Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2008, 22:21
Ford Prefect
Ford Prefect is offline
Citaat:
Hallo ik ga toch niet fán van iemand zijn
Je mag best meerdere namen noemen! Maar dat is natuurlijk moeilijk, omdat je iedereen hier kent en niemand voor het hoofd wil stoten. Oke, vergeet dat ik het vroeg.
Verwijderd
Citaat:
Eerder zielig, eigenlijk..
hoezo? ze springen er toch zelf op
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ach noem jij mijn punten maar bullshit omdat over alles belasting wordt betaald. Ooit opgevallen hoeveel geld van een pakje sigaretten naar de staat gaat? En hoeveel anti-rook campagnes er zijn en geen van allen helpen? Exact hetzelfde gaat met alcohol. Ze hebben een melkkoe en die willen ze niet kwijt.
Je zegt het zelf al, wat je zegt is bullshit. Als jij gelijk hebt zouden ze softdrugs JUIST legaliseren, want dan krijgen ze een extra melkkoe. Dus er is een andere reden dat drank legaal is en softdrugs niet.
Oud 28-06-2008, 22:22
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
hoezo? ze springen er toch zelf op
Jep, maar volgens mij hing er wat ofzo, die ene kat probeerde wanhopig iets te pakken te krijgen.
Oud 28-06-2008, 22:22
Verwijderd
Citaat:
Je mag best meerdere namen noemen! Maar dat is natuurlijk moeilijk, omdat je iedereen hier kent en niemand voor het hoofd wil stoten. Oke, vergeet dat ik het vroeg.
Ik ben fan van:
- Dark Phoenix
- TopDrop
- sterrenmeisje
- AllureV
- Pippeloen
- Jaeger
- Katje
- Darkiekurd

(Wie loopt er nog vanavond rond? )
Oud 28-06-2008, 22:23
TopDrop
TopDrop is offline
Ik ben fan van meselluf
Oud 28-06-2008, 22:24
Verwijderd
Citaat:
Je zegt het zelf al, wat je zegt is bullshit. Als jij gelijk hebt zouden ze softdrugs JUIST legaliseren, want dan krijgen ze een extra melkkoe. Dus er is een andere reden dat drank legaal is en softdrugs niet.
Ja, omdat drank onterecht is geaccepteerd door de samenleving en drugs niet. Als ze hier de boel zouden legaliseren zouden we praktisch de EU uitgezet worden en bush komt ons land binnenvallen wegens wanbeleid.

Mijn punten hier zijn wel lichtelijk overdreven
Oud 28-06-2008, 22:24
Ford Prefect
Ford Prefect is offline
Citaat:
Ik ben fan van:
- Dark Phoenix
- TopDrop
- sterrenmeisje
- AllureV
- Pippeloen
- Jaeger
- Katje
- Darkiekurd

(Wie loopt er nog vanavond rond? )
Ik heb het genoteerd!
Oud 28-06-2008, 22:25
Vlindertje
Vlindertje is offline
Oud 28-06-2008, 22:27
Ford Prefect
Ford Prefect is offline
Oh, bedankt voor je pm trouwens, waarin je uitlegt dat je dusdanig fan bent van Vlindertje dat je haar geeneens aan je rijtje toe durft te voegen, omdat de anderen slechts in haar schaduw kunnen staan.
Oud 28-06-2008, 22:27
Vlindertje
Vlindertje is offline
*kuch*slijmbal*kuch*
Oud 28-06-2008, 22:30
Verwijderd
FLINDUR!

je was er net niet

Ja ik ben ook fan van vlindertje dus. (alleen mensen die ze al aardig vond mogen haar flindur noemen want eigenljk vindt ze dat een kutbenaming maar vergeeft ze het me )
Oud 28-06-2008, 22:31
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ja, omdat drank onterecht is geaccepteerd door de samenleving en drugs niet. Als ze hier de boel zouden legaliseren zouden we praktisch de EU uitgezet worden en bush komt ons land binnenvallen wegens wanbeleid.

Mijn punten hier zijn wel lichtelijk overdreven
En dat heeft dus een reden, etc.

