Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2002, 14:47
liefschatje
liefschatje is offline
ik weet niet of ik dit bericht hier moet zetten, maar ik weet niet goed waar anders

ik ben biseksueel en ik weet niet of ik het mijn klas wil vertellen. ik zit pas op een andere school en ken de mensen nog niet zo goed, maar omdat ik superverliefd ben op een meisje uit mijn klas speelt het idee om het te vertellen toch wel mee.

hebben jullie het meegemaakt dat iemand uit je klas ervoor uitkwam dat hij biseksueel/homoseksueel was? zo ja, hoe werd daar op gereageerd? hoe is het verteld: bijv: tegen een paar personen en die hebben het tegen de rest verteld, of bij een spreekbeurt of iets dergelijks of gewoon voor de klas?

ik ben hier heel benieuwd naar. dus niet hoe je zou reageren, maar of je het meegemaakt hebt dat iemand het verteld heeft/of dat je het zelf hebt verteld.
alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-11-2002, 14:53
luckyleo
luckyleo is offline
sorry, maar kan je niet beter deze topic weer omhoogbrengen: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=252599 ?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 14:58
liefschatje
liefschatje is offline
ja, als dat beter is, ik vind het goed, maar ja, dit is nu wel een beetje een ander onderwerp. het gaat wel over hetzelfde, maar ja, nu over wat anderen hebben meegemaakt.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 19:24
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Hm, bij mijn weten heeft nog nooit iemand het echt verteld, en er zou ook nooit iemand zou stom zijn om het te doen. Homo is het favoriete scheldwoord in de klas, 1 jongen zegt het echt voortdurend (mijn conclusie: hij is homo, maar goed)

Ooit kregen verkeerde mensen een verhaal van mij te lezen over lesbiennes, waardoor ze conclusies gingen trekken. Nu nog steeds word ik geconfronteerd met hun gedachte dat ik lesbisch ben. Ik word er mee gepest dat ik nog nooit een vriend heb gehad, ik word ermee gepest dat hun denken dat ik lesbisch ben. Alsof het hun iets aangaat dat ik bi ben.

Ik zou het dus nooit zomaar in de klas gaan vertellen, alleen aan personen die je vertrouwt. Maar ik weet niet hoe jou klas is, misschien heb je wel 'n toffe klas, dan kun je het misschien wel vertellen. Ik weet niet.
Oud 11-11-2002, 19:55
eztah
eztah is offline
Bij mij in de klas weten een paar mensen wel dat ik bi ben.
Ik heb het niet officieel verteld ofzo, gewoon, als het eens ter sprake kwam. In mijn klas zou er overgins niet raar gereageerd op worden.
Ik vind het niet nodig om het aan iedereen te vertellen, dat is voor mij absoluut geen item. Het is natuurlijk ook anders voor mij omdat ik nog nooit een vriendinnetje heb gehad, en een vriend heb.
Als je het wil vertellen zou ik iid eerst met de mensen pratwn die je vertrouwd.
Succes
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 21:26
mixtape
mixtape is offline
Ik heb zelf nooit op de middelbare school hoeven te vertellen dat ik bi was. Mijn (nu ex) vriendin was iets te enthousiast over het feit dat we gezoend hadden en praatte haar mond voorbij. Binnen een dag wist heel de school het. Het is wel een makkelijke manier om het zo bekend te maken, hehe. Het was in feite een roddel maar als iemand er naar vroeg vertelde ik de waarheid, we hadden immers een relatie dus waarom verbergen?

Verder behandelde iedereen me gewoon net als voor de ‘coming out’. Er was wel een gozer die lullig deed, en wat oppervlakkige ‘dozen’ die ons sowieso al niet mochten, maar ja, daar doe je niks tegen, ze hadden altijd al iets tegen me. Maar voor de rest alleen maar positief of men gedroeg zich niet anders. Zelfs m’n grootste ‘vijand’ op dat moment kwam naar me toe ‘joh wat knap dat je er voor uit komt, leuk voor je blahbla’.

Als het nu ter sprake zou komen in (nieuwe opleiding) dan zou ik het wel eerlijk zeggen denk ik. Of ik moet iets hebben van ‘dat gaat jullie niks aan’.

