Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2008, 20:07
chocotic
chocotic is offline
Dag leden,

Ik zit nu een beetje in de knoop en ben er best laat mee. Ik was mij vandaag aan het oriënteren voor een vervolgopleiding. Ik ben er achter gekomen dat ik toch iets meer 'uitdaging' wil en dat heb ik dit jaar gemist op het HBO. Ik was dus aan het uitzoeken welke opleiding in mijn interesse gebied ligt. En je raad het nooit maar ik val toch weer terug op een economische opleiding. Maar nu zit het zo: er worden een aantal eisen gesteld om toegelaten te worden tot deze opleiding (zie titel). Het komt er op neer dat mijn P voor bedrijfseconomie niet toereikend is om te worden toegelaten. Er wordt namelijk ook verwacht dat je wiskunde A1,2 op vwo niveau in je pakket hebt zitten. En voor een 'bijspijker cursus' is het een beetje aan de late kant denk ik. (de prijs even niet meegerekend)

Kortom: Is er toch een mogelijkheid om door te stromen naar het WO op basis van wiskunde A1,2 op havo niveau? Heeft iemand hier misschien ook mee te maken gehad?

Ik ben benieuwd!

Gr,

Chocotic

Laatst gewijzigd op 24-06-2008 om 20:14.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-06-2008, 09:11
Verwijderd
Een vriendin van me komt ook van de havo en is met haar P begonnen aan een WO opleiding (die trouwens niet economisch is). Zij heeft ook alleen wiskunde A1,2 gehad. Iedereen die geen VWO-diploma heeft moet een Wiskunde-testimonium maken (zullen vast uitzonderingen zijn, maar dat doet er nu even niet toe); dit is een toets op VWO niveau. Als je die haalt binnen een jaar (krijg je 3 kansen voor) ben je gewoon een volwaardige WO-student. Er worden ook colleges aangeboden in wiskunde. Mijn vriendin vond het erg makkelijk, dus als je op havo-niveau wiskunde een beetje begreep moet het goed te doen zijn denk ik.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2008, 16:44
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Gaat het om economie en bedrijfskunde aan de UvA? Deze opleiding volg ik namelijk. Bij deze opeiding heb je twee wiskundevakken in het eerste jaar die door de meeste studenten (zelfs van het vwo) als moeilijk ervaren worden. Je moet jezelf dus ook afvragen of je denkt dat het je gaat lukken, zeker omdat je verplicht met de opleiding moet stoppen als je deze vakken niet haalt! (bindend studieadvies). Het is niet voor niets dat ze als eis wiskunde A1,2 stellen. Als je goed in wiskunde bent en je hebt doorzettingsvermogen moet het (denk ik) wel lukken.
Oud 25-06-2008, 22:00
chocotic
chocotic is offline
Citaat:
Een vriendin van me komt ook van de havo en is met haar P begonnen aan een WO opleiding (die trouwens niet economisch is). Zij heeft ook alleen wiskunde A1,2 gehad. Iedereen die geen VWO-diploma heeft moet een Wiskunde-testimonium maken (zullen vast uitzonderingen zijn, maar dat doet er nu even niet toe); dit is een toets op VWO niveau. Als je die haalt binnen een jaar (krijg je 3 kansen voor) ben je gewoon een volwaardige WO-student. Er worden ook colleges aangeboden in wiskunde. Mijn vriendin vond het erg makkelijk, dus als je op havo-niveau wiskunde een beetje begreep moet het goed te doen zijn denk ik.
Dag Moniek,

Ik was inderdaad al op de hoogte van het wiskunde testimonium. Maar hiervoor moet je dus een 'zomer' cursus nemen bij bijvoorbeeld het James Bosswel insituut. Maar dat zit momenteel vol. Je gaf aan dat je 3 kansen hebt? Kun je mij iets meer daarover vertellen?

Laatst gewijzigd op 25-06-2008 om 22:12.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2008, 22:09
chocotic
chocotic is offline
Citaat:
Gaat het om economie en bedrijfskunde aan de UvA? Deze opleiding volg ik namelijk. Bij deze opeiding heb je twee wiskundevakken in het eerste jaar die door de meeste studenten (zelfs van het vwo) als moeilijk ervaren worden. Je moet jezelf dus ook afvragen of je denkt dat het je gaat lukken, zeker omdat je verplicht met de opleiding moet stoppen als je deze vakken niet haalt! (bindend studieadvies). Het is niet voor niets dat ze als eis wiskunde A1,2 stellen. Als je goed in wiskunde bent en je hebt doorzettingsvermogen moet het (denk ik) wel lukken.
Dag Anton aus Tirol,

Mijn voorkeur gaat uit naar de VU, maar UVA is ook een mogelijkheid. Dat een aantal studenten moeite hebben met wiskunde weerhoudt mij niet om door te zetten. Ik weet in ieder geval dat als ik de kans krijg ik mij 100% zal inzetten Ik ben zeker niet de slechtste op het wiskunde vlak, als ik terug kijk naar de havo ging het examen mij goed af. Heb jij misschien ervaringen meegekregen van studenten die zijn doorgestroomd vanuit het HBO, propedeuse jaar?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2008, 07:43
Verwijderd
Citaat:
Dag Moniek,

Ik was inderdaad al op de hoogte van het wiskunde testimonium. Maar hiervoor moet je dus een 'zomer' cursus nemen bij bijvoorbeeld het James Bosswel insituut. Maar dat zit momenteel vol. Je gaf aan dat je 3 kansen hebt? Kun je mij iets meer daarover vertellen?
Ik zit op de UvT en voor het testimonium hoefde je geen zomercursus te doen. De 1e toets was halverwege het jaar. Als je die niet haalt worden er vanaf maart ofzo lessen aangeboden. Na die lessen was er een herkansing en als je die niet haalt is er in juli nog een herkansing. Maar omdat onze studie niet economisch is hoeven we daarom misschien geen verplichte zomercursus te doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten