Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2008, 15:50
KiMZz
KiMZz is offline
Ik heb al een paar dagen last van een heel slap gevoel. Het begon eigenlijk vrijdags al. Ik was 's middags bij twee vrienden en had een paar hijsjes van een jointje genomen. Dit doe ik echt heel regelmatig en kan er in principe goed tegen. Maar die dag had ik na 5 hijsjes een 'bad trip': ik werd misselijk, duizelig en slap en kreeg hartkloppingen. Ik kon echt 3 uur lang niks doen en uiteindelijk heeft mijn vriend me opgehaald omdat ik niet alleen naar huis durfde te gaan. Na wat frisse lucht was ik weer nuchter. 's Avonds gewoon bij vrienden een spelletje gedaan (zonder wiet of alcohol, alleen cola gedronken).
Zaterdagochtend moest ik gaan werken en toen ik op de bus stond te wachten voelde ik me misselijk, draaiierig en had t gevoel alsof ik elk moment kan flauwvallen. Ik ben niet gaan werken zaterdag en na een middagje op de bank (zonder over te geven of flauw te vallen) ging t aan t eind van de dag veel beter. Heb die dag wel weinig gegeten omdat ik t gevoel had dat alles er meteen weer uit zou komen.
Zondagochtend ontbijt op bed gehad en toen ik was opgestaan werd ik weer misselijk en slap. Al is er weer niks uitgekomen. Zondagavond wel wat gegeten, dit bleef ook binnen. Ik voelde me weer gewoon helemaal goed, heb zelfs een biertje gedronken. Verder heel de avond rustig aan gedaan, een beetje TV gekeken en op tijd naar bed gegaan..
En vanochtend toen ik wakker werd kreeg ik het wéér, toen ik nog in bed lag zelfs. Ik ben gaan douchen en op de bank gaan liggen, zonder iets te eten of te drinken. Toen kreeg ik echt braakneigingen en ben dus boven de wc gaan hangen. Maar er kwam NIKS uit, echt helemaal niks, zelfs geen water oid. Heel vreemd maar goed, daarna voelde ik me weer wat beter en heb wat gegeten en gedronken en toen ging t weer. Net heb ik boodschappen gedaan en in de supermarkt voelde ik me weer een beetje slap. Er is verder niks gebeurd gelukkig.
Ik snap niet wat dit kan zijn, aangezien ik dus 's ochtends echt totaal niet lekker ben en me 's avonds weer helemaal goed voel...
Ik eet niet zo heel veel dus nu maar komt het slappe gevoel daar vandaan? Als ik aan eten denk 's ochtends word ik al helemaal misselijk enzo, maar 's middags kan ik zo twee boterhammen opeten... Ik kan onmogelijk zwanger zijn ofzo want ik ben vorige week nog ongesteld geweest en heb de week ervoor een doorbraakbloeding gehad. Bovendien ben ik gewoon aan de pil.
Iemand tips of ideeën wat dit kan zijn? Het is echt heel vervelend en wil er zo snel mogelijk vanaf...
Oud 26-05-2008, 18:49
Verwijderd
Soms ben ik gammel op dezelfde manier als wat jij nu beschrijft... heb je gewoon wat onder de leden denk ik, denk eerder dat de bad trip daardoor veroorzaakt is dan andersom. Als het hetzelfde is wat ik wel es heb, dan is het na een tijdje vanzelf ook wel over.

