Advertentie | |
|
![]() |
|
Land: Bulgarije Zonnestrand!
Aantal dagen: 11 Kamer/ appartement: Appartement **** Maand: Half augustus Verdere info: Beachmasters En de prijs natuurlijk: €600,- reis/verblijf/verzekeringen. Vorig jaar had ik zo'n 1000 euro uitgegeven op de bestemming zelf (Chersonissos) maar ik hoop het dit jaar met de helft te doen!!
|
Lnad: oostenrijk/zwitseland
Aantal dagen: 10 of meer, ik zie wel. Verblijf: verschillende berghutten en een keer een hotel. Verzorging: half pension inclusief gids Maand: Juli verdere info: huttentrektocht; eigen bagage dragen, teringmooie natuur zien. Via de NKVB geboekt. Prijs: 800 denk ik, incluis reis. Weet het nog niet zeker. Prijs zonder reis en eten tussen de middag, dus alleen de nkbv prijs: € 514,- p.p. voor 8 dagen
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Wat geven mensen veel geld uit aan vakanties.
Beetje krenterig misschien, maar ik wil hooguit 400 euro uitgeven. Komt waarschijnlijk doordat mijn eerste vakanties extreem goedkoop waren (week turkije voor 150euro in een appartement incl. vlucht; tweede keer was het 250euro), waardoor ik alles daaraan spiegel. Maar ja, dat was 4 en 3 jaar geleden, dat lukt nu echt niet meer lijkt het wel.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Sommige vakanties zijn bij andere aanbieders wel 200 euro goedkoper! Jammergenoeg is dit niet altijd zo dus heb ik echt dagen gezocht voordat ik iets geschikts gevonden had... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
Land: Spanje, Madrid
Aantal dagen: 3 Kamer/ appartement: 2 persoonskamer in een hostel Verzorging (bijv. half pension): incl ontbijt Maand: augustus Verdere info: - En de prijs natuurlijk ![]() |
![]() |
|
![]() |
Land: Finland
Aantal dagen: 13 Kamer/ appartement: vakantiewoning Verzorging (bijv. half pension): logies Maand: juli/augustus Verdere info: Is een rondreis met eigen auto Prijs: Per persoon voor de rondreis €360,- Maar ja, uiteraard zit je niet zo 1-2-3 van Nederland in Finland, dus ook de reis ernaartoe en terug: Land: Denemarken/Zweden Aantal dagen: 6 Kamer / appartement: hotel / vakantiewoning Verzorging: ontbijt / logies Maand: juli/augustus Verdere info: Op de heenreis via Denemarken een tussenstop bij Legoland van 2 dagen. Dan op de heen en terugreis een hotel in Zweden, en vervolgens de op de heen en terugreis een overnachting op de boot. Prijs: Per persoon €492,- (incl. entree legoland, incl. overtocht Denemarken-Zweden) Aangezien het veel rijden wordt, gok ik dat hier nog zo'n 200 euro brandstof bij komt, en dan uiteraard ook nog het eten enzo en eventuele uitstapjes ter plaatse. |
![]() |
|
Land: Griekenland (Rhodos)
Aantal dagen: 11 Kamer/ appartement: 2-kamerappartement Verzorging (bijv. half pension): logies Maand: juni/juli (vertrek vannacht ![]() Verdere info: vooraf geboekt, internetboeking En de prijs natuurlijk: vlucht + appartement + verzekeringen en belastingen €623,50 p.p. en ik ga ervanuit dat ik daar ook nog wel geld uitgeef aan eten, drinken, ligstoelen op het strand ![]()
|
Verwijderd
|
Land: Oostenrijk (alleen Wenen)
Aantal dagen: 5 Kamer/ appartement: Hotel*** Verzorging (bijv. half pension): ontbijt Maand: augustus Verdere info: met vliegtuig En de prijs natuurlijk ![]() Maar dat is heel goedkoop gedaan, normaal geef ik wel meer uit aan een vakantie. Omdat we net terug zijn van een jaar weg, doen we nu even zuinig ![]() |
![]() |
|
Land: Mexico
Aantal dagen: 28 Kamer/ appartement: hostels, en dan meestal in een slaapzaal Verzorging (bijv. half pension): meestal ontbijt inbegrepen Maand: juni Verdere info: rondreis, dus relatief hoge reiskosten, maar door alles zelf te regelen goedkoper dan een tour Prijs: 1600 euro incl. vlucht (en dan een heenvlucht naar Mexico City en terug uit Cancun). Morgan: ik heb in Mexico van ongeveer 30 euro per dag geleefd. Dat is dan inclusief een aantal dure activiteiten zoals duiken, maar verder redelijk goedkoop te leven door in goedkope restaurantjes of straatstalletjes te eten. Weet niet of je veel activiteiten gepland hebt, maar neem aan dat je in Bolivia en Peru ook voor dit bedrag of nog minder kan leven.
|
Land: Ierland
Aantal dagen: 21 Kamer/ appartement: hostels, grotendeels nog te boeken Verzorging (bijv. half pension): B&B Maand: juli/augustus Verdere info: we trekken rond En de prijs natuurlijk: incl. vliegticket (140 euro) gok ik rond 1200-1500 euro.
|
Verwijderd
|
Land: Nederland, Terschelling
Aantal dagen: 7 Kamer/ appartement: Kamperen Verzorging (bijv. half pension): geen Maand: juli Verdere info: Gewoon kamperen dus. En de prijs natuurlijk: 150 euro pp gok ik, 50 voor de camping, 25 boot, 25 fietsen en dan nog 50 voor een weekje eten en alles. Maar dit is ook niet echt representatief ofzo. |
![]() |
|
Land: Denemarken, Zweden, Noorwegen, Duitsland en Oostenrijk
Aantal dagen: 22 dagen Kamer/ appartement: Kamperen Verzorging (bijv. half pension): geen Maand: juli/augustus Verdere info: rondreizen/interrail Prijs: rond de 700/800 euro alles bijelkaar
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Land: Griekenland
Aantal dagen: 16 Kamer/ appartement: 12 nachten 2 persoonskamer in hotel, 1 nacht doorgetrokken in de haven, 1 nacht nachtboot, 2 nachten dorm 4 personen Verzorging (bijv. half pension): logies, helft van de nachten inclusief ontbijt Maand: juli Verdere info: ik heb geeilandhopt in Griekenland, gevlogen op Athene (190 euro), 3 eilanden aangedaan (Santorini, Naxos en Samos) bootkosten waren 150 euro (1 nacht dan ook een hut erbij, 5 overtochten van veel uur). Overnachtingen +- 200 euro. Daar nog ongeveer 300 euro uitgegeven aan eten, uitstapjes, vervoer en souvenirs En de prijs natuurlijk ![]() |
![]() |
|
Dit jaar, maar dat is wel een uitzondering hoor. (Zit voor mijn co-schappen met wachttijd en ik wil al jaren op dit moment iets bijzonders doen)
Land: Japan Aantal dagen: 22 Kamer/ appartement: Kamer (Hotels, maar ook traditionele Royakans) Verzorging (bijv. half pension): Logies Maand: September Verdere info: Rondreis met een kleine groep. En de prijs natuurlijk : €3208,50 + kosten die je daar ook nog hebt, de organisatie geeft dan €800,- aan. Er zijn ook een aantal excursies die er in zitten en ik heb ook gekozen om met de trein ipv de bus van Kyoto naar Tokyo te gaan, waar een meerprijs voor berekent wordt. Al het vervoer (ticket en in het land zelf) zit erin, net als een gids etc. En ik ga nog een keer, deze eigenlijk eerst. (Je moet wat met een hele poos vrij ![]() Land: Spanje + Portugal Aantal dagen: 26/27 afhankelijk waar we zin in hebben. Kamer/ appartement: Caravan + tent. Verzorging (bijv. half pension): nvt Maand: Augustus Verdere info: Rondtrekken en zien waar we uitkomen en zin in hebben. Ik ga met mijn ouders mee. En de prijs natuurlijk : Voor mij niks. ![]() Vorig jaar om het weer een beetje redelijk te doen lijken ![]() Land: Frankrijk + Spanje Aantal dagen: 10 Kamer/ appartement: Kamperen Verzorging (bijv. half pension): nvt Maand: juli Verdere info: Met een auto en tentjes met 4 personen er gewoon op uit en maar zien. En de prijs natuurlijk : Het was rond de 400 euro pp.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Land: Marokko Aantal dagen: 8 Kamer/ appartement: Hostel Verzorging (bijv. half pension): incl. ontbijt was het hostel 6€ per nacht Maand: maart Verdere info: ik ben op studiereis geweest naar Marrakech. Elke dag musea en dergelijke bezocht en een dag naar het atlasgebergte geweest en een dag naar het strand. Marokko kan dus heel goed koop. Wij zijn vliegend gegaan, mocht je meer tijd hebben is het waarschijnlijk mooier en leuker om door spanje te reizen en dan met de boot naar Marokko te gaan. Je kan dan een auto huren, met het ov gaan of liften. En de prijs natuurlijk: we waren uiteindelijk ongeveer 300 euro per persoon kwijt. Land: Duitsland Aantal