Advertentie | |
|
![]() |
|
http://www.grc.com/x/ne.dll?rh1dkyd2 (klikken op All service ports) of je poort eventueel open staat.
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Als ik naar het ip-adres van het modem ga (10.0.0.138) kan ik daar geen instellingen over poorten vinden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Inside IP: het lokale IP van je computer (denk in de range van 10.0.0.*) Outside IP: zo laten (0.0.0.0) Inside port en Outside port: daar geef je het poortnummer op dat µTorrent gebruikt. Je kunt er een maken voor TCP en UDP (kun je kiezen bij Protocol). Laatst gewijzigd op 20-05-2008 om 05:06. |
![]() |
||
Citaat:
Tenzij je je router er weer tussen zet en een forward maakt naar het IP wat je router krijgt van de Speedtouch bijvb 10.0,0.150. En die forward je weer van je router ip, 192.168.1.100 naar je pc.. (192.168.1.115) bijvb. (dubbele forwarding eigenlijk maarja ![]()
Laatst gewijzigd op 20-05-2008 om 10:00. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Volgens mij kun je gewoon op je SpeedTouch 510i router/modem het IP-adres van je computer gelijk opgeven. Je hoeft niet eerst het adres van je andere router op te geven. Zelf heb ik 2 SpeedTouch routers aan elkaar staan. En ik geef altijd in m'n router die direct met het internet verbonden is het IP-adres van de desbetreffende computer op.
Om achter het IP-adres van je computer te komen voer je bijv. CMD uit in het Start menu. Dan start je IPCONFIG. Daar staat je IP-adres in. |
![]() |
|
:\ Ik heb in de Speedtouch 0.0.0.0 gedaan als IP bij de port die uTorrent gebruikt. In mijn router staat de port geopend, en nog faalt die test.
In de netwerkverbindingen heb ik ook een static ip gemaakt, dat buiten de DHCP range valt. Als ik echter een static ip in de router wil maken, valt het internet weg en moet ik de router resetten.
Laatst gewijzigd op 20-05-2008 om 11:10. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En 0.0.0.0 kun je niet opgeven als Inside Address in je SpeedTouch 510i. |
![]() |
|
Als ik in de router settings kijk, staat er bij status: IP Address: 10.0.0.153 . Dit is volgens mij het IP adres dat de router heeft gekregen. Ik heb dus dit adres ingevuld bij de Speedtouch als inside adres, met als poort de poort die uTorrent gebruikt. In de router heb ik hetzelfde gedaan, maar dan met IP adres 192.168.1.6. Dit IP heb ik zelf ingesteld bij Netwerkverbindingen-Eigenschappen-ipv4 adres en dan niet automatisch een IP adres verkrijgen, maar zelf ingesteld op 192.168.1.6 en de andere adressen overgenomen uit de ipconfig. Toch blijkt de poort nog steeds dicht te staan
![]()
||
Citaat:
Ik heb eigenlijk een beetje het idee dat dit gewoon niet verholpen kan worden, dit soort dingen heb ik dus altijd ![]()
Laatst gewijzigd op 20-05-2008 om 12:20. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Je modem (de speedtouch) geeft je router een IP-adres.
Zoals eerder uitgelegd moet je bij NAPT op je modempagina een poort instellen + een IP-adres. Je vult in je modem het IP-adres in dat je router krijgt (bijvoorbeeld 10.0.0.1) en het bijbehorende poortnummer (bijvoorbeeld 6881). Vervolgens moet je in je router ook nog forwarden. Deze keer vul je het poortnummer in (6881) en het IP-adres dat je computer krijgt (een 192.168.1.x adres). Dat zou moeten werken, even nog dit: modem: NAPT: 10.0.0.x + poortnummer router: NAPT: 192.168.1.x + poortnummer |
![]() |
|
Ok, hier is wat ik nu heb gedaan:
- In uTorrent poort 34182 gekozen. - In het Command-window ipconfig gekeken, daar stond 192.168.1.101 als ipv4-adres. - In de router settings poort 34182 forwarded naar 192.168.1.101 en bij Status gekeken, hier stond 10.0.0.153 als IP voor de router. - In de NAPT settings van het modem poort 34182 forwarded naar 10.0.0.153. Hierna heb ik de check gedaan, maar toch staat er dat de poort gesloten is. En ja, bij mijn laptop zonder Norton krijg ik nog steeds hetzelfde bericht.
Laatst gewijzigd op 21-05-2008 om 13:21. |
![]() |
|
Lijkt alsof je alles goed gedaan hebt.
Mocht je beschikken over een andere pc / laptop, test dit dan nog eens zonder router, fysiek aan de speedtouch met forward. Misschien zit er toch ergens nog een blokkade??!!! En kan je misschien een print screen van je NAPT settings posten van je speedtouch?
||
Citaat:
Straks probeer ik het dan nog wel ff met mijn laptop. update: Als ik mijn laptop met draad op het modem aansluit, een static IP instel en de poort forward in het modem naar dat static IP, staat de poort open volgens die check ![]() update 2: Nu is de port open hier op mijn laptop, met router+modem ertussen. Eens kijken of met dezelfde settings het ook werkt voor de PC. edit 3: Nu heb ik toch wel iets heel vreemds ontdekt. De poort bij mijn Pc staat alleen open volgens de test als de router die poort forward naar mijn laptop, en deze poort is gekozen in uTorrent bij mijn laptop. Mijn laptop moet dan ook wel verbonden zijn met internet. Er verandert echter weinig, in uTorrent op de PC blijft het rode teken met de melding dat ik listening port moet veranderen. edit4: Laat maar, ik heb het opgelost ![]()
Laatst gewijzigd op 23-05-2008 om 18:35. |
![]() |
|
Ik denk dat uTorrent zelf de connectie blokkeerde, want na uninstall en reinstall werkte het gewoon
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
UDP en TCP poorten openen weetniks | 7 | 06-06-2012 16:41 | |
Games |
Online met PS3: poorten openen Caviamax | 4 | 12-04-2010 20:56 | |
Software & Hardware |
Poorten openen. Verwijderd | 5 | 30-12-2007 18:57 | |
Software & Hardware |
[Netwerk] Poorten openen?? Verwijderd | 3 | 22-07-2004 15:50 | |
Software & Hardware |
[ADSL] Poorten openen/MSN Messenger File Transfer Bhasj | 7 | 14-02-2004 22:41 | |
Software & Hardware |
Welke poort gebruikt MSN voor zenden van bestanden? Verwijderd | 9 | 12-03-2002 21:52 |