Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2008, 17:54
Melkfles
Melkfles is offline
ik en mijn neef gaan begin jullie op vakantie, we willen graag naar berlijn of een andere grote europese stad. alleen budget is een beetje een probleem, allebei ongeveer 250 alles inc. weet iemand misschien een echt goedkope manier/reissite om er te komen?

alvast bedankt,

MelkPAK
Oud 13-06-2008, 17:54
Melkfles
Melkfles is offline
oja alleen tussen 4 en 9 juli (a)
Oud 13-06-2008, 20:32
Lotte
Lotte is offline
Ik ga voor circa 400 euro 15 dagen naar Budapest in Hongarije. 150 euro voor een week Sziget festival incl. camping. 200 euro voor een vliegreis van Wizz air. 50 euro aan hostels waar ik met mijn vriend een tweepersoonsbed heb in een prive kamer.
Oud 14-06-2008, 10:30
Ivo
Ivo is offline
Met z'n 2-en hebben jullie dus 500 euro te besteden voor 6 dagen/5 nachten. Dat lijkt me best te doen, als je niet allerlei dure attracties wil bezoeken, maar gewoon lekker in de stad rondhangen. Elke avond uit eten zit er in een west europese stad niet echt in. Maar als je bijvoorbeeld naar Praag gaat, lukt dat misschien wel weer door de lagere kosten. Overnachten is daar wellicht ook iets goedkoper.

En kamperen scheelt natuurlijk ook enorm in je kosten. In en rond de meeste grote steden zijn wel campings te vinden met een goede openbaar vervoer verbinding naar het centrum van de stad.
Oud 15-06-2008, 15:15
Melkfles
Melkfles is offline
je hebt helemaal gelijk, alleen hebben we ook kosten voor de reis zelf, die ook al heel snel 250/350 euro voor ons 2en zijn, tenminste dat is het goedkoopste wat ik tot nu toe zelf heb gevonden, dan word het toch nogal krapjes
Oud 16-06-2008, 13:51
Subject
Subject is offline
Heb je ooit gehoord van hospitalityclub.org of couchsurfing.com? Als je je daar inschrijft kun je gaan zoeken op de site naar mensen die hun bed/bank/vloer aanbieden om daar gratis te kunnen overnachten. Zelf ben ik in 10 dagen vanuit Estland naar Riga, Vilnius en Warschau en terug gereisd met ongeveer 200-250 euro. Ik heb er wel goede ervaringen mee zo bij anderen te slapen, al weet je natuurlijk nooit waar je terecht komt. Aan de andere kant is dat natuurlijk ook wel een van de leuke dingen; sommige mensen willen je van alles laten zien en met je eten, anderen laten je alles alleen uitzoeken en willen weinig met je te maken hebben. In ieder geval heb je wel meteen iemand die weet waar je heen zou moeten gaan en je tips kan geven.

Dat even kort, kijk zelf maar op de sites en als je meer wil weten vraag je het maar .
Oud 08-07-2008, 11:12
Liiess
Liiess is offline
volgens mij is stayokay ook best wel goedkoop
Oud 24-07-2008, 19:56
Verwijderd
www.hostelbookers.com www.hostelword.com
zoek een hostel uit van +- 10-15 euro per nacht = 70 euro voor 5 nachten ongeveer pp
www.cheaptickets.nl voor een goedkoop vliegticket, afhankelijk van de stad kan je vaak voor 90 euro wel ergens heen vliegen, mits je op tijd boekt.
dan heb je nog zon 100 euro om daar uit te geven, soms kan je zelf koken in een hostel, dat kan je bijvoorbeeld afwisselen met de ene dag uit eten en de andere dag zelf koken. Of gewoon Maccen/kebab etc eten van straatttentjes.
Oud 27-07-2008, 16:36
martijn1985
martijn1985 is offline
Je zegt er niet bij hoe lang je wilt gaan, maar volgens mij is 250 a 300 euro meer dan zat voor een week ofzo in bijna elke West-Europese stad, mits je niet vliegt of een hotel wil.

Regels voor berichten