Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-07-2008, 14:14
lord_ralf
lord_ralf is offline
kut cbr...
gezakt op 'doorstroming'...
Advertentie
Oud 08-07-2008, 15:30
Verwijderd
Citaat:
kut cbr...
gezakt op 'doorstroming'...
Niet de schuld zoeken bij het CBR..maar het is hoe dan ook balen natuurlijk.
Oud 08-07-2008, 17:07
Verwijderd
Mja, dat is balen. Gewoon door blijven gaan en de volgende keer wel slagen
Oud 08-07-2008, 17:29
lord_ralf
lord_ralf is offline
Citaat:
Mja, dat is balen. Gewoon door blijven gaan en de volgende keer wel slagen
tja, mn instructeur zou voor zijn vakantie nog een datum aan me doorgeven wanneer ik weer op kan (dus zoiets halverwege augustus zeker?) en raadde mij aan om dan vlak voor dat examen een lesje of 2 a 3 te nemen en dan moet het goedkomen volgens hem Alleen wel balen dat ik em nu niet in de vakantie heb natuurlijk..
Oud 08-07-2008, 17:56
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Awh. Zonde man. Volgende keer beter. Ik hoop dat je snel op herkansing mag.
Oud 08-07-2008, 18:26
Balance
Balance is offline
Hoe moet ik 'doorstroming' zien dan?
Ging je onvoldoende mee met het verkeer of wat?
Oud 08-07-2008, 18:38
lord_ralf
lord_ralf is offline
Citaat:
Hoe moet ik 'doorstroming' zien dan?
Ging je onvoldoende mee met het verkeer of wat?
kijk en vooral lees: bij een druk stoplicht, doorgaande weg, stond ik als eerste maar toen het groen werd viel ik stil. Bij de brug moest ik er net voor linksaf, dus over de tegemoetkomende baan (het is per baan 2 rijstroken), en het was er al druk want de brug stónd dicht, dus ik op het tussenstuk staan en maar wachten, er kwam een auto aan en daarna een vrachtauto waar een behoord gat tussen zat ja, maar ik was nog beetje zenuwachtig en je kent het wel zo voorzichtig mogelijk, dus ik netjes wachten. Stukje verder de doorgaande weg weer op, ook tweebaans, de rechterbaan reden net 3 vrachtauto's achter elkaar en iets verder heb je weer verkeerslichten, je mag er 80, maar ik ging al naar de linkerbaan en reed zon 50 a 60 en haalde die vrachtautos (langzaam) in, bij de stoplichten moest ik ook links (ook wel verwacht anders ga je wel heel ver weg) maar daar vondtie dat ik vanaf de vorige lichten gewoon gas tot 80 moest geven... En in een woonwijk (heeft hij verder niks van gezegd) maar kwam er een bus van links en ik kwam uit een klein straatje, maar wachtte geduldig op die bus, daar kon ik misschien er ook nog wel voor, iig dat bij de brug vondtie óverduidelijk en heeftie het na afloop over gehad.
Oud 08-07-2008, 18:41
Zwoek
Zwoek is offline
Ah jammer bij mij heeft mijn instructrice vaak gezegd dat ik moet letten op de belemmering van de doorstroming, schijnt dus wel belangrijk te zijn. Maar helemaal daarop zakken? Je rijdt wel veilig en dat is het belangrijskte.
Oud 08-07-2008, 18:56
Verwijderd
Ik vind 50 rijden waar je 80 mag niet echt veilig eigenlijk.
Oud 08-07-2008, 18:58
lord_ralf
lord_ralf is offline
Citaat:
Ik vind 50 rijden waar je 80 mag niet echt veilig eigenlijk.
Je moest al bijna weer gaan remmen voor de verkeerslichten en die vrachtautos reden ook niet harder. Verder reed er geloof ik niet iemand (dicht) achter me, is natuurlijk geen argument, ik zal eens proberen om van google earth een plaatje te plakken en te laten zien hoe dicht die stoplichten op elkaar zitten

[edit]

die zwarte kruizen zijn stoplichten, de rode streepjes die vrachtautos, maar volgens mij namen ze meer plek in beslag maar oké. Dus als je dat balkje linksonder ziet, is het zon 400m van stoplicht tot stoplicht en, zoals altijd die dingen toch op rood stonden, waarom zou ik dan nog gas geven als ik ze op rood zie staan...

