Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
||
Citaat:
Aan de andere kant, iedereen kan HAVO, en VWO eigenlijk ook wel.
||||
Verwijderd
|
Citaat:
(Beetje flauw voorbeeld: ik ben ooit blijven zitten op Frans. Dan had ik allemaal voldoendes maar voor Frans een 3. Dat vonden ze lullig, dus ik mocht na de zomervakantie een vluchtig in elkaar geflanst tentamen maken en als ik 'm zou halen dan mocht ik over. Duuus toen heb ik heel braaf níet geleerd en wél de hele zomervakantie in de stress gezeten. Ja, het tentamen ook niet gehaald uiteraard, want Frans is gewoon een kuttaal. ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() En ja, leren is echt relaxt. Maar het is net als sporten, het gevoel achteraf is het leukst en als je moet beginnen dan heb je de hele tijd geen zin. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Aaargh, ik krijg toch spontaan de neiging om te gaan verhuizen. Kom ik beneden, is het weer één grote teringzooi, afwas wordt niet gedaan, de tuin is vreselijk smerig, overal nog borden met saus van een barbecue die ze hier gisteren gehad hebben, en ze hebben doodleuk mijn marshmellows -die ik voor vanavond gekocht had- opgegeten.
![]() |
![]() |
|
Ik zat in m'n examenperiode trouwens 3 weken lang examens te oefenen. Je leert het beste door het gewoon te doen. Ik vond het nog leuk ook
![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
precies. Ik had me doodgeblokt voor een tentamen en ik haal een 5. Echt om gek van te worden. Dus was mn motivatie gekelderd naar nul en deed ik nix. Volgende tentamen haalde ik dus een 3. Vreemd dat er maar 2 punten verschil zitten bij mij tussen als ik NIETS leer en als ik mezelf over the top leer.
Anywayz, ik heb zo nu en dan ook last van een overkoepelend gevoel van GEEN ZIN. Dat heeft ertoe geleid dat ik DRIE weken niet naar de uni ben gegaan en dus gewoon vakantie heb gehouden. Uitstapjes maken, lekker chillen etc. En tijdens mn eindexamens was het ook erg. Maar die examens waren makkelijk, dus ik had toch niet hoeven leren
|
Ik ben ook altijd zenuwachtiger voor toetsen waar ik wel voor geleerd heb, dan toetsen waar ik niet voor geleerd heb.
![]() Maar examens stellen sowieso vrij weinig voor. Omdat iedereen zegt dat het zo belangrijk is en bla en omdat iedereen stresst lijkt het iets groots. Maar het is niet moeilijker dan een gewone toets, zeker niet als je fatsoenlijk voorbereidt. Het telt alleen iets zwaarder mee en duurt wat langer. Maar je krijgt er dan ook een heleboel vrije tijd omheen ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je dan heel erg vastberaden bent om het te halen dan kan het natuurlijk alsnog, desnoods met 50 uur per week bezig zijn aan de studie in plaats van de gemiddelde 25 (ik zeg maar wat). En daar heb ik bewondering voor, want dat is knap. Ik zou dat überhaupt niet kunnen, dus respect. Maar het is zeg maar 'niet de bedoeling', ofzo, die studie op dat niveau richt zich dan meer op mensen die het in 25 uur per week kunnen. Om ook nog maar een voorbeeldje te geven: op de middelbare school zat ik in de klas bij een meisje dat buiten schooluren om (!) nog zo'n zeven/acht uur per dag (!!) aan haar huiswerk zat. Ze is in de zesde klas uiteindelijk maar naar de HAVO gegaan, maar toch, ze heeft de eerste vijf jaar van het VWO dus wél gehaald. Maar je snapt dat ze daar bizar veel moeite voor moest doen en ondanks dat ze 't allemaal (met de hakken over de sloot) haalde was ze simpelweg beter af op de HAVO. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Ik had een keer een tentamen waar ik echt keihard voor had geleerd; haalde ik een 5je
![]() ![]() |
![]() |
|
Ik dacht, misschien kan ik op het dak gaan zitten en een tekening maken van de bomen ofzo. Maar die zijn alleen maar een massa van groene bladeren waarvoor ik te lui ben om ze in beeld te brengen.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
♪ Excuse me while I kiss the saai!♪ #218 Trimm Trabb | 500 | 26-05-2008 17:30 | |
De Kantine |
The Fellowship of the Saai #215 Dinalfos | 500 | 23-05-2008 21:53 | |
De Kantine |
We've been expecting you, Mr. Saai #214 TopDrop | 500 | 23-05-2008 10:53 | |
De Kantine |
Wat saai zeg #212 Verwijderd | 500 | 21-05-2008 19:19 | |
De Kantine |
Trouwpartij, trouwpartij, Katje gaat trouwen en wij zijn er niet bij! Saai. #204 Missy | 500 | 15-05-2008 13:18 | |
De Kantine |
Harry Potter en het saaie 200ste Wat Saai Zeg topic. Cherry Springs | 500 | 09-05-2008 18:48 |