar dit was gewoon een gevolg van zijn gezeik de hele wedstrijd. Ik had de scheids ook de schuld gegeven als het mijn team overkwam maar de oorzaak ligt voor 80% bij Suarez en voor 20% bij de scheidsrechter. Ze willen het alleen nog niet zien bij Ajax.

Voor de rest, eigenlijk een verdiende overwinning, Ajax is een apatisch team dat gokt op een enkele bevlieging van Huntelaar of Suarez. Alleen Heitinga haalde het niveau van een team dat mee zou kunnen doen om de titel, Emanuelson zou bij elke subtopper in Nederland tribunekandidaat zijn en Davids loopt rond te rennen alsof hij de weg kwijt is. Lindgren deed het redelijk maar is te licht om de stuurloze vedetten om hem heen de weg te wijzen.
Feyenoord ook een erg labiel weekend en PSV haalt gewoon een hoog niveau. De subtop wordt in elk geval weer spannend, Twente heeft de smaak weer te pakken; heel veel zelfvertrouwen getankt en ik heb er eigenlijk nog goede hoop in dat ze nog een CL-playoff plek weten te bereiken.

Onderin is het ook nog leuk; aantal ploegen beginnen toch behoorlijk te draaien op het goede moment, alleen VVV en Excelsior kunnen moeilijk volgen.

Emnes en Elia smaakmakers van het weekend, Nederlandse buitenspelers! Hoera!
Oud 25-03-2008, 11:18
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Het probleem van Twente dit seizoen is volgens mij die klaun ( ja, ik spel het bewust zo ) in het doel. Zonder hem had Twente nu nog hoger gestaan denk ik, afgezien de tegendoelpunten waar hij zelf schuld aan heeft maar ook de defensie die minder zeker van zichzelf is.
Nu hoor ik geruchten over Stam naar Twente toe, maar eerst een goede keeper lijkt mij belangrijker.

Ajax kan de schuld bij de scheidsrechters geven, wat dit weekeinde deels terecht zou zijn, maar die matennaaier Suarez verdient het zo aangepakt te worden. Van zijn onsportieve duikelingen is nu het hele team de dupe en dat is denk ik de beste manier om schwalbes uit het voetbal te krijgen.

Komende zondag een cruciale wedstrijd voor NAC, hopelijk verzetten ze mijn eigen wedstrijd zodat ik kan gaan kijken.
Oud 25-03-2008, 13:18
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Ja klopt, Boschker is dit seizoen dramatisch. Hij heeft natuurlijk heel veel krediet maar waarschijnlijk is dit zijn laatste seizoen als eerste keeper. Hij heeft zelf ook al aangegeven een plekje terug te willen als Twente er in slaagt een goede vervanger te vinden.
Ze zijn ook al bezig geweest met Velthuizen aan het begin van het seizoen en Mikhailov, een jonkie die ze op dit moment huren van Liverpool; echter vraagprijs Liverpool: 4 miljoen Pond en dat is te veel voor een keeper die nooit op het hoogste niveau gespeeld heeft. Maar hij komt in Engeland niet in aanmerking voor een werkvergunning dus waarschijnlijk zullen ze terug moeten komen op dat bedrag. Ik denk dat ze de pijlen dus alsnog op die jongen richten en we volgend jaar een nieuwe keeper onder de lat hebben staan.
Oud 29-03-2008, 04:17
Verwijderd
Citaat:
Voor de rest, eigenlijk een verdiende overwinning, Ajax is een apatisch team dat gokt op een enkele bevlieging van Huntelaar of Suarez. Alleen Heitinga haalde het niveau van een team dat mee zou kunnen doen om de titel, Emanuelson zou bij elke subtopper in Nederland tribunekandidaat zijn en Davids loopt rond te rennen alsof hij de weg kwijt is. Lindgren deed het redelijk maar is te licht om de stuurloze vedetten om hem heen de weg te wijzen.
Haha, nee, Huntelaar en Suarez passen niet bij het niveau van een team dat mee zou kunnen doen om de titel.