Laatst gewijzigd op 08-07-2008 om 19:08.
Oud 08-07-2008, 19:17
Verwijderd
Omdat het verkeer achter je wellicht wél groen heeft en al 80 rijdt. Als je dan niet 80 gaat rijden maar bij 50 blijft sukkelen veroorzaak je inderdaad opstoppingen.
Oud 08-07-2008, 19:20
lord_ralf
lord_ralf is offline
Citaat:
Omdat het verkeer achter je wellicht wél groen heeft en al 80 rijdt. Als je dan niet 80 gaat rijden maar bij 50 blijft sukkelen veroorzaak je inderdaad opstoppingen.
ja dat kan wel, maar ik kwam dus vanaf onderen en ging naar rechts, voordat ik aan de beurt was mocht de doorgaande weg, dus die voor mij vanaf links kwamen. Daar kwamen die vrachtautos ook vandaan. En ja, het zal wel niet helemaal zoals het hoort te zijn geweest wellicht, anders was ik wel geslaagd...
Oud 08-07-2008, 22:27
Nelson89
Nelson89 is offline
7-7-2008 heb ik afgereden voor de 2e keer, ik ben gezakt. ik geef toe de 1e keer dat ik reed was ik niet zo goed, maar de 2e keer had ik maar 2 kleine fouten gemaakt ik reed heel goed maar toch ben ik gezakt.

mijn vraag is zijn de examinators de 3e keer minder streng ? of is het hetzelfde.
Oud 08-07-2008, 22:55
Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Terecht dat je gezakt bent, 30km/h onder de vmax is natuurlijk niet bepaald veilig. Ga er namelijk maar vanuit (ook al mag het niet) dat niet iedereen netjes 80km/h rijdt, maar 90 óf zelfs 100km/h - mits al op groen. Dus nogmaals; terecht.
Oud 09-07-2008, 08:30
Verwijderd
Citaat:
7-7-2008 heb ik afgereden voor de 2e keer, ik ben gezakt. ik geef toe de 1e keer dat ik reed was ik niet zo goed, maar de 2e keer had ik maar 2 kleine fouten gemaakt ik reed heel goed maar toch ben ik gezakt.

mijn vraag is zijn de examinators de 3e keer minder streng ? of is het hetzelfde.
Examinatoren zijn over het algemeen net zo streng als de 1e keer.
Oud 09-07-2008, 10:26
KIET
KIET is offline
Citaat:
Terecht dat je gezakt bent, 30km/h onder de vmax is natuurlijk niet bepaald veilig. Ga er namelijk maar vanuit (ook al mag het niet) dat niet iedereen netjes 80km/h rijdt, maar 90 óf zelfs 100km/h - mits al op groen. Dus nogmaals; terecht.
We rijden niet allemaal zoals jij Daarbij komt een groene golf ook zelden nog voor. In dat soort situaties moet je er gewoon vanuit gaan dat er mensen langzamer rijden. Er zijn verkeerslichten; er kunnen nog mensen aan het optrekken zijn van een verkeerslicht waar jij niet op hebt hoeven staan wachten. Zoiets heet anticiperen, en als iemand dat niet kan dan is dat kwalijker dan iemand die wat te langzaam rijdt