Hoewel alcohol misschien slecht voor je lichaam is, heb je best grote hoeveelheden nodig ervan om echte schade te doen. En dat dan ook nog eens vaak, anders doet het nog steeds heel weinig. Zo kan je best een avondje flink zuipen, op een kater na zal het weinig effect hebben. Daarbij is de kans op verslaving niet extreem groot. (yeah yeah)

Dan (soft)drugs. Je krijgt er vrij snel een lekker gevoel van, iets wat veel mensen vaker willen. Het wordt regelmatig gebruikt door mensen die toch al niet lekker in hun vel zitten (problemen vergeten) en is door het gevoel dat het oplevert geestelijk vrij verslavend. Bovendien heb je als je het vaker gebruikt al snel meer nodig, iets wat het des te verslavender maakt. Er bestaat zelfs een kans dat je overstapt op harddrugs.

Verder heeft het een negatief effect op je hersenen en ik geloof nog een aantal dingen.

Dus.
Oud 28-06-2008, 22:31
Vlindertje
Vlindertje is offline
Maar dat is alleen omdat je ook een Limburger bent
Oud 28-06-2008, 22:32
Vlindertje
Vlindertje is offline
Oja

Lisa
Oud 28-06-2008, 22:33
Ford Prefect
Ford Prefect is offline
Citaat:
*kuch*slijmbal*kuch*
*kuch*jaokédaarhebjegelijkinikbenzelfszo'nslijmbaldatikgeeneensprotest eertegenhetfeitdatjemeslijmbalnoemt*kuch*
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Goed, nu even afwachten hoeveel drugsgebruikende mensen mij gaan bashen omdat ik softdrugs verslavender noem dan alcohol.
Lethe
Lethe is offline
Ik vind Flindur heel lief staan.
Oud 28-06-2008, 22:34
Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:
*kuch*jaokédaarhebjegelijkinikbenzelfszo'nslijmbaldatikgeeneensprotest eertegenhetfeitdatjemeslijmbalnoemt*kuch*
Oud 28-06-2008, 22:34
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ik vind Flindur heel lief staan.
idd.
Oud 28-06-2008, 22:36
Verwijderd
Citaat:

Hoewel alcohol misschien slecht voor je lichaam is, heb je best grote hoeveelheden nodig ervan om echte schade te doen. En dat dan ook nog eens vaak, anders doet het nog steeds heel weinig. Zo kan je best een avondje flink zuipen, op een kater na zal het weinig effect hebben. Daarbij is de kans op verslaving niet extreem groot. (yeah yeah)

Dan (soft)drugs. Je krijgt er vrij snel een lekker gevoel van, iets wat veel mensen vaker willen. Het wordt regelmatig gebruikt door mensen die toch al niet lekker in hun vel zitten (problemen vergeten) en is door het gevoel dat het oplevert geestelijk vrij verslavend. Bovendien heb je als je het vaker gebruikt al snel meer nodig, iets wat het des te verslavender maakt. Er bestaat zelfs een kans dat je overstapt op harddrugs.

Verder heeft het een negatief effect op je hersenen en ik geloof nog een aantal dingen.

Dus.
Wat een bullshit, je kunt makkelijk op een avond jezelf in coma zuipen, alleen omdat het juist wordt geschonken in goede verhoudingen is die kans ietsje kleiner. Bij legalisering van softdrugs kun je juist op deze aspecten letten. Aangezien het maatschappelijk zo enorm is geaccepteerd is de kans op negatieve effecten juist veel groter.

Je raakt nooit lichamelijk verslaafd aan softdrugs, daar worden ze ook op ingedeeld. En wat betreft geestelijke verslaving: je kunt net zo goed verslaafd raken aan chocoladekoekjes eten, met je hoofd tegen de muur slaan, je veters strikken of zoveel mogelijk ijsthee drinken. Dat heet eigen verantwoording.

En overstappen is helemaal bullshit, dat heet ook eigen verantwoording net als dat je niet gewoon direct harddrugs gebruikt.

De criteria waarin drugs worden opgedeeld in soft en hard maken dat alcohol een harddrug is.

