Advertentie | |
|
![]() |
|||
Gaap.
Citaat:
Citaat:
|
Wil je alsjeblieft reageren op mijn kritiek op het feit dat jij je stelling 'zigeuners zijn per definitie crimineel' probeert te bewijzen met de 'argumenten' 1) 'niemand heeft ooit bewezen dat zigeuners niet crimineel zijn' en 2) 'zigeuners zijn crimineel' ?
|
Ik zeg toch niet dat niemand ooit heeft bewezen dat ze niet crimineel zijn? Ik zeg alleen dat ze zich de afgelopen honderden jaren juist wel hebben bewezen als een crimineel volkje.
Als zelfs de Anne Frank stichting al aangeeft dat de criminaliteits cijfers nog steeds hoog zijn onder de roma en sinti groeperingen, dan wil dat toch wel wat zeggen. Soms heb je van die gevallen dat iets bewezen moet worden om de geschiedenis te veranderen en soms bevestig je dan alleen de geschiedenis en de geschiedenis heeft ons wat dat betreft in iedergeval 2 dingen geleerd: de aarde is rond en zigeuners zijn crimineel. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Valt ook niet echt te ontkrachten denk ik. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Mensen handelen naar de statistiek die ze voorgeschoteld krijgen. Het jarenlang volgen van het nieuws, dat bol staat van de berichten over criminele uitspattingen van allochtonen, wekt nu eenmaal wantrouwen op. Ook krijg ik er op mijn werk veel mee te maken, zodat ik keer op keer weer in mijn "vooroordelen" word bevestigd.
Ze zullen vast wel niet allemaal crimineel zijn, maar het zijn er wel verdomd veel. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Derde generatie allochtonen worden door het justitie-apparaat nog steeds als autochtonen bestempeld. Dit geeft een vertekend beeld van de verhoudingen van vonnissen die worden uitgesproken. Zo heb je enig idee wat het immense aandeel van allochtonen is in de criminaliteit. En probeer je te suggereren dat witteboordcriminaliteit vooral gebezigd wordt door autochtonen? Ik geloof dat die onderwereld ongeveer helemaal overgenomen is door Marokko.
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Ze waren (of zijn?) zelfs geïnfiltreerd in de VVD. Toenmalig Kamerlid en smerige crimineel Hofstra heeft verklaard dat hij voor de enquête al wist van de bouwfraude. Hij is daarvoor niet eens geroyeerd, terwijl hij de samenleving eigenhandig honderden miljoenen, zo niet miljarden had kunnen besparen. |
![]() |
|
Goed, dit soort "slimmere" criminaliteit zal wel meer toebehoren aan autochtone, blanke mensen. Maar zij nemen het gevoel van veiligheid niet weg, zij opereren niet in de straat, zij zullen je niet beroven, bij je inbreken, je toetakelen of anderszins lastigvallen. De burger heeft niet direct last van dit soort criminaliteit, zij willen zich voornamelijk veilig voelen.
Waarmee we direct weer terugkomen op de topic zelf: het verjagen van zigeuners. Het zou mij niets verbazen als de bevolking dadelijk genoeg heeft van de confrontatie met allochtonen, en we hier hetzelfde krijgen, zij het met een andere bevolkingsgroep dan in het voorbeeld. Dat krijg je als de ordehandhavers de orde zelf niet meer kunnen handhaven. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik heb in Slowakije vernomen dat men er heeft geprobeerd om zigeuners uit het verdomhoekje te krijgen en hun een toekomst te bieden. Helaas zonder succes, vertelde men. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar dat sociologie ineens niet je terrein is, terwijl je al zo veel toevoegt aan deze discussie, vind ik een beetje bescheiden. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Daarnaast, hoe wou je corruptie meten? Het enige wat meetbaar is, zijn de gevallen die uitkomen. Of heb jij soms inside informatie? ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar het lijkt me toch erg sterk dat bijv. in Oekraine de mensen openlijker de corruptie durven aankaarten dan hier. En praktijken als bijbetalen voor je paspoort omdat de sleutel van de kluis onvindbaar is (onder de dekmantel van hoge inflatie of plotseling veranderde tarieven), dat komt toch zelden voor hier... |
![]() |
|
![]() |
Het minste in het licht van de zigeunerdiscusie is nog dat Roemenie en straks het hele Oostblok bij de EU komen, als ze er nog niet allemaal bijzitten. Nu komt dus die hele criminele boel naar ons toe, of we nog blij moeten zijn met de steeds groter wordende EU
![]() ![]() Dan nog even over de media die in Italie niet goed werkt, mee eens zeker als je ziet dat ene meneer Berlusconi zelf nogal wat invloed heeft daar op mediagebied. Maar is onze Nederlandse voornamelijk linksgeorienteerde media wel zo objectief. Herinner me nog ene hoofdredactuur van de NOS, Hans Laroes, met de uitspraak dat ze bij de NOS meer van Groenlinksers hielden dan van LPFers. Objectieve berichtgeving? nee ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Nederland moet gewoon uit de NAVO, uit de VN, en uit de EU. Niet meer miljarden extra betalen en er maar gering voor terugkrijgen. En een grote muur om het land heen. Leger weer terughalen, die kunnen dan fungeren als "blauw op straat". Dat zorgt voor minder criminaliteit en vandalisme, want dat kost ons nog altijd meer dan 31 miljard euro per jaar. Dan kan dat geld weer in de economie en in het volk geïnvesteerd worden. Dan kunnen we over 50 jaar de rest van Europa annexeren. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Daarnaast moet ik er echt niet aan denken dat ik voor ieder wissewasje mijn paspoort weer aan iedere grens moet gaan tonen, de hele dag geld moet gaan wisselen, etc, alleen maar om door Europa te reizen. Nederland kan het niet alleen. Nederland is economisch volkomen afhankelijk van het buitenland. Tenzij jij liever ziet dat we teruggaan naar het stenen tijdperk en 80% van de beroepsbevolking weer in de landbouw gaat werken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik ben het er mee eens dat europese samenwerking positieve gevolgen heeft voor de Nederlandse economie, maar het kan veel beter dan de EU. Sluit je als Nederland zijnde dan aan bij de Europese Economische Ruimte of de Europese Vrijhandelzone. Dan heb je toch de voordelen van de EU, maar niet de grote nadelen. Kijk naar een land als Zwitserland of Noorwegen, daar gaat het ook goed zonder de EU.
De europese samenwerking wordt te groot, we verliezen onze invloed op eigen beleid. Het is een groot geloby met als dieptepunt de arrogantie van de politiek in zowel Den Haag als in Brussel om de Europese Grondwet er maar doorheen te drukken. De voordelen voor een grotere EU zijn voor Nederland mijnsinziens veel kleiner dan de nadelen. Straks zul je zien dat Turkije er ook nog bijkomt, dan is de grens naar het middenoosten ook nog eens open. Het einde is zoek... De Navo en VN moet je gewoon bijblijven, is vooral financieel aantrekkelijk. Zonder de Navo moet je veel meer investeren in je defensie, je kunt dan immers niet meer terugvallen op de backup als het echt eens fout gaat. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarnaast hebben Zwitserland en Noorwegen een economie die het kan hebben, en is Noorwegen onderdeel van Schengen. Zwitserland pas aanstaande november. De Zwitserse economie draait op buitenlands zwart geld. |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Precies. Om nog maar te zwijgen van bijvoorbeeld alle economische verdragen die er via de Noordse (met een D dus) Raad doorheen gaan in het geval van Noorwegen.
Alhoewel trouwens in het geval van Noorwegen en Schengen de vrijheid soms ver te zoeken is. De douane daar is net Hitler. Twee flesjes wijn opsturen naar een collega die daar nu woont kostte hem nog eens 30 euro aan naheffing; Let wel daar zit dus geen boete bij! Dat is standaard belasting. |
![]() |
|
Mja, de accijns daar is dan ook tig keer wat het hier is. Daar regeerd wat dat betreft net als bij een enkele linkse partij hier het idee dat je ongewenste dingen vrijwel onbeperkt kunt belasten.
Ik heb me laten vertellen dat mensen in de regel plastic tasjes met drank uit de supermarkt meesjouwen naar feesten en daar dan de hele tijd mee onder hun stoel zitten. Logisch, want diezelfde drank is in de horeca in Noorwegen zelfs nóg duurder.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|