Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-07-2008, 17:02
lapin
lapin is offline
Citaat:
oh my god ik heb al niet meer gepost in dit topic sinds februari

ennieweej: proficiat aan al degenen die hier rondlopend en een kind verwachten (HvJ en CailinCoilleach dus?) echt supergeweldig

mijn vriend en ik hebben ondertussen een appartement gekocht waar we nu een maand wonen (geweldig is dat ) - en héél zijn familie spreekt ondertussen over 'ons Fonske'. mijn familie ook, maar iets minder die hebben zoiets van 'eerst een paar jaar met z'n tweetjes blijven joh, veel leuker!' - en daar zijn we het wel mee eens hoor, maar kriebelen doet het toch

het is allemaal begonnen toen zijn ouders terugkwamen van hun reis naar Indonesië, ze hadden een stel houten poezen bij voor op zijn oude kamer op de kast, "voor als ons Juleke en ons Charelke blijven slapen hé" - met ne geweldige knipoog naar mij en mijn vriend ok, zijn oude slaapkamer wordt dus de logeerkamer voor de kleinkinderen ondertussen is het niet meer "ons Juleke en ons Charelke", maar gaat het specifiek over onze eerste, dat wordt dus blijkbaar een zoontje, en iedereen noemt hem voorlopig 'ons Fonske'. àl zijn tantes zijn er nu al helemaal gek op. als er zaterdags door de dames wordt gewinkeld wordt er gegarandeerd gestopt bij elke baby- en kinderzaak, en wordt er giechelend gediscussieerd over welke kruippakjes leuk zouden zijn voor ons Fonske. ook het potje dat bij een zus van mijn vriend zijn moeder thuis stond (van haar kleindochters, die ondertussen al jaaaaren naar het toilet gaan), is onlangs verhuisd naar het huis van mijn schoonouders. mijn vriend vroeg daarop aan zijn moeder: maar mijn oud potje staat hier toch ook nog? antwoordt zijn moeder: jamaar, ge moet er toch twee hebben?! één voor hier en één voor bij jullie hé!
poezen, kruippakjes en potjes dus.

haha, toen we gingen verhuizen heeft mijn schoonvader ons bed nog eens onderhanden genomen, grondig geschuurd en vernist. op een bepaald moment had hij één van de bedpoten vast, en zei hij glimlachend tegen mij: "tegen dat dieje poot tot hier *doet teken* afgesleten is moet ons Fonske er zijn hé "

zo'n dingen krijgen wij dus sinds februari zéééér regelmatig te horen ik vind het fijn, heel fijn Kristof ook trouwens, hij verheugt er zich al helemaal op, op dat papa worden
ons appartement ligt trouwens vlak aan een kleuter- en lagere school, meer specifiek: vanop ons balkon kijken we recht op de speelplaats, en ik heb Kristof er al regelmatig op betrapt dat hij van op het balkon glimlachend naar de kindjes stond te kijken (de eerste weken dat we hier woonden toch, want nu is het grote vakantie natuurlijk ) - en dan vertelt hij over hoe hij ons Fonske daar al ziet rondlopen, en hoe we hem dan in het oog zouden kunnen houden, en als hij dan de meisjes aan het plagen is kunnen we dan van op het balkon roepen 'Fons! laat Bernadine gerust!' ja, ennieweej, da's allemaal voor de lol natuurlijk, maar ik zie zijn oogjes dan toch twinkelen hoor, als hij grapjes maakt over ons Fonske
wat een smerige nachtmerrie!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-07-2008, 17:37
Verwijderd
Citaat:
wat een smerige nachtmerrie!
*zucht*

waarom zitten dergelijke mensen in godsnaam in dit topic?
als je er niet tegen kan dat sommige mensen het wél zien zitten, blijf hier dan gewoon wég, of balanceer je toevallig op het randje van debiliteit?
Met citaat reageren
Oud 07-07-2008, 17:40
Verwijderd
Citaat:
*zucht*

