Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2008, 11:45
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Wil je nu soms met die vraag insinueren dat er geen betere films dan TSS zijn?
Nee, maar ik was wel benieuwd welke films (uit het genre) men zoal beter acht.
Oud 11-04-2008, 12:28
botulismf
botulismf is offline
Dan vind ik The Omen een stuk beter, bijvoorbeeld.
Oud 11-04-2008, 13:41
Verwijderd
Citaat:
Village of the Damned, al jaren mijn engste film
Heb je het over de 1960 versie of de 1995 versie? Want ik ben wel benieuwd naar de film.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2008, 15:14
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Dan vind ik The Omen een stuk beter, bijvoorbeeld.
Kijk, dit had ik wel verwacht. Allemaal The Sixth Sense afkraken, maar zelf vervolgens met beroerde keuzes aankomen

(Nou ja, beroerd is The Omen natuurlijk niet, maar okay)
Oud 11-04-2008, 15:33
botulismf
botulismf is offline
Uhh, als The Omen niet beroerd is, wat is dan precies je punt?
Oud 11-04-2008, 15:38
Dinalfos
Dinalfos is offline
Dat je met betere voorbeelden moeten komen. Want The Omen is natuurlijk geen TSS.
Oud 11-04-2008, 15:51
Uice
Uice is offline
De originele The Eye is dan wel een mooi voorbeeld. En eigenlijk ook wel Ring en Dark Water en Kairo, al staan die er natuurlijk wat verder vanaf.

Verder staat het feit dat je TSS slecht vindt natuurlijk los van de vraag of je binnen het genre van die film betere films kan noemen. Ik vind Date Movie ook kut, maar kan binnen het genre weinig films noemen die veel beter zijn.
Oud 11-04-2008, 16:23
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
De originele The Eye is dan wel een mooi voorbeeld. En eigenlijk ook wel Ring en Dark Water en Kairo, al staan die er natuurlijk wat verder vanaf.

Verder staat het feit dat je TSS slecht vindt natuurlijk los van de vraag of je binnen het genre van die film betere films kan noemen. Ik vind Date Movie ook kut, maar kan binnen het genre weinig films noemen die veel beter zijn.
Jij kunt binnen het genre (comedy) weinig films noemen die beter zijn dan Date Movie? Lijkt me sterk.

Over The Eye ben ik snel uitgepraat, want dat vond ik maar een middenmoter. Maar Ringu en DW zijn inderdaad zeer sterke films, evenals A Tale of Two Sisters. Maar of ze beter zijn dan TSS? Mwoah. Ringu is niet dramatisch genoeg en DW is weer niet 'eng' genoeg naar mijn smaak. TSS wist die kwaliteiten juist goed te verenigen.

Misschien dat ATOTS daarom misschien toch een betere kandidaat is om TSS naar de kroon te steken. Net als The Others. En Audition.
Oud 11-04-2008, 16:27
Dinalfos
Dinalfos is offline
Trouwens, als we het over 'enge' films heben buiten het horrorgenre hebben: Mute Witness en Amenabar's Tesis zijn allebei erg goede keuzes.
Oud 11-04-2008, 17:49
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
Dat je met betere voorbeelden moeten komen. Want The Omen is natuurlijk geen TSS.
En ook dat blijft een kwestie van smaak. Ik kan net zo goed zeggen dat The Sixth Sense geen The Omen is.
En sowieso, ik vraag waarom men een film goed vind en waarom men hem eng vind, en dan krijg ik terug dat ik 'maar een betere film moet noemen binnen het genre'. Nou, sterk argument.
Oud 11-04-2008, 18:29
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik wil op zich best uitleggen wat ik er goed aan vind, maar ik was gewoon meer geinteresseerd in welke films jullie dan beter vinden. Ik bedoel, die discussies over de kwaliteit van TSS ken ik nou wel.
Oud 11-04-2008, 19:14
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
dit topic gaat toch over de engste films ooit? ik snap dan niet waarom the sixth sense uberhaupt genoemd wordt.
Oud 11-04-2008, 19:18
Verwijderd
Citaat:
dit topic gaat toch over de engste films ooit? ik snap dan niet waarom the sixth sense uberhaupt genoemd wordt.
True dat.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2008, 22:05
Verwijderd
Citaat:
Sommige mensen vinden dat een enge film
Met citaat reageren
Oud 11-04-2008, 23:09
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
goede smileykeuze, ik snap het ook niet.
Oud 12-04-2008, 08:21
Dinalfos
Dinalfos is offline
Wat vind jij dan een enge film?
Oud 12-04-2008, 10:03
Darko
Darko is offline
Citaat:
Heb je het over de 1960 versie of de 1995 versie? Want ik ben wel benieuwd naar de film.
Toevallig gisternacht nog op TCM gezien, de 1960 versie. De '95 versie is crap, maar de '60 versie is behoorlijk creepy, maar niet echt eng.
Oud 12-04-2008, 10:17
Verwijderd
Citaat:
goede smileykeuze, ik snap het ook niet.
De verwarde smiley sloeg op jouw niet-snappen. Maar dat had je vast wel door.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2008, 14:35
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
dat had ik door en daarom vond ik het een goede smileykeuze, want ik snap serieus niet dat mensen die film eng vinden.

