Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
sorry, maar kan je niet beter deze topic weer omhoogbrengen: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=252599 ?
|
![]() |
|
Mjah ik ben dus ook vorig jaar begonnen met een nieuwe opleiding, nieuwe school, nieuwe klasgenoten etc etc.
En op een gegeven moment maakte een klasgenoot een grapje ofzo (zat net 3 maanden in die klas)..ze zei iets van: Ben je bi dan ofzo? Dus ik zeg doodleuk jah. Nou jah eerst iedereen echt zo kijken van WTF? Maar ikzelf ben zo iemand ik blijf er lekker nuchter en spontaan over. Op een gegeven moment vormen zich dan toch wel groepjes in de klas, dat voel je gewoon. Het ene groepje keurt het gewoon af of weet totaal niet hoe ze ermee om moeten gaan, een ander groepje respecteert het maar weten niet echt precies wat ze erbij voor moeten stellen en het 3e groepje vindt je gewoon harstikke 'cool' omdat je er zo gewoon over doet. En zo moest het eigenlijk zijn voor al die mensen die lesbi/bi/homo zijn..zou een stuk makkelijker zijn om het op zo'n manier aan de buitenwereld te vertellen want ik merk dat het nog lang niet overal geaccepteerd wordt. Of dat mensen (vooral jongens) er dikke lol mee hebben. Dat ze je gaan vragen voor trio's en dat soort dingen. Ze begrijpen schijnbaar niet hoe het echt zit. Overigens weet mijn familie het nog niet..maar dat doe ik wanneer de tijd rijp is..
|
Ach wat maakt het uit wat je bent ik ben lesbisch en ben gelukkig zo en wat anderen van me denken dat boeit me niet, ik leef voor mezelf en niet voor iemand anders.
Wie mij niet accepteert,accepteer ik ook niet. Want wie ben jij dan om over mij te oordelen, nobody
||
Citaat:
Vind een paar mensen die je in vertrouwen kan weten, praat met het meisje in kwestie en laat het nonchalant aan bod komen. Of tijdens de lessen Zedenleer / godsdienst, ik heb altijd goeie leraars gehad op dat gebied die af en toe eens vragen op dat gebied stelden. |
![]() |
|
![]() |
bedankt voor alle reacties, mijn computer was een paar dagen kapot dus ik heb niet eerder kunnen reageren.
inderdaad, iemand zei dat het niet slim was om het tegen de klas te zeggen om alleen haar reactie af te wachten, en dat is inderdaad wel waar. op dit moment heb ik al een beetje contact met haar en ik ga het gewoon een keer ter sprake brengen, en dan kijken hoe ze reageerd. tot nu toe hebben al mijn vrienden goed gereageerd en zijn ze allemaal heel lief, maar ja, dat zijn dan ook mijn beste vrienden. bedankt voor alle reacties |
![]() |
|
![]() |
nou ik wil jullie even op de hoogte brengen: ze heeft een vriend. dus ja, nu weet ik helemaal niet meer wat ik moet doen. ik weet zeker dat ik haar niet kan vergeten. ik blijf voorlopig nog wel even verliefd. ik denk niet dat het slim is om tegen haar te zeggen dat ik verliefd op haar ben.
liefs |
![]() |
|
![]() |
Sja naar mijn mening hoef je het niet te vertellen, je gaat toch ook niet voor de klas staan en zeggen van: "jongens..ik ben hetero!"...?? Ik vind wel, dat als iemand ernaar vraagt ofzo, je er niet over hoeft te liegen.
ja, hier ben ik het wel mee eens. voorlopig hou ik het nog even voor me, ik ben het nu tegen een aantal mensen van mijn oude en nieuwe school, die ik vertrouw, aan het vertellen
|
Verwijderd
|
Ik zou het niet zomaar vertellen...als het moment daar is komen mensen er vanzelf wel achter. Als je het speciaal vertelt voor de hele klas lijkt het alsof je het zélf ook heel erg vindt. Aan het begin van het jaar heb je toch ook geen vragenronde? 'Hoi, ik ben Wouter en ik ben hetero, zitten er nog meer hetero's in deze klas'?
