Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-05-2008, 23:38
Carn
Carn is offline
Aldus festivalinfo..

"Het dorpje Bakel in de omgeving van Eindhoven wordt dit jaar op 30 augustus wakker geschud door een nieuw festival: Loud From The South.

Niemand minder dan Britse grindcore-legendes Carcass hebben zichzelf bevestigd voor dit festival.

Meer bevestigingen voor dit festival worden verwacht in de komende maand. Zodra er nieuws bekend is lees je dat natuurlijk op Festivalinfo!"

http://www.festivalinfo.nl/festival_...stival_id=7735

De band heeft zich o.a. via hun eigen Myspace bevestigd. Carcass in Bakel. Het moet niet gekker worden.
Oud 29-05-2008, 18:26
Metal
Metal is offline
!!!!!!

Benieuwd naar de verdere line-up ook.
Oud 02-06-2008, 16:19
undesire
undesire is offline
Hell Yeah!!!

Carcass, vet hoor! Ben nu inderdaad nog benieuwd naar de rest. Al is Carcass natuurlijk al meer dan genoeg reden om te gaan...
Oud 04-06-2008, 07:46
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Ho eens: Carcass.

Even afwachten wat het kost en wat de verdere line-up gaat worden.
Oud 14-06-2008, 21:08
Carn
Carn is offline
Eind augustus zal voor het eerst het nieuwe metalfestival ‘Loud from the South’ plaatsvinden in o.a. het Klokgebouw te Eindhoven. Na eerder al Carcass vastgelegd te hebben wordt bekend dat we tevens Darkane, Laaz Rockit, The Lucifer, Principle, Pilgrimz, Sabbat en Soulfly kunnen bekijken op het festival. Dit op zaterdag 30 augustus 2008.
Oud 15-06-2008, 00:41
Blenderhead
Blenderhead is offline
Is dat Darkane wat?

Ik bezoek echt veel te weinig metalshows. Eens kijken of hier iets van te maken valt.
Oud 15-06-2008, 02:17
Carn
Carn is offline
ja, ik vind het vaak wel goed te pruimen, ookal is het niet echt de meest originele tak van de Zweedse metal. iig wel recht-door-zee. Dat Pilgrimz is ook niet al te beroerd voor n 'nieuwe' band, ookal is de naam kut.
Oud 15-06-2008, 09:31
Verwijderd
Hmm, afhankelijk van de prijs klinkt als een toffe bedoening
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 15:14
Carn
Carn is offline
O.a. Only Living Witness toegevoegd:

Carcass
Darkane
Laaz Rockit
Motorjesus
Only Living Witness
Pilgrimz
Sabbat
Soulfly
The Lucifer Principle

LOUD FROM THE SOUTH FESTIVAL MAAKT EERSTE NAMEN BEKEND

Vol trots presenteert LOUD FROM THE SOUTH de eerste namen van de in totaal twaalf bands voor de eerste editie van het open air festival. Het heeft even geduurd maar LFTS is erin geslaagd een erg mooie selectie vast te leggen. Hoofdact is het Amerikaanse SOULFLY, met bandleider Max Cavalera die tot halverwege de jaren '90 furore maakte met Sepultura. Maar er is meer. Naast de legendarisch Britse death/grind band CARCASS, zullen de Bay Area thrashers van LAAZ ROCKIT, de UK thrashers SABBAT, het Amerikaanse ONLY LIVING WITNESS, de Zweedse deaththrashers van DARKANE, de Duitse hardrockers MOTORJESUS, de Deense beukmachine PILGRIMZ en het Nederlandse THE LUCIFER PRINCIPLE verdeeld over twee podia acte de presence geven.

SOULFLY presenteert hun nieuwe album met een exclusieve festivalshow op LFTS en voor zowel CARCASS als SABBAT is het de enige Benelux festival show die zij dit jaar zullen doen. Voor LAAZ ROCKIT, dat van tevoren nog een nieuwe plaat uitbrengt, is het zelfs de enige Europese festival show en ONLY LIVING WITNESS gaat daar nog een keer overheen door van hun enige Europese show ook meteen de laatste in hun bestaan te maken. Dat wordt een mooi feest!

Promoter Tjerk Maas is dan ook in zijn nopjes:" Jazeker, ik ben erg blij dat we de eerste namen kunnen aankondigen. En wat voor een namen! Op het eerste gezicht lijkt de focus van het festival op de reünie bands te liggen maar veel bands leveren al langere tijd continu kwaliteitsmetal af. Zoals hoofdact SOULFLY. Die band grijpt alleen maar meer terug op de agressie van de oude Sepultura en het zal mij verbazen als er tijdens hun show ook maar een enkele bezoeker stil staat.

Daarnaast ben ik erg blij dat helden van vroeger op de eerste editie van Loud LOUD FROM THE SOUTH spelen. LAAZ ROCKIT heb ik de laatste jaren al weer een aantal shows zien doen en mijn grijns was zeker zo breed als die van zanger Michael Coons. Een van de meest besproken reünies is toch wel die van CARCASS dus ik ben erg blij dat die hun enige Benelux show bij ons doen. Net als SABBAT trouwens, een band die ik vroeger nooit live heb kunnen zien. ONLY LIVING WITNESS is een persoonlijke favoriet waar het voor mij niet uitmaakte of er nu 1, 100 of 1000 mensen blij van zouden worden. Ik moest ze gewoon hebben. Kwaliteitsband DARKANE mag natuurlijk ook niet ontbreken. Die gasten moet je gezien hebben. En dan heb je natuurlijk nog de relatief jonge honden van THE LUCIFER PRINCIPLE, MOTORJESUS en PILGRIMZ. Uiteraard ook bands waarvan bij mij de zin om te headbangen bij de eerste noot al als een bom inslaat. En je wilt niet weten wat er nog meer op de planning staat. Ha ha, natuurlijk wil je dat wel maar daar zul je nog heel even op moeten wachten…"

En laten we vooral niet vergeten te vermelden dat er ook een datum bekend is. Het eendaagse Loud From The South Open Air festival vindt plaats op zaterdag 30 augustus in Eindhoven. Het festival terrein bevindt zich bij het Klokgebouw en NS station Eindhoven-Beukenlaan.

De voorverkoop start aanstaande zaterdag 21 juni via Ticketservice en de 150 grote postkantoren. Kaarten kosten tot 18 juli 45 euro + servicekosten, daarna 55 euro + servicekosten. Dus ga snel een kaartje kopen en bespaar 10 euro!!! De resterende namen worden binnen zeer korte tijd aangekondigd.

Over Loud From The South:
LFTS wordt een nieuwe merknaam in metal; jaarlijks zullen er meerdere evenementen worden georganiseerd door de partners Loud Noise en Zuid Events, met als hoogtepunt het openluchtfestival 'Loud from the South' aan het eind van de zomer. Dit festival komt tegemoet aan de belangrijkste wensen van de liefhebbers: met een biertje in je hand, samen met je vrienden op een relaxte manier naar een goede metalband kijken. LFTS kiest daarbij voor 2 podia met een om-en-om programma: iedere bezoeker kan alle bands zien en hoeft geen keuze te maken uit een overvol programma met overlappende tijden.

Bron: Loud From The South
Oud 17-06-2008, 15:19
Carn
Carn is offline
laatste show OLW! in eindhovuuuuh!
Oud 18-06-2008, 15:17
Verwijderd
Ik haal zaterdag meteen een ticket, dit wordt sowieso een heerschende dag.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2008, 17:36
Mobius
Mobius is offline
Bakel. Godverdomme.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2008, 14:41
Carn
Carn is offline
lezen!
Oud 19-06-2008, 22:11
Verwijderd
eigenlijk trek ik alleen carcass echt
Met citaat reageren
Oud 19-06-2008, 23:17
Carn
Carn is offline
gelukkig is men daarvan niet afhankelijk. OLW heerst overigens.
Oud 20-06-2008, 09:14
Verwijderd
Lucifer Principle schopt ook behoorlijk aars.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2008, 10:03
Master of Puppets
Waarom staat Soulfly godverdomme boven Carcass?
Oud 09-07-2008, 16:29
Carn
Carn is offline
dark tranquility + norther toegevoegd.

Oud 09-07-2008, 23:27
Master of Puppets
Hm, best nette line-up!
Oud 10-07-2008, 07:56
EleventhHour
EleventhHour is offline
Kaart gekocht
Oud 10-07-2008, 09:52
Verwijderd
Dark Tranquillity, nu moet ik zeker gaan. Morgen meteen een ticket kopen
Met citaat reageren
Oud 21-07-2008, 12:45
Verwijderd
Weekje later, maar de Early Bird ticket is binnen

De laatste trein terug naar Apeldoorn halen zal niet lukken (gaat half 11), dus dat wordt tot 4 uur s'ochtends op het station Eindhoven vertoeven, dan via een omweg richting Schiphol om 8 uur in Apeldoorn aan te belanden
Met citaat reageren
Oud 21-07-2008, 12:59
Carn
Carn is offline
Citaat:
Weekje later, maar de Early Bird ticket is binnen

De laatste trein terug naar Apeldoorn halen zal niet lukken (gaat half 11), dus dat wordt tot 4 uur s'ochtends op het station Eindhoven vertoeven, dan via een omweg richting Schiphol om 8 uur in Apeldoorn aan te belanden
ach, het is op zaterdag avond dus de kroegen zijn tot n uur of 3 open.
Oud 21-07-2008, 16:36
Verwijderd
Ah bedankt voor de tip, heb ik meteen een goede plek om te vertoeven. Met een paar bier vliegen de uren voorbij.
Zoek ik wel de Dynamo op, ben daar eigelijk nog nooit geweest.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2008, 17:04
Carn
Carn is offline
hmm, daar zal vast het een en ander te doen zijn in de kelder; anders kan je altijd nog naar de Altstadt ofzo.
Oud 22-07-2008, 09:33
Utje666
Utje666 is offline
Ik ben er zoieso wel bij voor Carcass
Met citaat reageren
Oud 31-08-2008, 13:32
Verwijderd
*Omhoogschop voor impressies*

Ik heb me gisteren behoorlijk goed vermaakt. Veel toffe bands, ja kon snel aan drinken komen, veel toiletten en een redelijke zitruimte (al hadden er gezien de ruimte wel meer tafels en banken mogen staan) en de bands volgden elkaar lekker snel op.
Ook fijn om eens naar een concert/festival te gaan en niet compleet berookt thuis te komen.

Enige minpuntjes;
De muziek mocht wel een stukkie zachter, ik wil graag meer festivals meemaken en met zachter geluid kun je de instrumenten vele malen beter mixen waardoor ze duidelijker hoorbaar zijn.
Verder mocht er wel wat meer keus zijn qua eten. Een patatje of broodje frikadel/kroket is lekker om door te kunnen blijven drinken, maar als je echt wat wilt eten kon je een pokke-end naar een supermarkt oid. lopen. Al heb ik geen idee wat er in de wijde omtrek was.

Bandimpressie:
Lucifer Principle; Een van de bands waarvoor ik gekomen was. Heerlijke groovende en swingende death metal. Aftikken en gaan met de banaan.
Evile: Lekker doordenderende old-skool thrash metal. Het klonk lekker, maar verder niet veel bijzonders over te melden. Pluspuntje voor de lekker bassende neger. Daarvan zijn er te weinig in metalland.
Motorjesus: Klonk nog het meest als zware motor rock en roll en daar was niks mis mee.
Darkane Gemist geloof ik (of had iig geen baackdrop hangen) omdat ik met de zanger van TLP aan het praten was.
Pilgrimz: Na het eerste nummer vond ik het al niet boeiend meer en ben ik maar een snack&biertje wezen halen om dan even te rusten op een van de banken.
Norther: Enkele jaren geleden zag ik ze in Engeland en vond ik het een kut Children of Bodom aftreksel. Gisteren vond ik het alleen nog maar kut. Vooruitgang?
Only Living Witness: Gemist.
Dark Tranquillity: De 2e band waarvoor ik gekomen was. Het geluid stond lekker afgesteld, alleen waren de keyboards net wat te schel. Voor de rest hebben ze heerlijk gespeeld en "Inside the Particle Storm" was een lekker hoogtepunt. Enigzins jammer dat ze alleen liederen van de laatste 3 schijven speelden, maar met zo'n backcatalogue en zo weinig tijd is het altijd moeilijk.
Sabbat: Ondanks dat de zanger van DT stelde dat DT er niet zou zijn zonder Sabbat vond ik de band niet veel aan. Van een afstand zag de zanger er uit als Zed van de Police Academy films en hij klonk als Daffy Duck.
Carcass: 3e band waarvoor ik kwam. Tegen de tijd dat ze speelden was ik al redelijk sufgebeukt, maar desondanks hebben ze een heerlijke show neergezet die maar door bleef daveren. Na lekker meegeschreeuwd te hebben met Heartwork en Keep on Rotting was m'n keel ondertussen al redelijk ver heen na zo'n dagje.
Laaz Rockit: Gelukkig kon ik tijdens Laaz m'n keel een handje helpen met een frisse pils.
Soulfly Soulfly dendert altijd wel lekker weg en ik heb me dan ook goed vermaakt. Vooral met Roots, Bloody Roots en Refuse/Resist. Toen was het helaas de tijd om de trein te pakken.

Al met al een goed geslaagd festival. Van mij mag het volgend jaar weer gezellig door gaan. Als ze maar wel wat de catering en het geluid doen.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 06:56
Malfunction
Malfunction is offline
Hoe ontzettend goed was Only Living Witness. Holy shit.
Oud 01-09-2008, 11:44
EleventhHour
EleventhHour is offline
Even kort:

Norther: aangename afwisseling kwa muzikale inhoud, toch niet helemaal mijn ding.
Carcass
Laaz Rockit: leuk om eens gezien te hebben. Toch oude jeugdhelden
Soulfly: toen was ik al naar huis
Oud 01-09-2008, 13:03
Carn
Carn is offline
Citaat:
Hoe ontzettend goed was Only Living Witness. Holy shit.
dat; + hoe ontzettend gaar was het geluid voor het grootste deel van de dag.
Oud 03-09-2008, 16:30
EleventhHour
EleventhHour is offline
Dat zeker. Oude fabriekshal blijft lastig en Carcass klonk op Wacken stukken beter
Reageren

Regels voor berichten