Advertentie | |
|
![]() |
|
De bevalling van mij was voor m'n moeder heel zwaar en dat alles goed ging enzo is ook erg te danken aan de gyneacoloog toen. M'n moeder had het laatst nog over haar. Gister had ik het met een vriend van mij over hoe vaak z'n achternaam voorkomt en ik had zijn achternaam eerder gehoord. Nou wist ik dat zijn moeder arts was, maar wat voor één.. Toen bleek ze gyneacoloog te zijn en we hebben vroeger allebei in dezelfde plaats gewoond. Nou heb ik gegoogled en er is geen andere gyneacoloog met die achternaam in die omgeving. Dus zijn moeder heeft mij ter wereld gebracht.
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Bleh, ik heb hetzelfde; zondag in de zon gezeten en mn littekens op mn buik zijn nu ipv niet zichtbaar, lelijk en wel zichtbaar. En daarnaast voel ik me echt ontzettend vies omdat ik ook nog eens flink aan het vervellen ben
![]() ![]()
|
Gemengde gevoelens. Ik ben blij dat ik zulke geweldige vrienden heb. Vooral mijn twee beste vriendinnen wil ik niet kwijt. Ik ken hen nu al een jaar of 5, en nog niet één keer heb ik me kwaad gemaakt op hen. Ik heb vroeger nog beste vriendinnen gehad, waarmee het 'stukgelopen' is, maar nooit heb ik zo'n sterke vriendschap gevoeld als nu. Aan mijn vroegere beste vriendinnen kon ik me al wel eens ergeren, en ergens voelde ik dat er wel eens ruzie van zou kunnen komen. Dat heb ik nu helemaal niet, integendeel, ik kan mij niet voorstellen dat we ooit ruzie zouden hebben.
Maar tegelijkertijd voel ik me rot om de situatie waar ik ondertussen al langer dan drie jaar in zit. En ik zie niet in hoe ik eruit kan komen. En tenslotte mis ik mijn grootvader heel erg. Soms denk ik aan 'fragmenten' van vroeger, dingen die ik mij herinner. Mijn grootmoeder die zijn naam roept omdat hij moet komen bv. In mijn hoofd hoor ik het nog zo, maar in realiteit zal ik het nooit meer horen... Ik zie hem de keuken nog binnenkomen, ik zie hem nog in de zetel zitten voor tv, ik hoor hem nog praten. Maar allemaal alleen maar in gedachten. Spijtig genoeg zie ik ook nog voor mij hoe hij er die laatste dagen lag en dat was verschrikkelijk. Het is op drie maanden gebeurd: in januari is de kanker vastgesteld, drie maand later (in april dus) is hij gestorven. Het is ongelooflijk hoe hij achteruitging. Echt, week na week zag ik hem achteruitgaan. Ongelooflijk en heel pijnlijk om iemand waarvan je houdt zo te zien aftakelen. De laatste weken van zijn leven waren voor de hele familie verschrikkelijk, en dan vooral de laatste dagen. Ik weet nog, die laatste zondag, rond 12u werd ik wakker gebeld (ik had die nacht gewerkt en was pas om 10u gaan slapen), na twee uurtjes slaap. Het ging heel slecht met hem, de rest van de familie kwam ook naar hem, of ik ook wilde komen of liever niet? Natuurlijk wel. Ik ben er geweest tot 's avonds 18u, en het deed zo'n pijn om hem zo te zien. Heel af en toe kwam hij nog een beetje bij bewustzijn, en toen heeft hij nog naar mij gelachen. Ik weet niet zeker of hij besefte dat ik het was, dat kan je niet zeker weten, maar ik denk het wel. Die zaterdagnacht daarvoor had hij gehallucineerd, over een overval die hij in zijn jeugd had meegemaakt. Hij heeft toen nog op mij om hulp geroepen. Ergens doet dat wel een beetje deugd, hoewel dat verkeerd uitgedrukt is. Ik weet dat hij me nog niet vergeten was. Die laatste zondag was heel emotioneel en ik was 's avonds dan ook kapot, zowel fysiek als mentaal. Maandagnacht is hij dan gestorven. Ik ben dan nog drie keer bij hem in het funerarium geweest en het was heel raar, maar de twee laatste keren werkte dat een beetje geruststellend. Hij was er nog een beetje, ook al was hij er niet meer, en ook al was hij van uiterlijk helemaal anders dan we hem gekend hadden. Echt, als ik hem in die drie maand niet gezien zou hebben, zou ik hem niet meer herkennen, zo hard heeft die kut-kanker hem doen aftakelen. Maar vooral de laatste keer, de vrijdag voor de begrafenis, had ik heel erg de neiging om zoveel mogelijk nog bij hem te zijn en bij hem te blijven. Het was eigenlijk zo'n beetje de laatste houvast. Maar natuurlijk moest ik na hemzelf ook zijn lichaam laten gaan... En ik mis hem, ik mis hem zo. Het is niet eerlijk.
|
Verwijderd
|
ik word gek van ze. Zij, de geweldige, de knappe, de succesvolle en zij, die me gewoon altijd met mn mond vol tanden laat staan, die me kwetst (zonder het te merken?), die zo geïrriteerd is als ik niks van me laat horen. LAAT ME ALLEEN! ik wil rust. Ik word gek thuis, en dat kut-examen nou ook nog. Ik ga het niet halen, dat wist ik aan het begin van het jaar al, maar nu is het duidelijk. Ik moet alleen steeds de schijn ophouden, alsof ik de moed niet laat varen. "je punten zijn toch niet slecht?, is toch makkelijk op te halen?" Ja dat probeer ik nu al 3 jaar. En iedereen maar zielig doen als ze overal een 6 voor staan, ze hebben tenminste voldoendes. En zij dan, met als laagste punt een 7, hoe durft zij tegen mij te zeggen dat ze bang is dat ze het niet haalt! ROT OP, ik heb mn eigen dingen nu, je weet dat je het makkelijk haalt, je hoeft er niet eens iets voor te doen! goddomme ik ben zo gefrustreerd nu
en ik kan het niet verkroppen dat ze altijd beter zijn, overal. Dat ze altijd komen vergelijken met mij, want ik ben toch altijd de slechtste. En daarna afvragen waarom ik zo stil ben. Ik ben boos ja! Maar zelfs dat kan ik niet zeggen, wat ben ik een zwakkeling. ![]() En nu, deze laatste weken, probeer ik zo mn best te doen, maar mijn eigen teleurstelling zit me in de weg. En ze zijn nu boos op me, want ik onderneem niks. "jij bent altijd degene die niet meegaat, jij zegt alles af." Ik heb er nu geen tijd voor, god wat zit ik in de knoop. Zoveel te doen, zoveel móeten doen, en zo weinig tijd. Ik zie geen toekomst, want die wil ik niet zien. Al die doemdenkerij. ik snap het zelf al niet meer |
![]() |
|
Verwijderd
|
M'n mp3 speler is verstuurd
![]() 'k Had vandaag een heel erg zaterdag-gevoel, maar het is nog helemaal geen weekend. Naja, nu wel dus. D'r was vandaag echt geen kip in de UB en ik heb veel minder gedaan dan ik hoopte en m'n opdrachten die ik volgende week moet inleveren zijn echt ingewikkeld maar ik heb gelukkig nog even. (@Missy: ik was vergeten je in te lichten, maar ik maakte uit je post op dat je niet in de UB was vandaag) |
![]() |
|
Verwijderd
|
Helemaal vergeten te vermelden. Ik ben vanaf vandaag officieel op dieet. Dus ik wacht met open armen de chagrijnige buien van volgende week af
![]() En ik heb afgelopen nacht -eindelijk- weer een online vriendje gesproken. Ik moet zo om hem lachen, al ken ik hem niet beter dan online en webcam. En de kans dat we elkaar ooit gaan ontmoeten is...er niet! En zometeen komt Mushu. Want die woont wel in de buurt. Dat is fijn. En gezellig. Ja. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik voel me niet zo lekker vandaag. Ik ben half verkouden en ik ben moe. Heb de hele middag in bed gelegen. Nu beginnen er alarmbelletjes te rinkelen... Als ik overdag in bed ga liggen gaat het de foute kant op. Maar wat doe ik ertegen? Ah, ik ga me nu nog geen zorgen maken, komt vast wel weer goed.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Zo, vandaag ging echt een stuk beter dan gisteren, ik deed alleen wat overmoedig. Net waren m'n ouders even hier (we zouden met ze op vakantie gaan, maar ze gaan dus nu alleen) en dat was leuk
![]() ![]() Pf, nu ben ik echt moe... ik ga maar suf tv kijken ![]() |
![]() |
|
![]() ![]() ![]() donderdag weer naar de huisarts geweest. voor mijn enkel. en er zit blijkbaar een ontsteking in me enkel. die door de 3 wonden op me been komt. want me been is ook al helemaal dik. en ik kan met moeite op me voet lopen. of zitten. of liggen. of wat dan ook. en nou heb ik. een anti biotica kuur. ik heb 2o pillen gekregen. en ik moet er elke dag 3 nemen. elke pil is 500 mg. ![]() ![]() ![]() en vandaag naar blof geweest. en het voor programma was beef. blof begon wel een uur later. dan ze zeiden. maar verder was het mooi.
