![]() |
|
Aldus festivalinfo..
"Het dorpje Bakel in de omgeving van Eindhoven wordt dit jaar op 30 augustus wakker geschud door een nieuw festival: Loud From The South. Niemand minder dan Britse grindcore-legendes Carcass hebben zichzelf bevestigd voor dit festival. Meer bevestigingen voor dit festival worden verwacht in de komende maand. Zodra er nieuws bekend is lees je dat natuurlijk op Festivalinfo!" http://www.festivalinfo.nl/festival_...stival_id=7735 De band heeft zich o.a. via hun eigen Myspace bevestigd. Carcass in Bakel. Het moet niet gekker worden.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
*Omhoogschop voor impressies*
Ik heb me gisteren behoorlijk goed vermaakt. Veel toffe bands, ja kon snel aan drinken komen, veel toiletten en een redelijke zitruimte (al hadden er gezien de ruimte wel meer tafels en banken mogen staan) en de bands volgden elkaar lekker snel op. Ook fijn om eens naar een concert/festival te gaan en niet compleet berookt thuis te komen. Enige minpuntjes; De muziek mocht wel een stukkie zachter, ik wil graag meer festivals meemaken en met zachter geluid kun je de instrumenten vele malen beter mixen waardoor ze duidelijker hoorbaar zijn. Verder mocht er wel wat meer keus zijn qua eten. Een patatje of broodje frikadel/kroket is lekker om door te kunnen blijven drinken, maar als je echt wat wilt eten kon je een pokke-end naar een supermarkt oid. lopen. Al heb ik geen idee wat er in de wijde omtrek was. Bandimpressie: Lucifer Principle; Een van de bands waarvoor ik gekomen was. Heerlijke groovende en swingende death metal. Aftikken en gaan met de banaan. Evile: Lekker doordenderende old-skool thrash metal. Het klonk lekker, maar verder niet veel bijzonders over te melden. Pluspuntje voor de lekker bassende neger. Daarvan zijn er te weinig in metalland. Motorjesus: Klonk nog het meest als zware motor rock en roll en daar was niks mis mee. Darkane Gemist geloof ik (of had iig geen baackdrop hangen) omdat ik met de zanger van TLP aan het praten was. Pilgrimz: Na het eerste nummer vond ik het al niet boeiend meer en ben ik maar een snack&biertje wezen halen om dan even te rusten op een van de banken. Norther: Enkele jaren geleden zag ik ze in Engeland en vond ik het een kut Children of Bodom aftreksel. Gisteren vond ik het alleen nog maar kut. Vooruitgang? Only Living Witness: Gemist. Dark Tranquillity: De 2e band waarvoor ik gekomen was. Het geluid stond lekker afgesteld, alleen waren de keyboards net wat te schel. Voor de rest hebben ze heerlijk gespeeld en "Inside the Particle Storm" was een lekker hoogtepunt. Enigzins jammer dat ze alleen liederen van de laatste 3 schijven speelden, maar met zo'n backcatalogue en zo weinig tijd is het altijd moeilijk. Sabbat: Ondanks dat de zanger van DT stelde dat DT er niet zou zijn zonder Sabbat vond ik de band niet veel aan. Van een afstand zag de zanger er uit als Zed van de Police Academy films en hij klonk als Daffy Duck. Carcass: 3e band waarvoor ik kwam. Tegen de tijd dat ze speelden was ik al redelijk sufgebeukt, maar desondanks hebben ze een heerlijke show neergezet die maar door bleef daveren. Na lekker meegeschreeuwd te hebben met Heartwork en Keep on Rotting was m'n keel ondertussen al redelijk ver heen na zo'n dagje. Laaz Rockit: Gelukkig kon ik tijdens Laaz m'n keel een handje helpen met een frisse pils. Soulfly Soulfly dendert altijd wel lekker weg en ik heb me dan ook goed vermaakt. Vooral met Roots, Bloody Roots en Refuse/Resist. Toen was het helaas de tijd om de trein te pakken. Al met al een goed geslaagd festival. Van mij mag het volgend jaar weer gezellig door gaan. Als ze maar wel wat de catering en het geluid doen. |
![]() |
|
|