@ dinalfos: ik vind een film niet zo snel eng. overigens heb ik jacob's ladder genoemd als film die ik 'eng' vond.
Oud 12-04-2008, 15:01
Dinalfos
Dinalfos is offline
Maar Jacob's Ladder is toch óók niet eng? Creepy, ja, maar zeker niet eng.
Oud 12-04-2008, 18:15
Uice
Uice is offline
Citaat:
Jij kunt binnen het genre (comedy) weinig films noemen die beter zijn dan Date Movie? Lijkt me sterk.
Binnen het subgenre spoof.

Ik dacht dat jij genre ook behoorlijk nauw nam, omdat je The Omen en TSS onvergelijkbaar vond. Al lijkt het er bij herlezen van je posts op dat je bedoelde te zeggen dat TSS vele malen beter is dan The Omen, waarin ik het overigens ook niet met je eens ben.

Citaat:
Over The Eye ben ik snel uitgepraat, want dat vond ik maar een middenmoter. Maar Ringu en DW zijn inderdaad zeer sterke films, evenals A Tale of Two Sisters. Maar of ze beter zijn dan TSS? Mwoah. Ringu is niet dramatisch genoeg en DW is weer niet 'eng' genoeg naar mijn smaak. TSS wist die kwaliteiten juist goed te verenigen.
Ik vind beide films vele malen enger dan TSS, en Ringu bezit ook wel genoeg dramatische kwaliteiten.

Citaat:
Misschien dat ATOTS daarom misschien toch een betere kandidaat is om TSS naar de kroon te steken. Net als The Others. En Audition.
Audtion?
Oud 12-04-2008, 20:51
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Ringu bezit ook wel genoeg dramatische kwaliteiten.
Het is hoofdzakelijk een plotgestuurde film met een focus op angst. Niets mis mee, natuurlijk, maar de personages (behalve Sadako's achtergrond) hebben niet echt de hoogste prioriteit als individuen.

Citaat:
Audtion?

Ja. De film is toch echt een karakterstudie verpakt in een psycho-horrorjasje. Maar je hebt op zich wel gelijk dat het geen vergelijkbaar spookverhaal is, als je dat bedoelt te zeggen. Mja.
Oud 13-04-2008, 15:02
Verwijderd
Gisteren gezien: À L'Interieur. Mijn god...
Met citaat reageren
Oud 13-04-2008, 15:29
Uice
Uice is offline
Citaat:
Het is hoofdzakelijk een plotgestuurde film met een focus op angst. Niets mis mee, natuurlijk, maar de personages (behalve Sadako's achtergrond) hebben niet echt de hoogste prioriteit als individuen.
Och, voor angst zijn meestal sympathieke personages nodig om voor te vrezen. Ring is geen karakterstudie, maar bevat genoeg drama om de spanning naar een hoger niveau te tillen.

Citaat:
Ja. De film is toch echt een karakterstudie verpakt in een psycho-horrorjasje. Maar je hebt op zich wel gelijk dat het geen vergelijkbaar spookverhaal is, als je dat bedoelt te zeggen. Mja.
Ja.
Oud 13-04-2008, 19:05
Blubje
Blubje is offline
Eergisteren gekeken met mijn huisgenoten: Rec. Een Spaanse (zombie)horror. Gefilmd in de stijl van Blair Witch.
Heel vet. En eng.
Ik ben echt meerdere keren flínk geschrokken.
Ik vind het een aanrader
Oud 14-04-2008, 20:37
Signy
Signy is offline
Citaat:
Idd
The Sixth Sence is niet eng.... Ik vind het meer een dramatische film, met dat einde, en het blijft mensen bij vanwege het einde, wat echt goed bedacht is trouwens. Had het zelf helemaal niet door.

