Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2008, 10:01
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
pff zware nacht gehad.. of eigenlijk een slechte nacht gehad.
mn ogen zijn nog gezwollen
net wakker gebeld door mn vader (grmble)
nu dus maar actief worden... moet nog zooooo veel doen
knuffel!

ot: ja, ik heb het verpest.
Ik ben over grenzen heen gegaan.. (uhm, ja...) eerst moet ik me boosheid uiten en dan doe ik het weer niet goed...
Dit wordt niks meer. Ik voelde aan alle kanten dat ze me niet meer wilde helpen. Ze wilt niet meer. En dan zegt ze letterlijk:"denk jij er maar over na, het is jou probleem"
Oh,zo ken ik haar helemaal niet. Het zit fout.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-05-2008, 10:17
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Bedankt voor alle felicitaties

Ik heb een bibliografie gemaakt. Ik heb mijn voetnoten verbeterd. Allemaal heel nuttig als je eigenlijk alles moet schrappen *zucht*
Oud 23-05-2008, 10:37
rare kwast
rare kwast is offline
laat me met rust..
laat me met rust..
ik wil gewoon rust en stilte en argh
Oud 23-05-2008, 10:57
Nienna*
Nienna* is offline
Even mezelf moed inspreken:

Ik ga een dikke zeven scoren voor scheikunde

(hoop ik... brrr)
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 10:58
Verwijderd
Citaat:
Even mezelf moed inspreken:

Ik ga een dikke zeven scoren voor scheikunde

(hoop ik... brrr)
Go you!
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 11:16
Verwijderd
*dikke knuffels strooit voor iedereen*

Het gaat wel redelijk. De pijn in mijn gewrichten houdt aan, maar voor de rest gaat het wel ok. Gister heerste er eindelijk wat minder spanning in de groep. Zelfs wel wat gelachen met elkaar. Gisteravond kwamen mijn ouders onverwachts langs. Ze waren in Amsterdam geweest en hopte even langs. Mijn vader heeft mijn naaimachine gemaakt en die kwamen ze langs brengen . Ik ga dus zometeen maar even aan de slag!
Verder nog wezen hospiteren en ik baal. Ik vond het echt een leuk huis maar ben weer niet aangenomen. Ik merk dat ik de moed een beetje begin te verliezen, maargoed.. Gewoon vrolijk verder hospiteren.
Vanochtend heb ik verslagen geschreven voor de therapie en nog wat dingen uitgetypt die ik nog moest doen.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 11:20
Redhair
Redhair is offline
Citaat:
@Redhair: Het klinkt wel alsof je op de goede weg bent Maar je moet jezelf ook een beetje de tijd gunnen, het komt allemaal langzaamaan wel. En natuurlijk is dit gemakkelijk gezegd want je wil hem houden; maar als het stuk loopt omdat "hij niet krijgt wat hij wil" vind ik dat hij je gewoon niet waard is. Maar misschien lucht het je op als je die angest met hem deelt, dat je bang bent hem kwijt te raken en daarnaast ook dat het niet echt bepaald werkt dat hij niet reageerd op wat je zegt. Maar ik herken het wel dat het heel lastig is je gedachten/mijmeringen/herinneringen met iemand te delen die zelf zo gesloten als wat is. Maar het komt wel goed meis, kijk eens naar wat je hem wel allemaal hebt verteld en hoe ver je nu al ebnt gekomen
Dank je. Dat hij niet krijgt wat hij wil kwam er misschien een beetje fout uit. Hij wacht wel, denk ik, hij heeft wel geduld, maar dat praat ik mezelf dan aan. Hij is 27, seks is normaal in een relatie, we willen het allebei, maar toch is er een blokkade. Ik snap dat hij dat moeilijk kan vinden en ik ben er goed in mezelf dan aan te praten dat het beter is om het uit te maken. Dan voel ik al die shit niet meer en heeft hij ook geen gedoe. Lekker zwartwit, want ik weet ook wel dat een relatie niet alleen om seks draait.

Het echte leven begint. Mijn studie 'het vrije leven', zoals ik het steeds noemde, is klaar. De ibgroep had eindelijk eens door dat ik de boel aan het belazeren was en heeft de stufi stop gezet. Ook kut dat ik daar vandaag pas achterkom, op payday. Dus zo maar eens naar het uitzendbureau. Jippie, ik sta momenteel rood terwijl ik geen krediet heb, heb nog een euro en vijf cent los. Dus ik moet gaan werken. Kom op, beetje motivatie, huphup.
Oh, en mijn peuken zijn op, dus dat wordt stoppen. Yes.
Oud 23-05-2008, 11:41
Neko*
Neko* is offline
Ik zit mezelf weer eens behoorlijk in de weg. Waarom zou het ook een keer anders zijn?
Oud 23-05-2008, 12:19
Azaelia
Azaelia is offline
Op alle fronten gaat het goed, en nog zit ik te zeuren over dat ik geen vriend heb.
Chagerijnig makend om te horen dat mijn ex op vakantie gaat met zijn nieuwe vriendin, een vriendin zich gaat verloven in de zomer, dat een andere vriendin gaat samenwonen met haar vriend, en dat ook nog eens een vriendin/kennis bewust zwanger geworden is en volgend jaar gaat trouwen.

