| Advertentie | |
|
|
|
|
|
|
|
Mensen!
Het examen was TE moeilijk! Deze hyves http://examenduits.hyves.nl roept iedereen op om een klacht in te dienen bij LAKS om een eerlijke normering te krijgen! |
|
|
|
||
|
Citaat:
|
||
| Advertentie |
|
|
|
|
|
|
Zoals uit het bericht van vanmiddag bleek werden vraag 10 en 17 fouten geacht, maar uit nader onderzoek blijkt dit niet het geval.
De hele middag heeft het geduurd voordat het CEVO erover uit was, maar het is gelukt, er is een oplossing. Al is deze, voor de examenlerlingen, dan niet al te positief. Het CEVO, en overige deskundigen, zijn er over uit dat vraag 10 "gewoon juist" is zoals deze in het correctiemodel staat. Voor vraag 10 wordt ook gewoon het correctiemodel gehanteerd zoals deze nu is, hier wordt dus ook niets voor aangepast. Wel is eruit gekomen dat deze vraag zo moeilijk gevonden wordt dat dit (waarschijnlijk) invloed heeft op de nomering. Met een beetje geluk wordt hierdoor de normering een beetje verhoogd. |
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bovendien vind ik dat je het hele systeem van het LAKS ondermijnt als je voor lullige dingen als 'het was te lang' gaat klagen. Daar is het LAKS niet voor, het LAKS is voor echte problemen. En niet voor "Oh ik vond vraag 20 zoo moeilijk en ik vond dat ik best gelijk had dus ga allemaal klage dat mijn antwoord ook goedgerekent word!" |
|
|
|
|
|
Dat laatste, dat hierdoor de norm wel omhoog zal gaan, is dus ook een gevolg van de vele klachten van leerlingen. Zo zie je dus dat klagen WEL kan helpen, hierdoor ziet het CEVO namelijk dat de vraag dus onduidelijk is gesteld en dat staat in direct contact met de normering.
Tuurlijk weten het CEVO en ook het LAKS wel dat er superveel mensen gewoon maar 'klagen om te klagen' maar ik weet wel dat ze elke klacht bekijken. Als deze bullshit betreft oke, maar er zitten wel degelijk belangrijke klachten tussen die verschillen kunnen maken voor de normeringen. Sowieso heeft klagen over je school zin (voor ons bijvoorbeeld mbt geluidsoverlast!!!) niet zozeer voor je examencijfer maar wel omdat je school erop wordt aangesproken. Ik zou zeggen gewoon doen en klagen wat jij denkt dat terecht is, het kan alleen maar in je voordeel werken.
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
|
|
|
|
||
|
Citaat:
Het LAKS is ervoor om JUIST zulke klachten als 'te lange duur' of 'te moeilijke/brede vragen' serieus te nemen. Als zij het niet doen en het is WEL terecht dat je klaagt, dwz het was echt te lang oid, dan is er niemand die naar je luistert. Het is echt niet alsof Het CEVO daar even de tijd voor uittrekt. Het LAKS is er juist voor dit soort dingen, ik denk dat het juist goed is dat het bestaat. Natuurlijk gaan ze daar ontzettend voorzichtig mee om, met dat aanpassen van de normering maar kom op, als het LAKS/CEVO telkens dezelfde soort klachten krijgt over een vraag die niet klopt of een antwoord dat niet klopt, dan nemen ze dat heus wel serieus hoor, dat moeten ze wel. Het is niet zo dat wij superveel actie kunnen ondernemen, maar we kunnen in ieder geval persoonlijk laten weten wat er in onze ogen niet klopte.
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
|
||
|
|
|
Verwijderd
|
Ja, tuurlijk! Het is ook goed dat het LAKS er is, en dat ze ons serieus nemen. Maar iedereen vindt zijn eigen examens altijd te moeilijk. Toen ik de vorige keer (twee jaar geleden) havo-examen deed, keek ik wel eens op dat Eindexamen.nu-forum, en daar waren de topics bijna 100% hetzelfde als nu. Dit examen was te lang en te moeilijk, die en die vraag was echt te onduidelijk, enz. En toen werd ook iedereen massaal opgeroepen om te klagen. Het is gewoon logisch dat je je eigen examens moeilijk en te lang vindt, en de klachten zijn elka jaar hetzelfde bij het LAKS. Dat wil misschien niet zeggen dat het geen zin heeft en dat je het beter zo kunt laten. Maar misschien wel dat het LAKS in die zin niet zo veel aan de klachten heeft, omdat ze elk jaar hetzelfde zijn. Dus tenzij de examens echt elk jaar moeilijker worden (waar Deijsselbloem het niet echt mee eens is, geloof ik
), denk ik persoonlijk dat het CEVO niet zo veel doet met dat type klachten.
|
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
Ik vind het echt achterlijk dat de norm maar 0,3 is.. het was hartstikke moeilijk
Ik geef toe dat andere jaren de norm op 0 lag, maaar alsnog is het niet echt veel vind ik. www.havovwo.nl |
|
|
|
|
Verwijderd
|
Ja, dat vond ik ook raar
. Maar aan de andere kant, de norm is wel 3 tiende hoger dan de afgelopen jaren!Alle normen zijn briljant! Die van de talen zijn niet super, maar bijvoorbeeld wiskunde A1 1.1! En geschiedenis 0.7, is ook heel netjes (was bij mij twee jaar terug 0.0). Deze normen zijn beter dan ik had durven hopen! |
![]() |
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| Studeren |
Japanology in Leiden: heb je Duits nodig? ZazaZebra | 10 | 12-02-2012 15:17 | |
| Algemene schoolzaken |
duits of aardrijkskunde?? anouk1994 | 16 | 26-03-2009 18:38 | |
| Studeren |
Frans of Duits? babbelientje | 3 | 09-06-2008 11:59 | |
| Huiswerkvragen: Exacte vakken |
duits:S:S 19lotte93 | 4 | 12-05-2007 13:39 | |
| Algemene schoolzaken |
Enquete over vakken Duits en Geschiedenis Nishu | 24 | 05-05-2007 21:07 | |
| Algemene schoolzaken |
vrijstelling van duits? jav | 9 | 14-07-2005 22:37 | |