Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ook, en ik vind het best gek dat sterrenmeisje zo tegen die lijstjes is. Tuurlijk is het vervelend als mensen je zo snel op een lijstje zetten terwijl je duidelijk zegt dat je het nog niet zeker weet (zo zei ik ook misschien op Flowtje te gaan stemmen, en nu sta ik ineens al in het lijstje, maar goed, ik blijf voorlopig toch nog maar even bij m'n keuze), maar voor het overzicht is het absoluut handig. Gelijkspel uit de weg gaan enzo, en vooral, na de hangronde, conclusies trekken uit de lijstjes.
En ik lees sowieso ook altijd alle theorieën hoor, ik scan niet echt niet alleen maar 'die kutlijstjes'. |
![]() |
|
Verwijderd
|
een lijstje is handig net voor of na een stemronde, verder zijn ze op zich overbodig als mensen gewoon goed lezen, wat men over het algemeen niet doet (uitzonderingen daar gelaten). ik heb het idee dat mensen zich de laatste tijd enkel nog op het stemmen en de lijstjes richten en niet meer op wat mensen nou eigenlijk zeggen. manipulatie heeft enkel nog zin in de vorm van stemmen en gelijkspel voorkomen of veroorzaken, subtiele verdachtmakingen en niet zo subtiele verdachtmakingen worden meestal genegeerd. dat vind ik dom spel en onnodig en ik geef de hersenloze lijstjes de schuld.
[edit] maar als je ze wilt posten moet je dat natuurlijk gewoon doen, want ik ben maar één van de spelers en bovendien een zeur ![]() Laatst gewijzigd op 04-06-2008 om 23:10. |
![]() |
|
Ik vind die lijstjes ook niet leuk. Sowieso als het lijstje net verkeerd is oid ga je van een verkeerd lijstje uit. En achteraf is het toch van: oh ik had toch op die gestemd en niet op die in het lijstje, of dan gaan mensen whinen omdat sommige mensen nog niet in het lijstje staan. Je mag best je stem voor je houden. Maar doordat mensen nu zo gaan whinen ga je er dan gelijk uit, terwijl je dan nog best theorieën kunt posten maar hé dan is hij gelijk verdacht want hij zei niet op wie hij stemde!
|
Nja zeiken dat het gelijkspel wordt als op het lijstje staat dat er onder twee mensen evenveel namen staan werkt ook gewoon niet. Want er zijn vier wolven die overal op dat lijstje kunnen staan en je weet niet waar.
Vooral in het begin maakt het weinig uit omdat er nog zoveel mensen mee doen. Later in het spel als er weinig dorpelingen meer over zijn, ja dan moet je wel gaan oppassen.
|
Of je nou massaal een onschuldige ophangt of de wolven laat kiezen tussen twee mensen... daar kan je ten minste nog wat uit afleiden (ook bijvoorbeeld over of die lijstjes wel kloppen
![]() ![]() Maar goed.
|
Verwijderd
|
Gelijkspel kán handig zijn, tuurlijk, maar in veel gevallen help je de wolven er gewoon mee.
En dan ben ik waarschijnlijk één van die mensen die 'whinen' als iemand niet zegt op wie hij stemt, maar ik ben er dan in elk geval wel eentje die óók alle theorieën leest. En in het begin heb je ook gewoon nog vrij weinig informatie op basis waarvan (zeg je dat zo) je mensen kunt verdenken, dus óók dan lijkt het me wel zo handig als je gewoon weet op wie iedereen stemt. Het is natuurlijk wel érg makkelijk als je het gewoon voor je kan houden en mensen je dus ook nergens op kunnen aanvallen. Dus ik vind het persoonlijk best terecht dat mensen anderen verdenken omdat ze niet hebben gezegd op wie ze stemmen. En over die lijstjes; wat er wel irritant aan is, is dat sommigen je gewoon nogal makkelijk en snel op het lijstje zetten terwijl je nog helemaal geen definitieve uitspraak gedaan hebt. En dat er dus blijkbaar mensen zijn, die alleen de lijstjes lezen, wat absoluut nogal lame is, maar goed, inactieve spelers houd je volgens mij altijd, helaas... |
![]() |
|
Verwijderd
|
Opzich vind ik de lijstjes niet vervelend. Wél op de manier waarop ze gemaakt worden: direct als de eerste zijn stem vertelt komt het lijstje kijken. Ongeveer alle rondes bestaan bijna alleen maar uit lijstjes. Ergens vind ik dat dit wel een beetje ingedamd mag worden. (Maar wie ben ik, dit is pas mijn tweede spel...)
En verder ben ik het ook eens met Tink over gelijkspel, je kunt wel taktisch proberen te stemmen om geen gelijk spel te veroorzaken, maar zelfde geld veroorzaak je het zo juist, omdat je niet weet waar de wolven zich bevinden. Verder zijn de verrader en de heks er ook nog, dat worden 6 stemmen waarvan je niet weet of ze waar zijn. |
![]() |
|
Nogmaals sorry. *verschuilt zich achter n00b zijn*
Ik bemoei me niet meer met lijstjes. (ik dacht ook redelijk dat het hoorde) Vanavond ga ik naar Klaas van de Eerden ![]() Die van mij gaat dus naar Heksjuh want er zijn geen echt inhoudelijk shocking posts nog geweest. The calculater has spoken. Ik ben benieuwd naar het verhaal.
|
ik hou van lijstjes
![]() wat is er mis mee dan ![]() Het is toch alleen maar overzichtelijker? Oké, als iemand misschien/mogelijk/waarschijnlijk erbij zegt hoeft hij/zij er nog niet bij, maar voor de rest is het toch geen probleem.
|
Verwijderd
|
@ Azaelia: stemlijstjes zijn helemaal niet erg hoor en die horen er ook gewoon bij.
Wel irritant dat sommigen alleen ff snel het lijstje lezen en dan stemmen, waarna we twee dagen niks van die persoon horen, tot het volgende lijstje er weer is. Te vroeg iedereen erop gooien is ook niet zo leuk. ![]() @ DP, ik heb nooit gesnapt waarom men zo tegen gelijkspel is. Ik ga verder lekker niet zeggen op wie ik ga stemmen. ![]() Als aanwijzing geef ik dat ik op een doosje stem, Doosje weet vast wel wie ik bedoel. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
In het begin van het spel is het eigenlijk ook beter gelijkspel te krijgen want daar kun je meer mee, maar aan het einde van het spel is het gewoon gevaarlijk want dan ben je weer twee doden verder voor je een weerwolf eruit kan kicken. Maar nu kunstmatig gelijkspel maken (dus zoveel mogelijk de stemmen tussen twee personen verdelen) is gewoon niet te doen vanwege al die stemmen die je niet weet, mensen die uberhaupt niet stemmen of mensen die niet stemmen wat ze aangeven (vanwege verschillende redenen. Natuurlijk vanwege functie maar er zijn ook steeds mensen die bij een rare uitslag opeens roepen 'Oh ja ik heb toch maar op die gestemd').
|
![]() |
|
Receptie, 16:23
Azaelia zette haar koffer neer bij de receptie. Ze trommelde nerveus op de balie, en keek schichtig om zich heen. Ze moest controleren waar ze zaten, want ze zaten overal. Hier vast ook, ze wist het zeker. Het zou niet lang duren voordat ze tevoorschijn zouden komen. Opeens stond er iemand voor haar neus. Een kordate vrouw in een wit uniform reikte haar de hand. “Hallo, ik ben zuster Katje. Jij bent vast Azaelia!” Er verscheen een glimlach op haar gezicht, maar Azaelia vond het meer een enge glimlach, dan een uitnodigende. De ogen van zuster Katje waren koel en berekenend, en niet warm, zoals je van een verpleegster zou verwachten. “Geef je me geen hand. Azaelia?”, vroeg zuster Katje. Azaelia besefte dat ze naar zuster Katje had staan te staren. Toch was er aan het gezicht van de zuster niks veranderd. Snel gaf ze haar een hand. Ondertussen bleef ze schichtig rond zich heen kijken. De zuster was al een stap verder. “Ze zitten hier niet, Azaelia, wees maar niet bang. Ik heb alles voor je gecontroleerd. Ze komen alleen maar terug, als jij daar voor zorgt. Kom maar mee, dan laat ik je de instelling zien. Je gaat het hier vast naar je zin krijgen…” Katje nam Azaelia mee door de huiskamer van de instelling, waar een paar patiënten zaten. In de hoek zat een jongen langzaam op en neer te wiegen in zijn stoel. Toen hij zag dat er iemand binnenkwam, schrok hij heel erg, en begon naar Azaelia te wijzen. “Die ken ik niet! Die hoort hier niet! Het klopt niet!”, riep hij verschrikt. Tegelijkertijd begon er een vrouw met een zelfde soort uniform als Katje naar de jongen toe te lopen om hem te troosten. “Die jongen is Uice, Azaelia. Hij is een beetje onwennig. Maar ik zorg er wel voor dat hij aan je went”, verklaarde Katje. Ze schonk Azaelia weer een glimlach. Ze liepen door naar een gang. “Hier is jouw kamer, Azaelia. Je deelt je kamer met Heksjuh. Ze is een beetje hyper, maar we hebben haar een beetje Haldol gegeven. Dus nu is ze wel lekker rustig, daar heb ik voor gezorgd.” Katje deed een deur open naar een klein kamertje met twee bedden. Op een ander bed lag een meisje, Azaelia nam aan dat dit Heksjuh was, en het leek alsof ze in een diepe slaap was. “Wil je je koffers nu uitpakken, Azaelia?”, zei Katje. Het was geen vraag. Azaelia legde haar koffer op bed, en begon met uitpakken. Katje keek glimlachend toe. Azaelia keek onwillekeurig naar Heksjuh. Haar ogen waren open, en ze bewoog bijna niet… Helemaal niet, besefte Azaelia opeens. “Zuster Katje! Volgens mij ademt Heksjuh niet!” Katje liep rustig naar het bed van Heksjuh, en voelde in haar nek naar haar hartslag. Toen pakte ze de status van het nachtkastje. “Goh. Ze heeft de hartmedicatie van Dun Hout gekregen. Nou, Azaelia, het ziet er naar uit dat je de kamer niet hoeft te delen. Heksjuhs hyperactiviteit is voorgoed opgelost.” De dorpelingen hebben Heksjuh opgehangen, helaas ook een dorpeling. Morgen zullen de wolven een prooi kiezen. Deze mogen zij voor 20:30 uur bekend maken bij de spelleider.
Blauw = opgehangen
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Bij mij kwam ze er random uit maar dit had ik nog kunnen wijzigen als me het idee zou hebben gegeven ziener/tovernaar/speciale-kennis-bezitter ofzo was. Ik dacht dat Heksjuh misschien wolf was maar ik had haar in ieder geval staan bij de 2 mensen waarvan ik dacht dat die ook misschien jager zouden kunnen zijn. Wegens gebrek aan verdediging. Daarom heb ik mijn stem niet teruggetrokken. Ja ik heb het vorige spel gelezen of je je wel of niet zou moeten verdedigen als mensen op je willen stemmen, reverse-reverse-psychologische spelletjes dus ik hoop de volgende keer dat ik een gewone reden heb om op iemand te stemmen.
||
Citaat:
De volgende keer maar met een andere naam meespelen ![]() Leuk verhaal ![]() Succes dorpelingen!
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #48 deel 2 Lethe | 395 | 24-06-2008 20:34 | |
De Kantine |
*plak plak plak* CTRL - V topic! Cherry Springs | 499 | 21-10-2006 15:50 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #13 Spoonie | 500 | 07-10-2005 16:19 | |
De Kantine |
Tribute to Quiana: Control C en ook Control V hasseltboy | 500 | 28-07-2005 22:58 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #7 dutch gamer | 402 | 11-10-2004 14:42 |