Overigens word ik meestal minder misselijk als ik juist wel iets eet (als het zo'n slapheidsmisselijkheid is, tenminste, geen door de alcohol of buikgriep veroorzaakte misselijkheid ) en dat helpt ook slapheid voorkomen. Beetje stevig eten, liefst met vet of suiker erin, appel of iets met vlees ofzo. Maar goed, misschien heb je wel iets heel anders >_>
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 19:41
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ja, vooral blijven eten, je kan namelijk ook misselijk worden van de honger. Dus doe 's ochtends maar gewoon rustig aan, maar probeer wel iets te eten, een beschuitje of een plakje peperkoek of zo, zodat er in elk geval iets in je maag zit.
Oud 27-05-2008, 13:29
KiMZz
KiMZz is offline
tja ik weet het niet zo goed.. gisteravond gewoon avond gegeten maar rond een uur of half 10 toch het gevoel dat ik moest overgeven. maar er kwam weer niks uit, ook geen vocht ofzo..vanochtend een sinaasappel gegeten en die kwam er wel meteen uit. voelde me echt heel kut vanochtend, nu heb ik een beschuitje en 2 boterhammen op maar die bleven binnen.. het is gewoon zo wisselend! ben donderdag jarig en wil er dan wel vanaf zijn natuurlijk.. blegh..
Met citaat reageren
Oud 28-05-2008, 09:30
KiMZz
KiMZz is offline
En gisteravond voelde ik me weer beter.. Héél klein beetje gegeten maar 's avonds na t eten nergens meer last van. En net werd ik wakker en voelde ik me weer misselijk.. Ook een beetje diarree nu dus schiet echt niet op Net appel gegeten en die blijft wel binnen maar toch voelt het niet goed..
Ach ja.. T is in ieder geval een makkelijke manier om af te vallen
Oud 28-05-2008, 12:15
*oma*
*oma* is offline
Misschien heb je een buikgriepje? Sowieso moet je iets eten (wat al gezegd is), beschuit of een appel oid. Anders kun je voor de zekerheid toch een zwangerschapstest doen.
Oud 28-05-2008, 16:32
KiMZz
KiMZz is offline
Mjah als t morgen nog niet beter is ga ik naar de dokter.. Kijken wat die zegt.. T houdt nu al sinds zaterdag aan en ben 5 kilo afgevallen.. Als onze weegschaal klopt met die van mijn sportschool dan.
Vanmiddag wel overgegeven ook...
Oud 28-05-2008, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Mjah als t morgen nog niet beter is ga ik naar de dokter.. Kijken wat die zegt.. T houdt nu al sinds zaterdag aan en ben 5 kilo afgevallen.. Als onze weegschaal klopt met die van mijn sportschool dan.
Vanmiddag wel overgegeven ook...
5 kilo is wel erg veel, ik zou inderdaad morgen naar de dokter gaan als ik jou was.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2008, 09:54
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Gefeliciteerd met je verjaardag, ik hoop dat je je inmiddels wat beter voelt. Misselijk zijn is stom en vijf kilo afvallen is wel erg veel, beterschap dus nog!
Oud 30-05-2008, 10:26
KiMZz
KiMZz is offline
@Vogelvrij: dankje!

Gisteren bij de dokter geweest en die dacht aan een virus. Moest voor de zekerheid een zwangerschapstest halen maar die was gelukkig negatief. Heb zetpillen gekregen en zodra ik die had gebruikt voelde ik me gewoon weer 100% oke. 's Avonds was die uitgewerkt, nog een genomen en toen heel de avond nergens last van gehad.
Vanohtend werd ik wakker met geen honger maar ook niet misselijk dus dat valt mee. Mocht ik wel weer misselijk worden kan ik zo'n zetpil nemen.. Al hoop ik dat dat niet meer nodig is!

Thanks voor alle reacties iig!
Oud 30-05-2008, 13:21
Verwijderd
Citaat:
@Vogelvrij: dankje!

Gisteren bij de dokter geweest en die dacht aan een virus. Moest voor de zekerheid een zwangerschapstest halen maar die was gelukkig negatief. Heb zetpillen gekregen en zodra ik die had gebruikt voelde ik me gewoon weer 100% oke. 's Avonds was die uitgewerkt, nog een genomen en toen heel de avond nergens last van gehad.
Vanohtend werd ik wakker met geen honger maar ook niet misselijk dus dat valt mee. Mocht ik wel weer misselijk worden kan ik zo'n zetpil nemen.. Al hoop ik dat dat niet meer nodig is!

Thanks voor alle reacties iig!
Gelukkig
Met citaat reageren
Oud 30-05-2008, 14:42
KiMZz
KiMZz is offline
Yesss Voel me steeds beter ook zonder medicijnen, word eindelijk weer gezond!!

Topic mag wel dicht nu

Regels voor berichten