dus...
*chocolade, friends-sessie, thee en knuffels in topic gooit*
Oud 23-05-2008, 12:47
Redhair
Redhair is offline
Wow, heb wel een vette baan aangeboden gekregen, hoop dat het doorgaat. Kindermeisje. Beetje de kids naar school brengen en ze halen en met ze lunchen, daarnaast wat huishoudelijke klusjes enzo. Maandag gesprek daarover, ze vonden me wel geschikt. Ik hoop dat ik het mag doen, dan kan ik volgende week maandag beginnen. Yeah. Ook weer een extra reden om van de speed af te blijven.
Oud 23-05-2008, 12:48
Nijn*
Nijn* is offline
Shiiiiit, dat was echt rammend moeilijk Niet te geloven, heb zooo veel fouten gemaakt bij aardrijkskunde vandaag echt niet normaal. Het begon wel goed maar het werd steeds moeilijker en ik raakte helemaal in de war door de vraagstellingen die zo vaag waren en bahbahbah, niet te doen
Oud 23-05-2008, 12:54
IcedEarth
IcedEarth is offline
Citaat:
Wow, heb wel een vette baan aangeboden gekregen, hoop dat het doorgaat. Kindermeisje. Beetje de kids naar school brengen en ze halen en met ze lunchen, daarnaast wat huishoudelijke klusjes enzo. Maandag gesprek daarover, ze vonden me wel geschikt. Ik hoop dat ik het mag doen, dan kan ik volgende week maandag beginnen. Yeah. Ook weer een extra reden om van de speed af te blijven.

te tof! oppasbaantjes de gekste! maar niet onderschatten he, aan het eind van een dag met kids kom ik tenminste moe, moe, moe thuis!
Oud 23-05-2008, 13:52
Hawahaai
Hawahaai is offline
Het was vanochtend zo ontzettend leuk, ik voel me helemaal een zonnetje van binnen. Natuurlijk is het heel druk om de juffenverjaardagen te vieren met de kleuters, maar ik heb zulke leuke cadeautjes gekregen, en de kinderen hebben zo ontzettend leuk en lekker gespeeld in de speeltuin. Ik voel me helemaal zonnig van binnen. Nu nog hopen dat de paracetamol zo gaat helpen tegen de hoofdpijn. En veel drinken, want dat zal ik ook wel te weinig hebben gedaan. Dit is echt een lekkere afsluiter van de week!
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 14:09
Verwijderd
Hà ik heb al drie mensen geïnterviewd en het gaat best goed. Nu is het tijd voor essays en zometeen ijsjestijd terrasjestijd (appeltaarttijd? ) vriendinnetjestijd en dan is vanavond mijn vriendje er weer en dan nog een interview en dan is het wel weer genoeg voor vandaag.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 14:09
Verwijderd
Nagels gelakt, mascara, hip shirtje, haar zit (redelijk), jihaa feest. :/ Meh, ik zal blij zijn als het maandag is. Of woensdag, eigenlijk, liever.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 14:15
Verwijderd
Wat is iedereen chagarijnig vandaag..
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 14:18
Nona
Nona is offline
Ja, ik net ook.
Oud 23-05-2008, 15:02
JaJ
JaJ is offline
bah, ik zit idereen wel in de haren de laatste tijd zeg, vaak zelfs zonder het door te hebben. beetje jammer, ik dacht dat ik wel ok was. hoe verander je zoiets?
Oud 23-05-2008, 15:39
Verwijderd
Zo, dat ging sneller dan gedacht, nu nog even gaan bedenken hoe ik het aan mekaar praat.
En dan van 't weekend nog een paar keer oefenen natuurlijk.
Ik verklaar het weekend voor begonnen!
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 16:13
Verwijderd
Citaat:
Shiiiiit, dat was echt rammend moeilijk Niet te geloven, heb zooo veel fouten gemaakt bij aardrijkskunde vandaag echt niet normaal. Het begon wel goed maar het werd steeds moeilijker en ik raakte helemaal in de war door de vraagstellingen die zo vaag waren en bahbahbah, niet te doen
Same here, maar dan voor scheikunde. Ik baal echt , ik ga maar niet nakijken want dan wordt het nog erger. En nu nog 3 keer een examen, bah. En nog twee keer er voor leren ook, jemig, jongens, ik heb echt al heel veel gedaan hoor. In ieder geval is het weekend, dat scheelt, maar toch. Hmmmpf.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 17:32
Verwijderd
Ik heb zeer waarschijnlijk borderline. De diagnose is nog niet gesteld (ga binnenkort naar een psychiater) maar ik herken mezelf bijna 100%in alle dingen die ik erover kan vinden.
Het is superkut.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 17:37
Verwijderd
Shit, nu weet ik dingen die ik niet mag weten en dat door mijn eigen nieuwsgierigheid. Dat heb ik weer goed gedaan. Zeker omdat ik er absoluut niets mee kan behalve me er meer zorgen om gaan maken.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 17:38
Nienna*
Nienna* is offline
Poh hoofdpijn.
En ik hoop dat hij zijn afspraak nakomt en ook echt bélt. Anders is het gedaan .
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 17:55
Pruts0r
Pruts0r is offline
Ik heb het even helemaal gehad en ben nogal geknakt. Ik zou vanavond naar een goede vriend gaan, maar ik heb eigenlijk helemaal geen zin...

Maar ik ga toch, wss vrolijk ik dan wel op. Tis altijd gezellig daar en om nu de hele avond hier thuis te blijven zitten en om de zoveel tijd weer gezeur naar m'n kop krijgen, daar heb ik helemáál geen zin in.

Edit: En toen ging ik leuke herinneringen ophalen en nu ben ik weer vrolijk. Oh en Strawberry Fields Forever. <3

Laatst gewijzigd op 23-05-2008 om 18:13.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 18:00
xxChange
xxChange is offline
Ik dacht dat de zomer best te doen zou zijn. Ik voel me weer wat positiever, ben een stuk vrijer geworden qua eten...maar toen kwam mn moeder vanmiddag thuis met nieuwe leuke zomerjurkjes. Dus ik passen...en dan kom ik erachter dat ik m'n lichaam absoluut níet kan accepteren en stond ik bijna huilend voor de spiegel.
Bah, kut, klote. Logischer wijs kán ik gewoon onmogelijk dik zijn, maatje 34 is soms zelfs nog te groot, waarom zie ik dan heel iets anders in de spiegel?

Sterkte Stefenootje en natuurlijk iedereen die ook examens doen en iedereen die een sterkte wens nodig heeft.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 19:23
Verwijderd
Jezus, ontploffing

Ik ben de hele dag druk bezig met studie, reizen in overvolle treinen, etc, 's avonds belt hij om te vragen wat we eten, ik vraag of hij wat wil maken, maar nee, hij moet nog langs de stomerij, dus ik moet nog boodschappen doen, vervolgens helpt hij me absoluut niet met koken, ipv daarvan staat hij z'n broeken te passen en daarover te miepen, zich van een afstandje met mijn gekook te bemoeien, tijdens het eten klaagt hij over de vissticks want dat zijn toch echt dingen die hij nooit meer zal maken (hij kookt echt nóóit, ik kan niet tegen ondankbaar gedoe wanneer ik na een lange dag iets simpels heb gekookt), na het eten gaat hij lekker een half uur babbelen met z'n moeder terwijl ik alles in de keuken opruim, ik ga boven heel rustig proberen te studeren, meneer komt me keer op keer storen met vragen over z'n broeken, ik zeg télkens dat ik met rust gelaten wil worden omdat ik moe ben en nog veel moet doen, in plaats daarvaan gaat hij aan me plukken, ik word boos en zeg duidelijker dat hij me met rust moet laten. Eindelijk gaat hij naar beneden, de telefoon gaat, ik spring niet op, dus is meneer weer boos, want normale mensen pakken de telefoon op, terwijl ik aan het werk was en hij lekker met een kopje koffie in het zonnetje zat. Meneer komt boos boven, ik vraag of hij me met rust wil laten, doe de deur dicht, hij blíjft maar hardhoors en tja, toen werd ik écht boos en ook dan luistert hij niet.

Jezus, ik wil niet meer
Ik wil niet iemand zijn die zo loopt te stressen na een drukke dag, ik wil niet met iemand samen zijn die telkens zegt dat ik dik ben en niet vooruit kan plannen (allebei de grootste onzin, maar ik moet het íedere dag horen).
Ik wil niet meer

En nu moet ik nog steeds super veel doen en dat lukt nooit

Laatst gewijzigd op 23-05-2008 om 19:32.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 19:32
Verwijderd
Citaat:
*Knip*(
Jezus Andijvie.... Heftig... Weet niet zo goed wat ik moet zeggen, maar sterkte ermee. Hoop dat het goed komt, je rust vind en je man snel begrijpt dat jij je zo klote voelt bij zijn gedrag. Dat hij ook begrijpt waarom je je daar zo klote bij voelt. *knuf*

ot: Vandaag voelde ik me goehoed, dat is echt een uitzondering atm. Maar vandaag was leuk. Soortvangeplandedate ging niet door, vriendje had onverwachts splitdienst. Maar hij is vanmiddag geweest en ik ga vanavond met hem mee naar de stad, na zijn werk. Blijf daar voor het eerst slapen. Ben benieuwd, vind het wel spannend.
En ik heb vandaag zelf, helemaal alleen, zonder hulp van verkoopsters of mam, een bh en twee strings gekocht! Iets heel simpels, maar ik ben er echt wel trots op. Ben trots dat ik zelf die beslissing heb genomen, zeg maar. Daar ben ik zo slecht in.
En mijn vriendje is de allerliefst. <3
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 19:34
Verwijderd
Dank je, Secret Agent