Ik vind trouwens een enge film, een horror, en geen thriller. (uitzonderingen daargelaten).
Oud 16-04-2008, 13:00
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Citaat:
Ik vind trouwens een enge film, een horror, en geen thriller. (uitzonderingen daargelaten).
Misschien had ik het anders moeten verwoorden, ik bedoelde films waarvan je snacht's wakker zou kunnen liggen oid 'Enge films' vond ik zelf wel treffend Ik had met wat mensen The Grudge gezien, en een persoon durfde niet ff naar de schuur om wat bier te halen Dat is een beetje wat ik bedoel met 'eng'
Oud 16-04-2008, 19:22
Big Boi
Big Boi is offline
Candyman: Farewell to the Flesh

Die heb ik gekeken toen ik 9 of 10 was want m'n pa is echt een horror fanaat en dit was de eerste die ik mocht kijken. Fock wat was ik bang.
Oud 17-04-2008, 12:43
Verwijderd
Iemand die Shutter al heeft gezien? Ben nu wel benieuwd naar die film.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2008, 12:47
Verwijderd
Ow wacht, die film heb ik al eens gezien. Was behoorlijk eng ja.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2008, 12:51
Verwijderd
Maar

blijft natuurlijk de engste film.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2008, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Maar

[filmpje]

blijft natuurlijk de engste film.
Hahaha ;D
Met citaat reageren
Oud 17-04-2008, 17:42
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
Eergisteren gekeken met mijn huisgenoten: Rec. Een Spaanse (zombie)horror. Gefilmd in de stijl van Blair Witch.
Heel vet. En eng.
Ik ben echt meerdere keren flínk geschrokken.
Ik vind het een aanrader
Ja, die komt binnenkort in de bios (weet niet precies wanneer), stond tenminste in de preview bij verwacht.
Ik vind alle films met kleine meisjes en jongetjes die eng doen eng.
Vooral the ring en ringu (als ze ineens achter de deur staat en er niet eens enge schrik muziek is). Maar goed, omdat ik die films eng vind, kijk ik ze gewoon niet meer. Toen ik jonger was vond ik Silverbullet heel erg eng, haha
Oud 17-04-2008, 21:18
Verwijderd
The Shining
Met citaat reageren
Oud 18-04-2008, 22:13
Blubje
Blubje is offline
Citaat:
Gisteren gezien: À L'Interieur. Mijn god...
Deze heb ik dus net gekeken, wat een onzinfilm zeg. Had er best wat goede dingen over gelezen, maar vond er echt geen bal aan.
Oud 18-04-2008, 22:26
Verwijderd
Argumenten FTW
Met citaat reageren
Oud 18-04-2008, 23:21
Blubje
Blubje is offline
Citaat:
Argumenten FTW
Ik vond het allemaal wat onrealistisch. Naar mijn idee zou Sarah na al dat bloedverlies al lang flauw moeten zijn gevallen (zeker aangezien ze hoogzwanger was). Nou is horror natuurlijk nooit realistisch in die zin, maar bij deze film vond ik het tegen het einde aan gewoon nogal frustrerend worden en mochten beide vrouwen van mij wel eens doodgaan. Vooral omdat de gebeurtenissen op zich niet eens ondenkbaar zouden zijn en de manier waarop het gefilmd is ook enigszins een gevoel van realiteit oproept (bij mij tenminste).

En die beelden van die baby in de baarmoeder vond ik niks toevoegen.

Wat ik wel ok vond, was het geluid. Ondanks dat het echt rot was aan je oren, vond ik dat wel tof gedaan, vooral de overgangen tussen shots met en zonder geluid. Dat ging echt door merg en been.

En ik vond het wat goor. Nou kan ik best wat hebben, maar
Spoiler
hoef ik niet per se te zien.

Just my two cents
Oud 20-04-2008, 17:50
Nienna*
Nienna* is offline
Ik vind Th13rteen Ghosts ook heel eng
en The Sixth Sense, The Others, What lies beneath, The Innocent (niet echt eng, maar wel spannend en best mooi), en eerlijk gezegd werd ik gisteren ook best bang van White Noise.

Maar ik ben dan ook een mietje. Ik vond Dragonfly ook eng (wel mooi).
Trouwens heb ik The Blairwitch Project (of hoe heet dat ding) nooit eng gevonden.. wat is daar eng aan? Ik vond het alleen een beetje spannend toen ik het in het donker keek, maar eng.. ? Nee..

Oh en dingen als Silence of the lambs en Hannibal e.d. zijn gewoon enorm creepy.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 21:14
MrsDepp
MrsDepp is offline
Ik vond The Descent echt zenuwslopend toen ik hem de eerste keer zag. De tweede keer was het al stukken minder.
Verder is het enige wat ik nog kan bedenken It, mijn jeugdtrauma XD. Ik heb hem gezien toen ik een jaar of 4 was en op de een of andere manier zijn sommige stukjes me altijd bij gebleven xD. Waarschijnlijk is hij niet eens eng. Misschien zou ik hem nu nog eens een keer moeten bekijken (A).
Oud 22-04-2008, 19:50
Hyphen
Hyphen is offline
Ja! The Descent! Mijn benen trilden zo dat ik niet eens kon opstaan uit de biosstoel haha! Maar het was een bios-effect want de tweede keer was ie idd veel minder eng.
Oud 22-04-2008, 19:58
Dinalfos
Dinalfos is offline
Goh, wat vreemd dat een enge film de tweede keer minder eng is :')

(Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat er geen horrorfilms zouden kunnen bestaan die de tweede keer enger zijn...)
Oud 22-04-2008, 22:55
Verwijderd
Citaat:
Ik vond het allemaal wat onrealistisch. Naar mijn idee zou Sarah na al dat bloedverlies al lang flauw moeten zijn gevallen (zeker aangezien ze hoogzwanger was). Nou is horror natuurlijk nooit realistisch in die zin, maar bij deze film vond ik het tegen het einde aan gewoon nogal frustrerend worden en mochten beide vrouwen van mij wel eens doodgaan. Vooral omdat de gebeurtenissen op zich niet eens ondenkbaar zouden zijn en de manier waarop het gefilmd is ook enigszins een gevoel van realiteit oproept (bij mij tenminste).

En die beelden van die baby in de baarmoeder vond ik niks toevoegen.

Wat ik wel ok vond, was het geluid. Ondanks dat het echt rot was aan je oren, vond ik dat wel tof gedaan, vooral de overgangen tussen shots met en zonder geluid. Dat ging echt door merg en been.

En ik vond het wat goor. Nou kan ik best wat hebben, maar
Spoiler
hoef ik niet per se te zien.

Just my two cents
Ik ben het deels wel met je eens, maar ja, als realiteit nagestreefd zou worden bij een film als Inside zou er natuurlijk geen film gemaakt hoeven worden, als je begrijpt wat ik bedoel.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 23:07
Verwijderd
Citaat:
Trouwens heb ik The Blairwitch Project (of hoe heet dat ding) nooit eng gevonden.. wat is daar eng aan?
De suggestie. Het is wel een film waarbij je je inlevingsvermogen moet gebruiken en je het niet op een schoteltje opgediend krijgt met gore en enge beelden.

Maargoed, ik persoonlijk vind Blair Witch ook niet eng, maar wel een stuk geslaagder dan "simpele" "horrors" als The Others.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2008, 22:48
Blubje
Blubje is offline
Citaat:
Ik ben het deels wel met je eens, maar ja, als realiteit nagestreefd zou worden bij een film als Inside zou er natuurlijk geen film gemaakt hoeven worden, als je begrijpt wat ik bedoel.
Idd. Dan was ie na een half uur al afgelopen.
Net als het gros van de horrorfilms. Als die meisjes nou eens meteen naar de buren zouden rennen ipv naar boven, naar hun kamer en als ze dan ook nog eens zouden zorgen dat ze hun mobiele telefoon voor de verandering eens wél opgeladen hadden
Oud 23-04-2008, 22:57
Uice
Uice is offline
Citaat:
Idd. Dan was ie na een half uur al afgelopen.
Net als het gros van de horrorfilms. Als die meisjes nou eens meteen naar de buren zouden rennen ipv naar boven, naar hun kamer en als ze dan ook nog eens zouden zorgen dat ze hun mobiele telefoon voor de verandering eens wél opgeladen hadden
A l'interieur is natuurlijk heel iets anders dan die tienerhorrorfilms waar je naar verwijst.

Laatst gewijzigd op 24-04-2008 om 01:09.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2008, 10:23
Blubje
Blubje is offline
Citaat:
A l'interieur is natuurlijk heel iets anders dan die tienerhorrorfilms waar je naar verwijst.
Uiteraard. Maar feit blijft dat wanneer À l'Intérieur meer realistisch was geweest, de hoofdrolspeelster waarschijnlijk al veel sneller dood was geweest en de film dus veel sneller afgelopen zou zijn. Maar goed, dat is op zichzelf natuurlijk al een zinloze opmerking () aangezien dat voor iedere film wel opgaat denk ik
Oud 24-04-2008, 11:04
Dinalfos
Dinalfos is offline
A L'interieure heeft wel grotere problemen dan het gebrek aan realisme, helaas.
Oud 24-04-2008, 11:09
Uice
Uice is offline
Neuh.
Oud 24-04-2008, 12:01
Dinalfos
Dinalfos is offline
Jeuh.
Oud 24-04-2008, 12:04
DanielC
DanielC is offline
Volgens mij hebben jullie het nog niet over the shining gehad, jongens.
Reageren

Regels voor berichten