Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
misschien zelfs wel mexicaantjes.. die zijn nog iets luchtiger qua trip, dus kan je een beetje aan het effct wennen
|
Verwijderd
|
Mexicaanse zijn inderdaad niet zo moeilijk zeg maar. Mijn eerste keer was een halve portie mexicaanse en dat ging allemaal prima (tripreport staat in het tripreporttopic, als je het eens wilt lezen). Ik vind het wel een aanrader om mee te beginnen, zeker als je er tot voor kort een beetje huiverig over was.
In een smartshop heb ik wel eens een aantal doosjes naast elkaar zien liggen met vergelijkingen eronder en de mexicaanse waren een van de lichtste. Van alles wat, ongeveer evenveel "mind" als "visuals" enzo. De hawaiaanse waren geloof ik de sterkste, met vooral sterke visuals. Ik zou ook gewoon eens een smartshop binnenlopen en vragen wat ze allemaal hebben. Meestal kunnen ze er dan nog wel wat uitleg bij geven ook. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar zolang je niet fout gaat is het wel de overweldigende eerste ervaring waar je éigenlijk op doelt. Let wel, ik wil niet zeggen dat je je eerste keer meer moet nemen dan voorgeschreven staat, maar ik ben blij dat mijn eerste tripje niet lullig was ![]() Mn eerste keer was n halve chocoladereep (en voor de zekerheid n half uurtje later n blokje erbij ![]() Enige tijd daarna heb ik ook eens de Philosophers Stones (aka truffels btw, aangezien ze er zo uitzien maar wel degelijk paddestoelen zijn) geprobeerd, maar daarvan raakte ik niet vergelijkbaar van de kaart. Het voelde wel trippy maar zonder het desoriënterende gegolf, wat ze m.i. bij uitstek geschikt maakt om te wennen of uit te proberen, mits niet overgedoseerd.
Laatst gewijzigd op 19-05-2008 om 18:54. |
![]() |
|
![]() |
ik weet niet waarom hier Hawaaiaanse worden aangeraden, hier kom je inderdaad in een ernstige trip, maar deze is ook erg visueel. Dit is ook zo'n beetje de heftigste paddow die er is, ik zou het je voor de 1e keer niet aanraden, zeker niet als je niet te veel visuals wilt. Je kunt inderdaad de truffels nemen, ik heb ze zelf nooit gebruikt en ze worden gezien als een paddow voor mensen zonder ervaring, nouwlijks visuals. Mijn 1e portie waren mexicaanse, 3 kwart portie raakte ik aardig van de kaart, met niet teveel visuals doch wel goed merkbaar en een hele filosofische egoistiche trip (ik voelde me veel beter als iedereen om me heen "waar ligt de ham? "je weet ook niks he....""). De laatste trip die ik gedaan heb was 1/3e portie gedroogde mexicaan met een half jointje erbij, hier 'fear and loathing in las vegas' stijl mee door de stad gelopen en ik kreeg weer een geweldige mind trip met niet teveel visuals.
Om een lang lulverhaal kort te maken, neem voor de 1e keer mexicaanse of truffels, niet gelijk een hele portie nemen en er op voorbereid zijn dat je niet het gewenste effect krijgt. Seks is de eerste keer ook niet het best, en je doet ook langere tijd over auto leren rijden. Paddows zijn niet anders, naar mate je meer ervaring krijgt weet je je trip beter te sturen en ken je je grenzen. Wil je toch harde visuals, ik heb erg goede ervaringen met McKennaii (de paddow's dansden om me heen en een vriend van me veranderde in een fluit spelende Legolas...) ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik denk dat je niets moet verwachten...dat je het gewoon over je heen moet laten komen en maar beter kunt afwachten hoe je trip is, zeker de eerste keren. |
![]() |
|
Mijn eerste keer was een halve portie truffels, vond ik op dat moment bijzonder maar vergeleken met andere trips valt t mee. Aan te raden dus voor een eerste keer.
2 weken later met mijn broer allebei een hele portie gepakt, was toch al een veel hevigere trip, maar geen mind trip. Contrasten veranderen, diepteverschil verandert voor je gevoel en structuur van bijvoorbeld de tex op een muur ziet er ineens raar uit ![]() Op vakantie daarna met 5 vrienden allemaal een Hawaiaanse portie gepakt, was visueel veel sterker maar bleef ik langer inhangen dan de truffels, denk een uur of 6 ongeveer. Half jaar later met een vriendin die het voor t eerst wou doen Mexican Gold genomen, allebei een halve portie, was voor haar genoeg om een hele avond te mind trippen ![]() Kort daarna met een vriend, een ervaren paddo'er, porties gemixt. Columbiaanse en Ecuadoriaanse. Was een nieuwe soort bij de Smartshop hier, is niet aan te raden voor een eerste keer uiteraard, maar jezus, wat heb ik daar hard op liggen trippen ![]() Om het verhaal samen te vatten, neem Mexican Gold, goede keuze ![]()
||
Citaat:
Dosis heeft natuurlijk ook erg veel invloed, maar de setting moet je zeker niet vergeten. Mbt. inzicht: tijdens je trip zul je een verschil merken in hoe je denkt, hoe je de wereld beleeft, wat je voelt etc. Het meenemen van inzichten uit trips heb ik echter altijd moeilijk gevonden. Het verstandelijke gedeelte (de gedachte) kon ik wel vasthouden, het gevoelsmatige gedeelte niet. Verwacht van een eerste trip niet te veel (vooral niet als je eerst een voorzichtige dosis neemt), doe het lekker rustig aan, maak het naar je zin en kijk wat er op je pad komt. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb Philosopher's stones (gedroogde trouwens) gehad maar vond die echt helemaal niet leuk. Ging er enorm van in kringetjes denken - op dat moment 'geniale' inzichten maar ik bleef continu in dezelfde gedachtencirkels hangen en dat was heel vermoeiend. Op een gegeven moment kon ik niks anders denken "wat maakt het ook allemaal uit, het doet er toch niet toe" en dat was nogal deprimerend, ben ik een jaar of wat niet meer vanaf gekomen
![]() Maar goed, zou ze vanuit m'n eigen ervaring dus niet aanraden voor een eerste trip. Vond de Mexicaanse veel prettiger. Ging ik trouwens net zo hard van filosoferen, maar minder in kringetjes denken. |
![]() |
|
Bedankt voor de reacties. Kan iemand me trouwens vertellen wanneer paddo's niet meer te koop zijn? Op het wereldwijde internet kan ik geen datum vinden en ik hoop dat mijn waarde collega Infaustus en ik nog op tijd zijn om in de zomervakantie eindelijk op reis kunnen.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Tolerantie van paddo's (dus dat je niks meer merkt) is ongeveer een week, dus na ongeveer die tijd zou je weer een "normale" trip moeten kunnen hebben qua sterkte.
En volgens mij is het lichamelijk gezien nauwelijks tot niet schadelijk, dus zou je het elke week kunnen doen, maar psychisch is het een ander verhaal - denk toch dat je tijd nodig hebt om je trip te verwerken. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
Vooral qua mindtrip vond ik McKennaii wel hele fijne. Ik had niet zo'n visuele trip maar m'n gedachten sprongen wel alle kanten op en fijne bodyload.
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
Algemeen tripreport topic Verwijderd | 413 | 09-02-2017 23:04 | |
Drugs & Alcohol |
Paddo trips Imperial | 88 | 19-11-2005 17:06 |