Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() ![]() ![]() hij is weg. ergens anders 3 maanden stage lopen. en dan vast werken. als het goed gaat. het doet me pijn. ik mis hem zo erg. en me ouders hebben weer ruzie. en negeren elkaar. bij elk lied moet ik huilen. en ik heb zo'n angst voor mijn ene ex op het werk. en ik zit hier letterijk te zweten van paniek. en morgen naar de huisarts toe met mijn begeleider van MEE. ![]() ![]() ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Voel me weer wat beter, al zie ik wel nog tegen 'alles' op, maargoed, stap voor stap enzo... Succes morgen ![]() Citaat:
OT: Nog één keer m'n aantekeningen doorkijken en dan douchen en naar bed. Dan komt het morgen vast helemaal goed! ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Love, I get so lost, sometimes
Days pass and this emptiness fills my heart Ik zou eens moeten leren, of iig het geleerde toepassen. Waar hou ik aan vast? Waar kom ik vandaan? En bovenal, waar wil ik heen? Ik weet het niet zo goed, ik weet alleen dat ik het niet wil. Ik wil niet vechten, nadenken, veranderen. Ik wil geen strijd, ik wil niet het-nooit-goed-doen. Maar ik ga door, op m'n eigen kronkelige hobbelige rare weg, maar toch: ik ga door. Ik weet niet waarheen, misschien draai ik wel rondjes om m'n eigen as nu, misschien loop ik achteruit. Nee, daar geloof ik niet in. Achteruit ga je nooit, ik leer altijd wel iets, ik neem altijd wel iets mee. En ooit, altijd óóit, zal ik het kunnen uitdragen, laten zien wie ik ben en hoe ik daar gekomen ben, delen wat ik heb geleerd en tevreden zijn met hoe het is. Ooit. |
![]() |
|
![]() |
Ik zit nu zo vreselijk te huilen. Ik dacht aan papa, miste papa, luisterde naar you are so beautiful van Joe Cocker. Het liedje wat hij altijd voor mij en mijn broer draaide. 'You're everything I hope for, you're everything I need'. Hij leefde voor ons, om ons te zien opgroeien, om een gezin te hebben, al was hij zo gehandicapt. Ik moest zo huilen opeens. Ging meer nummers luisteren, zoals liefde van later van Herman van Veen. Het nummer wat zo vreselijk op hem en mijn moeder sloeg. Beide zijn op de crematie gedraaid. Misschien komt het wel omdat mijn broer morgen jarig is en we zondag naar Herman van Veen gaan. Weer een verjaardag zonder papa en Herman van Veen hebben papa en mama zoveel gedraaid, daar ben ik mee opgegroeid. Zo veel nachten dat papa en ik niet konden slapen en we samen luisterden naar Herman van Veen terwijl we heerlijke discussies hebben. Opeens mis ik hem verschrikkelijk en ik kan alleen maar janken. Papa, ik mis je zo erg. Ik wil weer 's nachts wijn met je drinken en naar Herman luisteren en praten. Ik wil je vertellen over het mooie huis waarin ik woon en mijn nieuwe vriend en dat ik kraak en je zou zo trots op me zijn, je was altijd trots op me. Je zou het zo tof vinden dat ik kraak, je zou het zo fijn vinden om me nu te zien, nu ik weer een poosje van de pep af ben en dat het best goed met me gaat. Dat ik eindelijk zie hoe mooi ik ben en leuk, dat ik niet meer depressief ben als vroeger, je zou het zo fijn vinden. Je zou zeggen dat ik je prinses ben en dat je van me houdt en trots op me bent, zoals je altijd tegen me zei, wat ik ook deed.
Waarom mis ik je opeens papa? Waarom zit je opeens in mijn hoofd? En waarom is K. er niet? Ik wil juist nu tegen hem aanliggen en jou vergeten. Ik wil tegen hem aan liggen, ik wil dat hij hier slaapt, en jou vergeten. Maar hij neemt zijn telefoon niet op en ik vertrouw mezelf nog steeds te weinig om samen met hem te slapen, dus ik zit hier alleen te janken en jou te missen en te zuipen en ik hoop dat ik straks zacht zal slapen en niet mijn hele kussen nat jank.
||
Citaat:
OT: Bleegh, ik heb dus net onze hele badkamer schoongemaakt, vooral het bad was hard nodig want eergister ontdenkte ik voetschimmel op mn voeten. ![]() Nu is het echt bling-bling en zo goed als nieuw.. Nu mogen mijn huisgenootjes morgen de hele keuken + kookplaat schoonmaken want ik ben er een beetje klaar mee dat ik alles zelf moet doen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Blegh, ik ben zo moe. Wel fijn dat ik door de verandering van inname van medicatie nu op tijd in slaap kom, maar vervolgens elke nacht om 5 uur wakker worden en erna nauwelijks meer slapen breekt me ook op. Morgen ga ik een beetje bijslapen als dat lukt. Daarnaast moet mijn kamer weer grondig opgeruimd en gepoetst worden want pap en mam komen zondag. Maandag word ik alweer 21. Ik vind dat altijd zo gek. Elk jaar heb ik wel periodes dat ik suďcidaal ben, dat ik niet denk dat ik nog een jaar ouder word... En maandag word ik wél weer een jaar ouder. 21 wel te verstaan. Officieel, voor alles volwassen. Ik wil al die verantwoordelijkheden niet. Ik kan ze niet aan... Laat mij maar klein kindje zijn.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() OT: Gister hadden ze wel weer drinkontbijt ![]() ![]()
|
*knuffelt Lentekriebel* ik ken het gevoel, een paar jaar geleden hoopte/dacht ik nooit de 18 te halen en nu ben ik gewoon 20, echt heel absurd. Maarja, wat doe je eraan he... Veel succes vanavond weer
![]()
|
Bah. Hoezeer ik eerst tegen Walibi was als vervanging van de stunt, zo zuur is het nu dat het grootste deel van mijn vriendinnen daar nu lekker in attracties zitten. Bah en ik voel me nog steeds zo beroerd
![]() ![]()
|
Ik heb de auto naar de garage gebracht en ben naar de bakker geweest. Net dacht ik even gauw te stofzuigen, zodat ik daarna geen smoes meer heb om niet verder te gaan aan mijn scriptie. Helaas dacht de stofzuiger daar over. Toen ik nog 1 kamer moest, rook ik ineens een schroeilucht, die uit de stofzuiger kwam. Dat is niet zo mooi... Nu laat ik 'm dus eerst maar even afkoelen voor ik de woonkamer ga zuigen. Kan ik meteen mooi even de meterstanden van de verwarming noteren; die komen ze straks opnemen.
En de webstream van radio 538 hield er ineens mee op en doet het nu nog steeds niet. Edit: auto morgen weer ophalen, gelukkig is-ie dan wel klaar. En nu zit ik me dus weer op te vreten dat ik zoveel doe voor mijn zusje, dat iedereen altijd alles voor haar voorkauwt, zodat het bij haar allemaal aan komt waaien. Ik trap er iedere keer weer in. Maar goed, het komt vast goed nu, en dan is het een poos niet meer mijn verantwoordelijkheid. Ik ben 'm eigen best wel beu nu. Het is altijd wat met die auto. Ik vraag me af of dat standaard zo is bij auto's die niet zo veel en vooral kleine stukjes rijden, of dat het ook nog aan dit exemplaar ligt. Edit2: ik zit mezelf sinds gisteravond echt in de weg. Ik irriteer me aan alles wat ik doe, en alles gaat fout. De stofzuiger heb ik net voor kapot verklaard, dus toen heb ik maar geswifferd. Ik loop overal tegenaan, laat alles uit mijn handen vallen, kan me nergens op concentreren en voel me van binnen erg rusteloos. Bah. Laatst gewijzigd op 15-05-2008 om 11:16. |
![]() |
|
Ik weet het gewoon niet meer zo. Ik had eigenlijk pw vandaag. Maar mijn broertje had mijn fiets mee, en dus kon ik niet naar school. Eer dat ik er zou zijn met de trein, zou ik weer terug kunnen.
![]() Ik word zo moe van mezelf. Mijn hoofd draait maar door, ik maak me zorgen om alles. Maar ik zorg niet voor mezelf. Ik loop hard tot ik er bijna letterlijk bij neer val, zodat ik tijdelijk niks meer voel dan een licht gevoel in mijn hoofd, duizelig, maar geen verwarrende gedachten meer. Ik ben trots op hoe ik in die korte tijd al redelijk kan lopen, maar hoe ik ermee omga is verkeerd. Moet ik dan echt altijd alles omzetten in iets waarmee ik mezelf kwaad doe? Ik tel de dagen tot de zomervakantie af. Dan kan ik weer leven, dan is er geen stress meer, even alleen maar vrijheid. Het werkt niet zo dat weet ik ook. Want ook in de zomervakantie, zonder school, zijn er miljoenen dingen die me bezig houden, teneer drukken. Maar ik moet motivatie vinden om nog even paar weken door te zetten. Daarna kan ik doen en laten wat ik wil, kan ik dagen in bed blijven liggen als ik dat wil. Fietsen tot de zon opkomt. Wat dan ook, er is dan niks wat me tegen houd te doen wat ik wil. Ik wil vrijheid voelen. Voelen dat ik leef. Nu word ik geleefd. Ik wil blijven stilstaan, even rust en weer ruimte vinden in mijn hoofd. Maar de wereld dwingt me door te gaan. 18. En nog geen steek verder.
|
![]() |
Dat ritme van mij is ook weer ver te zoeken. Misschien komt mijn emotionele bui van gister en mijn zoekgeraakte ritme wel omdat ik ongesteld ben. De pil weer eens doorgeslikt dus dan lijkt de ongesteldheid altijd heviger. Maar ik ben zo moe en heb maar in weinig dingen zin.
Oke, vandaag de laatste dag dat ik zielig ben. Ik sta mezelf toe om wat chocola te halen en nog een dagje op de bank te hangen maar vanaf morgen doe ik weer normaal, sta ik weer om tien uur op en lig ik niet de hele dag op de bank.
|
@ Neko*: Ben je al een keer blijven zitten dan, dat je naar HAVO moet als je nu blijft zitten?
Oh en wat je zegt over dat geleefd worden, dat gevoel heb ik ook zo vaak. Dat ik geleefd word door de school, door alles wat ik moet doen, dat ik kopje-onder ga. Maar ik sta nu aan de vooravond van mijn examen en ik ga het redden. Hier waar ik nu sta, daar kom jij ook te staan, geloof me. Heb vertrouwen in je kunnen. En het ligt helemaal bij jezelf of je geleefd wordt of niet. Het is een gevoel dat je krijgt als je het druk hebt. Je moet proberen rustpunten te zoeken, te ontspannen, dat scheelt zoveel! |
![]() |
|
Sonho gefeliciteerd!
![]() OT: het staat wel zo'n beetje op papier, uiteindelijk er langer mee beziggeweest dan ik wou. Ik moet nu nog wel naar m'n onderzoeksvraag toeschrijven en verantwoording en structuur van de scriptie, maar ik ga nu eerst doen waarvoor ik hier in de bieb ben. Dat typen kan overal, maar de boeken die ik nodig heb, hebben ze alleen hier en in de UvA. |
![]() |
|
Whaha, de jaarboekcie is nu al zo leuk en gezellig! We hebben als thema voor de installatie "konijnen". En aangezien ik ab-actis ben heet ik dan ab-normaal (naar dat rare konijn).
![]() ![]() |
![]() |
|
Het kost zoveel energie om me niet te richten negatieve aspecten, dat ik er een beetje gek van wordt. Het gaat een weekje goed, een weekje voel ik me gelukkig, omdat het doemdenken even ophoudt, maar dan begint het er weer zo langzamerhand in te sluipen. Aargh, ik word er gek van... Maar wel tof... vanmiddag wiskundebijles gegeven en dat ging best wel goed
![]() ![]()
|
hm.
wederom iets met moed en schoenen. zoveel te doen. en zo vaak zonder reden somber? maar geweldige plannen, vrienden............. het is het waard het is het waard het is het waard het is het waard het is het waard het is het waard het is het waard
|
Verwijderd
|
Het is een jaar geleden. Ik zie ons nog staan, op de eindhalte van de bus naar Chaska, in San Jeronimo. Hij was er de hele dag niet, de dag van mijn afscheid waarop ze voor me gekookt hadden en ik taart bij me had. Hij had de hele dag gewerkt. Mijn vriendinnetje zei tegen me: wacht maar, als wij naar de bus lopen, springt hij er net uit. En verdomd. Hij liep met mij mee, zij liep een stuk vooruit met een andere casa-bewoner. En toen gebeurde het. En de dag daarna waren we de hele dag samen. En de dag daarna vloog ik naar Nederland, met de wetenschap dat ik toch wel terug zou keren. En nu zit ik in Nederland, hieraan te denken. Te overpeinsen wat voor shit er gebeurd is, en wat voor mooie dingen ook. Ik ben nu al langer in Nederland dan vorige zomer die 3,5 maand. En ik vind het vreselijk. Kon ik maar weer heen. Kon het maar...Misschien dan niet voor hem, dat zal niet kunnen. Maar voor alles.
|
![]() |
|
Sonho: gefeliciteerd!
Dolce: leuke foto ![]() Het gaat beter. Ik heb sinds zondag alleen maar gehuild, maar nu gaat het beter. Mijn ouders hebben me wel heel erg voor het blok gezet. Ze zeiden maandagavond om half tien dat ik of de dag erna naar mijn kamer ging, of de huur moest opzeggen. Terwijl de bussen dus ook staakten woensdag, dus ik had niet eens naar school gekund vanaf mijn kamer. Na veel geschreeuw van mijn ouders (en ik schaam me er voor, na veel gehuild van mijn kant) hebben we nu een oplossing. Mijn ouders staan er niet achter, ze verboden het eerst ook maar uiteindelijk hebben ze wel toegestemd: ik blijf thuis wonen tot september en ga dan naar mijn kamer. De voornaamste reden dat het mag is omdat mijn school eronder lijdt als ik nu ga, en ik dat echt niet de huur wil opzeggen. Ik loop nu al gigantisch achter door al dit gedoe. Ik hoop dat ik het allemaal kan inhalen, ik denk het niet want de komende twee weken worden heel druk. We krijgen het grootste deel van de stof in de laatste twee weken met ook veel practica, dus als je al achterloopt is dat echt niet te doen. Ik realiseerde me dit maandag. Ik was echt doodongelukkig maandag. Ik heb die dag alleen maar gehuild. Wat niet hielp met mijn schoolwerk en dat maakte het alleen maar erger. En nu is ineens alles weer goed. Mijn ouders doen weer normaal, alleen mijn zus niet. Nog steeds schoolstress, want ik wilde vandaag thema anemie af maar ik betwijfel of het gaat lukken. Maar wel weer een geruststellend idee: het tentamen wordt zeer waarschijnlijk alleen gesloten vragen aan de hand van een aantal casussen. En volgens de syllabus is anemie het belangrijkst en daarna hemorrhagische diathese (thema 2) en die twee thema's gaan wel lukken met afkrijgen. En anders moet ik maar herkansen, niet het einde van de wereld. Cijfer van mijn vorige blok terug: 7.9. Dit klinkt heel stom als je het cijfer hoort, maar ik was echt bang dat ik niet gehaald had. In mijn herinnering ging het blijkbaar veel slechter dan in het echt. Afgelopen donderdag was ook een rotdag. Ik was woensdag ziek geworden tijdens practicum, echt vanuit het niets koorts, hoofdpijn, spierpijn, griepgevoel. Donderdag nog steeds, en het was zo warm ik kan daar niet tegen. Ik ging vanuit huis. Kom ik op Amsterdam Centraal, kunnen er geen treinen meer naar Utrecht. Ze wisten niet wanneer de eerst volgende trein zou gaan, maar zeker driekwartier later. Ik had verplicht practicum, dus ik vond het echt heel kut. Ik ben maar naar huis gegaan, want ik voelde me niet goed genoeg om 45 minuten te wachten en als je te laat bent mag je eigenlijk het practicum niet meer in. Gelukkig kon ik vrij snel regelen dat ik het mocht inhalen, dus uiteindelijk was het geen probleem. Dinsdag practicum ingehaald, was met koeien. Gisteren practicum met fretten, slangen en kippen. Ik had gewoon een slang om mijn arm ![]() En nu moet ik weer leren want ik wil dit vak halen. Het gaat nog heel zwaar worden met mijn rooster en leren aankomende twee weken. Ik heb er spijt van dat ik weekend moet werken, maar op mijn werk denk ik daar gewoon niet bij na. Het was het enige dat me de afgelopen weken gelukkig maakte. Ik ga proberen niet te veel details te leren en dan komt het vast wel goed. Meer dan je best kan je niet doen. En ik ga er van genieten dat ik me eindelijk weer blij voel, ondanks de schooldruk. Er is een last van mijn schouders. Hopelijk heeft mijn lichaam dat ook door, want ik ben nog steeds ziek. Op mijn kamer hier is het bloedheet. Mijn neus zit verstopt (ik vind het zo gek om echt verkouden te zijn met dit mooie weer) waardoor ik met mijn mond open slaap en helemaal uitgedroogd wakker word (vanmorgen had ik nauwelijks een stem). Ik heb me vandaag nog geen moment ongelukkig gevoeld. Zelfs niet als ik denk dat ik nu al achterloop op mijn planning. Na drie dagen constant moeten huilen voel ik me nu zoveel beter. Misschien is het niet goed dat ik mijn problemen uitstel, uit de weg ga. Ik zou eigenlijk wel met iemand moeten praten, maar als ik me weer gewoon blij voel lijkt het net alsof er niks aan de hand is. En nu stop ik maar eens met typen en ga ik weer leren. Sorry dat ik dit topic als dagboek gebruik ![]()
|
Ik geef het leren maar op voor vandaag. Het lukt toch niet meer, dan kan ik nog wel een uur naar mijn papieren staren maar dat schiet ook niet op. Morgen weer een dag.
Morgen naar de kapper. Het maakt me niet uit hoe ze het knippen, als ik nog maar een staart in kan en het los kan dragen en ik er niet belachelijk uitzie. Met hondje naar de dierenarts en stiekem vind ik dat wel leuk. Hij moet voor jaarlijkse controle en vaccinatie en ik hoop dat hij een algemeen onderzoek krijgt. En morgenavond naar Hans Klok. Drukke dag dus, ik hoop dat mijn schoolwerk dan ook opschiet want ik wil eigenlijk morgen thema 1 en 2 afmaken maar dat gaat denk ik niet lukken. Hopelijk kan ik zondag een uurtje eerder weg van werk. En zaterdag weer werken ![]() Oja, Nijn: wat je zei over het opzien tegen werken herken ik ook. Toen ik drie jaar geleden voor het eerst ging werken zag ik er ook enorm tegen op. Ik ben verlegen en niet zo sociaal, en ineens moest ik achter een kassa staan en vreemde mensen aanspreken. Ik zag er heel vaak echt tegen op, ik ben soms met tranen in mijn ogen naar mijn werk gefietst. Ik denk niet dat ik jouw werk met de mijne kan vergelijken, want ik werk wel met leeftijdsgenootjes (dit jaar wel minder, maar mijn meeste collega's zijn jonger dan ik). Ik wil alleen even laten weten dat je niet de enige bent die tegen zulke dingen opziet, ookal is het er fijn als je er eenmaal bent. Op een gegeven moment is het bij mij omgeslagen, ik hoop dat dat bij jou ook gebeurt ![]() Ik hoop dat je je alweer wat beter voelt. En iedereen die eindexamen moet doen: veel succes met leren en alvast heel veel succes met de examens.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Ctrl + V Topic #66 Retro*Love | 500 | 19-04-2007 10:19 |