Emanuelson zou helemaal geen tribunekandidaat zijn bij iedere subtopper. Spelers zoals Emanuelson en anderen (Heitinga, Babel en Maduro) debuteren goed en zetten daarna een sterke serie neer. Daarna worden ze de hemel in geschreven en moeten ze gaan presteren wat ze niet goed lukt waardoor iedereen totaal om slaat naar het negatieve.
Kijk maar naar Maduro, afgeschreven bij Ajax en in de basis bij Valencia. Babel, die was toch alleen maar snel en had een ongecontroleerd heupschotje, 17 miljoen naar Liverpool. Heitinga, te dom en verdedigend zwak, 10 miljoen naar Atletico.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2008, 10:17
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Mooi weekend. Concurrentie heeft gefaald op Twente na en een heerlijke wraak op Feyenoord genomen. Hopelijk eindigt Feyenoord wel bij de top 5 en wint het de beker, dan zou NAC sowieso Europa in mogen
Oud 31-03-2008, 13:07
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Als NAC zo doorgaat is de derde plaats zeker mogelijk

Ajax erg effectief tegen Heerenveen.. ben bang dat Huntelaar snel weggekocht zal gaan worden
Oud 31-03-2008, 13:11
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Wees blij, Huntelaar gaat voor 90% zeker toch weg. Dan kan hij beter nog wat scoren voor Ajax en daarmee punten pakken en zijn eigen waarde opkrikken.
Oud 31-03-2008, 13:21
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
Haha, nee, Huntelaar en Suarez passen niet bij het niveau van een team dat mee zou kunnen doen om de titel.

Emanuelson zou helemaal geen tribunekandidaat zijn bij iedere subtopper. Spelers zoals Emanuelson en anderen (Heitinga, Babel en Maduro) debuteren goed en zetten daarna een sterke serie neer. Daarna worden ze de hemel in geschreven en moeten ze gaan presteren wat ze niet goed lukt waardoor iedereen totaal om slaat naar het negatieve.
Kijk maar naar Maduro, afgeschreven bij Ajax en in de basis bij Valencia. Babel, die was toch alleen maar snel en had een ongecontroleerd heupschotje, 17 miljoen naar Liverpool. Heitinga, te dom en verdedigend zwak, 10 miljoen naar Atletico.
Als je goed leest zeg ik dat alleen Heitinga in desbetreffende wedstrijd het niveau haalde van een team dat mee wil doen om de titel. Natuurlijk zijn Huntelaar en Suarez spelers die er boven uit steken in de Nederlandse competitie qua potentie maar in die wedstrijd speelden ze gewoon zwaar ondermaats.
Als Emanuelson sterk speelt, de hemel in wordt geprezen (ook vanuit Ajax zelf!), vervolgens een dip krijgt en de prestaties van het team zo naar beneden haalt dan is het toch logisch dat hij vervolgens weer afgeserveerd wordt? Dat is Ajax, je hoeft maar 1 seizoen goed te presteren en Oranje lonkt. Maar dan moet je ook de andere kant accepteren, dat als het niet goed gaat je daar ook de consequenties van in moet zien. Emanuelson speelt op dit moment als een krant. Punt. Gevolg; terechte kritiek, het is een international.
Zou zo maar kunnen dat hij volgend jaar weer van internationaal niveau is (ik heb er een hard hoofd in) en dan mag hij weer fijn pronken en genieten van de positieve verhalen.
Oud 03-04-2008, 12:53
Ismael Urzaíz
Ismael Urzaíz is offline
Urzaíz el santo!
Met citaat reageren
Oud 07-04-2008, 09:21
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Na vandaag kunnen we geen kampioen meer worden
Oud 07-04-2008, 17:54
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Ik hoop dat PSV punten gaat laten liggen nog.. Ajax!
Oud 08-04-2008, 20:33
Verwijderd
psv 1 keer verlies en 1 keer gelijkspel, dat zou mooi zijn (ajax 2 keer winst dan)
Met citaat reageren
Oud 12-04-2008, 09:45
Wawl
Wawl is offline
Ik mag hopen dat het pas het de laatste dag wordt beslist. Het probleem is natuurlijk wel dat zelfs dan PSV het in eigen hand heeft.
Oud 13-04-2008, 14:38
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Haha wat een helden daar in groningen. Trieste club.

