Advertentie | |
|
![]() |
|
Multiplayer in hotseat (twee man op één pc), turn-based op Internet en LAN maar ook turnless mode, hoe en wat over dat laatste weet ik niet echt.
Verder zijn er wat nieuwe spelmodi zoals elimination (verlies één stad en zeg maar dag met je handje), capture the princess (CTF), regicide (kill de leider van de ander) en domination. Bij domination moet je volgens mij de hele wereld veroveren of zo, in plaats van twee derde. ![]() Er zijn aardig wat nieuwe civs. Dit zijn de Spanjaarden (Religious - Commercial), de Arabieren (Religious - Expansionistic), de Carthagers (Industrious - Commercial), de Vikingen (Militaristic - Expansionistic), de Mongolen (Expansionistic - Militaristic), de Turken (Scientific - Industrious), de Kelten (Militaristic - Religious) en de Koreanen (Commercial - Scientific). Nieuwe technologieën en wonders, onder andere het Internet (volgens mij een great wonder). Veel nieuwe units en improvements. Elke nieuwe beschaving heeft ook een eigen UU. Zo hebben de Vikingen een Berserk (Marines in de Middeleeuwen ![]() Ook zijn er nieuwe gewone units, o.a. Medieval Infantry en de Guerilla (6.6.1). Ik weet niet of de laatste net zoals de Privateer hidden nationality heeft, maar het zou heel tof zijn als dat het geval was. Verder kunnen je workers nu outposts bouwen - kun je verder mee zien, en ook kunnen ze airfields neerzetten (handig voor bombing en nu hebben paratroopers toch eindelijk nog enigzins nut). Dit gaat dacht ik echter wel net zo als met colonies bouwen, dus je bent er wel een worker aan kwijt. Handig linkje: http://www.civ3.com/ptw_prof_arab.cfm Ik denk dat ik hem wel ga kopen, maar meer voor SP dan MP. Airfields en de betere AI lijken me prachtig. Ook de nieuwe civs lijken me mooi en redelijk uitgebalanceerd (misschien toch iets te veel Militaristic en Rxpansionistic). Ik zou vooral de Turken en de Kelten weleens willen proberen. Industrious is altijd prachtig, en Militaristic - Religious is een goede combo (bleek toen ik een keer Azteken speelde). Maar dan moet ik me eerst van Day of Defeat weg zien te rukken. ![]() Alleen jammer dat er blijkbaar geen nieuwe governments bijzitten. Dat ze fascisme er niet bij doen omdat het in Civ 3 zo verdomd veel op communisme zal lijken kan ik me voorstellen, maar fundamentalisme had er toch wel aardig in gepast. ![]() |
![]() |
|
In Civ2 kon je onder fundamentalisme Fanatics bouwen, die waren
![]() Verder waren je burgers nooit unhappy, en was je science gehalveerd. Fundamentalisme was voornamelijk handig voor oorlog, daar gebruik ik nu communisme voor in Civ3...
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
|
![]() |
||
Citaat:
__________________
In the end we will not remember the words of our enemies, but the silence of our friends
|
![]() |
|
Civ3 vindt ik ook weinig 'suspense' hebben. Er zit geen vaart in. Ze hadden gewoon mindere graphics moeten doen en in een windows-scherm zoals civ2.
Over fundamentalism: in civ2 ben een meestal een goeie democratische zak met een reuze-voorsprong op wetenschappelijk gebied, maar alle andere naties worden fundamentalistisch zodat ze zich allemaal te pletter kunnen gooien op mij. Een groot nadeel is dat een natie die eens een fundamentalistische wordt in principe nooit meer democratisch wordt. Als je met 20 units per stad zit en overal colosseums en cathedrals hebt voor de tithes kan je je dat niet meer veroorloven.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Games |
Verslavendste spellen ever! Snakeboy | 94 | 24-10-2004 10:26 | |
Muziek |
Pats hier met je muziekcollectie telluriet | 216 | 05-09-2004 19:20 | |
Games |
Welke games heb je origineel? Verwijderd | 108 | 10-01-2004 12:11 |