|
Zometeen werken en ik zie er zó tegenop
![]()
|
Jezussss, ik heb gewoon een fucking voldoende voor arbeidsintegratie! Het was zo'n stom tentamen, en toen ik nadien antwoorden met medestudenten ging vergelijken, had ik echt andere antwoorden... Het kan me niks schelen, de studiepunten zijn binnen
![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Lachen hee. Vanavond slaap ik in Rotterdam, morgenavond in Friesland. Tussendoor nog even een verjaardag bij de buren hier, en dan maar meteen door. Helemaal leuk
![]() Laatst gewijzigd op 10-05-2008 om 11:15. Reden: Gekke Nattigheid |
![]() |
|
Kinderen voor kinderenliedjes zijn goed voor je humeur
![]()
|
Net pas terug uit de stad, hele stad kriskras doorgelopen en vriendje meegesleept
![]() Vriendje is nu naar de korfbal, vroeg of ik mee ging. Niet dus, geen zin in de hele middag al die zenuwen. Ben nog nooit meegeweest, heb geen idee hoe het er daar uitziet, ken er niemand, m'n vriend loopt van hot naar her, moet met iedereen praten. Dan sta ik daar, vind er niks aan, wil naar huis en als dat te lang duurt, moét ik daar gewoon weg, soort van paniekreactie. Dusja, tis voor iedereen beter dat ik niet mee ga. Maar voel me er niet fijn onder, niet dat ik zo graag mee wil, maar m'n vriend wil graag dat ik een keertje mee ga en ik durf niet. ![]() Wat moet ik hier, tis bijna 26 graden in de kamer terwijl alles potdicht zit op 1 raam na op de niet-zonkant. Op het balkon brand je weg, boven wil je ook niet komen. En scriptie...morgen maar. |
![]() |
|
Haha, oke ik ben zo'n aansteller
![]() Gisteren was moeilijk maar ook heel erg leuk! Voor het eerst bij therapie mijn armen (littekens) laten zien en er echt concreet over gehad enzo. Ze reageerde precies zoals ik hoopte, het deed wel wat met d'r en ze kon het goed begrijpen en nou ja, voelde me daar best op m'n gemak ondanks dat ik het een grote stap vond. Zit wel nog met een hoop vragen aan haar, maar goed de tijd was om dus die bewaar ik voor de volgende keer. Daarna in de stad uiteten geweest met T. en M. wat echt heel erg gezellig was. En daarna met een hele groep naar Romeo & Julia van het Nationale Ballet geweest, dat was echt mooi! Vooral de feestscène en de sterfscène natuurlijk <3 Heel leuk, we kwamen L. met haar dochter tegen, was echt leuk om haar ook eens buiten school om te zien, ze ziet er ook meteen veel relaxter uit. Nou en vandaag dus gewerkt en met mams geluncht in de pauze, was ook gezellig. En en en, ik heb nu alles voor elkaar gekregen! Ontving vandaag dus de codes en informatie van de DigiD en de IBG en nu heb ik me officieel ingeschreven voor ASW aan de UU ![]() ![]() *strooit positiviteit* @ Roosje: ja ASW is een soort van combinatie van sociologie, psychologie, pedagogische wetenschappen, culturele antropologie en maatschappijleer achtige/economische shit. Lijkt me in ieder geval heel erg leuk! ![]()
|
Het gaat niet zo goed geloof ik.
Mijn moeder heeft al voor de tweede keer in twee maanden haar salaris drie weken te laat binnengekregen. Daar hebben alle belastingen en rekeningen en de boodschappen geen boodschap aan, dus we staan nu duizend euro rood en we hebben nog twintig euro contant tot ze haar vorige salaris krijgt. Nog zo'n tweeëneenhalve week. Mijn moeder is er compleet overstuur van, om zichzelf te kalmeren gaat ze extra drinken en roken. De drank en sigaretten nemen haar hongergevoel weg en als ze geen honger heeft, heeft ze ook geen zin om te koken. Bovendien krijgt ze te weinig voedingsstoffen binnen: ze is namelijk eerder geneigd om een beschuit met kaas te eten dan een appel of groente. Een beschuit met kaas is wel niet goed, maar niet als je als enige op een dag een pak beschuit en een halve kaas eet. En twee flessen wijn en drie pakjes sigaretten. Ik maak me zorgen om haar. Maar het geld gaat ook nog harder op omdat die wijn en sigaretten nog duurder zijn dan het biologische eten wat ze haalt. En ze gebruikt meer drank en nicotine dan eten. En ik vind het ook heel naar dat ik de hele dag in de rook zit. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Wiewww lekker een paar dagen vrij! Ga er onwijs van genieten. Straks bijtijds opstaan, eind wandelen. Vervolgens na het strand ![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
|
@ Nijn: die studie klinkt heel leuk en breed, ik had er nog nooit van gehoord. Maar goed te horen dat je er zo enthousiast over bent!
![]() OT: ik wil eigenlijk nog even 2 uur wat aan de scriptie doen, maar ik moet m'n inleiding schrijven en het begin is dan altijd zo moeilijk. Zeker als je geen goed citaat kunt vinden (wat dus het geval is) En zo erg is het vast niet als ik dat nu nog niet heb, want het is toch nog een concept, maar het schrijft veel makkelijker als ik het al wel heb, hoe moet ik anders beginnen? Om half 12 brunchen bij schoonouders, zul je zien, ben ik net lekker bezig en nu is het nog lekker cool hier. Nouja, we zien wel. Morgen sowieso hele dag typen. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Ctrl + V Topic #66 Retro*Love | 500 | 19-04-2007 10:19 |