Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-07-2008, 12:53
Verwijderd
Citaat:
Oh, ik zie dat hij zich al gecorrigeerd heeft.
Ja?
Advertentie
Verwijderd
Citaat:
ik had slaap nodig :huilie:
maar misschien is de pakketjesbezorgman gewoon nog niet geweest!
Ik denk het ja Ik moet ook nog post krijgen maar het zit er elke dag niet bij
Verwijderd
Citaat:
Ja?
Ja.
Oud 15-07-2008, 12:54
Verwijderd
wat moet je krijgen dan?
Oud 15-07-2008, 13:02
Verwijderd
Hoe kom ik er in godsnaam achter wat mijn "burgerservicenummer" is? Ze hebben een hele handige site vol informatie, behalve natuurlijk hoe ik er achter kom wat het nummer is.
Oud 15-07-2008, 13:03
Verwijderd
Citaat:
wat moet je krijgen dan?
Lotingsuitslag! En mijn pinpasje
Citaat:
Hoe kom ik er in godsnaam achter wat mijn "burgerservicenummer" is? Ze hebben een hele handige site vol informatie, behalve natuurlijk hoe ik er achter kom wat het nummer is.
Dat is de nieuwe benaming voorj e sofinummer, exact hetzelfde dingetje.
Verwijderd
Staat het niet gewoon ergens op je paspoort?
Verwijderd
Katje, hoe laat komen ze gewoonlijk met pakjes? Dat is meestal rond dezelfde tijd. Dus als je ze doorgaans rond een uur of drie krijgt zal dat nu ook wel weer zo zijn
Verwijderd
Staat op paspoort en rijbewijs en bla.
Verwijderd
De eerste hit bij google geeft dat ook gelijk aan.
Oud 15-07-2008, 13:04
Verwijderd
Ik heb Oblivion én Bioshock binnen, maar ik heb gisteren m'n ouders beloofd dat ik langs zou komen dus nou kan ik nog steeds niet gamen. En dan willen ze zeker ook dat ik blijf logeren "want je hebt toch vakantie" terwijl ik al vier keer ben langsgeweest deze week Hallo, ik ben al weken toe aan een weekje de autistische kluizenaar uithangen, hoor.

Maar goed, ze hebben daar wel watermeloen en ibuprofen, terwijl ik alleen hoofdpijn en geen eten in huis heb.
Oud 15-07-2008, 13:04
Verwijderd
Citaat:
Dat is de nieuwe benaming voorj e sofinummer, exact hetzelfde dingetje.
Handig dat ze erbij vermelden dat "het burgerservicenummer het sofinummer vervangt", maar ze niet vertellen dat het gewoon hetzelfde nummer is. :')
Oud 15-07-2008, 13:05
Verwijderd
Citaat:
Handig dat ze erbij vermelden dat "het burgerservicenummer het sofinummer vervangt", maar ze niet vertellen dat het gewoon hetzelfde nummer is. :')
Ze moeten toch iets te doen hebben
Verwijderd
Citaat:
Ik heb Oblivion én Bioshock binnen, maar ik heb gisteren m'n ouders beloofd dat ik langs zou komen dus nou kan ik nog steeds niet gamen. En dan willen ze zeker ook dat ik blijf logeren "want je hebt toch vakantie" terwijl ik al vier keer ben langsgeweest deze week Hallo, ik ben al weken toe aan een weekje de autistische kluizenaar uithangen, hoor.

Maar goed, ze hebben daar wel watermeloen en ibuprofen, terwijl ik alleen hoofdpijn en geen eten in huis heb.
Ibuprofen is gevaarlijk, je kan beter paracetamol slikken, zeker aangezien een pijnstiller toch 90% placebo is.
Verwijderd
Citaat:
Katje, hoe laat komen ze gewoonlijk met pakjes? Dat is meestal rond dezelfde tijd. Dus als je ze doorgaans rond een uur of drie krijgt zal dat nu ook wel weer zo zijn
weet ik niet eigenlijk.
maar niet heel vroeg sochtends geloof ik dus het zal wel goedkomen.
Verwijderd
de poes heeft een cakeje ontvoerd
Oud 15-07-2008, 13:07
Verwijderd
Lulz, volgens mij heeft m'n buurman weer ruzie met z'n chick. Een paar dagen terug kwamen ze om half drie 's nachts luid schreeuwend thuis en na een halfuurtje tegen elkaar schreeuwen en met dingen gooien ging die chick weer weg.

Drama in een flat met kartonnen muren
Oud 15-07-2008, 13:11
Verwijderd
Citaat:
Ibuprofen is gevaarlijk, je kan beter paracetamol slikken, zeker aangezien een pijnstiller toch 90% placebo is.
Ik had alleen gelezen dat ibuprofen in grote hoeveelheden of bij langdurig dagelijks/regelmatig gebruik permanente leverschade oplevert, wat niet van toepassing is op mij. Of is het nog om andere redenen gevaarlijk?

Ibuprofen vind ik leuker dan paracetamol Van die laatste houd je zo'n onbestemd gevoel over in je hoofd, dat je je heel erg bewust bent van dat je nog steeds hoofdpijn hebt maar dat er een nevel van pijnstillende shite overheen hangt.
Oud 15-07-2008, 13:14
Daboman
Daboman is offline
OMG check dat filmpje van die janhuigen met z'n gratis spel
Oud 15-07-2008, 13:14
Verwijderd
Citaat:
Dan is ibuprofen wel een stuk betere placebo dan paracetamol, zeg. Waarom is het zo gevaarlijk?
Oud 15-07-2008, 13:17
Verwijderd
Citaat:
OMG check dat filmpje van die janhuigen met z'n gratis spel
Ik stel voor dat iedereen met een youtubeaccount 'm ook één ster geeft
Oud 15-07-2008, 13:18
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Ik stel voor dat iedereen met een youtubeaccount 'm ook één ster geeft
Volgens mij heb ik een youtube account, want ik heb wel eens een eigen filmpje gemaakt. Maar ik moet dan wel heel hard gaan nadenken over het wachtwoord
Oud 15-07-2008, 13:18
Daboman
Daboman is offline
Oh ja ik kan natuurlijk met google zoeken in m'n email inbox (lampje)
Oud 15-07-2008, 13:19
Verwijderd
ik ben mijn wachtwoord vergeten
Oud 15-07-2008, 13:20
Verwijderd
Citaat:
Dan is ibuprofen wel een stuk betere placebo dan paracetamol, zeg. Waarom is het zo gevaarlijk?
Common adverse effects include: nausea, dyspepsia, gastrointestinal ulceration/bleeding, raised liver enzymes, diarrhea, epistaxis, headache, dizziness, unexplained rash, salt and fluid retention, and hypertension.[11]

Infrequent adverse effects include: oesophageal ulceration, heart failure, hyperkalaemia, renal impairment, confusion, bronchospasm, and rash.[11]

Very infrequent adverse effects include Stevens-Johnson syndrome.
Oud 15-07-2008, 13:25
Verwijderd
ik wil douchen en naar de winkel maar dan komt die bezorger natuurlijk net als ik weg ben ;x
Oud 15-07-2008, 13:25
Verwijderd
Citaat:
Common adverse effects include: nausea, dyspepsia, gastrointestinal ulceration/bleeding, raised liver enzymes, diarrhea, epistaxis, headache, dizziness, unexplained rash, salt and fluid retention, and hypertension.[11]

Infrequent adverse effects include: oesophageal ulceration, heart failure, hyperkalaemia, renal impairment, confusion, bronchospasm, and rash.[11]

Ja, die bijwerkingen kunnen bij vrijwel alle medicijnen voorkomen Typisch trouwens dat uitslag 'common' en 'infrequent' tegelijkertijd is
Oud 15-07-2008, 13:26
Verwijderd
Citaat:
ik wil douchen en naar de winkel maar dan komt die bezorger natuurlijk net als ik weg ben ;x
Nee nee nee je gaat niet
Oud 15-07-2008, 13:27
Verwijderd
Citaat:
Nee nee nee je gaat niet
haha nee ik kijk wel uit. ik weet hoe die dingen gaan
Oud 15-07-2008, 13:29
Verwijderd

Oud 15-07-2008, 13:33
Verwijderd
Citaat:
Ja, die bijwerkingen kunnen bij vrijwel alle medicijnen voorkomen Typisch trouwens dat uitslag 'common' en 'infrequent' tegelijkertijd is
Nou ja, het is vooral een risico als je het vaak gebruikt en hartklachten voorkomen in je familie, geloof ik.
Oud 15-07-2008, 13:37
Verwijderd
Citaat:

Zo'n beetje hetzelfde rijtje als bij vrijwel alle medicijnen inderdaad. Zelfs m'n anti-verkoudheidmixje van paracetamol en vitamine C waarschuwt in de bijsluiter voor drieduizend naargeestige dingen.

Hoewel het wel kan dat paracetamol een korter lijstje aan mogelijke bijwerkingen heeft dan ibuprofen, dan is het in theorie wel minder 'gevaarlijk' maar in de praktijk moet je bij allebei gewoon geen mongool zijn die dagelijks twintig van die dingen naar binnen werkt. (En je moet ook bij allebei niet toevallig allergisch of overgevoelig zijn voor de bestandsdelen, maar dat spreekt zo'n beetje voor zich.)
Oud 15-07-2008, 13:37
Verwijderd
Ziezo, administratieve shit geregeld. Wat haat ik dat toch.
Oud 15-07-2008, 13:39
Verwijderd
Ach, pijnstillers zijn sowieso voor mietjes.
Oud 15-07-2008, 13:45
Verwijderd
Ik denk dat ze in de grote oorlogen vroeger best blij zouden zijn geweest met een paracetamolletje of wat.

Hoewel het waarschijnlijk wel mis zou gaan. Dan lig je met drieduizend steekwonden in de ziekenboeg, stoppen ze je een kleine kilo van dat spul toe en vervolgens moet je gewoon weer het slagveld op. Want als je geen pijn hebt ben je ook niet ziek, he
Oud 15-07-2008, 13:46
Verwijderd
Daar hebben ze morfine voor. Heb je nooit oorlogsfilms gezien?
Oud 15-07-2008, 13:47
Verwijderd
Na een shotje morfine was ik verkocht Wat een fijn spul is dat
Oud 15-07-2008, 13:50
Verwijderd
Ik had het voornamelijk over oorlogen vóór 1800. Met de vikingen en de Romeinen enzo, toen de geneeskunde nog écht in de kinderschoenen stond en het binden van een vossenhoofd aan je voorhoofd hét middel tegen hoofdpijn was. In die tijd zou paracetamol (in grote hoeveelheden) echt beschouwd worden als een wondermiddel tegen álles, denk ik.

En dan konden we nu lachen, want dan stond er ergens van 'geneesmiddel tegen kanker: paracetamol'. Huhu.
Oud 15-07-2008, 13:50
Verwijderd
Je fantasie slaat op hol.
Oud 15-07-2008, 13:57
Verwijderd
Kanker was in de tijd van de Grieken al ontdekt, hoor. Alleen wisten ze natuurlijk niet precies waar het door veroorzaakt werd en wat het verder inhield, maar beschijvingen van met name huidkanker vind je heel ver in de geschiedenis al terug.

Sterker nog, in zowat alle talen is het woord 'kanker' verwant aan de woorden 'kreeft' en 'krab' omdat ze in de Oudheid vonden dat de gezwellen onder de huid eruit zagen als schelpen van schelpdieren. Alleen de Nederlanders doen alto, met hun 'kanker'.

Alleen klopt het inderdaad niet wat ik zei, want volgens mij is één van de eigenschappen van vrijwel alle soorten kanker dat het geen pijn doet. Dus paracetamol zou nooit beschouwd kunnen worden als wondermiddel tegen die ziekte. Ook in de Oudheid niet. Jammer.
Oud 15-07-2008, 14:01
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Kanker was in de tijd van de Grieken al ontdekt, hoor. Alleen wisten ze natuurlijk niet precies waar het door veroorzaakt werd en wat het verder inhield, maar beschijvingen van met name huidkanker vind je heel ver in de geschiedenis al terug.

Sterker nog, in zowat alle talen is het woord 'kanker' verwant aan de woorden 'kreeft' en 'krab' omdat ze in de Oudheid vonden dat de gezwellen onder de huid eruit zagen als schelpen van schelpdieren. Alleen de Nederlanders doen alto, met hun 'kanker'.

Alleen klopt het inderdaad niet wat ik zei, want volgens mij is één van de eigenschappen van vrijwel alle soorten kanker dat het geen pijn doet. Dus paracetamol zou nooit beschouwd kunnen worden als wondermiddel tegen die ziekte. Ook in de Oudheid niet. Jammer.
Het doet idd geen pijn, totdat de tumor tegen andere weefsels gaat drukken of iets in de weg gaat zitten.
Oud 15-07-2008, 14:02
Verwijderd
Citaat:
Ach, pijnstillers zijn sowieso voor mietjes.
Jaja, ik spreek je wel es als je zo'n buikpijn hebt dat noch bewegen, noch liggen enige invloed heeft en je alleen maar rusteloos heen en weer kunt lopen en je nergens op kunt concentreren. En dat een keer per maand
Oud 15-07-2008, 14:03
Verwijderd
Hahahahaha janhuigen heeft me een mailtje gestuurd omdat hij boos is om m'n youtuberating

"het was geen reclame man en 1 ster geven tyfus idioot wie denk je wel niet dat je ben man tyfus aids patient beter ga je dood naar de hel gore kut moslim beter brand je en wordt je door emo`s opengereten terwijl je nog leeft gore pleurus hufter neuk je dikke kut moeder van je"

DOOR DE EMO'S OPENGERETEN
Oud 15-07-2008, 14:04
Verwijderd
Citaat:
Jaja, ik spreek je wel es als je zo'n buikpijn hebt dat noch bewegen, noch liggen enige invloed heeft en je alleen maar rusteloos heen en weer kunt lopen en je nergens op kunt concentreren. En dat een keer per maand
Ja lal, ik wilde toen ook nog zeggen dat vijf dagen achter elkaar bloeden als een rund wel weer ruig is, dus dat het elkaar wel opheft. Maar dat vond ik zo v-lid
Oud 15-07-2008, 14:04
Verwijderd
Citaat:

Hoezo alto, waar denk je dat het woord 'kanker' vandaan komt

Citaat:
kanker (m.) [<Latijn cancer (kreeft, kwaadaardige woekering, genoemd naar de vaak kreeftachtige vorm van de gezwellen)]
Oud 15-07-2008, 14:05
Daboman
Daboman is offline
wow dat is best... disturbing
Oud 15-07-2008, 14:05
Verwijderd
"Vertrouw nooit iets dat 5 dagen bloedt en niet doodgaat"
Oud 15-07-2008, 14:06
Verwijderd
Citaat:
Hoezo alto, waar denk je dat het woord 'kanker' vandaan komt
OMG shit nou je 't zegt En het was zo voor de hand liggend, gewoon de c's vervangen door k's. Alles valt op z'n plaats!
Oud 15-07-2008, 14:07
Verwijderd
Het leven maakt weer zin!
Oud 15-07-2008, 14:09
Dinalfos
Dinalfos is offline

Regels voor berichten