Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2008, 00:08
Styhn
Styhn is offline
Dag vriendjes en vriendinnetjes, fijn dat jullie er zijn.

Ik heb besloten dat ik toch eens paddo's wil proberen. Eerst was ik er altijd vrij huiverig voor, omdat het idee van "opgesloten zitten in een trip" me niet aanstond maar ik heb op vooral erowid.org ook veel positieve reacties gelezen.

Wat ik me nu afvraag is welke verschillende paddo's er te krijgen zijn en hoe deze verschillen qua uitwerking? Ik heb ook iets gelezen over de Philosophers stone, ook wel bekend als Psilocybe Tampanensis en deze sprak me wel erg aan. Als ik het goed begrijp ligt het accent niet zozeer op een visuele trip maar meer op "bewustzijnsverruiming". Het schijnt dat je er in een diepe filosofische bui van kan raken en ik spreekt me wel erg aan.

Kan iemand mij vertellen hoe de soorten verschillen en of deze Philosophers Stone inderdaad doet zoals sommige mensen beweren? Of raden jullie iets anders aan om in die state of mind te komen? Alvast bedankt!
Oud 19-05-2008, 00:29
Styhn
Styhn is offline
Hmm, ik zie dat mijn eerste post niet echt duidelijk is. Ik vroeg me dus eigenlijk af welke soort paddo de beste "mind trip" geeft

En of er misschien andere middelen zijn om zo'n soort trip te krijgen? (Als het maar niet te heftig is..)
Oud 19-05-2008, 00:31
Vinniebar
Vinniebar is offline
Actieve gebruikers op dit moment:
Vinniebar, Styhn

Verwacht midden in de nacht geen snelle reply's
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 08:33
Uice
Uice is offline
Echt diep filosofisch wordt het natuurlijk niet; verwacht niet dat je opeens een wereldschokkend essay kunt schrijven. Het is meer dat je tot inzichten komt die op het moment van de trip heel gaaf en bijzonder zijn. Je ontdekt de wereld opnieuw.

Maar als je begint en je eerder een beetje huiverig was zijn Hawaïaantjes trouwens meer aan te raden.
Oud 19-05-2008, 09:10
Styhn
Styhn is offline
Citaat:
Echt diep filosofisch wordt het natuurlijk niet; verwacht niet dat je opeens een wereldschokkend essay kunt schrijven. Het is meer dat je tot inzichten komt die op het moment van de trip heel gaaf en bijzonder zijn. Je ontdekt de wereld opnieuw.
Mja dat snap ik Ik wil inderdaad tot nieuwe inzichten komen enzo, dat lijkt me een leuke ervaring.

Citaat:
Maar als je begint en je eerder een beetje huiverig was zijn Hawaïaantjes trouwens meer aan te raden.
Ik zal daar eens naar kijken, wat is de officiele naam van die paddo? (Dan kan ik er trip reports over zoeken op Erowid.)
Oud 19-05-2008, 15:23
Hydrodynamikaas
Hydrodynamikaas is offline
Citaat:
dat indeed

misschien zelfs wel mexicaantjes.. die zijn nog iets luchtiger qua trip, dus kan je een beetje aan het effct wennen
Oud 19-05-2008, 15:33
capibara
capibara is offline
Van die Stones kreeg ik vrij intense brainbuzzes, trok 't goed.
Oud 19-05-2008, 16:18
Verwijderd
Mexicaanse zijn inderdaad niet zo moeilijk zeg maar. Mijn eerste keer was een halve portie mexicaanse en dat ging allemaal prima (tripreport staat in het tripreporttopic, als je het eens wilt lezen). Ik vind het wel een aanrader om mee te beginnen, zeker als je er tot voor kort een beetje huiverig over was.

In een smartshop heb ik wel eens een aantal doosjes naast elkaar zien liggen met vergelijkingen eronder en de mexicaanse waren een van de lichtste. Van alles wat, ongeveer evenveel "mind" als "visuals" enzo. De hawaiaanse waren geloof ik de sterkste, met vooral sterke visuals.
Ik zou ook gewoon eens een smartshop binnenlopen en vragen wat ze allemaal hebben. Meestal kunnen ze er dan nog wel wat uitleg bij geven ook.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 17:38
Verwijderd
Ik heb alleen ervaring met hawaiaanse, en die waren héél visueel bij mij. (3 bakjes voor 2 personen, misschien wat veel voor een eerste keer ;x)
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 18:08
Styhn
Styhn is offline
Bedankt voor jullie reacties Ik hoop op meer paddo-trip-reports in dat andere topic want ik vind het wel fijn om er veel over te lezen voordat ik het zelf ga doen!
Oud 19-05-2008, 18:44
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
3 bakjes voor 2 personen, misschien wat veel voor een eerste keer ;x
Lol, ervaringloos anderhalve portie = 3x zoveel als voorgeschreven
Maar zolang je niet fout gaat is het wel de overweldigende eerste ervaring waar je éigenlijk op doelt.

Let wel, ik wil niet zeggen dat je je eerste keer meer moet nemen dan voorgeschreven staat, maar ik ben blij dat mijn eerste tripje niet lullig was

Mn eerste keer was n halve chocoladereep
(en voor de zekerheid n half uurtje later n blokje erbij ).

Enige tijd daarna heb ik ook eens de Philosophers Stones (aka truffels btw, aangezien ze er zo uitzien maar wel degelijk paddestoelen zijn) geprobeerd, maar daarvan raakte ik niet vergelijkbaar van de kaart.
Het voelde wel trippy maar zonder het desoriënterende gegolf, wat ze m.i. bij uitstek geschikt maakt om te wennen of uit te proberen, mits niet overgedoseerd.

Laatst gewijzigd op 19-05-2008 om 18:54.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 19:11
Verwijderd
Wel tripervaring, alleen niet met paddos. en voor mij was het perfect iig
Met citaat reageren
Oud 20-05-2008, 20:14
strigoii
strigoii is offline
ik weet niet waarom hier Hawaaiaanse worden aangeraden, hier kom je inderdaad in een ernstige trip, maar deze is ook erg visueel. Dit is ook zo'n beetje de heftigste paddow die er is, ik zou het je voor de 1e keer niet aanraden, zeker niet als je niet te veel visuals wilt. Je kunt inderdaad de truffels nemen, ik heb ze zelf nooit gebruikt en ze worden gezien als een paddow voor mensen zonder ervaring, nouwlijks visuals. Mijn 1e portie waren mexicaanse, 3 kwart portie raakte ik aardig van de kaart, met niet teveel visuals doch wel goed merkbaar en een hele filosofische egoistiche trip (ik voelde me veel beter als iedereen om me heen "waar ligt de ham? "je weet ook niks he....""). De laatste trip die ik gedaan heb was 1/3e portie gedroogde mexicaan met een half jointje erbij, hier 'fear and loathing in las vegas' stijl mee door de stad gelopen en ik kreeg weer een geweldige mind trip met niet teveel visuals.
Om een lang lulverhaal kort te maken, neem voor de 1e keer mexicaanse of truffels, niet gelijk een hele portie nemen en er op voorbereid zijn dat je niet het gewenste effect krijgt. Seks is de eerste keer ook niet het best, en je doet ook langere tijd over auto leren rijden. Paddows zijn niet anders, naar mate je meer ervaring krijgt weet je je trip beter te sturen en ken je je grenzen.
Wil je toch harde visuals, ik heb erg goede ervaringen met McKennaii (de paddow's dansden om me heen en een vriend van me veranderde in een fluit spelende Legolas...)
Oud 21-05-2008, 16:09
Verwijderd
Citaat:
er op voorbereid zijn dat je niet het gewenste effect krijgt.
Vooral dat ja. Paar vrienden van me hadden hele lulverhalen over hoe vet het trippen wel niet zou zijn, inclusief roze olifantjes en al. Na hun trip spraken ze wel anders.

Ik denk dat je niets moet verwachten...dat je het gewoon over je heen moet laten komen en maar beter kunt afwachten hoe je trip is, zeker de eerste keren.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2008, 10:20
DaFrostyOne
DaFrostyOne is offline
Mijn eerste keer was een halve portie truffels, vond ik op dat moment bijzonder maar vergeleken met andere trips valt t mee. Aan te raden dus voor een eerste keer.

2 weken later met mijn broer allebei een hele portie gepakt, was toch al een veel hevigere trip, maar geen mind trip. Contrasten veranderen, diepteverschil verandert voor je gevoel en structuur van bijvoorbeld de tex op een muur ziet er ineens raar uit

Op vakantie daarna met 5 vrienden allemaal een Hawaiaanse portie gepakt, was visueel veel sterker maar bleef ik langer inhangen dan de truffels, denk een uur of 6 ongeveer.

Half jaar later met een vriendin die het voor t eerst wou doen Mexican Gold genomen, allebei een halve portie, was voor haar genoeg om een hele avond te mind trippen Aangezien het voor mij ook een tijdje geleden was, heb ik er ook van genoten maar was niet zo hevig als voorgaande keren.

Kort daarna met een vriend, een ervaren paddo'er, porties gemixt. Columbiaanse en Ecuadoriaanse. Was een nieuwe soort bij de Smartshop hier, is niet aan te raden voor een eerste keer uiteraard, maar jezus, wat heb ik daar hard op liggen trippen Niet zo lang als de Hawaiaanse, maar wel 3x zo hevig.

Om het verhaal samen te vatten, neem Mexican Gold, goede keuze
Oud 23-05-2008, 02:39
Verwijderd
Lol, de enige keren dat ik het idee had opgesloten te zitten in een trip was bij philosophers stones. Mindfuck Ik zou wat anders nemen om mee te beginnen.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 08:15
Hydrodynamikaas
Hydrodynamikaas is offline
Volgens mij is de dosering en de setting waarin je het gebruikt ook veel belangrijker dan welke soort precies...
Oud 23-05-2008, 17:54
wann
wann is offline
Citaat:
Volgens mij is de dosering en de setting waarin je het gebruikt ook veel belangrijker dan welke soort precies...
Mbt. psilocybine-bevattende schimmels kan ik mij hierbij aansluiten. M'n hardste trip by far was op 1 bakje truffels, veel harder dan bijvoorbeeld op 1 bak Hawaiiaanse en 1 bak truffels (zelfde merk, als dat nog wat uitmaakt, weet niet of er veel verschil tussen batches zit) of andere trips op meerdere bakjes.