![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Hey meiske,
hou het gewoon zo zoals het nu is, je klas hoeft het helemaal niet te weten. Er zijn mensen die het positief op zullen vatten en er zullen mensen zijn die het gewoon zullen accepteren en die mensen zullen jou niet in hokjes plaatsen. Vertel het dus alleen aan mensen die je vertrouwt als je het toch echt aan klasgenoten kwijt wilt, maar niet aan heel je klas. Dan is de kans ook veel groter dat binnen no time heel de school het weet en gaan er vervelende roddels rond. En bovendien: zo'n groot probleem is het toch ook weer niet dat je biseksueel bent! Niet echt iets om erg mee te zitten, tenminste, ik zit er niet mee dat ik bi ben en heb het ook alleen verteld aan de mensen die ik echt vertrouw. Tot nu toe hebben alle mensen aan wie ik het verteld heb positief gereageerd en er zijn nog geen roddels rondgegaan (niet dat ik weet iig) en als er roddels geweest zouden zijn, zou ik daar toch wel achter gekomen zijn. Dus, wat ik dus zeggen wil: denk er niet zoveel over na, geniet er gewoon van en het is helemaal niet belangrijk of je klas het nou wel of niet weet, je bent toch gewoon wie je bent, en wat je bent, boeit toch niet! ![]() Xxx
|
![]() |
ik lees hier vaak dat mensen vinden dat je er net mee om zou moeten gaan als dat je hetero zou zijn. Dat zou ik wel willen, maar het probleem is dat mensen er automatisch al vanuit gaan dat je hetero bent, dit maakt het voor mij moeilijker om het tegenovergestelde te beweren.
bv. Ik zit net op een nieuwe school, vraagt na een paar maanden opeens een meisje uit mijn klas (we zitten in een groepje van zes mensen) of ik een vriend heb. Hele normale vraag, maar ik weet niet hoe ik daar op moet reageren. Of ik zeg: "Nee". Of ik zeg: "Nee, ik val op meisjes", maar dat is erg moeilijk om te zeggen omdat dat het laatste is wat ze verwachten als antwoord op die vraag. Zo'n antwoord komt meestal een beetje ongelegen en daarom zeg ik meestal alleen: "Nee", terwijl ik er wel voor zou willen uitkomen, maar het simpelweg niet uit mijn mond kan laten rollen op dat ongelukkige moment. Stel iemand vraagt aan mij of ik een vriend OF vriendin heb wordt het voor mij makkelijker gemaakt om te zeggen dat ik geen/wel een vriendin heb en zal ik dat ook zeggen. Deze persoon laat mij door deze vraag al zien dat hij/zij hetero zijnde gelijk stelt aan homo zijnde en er dus eigenlijk geen groot verschil in ziet. mmm, ik hoop dat dit enigzins begrijpbaar is, misschien als je er goed en lang over denkt snap je wat ik bedoel ![]() |
![]() |
|
![]() |
mill's mess, ja ik ben het met je eens, dat is best wel moeilijk op die manier. vandaag had ik het er met een meisje over dat ik verliefd was, en dan krijg je gelijk vragen zoals: "ken ik hem???" enzo, terwijl het geen hij is. ik heb maar gewoon gezegd ja, maar ik zeg niet wie.
ja, is inderdaad best moeilijk. |
![]() |
|
![]() |
dit schooljaar zat er een nieuw meisje in onze klas. Zij zei met voorstellen van ik ben die en die, zoveel jaar en ik ben bi seksueel, Ik val op jongens én op meisjes, dan weten jullie dat.
nou dat was het .Niemand lachtte of deed raar, waarom zou je? en ja iedereen doet er heel normaal over, als ik met haar praat praat ik als met ieder meisje zeg maar, echt niet van 'kk praat nu met een bisexuele' dus alles verloopt prima, zou anders ook wel raar zijn denk
|
![]() |
|
|