Advertentie | |
|
![]() |
|
De originele The Eye is dan wel een mooi voorbeeld. En eigenlijk ook wel Ring en Dark Water en Kairo, al staan die er natuurlijk wat verder vanaf.
Verder staat het feit dat je TSS slecht vindt natuurlijk los van de vraag of je binnen het genre van die film betere films kan noemen. Ik vind Date Movie ook kut, maar kan binnen het genre weinig films noemen die veel beter zijn.
||
Citaat:
Over The Eye ben ik snel uitgepraat, want dat vond ik maar een middenmoter. Maar Ringu en DW zijn inderdaad zeer sterke films, evenals A Tale of Two Sisters. Maar of ze beter zijn dan TSS? Mwoah. Ringu is niet dramatisch genoeg en DW is weer niet 'eng' genoeg naar mijn smaak. TSS wist die kwaliteiten juist goed te verenigen. Misschien dat ATOTS daarom misschien toch een betere kandidaat is om TSS naar de kroon te steken. Net als The Others. En Audition.
||
Citaat:
En sowieso, ik vraag waarom men een film goed vind en waarom men hem eng vind, en dan krijg ik terug dat ik 'maar een betere film moet noemen binnen het genre'. Nou, sterk argument. ![]()
|
Ik wil op zich best uitleggen wat ik er goed aan vind, maar ik was gewoon meer geinteresseerd in welke films jullie dan beter vinden. Ik bedoel, die discussies over de kwaliteit van TSS ken ik nou wel.
||
Citaat:
|
dat had ik door en daarom vond ik het een goede smileykeuze, want ik snap serieus niet dat mensen die film eng vinden.
@ dinalfos: ik vind een film niet zo snel eng. overigens heb ik jacob's ladder genoemd als film die ik 'eng' vond.
||||
Citaat:
Ik dacht dat jij genre ook behoorlijk nauw nam, omdat je The Omen en TSS onvergelijkbaar vond. Al lijkt het er bij herlezen van je posts op dat je bedoelde te zeggen dat TSS vele malen beter is dan The Omen, waarin ik het overigens ook niet met je eens ben. Citaat:
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
Ja. De film is toch echt een karakterstudie verpakt in een psycho-horrorjasje. Maar je hebt op zich wel gelijk dat het geen vergelijkbaar spookverhaal is, als je dat bedoelt te zeggen. Mja.
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
The Sixth Sence is niet eng.... Ik vind het meer een dramatische film, met dat einde, en het blijft mensen bij vanwege het einde, wat echt goed bedacht is trouwens. Had het zelf helemaal niet door. ![]() Ik vind trouwens een enge film, een horror, en geen thriller. (uitzonderingen daargelaten).
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
|
Candyman: Farewell to the Flesh
Die heb ik gekeken toen ik 9 of 10 was want m'n pa is echt een horror fanaat en dit was de eerste die ik mocht kijken. Fock wat was ik bang. ![]() ![]()
||
Citaat:
Ik vind alle films met kleine meisjes en jongetjes die eng doen eng. Vooral the ring en ringu (als ze ineens achter de deur staat en er niet eens enge schrik muziek is). Maar goed, omdat ik die films eng vind, kijk ik ze gewoon niet meer. Toen ik jonger was vond ik Silverbullet heel erg eng, haha ![]()
||
Citaat:
En die beelden van die baby in de baarmoeder vond ik niks toevoegen. Wat ik wel ok vond, was het geluid. Ondanks dat het echt rot was aan je oren, vond ik dat wel tof gedaan, vooral de overgangen tussen shots met en zonder geluid. Dat ging echt door merg en been. En ik vond het wat goor. Nou kan ik best wat hebben, maar
Spoiler
Just my two cents ![]()
|
Ik vind Th13rteen Ghosts ook heel eng
![]() en The Sixth Sense, The Others, What lies beneath, The Innocent (niet echt eng, maar wel spannend en best mooi), en eerlijk gezegd werd ik gisteren ook best bang van White Noise. Maar ik ben dan ook een mietje. Ik vond Dragonfly ook eng (wel mooi). Trouwens heb ik The Blairwitch Project (of hoe heet dat ding) nooit eng gevonden.. wat is daar eng aan? Ik vond het alleen een beetje spannend toen ik het in het donker keek, maar eng.. ? Nee.. Oh en dingen als Silence of the lambs en Hannibal e.d. zijn gewoon enorm creepy. |
![]() |
|
Ik vond The Descent echt zenuwslopend toen ik hem de eerste keer zag. De tweede keer was het al stukken minder.
Verder is het enige wat ik nog kan bedenken It, mijn jeugdtrauma XD. Ik heb hem gezien toen ik een jaar of 4 was en op de een of andere manier zijn sommige stukjes me altijd bij gebleven xD. Waarschijnlijk is hij niet eens eng. Misschien zou ik hem nu nog eens een keer moeten bekijken (A).
|
Goh, wat vreemd dat een enge film de tweede keer minder eng is :')
(Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat er geen horrorfilms zouden kunnen bestaan die de tweede keer enger zijn...)
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maargoed, ik persoonlijk vind Blair Witch ook niet eng, maar wel een stuk geslaagder dan "simpele" "horrors" als The Others. |
![]() |
||
Citaat:
Net als het gros van de horrorfilms. Als die meisjes nou eens meteen naar de buren zouden rennen ipv naar boven, naar hun kamer en als ze dan ook nog eens zouden zorgen dat ze hun mobiele telefoon voor de verandering eens wél opgeladen hadden ![]()
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 24-04-2008 om 01:09. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Katholieke school Verwijderd | 176 | 10-08-2009 14:16 | |
De Kantine |
Wat wil jij weten van de forummer onder je? Bongalientje | 500 | 01-08-2007 22:34 | |
Films, TV & Radio |
The Grudge .:: Chantal ::. | 222 | 25-01-2005 04:54 | |
Films, TV & Radio |
Eng. Wat is nu écht eng? AJMouse | 132 | 05-09-2004 14:35 | |
Films, TV & Radio |
De engste film(s) die je ooit hebt gezien? Tsu | 63 | 19-11-2003 23:38 | |
Films, TV & Radio |
engste horrorfilm?? evathatsme | 24 | 15-12-2001 19:22 |