Dosis heeft natuurlijk ook erg veel invloed, maar de setting moet je zeker niet vergeten.

Mbt. inzicht: tijdens je trip zul je een verschil merken in hoe je denkt, hoe je de wereld beleeft, wat je voelt etc. Het meenemen van inzichten uit trips heb ik echter altijd moeilijk gevonden. Het verstandelijke gedeelte (de gedachte) kon ik wel vasthouden, het gevoelsmatige gedeelte niet. Verwacht van een eerste trip niet te veel (vooral niet als je eerst een voorzichtige dosis neemt), doe het lekker rustig aan, maak het naar je zin en kijk wat er op je pad komt.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2008, 23:18
Verwijderd
Ik heb Philosopher's stones (gedroogde trouwens) gehad maar vond die echt helemaal niet leuk. Ging er enorm van in kringetjes denken - op dat moment 'geniale' inzichten maar ik bleef continu in dezelfde gedachtencirkels hangen en dat was heel vermoeiend. Op een gegeven moment kon ik niks anders denken "wat maakt het ook allemaal uit, het doet er toch niet toe" en dat was nogal deprimerend, ben ik een jaar of wat niet meer vanaf gekomen

Maar goed, zou ze vanuit m'n eigen ervaring dus niet aanraden voor een eerste trip. Vond de Mexicaanse veel prettiger. Ging ik trouwens net zo hard van filosoferen, maar minder in kringetjes denken.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2008, 12:06
Styhn
Styhn is offline
Bedankt voor de reacties. Kan iemand me trouwens vertellen wanneer paddo's niet meer te koop zijn? Op het wereldwijde internet kan ik geen datum vinden en ik hoop dat mijn waarde collega Infaustus en ik nog op tijd zijn om in de zomervakantie eindelijk op reis kunnen.
Oud 25-06-2008, 12:18
Verwijderd
Beter bel je ff je dichtstbijzijnde smartshop op, die weten het het beste denk ik.. Iedereen twijfelt
Met citaat reageren
Oud 25-06-2008, 12:20
Infaustus
Infaustus is offline
Dat was ik vandaag van plan
Oud 25-06-2008, 19:11
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Hmm, ik zie dat mijn eerste post niet echt duidelijk is. Ik vroeg me dus eigenlijk af welke soort paddo de beste "mind trip" geeft

En of er misschien andere middelen zijn om zo'n soort trip te krijgen? (Als het maar niet te heftig is..)
Bij salvia duurt het max een uurtje
Oud 15-07-2008, 17:49
Styhn
Styhn is offline
Afgelopen weekend de trip gehad en het was erg geslaagd.

Ik heb nu daarom de volgende vraag:

Hoevaak per jaar kun je paddo's nemen zonder dat het minder wordt of slecht voor je is oid?
Oud 15-07-2008, 17:58
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Afgelopen weekend de trip gehad en het was erg geslaagd.

Ik heb nu daarom de volgende vraag:

Hoevaak per jaar kun je paddo's nemen zonder dat het minder wordt of slecht voor je is oid?
1x weet ik zeker, maar ik denk 4x ook wel, dus 2-3 maanden wachten
Oud 15-07-2008, 18:12
Styhn
Styhn is offline
Mja ik las op Erowid dat 4 tot 10 keer per jaar wel kan... Ik vroeg me af of er mensen hier zijn die daar ervaring mee hebben.
Oud 15-07-2008, 18:25
Verwijderd
Tolerantie van paddo's (dus dat je niks meer merkt) is ongeveer een week, dus na ongeveer die tijd zou je weer een "normale" trip moeten kunnen hebben qua sterkte.

En volgens mij is het lichamelijk gezien nauwelijks tot niet schadelijk, dus zou je het elke week kunnen doen, maar psychisch is het een ander verhaal - denk toch dat je tijd nodig hebt om je trip te verwerken.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2008, 20:20
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Mja ik las op Erowid dat 4 tot 10 keer per jaar wel kan... Ik vroeg me af of er mensen hier zijn die daar ervaring mee hebben.
Paar keer per maand vind ik niks want:

Citaat:
psychisch is het een ander verhaal - denk toch dat je tijd nodig hebt om je trip te verwerken.
Oud 16-07-2008, 11:46
Cheryl
Cheryl is offline
Vooral qua mindtrip vond ik McKennaii wel hele fijne. Ik had niet zo'n visuele trip maar m'n gedachten sprongen wel alle kanten op en fijne bodyload. Maar ik heb ze maar éénmaal gehad die soort dus misschien was die uitwerking toevallig zo, ik weet niet hoe ze normaal horen te werken.
Reageren

Regels voor berichten