Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2008, 11:02
sainty
sainty is offline
Hoi,
Als ik via uTorrent kijk of de gebruikte poort open staat, staat er dat de poort gesloten is. Ik heb dus precies gedaan wat er staat op portforwarding.com, maar ik krijg nog steeds hetzelfde bericht
Ik heb eerst een static ip gemaakt, daarna in de router instellingen de poort die ik heb ingesteld voor uTorrent bij de port range forwarding gezet met als ip die static ip, maar geen resultaat. Wat kan ik nog meer doen om de poort te openen?
Oud 19-05-2008, 12:42
Moonspell
Moonspell is offline
  • Heb je zowel UDP als TCP geforward?!
Check bij:
http://www.grc.com/x/ne.dll?rh1dkyd2

(klikken op All service ports) of je poort eventueel open
staat.
  • Meest logische lijkt me overigens dat je firewall in XP / Vista het tegen houdt. Zou ik ook even naar kijken. (test hem door hem eventueel tijdelijk uit te zetten).
En anders resultaat hier even neer zetten
Oud 19-05-2008, 13:27
sainty
sainty is offline
Citaat:
  • Heb je zowel UDP als TCP geforward?!
Ja.
Als ik op die link klik, krijg ik een soort foutmelding: Browser Reload Suppressed
For your security, your web browser's "reload" function has been temporarily disabled.

edit: Nu lukt het wel, uit die test komt dat alle poorten op stealth staan, maar ik heb sommigen toch echt open gezet
Als ik de firewalls van Norton en Vista allebei uitzet, is de poort volgens uTorrent nog steeds dicht .

Laatst gewijzigd op 19-05-2008 om 13:36.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 19:05
Moonspell
Moonspell is offline
xD

Norton houd het tegen, naar mijn mening. (erg hardnekkig).
Wat heb je precies geinstalleerd van norton?
Oud 19-05-2008, 20:24
sainty
sainty is offline
Citaat:
xD

Norton houd het tegen, naar mijn mening. (erg hardnekkig).
Wat heb je precies geinstalleerd van norton?
Norton 360. Maar als ik de Firewall van Windows en Norton allebei uitschakel doet dit probleem zich nog steeds voor.
Oud 19-05-2008, 20:34
Moonspell
Moonspell is offline
Wat voor modem heb je thuis staan van je provider?
Oud 19-05-2008, 21:32
sainty
sainty is offline
Citaat:
Wat voor modem heb je thuis staan van je provider?
Ja daar dacht ik ook net aan. Ik heb nu de router ertussenuit gehaald, dus de PC direct op het modem aangesloten, en er staat nog steeds dat de poort dicht is. Het modem is een Thomson Speedtouch 510i.
Als ik naar het ip-adres van het modem ga (10.0.0.138) kan ik daar geen instellingen over poorten vinden.
Oud 20-05-2008, 05:01
Verwijderd
Citaat:
Ja daar dacht ik ook net aan. Ik heb nu de router ertussenuit gehaald, dus de PC direct op het modem aangesloten, en er staat nog steeds dat de poort dicht is. Het modem is een Thomson Speedtouch 510i.
Als ik naar het ip-adres van het modem ga (10.0.0.138) kan ik daar geen instellingen over poorten vinden.
Ik heb precies dezelfde router. Je moet dan naar Advanced gaan en dan naar NAPT. Dan kies je New en geef je de instellingen op:
Inside IP: het lokale IP van je computer (denk in de range van 10.0.0.*)
Outside IP: zo laten (0.0.0.0)
Inside port en Outside port: daar geef je het poortnummer op dat µTorrent gebruikt.

Je kunt er een maken voor TCP en UDP (kun je kiezen bij Protocol).

Laatst gewijzigd op 20-05-2008 om 05:06.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2008, 09:40
Moonspell
Moonspell is offline
Citaat:
Ik heb precies dezelfde router. Je moet dan naar Advanced gaan en dan naar NAPT. Dan kies je New en geef je de instellingen op:
Inside port en Outside port: daar geef je het poortnummer op dat µTorrent gebruikt.

Dit dus idd

Tenzij je je router er weer tussen zet en een forward maakt naar het IP wat je router krijgt van de Speedtouch bijvb 10.0,0.150.

En die forward je weer van je router ip, 192.168.1.100 naar je pc.. (192.168.1.115) bijvb.

(dubbele forwarding eigenlijk maarja)

Laatst gewijzigd op 20-05-2008 om 10:00.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2008, 10:00
sainty
sainty is offline
Citaat:

Als ik de computer via de router heb aangesloten is het ipv4 adres iets met 192.168.1.* en via het modem is het 10.0.0.*. Welke moet ik dan gebruiken?
Oud 20-05-2008, 10:01
Moonspell
Moonspell is offline
xD zie mijn bericht
Oud 20-05-2008, 10:19
sainty
sainty is offline
Citaat:
Dit dus idd

Tenzij je je router er weer tussen zet en een forward maakt naar het IP wat je router krijgt van de Speedtouch bijvb 10.0,0.150.

En die forward je weer van je router ip, 192.168.1.100 naar je pc.. (192.168.1.115) bijvb.

(dubbele forwarding eigenlijk maarja)
uhm... nu begrijp ik het niet meer helemaal geloof ik. Het ip van de router is toch 192.168.1.1? Dus daar moet ik dan toch heen forwarden? En van de router weer naar de pc?
Oud 20-05-2008, 10:27
Verwijderd
Je forward de poorten die je nodig hebt van je modem naar je router (die dus voor je modem een 10-ip heeft, dus dat gebruik je). Daarna forward je dezelfde poorten in je router van je router naar je pc (dus een 192-ip).
Met citaat reageren
Oud 20-05-2008, 10:32
Moonspell
Moonspell is offline
of volledig open, 0.0.0.0 in je speedtouch, staat hij altijd open
Oud 20-05-2008, 11:02
Verwijderd
Volgens mij kun je gewoon op je SpeedTouch 510i router/modem het IP-adres van je computer gelijk opgeven. Je hoeft niet eerst het adres van je andere router op te geven. Zelf heb ik 2 SpeedTouch routers aan elkaar staan. En ik geef altijd in m'n router die direct met het internet verbonden is het IP-adres van de desbetreffende computer op.

Om achter het IP-adres van je computer te komen voer je bijv. CMD uit in het Start menu. Dan start je IPCONFIG. Daar staat je IP-adres in.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2008, 11:02
sainty
sainty is offline
:\ Ik heb in de Speedtouch 0.0.0.0 gedaan als IP bij de port die uTorrent gebruikt. In mijn router staat de port geopend, en nog faalt die test.

In de netwerkverbindingen heb ik ook een static ip gemaakt, dat buiten de DHCP range valt. Als ik echter een static ip in de router wil maken, valt het internet weg en moet ik de router resetten.

Laatst gewijzigd op 20-05-2008 om 11:10.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2008, 11:12
Verwijderd
Citaat:
:\ Ik heb in de Speedtouch 0.0.0.0 gedaan als IP bij de port die uTorrent gebruikt. In mijn router staat de port geopend, en nog faalt die test.

In de netwerkverbindingen heb ik ook een static ip gemaakt, dat buiten de DHCP range valt. Als ik echter een static ip in de router wil maken, valt het internet weg en moet ik de router resetten.
Je IP-adres moet inderdaad binnen de range vallen van je SpeedTouch 510i modem. Anders heb je inderdaad geen internet. Of je maakt een nieuwe range aan in je SpeedTouch 510i. Maar dat is omslachtig toch?

En 0.0.0.0 kun je niet opgeven als Inside Address in je SpeedTouch 510i.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2008, 11:27
sainty
sainty is offline
Als ik in de router settings kijk, staat er bij status: IP Address: 10.0.0.153 . Dit is volgens mij het IP adres dat de router heeft gekregen. Ik heb dus dit adres ingevuld bij de Speedtouch als inside adres, met als poort de poort die uTorrent gebruikt. In de router heb ik hetzelfde gedaan, maar dan met IP adres 192.168.1.6. Dit IP heb ik zelf ingesteld bij Netwerkverbindingen-Eigenschappen-ipv4 adres en dan niet automatisch een IP adres verkrijgen, maar zelf ingesteld op 192.168.1.6 en de andere adressen overgenomen uit de ipconfig. Toch blijkt de poort nog steeds dicht te staan
Oud 20-05-2008, 11:46
Verwijderd
Kijk even in de handleiding van je router hoe je UPnP moet aanzetten en zet dit ook aan in uTorrent. Probleem opgelost.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2008, 12:03
sainty
sainty is offline
Citaat:
Kijk even in de handleiding van je router hoe je UPnP moet aanzetten en zet dit ook aan in uTorrent. Probleem opgelost.
Helaas, geen resultaat. uTorrent geeft nu ook steeds een Listen Error, maar de poort veranderen verhelpt dit ook niet. Eerst had ik een geel driehoekje, met No incoming connections, later werd het een rode cirkel met een bericht dat een router of firewall iets blokkeert, en nu is het Listen Error.
Ik heb eigenlijk een beetje het idee dat dit gewoon niet verholpen kan worden, dit soort dingen heb ik dus altijd .

Laatst gewijzigd op 20-05-2008 om 12:20.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2008, 12:38
Verwijderd
Wat raar Heb je ook nog een firewall op je PC? Zo jah, zet eens uit?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2008, 12:50
sainty
sainty is offline
Ja, Windows Firewall staat uit, Norton Firewall staat aan maar ik had het ook al geprobeerd terwijl Norton ook uit stond.
Oud 20-05-2008, 14:18
Verwijderd
Damn girl. Dan is er iets mis
Met citaat reageren
Oud 20-05-2008, 18:00
Moonspell
Moonspell is offline
Heb je geen pc zonder norton? (laptop e.d.) waarbij je met shieldsup op grc.com kan testen?
Oud 20-05-2008, 18:28
sainty
sainty is offline
Dat probeer ik dan wel, als ik mijn laptop weer hier heb.
Oud 20-05-2008, 18:32
Verwijderd
Of deïnstalleer Norton
Met citaat reageren
Oud 20-05-2008, 20:16
Moonspell
Moonspell is offline
Citaat:
Of deïnstalleer Norton
Oud 21-05-2008, 11:56
Verwijderd
Je modem (de speedtouch) geeft je router een IP-adres.

Zoals eerder uitgelegd moet je bij NAPT op je modempagina een poort instellen + een IP-adres. Je vult in je modem het IP-adres in dat je router krijgt (bijvoorbeeld 10.0.0.1) en het bijbehorende poortnummer (bijvoorbeeld 6881). Vervolgens moet je in je router ook nog forwarden. Deze keer vul je het poortnummer in (6881) en het IP-adres dat je computer krijgt (een 192.168.1.x adres).

Dat zou moeten werken, even nog dit:

modem: NAPT: 10.0.0.x + poortnummer
router: NAPT: 192.168.1.x + poortnummer
Met citaat reageren
Oud 21-05-2008, 12:40
sainty
sainty is offline
Ok, hier is wat ik nu heb gedaan:

- In uTorrent poort 34182 gekozen.
- In het Command-window ipconfig gekeken, daar stond 192.168.1.101 als ipv4-adres.
- In de router settings poort 34182 forwarded naar 192.168.1.101 en bij Status gekeken, hier stond 10.0.0.153 als IP voor de router.
- In de NAPT settings van het modem poort 34182 forwarded naar 10.0.0.153.

Hierna heb ik de check gedaan, maar toch staat er dat de poort gesloten is.
En ja, bij mijn laptop zonder Norton krijg ik nog steeds hetzelfde bericht.

Laatst gewijzigd op 21-05-2008 om 13:21.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2008, 18:04
Moonspell
Moonspell is offline
Lijkt alsof je alles goed gedaan hebt.

Mocht je beschikken over een andere pc / laptop, test dit dan nog eens zonder router, fysiek aan de speedtouch met forward.

Misschien zit er toch ergens nog een blokkade??!!!

En kan je misschien een print screen van je NAPT settings posten van je speedtouch?
Oud 23-05-2008, 13:01
sainty
sainty is offline
Citaat:
Lijkt alsof je alles goed gedaan hebt.

Mocht je beschikken over een andere pc / laptop, test dit dan nog eens zonder router, fysiek aan de speedtouch met forward.

Misschien zit er toch ergens nog een blokkade??!!!

En kan je misschien een print screen van je NAPT settings posten van je speedtouch?
http://img396.imageshack.us/img396/7...uchnaptmb1.jpg

Straks probeer ik het dan nog wel ff met mijn laptop.

update: Als ik mijn laptop met draad op het modem aansluit, een static IP instel en de poort forward in het modem naar dat static IP, staat de poort open volgens die check . Nu nog ff kijken of hetzelfde geldt voor mijn pc.
update 2: Nu is de port open hier op mijn laptop, met router+modem ertussen. Eens kijken of met dezelfde settings het ook werkt voor de PC.

edit 3: Nu heb ik toch wel iets heel vreemds ontdekt. De poort bij mijn Pc staat alleen open volgens de test als de router die poort forward naar mijn laptop, en deze poort is gekozen in uTorrent bij mijn laptop. Mijn laptop moet dan ook wel verbonden zijn met internet. Er verandert echter weinig, in uTorrent op de PC blijft het rode teken met de melding dat ik listening port moet veranderen.

edit4: Laat maar, ik heb het opgelost

Laatst gewijzigd op 23-05-2008 om 18:35.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2008, 17:34
Moonspell
Moonspell is offline
wat was het nou? ;D
Oud 25-05-2008, 17:05
sainty
sainty is offline
Ik denk dat uTorrent zelf de connectie blokkeerde, want na uninstall en reinstall werkte het gewoon . Dat is bijna altijd het eerste wat ik doe bij een probleem, meestal helpt het niet en net deze keer dacht ik er niet aan >_>
Oud 25-05-2008, 21:07
Moonspell
Moonspell is offline
xD

Jees ;D
Oud 25-05-2008, 22:46
sainty
sainty is offline
Ja die setting files zullen wel corrupt geweest zijn ofzo.
Reageren

Regels voor berichten