De lichamelijke effecten zijn beperkter dan de maatschappij je wil laten geloven, want het gaat immers om DRUGS (oeh)
Oud 28-06-2008, 22:37
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Dat heet eigen verantwoording.
Als je dit, op welke manier dan ook, als argument gebruikt in een discussie over verslaving valt je betoog niet echt meer serieus te nemen, sorry.
Oud 28-06-2008, 22:38
Verwijderd
Citaat:
Goed, nu even afwachten hoeveel drugsgebruikende mensen mij gaan bashen omdat ik softdrugs verslavender noem dan alcohol.
Kusje van Lisa, die nog nooit drugs heeft gebruikt (BEHALVE ALCOHOL DAN HAHAHAHAHAHA D;D;d;;CDd;D:
Oud 28-06-2008, 22:38
Verwijderd
Citaat:
Als je dit, op welke manier dan ook, als argument gebruikt in een discussie over verslaving valt je betoog niet echt meer serieus te nemen, sorry.
Eh als jij geestelijke verslaving in je betoog zet als argument, is dat vrij kansloos omdat het totaal niet te vergelijken is met een echte verslaving en je aan alles geestelijk verslaafd kunt raken. Je betoog was poep.
Oud 28-06-2008, 22:40
Vlindertje
Vlindertje is offline
Wat zijn jullie toch weer lief voor elkaar
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Eh als jij geestelijke verslaving in je betoog zet als argument, is dat vrij kansloos omdat het totaal niet te vergelijken is met een echte verslaving en je aan alles geestelijk verslaafd kunt raken. Je betoog was poep.
Ik heb heel bewust de term geestelijke verslaving en niet verslaving gebruikt.
TopDrop
TopDrop is offline
*liefde in het topic dondert*

gatver wat een lelijk plaatje. maar het gaat om het idee.
Oud 28-06-2008, 22:41
Verwijderd
Citaat:
Ik wil je niet bashen maar het IS gewoon zo dat alcohol de op twee of drie na gevaarlijkste drug is. Wat jij er van vind doet er dus niet toe, de mannentjes van de wetenschap hebben wat dit betreft gewoon gelijk.
Ik ben overigens geen softdrugsgebruiker.
Oud 28-06-2008, 22:42
Verwijderd
Citaat:
Ik heb heel bewust de term geestelijke verslaving en niet verslaving gebruikt.
Juist, maar ik benadruk nogmaals dat geestelijke verslaving totaal geen argument is. IK KOM NIET MEER UIT BED WANT IK BEN VERSLAAFD AAN SLAPEN ja dan zal de maatschappij inderdaad zeggen: way to go, prima. Misschien moet je het in een afkickkliniek proberen. Geestelijke verslaving is volledig je eigen probleem.
Oud 28-06-2008, 22:42
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ik wil je niet bashen maar het IS gewoon zo dat alcohol de op twee of drie na gevaarlijkste drug is. Wat jij er van vind doet er dus niet toe, de mannentjes van de wetenschap hebben wat dit betreft gewoon gelijk.
Ik ben overigens geen softdrugsgebruiker.
Ik weet wat er gezegd wordt, hoor. Maarja, wat is gevaarlijk. Je hele leven koekjes eten is ook gevaarlijk. Er is alleen een (goede) reden waarom softdrugs niet legaal zijn, dat was het enige.
Oud 28-06-2008, 22:44
Verwijderd
Citaat:

Dus.
oneens.
Oud 28-06-2008, 22:44
Vlindertje
Vlindertje is offline
Verdomme, ik doe gevaarlijke dingen
Oud 28-06-2008, 22:45
Verwijderd
Citaat:
Ik weet wat er gezegd wordt, hoor. Maarja, wat is gevaarlijk. Je hele leven koekjes eten is ook gevaarlijk. Er is alleen een (goede) reden waarom softdrugs niet legaal zijn, dat was het enige.
Ja omdat alcohol gebruiken 'normaal' is. Goed argument he, ik mag het nooit gebruiken
Oud 28-06-2008, 22:45
Verwijderd
ik heb echt een geniale site gevonden weer en ik wil alles kopen enzo. allemaal lieve knuffels van melkpakjes en cupcakes en geweldige shirtjes met donderwolkjes die regen huilen enzo <3
Oud 28-06-2008, 22:46
Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
kijk, das wat anders. dan hoef je toch ook dat moslim-gedoe er niet bij te halen?

sorry, ben beetje allergisch voor moslims geworden dankzij één of andere debiel bij nofx van de week
gaat wel weer over
Ik ben ook moslim.
Oud 28-06-2008, 22:48
Verwijderd
Ik wilde nog ingaan op DP's betoog maar alles wat ik wilde zeggen is al gezegd.
Het enige wat ik nog toe wil voegen is dat je hersenen ook aangestast worden door alcohol, we hebben van die mooie hersencelletjes die afgebroken worden als je er teveel van nuttigt.