Ik ben heel blij dat het toen uit kwam, anders was het echt ongemakkelijk met geheim houden. Ik weet niet of je het zou *moeten* vertellen. Pas als je best wel redelijk stevig in je schoenen staat en niet *alles* aan trekt wat men over je zegt. Er zal vast achter je rug om over je gepraat worden en er word naar je gekeken, maar jah.. Het kan positief of negatief uitpakken, dat is niet van te voren te zeggen helaas.. Beste is natuurlijk om eerst goede vrienden op de hoogte te brengen..
Het lijkt me overigens makkelijker om het de klas te vertellen als je al een relatie hebt (en diegene zit ook op school/klas), dan heb je wat steun aan elkaar.

Maar volgens mij moet jij er eerst achter komen of ze überhaupt iets voor meisjes voelt? (wat dat betreft had ik geluk, ik wist al dat m'n ex bi was, toen hoefde ze alleen nog maar te weten dat ik verliefd was ). Wil je het daarom vertellen? om het aan haar bekend te maken? Dan zou ik het afraden.. Eerst kijken hoe ze er over denkt en het dan aan haar vertellen.
Oud 11-11-2002, 22:30
Verwijderd
Blegh, alweer dat 'coming out' idee. Zijn mensen nou werkelijk zo naïef te denken dat het helpt? Doe zelf alsof het heel gewoon is - dus niet speciaal voor uit komen - dan zullen anderen het ook eerder accepteren.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 12:55
vrolijkevlinder
vrolijkevlinder is offline
Het zit er of het zit er niet.
Mensen moeten jou accepteren zoals je bent en als ze dat niet doen dan behoor jij daar dikke schijt aan te hebben. Als je het niet verteld ben je gewoon aan het liegen tegen jezelf. In deze maatschappij kan tegenwoordig alles. Laat mensen gewoon weten waar ze met jou aan toe zijn.
Oud 13-11-2002, 14:01
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
vrolijkevlinder schreef:
Het zit er of het zit er niet.
Mensen moeten jou accepteren zoals je bent en als ze dat niet doen dan behoor jij daar dikke schijt aan te hebben. Als je het niet verteld ben je gewoon aan het liegen tegen jezelf. In deze maatschappij kan tegenwoordig alles. Laat mensen gewoon weten waar ze met jou aan toe zijn.
In deze maatschappij kan tegenwoordig alles? Pardon!!! En lieg je tegen jezelf als je het niet verteld? Sorry hoor, maar daar ben ik het dus absoluut niet mee eens.

Fijn voor jullie hoor, dat jullie allemaal zo populair zijn en leuke klassen hebben, maar ik geloof er dus echt niet in. Deze maatschappij sluit in mijn ogen iedereen uit die wat anders is als anderen, en je wordt gigantisch gepest als je ervoor uitkomt anders te zijn. Daar kan je schijt aan hebben, mij goed, dan heb ik echt bewondering voor je. Maar bij mij werkt dat echt niet zo, hoor. Hoe kan ik doen alsof het me niets uitmaakt als iedereen over mij roddelt en me probeert onderuit te halen?
Dat zou ik dus echt niet weten, hoor!

En natuurlijk, sommige mensen accepteren het wel. Maar dat zijn dan wel de mensen die je vertrouwt, die jou altijd al hebben geaccepteerd. Maar wat moet je als niemand jou accepteert?
Oud 13-11-2002, 16:03
LoeLoe
LoeLoe is offline
Mjah ik ben dus ook vorig jaar begonnen met een nieuwe opleiding, nieuwe school, nieuwe klasgenoten etc etc.

En op een gegeven moment maakte een klasgenoot een grapje ofzo (zat net 3 maanden in die klas)..ze zei iets van: Ben je bi dan ofzo? Dus ik zeg doodleuk jah. Nou jah eerst iedereen echt zo kijken van WTF? Maar ikzelf ben zo iemand ik blijf er lekker nuchter en spontaan over.

Op een gegeven moment vormen zich dan toch wel groepjes in de klas, dat voel je gewoon. Het ene groepje keurt het gewoon af of weet totaal niet hoe ze ermee om moeten gaan, een ander groepje respecteert het maar weten niet echt precies wat ze erbij voor moeten stellen en het 3e groepje vindt je gewoon harstikke 'cool' omdat je er zo gewoon over doet.

En zo moest het eigenlijk zijn voor al die mensen die lesbi/bi/homo zijn..zou een stuk makkelijker zijn om het op zo'n manier aan de buitenwereld te vertellen want ik merk dat het nog lang niet overal geaccepteerd wordt. Of dat mensen (vooral jongens) er dikke lol mee hebben. Dat ze je gaan vragen voor trio's en dat soort dingen. Ze begrijpen schijnbaar niet hoe het echt zit.

Overigens weet mijn familie het nog niet..maar dat doe ik wanneer de tijd rijp is..
Oud 13-11-2002, 18:22
robijnbeertje
robijnbeertje is offline
Ach wat maakt het uit wat je bent ik ben lesbisch en ben gelukkig zo en wat anderen van me denken dat boeit me niet, ik leef voor mezelf en niet voor iemand anders.
Wie mij niet accepteert,accepteer ik ook niet.
Want wie ben jij dan om over mij te oordelen, nobody
Oud 13-11-2002, 19:01
Gwenniej
Gwenniej is offline
ik kan zeggen dak je verhaal herken, maar kan helaas mijn situatie nie hier op ut forum zetten
Oud 14-11-2002, 10:50
Boer_kameeL
Boer_kameeL is offline
Citaat:
******** schreef:
Blegh, alweer dat 'coming out' idee. Zijn mensen nou werkelijk zo naïef te denken dat het helpt? Doe zelf alsof het heel gewoon is - dus niet speciaal voor uit komen - dan zullen anderen het ook eerder accepteren.
Niet zo subtiel aangepakt, maar toch waar. Bi is hoe je bent, zoals je man of vrouw bent, zwart of wit. Of ben je zo oppervlakkig dat je de reacties van kinderen gaat aantrekken als die je niet meer moeten?

Vind een paar mensen die je in vertrouwen kan weten, praat met het meisje in kwestie en laat het nonchalant aan bod komen.

Of tijdens de lessen Zedenleer / godsdienst, ik heb altijd goeie leraars gehad op dat gebied die af en toe eens vragen op dat gebied stelden.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 18:14
liefschatje
liefschatje is offline
bedankt voor alle reacties, mijn computer was een paar dagen kapot dus ik heb niet eerder kunnen reageren.

inderdaad, iemand zei dat het niet slim was om het tegen de klas te zeggen om alleen haar reactie af te wachten, en dat is inderdaad wel waar. op dit moment heb ik al een beetje contact met haar en ik ga het gewoon een keer ter sprake brengen, en dan kijken hoe ze reageerd. tot nu toe hebben al mijn vrienden goed gereageerd en zijn ze allemaal heel lief, maar ja, dat zijn dan ook mijn beste vrienden.

bedankt voor alle reacties
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 18:12
liefschatje
liefschatje is offline
nou ik wil jullie even op de hoogte brengen: ze heeft een vriend. dus ja, nu weet ik helemaal niet meer wat ik moet doen. ik weet zeker dat ik haar niet kan vergeten. ik blijf voorlopig nog wel even verliefd. ik denk niet dat het slim is om tegen haar te zeggen dat ik verliefd op haar ben.

liefs
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 22:54
Jules
Jules is offline
Sja naar mijn mening hoef je het niet te vertellen, je gaat toch ook niet voor de klas staan en zeggen van: "jongens..ik ben hetero!"...?? Ik vind wel, dat als iemand ernaar vraagt ofzo, je er niet over hoeft te liegen.
Oud 17-11-2002, 10:21
liefschatje
liefschatje is offline
Sja naar mijn mening hoef je het niet te vertellen, je gaat toch ook niet voor de klas staan en zeggen van: "jongens..ik ben hetero!"...?? Ik vind wel, dat als iemand ernaar vraagt ofzo, je er niet over hoeft te liegen.

ja, hier ben ik het wel mee eens. voorlopig hou ik het nog even voor me, ik ben het nu tegen een aantal mensen van mijn oude en nieuwe school, die ik vertrouw, aan het vertellen
Oud 17-11-2002, 14:10
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
*amen*
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 14:15
Verwijderd
Ik zou het niet zomaar vertellen...als het moment daar is komen mensen er vanzelf wel achter. Als je het speciaal vertelt voor de hele klas lijkt het alsof je het zélf ook heel erg vindt. Aan het begin van het jaar heb je toch ook geen vragenronde? 'Hoi, ik ben Wouter en ik ben hetero, zitten er nog meer hetero's in deze klas'? Je vestigt alleen maar meer de (negatieve) aandacht op je...ik zou het mooi laten rusten
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 14:20
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
nare man schreef:
'Hoi, ik ben Wouter en ik ben hetero'
Klinkt als een praatgroep voor Anonieme Hetero's
Oud 17-11-2002, 20:47
Kartoffelsalad
Kartoffelsalad is offline
Hey meiske,
hou het gewoon zo zoals het nu is, je klas hoeft het helemaal niet te weten. Er zijn mensen die het positief op zullen vatten en er zullen mensen zijn die het gewoon zullen accepteren en die mensen zullen jou niet in hokjes plaatsen. Vertel het dus alleen aan mensen die je vertrouwt als je het toch echt aan klasgenoten kwijt wilt, maar niet aan heel je klas. Dan is de kans ook veel groter dat binnen no time heel de school het weet en gaan er vervelende roddels rond.

En bovendien: zo'n groot probleem is het toch ook weer niet dat je biseksueel bent! Niet echt iets om erg mee te zitten, tenminste, ik zit er niet mee dat ik bi ben en heb het ook alleen verteld aan de mensen die ik echt vertrouw. Tot nu toe hebben alle mensen aan wie ik het verteld heb positief gereageerd en er zijn nog geen roddels rondgegaan (niet dat ik weet iig) en als er roddels geweest zouden zijn, zou ik daar toch wel achter gekomen zijn.

Dus, wat ik dus zeggen wil: denk er niet zoveel over na, geniet er gewoon van en het is helemaal niet belangrijk of je klas het nou wel of niet weet, je bent toch gewoon wie je bent, en wat je bent, boeit toch niet!
Xxx
Oud 18-11-2002, 11:17
mill's mess
mill's mess is offline
ik lees hier vaak dat mensen vinden dat je er net mee om zou moeten gaan als dat je hetero zou zijn. Dat zou ik wel willen, maar het probleem is dat mensen er automatisch al vanuit gaan dat je hetero bent, dit maakt het voor mij moeilijker om het tegenovergestelde te beweren.

bv. Ik zit net op een nieuwe school, vraagt na een paar maanden opeens een meisje uit mijn klas (we zitten in een groepje van zes mensen) of ik een vriend heb. Hele normale vraag, maar ik weet niet hoe ik daar op moet reageren. Of ik zeg: "Nee". Of ik zeg: "Nee, ik val op meisjes", maar dat is erg moeilijk om te zeggen omdat dat het laatste is wat ze verwachten als antwoord op die vraag. Zo'n antwoord komt meestal een beetje ongelegen en daarom zeg ik meestal alleen: "Nee", terwijl ik er wel voor zou willen uitkomen, maar het simpelweg niet uit mijn mond kan laten rollen op dat ongelukkige moment.

Stel iemand vraagt aan mij of ik een vriend OF vriendin heb wordt het voor mij makkelijker gemaakt om te zeggen dat ik geen/wel een vriendin heb en zal ik dat ook zeggen. Deze persoon laat mij door deze vraag al zien dat hij/zij hetero zijnde gelijk stelt aan homo zijnde en er dus eigenlijk geen groot verschil in ziet.

mmm, ik hoop dat dit enigzins begrijpbaar is, misschien als je er goed en lang over denkt snap je wat ik bedoel
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 18:06
liefschatje
liefschatje is offline
mill's mess, ja ik ben het met je eens, dat is best wel moeilijk op die manier. vandaag had ik het er met een meisje over dat ik verliefd was, en dan krijg je gelijk vragen zoals: "ken ik hem???" enzo, terwijl het geen hij is. ik heb maar gewoon gezegd ja, maar ik zeg niet wie.

ja, is inderdaad best moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 18:47
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
dit schooljaar zat er een nieuw meisje in onze klas. Zij zei met voorstellen van ik ben die en die, zoveel jaar en ik ben bi seksueel, Ik val op jongens én op meisjes, dan weten jullie dat.

nou dat was het .Niemand lachtte of deed raar, waarom zou je? en ja iedereen doet er heel normaal over, als ik met haar praat praat ik als met ieder meisje zeg maar, echt niet van 'kk praat nu met een bisexuele'

dus alles verloopt prima, zou anders ook wel raar zijn denk
Reageren

Regels voor berichten