Mja, misschien moet ik vandaag toch maar niks meer doen, ik raak toch alleen maar gestresster enzo, 't is misschien beter om nu rustig aan te doen en dan morgen maar hard te werken. Ik kan niet harder werken dan mogelijk is, en nu is 't gewoon niet mogelijk. Ik ben erg moe nog van die narcose-troep, geloof ik (want zo moe ben ik normaal nooit, 't is een hele lome moeheid) en ik ben gewoon ongelooflijk gestresst van vanalles.
Pfff, ik ga ik bed tv kijken en laat Rogier thee voor me maken. Ik doe niks meer vandaag. Ik zit nog steeds helemaal te trillen van m'n woedeaanval enzo...

Oeh, ik ga in bad, dat is wel lekker ontspannend...
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 19:36
Verwijderd
Knuffel voor Andijvie.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 19:39
coopergirl
coopergirl is offline
@Andijvie: jezus, dat gaat echt nergens over. Met name die opmerkingen die hij volgens jou iedere dag plaatst. Je bent alles behalve dik En als je een ontzettend planningsprobleem zou hebben, was je al veel eerder tijdens je WO-studie gestrand. Ongeacht of de opmerkingen terecht zijn, is het niet erg helpend dit keer op keer te herhalen.. Als ik je bericht alleen al lees, raak ik al ontstemd.

Straks even douchen zodat ik wat opwarm. Overdag is het prachtig weer, maar na 20.00 uur in rokje in de tuin is wat té enthousiast Mijn darmen zijn na gisteren weer tot rust gekomen.. Prikkelbaar darmsyndroom is zo onvoorspelbaar... Zo kan ik maanden maar eens in de week naar het toilet, en dan ineens is er geen houden aan. Die metamucil vezelzakjes werken voor geen meter Maar goed, de druk is weer van de darmen.

Helaas heb ik twee blaren door mijn nieuwe schoenen. Ik heb drie paar nieuwe schoenen, maar op dit moment loop ik op afgetrapte schoenen omdat dat de enige schoenen zijn die ik met blaar verdraag. Beetje jammer, want ik wil zo graag nieuwe schoenen aan <3 Morgen maar weer nieuwe antiblaar pleisters a 6 euro kopen.....!
Oud 23-05-2008, 19:39
Verwijderd
alles sederen met pillen en wiet. hoezee.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 19:41
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
alles sederen met pillen en wiet. hoezee.
Disfunctionele coping, maar wel lekker makkelijk
Oud 23-05-2008, 19:46
rare kwast
rare kwast is offline
@ andijvie.. een grote knuffel.. doe je rustig aan.. hij was out of line

Citaat:

Helaas heb ik twee blaren door mijn nieuwe schoenen. Ik heb drie paar nieuwe schoenen, maar op dit moment loop ik op afgetrapte schoenen omdat dat de enige schoenen zijn die ik met blaar verdraag. Beetje jammer, want ik wil zo graag nieuwe schoenen aan <3 Morgen maar weer nieuwe antiblaar pleisters a 6 euro kopen.....!
wil ze ook wel ff tapen voor je

------------- ontopic -----------------------

ik weet niet meer wat ik allemaal moet zeggen... wil zo graag even een periode van rust.
maandag weer werken, zondag ehbo'en.. wil het nu al niet meer.. ik kijk nu al zo tegen komende week op,
doe mij even een dosis rust

Laatst gewijzigd op 23-05-2008 om 19:53.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 19:51
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Andijvie: jemig wat een eikel zeg...alsof alles om hem draait. Terecht dat je boos bent hoor! Misschien heeft hij niet door hoe alles overkomt, ik zou het er nog wel eens goed met hem over hebben, jou een beetje als slaafje gebruiken. En die opmerkingen zijn ook

@ Rare kwast: Ik vind niet dat je overdreven reageert op het bericht over de vader van de boer. En verder is het echt niet leuk dat het uit is gegaan vanwege de afstand (was die echt niet overbrugbaar, ook niet op de wat langere termijn?) en dat je dan nu nog die dingen van zijn nichtje hoort en dat hij meteen een nieuwe vriendin had...wel beetje erg snel. Hebben jullie nou helemaal geen contact meer?
*knuffel*

OT: moe, de hele dag al sinds ik terug ben van werk. Om 6 uur opgestaan vanmorgen, van 7-12 gewerkt, ging wel lekker. Maar daarna kwam dus de inzinking en die is de hele dag gebleven. Niks aan de studie gedaan, ik had even een relax-dagje nodig. Lekker in de tuin gezeten. Vanavond voor m'n broertje gekookt, die weer eens vrijwel niks at, waar kook je dan nog voor, ik had er echt m'n best opgedaan. Nu alleen thuis, ga morgen naar m'n vriend. Straks komt m'n zusje nog, maar misschien lig ik dan al wel in bed.

Laatst gewijzigd op 23-05-2008 om 20:00.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 20:09
indigo
indigo is offline
Citaat:
Ik ben even helemaal verdrietig en dat is niet handig want ik ben nog op stage. Eindbeoordelingsgesprek was heus best wel positief, 7.5, en ze vond dat ik dingen netjes deed en voldoende wist enzo en nou ja, dat is beter dan ik vantevoren verwacht had! Maar alsnog moest ik wel aan mijn assertiviteit werken, feller zijn, meer vragen stellen, meer laten zien dat ik het interessant vind. Waar probeerde ik nou aan te werken dan, bah. Soms heb ik een beetje de neiging om het op te geven, het wordt soms misschien wel een klein beetje beter maar toch nooit zoals anderen, en daar word ik altijd maar mee vergeleken, en nou ja, komt het dan ooit nog wel goed?

Het was wel een leuke stage en dat is positief! Ik heb voor het eerst het idee dat ik dingen weet en kan, dat moet ik niet vergeten. En nu een hele week vrij enzo. Mijn zusje komt dit weekend, hopelijk vliegen we elkaar niet het hele weekend aan en zijn we gewoon gezellig en lief.
Een 7.5 is toch meer dan prima ! Zij weten natuurlijk niet hoe je hiervoor was en of het dus beter is geworden en dat je eraan hebt gewerkt. Heb je dat wel gezegd? Het komt vast en zeker goed, zeker als je zo positief was over je stage. Later kom je vast op een hele fijne afdeling waar je ook niet superfel hoeft te zijn . Heel fijn weekend!

OT: ik moet leren en ik heb geen zin. Ik moet echt nog belachelijk veel doen, iets van 250 bladzijden lezen voor dinsdag en natuurlijk de rest leren. Het komt vast goed, zoals altijd, maar ik heb het momenteel gewoon even gehád. Maar op kamers gaat het lekker, ik voel me er echt thuis en ik heb zin om allerlei kleine dingetjes in te richten - ineens ben ik een heel erg huisjeboompjebeestje-mens . En ik kan goed koken en ik ben alleen moe en tjeez ineens heb ik weer herinneringen aan vorige zomer. Leuke herinneringen, maar ze doen me zo terugverlangen...
Oud 23-05-2008, 20:54
Eend
Eend is offline
@Andijvie en Rare kwast; *Knuffel*
Oud 23-05-2008, 21:00
rare kwast
rare kwast is offline
@ missy.

nee we hebben helemaal geen contact meer.. hoewel hij dat wel wilde in eerste instantie.. zou nog x komen lammeren enzo maar ja hij had 1.5 na mij al weer een nieuwe vriendin
(vlak na de laatste uitzending van boer zoekt vrouw heeft zij geschreven omdat ze niet eerder durfde omdat ze niet op tv wilde)
en vlak voor de laatste uitzending heeft hij het uitgemaakt.
zat dus 1.5 a 2 weken tussen.. na zijn eerste date met haar niets meer gehoord..

ow en eend thanks voor de knuffel... kan em hard gebruiken

Laatst gewijzigd op 23-05-2008 om 21:10.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 21:10
Verwijderd
Het was een lange dag...
Problemen in de familie, ik word er heel gespannen en bang van. Dit weekend heel hard aan m'n studie werken, er is zóveel te doen.

*Knuffel* voor Andijvie, kwast, Nijn, Dolce en alle anderen.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 21:17
darkfairy
darkfairy is offline
@Vogelvrij nog gefeliciteerd.
beter laat dan nooit.

ot.
blegh het gaat weer lekker thuis.
Oud 23-05-2008, 22:32
Little_lady
Little_lady is offline
15 topics & een half jaar ziekte verder, heb ik eindelijk de moed om jullie weer eens bij te praten.
Misschien ook wel omdat ik in een gigantische dip zit en ik het dus wel van me af moet schrijven ofzo, ik weet het niet... Maar ik ben nog steeds ziek, al veel chemokuren gehad & andere medicijnen maar het gaat alles behalve goed. Gemiddeld breng ik 4 tot 5 dagen door in het ziekenhuis, m'n school heb ik sinds november welgeteld nog 2 keer van binnen gezien en als ik al thuis ben dan ben ik moe maar kan ik niet slapen.

Zoals ook nu, m'n ogen vallen bijna dicht en ik kan amper overeind komen, maar in slaap komen lukt niet. Er gaat vanalles door m'n hoofd, maar toch ook eigenlijk weer niets. Zoals bijvoorbeeld morgen. Morgen zie ik haar weer voor het eerst sinds ik ziek ben. Ergens vind ik het geweldig, maar ik vind het ook zo eng. Nu zijn we allebei ziek, weten we allebei niet wat ons gaat gebeuren. Daarbij ben ik door de chemo's kaal en moe en alles, en ik weet nu al dat ik nergens toe in staat ben morgen. Wil ik wel dat ze me zo ziet, terwijl ze zelf precies weet hoe het is om je écht niet goed te voelen? Kan ik niet gewoon blij zijn dat ze eindelijk in staat is om te komen? Ik hoop ook maar dat er niemand anders komt morgen, net als altijd dat iedereen tegelijk komt. Want dat krijg ik nog altijd, veel visite en telefoontjes enzo. Ieder weekend dat ik thuis ben (meestal 2 per maand, hangt van de chemo's af) slaapt er ook wel iemand van m'n vrienden van vroeger. Om nog maar te zwijgen over alle mensen uit m'n klas, uit het dorp en weet ik veel wie er allemaal nog meer komen. Maar morgen wil ik dat niet. Morgen is het de dag van haar en mij, de dag die niemand mag verpesten. Wedden dat ik het zelf doe, wedden dat ik te chagrijnig ben door de moeheid of dat ik weer misselijk wordt in de auto als we haar op gaan halen wat 'wel' 4 km rijden is?

En school, ik kom er nooit meer. Weer een jaar verpest. Ik weet niet eens wat ik wil als ik beter ben, wil ik pas op mn 20e van de HAVO af komen? Maar wat moet ik anders... MBO zal fysiek zo goed als zeker te zwaar zijn & HBO kom ik nog niet. Een uitkering dan.. Als ik beter ben, dan ben ik dat toch niet voor niks? Dan kan ik toch werken en hoef ik geen uitkering? Maar aan de andere kant, ben ik wel beter als een opleiding al te zwaar is? Ben ik dan niet alsnog ziek? En vooral, komt hier ooit een einde aan? Blegh, kloteziekte.

Ik zag trouwens dat jullie me een kaart willen sturen, wat ik echt ontzettend lief vind! Maar ik weiger eigenlijk maar van iedereen post omdat ik het nergens kwijt kan zonder er dan de hele tijd mee geconfronteerd te worden wat ik eigenlijk te heftig vind, dus stuur liever maar geen kaart...ik hoop dat jullie snappen hoe ik het bedoel

Pff, ik heb echt het idee dat deze post niet af is en dat ik nog zoveel wou zeggen.. Maar ik weet echt niet wat en ik kan ook maar beter nog een beetje proberen te slapen voor morgen.. En dan zondag weer het ziekenhuis in, half 10 melden op de afdeling. Yegh, wanneer stopt deze nachtmerrie?
Oud 23-05-2008, 22:59
xxChange
xxChange is offline
Voel me echt extreem onbegrepen. Als het zoveelste nep eetstoornis kind. Waarom kunnen mensen het niet accepteren dat er echt een gigantische zooi achter zit en helemaal níets te maken heeft met eruit willen zien als modellen ofzo. waarom wordt het zo weinig serieus genomen?

Heel veel sterkte Little_lady!
en de rest trouwens ook
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 23:41
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
15 topics & een half jaar ziekte verder, heb ik eindelijk de moed om jullie weer eens bij te praten.
Misschien ook wel omdat ik in een gigantische dip zit en ik het dus wel van me af moet schrijven ofzo, ik weet het niet... Maar ik ben nog steeds ziek, al veel chemokuren gehad & andere medicijnen maar het gaat alles behalve goed. Gemiddeld breng ik 4 tot 5 dagen door in het ziekenhuis, m'n school heb ik sinds november welgeteld nog 2 keer van binnen gezien en als ik al thuis ben dan ben ik moe maar kan ik niet slapen.

Zoals ook nu, m'n ogen vallen bijna dicht en ik kan amper overeind komen, maar in slaap komen lukt niet. Er gaat vanalles door m'n hoofd, maar toch ook eigenlijk weer niets. Zoals bijvoorbeeld morgen. Morgen zie ik haar weer voor het eerst sinds ik ziek ben. Ergens vind ik het geweldig, maar ik vind het ook zo eng. Nu zijn we allebei ziek, weten we allebei niet wat ons gaat gebeuren. Daarbij ben ik door de chemo's kaal en moe en alles, en ik weet nu al dat ik nergens toe in staat ben morgen. Wil ik wel dat ze me zo ziet, terwijl ze zelf precies weet hoe het is om je écht niet goed te voelen? Kan ik niet gewoon blij zijn dat ze eindelijk in staat is om te komen? Ik hoop ook maar dat er niemand anders komt morgen, net als altijd dat iedereen tegelijk komt. Want dat krijg ik nog altijd, veel visite en telefoontjes enzo. Ieder weekend dat ik thuis ben (meestal 2 per maand, hangt van de chemo's af) slaapt er ook wel iemand van m'n vrienden van vroeger. Om nog maar te zwijgen over alle mensen uit m'n klas, uit het dorp en weet ik veel wie er allemaal nog meer komen. Maar morgen wil ik dat niet. Morgen is het de dag van haar en mij, de dag die niemand mag verpesten. Wedden dat ik het zelf doe, wedden dat ik te chagrijnig ben door de moeheid of dat ik weer misselijk wordt in de auto als we haar op gaan halen wat 'wel' 4 km rijden is?