Reglementaire 3-0 overwinning (3x KJH)
Oud 13-04-2008, 17:03
Verwijderd
QFT!
Met citaat reageren
Oud 13-04-2008, 18:16
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Kut play offs
Kut play offs
Kut play offs
Kut play offs
Kut play offs
Kut play offs
Kut play offs
Oud 15-04-2008, 10:26
knijtert
knijtert is offline
Ja...
Leg mij eens uit waarom die play offs ineens weer door zoveel mensen wordt verdedigd?

Het is gewoon een oneerlijk systeem, en dat blijft het, hoe creatief je het ook invoert.
Oud 15-04-2008, 10:30
knijtert
knijtert is offline
en o ja
Ik roep al ruim een maand dat PSV op de laatste dag kampioen gaat worden. Dus ik vrees dat dat werkelijkheid gaat worden, PSV kennende met een zielig gelijk spel.

Maar ja, dit jaar is PSV niet bepaald een zekerheidje, dus misschien word Ajax gewoon wel kampioen Zondag. Al heeft Ajax inmiddels ook wel de reputatie om het te laten liggen als het er om gaat.
Oud 15-04-2008, 12:46
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Ja...
Leg mij eens uit waarom die play offs ineens weer door zoveel mensen wordt verdedigd?
Omdat mensen eraan gewend raken, omdat Kesler het blijft herhalen. Al je iets maar blijft herhalen gaan mensen het aannemen, dat wist zelfs Cato al. Daarnaast geven de play-offs veel clubs de kans op Europees voetbal tot op de laatste dag.

Kesler wilt de Nederlandse competitie door de play-offs een kwaliteitsinjectie geven. Wat we daadwerkelijk krijgen is een overvol programma met de toch al krappe selecties en met een beetje pech de nummer 9 die Europa ingaat. Mag hij mij toch eens uitleggen hoe de nummer 9 Nederland beter kan vertegenwoordigen dan de nummer 3 of 4 in de UEFA cup.

En over PSV. PSV heeft een heel vol programma gekend, veel interne onrust dit seizoen maar dat hebben ze uiteindelijk goed opgepakt. Terwijl er wel goede spelers jaarlijks zijn verkast.
Oud 15-04-2008, 19:59
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Drama op de Euroborg. In tijden dat je geen plastic flesje meer mee mag nemen, er weken van te voren vergunningen aan moeten worden gevraagd voor het afsteken van fakkels, verder iedere vorm van vuurwerk dat niet aangemeld is boetes van duizenden euros oplevert, is het in Groningen geen probleem een paar pallets plee-papier mee te nemen. Wat hebben ze gedacht? Dat er diarree heerst? Er in de rust een spontane papier-machee-knutselactie op touw werd gezet voor de jongens op Noord? Ik was altijd van mening dat er speciale -landelijke- richtlijnen waren opgesteld waaraan dit soort sfeeracties moeten voldoen. Vervolgens worden deze gekeurd door de brandweer en mogen de jongens op de tribune laten zien dat ze al hun vrije tijd opofferen om de tegenstander te laten zien hoe het er in dit stadion aan toe gaat. Maar blijkbaar had ik het mis, zijn er geen richtlijnen en bepaalt de opperbrandweerman zelf of er vandaag met brandbaar materiaal gegooid mag worden.

MVV hoorde dit jaar een aanklacht tegen zich van 10.000 euro en het spelen zonder publiek voor de eerstvolgende 3 weken wegens 'wanordelijkheden en het afsteken van vuurwerk'. Eigenlijk zou de stad (lees brandweer) en de club Groningen kunnen en moeten worden aangeklaagd voor een vergrijp van ongeveer dezelfde strekking. Nou kan je de fans moeilijk kwalijk nemen dat ze zelf slachtoffer zijn geworden aan hun gebrek aan creativiteit en zou een verbod op thuispubliek voor een bepaalde periode dan ook niet op zijn plaats zijn. Maar een (geld)boete voor club en beleidsbepalers van Groningen daarentegen zeker wel. Waarom worden anders zulke boetes uitgeschreven als er vuurwerk wordt afgestoken? Ik neem toch aan dat dit is omdat de KNVB dit ziet als een gevaar voor de veiligheid van de fans. Wanbeleid als zondag mag van mij in hetzelfde hokje. Het wordt me allemaal een beetje te snel weggepraat
Oud 15-04-2008, 22:58
Verwijderd
Citaat:
Ja...

Het is gewoon een oneerlijk systeem, en dat blijft het, hoe creatief je het ook invoert.
Omdat door de play-offs tijdens de laatste alle clubs muv Groningen en Sparta nog ergens voor moeten spelen en in de oude situatie alleen PSV, Ajax en de onderste 5 nog ergens om zouden spelen.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2008, 23:44
knijtert
knijtert is offline
Citaat:
En over PSV. PSV heeft een heel vol programma gekend, veel interne onrust dit seizoen maar dat hebben ze uiteindelijk goed opgepakt. Terwijl er wel goede spelers jaarlijks zijn verkast.
Het zou iets te voorspelbaar zijn als ik zou zeggen dat dat bij Ajax en iedere andere Nederlandse club hetzelfde is. Ehhh, wat betreft de spelers die vertrekken dan.
Wat betreft het overvolle programma. Tja, ik heb psv alleen tegen tottenham zien rennen. Ik denk dat het nogal meevalt, ze hebben het drukste programma van de eredivisie, dat is vooral omdat de rest helemaal niets gepresteerd heeft.

Ik stoor me alleen aan clubs als PSV (en NAC). Verdedigend voetbal is niet mijn ding. Waarbij het de voorgaande jaren bij PSV een ander verhaal is. Toen konden ze het voetbal controleren. Dit jaar was het echt meer geluk dan wijsheid.

Maargoed, als ze kampioen zijn geworden is dat gewoon verdiend. Hoe bedroevend ook. Maar dat is het ook als Ajax nog kampioen word. Er is dit jaar geen club geweest die heeft weten te overtuigen (als kampioen).
Oud 15-04-2008, 23:45
knijtert
knijtert is offline
Citaat:
Omdat door de play-offs tijdens de laatste alle clubs muv Groningen en Sparta nog ergens voor moeten spelen en in de oude situatie alleen PSV, Ajax en de onderste 5 nog ergens om zouden spelen.
Spannend is iets anders dan eerlijk.

Niet dat ik hoor te klagen. Ajax heeft tot nu toe altijd weten te profiteren.
Oud 16-04-2008, 01:29
Verwijderd
Citaat:
Spannend is iets anders dan eerlijk.

Niet dat ik hoor te klagen. Ajax heeft tot nu toe altijd weten te profiteren.
Alleen 2 jaar geleden want vorig jaar eindigde Ajax gewoon 2de. Sportief gezien heeft iedere ploeg in Nederland belang bij de play-offs behalve de absolute topclubs zoals PSV en Ajax.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 11:47
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Het zou iets te voorspelbaar zijn als ik zou zeggen dat dat bij Ajax en iedere andere Nederlandse club hetzelfde is. Ehhh, wat betreft de spelers die vertrekken dan.
Wat betreft het overvolle programma. Tja, ik heb psv alleen tegen tottenham zien rennen. Ik denk dat het nogal meevalt, ze hebben het drukste programma van de eredivisie, dat is vooral omdat de rest helemaal niets gepresteerd heeft.

Ik stoor me alleen aan clubs als PSV (en NAC). Verdedigend voetbal is niet mijn ding. Waarbij het de voorgaande jaren bij PSV een ander verhaal is. Toen konden ze het voetbal controleren. Dit jaar was het echt meer geluk dan wijsheid.

Maargoed, als ze kampioen zijn geworden is dat gewoon verdiend. Hoe bedroevend ook. Maar dat is het ook als Ajax nog kampioen word. Er is dit jaar geen club geweest die heeft weten te overtuigen (als kampioen).
Zucht. Kan je het een club als NAC verwijten in uitwedstrijden het publiek niet te vermaken? Zeker nu NAC kampioen van de uitwedstrijden is geworden? Daarnaast maakt NAC aardig wat doelpunten in uitwedstrijden. Ik heb ook genoeg wedstrijden gezien buitenshuis waar NAC niet zo verdedigend speelde, effectief wel.
In thuiswedstrijden heb ik 2 wedstrijden geteld waarbij NAC echt aan het verdedigen was, dat was tegen Utrecht en tegen Twente.

Maar goed, ik houd op met het negatieve gezeur te proberen te weerleggen. Doe maar wat aan de positie van NAC zeg ik tegen de critici.
Oud 16-04-2008, 13:44
De Veroorzaker
Citaat:

Het leven is ook oneerlijk en dat schaffen we ook niet af. De play offs zijn spannend, houden de competitie spannend en genereren extra inkomsten. Daarbij maakt het toch geen ruk uit of vitesse, utrecht, roda, heerenveen, nec, twente, groningen of welke provincieclub dan ook de uefa cup ingaat, Ajax koopt hun spelers toch wel voor het nieuwe seizoen. Ik vind wel dat DIRECTE cl plaatsen via de stand in de reguliere competitie verdeeld moeten worden.
Oud 16-04-2008, 13:48
De Veroorzaker
Citaat:
Zucht. Kan je het een club als NAC verwijten in uitwedstrijden het publiek niet te vermaken? Zeker nu NAC kampioen van de uitwedstrijden is geworden? Daarnaast maakt NAC aardig wat doelpunten in uitwedstrijden. Ik heb ook genoeg wedstrijden gezien buitenshuis waar NAC niet zo verdedigend speelde, effectief wel.
In thuiswedstrijden heb ik 2 wedstrijden geteld waarbij NAC echt aan het verdedigen was, dat was tegen Utrecht en tegen Twente.

Maar goed, ik houd op met het negatieve gezeur te proberen te weerleggen. Doe maar wat aan de positie van NAC zeg ik tegen de critici.

47 doelpunten gemaakt in 33 wedstrijden met en doelgemiddelde van +10
Ik kan niet snappen dat daar nog mensen op de tribune zitten, althans, mensen die zichzelf voetballiefhebber noemen. Maar ik denk ook dat er alleen nacliefhebbers zitten en dat is ook niet erg. Er moet allen niet gepretendeerd worden dat nac voetbal speelt, want het is anti-voetbal. Is prima, moet iedereen zelf weten maar hou toch eens op met dat gezeur over goed voetbal van nac, dat is even lachwekkend als wanneer het van psvliefhebbers komt.

Nogmaals, clubs moeten spelen naar hoe ze kunnen, maar ik kijk liever naar vvv dan naar nac en dat is toch een trieste constatering als ik de ranglijst bekijk vind ik zelf, maar zo is het helaas kijk maar naar arsenal, az vorig jaar, barcelona.
Oud 16-04-2008, 14:03
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Hij zegt nergens dat NAC goed voetbal speelt, alleen effectief. Als ik fan was van een club als NAC en ze zouden presteren wat NAC dit jaar presteert zou ik het geweldig vinden. Op een topclub kan je kritiek hebben als ze afbraakvoetbal gebruiken, op een club die de afdankertjes van andere clubs opspaart en de rest aanvult met jeugd en vervolgens op een derde plek eindigt mag je geen enkele vorm van kritiek hebben. Dat is een topprestatie, het zou een stompzinnig voornemen zijn om als middenmoter te gaan voor mooi voetbal, met de kans dat je óf uiteindelijk vecht voor degradatie (en er dan toch alsnog voor de punten gegaan moet worden) of je bent in maart alweer uitgespeeld. Maar jouw woorden zullen wel uit de mond komen van een fan van een club die altijd geld heeft gehad om elk jaar weer met een selectie voor de dag te komen waar ook daadwerkelijk mooi voetbal mee gespeeld kan worden. De wedstrijden van NAC die ik gezien heb vond ik ook niet om aan te zien, maar de prestaties heb ik diep respect voor aangezien ze het hele seizoen constante prestaties hebben afgeleverd.
Oud 16-04-2008, 14:45
De Veroorzaker
Dat is ook zo maar daarom zal ik nooit fan van nac worden en vind ik mennen die dat wel zijn triest. Net als die 30.000 man wat iedere week voor psv zitten te klappen, ik snap dat niet maar dat zal wel komen doordat ik vooral voetbalsupporter ben en geen clubsupporter. Als meer mensen dat zouden worden zou het misschien ook beter worden, maar helaas vinden de meeste mensen het belangrijker op het einde van het seizoen een keer feest te vieren, dan ieder weekend een leuke wedstrijd te zien.

PSV moet ook wel kampioen worden om goed te maken dat ze het hele seizoen laf antivoetbal gespeeld hebben. (Aisatti?)

Waar en waarom je met dat verhaal over die supporter van die club met geld begint is me eigenlijk een volslagen raadsel, dus daar ga ik niet op in.

en ik kan sowieso geen respect hebben voor een club die Victor S. aantrekt na alles wat die al gedaan heeft in NL.
Oud 16-04-2008, 17:19
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Het zou beter worden als niemand meer clubsupporter is? Clubsupport drijft het voetbal op, ik vind het triest om te zeggen dat je alleen van voetbal kan houden als het mooi is. Het zou helemaal niet beter worden in jouw situatie, sterker nog er zou geen hond meer op de tribunes zitten. Als ik je goed begrijp ben je het type voetbalsupporter dat na een half uur wegloopt als het voetbal je niet aanstaat, want wie gaat er nou staan klappen als het niet mooi is.

Het statische voetbal van PSV zou met de inbreng van Aissatti niets veranderen. Ik heb die jongen bij Twente aan het werk gezien en het was af en toe prachtig wat hij liet zien maar er was niemand die erom treurde dat hij weer vertrok. Ik vind het ook totaal niet onlogisch dat hij eerder kiest voor Bakkal die gewoon veel verder is. Maar ik ga hier niet PSV lopen verdedigen want het is, evenals in Amsterdam, inderdaad niet geweldig daar.

Waarom ik daar over begin is omdat een club buiten Ajax en PSV (AZ/Feyenoord eventueel) niet altijd kan kiezen voor mooi voetbal. En dat de supporters bij andere clubs dat accepteren en je geen fan van een van de andere clubs kan zijn als je het niet accepteert dat het af en toe niet even oogstrelend is.
Oud 16-04-2008, 19:02
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
47 doelpunten gemaakt in 33 wedstrijden met en doelgemiddelde van +10
Ik kan niet snappen dat daar nog mensen op de tribune zitten, althans, mensen die zichzelf voetballiefhebber noemen. Maar ik denk ook dat er alleen nacliefhebbers zitten en dat is ook niet erg. Er moet allen niet gepretendeerd worden dat nac voetbal speelt, want het is anti-voetbal. Is prima, moet iedereen zelf weten maar hou toch eens op met dat gezeur over goed voetbal van nac, dat is even lachwekkend als wanneer het van psvliefhebbers komt.

Nogmaals, clubs moeten spelen naar hoe ze kunnen, maar ik kijk liever naar vvv dan naar nac en dat is toch een trieste constatering als ik de ranglijst bekijk vind ik zelf, maar zo is het helaas kijk maar naar arsenal, az vorig jaar, barcelona.
En toch zitten er meer en meer mensen op de tribune in Breda, toch gek. NAC speelt heel erg goed voetbal dit seizoen, dat het geen aanvallend voetbal is wilt niet zeggen dat het geen goed voetbal is.
Maar Italië dat kampioen wordt, Liverpool dat het goed doet, NAC, etc. allemaal vanuit een gesloten defensie.
Blijkbaar zijn al die mensen achterlijk en jij weet wat goed voetbal is. Je beoordeelt Huizinga ook op hoe hij de heupworp inzet. Mooi dat sierlijke been in de lucht, het resultaat of de tegenstander op de rug komt of half of zijn voeten maakt niet uit. Want jij bepaalt immers wat goed is.
Snap je het verschil tussen mooi en goed niet?

NAC staat 5 miljoen in het rood, waarschijnlijk verdiep jij jezelf niet maar om even de situatie aan te kaarten, en dat zorgt ervoor dat wij onze beste spelers moeten laten vertrekken voor relatief weinig geld en dat we geen mooi voetbal kunnen spelen omdat het een kwestie van leven en dood is. Eerst de resultaten en dan pas mooi voetbal. Zou Ajax iets van kunnen leren.
Dat je geen supporter van NAC bent neem ik je niet kwalijk, ik zou ook frustraties hebben als een club die op scherp speelt en niet komt om met 5-0 te verliezen ( NAC heeft trouwens genoeg mooie wedstrijden gespeeld dit jaar ). Maar een supporter van NAC ben je om de sfeer in het stadion, het bier met je vrienden en om de humor in het stadion, als ik mooi voetbal wil zien ga ik wel naar Heerenveen.
Oud 16-04-2008, 22:46
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Nou even belangrijk nieuws!

AJAX pakt de laatste strohalm voor zondag.. benieuwd of PSV onder de druk gaat bezwijken!
Reageren

Regels voor berichten