Citaat:
ik heb echt een geniale site gevonden weer en ik wil alles kopen enzo. allemaal lieve knuffels van melkpakjes en cupcakes en geweldige shirtjes met donderwolkjes die regen huilen enzo <3
Een leuke onzinspulletjes site
Oud 28-06-2008, 22:48
Verwijderd
Citaat:
Onder andere de factoren ''schade aan lichaam'', ''schade aan geest'', ''kans op lichamelijk en/of geestelijke verslaving'', ''schade op lange termijn'', ''persoonlijkheidsverandering onder invloed'' etc, kun je hanteren om te bepalen hoe gevaarlijk een drug is. En die vergelijking met koekjes slaat nergens op, dat weet je zelf denk ik ook wel.
Oud 28-06-2008, 22:50
Swlabr
Swlabr is offline
Ach, /care.
Oud 28-06-2008, 22:50
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Onder andere de factoren ''schade aan lichaam'', ''schade aan geest'', ''kans op lichamelijk en/of geestelijke verslaving'', ''schade op lange termijn'', ''persoonlijkheidsverandering onder invloed'' etc, kun je hanteren om te bepalen hoe gevaarlijk een drug is. En die vergelijking met koekjes slaat nergens op, dat weet je zelf denk ik ook wel.
Ik ga alleen reageren op het laatste: uiteraard, ik stal het dan ook slechts uit Lisa's post. Juist omdat het een kutvergelijking was.

Verder; jullie hebben ook wel gelijk, ik ging even de discussie aan omdat ik het niet eens wat met de stelling, maar het was meer een anti-verveel reactie, zonder dat ik extreem veel van het onderwerp afweet oid. Dus.
Oud 28-06-2008, 22:53
Verwijderd
Haha oké. *groepsknuffel*
Oud 28-06-2008, 22:54
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
*knuffel*
Oud 28-06-2008, 23:05
Verwijderd
Ach, laten we maar bedenken dat iets van 80% van de geweldsdelicten onder invloed van drank worden begaan...
Oud 28-06-2008, 23:07
Verwijderd
Citaat:
Ach, laten we maar bedenken dat iets van 80% van de geweldsdelicten onder invloed van drank worden begaan...
Omdat drank veel meer wordt gebruikt
Oud 28-06-2008, 23:07
Verwijderd
Citaat:
Ik ben ook moslim.
ik zei toch ook "een beetje"
Oud 28-06-2008, 23:09
Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
ik zei toch ook "een beetje"
Ja maar dan nog. Ik zeg toch ook niet dat ik een beetje allergisch ben voor Annekes?
Oud 28-06-2008, 23:09
Verwijderd
Citaat:
Een leuke onzinspulletjes site
allemaal heerlijke zooidingen: keukenhanddoeken met pinups enzo mmmmm
Oud 28-06-2008, 23:10
Verwijderd
Citaat:
Omdat drank veel meer wordt gebruikt
Ja, en gruwelijk gevaarlijk omdat het bij een legio van strafrechtelijke delicten hoofdoorzaak nummer 1 is, mensen die achtelijke dingen doen door drank. Gezondheidsschade en de kosten daarvan let alleen niemand op want die liggen bij het slachtoffer en worden dus niet meegenomen bij de schadelijkheids berekeningen :')
Oud 28-06-2008, 23:10
Verwijderd
Ik ben allergisch voor mensen onder de 17
Oud 28-06-2008, 23:11
Verwijderd
Citaat:
Ja, en gruwelijk gevaarlijk omdat het bij een legio van strafrechtelijke delicten hoofdoorzaak nummer 1 is, mensen die achtelijke dingen doen door drank. Gezondheidsschade en de kosten daarvan let alleen niemand op want die liggen bij het slachtoffer en worden dus niet meegenomen bij de schadelijkheids berekeningen :')
Ah well ik vind alcohol dan ook best een harddrug hoor.

Maar verder ben ik wel voor legalisering van alle middelen. Ofja, eigenlijk er geen probleem van maken wat mensen in zichzelf stoppen. Oeh wat fout.
Oud 28-06-2008, 23:11
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Je moet eens weten hoeveel slachtoffers er vallen door voetbalrellen. /random comment

Regels voor berichten