waarom zitten dergelijke mensen in godsnaam in dit topic?
als je er niet tegen kan dat sommige mensen het wél zien zitten, blijf hier dan gewoon wég, of balanceer je toevallig op het randje van debiliteit?
jij lijkt er niet tegen te kunnen dat sommige mensen het juist niet zien zitten, valt ook wel weer wat voor te zeggen...
Met citaat reageren
Oud 07-07-2008, 17:44
Verwijderd
Citaat:
jij lijkt er niet tegen te kunnen dat sommige mensen het juist niet zien zitten, valt ook wel weer wat voor te zeggen...
ik begrijp perfect dat sommige mensen het niet zien zitten, maar daarom moeten ze nog niet op een specifieke situatie beginnen kakken. je kan toch ook gewoon blij zijn voor iemand omdat alles voor hem of haar gesmeerd loopt? als lapin hier nu zou vertellen dat hij of zij 100% kinderwensloos is en dat hij of zij misselijk wordt bij het gedacht aan een mogelijke zwangerschap alleen al, dan zou ik daar heus niet op reageren op dezelfde manier als waarop lapin hier reageert op mijn verhaal.
qed.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2008, 17:49
Verwijderd
naja ik vind eerlijk gezegd dat wanneer je alles open en bloot op een publiek forum neerzet je er wel tegen moet kunnen dat je ook wat negatieve reacties krijgt.

9 van de 10 reacties in deze topic zijn vreselijk positief dus ach
Met citaat reageren
Oud 07-07-2008, 18:51
Verwijderd
Citaat:
naja ik vind eerlijk gezegd dat wanneer je alles open en bloot op een publiek forum neerzet je er wel tegen moet kunnen dat je ook wat negatieve reacties krijgt.
Ben je de reacties op reacties een beetje zat vandaag Bartezz?

(moet je eigenlijk wel tegenkunnen, op een publiek forum )

Laatst gewijzigd op 07-07-2008 om 18:57.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2008, 19:14
Verwijderd
Citaat:
Ben je de reacties op reacties een beetje zat vandaag Bartezz?

(moet je eigenlijk wel tegenkunnen, op een publiek forum )
Ik erger me er inderdaad een beetje aan dat degenen die op dit forum niet overal ontzettend 'burgerlijkgeitenwollensokkenspositief' op reageren 'een leven moeten zoeken' of nog mooier, 'balanceren op het randje van debiliteit', haha.

ongetwijfeld ben ik nu een cynische, lifestyleverantwoorde klootzak, maar ik kan die opmerkingen wel waarderen. Brengt een beetje kleur en diversiteit op het prachtige 'hosana hosana, o zo enige, liefde en relatie forum'.

verder ben ik een beetje opstandig vandaag
Met citaat reageren
Oud 08-07-2008, 12:17
Verwijderd
Ik vind dit topic juist gaan over mensen die die kinderwens hebben, prima als iemand 't niet heeft, maar 't is gewoon raar om dan op mensen die die wens wél hebben te gaan reageren. Dit topic gaat niet over het níet willen van kinderen, maar juist het wél willen en hoe je daar mee om gaat.

Het kriebelt echt goed bij mij. Mijn nichtje is zoo lief, maar ik zie telkens dingen waarvan ik denk 'dat zou ik anders doen' Mijn zus heeft 't nu wel over een tweede kindje, terwijl dat eerst echt absoluut niet zou gaan gebeuren; nu lijkt 't eigenlijk alsof ze al besloten hebben dat ze weer willen gaan proberen zwanger te worden. Lijkt me echt wel tof Ik droom de laatste tijd heel vaak over dat ik een kindje heb en dan bekijk ik hem of haar goed en zie ik echt heel veel van mijn man in dat gezichtje, ontzettend grappig om te dromen. Vannacht deed ik mijn zoontje in bad, echt een gezellige droom Maar het feit dat ik nu echt eerst wil afstuderen maakt dat ik er wel mee om kan gaan; ik wil dolgraag kinderen, maar niet nu. Het is iets om naar toe te leven, dat maakt 't nog leuker eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 08-07-2008, 13:30
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dit topic juist gaan over mensen die die kinderwens hebben, prima als iemand 't niet heeft, maar 't is gewoon raar om dan op mensen die die wens wél hebben te gaan reageren. Dit topic gaat niet over het níet willen van kinderen, maar juist het wél willen en hoe je daar mee om gaat.
danku

geweldige droom trouwens
Met citaat reageren
Oud 08-07-2008, 13:47
ZerO
ZerO is offline
Blue Angel,

Als je de moeite neemt om een betoog te schrijven over hoe graag je kinderen wilt dan vraag je om aandacht, en als je toevallig ook negatieve reacties krijgt dan moet je daar tegen kunnen. Wat Bartezzz ook zegt het blijft een forum en geen dagboek. En boeiend dat dit een topic is voor loopse vrouwtjes, het blijft voor iedereen toegankelijk.
Oud 08-07-2008, 14:00
Verwijderd
Nou ja, zoals sommigen de toegevoegde waarde missen van blue angel's stuk, mis ik de toegevoegde waarde van dit soort negatieve reacties. Het is voor iedereen toegankelijk, maar het is ook voor iedereen mogelijk om gewoon níet op de link te klikken of anders later alsnog op het kruisje rechts bovenin te klikken.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2008, 14:25
Gunkan
Gunkan is offline
Om de boel weer een beetje op te vrolijken: een zoekplaatje!

Hint: we kijken d'r recht in het gezicht, wat ze overigens deels achter d'r armen verstopt.

Ze lijkt zich goed en gezond te ontwikkelen. Schijnbaar zijn d'r geen problemen met d'r organen enzo en ze groeit gestaag. D'r zitten alweer bijna 29 weken op en gelukkig is de kinderkamer nu leeg en schoon. De meubels worden binnenkort geleverd en we gaan over 'n weekje verder shoppen voor de rest van de rambam. Wat komt er een boel bij kijken zeg!

We hebben wel een uber-coole kinderwagen gekocht! /o/ De "Mutsy 4-Rider", echt een top ding
Met citaat reageren
Oud 08-07-2008, 15:03
Verwijderd
whaah, leuke foto ik denk zelfs dat ik haar zie
Met citaat reageren
Oud 08-07-2008, 15:07
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
Nou ja, zoals sommigen de toegevoegde waarde missen van blue angel's stuk, mis ik de toegevoegde waarde van dit soort negatieve reacties. Het is voor iedereen toegankelijk, maar het is ook voor iedereen mogelijk om gewoon níet op de link te klikken of anders later alsnog op het kruisje rechts bovenin te klikken.
jij gaat zeker altijd confrontaties uit de weg.

einde discussie!
Oud 08-07-2008, 15:15
Lilything
Lilything is offline
Het is soms leuk om er even over te fantaseren, maar ik ben er nog lang niet 'echt' aan toe, dat merk ik toch wel aan mezelf Het zal bij mij denk nog wel 10 jaar duren ofzo
Oud 08-07-2008, 15:42
Iduna
Iduna is offline
Ik wil zeker ooit kinderen (voor mijn dertigste ivm genetisch gedoe), maar die hele zwangerschap lijkt me niks en de bevalling al helemaal niet. Als ik naar die bevallingen op tv kijk, denk ik laat maar. Waar ik ook een beetje tegenop kijk, is dat je niet weet hoe ze eruit gaan zien. Halfbloedjes kunnen mooi zijn, maar ik heb ook heel lelijke mensen gezien..
Ik kan ook kinderen gaan adopteren al weet ik nu nog niet of ik dat wel ga doen. Waarschijnlijk sowieso wel als ik geen kinderen kan krijgen.

Laatst gewijzigd op 08-07-2008 om 16:06. Reden: volgorde veranderd
Met citaat reageren
Oud 08-07-2008, 15:50
Verwijderd
Citaat:
Waar ik ook een beetje tegenop kijk, is dat je niet weet hoe ze eruit gaan zien. Halfbloedjes kunnen mooi zijn, maar ik heb ook heel lelijke mensen gezien..
dat risico heb je bij kinderen van jezelf ook hoor

en sowieso, wat is dat nu voor een opmerking ...
Met citaat reageren
Oud 08-07-2008, 16:05
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
dat risico heb je bij kinderen van jezelf ook hoor

en sowieso, wat is dat nu voor een opmerking ...
Ik heb het juist over kinderen van mezelf. (Ik ben zelf van buitenlandse afkomst.) Als ouders vind je je kind natuurlijk prachtig, maar ze kunnen juist gepest worden doordat ze er anders uitzien.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2008, 16:40
Verwijderd
Mja, je kan een adoptiekind ook niet uitzoeken op uiterlijk. Ik maak me daar echt totaal niet druk over (Niet dat wij nu zo mooi zijn ofzo, 'k verwacht alleen gewoon niet dat we echt een lélijk kind krijgen, gewoon, normaal. Pesten gebeurt daarnaast ook echt niet alleen op uiterlijk; je hebt prachtige kindjes die toch gepest worden en lelijke kindjes die juist populair zijn, karakter doet zóveel... en opvoeding ook.)
Met citaat reageren
Oud 08-07-2008, 16:44
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Ik wil zeker ooit kinderen (voor mijn dertigste ivm genetisch gedoe), maar die hele zwangerschap lijkt me niks en de bevalling al helemaal niet. Als ik naar die bevallingen op tv kijk, denk ik laat maar. Ik kan ook wel kinderen gaan adopteren al weet ik nu nog niet of ik dat wel ga doen. Waarschijnlijk sowieso als ik geen kinderen kan krijgen.
Waar ik ook een beetje tegenop kijk, is dat je niet weet hoe ze eruit gaan zien. Halfbloedjes kunnen mooi zijn, maar ik heb ook heel lelijke mensen gezien..
Haha
ik ben niet bang voor zwanger zijn of de bevalling, ben meer bang voor de gevolgen die je eraan overhoudt (uitscheure, striae etc). Het is inderdaad wel lastig dat je niet weet hoe ze eruit gaan zien, maar eigenlijk is dat wel een beetje oppervlakkig

Ik vind baby's een beetje saai. Heb meer met kids de al wat zelfstandiger zijn en wat dingen zelf kunnen Zelf kleuren of lopen ofzo
Oud 08-07-2008, 16:48
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Ik heb het juist over kinderen van mezelf. (Ik ben zelf van buitenlandse afkomst.) Als ouders vind je je kind natuurlijk prachtig, maar ze kunnen juist gepest worden doordat ze er anders uitzien.
Het heeft denk ik, zoals Andijvie aangeeft, meer met karakter te maken. Het is daarnaast een beetje gevaarlijk om zo te praten, want ga je dan later leuker doen tegen je knappe kinderen en minder aardig tegen je lelijke?
Oud 08-07-2008, 16:49
Verwijderd
Citaat:
Halfbloedjes <3 En natuurlijk kunnen ze gepest worden, maar ik met mijn überhollandse rode haar werd net zo goed gepest (dat wil zeggen ik bekte ze af, maar men deed een poging). En een vriendinnetje met bril werd ook gepest. En eentje die zogenaamd vlooien had. Of je kind gepest wordt heeft weinig tot niks te maken met hoe ze eruit zien en alles met hun karakter en hoe die groep in elkaar zit.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2008, 18:24
Verwijderd
Leuke baby verhalen en foto's en zwangerschaps wensen in dit topic, maar dat verhaal van blue angel klinkt mij ook net iets te walgelijk in de oren.

zo dit was mijn mening en als je daar niet tegen kan zet je dat maar in je dagboek PUNT
Met citaat reageren
Oud 08-07-2008, 19:01
Lilything
Lilything is offline
Even voor mijn begrip he,

HVJ en CailinCoilleach is geen stel toch?

Dus we hebben een mannelijke helft van een stel en een vrouwelijke helft Klopt dat?
Oud 08-07-2008, 19:06
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Even voor mijn begrip he,

HVJ en CailinCoilleach is geen stel toch?

Dus we hebben een mannelijke helft van een stel en een vrouwelijke helft Klopt dat?
Dat klopt
Oud 08-07-2008, 20:02
Verwijderd
Citaat:
Leuke baby verhalen en foto's en zwangerschaps wensen in dit topic, maar dat verhaal van blue angel klinkt mij ook net iets te walgelijk in de oren.

zo dit was mijn mening en als je daar niet tegen kan zet je dat maar in je dagboek PUNT
ik moest lachen
Met citaat reageren
Oud 08-07-2008, 22:39
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Om de boel weer een beetje op te vrolijken: een zoekplaatje!

[afbeelding]

Hint: we kijken d'r recht in het gezicht, wat ze overigens deels achter d'r armen verstopt.

Ze lijkt zich goed en gezond te ontwikkelen. Schijnbaar zijn d'r geen problemen met d'r organen enzo en ze groeit gestaag. D'r zitten alweer bijna 29 weken op en gelukkig is de kinderkamer nu leeg en schoon. De meubels worden binnenkort geleverd en we gaan over 'n weekje verder shoppen voor de rest van de rambam. Wat komt er een boel bij kijken zeg!

We hebben wel een uber-coole kinderwagen gekocht! /o/ De "Mutsy 4-Rider", echt een top ding
Ze speelt wel verstoppertje zeg! Wij hebben afgelopen week een pretecho gehad met 17 weken, eh voila... Mijn babe (22cm):

En inderdaad er komt een hoop bij kijken, al vind ik de zwangerschap zelf ook niet bepaald een pretje, daar staat de helft van de mensen op voorhand niet echt bij stil volgens mij.
Wij hebben ook nagenoeg alles rond en gekocht, en hebben toevallig genoeg ook de mutsy 4 rider besteld. Geweldig ding inderdaad

@ *Juliah*: Ik heb er nagenoeg altijd hetzelfde over gedacht, maar merk nu mijn zwangerschap vordert dat het iets is waar je naartoe groeit. Ik heb tijdens mijn zwangerschap inmiddels al zoveel voor mijn kiezen gehad, dat ik er stiekem naar uit begin te kijken om die kleine op de wereld te kunnen zetten. Zij het niet omdat ik heel nieuwgierig ben naar de ukkepuk, dan wel omdat ik blij ben dat er daarna weer een periode van lichamelijk- en geestelijk herstel plaats kan vinden. Geloof me; Het heeft ook heel erg veel mooie dingen. En nee, een bevalling is (denk ik) nog nooit een pretje geweest, maar och.
Oud 08-07-2008, 22:47
Verwijderd
Mijn zus vertelde ook dat ze op het laatst echt begon te snakken naar die bevalling, ook al wist ze dat dat geen pretje zou zijn; je weet dat je het ergens voor doet en dat die pijn van het bevallen ook voorbij gaat, ik kan me voorstellen dat dat het dragelijk maakt. Ik ben zelf wel benieuwd naar die ervaring, 't lijkt me ongelooflijk intens om eerst die negen maanden zwanger te zijn met alle ongemakken die erbij horen en dan te bevallen, iets wat ik niet zou willen missen.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2008, 22:57
Verwijderd
Dat zei mijn moeder ook, dat ze na 9 maanden zo blij was dat ze eindelijk kon bevallen, dat ze het al bijna niet erg meer vond

Ik zie trouwens wel enorm op tegen het zwanger zijn. Lijkt me helemaal niks, zo'n parasiet in je buik. Brrr.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2008, 07:41
metallica
metallica is offline
@HvJ: Wat lief! Heb je trouwens al een dikke buik of valt dat nog wel mee?
Oud 09-07-2008, 08:38
Iduna
Iduna is offline
Ach, ik vind mensen bijna nooit lelijk, dus dat zal meevallen. Ik kan natuurlijk ook niet bepalen op wie ik verliefd word, dus ik maak me er geen zorgen over. Het is gewoon iets waar ik wel eens over nadenk. Komt waarschijnlijk door mijn vader die me het liefst met een jongen ziet van dezelfde afkomst (en ik die mannen niet aantrekkelijk vind).

En verder over die zwangerschap, ik kan me wel inleven in zo'n situatie en een bevalling hoort er bij, maar daar wil ik nu absoluut niet over na denken..

@ HvJ: wat gaaf!
Met citaat reageren
Oud 09-07-2008, 10:38
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Ik zie trouwens wel enorm op tegen het zwanger zijn. Lijkt me helemaal niks, zo'n parasiet in je buik. Brrr.
OMG parasiet het is geen lintworm
Oud 09-07-2008, 11:35
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
OMG parasiet het is geen lintworm
Hmm neuh... maar het is wel 'iets' dat veel van je energie en voedingsstoffen etc. afpakt, waar je ongelooflijk moe en ziek van wordt. Het leeft toch echt van jou.

Maar goed, ik zie het zo helemaal niet, eerlijk gezegd
Oud 09-07-2008, 13:35
jolan
jolan is offline
liever niet meer.tenzij het nog kan als ik iemand ontmoet.
Oud 09-07-2008, 13:42
Gunkan
Gunkan is offline
@ HvJ:
De T, zeg... Da's wel een heel goeie echo! Die laat inderdaad niets meer aan de verbeelding over Bij die echo die ik poste zal je net een neus en lippen kunnen ontwaren, maar bij die van jullie zie je duidelijk alles zitten. Nice

22 cm bij 17 weken? Bereid je dan maar voor op een grote baby! o_O
Met citaat reageren
Oud 09-07-2008, 17:41
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
@ HvJ:
De T, zeg... Da's wel een heel goeie echo! Die laat inderdaad niets meer aan de verbeelding over Bij die echo die ik poste zal je net een neus en lippen kunnen ontwaren, maar bij die van jullie zie je duidelijk alles zitten. Nice

22 cm bij 17 weken? Bereid je dan maar voor op een grote baby! o_O
Dat zei de verloskundige ook al direct. De uk groeit dan ook erg voorspoedig, en dat is wel te merken aan mijn buik ook. Nu in 5 dagen tijd alweer 4cm omvang erbij, en borsten die maar groeien en groeien *zucht* van 70B naar 70E, en dan te bedenken dat het na de bevalling nog eens 1 a 2 cubmaten erger word, Groot kind behoeft veel melk zeker, haha.
Oud 09-07-2008, 18:56
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
En inderdaad er komt een hoop bij kijken, al vind ik de zwangerschap zelf ook niet bepaald een pretje, daar staat de helft van de mensen op voorhand niet echt bij stil volgens mij.
Leuke echo, alles is goed te zien ja!

Wat ik me afvraag, welke dingen zijn wij hier in het topic allemaal aan voorbij gegaan die jij nu ervaart tijdens je zwangerschap?
Oud 09-07-2008, 19:10
snoopy
snoopy is offline
Weet je trouwens al of je een jongetje of een meisje krijgt?
Oud 09-07-2008, 22:21
Verwijderd
Citaat:
Dat zei de verloskundige ook al direct. De uk groeit dan ook erg voorspoedig, en dat is wel te merken aan mijn buik ook. Nu in 5 dagen tijd alweer 4cm omvang erbij, en borsten die maar groeien en groeien *zucht* van 70B naar 70E, en dan te bedenken dat het na de bevalling nog eens 1 a 2 cubmaten erger word, Groot kind behoeft veel melk zeker, haha.
Wow
Met citaat reageren
Oud 09-07-2008, 22:35
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Weet je trouwens al of je een jongetje of een meisje krijgt?
Uhu

@ Lilything: Ik kan zo geen dingen bedenken die hier voorbij zijn gekomen. Behalve dat ik niemand heb gehoord over de rotzooi die het geeft om je huis opnieuw in te delen, noodgedwongen spullen weg moeten doen enzovoorts. Om nog maar niet te spreken over de heftige bekkeninstabiliteit, chronische hyperventilatie, huilen op commando, lachen om niets, stemmingswisselingen, vermoeidheid, borsten die plotseling 3 a 4 cupmaten groter zijn, mijn geslonken kledingkasten gevuld met hippe (sexy) trainingsbroeken, helse zoektochten naar passende (redelijk moderne) zwangerschapskleding, opkruipende shirtjes door de groter groeiende buik, het eeuwige geouwehoer over seks, mijn complete a-seksualiteit aan het begin van de zwangerschap, onvoorspelbare vreetbuien, de stress, de spanning, de fruitsapjes, de foliumzuur, het niet mogen eten van mijn favoriete lekkernijen, de ruzies met mijn vriend, ons wederzijdse ongeduld, de verdomde buikkrampen, druppelende tepels, pijnlijke borsten, blaasontstekingen, de teringzooi in huis en de kamerplanten die acuut dood neer vallen van mijn stemmingswisselingen omdat ik te moe ben om een gieter te vullen en ze van water te voorzien...
NIETS geen roze, geweldige wolk. Daar vergissen echt veel mensen zich in... Nu pas zijn de maanden aangebroken dat ik een stuk beter in mijn vel zit, en het geweldig vind om dat kleintje te voelen schoppen en bewegen. Maargoed... De helse pijnen van mijn bekkeninstabiliteit zijn echt geen pretje, gewoon simpele dingen als boodschappen doen, de hond uitlaten, fietsen naar mijn werk of een avondje stappen, zit er echt niet meer in. Vooral aan het begin van de zwangerschap heb ik echt het gevoel gehad leeggevreten te worden door 'iets' wat er voor mijn gevoel nog helemaal niet was... En dan te bedenken dat ik mijn ukkie met 10 weken al voor het eerst voelde schoppen, wat uitzonderlijk vroeg is... Waardoor ik nog enig besef van een baby-monstertje kreeg haha 'God, het zit er echt.... WEIRD'.

Maargoed natuurlijk passeren ook de leuke dingen de revue: Namen bedenken, kinderkamer & kinderwagen kopen, kinderkamertje leuk inrichten, de positieve reacties uit de omgeving, het aanschaffen van de garderobe (Die overigens al helemaal compleet is tot maatje 62). Maar het is niet altijd een pretje, zeker niet
Oud 09-07-2008, 22:45
Verwijderd
Citaat:
Uhu

@ Lilything: Ik kan zo geen dingen bedenken die hier voorbij zijn gekomen. Behalve dat ik niemand heb gehoord over de rotzooi die het geeft om je huis opnieuw in te delen, noodgedwongen spullen weg moeten doen enzovoorts. Om nog maar niet te spreken over de heftige bekkeninstabiliteit, chronische hyperventilatie, huilen op commando, lachen om niets, stemmingswisselingen, vermoeidheid, borsten die plotseling 3 a 4 cupmaten groter zijn, mijn geslonken kledingkasten gevuld met hippe (sexy) trainingsbroeken, helse zoektochten naar passende (redelijk moderne) zwangerschapskleding, opkruipende shirtjes door de groter groeiende buik, het eeuwige geouwehoer over seks, mijn complete a-seksualiteit aan het begin van de zwangerschap, onvoorspelbare vreetbuien, de stress, de spanning, de fruitsapjes, de foliumzuur, het niet mogen eten van mijn favoriete lekkernijen, de ruzies met mijn vriend, ons wederzijdse ongeduld, de verdomde buikkrampen, druppelende tepels, pijnlijke borsten, blaasontstekingen, de teringzooi in huis en de kamerplanten die acuut dood neer vallen van mijn stemmingswisselingen omdat ik te moe ben om een gieter te vullen en ze van water te voorzien...
NIETS geen roze, geweldige wolk. Daar vergissen echt veel mensen zich in... Nu pas zijn de maanden aangebroken dat ik een stuk beter in mijn vel zit, en het geweldig vind om dat kleintje te voelen schoppen en bewegen. Maargoed... De helse pijnen van mijn bekkeninstabiliteit zijn echt geen pretje, gewoon simpele dingen als boodschappen doen, de hond uitlaten, fietsen naar mijn werk of een avondje stappen, zit er echt niet meer in. Vooral aan het begin van de zwangerschap heb ik echt het gevoel gehad leeggevreten te worden door 'iets' wat er voor mijn gevoel nog helemaal niet was... En dan te bedenken dat ik mijn ukkie met 10 weken al voor het eerst voelde schoppen, wat uitzonderlijk vroeg is... Waardoor ik nog enig besef van een baby-monstertje kreeg haha 'God, het zit er echt.... WEIRD'.

Maargoed natuurlijk passeren ook de leuke dingen de revue: Namen bedenken, kinderkamer & kinderwagen kopen, kinderkamertje leuk inrichten, de positieve reacties uit de omgeving, het aanschaffen van de garderobe (Die overigens al helemaal compleet is tot maatje 62). Maar het is niet altijd een pretje, zeker niet
Heftig zeg!

De zwangerschappen van mijn moeder en zus (en ook van m'n oma) waren echt voortreffelijk, ik hoop dat ik dat ook heb geerfd
Met citaat reageren
Oud 10-07-2008, 09:59
zeep007
zeep007 is offline
Woow, en mijn moeder vertelt mij steeds dat zwanger zijn het mooiste is wat er is. En ze zou haar hele leven wel zwanger willen zijn... Mijn zus beaamde dat. Hmmm... Zoals Andijvie zegt; ik hoop dat ik dat ook heb geërfd
Met citaat reageren
Oud 10-07-2008, 10:13
Velma
Velma is offline
Je hele leven zwanger zijn 0___o Dan liever toch één keer per maand ongesteld

Nee, mijn moeder begon ook uit het niets over hoe makkelijk haar zwangerschappen en bevallingen waren. En van die opmerkingen of ze ooit wel oma zou worden. Ik schuif het voorlopig wel door naar mijn oudere broer en z'n vriendin
Oud 10-07-2008, 10:40
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Uhu

@ Lilything: *knip*
Ik bedoelde trouwens 'waar wij aan voorbij zijn gegaan' oftewel waar wij hier in het topic niet bij stil hebben gedaan, desalniettemin beantwoord je wel prima mijn vraag dus maakt niet uit

Owja inderdaad zeg, ik heb echt een hekel aan verhuizen en aan dingen weggooien bekkeninstabiliteit lijkt me echt supervervelend, als je dat nu al hebt, zal het nog wel ietsje erger worden Heb jij trouwens wel laten opmeten of een gemiddeld groot hoofdje door de 'uitgang' kan?

Die cupmaten en lekkende tepels verbaast me echt heel erg daar hoor je nooit iemand over ik dacht dat dat pas na de geboorte gebeurde blaasontsteking lijkt me ook echt heel vervelend

Bij zwangerschapskleding denk ik altijd direct aan de miss etam, geen idee waarom maar dat verkopen ze nu ook bij de wehkamp, misschien een idee?

http://www.wehkamp.nl/w2/Winkelen/Ke...KAC=MEP&toon=1

vind deze zelf erg leuk, maar niet alle maten zitten er meer tussen:

http://www.wehkamp.nl/w2/Winkelen/Ke...0&AI=12&toon=1

http://www.wehkamp.nl/w2/Winkelen/Ke...7&AI=16&toon=1

http://www.wehkamp.nl/w2/Winkelen/Ke...04&AI=4&toon=1
Oud 10-07-2008, 14:28
Gunkan
Gunkan is offline
Citaat:
Wow
Ja, dat dacht d'r vriend vast ook

Die groei heeft m'n vrouw geen "last" van. Ze was E en is E gebleven vooralsnog.

Citaat:
HvJ schreef:
Behalve dat ik niemand heb gehoord over de rotzooi die het geeft
Dat bewaar ik allemaal voor m'n blog

Ook wij maken het mee hoor: drie dagen opruimen en stront schoffelen om de kinderkamer leeg te krijgen, hormonale uitbarstingen, ruzie om niets, enz.

Het gekke is dat we van de "Eerste Drie Maanden Hel"(tm) helemaal niets hebben gemerkt. Niets aan de hand en pas nu we weten dat we zwanger zijn komt't op gang. Heel opmerkelijk
Met citaat reageren
Oud 10-07-2008, 14:54
Verwijderd
Citaat:
Ze speelt wel verstoppertje zeg! Wij hebben afgelopen week een pretecho gehad met 17 weken, eh voila... Mijn babe (22cm):
[afbeelding]
Beetje late reactie, maar wat vet! Je ziet echt dat het een kindje is, super zeg. <3 Ik wist niet dat je al zover was.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2008, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Uit 'respect' ofzo voor de zwangeren hier vind ik niet dat je het parasiet moet noemen.

Hihi, ik lijk Charlotte uit Sex and the City wel
Met citaat reageren
Oud 10-07-2008, 15:42
Verwijderd
Ach, hoe je het ook wendt of keert: een parasiet is een beest dat leeft van een ander levend wezen. Een embryo en later een ongeboren kind doet dat ook bij zijn moeder. Dus een parasiet is het natuurlijk wel gewoon.

Niks respectloos' aan eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 10-07-2008, 16:51
Verwijderd
Citaat:
Ach, hoe je het ook wendt of keert: een parasiet is een beest dat leeft van een ander levend wezen. Een embryo en later een ongeboren kind doet dat ook bij zijn moeder. Dus een parasiet is het natuurlijk wel gewoon.

Niks respectloos' aan eigenlijk
Jawel, het is iemands kindje, die noem je toch geen parasiet.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2008, 17:03
Verwijderd
Citaat:
Jawel, het is iemands kindje, die noem je toch geen parasiet.
En wat doet dat kindje in de eerste 9 maanden in die buik?

Heel goed! Parasiteren op de moeder

Maakt voor het respect wat ik wel of niet heb verder niet uit. Ik heb niet meer respect voor aankomende moeders dan voor andere mensen. Het is namelijk hun eigen keuze.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten