Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-04-2008, 02:30
vedetje
vedetje is offline
Telkens als ik verkouden wordt, voel ik het aankmen: eerst heb ik een dag, of twee dagen oor- en keelpijn, maar verder heb ik van niets last.

En dan slaat het toe: hoesten, slijm en snot (ondertussen is de pijn wel verdwenen)

Nu vind ik het best wel raar dat ik altijd eerst die waarschuwing van oor- en keelpijn krijg, vooral omdat ik blijkbaar de enige ben die dit heeft?

Dus mijn grote vraag is, heeft nog iemand dit, en wat zou de verklaring hiervan kunnen zijn?
Oud 16-04-2008, 08:20
Miracle
Miracle is offline
Als ik flink verkouden aan het worden ben, heb ik ook altijd eerst keelpijn. Volgens mij hoort dat gewoon bij een bepaald virus?
Oud 16-04-2008, 09:33
vosje16
vosje16 is offline
Ik heb ook ALTIJD eerst keelpijn (maar nooit oorpijn) en pas 1 ŕ 2 dagen daarna word ik verkouden (en dan is de keelpijn idd ook weer over).

Wat wel werkt bij mij, is dat als ik direct bij de minste keelpijn al pilletjes en aspirine neem, dat de keelpijn meestal over gaat zonder dat ik verkouden word. Wel handig dus die "verwittiging" dat er een verkoudheid op komst is. :-)
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 12:01
Outlaw
Outlaw is offline
je oren en je keel/neusholte staan in verbinding met elkaar door de buis van eustachius, dus een infectie kan gemakkelijk van de ene naar de andere plaats gaan. Ik heb nog nooit van deze volgorde gehoord, maar ik weet wel dat je een ernstige middenoorontsteking kunt krijgen van een verkoudheid. Nou is verkoudheid op zich niet zo'n groot probleem lijkt me, maar als je het heel vaak hebt, of er veel last van hebt, zou je toch eens lang je huisarts kunnen gaan. Misschien heeft je buis van eustachius een afwijkende vorm en kan er wat aan gedaan worden.
Oud 16-04-2008, 12:59
zeep007
zeep007 is offline
ik heb ook vaak eerst een paar dagen keelpijn, en dan verkouden. Heb het eigenlijk nooit raar gevonden.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 13:04
Verwijderd
Komt dat niet door lymfeklieren die ineens hard aan het werk gaan?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 14:50
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Telkens als ik verkouden wordt, voel ik het aankmen: eerst heb ik een dag, of twee dagen oor- en keelpijn, maar verder heb ik van niets last.

En dan slaat het toe: hoesten, slijm en snot (ondertussen is de pijn wel verdwenen)

Nu vind ik het best wel raar dat ik altijd eerst die waarschuwing van oor- en keelpijn krijg, vooral omdat ik blijkbaar de enige ben die dit heeft?

Dus mijn grote vraag is, heeft nog iemand dit, en wat zou de verklaring hiervan kunnen zijn?
Ik heb het ook altijd exact op deze manier. Na een tijd (meestal maar een dag of 2, maar soms een week ) trekken de niesbuien weg en heb ik nog een kleine periode waarin er heeeeeel veel snot in mn neus zit maar dat ik het er makkelijk uit kan snuiten en dan voel ik me ook beter
Oud 16-04-2008, 19:15
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Komt dat niet door lymfeklieren die ineens hard aan het werk gaan?
Hoe dat dan?
Oud 17-04-2008, 00:11
Verwijderd
Citaat:
Hoe dat dan?
Het kan zijn dat ik me helemaal vergis hoor, ik weet er niet veel van. Wat ik me kan voorstellen is dit: in je hals zitten lymfeklieren (toch? of zijn het andere klieren?) Als je ziek begint te worden gaat je afweer hard aan het werk en lymfeklieren spelen daar een belangrijke rol bij, dus die gaan soms opzetten (pijn in je keel) en omdat je oren in verbinding staan met je keel komt daar meer druk op en doen die ook pijn. Hoe het dan precies gaat als je ziek wordt... Don't know. Misschien is je afweer dan al op zijn retour? en heb je daarom geen last meer van je keel en oren?

Het is maar een theorie hoor, geen idee of het klopt, maar zoiets heb ik altijd in mijn hoofd zitten. Als ik last van mijn keel heb zijn die klieren ook helemaal opgezet.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2008, 08:02
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Het kan zijn dat ik me helemaal vergis hoor, ik weet er niet veel van. Wat ik me kan voorstellen is dit: in je hals zitten lymfeklieren (toch? of zijn het andere klieren?) Als je ziek begint te worden gaat je afweer hard aan het werk en lymfeklieren spelen daar een belangrijke rol bij, dus die gaan soms opzetten (pijn in je keel) en omdat je oren in verbinding staan met je keel komt daar meer druk op en doen die ook pijn. Hoe het dan precies gaat als je ziek wordt... Don't know. Misschien is je afweer dan al op zijn retour? en heb je daarom geen last meer van je keel en oren?

Het is maar een theorie hoor, geen idee of het klopt, maar zoiets heb ik altijd in mijn hoofd zitten. Als ik last van mijn keel heb zijn die klieren ook helemaal opgezet.
Hmm, het lijkt me niet dat je keelpijn krijgt van opgezette klieren.
Oud 17-04-2008, 09:45
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
Hmm, het lijkt me niet dat je keelpijn krijgt van opgezette klieren.
Lijkt me ook niet. Het lijkt me waarschijnlijker dat je (eventueel) opgezette klieren in verband staan met het virus dat de keelpijn/verkoudheid veroorzaakt.

OT: ik heb ook vaak eerst keelpijn en word dan verkouden.
Bij is het 9 van de 10 keer zelfs zo. Ik heb nog maar één keer gehad dat ik keelpijn had, maar niet verkouden werd.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2008, 12:55
Stefanie
Stefanie is offline
Ik heb altijd eerst keelpijn en opgezette klieren. Nu heb ik ook nekpijn/schouderpijn en hoofdpijn... Maar het zet niet echt door.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2008, 16:12
Verwijderd
ik begon vorige week met wat vermoeidheid en een beetje spierpijn en veel hoesten, af en toe is wat last van mijn oren, toen sinds vrijdag erg last van mijn keel, zaterdag kreeg ik geen hap erdoor, zondag en maandag ook niet, maandag naar de dokter->lab bloed prikken. dinsdag nog niks door mijn keel krijgen, woensdag weer een beetje, alle dagen veel slijm. vandaag ging het juist goed, lekker energie niet zo veel last ergens van, kan weer andere dingen behalve soep en yoghurt eten. bel even naar de dokter voor de uitslag. en ik heb pfeiffer
Met citaat reageren
Oud 17-04-2008, 16:26
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Citaat:
Ik heb altijd eerst keelpijn en opgezette klieren. Nu heb ik ook nekpijn/schouderpijn en hoofdpijn... Maar het zet niet echt door.

Dat probleem heb ik ook, al twee weken lang. Sinds twee dagen ben ik onwijs aan het hoesten. Zo vervelend. Ik ben liever even paar daagjes echt ziek en dan gewoon beter, maar dat zit er nu niet in
Oud 17-04-2008, 19:08
Verwijderd
Citaat:

Heb ik ook wel eens. Heb nu bijvoorbeeld keelpijn, hoop dat ik niet ziek word...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2008, 21:38
DDM
DDM is offline
Citaat:

Hou het maar bij een theorie ja
Oud 17-04-2008, 23:06
Verwijderd
Citaat:
Hou het maar bij een theorie ja
hihi, zal ik doen .
Met citaat reageren
Oud 18-04-2008, 11:26
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik heb het soms ook hoor, dat ik eerst een dag keelpijn heb en dan de volgende ochtend verkouden wakker word. Maar ik heb ook altijd een dag keelpijn voordat ik ongesteld word.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten