Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-07-2008, 18:09
fib
fib is offline
Over een paar maanden ga ik met een groep naar Brussel. Een fanatieke klasgenoot organiseert het reisje. Nu zijn de hotelkosten ietsjes hoger uitgevallen dan was voorspeld. Ik baal daar behoorlijk van. Ik heb het financieel erg krap.

Maar ook wanneer de hotelkosten wel binnen het budget vallen, vind ik de reis te duur. Ik heb me destijds heel enthousiast aangemeld. Ik wil nu tegen mn klasgenoot zeggen dat ik niet mee wil.

Waarschijnlijk komt de klasgenoot dan met het verhaal dat er al is gereserveerd, dat hij daar niet op heeft gerekend etc. Is het moeilijk om de reservering te wijzigen?
Oud 15-07-2008, 19:06
Verwijderd
Hoe is alles precies in zijn werk gegaan? Zij die klasgenoot van je dat de complete reis bedrag X zou kosten, maar werd dit zonder overleg opeens (het hogere) bedrag Y? Of heeft hij gezegd dat het ongeveer bedrag X zou worden?

Hoe dan ook, je zult niet zomaar onder het betalen van indiedergeval bedrag X uit kunnen komen. Je hebt je klasgenoot toestemming gegeven om een reis voor je te boeken voor bedrag X, en dat heeft hij ook gedaan.

Een goede oplossing lijkt me dat je met zn 2en iemand vindt die wel mee wil. Is dat geen optie?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2008, 19:31
Verwijderd
Ik weet wel foefjes!

je kan je ziek melden en door deze reden via annuleringsverzekering je geld terug krijgen. wel even naar de dokter voor verklaring, maar migrane helpt al goed!( dit heeft iemand wel eens verteld aan mij).

Als de kosten hoger zijn, kan je wel er wat van zeggen, mits je geen toestemming heb gegeven.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2008, 20:43
Verwijderd
Mensen adviseren fraude te plegen lijkt me niet echt een goed idee.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2008, 21:28
Verwijderd
Citaat:
Mensen adviseren fraude te plegen lijkt me niet echt een goed idee.
haha, fraude? Als je dat voor elkaar krijgt, is het geen fraude hoor
Met citaat reageren
Oud 15-07-2008, 22:39
Verwijderd
Tuurlijk wel, dan is het juist fraude.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2008, 23:03
Verwijderd
Citaat:
Tuurlijk wel, dan is het juist fraude.
ja, maar als je bewijs hebt van de dokter ect, is dat toch geen fraude?
fraude is pas als het bewezen is.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2008, 23:09
Adore
Adore is offline
Het is in ieder geval zwaar onverstandig omdat het gewoon ver buiten de ware situatie ligt. Ik ben er ook niet zo'n voorstander van dit advies op te volgen..
Met citaat reageren
Oud 16-07-2008, 00:15
Verwijderd
Citaat:
haha, fraude? Als je dat voor elkaar krijgt, is het geen fraude hoor
Nog even afgezien van de morele bezaren die je kan hebben tegen jouw aanpak, blijft het ook gewoon fraude. Dat het wellicht lastig te bewijzen valt doet daar verder niks aan af.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2008, 08:19
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
dus jij bent pas verkeerd bezig als iemand je pakt? Wat een debiele redenatie. Dit is hoe dan ook fraude, want je gebruikt een regeling voor iets waar hij niet voor bedoeld is.
Oud 16-07-2008, 08:39
Fiorellina
Fiorellina is offline
Citaat:
Hoe is alles precies in zijn werk gegaan? Zij die klasgenoot van je dat de complete reis bedrag X zou kosten, maar werd dit zonder overleg opeens (het hogere) bedrag Y? Of heeft hij gezegd dat het ongeveer bedrag X zou worden?

Hoe dan ook, je zult niet zomaar onder het betalen van indiedergeval bedrag X uit kunnen komen. Je hebt je klasgenoot toestemming gegeven om een reis voor je te boeken voor bedrag X, en dat heeft hij ook gedaan.

Een goede oplossing lijkt me dat je met zn 2en iemand vindt die wel mee wil. Is dat geen optie?
Hoe is de reis georganiseerd? Heeft je klasgenoot direct bij het hotel geboekt? Zo ja, hoe is de kamer indeling? Als het pas over een paar maanden is kan je meestal de reservering ongedaan maken, echter als er via een reisorganisatie is geboekt kan het moeilijker zijn. Bovendien met 10 mensen reizen is makkelijker dan met 11, omdat de kamer indeling dan makkelijker is. Hebben jullie afspraken gemaakt over het bedrag of is dit zonder overleg verhoogd?

Ik heb in het verleden heel veel vakantie trips georganiseerd voor onze vriendengroep, maar boek nooit zonder een definitief accoord van alle betrokkenen.

Ik zou gewoon dit probleem met je klasgenoot overleggen en kijken of er niet een mouw aan te passen is. Je gaat nu van het negatieve uit en dat hoeft het helemaal niet te zijn.
Oud 16-07-2008, 09:18
ConsuWijzer
ConsuWijzer is offline
Wij begrijpen uit je verhaal dat je klasgenoot namens een aantal personen een reservering heeft geplaatst bij een hotel. Wij gaan er vanuit dat er rechtstreeks bij het hotel geboekt is. Het hotel kan hem in eerste instantie aan de overeenkomst houden of zij bieden bijvoorbeeld in de algemene voorwaarden de mogelijkheid om tussentijds te wijzigen of zelfs te annuleren. Het kan zijn dat er bij annulering of wijziging kosten in rekening worden gebracht. Je kunt ook kijken of je iemand anders in de plaats kan laten gaan. Ga dus na welke mogelijkheden het hotel zelf biedt om eventueel de reservering te wijzigen.
Oud 16-07-2008, 13:10
Poepkind
Poepkind is offline
als je bij een hotel boekt, kan je eigenlijk altijd annuleren. Dit kan meestal zelfs de avond vantevoren nog. Als je een hotel boekt via een reisorganisatie, zoals D reizen of Neckermann, kan je niet meer annuleren. Ik neem aan dat jullie niet vliegen daarheen, en dat het hotel het enige is dat je moet annuleren. Vraag het even aan hem, het kan waarschijnlijk makkelijk.
Oud 16-07-2008, 18:04
fib
fib is offline
Hier TS,
Eigenlijk kan dit topic dicht. Mijn klasgenoot heeft het veelste dure hotel geanuleerd. We overnachten in een goedkoper hotel!

btw. Ik heb het hotel een mailtje gestuurd, ze zeiden dat we alleen deze week gratis konden anuleren.
Oud 16-07-2008, 18:09
Verwijderd
Citaat:
dus jij bent pas verkeerd bezig als iemand je pakt? Wat een debiele redenatie. Dit is hoe dan ook fraude, want je gebruikt een regeling voor iets waar hij niet voor bedoeld is.
Zolang je niet veroordeeld wordt heb je geen fraude gepleegd.
geen debiele redenatie ofzo, zo is het gewoon.
Hoe kan iemand anders weten dan of je fraude heb gepleegd?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2008, 19:56
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Zolang je niet veroordeeld wordt heb je geen fraude gepleegd.
geen debiele redenatie ofzo, zo is het gewoon.
Hoe kan iemand anders weten dan of je fraude heb gepleegd?
Als je wel iets jat, maar er niet voor veroordeeld wordt, heb je niets gestolen?

OT: Fijn TS, dat jullie naar een goedkoper hotel gaan
Met citaat reageren
Oud 16-07-2008, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Als je wel iets jat, maar er niet voor veroordeeld wordt, heb je niets gestolen?

OT: Fijn TS, dat jullie naar een goedkoper hotel gaan
nee, misschien voor de normen en waarden; ongeschreven wetten; wel, maar bewijs het maar eens dat het gestolen is?

je hoort bijv; hij heeft een vaas gejat, kan jij dan beweren dat hij iets gestolen heeft? heb jij bewijs dat het klopt? kan hij het bewijzen als hij daar verder niks over zegt zoals " ik heb bewijs"? nee. dus... je bent pas in een crimineel in nederland als je veroordeeld ben.

@ OT: dat is dan wel beter; heb je weer wat ruimte
Met citaat reageren
Oud 17-07-2008, 02:50
VeGs
VeGs is offline
Nee, als je veroordeeld bent, ben je een publieke crimineel. Geen veroordeling maakt je niet minder crimineel.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2008, 10:54
yourdarkangel
yourdarkangel is offline
Beetje jammer dat iemand hier oppert om migraine als excuus te gebruiken terwijl de TS daar waarschijnlijk geen last van hebt... migraine is absoluut niet prettig en het is niet eerlijk dat als smoes te gebruiken.

Als je los bij hotels boekt kan je meestal 24 uur van te voren of 48 uur van te voren nog kosteloos annuleren. Ik weet niet waar geboekt is maar op bookings.com staat daar meestal in de reservering nog een verwijzing naar. Maar zie dat het al niet meer nodig is Fijn dat er een goedkopere oplossing is gevonden!
Met citaat reageren
Oud 19-07-2008, 09:44
fib
fib is offline
Citaat:
Beetje jammer dat iemand hier oppert om migraine als excuus te gebruiken terwijl de TS daar waarschijnlijk geen last van hebt... migraine is absoluut niet prettig en het is niet eerlijk dat als smoes te gebruiken.
Heel toevallig heb ik een paar keer per jaar last van migraine
Oud 19-07-2008, 15:23
yourdarkangel
yourdarkangel is offline
Citaat:
Sorry, Dat wist ik niet. Stond hier nergens vermeld dacht ik
Met citaat reageren
Oud 20-07-2008, 11:07
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Vandaar dat doktoren niet mee zullen werken aan een bewust foutieve diagnose. Hen voorliegen is frauderen. Je licht simpelweg de verzekering op. Je verdient het om dan hard gestraft te worden, aangezien je iedereen die op reis gaat (en moet meebetalen aan dat garantiefonds) op kosten jaagt.

Überhaupt, wat voor kutverhaal is het om je met zo'n middel eruit terug te trekken als je andere opties hebt? Dat is echt een falersmentaliteit van formaat.
Als je enige tijd van tevoren een reservering bij een hotel annuleert kost dat weinig tot niets. Ja, als je één dag van tevoren belt, dan betaal je de volle mep.

Gewoon even om de tafel gaan zitten met de organiserende klasgenoot. Als die reis over enige tijd is kan hij prima wat geboekt is weer afbellen. Restaurants, hotels, etc, accepteren dat allemaal zonder morren.
Oud 20-07-2008, 18:44
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
nee, misschien voor de normen en waarden; ongeschreven wetten; wel, maar bewijs het maar eens dat het gestolen is?

je hoort bijv; hij heeft een vaas gejat, kan jij dan beweren dat hij iets gestolen heeft? heb jij bewijs dat het klopt? kan hij het bewijzen als hij daar verder niks over zegt zoals " ik heb bewijs"? nee. dus... je bent pas in een crimineel in nederland als je veroordeeld ben.
jij verwart strafbaarheid met criminaliteit. Waar jij het over hebt is of je gestraft kúnt worden. Het feit dat je een regeling wilt gebruiken voor iets waar het niet voor bedoelt is maakt het al fraude. En verder, wat T_ID zegt.
Oud 21-07-2008, 11:26
Verwijderd
Citaat:
jij verwart strafbaarheid met criminaliteit. Waar jij het over hebt is of je gestraft kúnt worden. Het feit dat je een regeling wilt gebruiken voor iets waar het niet voor bedoelt is maakt het al fraude. En verder, wat T_ID zegt.
Dat begrijp ik wel, maar dat bedoelde ik helemaal niet. Ik bedoel te zeggen; hoe kan iemand nou weten dat je strafbaar bent, als er niemand achter komt?
Beetje volksmond zegt; dat is een lievertje, want ze weten er niks van af wat het werkelijke verhaal is... snap je; haha maar je hebt gelijk hoor. Als we het over algemeen hebben, klopt het wel wat je zegt
Met citaat reageren
Oud 03-08-2008, 22:54
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Ik ook maar op momenten dat ik het niet heb lijkt het me ook erg moeilijk om te faken
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-08-2008, 00:08
kalinho
kalinho is offline
En als je nou gewoon iemand anders fixt die in jouw plaats gaat? Het zal het hotel jeuken of Jantje of Pietje die plek komt innemen natuurlijk.
Oud 20-08-2008, 10:04
gew00n_c0rina
gew00n_c0rina is offline
ik zou het gewoon eerlijk zeggen en het wel snel doen zodat je klasgenoot nog kan regelen dat bv iemand anders voor jouw in de plaats mee gaat.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2008, 12:59
Skater13
Skater13 is offline
Dit topic is al afgesloten voor zover ik de posts lees. De TS heeft zijn probleem al opgelost en heeft niets meer aan jullie raad. Even goed bedankt hoor
Met citaat reageren
Oud 04-09-2008, 01:13
luchtballon
luchtballon is offline
Niet voor de TS dan, maar algemeen: Ik ga al 5 jaar op vakantie met een groep vrienden tussen de 8 en 13 personen. Bijna elk jaar is er wel een persoon afgevallen of bijgekomen, of anders wel een andere verdeling van tenten toen we op een camping stonden. Nooit is er een probleem geweest. De camping/het hotel mailen of bellen en uitleggen wat er aan de hand is werkt vaak goed.
Ook als het nog voor een korte tijd nog niet zeker is of één persoon wel mee gaat heeft het bij ons altijd gewerkt om daarover te mailen voor/bij het reserveren.
Oud 06-09-2008, 21:15
palindrome
palindrome is offline
Citaat:
Dat begrijp ik wel, maar dat bedoelde ik helemaal niet. Ik bedoel te zeggen; hoe kan iemand nou weten dat je strafbaar bent, als er niemand achter komt?
Beetje volksmond zegt; dat is een lievertje, want ze weten er niks van af wat het werkelijke verhaal is... snap je; haha maar je hebt gelijk hoor. Als we het over algemeen hebben, klopt het wel wat je zegt
Hoezoe 'als we het over algemeen hebben'??
Dit is al gezegd maar okay... Dat niemand weet dat je iets gejat hebt, betekent niet dat je geen dief bent. Als je dit al niet snapt is het maar goed dat je geen rechten studeert.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten