Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-04-2008, 21:27
Verwijderd
Ik vond het best een pittig weekend.
Nu ga ik een paar dagen tegemoet waarin ik wel een aantal dingen moet doen, maar eigenlijk ook weer voor het eerst sinds lang even niks hoef qua studie. En dat voelt wel even goed.
Morgen maar eens beginnen met een beetje uitslapen.

En ik hoop stiekem op een hele snelle tentamenuitslag, als ik het gehaald heb ben ik zooo blij...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-04-2008, 22:01
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik ben erg blij met dit weer. Ik ben een lente-mens. Dat is wanneer ik meer mijzelf kan zijn, met vrolijkere shirts. En het mijzelf laten zien is ook precies waarom ik hou van presentaties/acteren/debatteren/praten met mensen. Ik hou van niet verlegen zijn.
Ik wil anderen helpen, en ik wil lui zijn. Ik wil nog altijd blij zijn met de mensen die ik ken en mij verheugen op de toffe mensen die ik niet ken.
Ik wil lachen naar jongens in de tram en hopen dat ze wat zeggen, maar tegelijk doodsbang zijn dat ze verwachten dat ik dat doe. Ik wil mijn vrienden knuffelen en ik wil naar buiten, ik wil weer op het gras liggen met mijn klasgenoten die allemaal aan de bier zitten en dan praten over de sterren en de satellieten. Ik wil naar Rome met mijn kleine, lieve klas, én gave leraren. Ik wil dansen en zingen en muziekmaken, ik wil op de bank tv kijken en armen om mij heen voelen van een persoon wiens gezicht ik niet kan zien. Ik wil schilderen en creeëren en dingen delen met mensen.
Ik verheug me op veel!
Oud 20-04-2008, 22:14
Verwijderd
Verdammt, ik snap echt niets meer van mezelf. En ik ben verbrand vandaag maar dat is dan weer niet erg wànt zon!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2008, 22:15
kroot
kroot is offline
Gisteren van 12 tot 18 cd-opnamens. Ik was daarna total-loss. Dus vandaag lekker uitgeslapen.
Ik ga met het Brabants Fanfare Orkest op concertreis naar Oostenrijk!!!! Ik mag gewoon mee in zo'n teringgoed orkest. Vanmiddag ook al een zwarte broek en zwarte schoenen gescoord. En eten foeifoei gaat niet zo goed.
Geeft dikke knuffel aan sonho en sterkte op je stage!
Ook voor alle andere liefhebbers een knuffel.
En Missy0123... ik heb echt respect voor je hoe goed je bezig bent. Heb je nog wel tijd voor jezelf?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2008, 22:45
Changshan
Changshan is offline
^ Hm, dat gaat niet werken. Blijf jij nou maar rustig voor iedere toetsweek veel leren, dan heb je daar tussenin nog genoeg tijd voor hem en andere jolijt.
Oud 21-04-2008, 00:38
Verwijderd
Zo. En nog steeds niks niet rustig. Ik wilde dat ik er met iemand over kon praten.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 07:16
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Kroot: dankje Ik heb momenteel weinig tijd voor mezelf, heb vorige week alles afgezegd, werk, koorrepetitie enzo. Deze week heb ik daar gelukkig wel tijd voor omdat ik vandaag m'n deadline heb en donderdag gesprek.
Cool dat je naar Oostenrijk gaat! Jij maakt zo te lezen ook altijd wel lange dagen

OT: ik moet weer verder met typen. Gister avond nog 1,5 uur tot aan 20u wat gedaan en toen lukte het echt niet meer. Nog even geprobeerd te badmintonnen met vriendje (maar er stond nog net teveel wind) en daarna film gekeken.
Om 10u willen ze het hebben, ik vrees ervoor. Denk niet dat ik het haal, tenzij ik alles achter elkaar optyp, maar dat zal wel niet. Ik ben zo bang dat ik donderdag helemaal afgekraakt ga worden Het is gewoon de manier van werken die ik niet gewend ben. Ik lever nooit halve dingen in en helemaal geen halve dingen waar ik zelf niet helemaal tevreden over ben.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 07:29
ecrivaine
ecrivaine is offline
Grom, college begint pas om half 10 in plaats van om half 9
*slaat zichzelf voor het hoofd*
Oud 21-04-2008, 07:53
Verwijderd
Ik moest net weer wat slijm ophoesten en het leek wel alsof er een heel klein beetje bloed doorheen zat.:/ Mss had ik maar niet moeten proberen om dat op te hoesten... Ik heb me maar ziekgemeld van school. Ben niet echt ziek maar voel me wel gaar en dat van net vond ik wel eng eigenlijk.:/ Mss kwam het wel gewoon omdat ik zo vaak moest hoesten en mn keel dan wat beschadigd is ofzo. Of mss was het geen bloed maar mss wat etensrest ofzo?:/ Bah. Het was wel een mini beetje, maar toch.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 08:37
IcedEarth
IcedEarth is offline
Dat men zelf altijd nog zijn grootste vijand is.
Oud 21-04-2008, 09:10
Missy1234567890
Yes, deadline gemist.

Ik denk dat ik die opzet maar laat zitten. Ik lever wel alleen datgene in waar ik nu nog mee bezig ben. Zo erg zal het toch niet zijn als het een uurtje later is
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 09:41
coopergirl
coopergirl is offline
@ missy: ik duim dat ze er niet moeilijk overdoen, dat ene uurtje.

Prikkelbaardarmsyndroom viert hoogtij.. Hangt natuurlijk samen met m'n eeuwige zenuwen. Vanavond lekker de kroeg in, daar heb ik zin in. Het kan niet te laat worden aangezien ik morgen een vroege dienst heb. In de trein nog een beetje leren en dan moet ik er maar aan gaan staan. /moe.
Oud 21-04-2008, 13:24
ecrivaine
ecrivaine is offline
yay,
- ik ga verhuizen naar een grote kamer bij een vriendin vlakbij de universiteit
- ik ga deze zomer op reis
- beste vriendin komt over een paar maanden ook hier studeren
- komend jaar even bergen leuke mensen leren kennen, zodat ik het nog eens echt leuk ga vinden hier

Tot die tijd moeten we er maar wat van maken.
Oud 21-04-2008, 13:38
Redhair
Redhair is offline
Ave en Nijn*, ik moet inderdaad gewoon ervoor gaan, doorvechten, maar ik zat er bij mijn vorige post echt even helemaal doorheen.
Nienna*, ik vond haar spel wel overtuigend en het spel mooier dan het boek, maar misschien is er ook veel gevoel van mezelf wat bij dat toneelstuk werd opgewekt hoor, dat het er gewoon allemaal eens uitkwam omdat ik toch al emotioneel was ofzo.

Zo, dat was weer een goed weekend. Alleen vrijdagavond een heel klein lijntje pep gehad, vergeleken bij mijn normale hoeveelheid was het een kwart van een lijn. Maar allebei de nachten in het weekend gewoon geslapen. Zaterdag had ik vreselijk veel zin in feesten, bleek het feestje ook nog hier in de stad te zijn, C. enzo hadden hun oude pandje waar meerdere feestjes waren geweest weer eens gekraakt. Dat was mooi, dacht ik. Gewoon zonder pep gaan, als ik moe werd kon ik lekker naar huis lopen om te slapen. Maar mijn huisgenootje zat bij mij en viel in slaap, ik werd er chagerijnig van, toen zij om twee uur 's nachts weer wakker werd had ik al helemaal geen zin meer in een feestje en ben gewoon naar bed gegaan.
Ja, goed, zonder pep, maar damn, ik word er zo lusteloos van. Ik wil dit echt even volhouden, even stoppen, al heb ik nog pep liggen, want mijn hart trekt het niet meer. Maar ik wil niet lusteloos worden, ik slaap bijna de hele dag. Sta laat op en ga vroeg weer naar bed. Ben steeds chagerijnig, kan weinig hebben, ben bot tegen K.. En ik eet veel, ik eet veel te veel maar wil niet eten.
Gister heb ik hem wat meer verteld. Maar ooh zo vaag, hoe kan een stoner als hij dat nou snappen? Vroeger veel shit meegemaakt en kan nu anders dan normaal reageren bij sommige dingen, kan soms gaan flippen. Wat moet hij met die informatie, behalve denken dat ik gestoord ben? Ik moet concreten worden, duidelijk, godverdomme, we zijn zo gek op elkaar en ik verstoor het door zo vaag te blijven doen, door me af te sluiten, door lusteloos te zijn. Deze week gaat hij een poosje naar tsjechie, dan moet ik maar eens goed nadenken. Wat wil ik met hem, wat wil ik vertellen? Als ik door wil gaan met hem moet ik echt eerlijker worden, anders verpest ik alles keihard en kwets ik daarbij hem en mezelf.
Geen geld meer, geen werk, geen motivatie om werk te zoeken. Ik wil studeren, weet eindelijk wat ik echt wil studeren, weet eindelijk wat ik wil worden, docent maatschappijleer, eindelijk weet ik het, maar met studeren moet ik wachten tot ik een toelatingsexamen op het hbo mag doen. Zo oneerlijk, ik kan makkelijk op het hbo, maar door die kutslaapstoornis die ik had zit ik nu met zo'n waardeloos vmbo diploma.
Maar werk zoeken, nee, ik heb geen flauw idee wat. Bij de bieb leek me leuk maar niet aangenomen, het restaurant van mijn broer leek me niet eens zo leuk en ben daar ook niet aangenomen, het uitzendbureau voor horeca is gestopt hier in de stad, ik weet het al niet meer. Fuck it, geef me een uitkering, ik doe wel wat vrijwilligerswerk. Geef me een uitkering, zo kan ik aan mezelf bewijzen dat ik behoorlijk waardeloos ben geworden. Want ik kan zo veel, maar wat ik wil is momenteel niet mogelijk en meer wil ik niet.

Blablabla zeikzeiknegatiefnegatief, maar de zon schijnt en ik ben niet alleen maar chagerijnig hoor, ik lach want het weer is mooi, ik vind het lekker om gewoon tegen K. aan te hangen, gister met D. kilometers langs de ijssel gelopen, het leven blijft ondertussen gewoon mooi zoals het is, de zon is heerlijk, de lente breekt aan, ik ben ondertussen ook nog gelukkig!
Oud 21-04-2008, 13:57
Verwijderd
Ik ben het spuugzat en ik heb het helemaal gehad met die meiden.
De een vindt de ander stom, de ander de een. De een vindt dat wij het niet goed doen, de ander vindt dat we het prima doen. Ze lopen alleen maar op elkaar te zeiken en ik ben het spuugzat.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 14:05
Missy1234567890
Nou, ik heb iets ingestuurd, net, dus veel en veel te laat.
En daarbij is het ook nog eens vreselijk slecht en wilde ik het eigenlijk niet insturen: van de 5 punten die ik moest uitzoeken, is dat bij 1 redelijk gelukt. 1 heb ik laten zitten vanwege uitgeleend boek en de andere 3 heb ik enorm oppervlakkig en algemeen behandeld, waarbij ik me maar op 1 bron (auteur) baseer.

En de opzet, hoofdstukkenindeling en literatuurlijst heb ik ook maar laten zitten.
Ik hoop dat m'n afspraak donderdag wel door gaat en het dan maar eens over de planning hebben, want zo gaat het niet. Dan maar niet in augustus klaar, dat hoeft niet ten koste van alles.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 15:25
Eend
Eend is offline
Vannacht voor het eerst sinds een week weer in de separeer geslapen, vrijwillig. Geen last gehad van angsten, gewoon gaan slapen.
Vandaag even naar het tuincentrum geweest. Heb daar boodschappen voor de cavia's gedaan, dus die zijn weer verwend. Ik geniet echt van dit weer. Voor het eerst sinds tijden. Geniet van mijn twee uurtjes vrijheid. Vind het te weinig en ga woensdag vragen voor meer. Vind dat ik dat wel verdiend heb!

Verder ben ik vanmiddag nog even naar REAKT geweest, dag activiteitencentrum, om wat te drinken.

Baal wel, want we gaan vanavond broodjes hamburger eten en gister hebben we al pizza gegeten. Zo val ik nooit af
Oud 21-04-2008, 15:26
Verwijderd
Ooo ik hou van door de zon fietsen met the kooks in mijn oren en van onderzoek doen en van mijn vriendinnetjes enenen!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 15:40
Nijn*
Nijn* is offline
Hm, geen idee hoe de herkansingen gingen vandaag. M'n Frans leek wel iets beter te gaan, maar het blijft een beetje een creatief-met-kurk-tentamen en kan het dus niet zo goed inschatten. En verder Engels luisteren ging wel oké maar video ging beter dan audio (zeer vreemd voor mijn doen) en het geluid stond superzacht, er kwamen steeds mensen binnen en de bouwvakkers begonnen in het lokaal ernaast te boren .. En verder, moet straks een paar moeilijke telefoontjes gaan plegen en daar heb ik helemaal geen zin in maar 't moet maar.. En ik moet een of ander klotekutverslag schrijven voor mijn toekomstdossier en anders krijg ik geen diploma, maar ik weet verdorie nog helemaal niet wat ik wil gaan studeren dus hoe kan ik dan aangeven waarom ik voor deze studie heb gekozen? Ik weet 't helemaal niet meer, de studies die bij mij bovenaan m'n lijstje stonden lijken ineens geen van allen meer wat voor mij en alles wat ik heb doorgestreept lijkt ineens weer hartstikke leuk.. Vertel me even echt, hoe doet iedereen dat, dat kiezen? Want ik kan er geen zak van ..
Zometeen maar eens hardlopen denk ik en beetje dingen voor de laatste les van de CPE voorbereiden en zo. Bah, 'k heb 't echt even helemaal gehad met alles en iedereen gewoon. Verdorie en alles lijkt een beetje mis te gaan en op mijn bordje terecht te komen vandaag.
Oud 21-04-2008, 15:48
metallica
metallica is offline
Hij was echt liefjes gisteren, toen ik me niet zo lekker voelde. En nu opeens zorgt hij er subtiel wel voor dat ik fatsoenlijk eet als ik bij hem ben. Heeft hij dan toch naar me geluisterd terwijl ik dacht dat hij niet luisterde terwijl ik mijn hart luchtte. Het kan natuurlijk ook toeval zijn, maar het viel op. En ja, ik eet nu eigenlijk ook wel goed uit mezelf en dat lukt ook wel redelijk, dus ja Het is misschien ook wel goed dat ik het gewoon niet kan, dat ik er de dicipline niet voor heb. ik heb genoeg gezeik aan m'n kop, dit kan er gewoon ook niet nog bijkomen...
Oud 21-04-2008, 15:50
Verwijderd
@ Eend: het klinkt alsof het iets beter gaat .

Ik mocht vandaag naar mijn vertrouwde behandelaar toe, dus dat was wel fijn. Verder vandaag nog niet in bed gelegen en dat is ook wel een prestatie vond ik zelf. Momenteel wordt hte weer wat onrustig in mijn hoofd. Even kijken of ik wat afleiding kan vinden, of misschien moet ik de verpleging aanspreken, maar dat vind ik altijd eng als ik de mensen nog niet ken...
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 15:50
Verwijderd
Redelijk ontspannen dag vandaag.
Ben zelfs nog even de stad in geweest, wilde eigenlijk shirtjes kopen en kwam met een broek thuis .
Ik 'vertrouw' het alleen niet helemaal: ik heb de broek vrij strak gekocht omdat het volgens de verkoopster nog uitloopt (linnen), maar ik ben bang dat het niet gebeurt...

Nu ga ik nog even al m'n aankopen opruimen, was doen en dan vanavond Grey's anatomy .
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 16:08
Verwijderd
*mopper*
Wil ik eens een keer iets, moet hij het meteen weer afkraken.
Stomme rotmannen elke keer.

Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 16:11
Verwijderd
oke. ik heb even een blij moment en die moet ik ook delen al zeg ik het zelf *ik spam het hier toch al dood*. Ik heb toegezegd gekregen dat de thuiszorg me gaat inzetten, ik heb van pap te horen gekregen dat ze op zijn werk uitzendkrachten zoeken en dat pap had gezegd dat ik wil wilde komen, én ik krijg zojuist een uitnodiging van de starbucks op schiphol dat ze geinteresseerd in me zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 16:42
Verwijderd
Ik was héél nerveus voor een 'presentatie' vandaag (ik moest een onderwerp voor een werkstuk bekend maken en was daar nogal onzeker over), ik was vanmorgen bijna blijven liggen, maar goed; ik ben toch gegaan en het ging heel goed (Onderwerp is goedgekeurd, geen commentaar, op de vraag van de docent wist ik een goed antwoord, alle docenten zaten te knikken en zeiden dat ze het interessant vonden klinken )

Ik heb zonlicht ingeademd, opgegeten, bekeken en beluisterd <3
Ik word altijd zo gelukkig wat dit soort dagen, die hoopvolle lentedagen die je laten voelen hoe heerlijk de lente kan zijn en hoe vurrukkulluk de zomer kan gaan worden.
Op straat werd ik vandaag 5 keer aangesproken, drie keer door wegvragers en twee keer door van die wervende mensen. Wegvragers weten me altijd te vinden, dat vind ik nu ineens een compliment. Die reclame mensen heb ik vandaag extreem goed af weten te slaan; 'Ken je de ECI?' 'Ja, daar ben ik al lid van!' 'Waar sport je?' 'Bij Il Fiore!' (Voor de duidelijkheid; ik ben níet lid van de ECI en ik sport helemaal nergens Als ik zeg dat ik geen interesse heb dan gaan ze zo vervelend door, dus dan maar vrolijk liegen )

Jaja, 't gaat nog steeds goed. Ik moet alleen écht écht écht morgen een afspraak maken bij een studentdecaan want dat stel ik al veel en veel te lang uit.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 16:53
metallica
metallica is offline
Wiejj, ik heb me eindelijk ingeschreven voor de loting in Utrecht Is er hier toevallig iemand die psychologie in Utrecht studeert en wie ik lastig kan vallen met wat vragen?
Oud 21-04-2008, 17:22
ecrivaine
ecrivaine is offline
Citaat:
yay,
- ik ga verhuizen naar een grote kamer bij een vriendin vlakbij de universiteit
- ik ga deze zomer op reis
- beste vriendin komt over een paar maanden ook hier studeren
- komend jaar even bergen leuke mensen leren kennen, zodat ik het nog eens echt leuk ga vinden hier

Tot die tijd moeten we er maar wat van maken.
+ het is lente <3
Oud 21-04-2008, 17:28
Sagana
Sagana is offline
Kutzooi. Nu duurt het niet lang meer, één van de dagen zal hij sterven.
Gisteren werd ik na een hele nacht werken en amper 2,5 uur slapen wakker gebeld. Dat het niet lang meer zou duren, dat iedereen die namiddag naar het ziekenhuis kwam, of ik ook wilde komen of niet? Natuurlijk. Het was emotioneel, heel emotioneel, toen ik 's avonds thuiskwam was ik kapot. Ongelooflijk hoe iemand week na week zò achteruit kan gaan. Hij reageerde bijna niet meer, enkele keren heeft hij nog iets proberen te zeggen. En op een gegeven moment was hij terug wat bij bewustzijn en heeft hij nog gelachen naar mij, en iets willen zeggen, maar ik verstond niet wat. Misschien moet ik dat maar bewaren als laatste herinnering, want hij is vandaag blijkbaar nog slechter dan gisteren.
Hij is momenteel echt in z'n doodsstrijd, daar zijn we tamelijk zeker van, maar blijkbaar is hij toch nog sterk want hij blijft vechten. Hij denkt blijkbaar ook nog na over vroeger (ik weet niet of je het echt nadenken kan noemen), want zaterdag was hij agressief geworden en beginnen roepen over iets (een overval) dat hij lang geleden heeft meegemaakt.
Het leven is wreed, zo ongelooflijk wreed.
Oud 21-04-2008, 17:30
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
@faded away: dat bloed kan inderdaad komen door hard hoesten. Inderdaad een kleine beschadiging. Houd het even in de gaten..
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 17:40
Maanmeisje
Maanmeisje is offline
BLEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEGHH!

te druk, te moe, te emo.. maar nog 2 dingen te doen, en dan ga ik heeeeeeeeeeeeeeeerlijk slapen om morgen weer te veel te moeten doen

maar 't is al bijna weekend
Oud 21-04-2008, 17:42
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
@Thoughtful: Eerste dagen zijn altijd rot hé, daar word je helemaal moe van, door alle indrukken en informatie en alles, dat is niet zo raar. En het is wel handig als je je tentamenstof voorbij ziet komen, dan onthoud je het beter. Zet hem op meid! Zou wel even op msn met je willen praten, maar... Scriptie.

En eigenlijk heb ik daar nu natuurlijk helemaal geen zin meer in, maar dat had ik dan vanochtend maar moeten bedenken. En pff, ik had niet verwacht dat het werk op een uitgeverij zwaarder is/ kan zijn dan het werk bij een vrachtwagenfabriek. Morgen vast hopen spierpijn
Oud 21-04-2008, 17:51
Pruts0r
Pruts0r is offline
Ik voel me goed. ^^
Oud 21-04-2008, 18:12
Nijn*
Nijn* is offline
@ Sagana: meisje toch.. *knuff*

OT: Aah, heerlijk. Voel me eindelijk een stuk beter! Ben net weer wezen hardlopen, dat was echt fijn, heb geloof ik met het zweet even alle frustraties eruit gezweet. Jammer alleen dat ik op een gegeven moment in de polder een tractor tegenkwam die van het weiland kwam en dat daarna 1 km lang alles naar koeienstront rook .. Bah, wat is dat vies en heb het idee dat ik het nog steeds ruik.. Nou goed, al een paar telefoontjes gedaan en die vielen allemaal mee, de laatste persoon krijg ik niet te pakken. Zo na het eten nog even dat toekomstdossier ding maken en dan vanavond Grey's Anatomy
Oud 21-04-2008, 18:22
Eend
Eend is offline
Citaat:
@ Eend: het klinkt alsof het iets beter gaat
Ja, het gaat ook wel weer iets beter

OT: Weer vet gegeten Voel me enorm schuldig...
Oud 21-04-2008, 18:58
Pruts0r
Pruts0r is offline
Citaat:
OMg de man van m'n dromen is vrijgezel. En nu vind ik het eng... ben bang hem kwijt te raken. Wil ook geen rebound zijn... hoe pak ik dit nou verstandig aan. Gister was ik erg overdonderd namelijk...
Zijn jullie goede vrienden? Zo ja, vertel het hem dan gewoon. Ik heb zelf ook in zo'n situatie gezeten en het is het beste om het gewoon te vertellen.

Als je goede vrienden al bent, dan raak je daardoor dat contact echt niet kwijt. Wacht niet te lang met het vertellen ervan, want mocht je afgewezen worden, en je heb heel erg lang gewacht, dan wordt het steeds lastiger om ermee om te gaan. Je hebt in dat opzicht niets te verliezen.

Ga er gewoon voor en zie wat er van komt. Je mag pm'en, als je wil.

@Eend: Als je één keer vet eet, moet je je niet schuldig gaan voelen, hé. Morgen weer gewoon met normale voeding doorgaan dan.

Laatst gewijzigd op 21-04-2008 om 19:07.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 19:20
Eend
Eend is offline
@Pruts0r: I know, ik kan er niks aan doen.Maar gister heb ik ookal pizza op, omdat ze te lui waren om te koken. Ik baal hier gewoon van... Ik wil afvallen, maar dat lukt zo niet
Oud 21-04-2008, 19:25
Pruts0r
Pruts0r is offline
Kun je dan niet gewoon zelf aanbieden om te koken? Of is dat geen optie? Dan kun je wel gezond eten. Maar op wat voor BMI zit je dan? Oh en als het door anderen komt, dan moet je je vooral niet schuldig gaan voelen. Geef gewoon aan, dat dit lastig is voor je en vraag of ze daar rekening mee kunnen houden.
Oud 21-04-2008, 20:16
Nienna*
Nienna* is offline
Oooh ik heb zo'n hoofdpijn... echt niet normaal. Ik haat ongesteld zijn en drukte met school en examens . Echt ik ga kapot (nou ja dat ook weer niet, want dan kan ik niet rechtop zitten en zien en al helemaal niet achter de pc zitten).

Maar wel lekker twee ijsjes gegeten vandaag lekkerlekkerlekker en lentegevoel!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 20:34
Roosje
Roosje is offline
Olee ik voel me nuttig en fijn. Ik heb mijn oude leerlingbegeleider gemaild, want dat had ik hem ooit beloofd, en mijn beste vriendinnetje en een ander vriendinnetje en ik hebben de hele middag scheikunde gedaan en chocola gegeten en ik had een heerlijk weekend met mijn vriendje en wéér een ander vriendinnetje en het tweede vriendinnetje gaan over anderhalve week het huis van het laatste vriendinnetje schilderen want ze heeft een huis en paardrijden ging zowaar goed en ik heb morgen herkansing Latijn waar ik goed voor heb geleerd en ik heb de eerste helft van de examenstof geschiedenis samengevat (iemand behoefte aan een samenvatting? ) en ik ben vrij en het is lentelentelente en ik ga zaterdag op vakantie naar zee strand hopelijk zon!

Olee!

Oh en ik heb de hele dag met paardenbloemen in m'n haar rondgelopen. Doen we het voor. <3
Oud 21-04-2008, 20:38
Verwijderd
Ik schijt bagger om zometeen weer geconfronteerd te worden met beelden uit Cusco. En de liefde. Maar goed, rustig was ik al niet. Dat scheelt. Er gebeurt daar gewoon te veel
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 20:43
Verwijderd
Hm, beetje stress.
Niet doen, ik wil straks gaan slapen en niet dat m'n gedachten weer op hol slaan...
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 21:00
darkfairy
darkfairy is offline
@Sonho ik heb het tegen een van de leiding gezegd.
en zij vond het ook te ver gaan.

ot.
fijn ik heb van een vriend gehoord.
dat iemand waarvan ik dacht dat hij aardig was.
een man van ver in de 50.
vrijdag achter mijn rug om heeft lopen vertellen.
dat ik een paardebakkes heb en dat ik lelijk ben.
leuk om te horen.
terwijl hij in me gezicht altijd aardig deed.
weer iemand die niet te vertrouwen is dus.
Oud 21-04-2008, 21:26
justhanna
justhanna is offline
Citaat:
Hm, beetje stress.
Niet doen, ik wil straks gaan slapen en niet dat m'n gedachten weer op hol slaan...
Hmm, herkenbaar. Hopelijk slaap je goed vannacht
Oud 21-04-2008, 21:58
Verwijderd
Rillingen over mijn rug, ik wou dat ik zo'n vader had.
Godverdomme.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 22:14
Redhair
Redhair is offline
Ooee lekker, mijn broer wou terrasje pakken, ik was met mijn huisgenootje in de stad. Wij hadden allebei geen geld, mijn broer wilde wel een drankje betalen. Uiteindelijk hadden hij en een vriend van 'm een fles droge witte wijn en mijn huisgenootje en ik een fles zoete. Ook nog een hapje gegeten, vrienden die langsliepen vroegen al wat we te vieren hadden, twee emmers gekoelde wijn op tafel, allemaal lekker eten. De lente sukkels, we vieren de lente.
Thuis haalden mijn huisgenootje en ik nog een fles wijn en stokbrood en gingen we voor ons huis verder drinken en eten. Er kwam een gast langs die de weg naar het station vroeg. Hij kwam even bij ons zitten, vroeg of het goed was als hij een jointje draaiden. Tuurlijk. Wij lekker jointje met hem roken, K. reed ook nog langs en stopte even voor een kusje. Hij en die gast raakten aan de praat over zijn bus. Die gast ging zijn weg naar het station voortzetten, K. ging er ook weer vandoor. OOh shit, hij gaat bijna weg, nu wil ik wel dat hij mij komt slapen. Gewoon, slapen, nog geen seks, nog niet, dat trek ik niet, maar gewoon lekker tegen elkaar in slaap vallen en wakker worden, voor hij naar tsjechie gaat. Gewoon vragen, hij komt morgenavond vast wel weer langs, ik denk dat hij woensdag weggaat.

N. en ex zijn weer bij elkaar. Ik snap het niet. Meisje, zie je niet wat hij allemaal aanricht, wat hij allemaal doet, hij houdt zeker van je, dat kan ik niet ontkennen, maar jullie kunnen niet samen, jullie maken elkaar kapot, N. maakt jou kapot. Je had godverdomme een psychose, blijf bij hem weg. Iedereen is stomverbaasd, na alle drama. Waarom ben ik zo begaan met haar? Ik heb deels meegewerkt aan haar psychose, niet bewust natuurlijk, maar het ging al niet goed tussen hun en toen die verhouding tussen N. en mij, het grote drama, ik wil niet dat ze nog meer ellende krijgt. Ze heeft al genoeg gehad, ook door mij, ik wil dat het goed met haar gaat, ik wil horen dat ze gelukkig is, in plaats van horen hoe ze langzaam helemaal gek wordt. Ik was gewoon blij dat ze bij K. woonde, in plaats van bij C.. Na alle drama met N. even wat stabiliteit bij K., maar nu is ze gewoon weer terug bij die zak.
Ik zag hem zondag nog. Zaterdagnacht was dus feestje hier in de stad, D. en ik liepen er zondagmiddag nog even heen. De enige bekende die er nog was, was N., met zijn kop in de speakers. Was niet ongemakkelijk, we kunnen best met elkaar in een ruimte zijn.
Mmm, misschien gaat ze nu niet meer met K. mee naar tsjechie. Kut man, als ik nou geld had, kon ik misschien mee in plaats van haar. Mja, dan zat ik wel met nog wat vriendinnen van K. die meegaan, die ik alleen van gezicht ken. Voel ik me een beetje opgelaten, als 'zijn vriendinnetje', tussen vrijwel onbekende mensen.

Maar pfoe ik ben een beetje teut dus ga maar eens slapen! Lang leve de lente en de zon en de liefde en broers die bij een wijnproeverij een beetje tipsy zijn geworden dus lekker asociaal gaan trakteren op een gekoelde fles wijn en lekker eten, en lang leve lieve huisgenootjes, oohjeez, ze gaat over twee weken zes weken weg, wat moet ik zonder haar? We zijn de hele dag bij elkaar! Maar ach, nu is ze er nog, dus lang leve het allerliefste huisgenootje!
Oud 22-04-2008, 07:39
Verwijderd
He bah, zometeen weer naar school... Ik moest gister gewoon ontzettend janken omdat iedereen me zo slecht laat voelen over mezelf... maarja, ik heb er zelf natuurlijk ook aan meegewerkt. Pfff. Soms weet ik niet meer wie ik ben of wat ik wil. Waar is de geliefde Faded-Away gebleven? Waar is de Faded gebleven die iedereen wel aardig vond(nouja niet iedereen, maar genoeg mensen) en betrouwbaar was? Heb ik nou echt niemand meer? Alsjeblieft... Laat alles goedkomen. Laat me weer worden zoals ik was. Ook al besefte ik dat toen niet, toen was ik nog enigzins gelukkig. Lang niet alles ging goed, maar ik had toen vrienden.
Ik mis jullie. Waarom wonen jullie nou zo ver weg? Waarom moest ik nou ook alweer zo ver weg gaan wonen? Wie ben ik zonder jullie? Wat moet ik op een school zonder jullie? Ik voel me eenzaam en minderwaardig, ook al zou ik me niet minderwaardig moeten voelen, maar zo voelt het. Waarom ben ik ineens niet meer slim/betrouwbaar/aardig? Ik wil ook weer ergens de beste in zijn. Of iig enigzins gerespecteerd? Laat het vandaag goed gaan op school. Laat me mezelf weer worden. Laat alles goedkomen. Laat me gelukkig worden.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 08:35
Verwijderd
Citaat:
Hmm, herkenbaar. Hopelijk slaap je goed vannacht
Niet echt gelukt.
Naja, 't komt wel weer. Hoop ik.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 09:18
Verwijderd
@Missy1234567890: Wat natuurlijk ook nog een optie is (en in mijn ogen een betere optie, omdat je daar later ook nog heel veel aan zult hebben), is proberen te leren anders te studeren. Ik kan me natuurlijk puur baseren op jouw posts hier...maar je lijkt zo gestresst dat je te laat en dingen begint en te lang over dingen doet, dit oa omdat je denkt dat het altijd meteen perfect moet zijn en dat je dat toch niet gaat lukken ed. Dit breekt je op en dat zal ook in een 'later leven' zo blijven... Daarom lijkt het me praktischer om daar aan te werken ipv op deze manier een jaar lang over je scriptie te doen. Ik begrijp ook wel dat het geen probleem is dat je 1, 2, 3 oplost, ik heb er zelf ook heel lang last van gehad en heb er op sommige momenten nog steeds last van, maar juist daardoor weet ik ook hoe belangrijk het is om er wel aan te werken.

Citaat:
@Sonho ik heb het tegen een van de leiding gezegd.
en zij vond het ook te ver gaan.
Laat ze er dan ook wat aan (proberen te) doen.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 10:39
Missy1234567890
@ Leonoor: ik begin over het algemeen niet te laat aan dingen, maar ik doe er altijd wel heel lang over. Dit komt omdat ik nogal perfectionistish ben en moeite heb met hoofd- en bijzaken scheiden, dus ik vind alles belangrijk. En in dit concrete geval had ik maar 2 weken om iets uit te zoeken en als ik niet had gezegd dat ik in augustus klaar wilde zijn, had ik daar een maand voor gehad.

Ik zat te denken aan een cursus waarin je leert hoofd- en bijzaken te scheiden, die bestaat, maar ik ben bang dat er veel ' huiswerk' bij komt kijken en daar heb ik eigenlijk geen tijd voor. Maar het is wel het punt waar ik bij alles wat ik lees tegen aanloop...maar of je dat in 4 bijeenkomsten echt leert?

OT: ik ben op de VU en ga zo toch maar even kijken of ik nog mail terug heb.
En ik moet eigenlijk nog naar de UB van de Uva om een lenerspasje aan te vragen, anders kan ik dat boek niet reserveren en ik moet het echt hebben.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 11:09
Sagana
Sagana is offline
Hij is vannacht gestorven... Mja, hoeveel pijn het ook doet, het is beter zo dan dat hij nog meer had moeten lijden.
Reageren

Regels voor berichten