dagen: 4 Kamer/ appartement: hostel Verzorging (bijv. half pension): - Maand: mei Verdere info: Ik ben naar Berlijn gelift en heb daar in een hostel geslapen. Op de terugweg zijn we met de trein gegaan. Als je met een even aantal mensen bent kan je best liften, als je een beetje avontuurlijk bent en een goeie babbel hebt. En de prijs natuurlijk ![]() Land: Hongarije Aantal dagen: 12 (incl reistijd) Kamer/ appartement: camping/huis Verzorging (bijv. half pension): - Maand: juli Verdere info: Eerst naar Balaton sound festival in een tent en daarna een huis met een zwembad. We zijn met de auto gegaan en die ging een paar keer stuk. En de prijs natuurlijk ![]() |
![]() |
|
![]() |
Land: turkije
Aantal dagen: 10 Kamer/ appartement: appartement Verzorging (bijv. half pension): geen Maand: augustus Verdere info: met vliegreis heen en terug, en bus plaats (weet niet zeker of dat er ook in zit) ong 1500 euro wat ik ga uitgeven, zie wel, weet niet, mag maar 20 kilo mee terug nemen, en rook niet meer, scheelt ook ![]() herfst/kerstvakantie weekendje naar A'dam nachtje in hotel me halfpension ong 150 voor 2 personen. Vorig jaar ook geweest, erg leuk hotelletje, ong 15 min lopen van binnenstad. Wat ik ga uitgeven, minimaal 250 euro, reis heen en weer (trein), uit eten, shoppen, shoppen en shoppen en nog wat leuks doen. Laatst gewijzigd op 28-07-2008 om 22:30. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Land: Zweden
Aantal dagen: 10 Kamer/ appartement: huisje Verzorging (bijv. half pension): / Maand: juli Verdere info: met nog 3 andere personen En de prijs natuurlijk : vliegticket E130 pp huisje E120 pp boodschappen E75 pp openbaar vervoer E50 pp zakgeld E125 pp ----------------------------- totaal E500 pp |
![]() |
|
Verwijderd
|
Land: Griekenland - Kreta
Aantal dagen: 16 Kamer/ appartement: 2 kamer appartement Verzorging (bijv. half pension): logies Maand: september Verdere info: niet in chersonissos maar er vlakbij, we gaan wss een auto / scooter huren, veel dingen doen en dagjes weg, vaak uit eten en stappen En de prijs natuurlijk ![]() |
![]() |
||
Citaat:
- 700 euro betaald voor retour vliegticket via Riga - 300 euro voor 3 visa's (die vielen duur uit omdat 2 ambassades in brussel waren). - 500 euro besteed aan de rest dus: slapen, eten, honderden km per taxi, trein, binnenlandse vlucht en souvenirs. In mn eerdere budget waren visa's niet opgenomen, dus met dat meegeteld viel het wel mee. We hebben ook dollars overgehouden. Ach het was het zeker waard ![]()
||
Citaat:
Uiteindelijk nog: (steeds voor 2 personen) 20€ voor georganiseerde paardenkoets in Luxor 50€ voor georganiseerde motorboottocht naar Nubisch dorp 180€ voor georganiseerde tocht abu Simbel 80€ verplichte fooienpot 110€ voor georganiseerde tocht pyramides (men reisgenoot wou het niet per taxi doen) en 55€ voor moskee MOhammed Ali + Egyptisch museum en mummies (in plaats van 160€ georganiseerd ...) Aan eten en drinken +- 90
|
Land: VS
Aantal dagen: 28 Kamer/ appartement: geen, rondreis met auto Verzorging (bijv. half pension): campgrounds, motels, hotels Maand: eind aug - eind sept Verdere info: voor 28 dagen een auto gehuurd, rondreis vanaf Chicago naar New York en via Canada terug (heel erg samengevat) En de prijs natuurlijk: 1400 euro voor rechtstreekse vlucht en autohuur p.p., dan nog daar tussen de 1500 en 2000 euro aan slapen, eten, benzine en trips (oa US Open, Nationale Parken, musea, etc.) en dan vrees ik nog eens heel veel geld aan spullen kopen...
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Koop ook eens een dvd! (deel 5) Verwijderd | 500 | 10-02-2008 16:41 | |
Werk, Geld & Recht |
vakantie finacieren Pool | 37 | 04-04-2006 15:47 |