Maar ik snap de situatie niet helemaal daar: jij stond voor rood - en dan al achter de vrachtwagens - het werd groen en jij gaat er voorbij. En zo'n 400 meter verderop is weer een rood verkeerslicht, waardoor je niet vol gas gaat? In dat geval denk ik dat hij ook liever had gezien dat je al gelijk bij de verkeerslichten naast de vrachtwagens had zitten voorsorteren. Zelf zou ik dat doortrekken van de situatie afhangen (ik kan me dat stuk slecht visualiseren, dus over dát geval durf ik mij niet uit te laten). Over het algemeen rol ik wel een redelijk stuk uit voor rode lichten en dergelijke, dat wil het CBR ook zien dat je economisch bezig bent. Of het doortrekken nodig was geweest kan ik niet oordelen, maar om te zeggen 'eerst doortrekken, dán kijken wat je moet doen' lijkt mij dan weer niet de bedoeling. In dit geval, als de verkeerslichten niet zo heel ver verderop allemaal op rood staan, kan je niet echt spreken van het verhinderen van de doorstroming want er kunnen dan nog 2 dingen gebeuren; het blijft rood en dus je moet toch stoppen, het wordt groen en je kan extra gas geven (niet als je de bocht om moet, trouwens, maar daar is een extra strook voor).
Oud 09-07-2008, 11:34
lord_ralf
lord_ralf is offline
Citaat:
Maar ik snap de situatie niet helemaal daar: jij stond voor rood - en dan al achter de vrachtwagens - het werd groen en jij gaat er voorbij. En zo'n 400 meter verderop is weer een rood verkeerslicht, waardoor je niet vol gas gaat?
nee, die vrachtautos kwamen van (op het plaatje) links, dus zij reden al op de grote weg. En ik kwam van onder, dus een zijstraat. En voordat ik groen kreeg, kregen de vrachtautos, voor mij van links, groen. Maar toen het bij mij groen was en ik dus op de grote weg reed, kwam ik die vrachtautos halverwege dus tegen... En inderdaad bij de volgende stoplichten gingen we links en daar is gewoon een 'links-af-strook' voor het stoplicht.
Oud 09-07-2008, 18:27
MTpower
MTpower is offline
Balen man, maar doorstroming is wel een belangrijk onderdeel.
Als je dat niet goed doet veroorzaak je (onnodig) irritaties bij je medeweggebruikers.

Volgende keer beter
Oud 09-07-2008, 18:38
lord_ralf
lord_ralf is offline
Citaat:
Balen man, maar doorstroming is wel een belangrijk onderdeel.
Als je dat niet goed doet veroorzaak je (onnodig) irritaties bij je medeweggebruikers.

Volgende keer beter
ja precies en die examinator zal nog wel wat 'kleine' dingetjes hebben dat de doorslag gaf. Zoals de grote weg die overgaat van 70 naar 50 en ik reed vanaf de stoplichten (andere dan die hierboven) al 50 terwijl je pas weer paar honderd meter verder op 50 begint (aan de rotonde) dusja daar heeft hij toen wel gelijk wat van gezegd trouwens...

mn instructeur zoekt na zijn en mijn vakantie een nieuwe datum voor me en zei dat ik nog 2 of 3 lesjes moest nemen en dan zou het wel goed komen
maat van me heeft er 3x overgedaan, vlak na mn examen belde hij me en zei gelijk, ja nu lach je minder om mij he
Oud 10-07-2008, 15:47
Zwoek
Zwoek is offline
Zonde dat het weer allemaal na die vakanties moet lord_ralf, dan duurt het sowieso weer even. Ik moet morgen op en hoop dat ik het haal anders gaan er weer wéken overheen
Oud 10-07-2008, 16:13
lord_ralf
lord_ralf is offline
Citaat:
Zonde dat het weer allemaal na die vakanties moet lord_ralf, dan duurt het sowieso weer even. Ik moet morgen op en hoop dat ik het haal anders gaan er weer wéken overheen
inderdaad ja is best kut, ik ga nu op kamers dus moet dan weer alles in gaan plannen waar ik eigenlijk geen tijd voor heb... achja wil toch wel graag mn rijbewijs dus ik ga maar gewoon door

en jij natuurlijk succes en wél halen he
Oud 10-07-2008, 17:14
Verwijderd
Citaat:
Examinatoren zijn over het algemeen net zo streng als de 1e keer.
Gelukkig wel ja... Zou niet best wezen als ze steeds soepeler worden
Oud 11-07-2008, 00:52
Lynne
Lynne is offline
Vanmorgen geslaaaagd!
Oud 11-07-2008, 00:59
Verwijderd
Gefeliciteerd
Oud 11-07-2008, 12:06
Nelson89
Nelson89 is offline
Citaat:
Gelukkig wel ja... Zou niet best wezen als ze steeds soepeler worden
Eva jij hebt je rijbewijs al of je werkt bij de cbr, of je vader is examinator, anders zou je dat niet zeggen denk ik. ? mja je hebt ook beetje gelijk eigenlijk. maar ik vind het gewoon oneerlijk dat door 1 foutje al kan zakken. Elk mens kan fouten maken op elk moment. en ik vind ze daarom gewoon te streng.
Oud 11-07-2008, 12:21
Verwijderd
Citaat:
Eva jij hebt je rijbewijs al of je werkt bij de cbr, of je vader is examinator, anders zou je dat niet zeggen denk ik. ? mja je hebt ook beetje gelijk eigenlijk. maar ik vind het gewoon oneerlijk dat door 1 foutje al kan zakken. Elk mens kan fouten maken op elk moment. en ik vind ze daarom gewoon te streng.
Op één klein foutje zak je niet hoor. En natuurlijk zou het belachelijk zijn als ze steeds soepeler worden.
Oud 11-07-2008, 12:29
Zwoek
Zwoek is offline
Citaat:
Vanmorgen geslaaaagd!
Gefeliciteerd!! Ik moet zo
Oud 11-07-2008, 12:31
Verwijderd
Succes Zwoek
Oud 11-07-2008, 14:40
Dysmorphofobist
Citaat:
Ik had zelf twee foutjes gemaakt op mijn examen, hij hielp me zelfs één keer door me er attent op te maken , maar wat mijn examinator zei was: het gaat erom of je veilig rijdt, niemand is perfect. En zodoende was ik geslaagd.
Oud 11-07-2008, 15:28
Lynne
Lynne is offline
Citaat:
Gefeliciteerd!! Ik moet zo
Succes!! En dankjewel allemaal
Oud 11-07-2008, 16:44
Zwoek
Zwoek is offline
Jaa geslaagd
Oud 11-07-2008, 16:56
Verwijderd
Gefeliciteerd
Oud 11-07-2008, 17:55
Verwijderd
Citaat:
Tja die examinatoren zijn echt te streng, ze geven je alleen maar een papiertje om de weg op te mogen zonder instructeur en dan mogen ze best wat door de vingers zien
Oud 12-07-2008, 00:28
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Op één klein foutje zak je niet hoor. En natuurlijk zou het belachelijk zijn als ze steeds soepeler worden.

ik ben toch echt op 1 klein foutje gezakt... mn instructeur die mee was was er zelfs boos om. Maar die examinator zei: ik ga niet in discussie

helaasch
Oud 12-07-2008, 01:57
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
ik ben toch echt op 1 klein foutje gezakt... mn instructeur die mee was was er zelfs boos om. Maar die examinator zei: ik ga niet in discussie

helaasch
Same here. Hij zij dat alles perfect was, behalve 1 dingetje.
Oud 12-07-2008, 10:14
Verwijderd
Dan zal het wel geen klein foutje zijn geweest toch.
Oud 12-07-2008, 11:13
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Dan zal het wel geen klein foutje zijn geweest toch.
jawel. Het was bij mij zelfs discutabel óf het wel een fout was. En als het een fout was, dan een onvermijdelijk onbenullig oneffenheidje. Anders zou mn instructeur toch niet boos worden?

Als je het wil weten: Ik reed richting een rotonde en een oma daarnaast op het trottoir. Ze ging niet oversteken, ze liep zeg maar parallel aan de rijbaan. Volgens mijn examinator schrok die oma van mij en was ik daarom gezakt. Ik zei natuurlijk: wat? Zegtie: ja, dat betekent dus dat je te hard reed. (ik reed 40-45 ofzo)

Wat een onzin. Soms naaien examinatoren je wel hoor, of ik heb de grootste pech gehad toen
Oud 12-07-2008, 11:54
Zwoek
Zwoek is offline
Citaat:
Gefeliciteerd
Danku
Oud 12-07-2008, 13:33
Verwijderd
Citaat:
jawel. Het was bij mij zelfs discutabel óf het wel een fout was. En als het een fout was, dan een onvermijdelijk onbenullig oneffenheidje. Anders zou mn instructeur toch niet boos worden?

Als je het wil weten: Ik reed richting een rotonde en een oma daarnaast op het trottoir. Ze ging niet oversteken, ze liep zeg maar parallel aan de rijbaan. Volgens mijn examinator schrok die oma van mij en was ik daarom gezakt. Ik zei natuurlijk: wat? Zegtie: ja, dat betekent dus dat je te hard reed. (ik reed 40-45 ofzo)

Wat een onzin. Soms naaien examinatoren je wel hoor, of ik heb de grootste pech gehad toen
Volgens mij is het dan meer dat ze een gevoel erbij hebben wat ze niet lekker zit en dan zoeken naar een reden. En natuurlijk zitten er ook wel klootzakken tussen, maar over het algemeen zak je gewoon niet op 1 klein foutje.
Oud 12-07-2008, 15:42
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Volgens mij is het dan meer dat ze een gevoel erbij hebben wat ze niet lekker zit en dan zoeken naar een reden. En natuurlijk zitten er ook wel klootzakken tussen, maar over het algemeen zak je gewoon niet op 1 klein foutje.
Inderdaad, zo'n gevoel is lastig uit te leggen. Dan maar zoeken naar iets.
Oud 25-07-2008, 20:14
Abi
Abi is offline
Heyyy Ik ben vanmorgen ook geslaagddddddddddd.

Ik was die ene die in huilen uitbarstte tijdens een rijles. Maar het allemaal goed gekomen. het ging goed. Alleen de doorstroming kon wat beter.
Oud 25-07-2008, 22:05
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Dat het meer terecht is omdat mensen zoals jij te hard rijden, slaat natuurlijk nergens op. Je aan de maximumsnelheid houden, dat is terecht. En natuurlijk is 30 km/h te zacht rijden niet goed. Maar het is niet slechter dan 20 a 30 km/h te hard rijden. Of wat jij doet, met 250 km/h over de snelweg racen.
Oud 26-07-2008, 01:27
Dysmorphofobist
Citaat:
Dat het meer terecht is omdat mensen zoals jij te hard rijden, slaat natuurlijk nergens op. Je aan de maximumsnelheid houden, dat is terecht. En natuurlijk is 30 km/h te zacht rijden niet goed. Maar het is niet slechter dan 20 a 30 km/h te hard rijden. Of wat jij doet, met 250 km/h over de snelweg racen.
250km/h, het is dat de A8 begrensd is...

Maar ik doe het veilig...
Oud 26-07-2008, 15:19
Lethe
Lethe is offline
Dat zeg jij.
Oud 26-07-2008, 20:52
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
250km/h, het is dat de A8 begrensd is...

Maar ik doe het veilig...
Op het circuit?
Oud 26-07-2008, 21:08
Dysmorphofobist
Citaat:
Op het circuit?
In Duitsland, 'natuurlijk'.
Oud 07-08-2008, 16:27
meime
meime is offline
Hoi allemaal,

Ik ben vanaf de kantine naar dit topic doorverwezen. Ik ga zelf binnenkort starten met rijles bij ACE te Leiden omdat deze hoog aangeschreven staat, al weet ik dit nog niet 100% zeker. Graag zou ik eerst wat ervaringen van mensen horen die daar ook lessen of hebben gelest. Ben benieuwd! Groetjes, Meime
Oud 08-08-2008, 06:05
Verwijderd
Niet te geloven, tijdens mijn tweede les, rij ik al bijna een junk voor zijn flikker.
En met 60 over de amsterdamse overtoom vond de instructeur ook al niet echt een best idee. Ik kan nog wel wat lesjes gebruiken, dacht ik zo
Oud 24-08-2008, 19:51
Myuki
Myuki is offline
Ik heb rijles en wil nu ook gaan leren voor mijn theorieexamen (en 'tis natuurlijk ook wel handig om alle bordjes te kennen ) hoe hebben jullie de theorie geleerd? Is er een bepaald boed dat iemand aan kan raden? Of zijn er mensen die hun examen al gehaald hebben en hun boek graag kwijtwillen?
Oud 24-08-2008, 19:53
PV
PV is offline
ik vond theorielessen wel fijn, dan oefen je een paar examens en aan de hand van gemaakte fouten worden dingen uitgelegd (iig, dat was bij mij zo)
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten