Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2008, 23:11
Verwijderd
Citaat:
We hebben het over de Carabus auratus.
En wat is daarmee?
Advertentie
Oud 15-05-2008, 23:18
Verwijderd
http://www.pocketcalculatorshow.com/boombox/

Oud 15-05-2008, 23:22
Verwijderd
Citaat:
Huhu, mijn toneelvereniging gaat misschien meedoen aan een docudrama en dan moet ik misschien een vrijscene doen. Met een vrouw.

Minke naamzoek.
OMG
Mag ik meedoen?

edit: niet per se die vrijscène trouwens, voordat je dat denkt.
Oud 15-05-2008, 23:23
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Subtiel Minke
Oud 15-05-2008, 23:28
Verwijderd
OMG, dat was echt een tof theateravondje!

En de voorstelling van Spinvis was te gek. Het was met amateurs uit Tilburg die zelf iets hadden gedaan met zijn teksten (bijvoorbeeld rap, omg ) en dat was op één dag in elkaar gemonteerd op een enorm toffe manier, en Spinvis deed zelf dus ook mee. Het zat echt goed in elkaar en de finale met mijn favoriete nummer van Spinvis (Limonadeglazen wodka) was echt prachtig.

En daarnaast waren er nog twee voorstellingen te zien die óók heel goed waren, echt ideaal!
Oud 15-05-2008, 23:29
Verwijderd
Citaat:
Subtiel Minke
Nou ja, ik zou het ook niet erg vinden ofzo, maar ik las mijn post terug en besefte dat het leek alsof ik dat er echt mee bedoelde.
Oud 15-05-2008, 23:30
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Nou ja, ik zou het ook niet erg vinden ofzo, maar ik las mijn post terug en besefte dat het leek alsof ik dat er echt mee bedoelde.
Daar gaan wij uiteraard meteen van uit!
Oud 15-05-2008, 23:30
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
OMG, dat was echt een tof theateravondje!

En de voorstelling van Spinvis was te gek. Het was met amateurs uit Tilburg die zelf iets hadden gedaan met zijn teksten (bijvoorbeeld rap, omg ) en dat was op één dag in elkaar gemonteerd op een enorm toffe manier, en Spinvis deed zelf dus ook mee. Het zat echt goed in elkaar en de finale met mijn favoriete nummer van Spinvis (Limonadeglazen wodka) was echt prachtig.

En daarnaast waren er nog twee voorstellingen te zien die óók heel goed waren, echt ideaal!
Gaaf!
Oud 15-05-2008, 23:47
Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:
En wat is daarmee?
We hadden een discussie waarom die kever in de herfst niet in de vallen zat en nu opeens in grote hoeveelheden.
Oud 16-05-2008, 03:31
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
En ik ben er nog steeds.
Oud 16-05-2008, 03:31
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Maar ik heb in ieder geval een heel verhaal over mezelf geschreven!
Oud 16-05-2008, 04:19
Uice
Uice is offline
Zo, mijn paper is af, ik kan naar bed.
Oud 16-05-2008, 06:36
Vlindertje
Vlindertje is offline
Ik ga zo naar college
Oud 16-05-2008, 06:39
Verwijderd
Citaat:
Ik ga zo naar college
Ik ga zo naar school
Oud 16-05-2008, 06:43
Vlindertje
Vlindertje is offline
Ik heb de neiging om mensen te slaan. Het is nog veel te vroeg voor mij
Oud 16-05-2008, 06:55
TopDrop
TopDrop is offline
Ik ben er weer. Ik ga nu mn opdracht afmaken.
Oud 16-05-2008, 06:57
Vlindertje
Vlindertje is offline
Waarom heb je eigenlijk hartjes in jouw sig?
Oud 16-05-2008, 07:00
TopDrop
TopDrop is offline
Omdat het kan.
Oud 16-05-2008, 07:01
Vlindertje
Vlindertje is offline
Ow, ik ga maar eens een andere broek aandoen, want het regent buiten en deze broek is irritant als ie nat is.
Oud 16-05-2008, 07:29
Verwijderd
goedemorgen.
Oud 16-05-2008, 07:38
Missy
Missy is offline
Goedemorgen.
Oud 16-05-2008, 07:39
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Het zat echt goed in elkaar en de finale met mijn favoriete nummer van Spinvis (Limonadeglazen wodka) was echt prachtig.
Vertelde hij ook van die mooie verhalen. Over zijn vriend, die niet zo goed was, omdat hij limonadeglazen Wodka dronk. Maar dat hij ook wel heel goed was, omdat hij een Spaans model als vriendin had.
Oud 16-05-2008, 07:48
Verwijderd
Over uiterlijk 4 uur moet ik in de metro zitten richting universiteit om daar m'n paper uit te printen en in te leveren. Ik ben nog niet begonnen omdat ik gisteren twee andere papers moest maken en ik hoor van allemaal mensen die wél goed kunnen plannen dat ze al vanaf dinsdag bezig zijn met de paper die ik nu in vier uurtjes bij elkaar moet timmeren en dat ze nu pas op de helft zijn. AH! :')
Oud 16-05-2008, 07:52
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Over uiterlijk 4 uur moet ik in de metro trein zitten richting universiteit om daar m'n paper uit te printen en in te leveren.
Of naja, niet echt een paper, meer een opdracht. En ik ben een soortement van gister begonnen :')
Oud 16-05-2008, 07:56
TopDrop
TopDrop is offline
Ik heb net een mooi stroomdiagram gemaakt.

Oud 16-05-2008, 07:57
Verwijderd
Citaat:
Of naja, niet echt een paper, meer een opdracht. En ik ben een soortement van gister begonnen :')
Wij zijn de masters der deadlines Gisteren moest ik ook twee papers maken, had ik de nacht doorgehaald en letterlijk 10 minuten voordat ik moest vertrekken had ik ze af. Yeah.
Oud 16-05-2008, 07:58
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Wij zijn de masters der deadlines Gisteren moest ik ook twee papers maken, had ik de nacht doorgehaald en letterlijk 10 minuten voordat ik moest vertrekken had ik ze af. Yeah.
Zonder tijdsdruk geen motivatie En het voelt wel goed om het af te hebben na een nacht doorhalen
Oud 16-05-2008, 08:00
TopDrop
TopDrop is offline
Eigenlijk snap ik het nut van zo'n schema niet echt. Ik kan het ook niet echt een opdracht op universitair niveau noemen. Eerder saai en tijdrovend.
Oud 16-05-2008, 08:04
Verwijderd
Citaat:
Zonder tijdsdruk geen motivatie En het voelt wel goed om het af te hebben na een nacht doorhalen
Ja, precies. Ik neem het zelfs graag een stapje verder en zeg dat het met wat tijdsdruk tenminste een uitdaging is, want wij krijgen ook weleens van die opdrachten waar je niet van snapt wat ze in godsnaam op de universiteit doen.
Oud 16-05-2008, 08:10
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Ik heb net een mooi stroomdiagram gemaakt.

[afbeelding]

maar ik boek toch liever mn reis via 9292
Oud 16-05-2008, 08:17
Verwijderd
Citaat:

Maar het is ook voor 9292. Kijk maar bij het laatste hokje.
Oud 16-05-2008, 08:18
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:

Dit is 9292
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Maar het is ook voor 9292. Kijk maar bij het laatste hokje.
Dat ja
Uice
Uice is offline
Wat een lekker afwisselingsweer.
Verwijderd
Trouwens, wtf TopDrop, een transparante .png? Ik wist niet dat dat kon. Waar heb je dat schema in gemaakt en waarom is .png dan handiger dan .gif?
Oud 16-05-2008, 08:20
Verwijderd
En he Uice, hoe gaat het met jouw paper voor nieuwe media?
Oud 16-05-2008, 08:24
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Trouwens, wtf TopDrop, een transparante .png? Ik wist niet dat dat kon. Waar heb je dat schema in gemaakt en waarom is .png dan handiger dan .gif?
Ik heb het getekend in paint. Opgeslagen als .bmp, omdat paint je plaatje altijd ernstig verneukt als je 'm opslaat als .jpg. Daarna heb ik die .bmp geopend in Irfanview. De colordepth verlaagd naar 2 kleuren (scheelt bij een .bmp aanzienlijk in bestandsgrootte), en vervolgens opgeslagen als .png. En dan vraagt ie altijd of je een transparante kleur wilt opslaan. Dus ik dacht, uh, ja, doe maar joh
Oud 16-05-2008, 08:28
Uice
Uice is offline
Citaat:
En he Uice, hoe gaat het met jouw paper voor nieuwe media?
Die is sinds 5:20 ofzo af en staat online.

In pdf.

Ze moeten American Dad ook niet zo verleidelijk om vlak voor de deadline te kijken maken.
Oud 16-05-2008, 08:29
TopDrop
TopDrop is offline
png is trouwens technisch gezien wat beter en heeft een iets betere compression dan gif. Maar gif is ouder en bekender en was toen beter supported. Een ander nadeeltje aan gif is dat je maar maximaal 256 kleuren mag gebruiken.
Oud 16-05-2008, 08:33
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het getekend in paint. Opgeslagen als .bmp, omdat paint je plaatje altijd ernstig verneukt als je 'm opslaat als .jpg. Daarna heb ik die .bmp geopend in Irfanview. De colordepth verlaagd naar 2 kleuren (scheelt bij een .bmp aanzienlijk in bestandsgrootte), en vervolgens opgeslagen als .png. En dan vraagt ie altijd of je een transparante kleur wilt opslaan. Dus ik dacht, uh, ja, doe maar joh
Haha oh. Dat is wel gaaf. Ik zat al helemaal moeilijk te doen met 'hmmm zouden het vectors zijn ofzo'.

Citaat:
Die is sinds 5:20 ofzo af en staat online.

In pdf.

Ze moeten American Dad ook niet zo verleidelijk om vlak voor de deadline te kijken maken.
American Dad, is er alweer een nieuwe dan? (Ik bedoel dus, nieuw sinds afgelopen zondagnacht/maandagochtend, want toen kwam 'ie uit in Amerika en een paar uur later had ik 'm gekeken.)

Maar sinds 5:20 af, dat is wel netjes. Hoe lang deed jij er over?

En ja wtf pdf. Ik hoor daar allemaal gepraat over maar ik ben het zelf nog nergens tegengekomen en ik weet ook niet hoe ik shit naar pdf moet omzetten dus dat wordt nog wat. Tenminste, als het niet gewoon is van save as > .pdf. Is het voor turnitin ofzo?
Oud 16-05-2008, 08:38
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Haha oh. Dat is wel gaaf. Ik zat al helemaal moeilijk te doen met 'hmmm zouden het vectors zijn ofzo'.

American Dad, is er alweer een nieuwe dan? (Ik bedoel dus, nieuw sinds afgelopen zondagnacht/maandagochtend, want toen kwam 'ie uit in Amerika en een paar uur later had ik 'm gekeken.)

En ja wtf pdf. Ik hoor daar allemaal gepraat over maar ik ben het zelf nog nergens tegengekomen en ik weet ook niet hoe ik shit naar pdf moet omzetten dus dat wordt nog wat. Tenminste, als het niet gewoon is van save as > .pdf. Is het voor turnitin ofzo?
Paint ftw Alhoewel het vast een stuk handiger kan.

En pdf is een verhaal apart. Wat ik ervan begrijp is dat je een licentie kopen van Adobe moet kopen om .pdf files te mogen maken. En dan zijn er truuks en niet-officiele manieren om dat toch te doen enzo. Maar het is niet zo eenvoudig als 'save as > pdf'
Oud 16-05-2008, 08:40
Uice
Uice is offline
Citaat:
Nee, maar ik ben niet zo van het precies volgen en wel van het opnieuw bekijken.

Citaat:
Ik begon om een uur of elf en heb in totaal denk ik twee uur pauze genomen.

Citaat:
Ja, dit stond op de frontpage van Blackboard:

Thu, May 08, 2008 -- Paper inleveren als PDF
Nieuw! Alle werkgroepdocenten van Oriëntatie Nieuwe Media willen graag dat je de digitale versie van je paper in het Portable Document Format inlevert bij Turnitin. Niet als .doc of .docx of wat voor formaat dan ook, dat levert ons extra werk op en je hebt geen garantie dat we je document zien zoals je dat wenst.

Het maken van een PDF is niet moeilijk. Als je tekstverwerker niet al 'naar PDF kan printen' dan kan je (extra) software installeren zodat je altijd mooie PDFs kan maken in de toekomst. Als alternatief kan je ook één van de vele websites gebruiken waar je bestanden kan converteren, zoals PDFonline.com of Freepdfconvert.com.

Zorg dat in de bestandsnaam van je PDF je eigen naam en je studentnummer staat, bijvoorbeeld Wouter_Oomen_0555843.pdf

Vast weer een idee van David. Ik vind het maar quatsch. 'Je hebt geen garantie dat we je documenten zien zoals je dat wenst', alsof ze die paper op Turnitin gaan lezen. En 'dat levert ons extra werk op', nou ja, mij levert het extra werk op om het in pdf om te zetten dus fuck offzorz, maar ik heb het wel gedaan want volgens mij is het redelijk verplicht en niet alleen maar een verzoek.
Oud 16-05-2008, 08:42
Uice
Uice is offline
Citaat:
Maar het is niet zo eenvoudig als 'save as > pdf'
Wel. Het duurt een een paar minuten om het via een website te doen, maar het is heel eenvoudig.
Oud 16-05-2008, 08:44
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Wel. Het duurt een een paar minuten om het via een website te doen, maar het is heel eenvoudig.
Ja ok, maar dan doe je het via een website. Dat is ook niet echt de meest gebruikelijke manier om een bestand op te slaan he.
Oud 16-05-2008, 08:46
Verwijderd
Mijn theoretische kader voor het paper wordt echt uber Uicepuis, hoeveel werken heb jij er in staan? Ik heb er nu twee die voorrrr het standpunt zijn en twee tegennnn en eentje die een begrip aangeeft.

En he wat leuk, je kan dingen rechts uitlijnen hier. Dat was me nog niet opgevallen.
Oud 16-05-2008, 08:47
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ja ok, maar dan doe je het via een website. Dat is ook niet echt de meest gebruikelijke manier om een bestand op te slaan he.
Nee, je slaat het gewoon op als .doc en dan ga je naar die site en load je hem up. En dan krijg je een mailtje met je bestand als .pdf als bijlage.
Oud 16-05-2008, 08:47
Verwijderd
Je kan ook dingen in het midden doen.

[edit] Maar dat is lelijk.
Oud 16-05-2008, 08:48
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mijn theoretische kader voor het paper wordt echt uber Uicepuis, hoeveel werken heb jij er in staan? Ik heb er nu twee die voorrrr het standpunt zijn en twee tegennnn en eentje die een begrip aangeeft.

En he wat leuk, je kan dingen rechts uitlijnen hier. Dat was me nog niet opgevallen.
Ik heb een stuk of vijf wetenschappers, uit drie publicaties.
Oud 16-05-2008, 08:50
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Nee, je slaat het gewoon op als .doc en dan ga je naar die site en load je hem up. En dan krijg je een mailtje met je bestand als .pdf als bijlage.
Jamaar het feit dat het via een website moet zegt toch wel genoeg over dat het kennelijk niet zo simpel is om dat zelf te doen?
Oud 16-05-2008, 08:53
Uice
Uice is offline
Ja, nee, oke. Maar goed.

Ik ga maar eens op school aan, dierenvrienden, dan kan ik nog een kopje koffie halen voor het college begint.

Regels voor berichten