En school, ik kom er nooit meer. Weer een jaar verpest. Ik weet niet eens wat ik wil als ik beter ben, wil ik pas op mn 20e van de HAVO af komen? Maar wat moet ik anders... MBO zal fysiek zo goed als zeker te zwaar zijn & HBO kom ik nog niet. Een uitkering dan.. Als ik beter ben, dan ben ik dat toch niet voor niks? Dan kan ik toch werken en hoef ik geen uitkering? Maar aan de andere kant, ben ik wel beter als een opleiding al te zwaar is? Ben ik dan niet alsnog ziek? En vooral, komt hier ooit een einde aan? Blegh, kloteziekte.

Ik zag trouwens dat jullie me een kaart willen sturen, wat ik echt ontzettend lief vind! Maar ik weiger eigenlijk maar van iedereen post omdat ik het nergens kwijt kan zonder er dan de hele tijd mee geconfronteerd te worden wat ik eigenlijk te heftig vind, dus stuur liever maar geen kaart...ik hoop dat jullie snappen hoe ik het bedoel

Pff, ik heb echt het idee dat deze post niet af is en dat ik nog zoveel wou zeggen.. Maar ik weet echt niet wat en ik kan ook maar beter nog een beetje proberen te slapen voor morgen.. En dan zondag weer het ziekenhuis in, half 10 melden op de afdeling. Yegh, wanneer stopt deze nachtmerrie?
lieve little_ lady veel sterkte en houdt vol * een dikke knuffel*
Oud 23-05-2008, 23:48
Nienna*
Nienna* is offline
Little_lady, fijn om weer eens iets van je te horen! Maar niet fijn dat het niet goed gaat . Wat zijn de vooruitzichten wat je ziekte betreft?
Heel veel sterkte en laat je hoofd niet hangen! Hopelijk geniet je een beetje van je dag morgen met haar . En stoort niemand jullie.

OT: Het was fijn hem weer te zien e.d. maar ik weet nu wel heel zeker dat het inderdaad niets meer is. Het is goed zo
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 23:50
Verwijderd
ik wil teveel, ben ook teveel, individueel en in groepen.
bah.
alles doet zo'n pijn, en dan héb ik een vriendinnetje, is het nog even een paar maandjes wachten voordat ze überhaupt kan genieten van een kus..
en seks kan nog wel jaren wachten, dat geeft niks, dat accepteer ik met alle liefde, seks is maar een klein deel van een relatie in mijn ogen.
Ik moet tevreden zijn met wat we samen al bereikt hebben, ze knuffelt, raakt aan en word op NORMALE plaatsen - knieën, handen, gezicht - door mij aangeraakt. dat had ik al niet verwacht.
maar ik hang nu weer de typische kerel uit, al het positieve uiten alsof het mijn verdienste is, godver zíj heeft míj gevraagd of ik dr leuk vond, zij laat weten wanneer ze ergens voor openstaat. das fijn. geen gemaar repel. dude..
Ze heeft de mooiste blozende wangetjes, hele donkere ogen, een norse blik, maar de glimlach die ze me soms geeft doet heel veel. heel veel.
En natuurlijk ben ik bang dat ze nu, met minder angsten, voor iemand anders gaat kiezen, zo'n testosteronmachine ben ik wel. báh. en testosteron houd je wakker zonder de ranzige bijbedoelingen bedoel ik.
Ze is mijn heksje <3 en ik wil het gewoon niet verpesten want ik hou van dr. en nu wil ik zoenen.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2008, 00:29
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
knuffel aan iedereen en een extra dikke voor Little_lady, weet niet wat ik moet zeggen!! srry..

ot: Wat een dag. Eerst Altrecht, ze wil me niet meer helpen, t was zooo duidelijk. Ze doet opeens zo raar. En dan aan t eind van de middag toch een reactie die ik niet verwacht.
Maar... Ik heb niet gesenden,ik heb t gewoon neit gedaan. Ik ben naar de vervanger van me huisarts geweest en ik heb gepraat. T was zo fijn. ik had haar pas een paar keer gezien, 1x op de praktijk en 2x op de post denk ik. Ze komt over een tijdje vast werken in de praktijk. maar t was zo fijn gesprek, wow.. die begreep mij, en dat gaf me toch net dat ene beetje moed weer.
Maar ik ben bang, bang dat de anderen boos op me zijn.
wow.. k ben moe..
Morgen protos inn, ben nu al moe. Maar ja, word vast leuk..
Met citaat reageren
Oud 24-05-2008, 00:50
Verwijderd
@ little_lady: Moedig vind ik jou!

Al moet ik zeggen dat na het lezen van de post van little-lady alles wel een beetje zinloos lijkt om te schrijven. Ik wilde zeggen dat ik naar de Toppers ben geweest vanavond en dat dat leuk was, dat ik daar de headset van mijn telefoon kwijtgeraakt ben en dat ik daar van baal, en dat ik vanmiddag zo dom ben geweest om diezelfde telefoon in een pot verf te laten vallen, met als gevolg dat ie overal witte strepen heeft, en dat het geluid wat zachter is door de verf die in t speakertje zit.

Maar ja. Of dat nou wat toevoegt. Gut. Ik was het allemaal al kwijt, en dan zo'n moedige post van Little, en dan een avond waarop ik ook niet kon vergeten. En dan uberhaupt avond. Lekker melancholisch word ik daarvan.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2008, 09:00
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Little_lady! Wat fijn dat je hier nog eens post, dat we een klein beetje op de hoogte zijn. Ik vind het wel naar om te lezen dat het allemaal nog niet echt goed gaat, dus ik wens je echt superveel sterkte. En hartstikke goed dat je gewoon zegt dat je liever geen kaart wil, natuurlijk snappen we dat (of nou ja, ik in elk geval wel), ik vind het juist fijn dat je gewoon zegt wat je het liefst hebt. Maar weet dan in elk geval dat we aan je denken hè, we vergeten je heus niet zomaar. Veel sterkte meiske.

OT: Jaha, scriptie dus. Ik ben ziek van de stress, maar dat mag geen excuus zijn. Aan de slag.
Oud 24-05-2008, 09:49
Nienna*
Nienna* is offline
Ik heb ineens een liedje uit groep 5 in mijn hoofd "Ik ben verliefd, ik kan er 's nachts haast niet van slapen, ik ben verliefd op iemand uit de vijfde klas. Ja 'k zeg niet wie want anders zit je ons aan te gapen, maar ik stop stiekem liefdesbriefjes in zijn jas..."
Wonder dat ik het nog zo goed ken met tekst en al.

Ik wil wel weer eens verliefd zijn.
Maar goed, ik heb een fijn leven dus waar zeur ik over

Hé en nu een ander liedje uit rond die tijd ! OMG wat heb ik voor bij
Toen ik je zag - Hero. Blijft mooi.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2008, 09:55
Verwijderd
Bedankt voor alle knuffels
't Kwam er op neer dat we allebei ontzettend gestresst waren na een lange dag, en hij gaat dan aandacht zoeken en ik juist niet; verkeerde combinatie
Vanaf nu mag hij niet meer zeggen dat ik dik ben en niet vooruit kan plannen (want dat kan ik wel telkens als ik iets plan, loopt het goed, als hij iets plant blijken er gaten in z'n planning te zitten ). Vanavond gaan we uiteten
Met citaat reageren
Oud 24-05-2008, 09:56
Nijn*
Nijn* is offline
Little_Lady: allereerst een hele dikke knuffel!! Meis, wat goed om weer even wat van je te horen, maar wat ontzettend naar dat het niet goed met je gaat. Weet je al wat meer over de vooruitzichten of is dat allemaal nog ontzettend onvoorspelbaar? Ik vind je moedig klinken, het is een heel gevecht en je moet maar de moed en het lef hebben om je er elke keer weer in te storten. Ik hoop zo voor je dat je binnekort goed nieuws krijgt en dat je je toch snel wat beter zult voelen. Wat ontzettend fijn wel, dat je nog steeds zoveel steun krijgt voor iedereen! En ik hoop dat je vandaag een hele fijne dag hebt met haar, zo te horen is ze erg belangrijk voor je. Ik wil je heel veel kracht toewensen!

@ Andijvie: bah, wat een idioot zeg. Blij om te horen dat 't nu weer beetje beter is, maar echt, ik kreeg bijna plaatsvervangende woede

OT: Tja, ik voel me nu wel een beetje een zeikerd. Ik moet leren voor de volgende examens maar heb geen puf, ga vanmiddag al naar de stad dus moet wel even gaan beginnen zo. Gisteren naar therapie geweest, dat was wel fijn geloof ik. Vrij luchtig gesprek maar nou ja, dat is wel prima, ik voel me toch ook prima? Hmpf, begin wel meteen weer te denken. Wanneer ga ik daar weg? Wanneer wil ik daar weg? Is zij me nog niet zat? Is het nog geen tijd om op te stappen, ik zit er alweer twee jaar.. Duurt dat niet overdreven lang, is dat wel normaal? Ik heb nog helemaal geen behoefte om daar weg te gaan, tenminste, niet nu al. Zeker niet omdat het de komende tijd de enige stabiele factor in mijn leven is en zal zijn. Ik ben aan haar gehecht en ben blij dat er eindelijk iemand is die me lijkt te begrijpen, ik wil nog niet weg, ik heb het gevoel dat ik daar nog niet klaar voor ben. Is dat raar? Ik ben er nog lang niet, het stoppen met am gaat al niet van een leien dakje, over vroeger is er nog zoveel te vertellen en te verklaren. Ik wil vrij zijn, ik wil m'n leven leven maar kan ik dat nu al helemaal alleen? Ik wil niet altijd hulp nodig hebben, ik wil niet afhankelijk zijn, maar eigenlijk.. dat ben ik wel. Hmz, m'n hoofd stroomt weer over van de vragen en dat kan ik nu even niet gebruiken.
Reageren

Regels voor berichten