Advertentie | |
|
![]() |
|
Edit: als je via Google op 'wiet' en 'trip' zoekt, vind je wel veel matches? Misschien heeft trippen een tweede betekenis gekregen vanwege het hoge thc gehalte
![]()
|
mjaa.. trippen? nee niet echt. maar ik denk dat de definitie trippen niet helemaal duidelijk is.
ik gebruik 't woord trippen zelf soms bij vrienden wel 's als we allemaal kneiter zijn.. zoals wanneer een vriendin op de bank ligt en vertelt over hoe ze zich voelt wegzakken in de bank, dan noemen we dat trippen of spacen. terwijl 't dat niet echt is, als je het vergelijkt met lsd of paddo's. ik denk dat 'echt' trippen dus alleen bij lsd of paddo's voorkomt. maar qua defineren van het woord trippen betreft ben ik een echte n00b, aangezien ik zelf geen ervaring heb met paddo's of lsd. anderen?
|
Er is een verschil tussen trippen en high zijn.
Als je high bent (dus niet stoned wat je wordt van het roken van wiet icm tabak) heb je (althans ik iig die paar keer dat ik wiet puur gerookt heb) vooral het gevoel dat je zweeft. Je hoofd word van binnen heel licht en je gaat ineens nadenken op een manier zoals je nog nooit gedacht hebt (meestal vrij filosofisch) en waarvan je waarschijnlijk ook niet eens wist dat je het kon. Ik heb er geen rare dingen oid door gezien. Of je blij wordt of je kut gaat voelen hangt voornamelijk af van je gemoedstoestand voordat je de joint rookte. Was je vrolijk dan wordt je vaak alleen nog maar vrolijker en voelde je je kut dan is de kans dat je je alleen nog maar kutter gaat voelen vrij groot (met alle eventuele gevolgen van dien). Verder kan het zijn dat je een vreetkick krijgt en dat je dingen intenser gaat beleven. Trippen is meer een visuele gebeurtenis. Je ziet dingen anders en alles word veel intenser beleefd. Zo kun je bijvoorbeeld uren naar de wolken staren omdat je ineens patronen ziet die je anders nooit gezien zou hebben en die er in de werkelijke wereld niet zijn. Ook kan het zijn dat je dingen gaat horen die er niet zijn. Wat dan bijvoorbeeld kan gebeuren is dat er iemand zeepbellen gaat blazen die je voorbij hoort komen en die geluidjes maken als je ze stuk prikt.
|
Verwijderd
|
Toch denk ik dat het wel een trip was. Ik heb pas een keer eerder pure wiet gerookt en het was dit weekend op Pinkpop. Ik voelde me eerst 10 min. heel licht in mijn hoofd en ik voelde als het ware alle kleur uit mijn gezicht weg trekken, alsof er een dun laagje huid van mijn gezicht getrokken werd. Daarna zag ik steeds drie dezelfde beelden achter elkaar, alsof ik in een soort van time-loop zat. Ik was echt bang dat er iets mis was gegaan en dat de wereld/realiteit 'vasthing'. Na die drie beelden werden het meer beelden, maar er bleef een soort van herhalingspatroon bestaan in al die beelden. Ook had ik het idee dat mijn ogen steeds dezelfde bewegingen maakten, boven, onder, links, boven, onder, links, al zeiden de mensen die bij me waren dat ik geen vreemde oogbewegingen maakte. Ik vond het allemaal super eng en was bang dat er iets mis met me was, dat ik psychotisch was geworden en nooit meer 'beter' zou worden. Het was overigens op het festivalterrein, overal om me heen zaten/stonden mensen en Incubus speelde. Ik dacht steeds dat ik heel vreemd deed en dat al die mensen naar me keken, maar mijn vriendje verzekerde me dat dat niet zo was. Ook het geluid klonk heel vreemd, Incubus speelde dus, maar ik hoorde alleen de bastonen en die klonken heel dof. Alsof er drum 'n bass muziek vertraagd afgespeeld werd. Dit duurde in totaal meer dan een uur en ik vond het een enorm enge en vreemde ervaring.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat zou ik bij Incubus ook hebben
![]() Nee serieus. Ik denk dat het een heftige ervaring was die tegen het psychotische aanzit. Je zou het een trip kunnen noemen, maar het is meer een mindfuck (denk ik). Ik kan zelf ook behoorlijk psychotisch en paranoïde worden van dat spul en herken het ook wel. Let de volgende keer even op de hoeveelheid die je naar binnen werkt, ik denk dat het daar goed mee te maken kan hebben. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het was echt niet veel, een paar hijsjes maar. Ik had vlak daarvoor wel aan een doek met ether gesnoven, maar dat was maar één flinke 'snuif' (of hoe je dat ook noemt), omdat ik dat eens wilde proberen.
Het was wel behoorlijk eng en het kon voor mijn gevoel niet snel genoeg over zijn. Pas na een uur toen het beetje wegzakte voelde ik me weer oké en kon ik er een beetje van 'genieten'. |
![]() |
||
Citaat:
Ik had mezelf een mooi plekje bij Metallica bemachtigd en moest nog een kwartiertje wachten ofzo. Ik had net de zoveelste (ik heb echt geen idee meer hoeveel maar ga maar uit van heel veel ![]() Op een goed moment kreeg ik het wat warm, het begon wat te draaien voor m'n ogen en ik had het gevoel dat ik flauw ging vallen. Dat is sowieso al niet zo'n goed idee en al helemaal niet als je tussen hordes mensen staat. Ik moest dus zsm weg en was ongeveer halverwege toen ik echt helemaal niets meer zag. Het werd wit voor m'n ogen en ik kon nog net blijven staan. Ik zag wat silhouetten voor me langs flitsen van mensen die me hoogstwaarschijnlijk raar stonden aan te kijken en na ongeveer een minuutje kwam m'n zicht weer terug en was alles weer normaal. Waar zou dit vandaan kunnen komen?
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar dat is nog in mijn uberblowtijd (jaar of 7 a 8 geleden), daarna nooit meer last van gehad
|
Het zal inderdaad de combi warmte, te veel mensen op een hoop, blowen en misschien ookwel enigszins spanning/stress (immers zie je niet elke dag Metallica optreden hoewel ik niet bewust gestressed ofzo was) zijn geweest.
|
![]() |
|
Ik heb nooit echt een "trip" van LSD of andere tripmidellen ervaren ( Ik blow alleen maar ) maar ik ben wel eens behoorlijk 'van de kaart' geweest van White widow, dat alles een beetje wazig en schaduwachtig was.
( Zoiets als het effect dat je krijgt van lachgas ) dus ik denk dat het aan de soort van wiet ligt.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Of je heet Wammus en valt een keer in mijn keuken en een keer in mijn garage flauw. |
![]() |
|
Ik ben een keer echt out geweest, combinatie van spacecake, drank, wiet en te weinig slaap. Dat was een echte black out, en toen was ik ook echt even een stukje kwijt. Twee andere keren (drie) heb ik alle symptomen gehad die daaraan vooraf gingen (zicht ging weg, moeite met blijven staan, geluid wordt één grote brij waar niets meer uit is op te maken), en dat lijkt vrij veel op wat Wammus beschreef. Het is misschien dan niet daadwerkelijk out gaan, maar de aanloop er naartoe. Of het een trip is of niet, hangt van je definitie af, maar het valt wat mij betreft niet te vergelijken met een echte trip van bijvoorbeeld paddo's.
||
Citaat:
|
Net zo goed als je kneiter high kunt zijn van de lsd of paddestoelen (zonder echt te trippen), kun je ook weldegelijk trippen op wiet. Als ik met een space muziekje op in bed lig, na een aantal dikke waterpijpen wiet, trip ik zeker wel. Levendige herinneringen aan vroeger, inzichten in bepaalde dingen, visioenen etc.
Ik moet hier heel erg me best op doen. Veel hele sterke wiet in een keer roken. Maar me vriendin is hyper gevoelig. Als die gewoon mee rookt ziet ze overal kleurtjes, voelt alles vreemd, dingen golven, en ze ligt vaak een uur lang in een deuk, waarna ze in slaap valt. ![]()
|
Semantische vaagheid dit, eigenschappen van het één willen toekennen aan het ander door ontbreken van argumenten of kennis over het één. Leidt oa tot termen zoals slaapdronken, brooddronken, vreugdedronken enzo.
Verder geen negatief verschijnsel ofzo, alleen taalkundig niet helemaal correct en derhalve niet zo concreet. Volgens het boekje (wiki is geen encyclopedie maar een serious game coop ![]() Time for scientists to step in dus ![]() Ook een leuke uit de van Dale voor 11-letterwoordenbingo: door·ge·tript; bijvoeglijk naamwoord; (informeel) aan één stuk door de werking van drugs ervarend ![]() Edit: In de breedste zin des woords blijkt alles wat een waanvoorstelling veroorzaken kan een hallucinogeen te zijn en worden er verder geen eisen gesteld aan de aard of totstandkoming van de waanvoorstelling. Gevalletje 'walks like a duck' dus.
Laatst gewijzigd op 12-06-2008 om 17:13. |
![]() |
||
Citaat:
"It is difficult to define hallucination in a satisfactory way. The American Psychiatric Association's Psychiatric Glossary (6) describes it simply as "a sensory perception in the absence of an actual external stimulus". Such a description can include dreams! If we exclude dreams by specifyingthat clear consciousness must be present, then hallucinations of delirious patients are left out! The author finds that the best definition was given by Mullen (7), who argued that hallucinations are involuntary false perceptions occurring concurrently with real perceptions (thus excluding dreams), and having qualities of real perceptions, i.e. vividness, substantiality, and location in external objective space." Dus volgens de groep van Mullen hallucineer ik niet als ik drugs heb gebruikt, dat is veel meer een verandering van perceptie van de aanwezige stimuli.
|
Lucide en dagdromen is sowieso een schemergebied, daar kun je vrij lastig een definitie voor geven. Dissociatieve middelen zijn geen hallucinogenen omdat ze wel echte hallucinaties veroorzaken (sic) en dat doen hallucinogenen juist niet.
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Wiki Nl: "Hallucinogenen zijn stoffen die hallucinaties opwekken. " Ookal heb ik wiki eerder hierboven al bestempeld tot pseudoserieus naslagwerk, ik kan de quotes hierboven niet rijmen met wat je zegt. "finishing a complex, multi-stage action (such as getting dressed) and then suddenly discovering you had not even begun yet", de herkenbaarheid ![]() Ik ken het verschijnsel (hoewel niet van drugs). Vrij geregeld (om de dag ofzo) kom ik tijdens het waken in een dergelijke status terecht, waarin ik rechtop ga zitten of staan of mij laptop openklap waarop ik me realiseer dat ik nog steeds lig. Dit proces kan zich soms tot 5 keer achter elkaar herhalen, wat zeer frustrerend kan zijn. (dus!)
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
13 en wiet? mikeisdenaam | 48 | 04-04-2011 18:58 |