Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-07-2008, 16:12
*Wally Woop*
*Wally Woop* is offline
Citaat:
Ik val van mijn stoel! Dat dit kan gebeuren, terwijl er al zo veel jaar ervaring is met decentrale selectie, 8+ers en loting?

@ *Wally Woop*: kan het zijn dat jij al je toetsen voldoende hebt gemaakt en andere mensen wel één onvoldoende hebben, dat zij daarom eerst "geselecteerd" zijn om misschien GEEN opleidingsplaats te krijgen dit jaar?
Ik vind dit echt heel raar én héél vervelend voor die mensen die een brief gehad hebben!

Ik heb nog geen brief gehad (en hoop dat dat ook niet gaat gebeuren).
Hoe deze fout gemaakt kon worden:
Het schijnt voor het eerst te zijn dat de regeling zo is. De UvA en de VU waren ervan overtuigd dat de plekken van de 8+ studenten van de groep loters af gingen en niet van de groep mensen die decentraal geselecteerd waren. Maar dat bleek dus anders te zijn.

Ik had wel een onvoldoende, maar ik heb vandaag gebelt en ik schijn niet op "de lijst" te staan. Dat is gunstig. Want op deze lijst staan de mensen die een brief gekregen hebben (ze zijn maandag verstuurd dus als je hem nu nog niet hebt, dan krijg je hem waarschijnlijk ook niet. En dat is gunstig) en dit zijn de mensen die het risico hebben om dit jaar geen plek te krijgen.
Dus volgens deze mevrouw mocht ik er van uitgaan dat alles goed zit.

Maarja, echt zeker weten we alles op de 18e na de loting

Wat een gezeik...
Oud 11-07-2008, 15:00
froukeishier
froukeishier is offline
Citaat:
Hee. Ik heb ook deze mail ontvangen. Stond een 6,2 gemiddeld voor de toetsen. Heb vandaag de VU gebeld: Er zijn in totaal minder dan 175 mensen decentraal ingeloot, hoeveel precies wilden ze bij de VU niet vertellen. Van het aantal mensen dat decentraal is ingeloot, hebben de 30 mensen met de laagste gemiddelden een brief ontvangen over het feit dat er niet met zekerheid een plaats gegarandeerd kan worden. Ze zijn bij de VU druk bezig met het zoeken naar mogelijke oplossingen. Waarschijnlijk is ergens volgende week bekend wie er decentraal en centraal zijn ingeloot. Met de mensen die eerst decentraal waren ingeloot en uiteindelijk helemaal niet ingeloot zijn wordt dan telefonisch contact gezocht om samen naar een mogelijke oplossing te zoeken voor komend jaar. Ik geloof dat dit kort samengevat is wat mij aan de telefoon is verteld. Nu maar hopen dat ik door ben (jullie ook trouwens) en druk zoeken of er juridisch nog stappen te ondernemen zijn voor het geval dat niet zo is
Oja, op de UVA is het probleem nog groter, daar hadden ze precies 175 mensen decentraal toegelaten...
Maar neem aan dat jij niet op de lijst van 30 misschien afvallende personen staat? als je een 6,2 gemiddeld hebt?
greetz frouke
Oud 11-07-2008, 23:39
at4789
at4789 is offline
Ik heb vandaag een telefoontje gehad van de VUmc... en ik ben de enige geweest die nog geen contact op had genomen met ze ofzo. Maar mijn broer had opgenomen aangezien ik op mijn werk was. Maar het is allemaal wat onduidelijk waarom ik nu per sé contact met ze moet opnemen. Ik geloof dat ze me ook mobiel gebeld hadden, maar ik mag geen telefoon opnemen op me werk tenzij ik iets heel belangrijks verwacht...

Er stond heel duidelijk in die brief: Voor vragen, neem contact op met blahblah...

Tis natuurlijk gewoon k*t, maar er valt gewoon weinig aan te doen op het moment. En ik zal toch so wie so moeten afwachten op die lotingsuitslagen... (deze waren de 18e?).

Maar der zijn dus 29 mensen geweest die wel hebben opgebeld?.. Nouja, zal iig wel maandag dan bellen om te kijken wat de bedoeling was dan.
Oud 11-07-2008, 23:42
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Rotterdam is opzich buiten de decentraal opzich niet echt een populaire stad om te studeren voor Geneeskunde geloof ik.

Misschien niet, maar in mijn ogen valt dat in het niet bij het feit dat je dan toch gnk mag studeren. Het was ook niet mijn 1e keus stad en het was te ver van mn huis, maar Rotterdam is wel tenminste de stad die mij de kans heeft gegeven om gnk te studeren en nog snel ook dus dat maatk alles goed. En de opleiding is ook goed. Ik vond dat het om de studie ging, stad was bijzaak. Ik had het zelfs in belgie geprobeerd.

Besides, wat die decentrale selectie betreft, een schandaal is het gewoon. Hoe bestaat het. Ze doen al jaren decentrale selectie, als het nou de 1e keer was... Sommige ouders hebben advocaten geregeld en gelijk hebben ze
Oud 12-07-2008, 12:42
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Misschien niet, maar in mijn ogen valt dat in het niet bij het feit dat je dan toch gnk mag studeren. Het was ook niet mijn 1e keus stad en het was te ver van mn huis, maar Rotterdam is wel tenminste de stad die mij de kans heeft gegeven om gnk te studeren en nog snel ook dus dat maatk alles goed. En de opleiding is ook goed. Ik vond dat het om de studie ging, stad was bijzaak. Ik had het zelfs in belgie geprobeerd.
Ik bedoel meer dat mensne het vaak niet als eerste keus opgeven bij het lijstje steden. Ben het met je eens hoor, als je echt wil maakt de stad je niet uit. Voor België was ik niet gegaan omdat er nog wel meerdere mogelijkheden in Nederland waren (zo lang je niet 3 keer uitloot)
Ik vind het overgens helemaal niet zo goed en ik ben ook erg blij dat ik van de colleges af ben als ik eerlijk ben.
Oud 12-07-2008, 14:23
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Ik bedoel meer dat mensne het vaak niet als eerste keus opgeven bij het lijstje steden. Ben het met je eens hoor, als je echt wil maakt de stad je niet uit. Voor België was ik niet gegaan omdat er nog wel meerdere mogelijkheden in Nederland waren (zo lang je niet 3 keer uitloot)
Ik vind het overgens helemaal niet zo goed en ik ben ook erg blij dat ik van de colleges af ben als ik eerlijk ben.

hm ja nu ik mn post teruglees klinkt het net alsof ik je van repliek dien, maar ik bedoelde het als aanvulling op je post rotterdam is niet populair nee en daar wou ik iets aan toevoegen.
Oud 15-07-2008, 10:47
Isnogood
Isnogood is offline
nu nog bewijs van toelating innen vrijdag, en dan kijken of ik een kamer kan scoren
Oud 15-07-2008, 23:12
Raymz
Raymz is offline
Dit duurt allemaal zo lang !!!!!

wil me bewijs van toelating hebben !!!!

18 juli!!!

nog 2 dagen!!!
Oud 16-07-2008, 21:55
hetstuudje
hetstuudje is offline
Citaat:
Dit duurt allemaal zo lang !!!!!

wil me bewijs van toelating hebben !!!!

18 juli!!!

nog 2 dagen!!!
Laat me weten dan, ik krijg ieder keer alles later dan jullie, zal me niet verbazen als dit keer weer gebeurt. Eind goed, al goed...

Ohja laat me weten of je met Eurekaweek meedoet.

@Aila, vond je Eurakaweek leuk? Leuk genoeg om niet te werken (en geld te verdienen haha)??
Oud 16-07-2008, 22:42
Ieke
Ieke is offline
Ik mag vast ook wel reageren, hoewel de mijne alweer 4 jaar geleden is Ik vond de eurekaweek wel aardig, maar veel minder leuk dan de introductietijd die ik het jaar ervoor gehad heb.
Toch kan ik het wel aanraden. Het is toch een kennismaking met de stad, uni en je medestudenten. En imo, een intro moet je toch wel mee gemaakt omdat het toch altijd wel een spectakel is. Wel is ergens in de buurt slapen aan te raden, evt bij een studentenhuis via een vereniging. Dat is sowieso altijd beter dan de slaapzaal van de uni.
Des noods ga je maar een paar dagen als je met werk zit.

Ik ben persoonlijk blij gegaan te zijn.
Oud 16-07-2008, 23:54
Raymz
Raymz is offline
Citaat:
een intro moet je toch wel mee gemaakt omdat het toch altijd wel een spectakel is. Wel is ergens in de buurt slapen aan te raden, evt bij een studentenhuis via een vereniging. Dat is sowieso altijd beter dan de slaapzaal van de uni.
Des noods ga je maar een paar dagen als je met werk zit.

Ik ben persoonlijk blij gegaan te zijn.
Ik zou best naar de Eurakaweek willen gaan, maar zoals ik het hier op het forum lees, is het beter als je niet in de slaapzaal van de uni gaat slapen. Maar wat is dan een alternatief? ik heb geen familie of kennissen wonen in Rotterdam. Ik ben ook niet van plan om bij een studentenvereniging te gaan (denk ik), en wil niet iedere avond nog een uur (als alles meezit ) met de trein naar huis.

weten jullie iets?
Oud 17-07-2008, 00:14
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Ik zou best naar de Eurakaweek willen gaan, maar zoals ik het hier op het forum lees, is het beter als je niet in de slaapzaal van de uni gaat slapen. Maar wat is dan een alternatief? ik heb geen familie of kennissen wonen in Rotterdam. Ik ben ook niet van plan om bij een studentenvereniging te gaan (denk ik), en wil niet iedere avond nog een uur (als alles meezit ) met de trein naar huis.

weten jullie iets?
Ik ben zelf bij iemand gaan slapen die ook eerstejaars was en ik via dot forum heb leren kennen, ik kende ook niemand in Rotterdam. Ik ben zelf met deze eurekaweek op vakantie, dus ben niet in de buurt. (Anders zou ik wel op mijn vereniging komen kijken, ik zit bij RSG)
Het is overgens een fabel dat je lid moet zijn of moet worden bij een studentenvereniging om in die huizen te mogen slapen. Ze staan juist open voor iedereen! Je kan hoogstens kijken dat je liever niet bij een corpsvereniging wil als dat type mensen je minder aanspreekt. Maar over het algemeen is het vrij goed geregeld en een stuk beter dan de slaapzaal in de van de uni (daar wordt je s'morgens vrij vroeg uitgegooit)

Mijn advies is toch een verenigingshuis, ondanks dat ik zelf lid ben. (Mijn vereniging bestaan uit veel leden die of bij RSG lid werden of nergens en geld absoluut ook voor mij) Vaak is het ook gewoon bij een lid die een kamer heeft en deze deelt met een eurekaweker of er een kamer vrij is in de unit waar dat betreffende lid woont waar een paar eurekawekers mogen slapen. Hele huizen komen ook voor als alle studenten die er wonen lid zijn bij dezelfde vereniging.
Ik snap de huivering en je kan heel gunstig of minder gunstig terecht komen, maar het is opzich best een goede oplossing over het algemeen (de beste imo als je niemand kent). Maar bevalt het niet kan je altijd nog naar de unislaapzaal, heen en weer of een ander huis zoeken. Je bent nergens aan verplicht in zo'n huis, alleen het even laten weten aan de gene bij wie je slaapt.
Oud 17-07-2008, 09:22
at4789
at4789 is offline
Om ff terug te komen op die fout gemaakt door de universiteit.

Iedereen die op die lijst stond om pas misschien in 2009 te beginnen... mag gewoon in 2008 beginnen .

Zojuist uit bed gebeld, maar ik kan niet meer doorslapen nu ^^.
Oud 17-07-2008, 10:05
Verwijderd
Gefeliciteerd!!
Hoe hebben ze het nu opgelost dan?
Oud 17-07-2008, 11:08
at4789
at4789 is offline
Niet aangedacht om te vragen ^^. dacht dat me wekker op me telefoon ging.. wou dat ding uitzetten, maar zag dat ik gebeld werd... en ik was nogal slaperig na 5 uur slaap ofzo.

Trouwens, voor de mensen die al geneeskunde studeren... :

Hoeveel vrije tijd houden jullie eigenlijk over buiten het rondreizen, colleges en studeren?

Laatst gewijzigd op 17-07-2008 om 11:20.
Oud 17-07-2008, 11:47
kuik
kuik is offline
Citaat:
Niet aangedacht om te vragen ^^. dacht dat me wekker op me telefoon ging.. wou dat ding uitzetten, maar zag dat ik gebeld werd... en ik was nogal slaperig na 5 uur slaap ofzo.

Trouwens, voor de mensen die al geneeskunde studeren... :

Hoeveel vrije tijd houden jullie eigenlijk over buiten het rondreizen, colleges en studeren?
vrij veel moet ik zeggen
behalve in tentamenweken, dan zit ik echt elke dag in de bieb.
maar dat verschilt wel een beetje per universiteit.
Oud 17-07-2008, 12:27
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Veel, (teveel imo) maar dat verschilt erg qua universiteit en eigen inzet. Ik heb over het algemeen niet veel contacturen en ik heb een hekel aan de zelfstudie opdrachten (omdat het niveau van die dingen in mijn ogen vaak bedroevent is of ze gewoon geen meerwaarde hebben in mijn ogen)
Sommige blokken meer dan het andere, maar dat is logisch. Daarnaast idd de week voor het tentamen minder, maar dat is ook afhankelijk van hoeveel tijd je er zelf in stopt.
Overgens gaan ze in R'dam wel naar een nieuw curriculum, dus het wordt misschien toch wel aardig anders dan wat ik had. Maar ik verwacht eigenlijk niet dat er enorm veel meer contacturen zullen komen.
Oud 17-07-2008, 12:34
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Citaat:
Gefeliciteerd!!
Hoe hebben ze het nu opgelost dan?
Ik hoorde dat ze dit jaar gewoon die mensen toelaten en volgend jaar 30 mensen minder toelaten.
Oud 17-07-2008, 13:11
Isnogood
Isnogood is offline
Beste Dennis,

We hebben van de IB-Groep bericht ontvangen dat je bent ingeloot voor onderstaande opleiding.
(..blablalbla..)
Dit bericht heeft betrekking op de volgende opleiding:
Opleidingsnaam (instelling) Geneeskunde (ongedeelde opleiding)
Opleidingsnaam (landelijk) Geneeskunde
onderwijsinstelling Erasmus Universiteit Rotterdam
Plaats ROTTERDAM
Soort opleiding ongedeeldeopleiding
Inschrijvingsvorm student
Opleidingsvorm voltijd
Periode 01-09-2008 t/m 31-08-2009

joepie
Oud 17-07-2008, 13:59
Verwijderd
Vorig jaar niks, nu ingeloot čn decentraal toegelaten.. beide aan de VU. Dus er komt weer een plekje vrij in klasse C
Krijg je bij bericht van inloting trouwens gelijk je aanmeldgegevens? Want post van de IBG ontvang ik op mijn kamer, en ben nu bij m'n ouders thuis.. Staat er bij vóór wanneer het moet worden ingestuurd?
Oud 17-07-2008, 14:18
*Wally Woop*
*Wally Woop* is offline
Binnen 4 weken, en bij het bericht van toelating staat dat je je inschrijving via studielink kan vervolgen en dat je deel 2 van het bewijs van toelating moet opsturen naar de VU
Oud 17-07-2008, 14:26
Verwijderd
Dankje dan ga ik mijn post maar eens ophalen binnenkort.
Gefeliciteerd alle andere ingelootten (dat woord is denk ik verkeerd geschreven..)
Oud 17-07-2008, 14:37
at4789
at4789 is offline
Citaat:
Veel, (teveel imo) maar dat verschilt erg qua universiteit en eigen inzet. Ik heb over het algemeen niet veel contacturen en ik heb een hekel aan de zelfstudie opdrachten (omdat het niveau van die dingen in mijn ogen vaak bedroevent is of ze gewoon geen meerwaarde hebben in mijn ogen)
Sommige blokken meer dan het andere, maar dat is logisch. Daarnaast idd de week voor het tentamen minder, maar dat is ook afhankelijk van hoeveel tijd je er zelf in stopt.
Overgens gaan ze in R'dam wel naar een nieuw curriculum, dus het wordt misschien toch wel aardig anders dan wat ik had. Maar ik verwacht eigenlijk niet dat er enorm veel meer contacturen zullen komen.
Dank jullie,

Ik had het idee dat het enorm veel werk zou zijn en dat ik eigenlijk vrij weinig tijd over zou houden om uit te gaan enzo. Maar t klinkt net als school.. te veel vrije tijd (had ook maar 16 uur (50min) per week).

Niet dat het precies dezelfde werklast voor mij zal zijn, maar dat geeft me iig een idee dat ik nog wat tijd voor mezelf heb.
Oud 17-07-2008, 19:35
*Wally Woop*
*Wally Woop* is offline
Citaat:
Dankje dan ga ik mijn post maar eens ophalen binnenkort.
Gefeliciteerd alle andere ingelootten (dat woord is denk ik verkeerd geschreven..)
Ik heb trouwens de VU vanmiddag even gebelt, maar je moet in ieder geval je inschrijving via studielink verder afmaken. En het bewijs van toelating hoef je pas mee te sturen met je aanmeldt-pakket wat je van de VU krijgt. En als het goed is krijgen we die binnen 2 weekjes
Oud 17-07-2008, 21:01
hetstuudje
hetstuudje is offline
Bericht van toelating binnen, kan niet wachten tot ik de uni binnen mag wandelen lol en de introweek.
Oud 18-07-2008, 14:07
*Wally Woop*
*Wally Woop* is offline
Ja introweek ik ga ook meedoen
Oud 18-07-2008, 15:42
KonijnFrits
KonijnFrits is offline
Hee iedereen,

Gratz met ingeloot zijn!
Weet iemand wanneer het introweekend van de VU is?
Ik dacht 23 en 24 augustus maar ik weet het niet zeker...

Ik heb trouwens net het bewijs van toelating al meteen opgestuurd!
Ik wist niet dat je daarmee mocht wachten tot je de rest kreeg lol.
Oud 18-07-2008, 16:22
Verwijderd
De VU introductieweek is 18-21 augustus!
Zie deze link. Programma ziet er goed uit!

Laatst gewijzigd op 18-07-2008 om 16:29.
Oud 18-07-2008, 21:53
hetstuudje
hetstuudje is offline
Ik snap niet echt wat ik moet doen met die bewijs van toelating.

Ik heb vervolg gegeven op studielink, en die collegegeld machtiging afgedrukt. Er stata op dat je het naart een bepaald adres moet sturen.

Maar krijgen we dan een pakket(inschrijvings-) ofzo, en moeten we daarmee de toelatingsbewijs versturen?

(Erasmus)
Oud 20-07-2008, 15:59
KonijnFrits
KonijnFrits is offline
Ik heb al het inschrijvingspakket van de universiteit gekregen, het bewijs van toelating moet je inderdaad samen met dat ingevulde pakket terugsturen naar de universiteit.
Oud 21-07-2008, 16:55
hetstuudje
hetstuudje is offline
Heb je de inschrijving gekregen nadat je het collegegeld hebt betaald?? Of had je de inschrivingpakke zomaar gekregen?? Ik heb vandaag dat blaadje van collegegeld afgedrukt en opgestuurd.

Ik had ergens gelezen dat iemand gelijk de toelatingsbewijs heeft gestuurd, hoe kan dat?? Want ik heb geen inschrivingspakket gehad?? Of kan je dat daar zonder ook?

En ohja, hebben jullie ook al zo een blad gehad over herinschrijven? Dat is toch niet voor ons bedoeld of wel? Ik dacht dat het voor mensen was die al dqara op school zaten...en voor next year moeten inschrijven??

@Erasmus-studenten

Laatst gewijzigd op 21-07-2008 om 17:01.
Oud 21-07-2008, 17:27
studente*
studente* is offline
Citaat:
Heb je de inschrijving gekregen nadat je het collegegeld hebt betaald?? Of had je de inschrivingpakke zomaar gekregen?? Ik heb vandaag dat blaadje van collegegeld afgedrukt en opgestuurd.

Ik had ergens gelezen dat iemand gelijk de toelatingsbewijs heeft gestuurd, hoe kan dat?? Want ik heb geen inschrivingspakket gehad?? Of kan je dat daar zonder ook?

En ohja, hebben jullie ook al zo een blad gehad over herinschrijven? Dat is toch niet voor ons bedoeld of wel? Ik dacht dat het voor mensen was die al dqara op school zaten...en voor next year moeten inschrijven??

@Erasmus-studenten

ik zal even wat vragen beantwoorden van je, tenminste in hoeverre ik alles heb van de Erasmus Ik heb momenteel nog geen inschrijvingspakket ontvangen, maar verwacht dat vrij snel aangezien ik hier lees dat de VU het al heeft (en krijgen telkens eerder post). Ik heb ook nog geen collegegeld betaald, dat ga ik vandaag doen, maar daar zal het niet aan liggen, want dat mag je betalen tot 1 september ofzo Het toelatingsbewijs stuur ik mee met de benodigde inschrijfformulieren.. Dat herinschrijving forumlier vond ik ook heel raar maar dat heb je volgens mij helemaal niet nodig... dat is voor studenten die naar het tweede jaar gaan.. hopelijk zijn zo wat vragen van je beantwoord, ik hoor wel als je er nog meer hebt
Oud 22-07-2008, 10:03
Ieke
Ieke is offline
Moeten jullie je ook niet via studielink inschrijven? Ik heb me net voor het erasmus heringeschreven en dat moet gewoon via studielink. En je kan daarvanaf je ook je machtiging printen die je dan moet opsturen, dus ik kan me voorstellen dat je dan ook je toelatingsbewijs moet meesturen terwijl je je inschrijft via studielink.
Ik zou daar eens kijken, jullie hadden toch al inloggegevens enzo? Anders gewoon even bellen, je moet niet te lang wachten met inschrijven. Als iemand het hier doet is het meteen duidelijk voor iedereen.
Oud 22-07-2008, 10:44
hetstuudje
hetstuudje is offline
Ik heb net gebeld. Herinschrijven is alleen mensendie al studeren dus niet voor nieuwkomers. Als je inschrijvingsverzoek hebt ingediend, dan krijg je van de universiteit een inschrijvingspakket, waarin je het toelatingsbewijs moet doen en versturen. Ik heb alleen niet over collgegelgeld geraagd..

OIk heb bij studielink het volgende staan; zie bijlage.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg kkk.JPG (57.4 KB, 16x gelezen)
Oud 22-07-2008, 12:08
KonijnFrits
KonijnFrits is offline
Citaat:

@Erasmus-studenten

Hee, ik heb het inschrijvingspakket inderdaad zomaar gekregen. En ik was het die gelijk het toelatingsbewijs gestuurd had. In de informatie die daarbij zat stond dat het naar de studentenadministratie van de universiteit moest. Ik heb het adres toen opgezocht op internet. Maar het blijkt dus dat je je toelatingsbewijs gewoon met het inschrijvingspakket op mag sturen! Dat staat erin namelijk. De betalingsmachtiging kun je ook daarbij opsturen, maar als je het al gedaan hebt is dat ook niet erg! Ik zou dan wel even bij je inschrijvingspakket zetten (zodra je het opstuurt) dat je de machtiging al eerder opgestuurd hebt.

Je zult dus gewoon nog even geduld moeten hebben tot je je inschrijvingspakket van Erasmus hebt... En dan wijst alles zich vanzelf!

(VU)
Oud 22-07-2008, 12:21
KonijnFrits
KonijnFrits is offline
Citaat:
Moeten jullie je ook niet via studielink inschrijven? Ik heb me net voor het erasmus heringeschreven en dat moet gewoon via studielink. En je kan daarvanaf je ook je machtiging printen die je dan moet opsturen, dus ik kan me voorstellen dat je dan ook je toelatingsbewijs moet meesturen terwijl je je inschrijft via studielink.
Ik zou daar eens kijken, jullie hadden toch al inloggegevens enzo? Anders gewoon even bellen, je moet niet te lang wachten met inschrijven. Als iemand het hier doet is het meteen duidelijk voor iedereen.
Bij studielink moet je inderdaad een aantal stappen doorlopen. Als je inlogt zie je vanzelf bij mijn inschrijvingen wat je nog moet doen (die icoontjes). Zo moet je bijvoorbeeld gegevens invoeren voor een machtiging voor collegegeld. Ook als je zoals in mijn geval al aan een andere universiteit studeert en daar collegegeld hebt betaald (je hoeft maar 1 keer te betalen) moet je dit doen. Ze kunnen pas geld afschrijven als je je handtekening hebt gezet. Het gaat erom dat je de stap doorloopt.

Maar wat hier los van staat is inschrijven aan de universiteit zelf. Dat moet ook. De universiteit stuurt een pakket op dat je terug moet sturen met alle ingevulde gegevens die ze van je willen hebben. Ook moet je dingen bijvoegen.

Bij mij staat trouwens op studielink: "machtiging te versturen door de onderwijsinstelling". Ik ga aan de VU studeren. Erasmus moet hem zelf uitprinten zag ik. Hebben jullie dat ook, dat de universiteit hem opstuurt? (VU-ers)
Oud 22-07-2008, 16:00
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Ik heb net gebeld. Herinschrijven is alleen mensendie al studeren dus niet voor nieuwkomers. Als je inschrijvingsverzoek hebt ingediend, dan krijg je van de universiteit een inschrijvingspakket, waarin je het toelatingsbewijs moet doen en versturen. Ik heb alleen niet over collgegelgeld geraagd..

OIk heb bij studielink het volgende staan; zie bijlage.
Bij mij is dat bericht dat ik mijn verzoek tot herinschrijving heb ingediend. Verder komt er totaal geen papier meer aan te pas, afgezien van de machtiging die ik van internet zelf moet uitprinten. (en dat kon pas nadat het verzoek was ingedient en de uni vaststelde hoeveel ik moest betalen)

Ik zou oppassen met het vergelijken van andere universiteiten, de ene is verder met studielink dan de andere. Dus daarom zou ik voor de erasmus niet zomaar wachten op een inschrijvingspakket omdat de mensen van de VU dat krijgen. Gewoon even goed uitzoeken en des noods even bellen.

Maar als ik jou stukje dus goed begrijp moet je je inschrijvingsverzoek voor het erasmus dus via studielink doen?
Herinschrijven is voor ouderejaars en dat moet ieder jaar opnieuw. (Via studielink sinds vorig jaar) Gaat voor jullie nu niet op, maar ik dacht omdat de herinschrijvingen via studielink lopen is de kans dat de inschrijvingen ook via studielink lopen. Vandaar dat ik het poste dat jullie niet zitten te wachten op een pakket papier terwijl je met studielink moet beginnen ofzo.
Oud 22-07-2008, 17:53
*Wally Woop*
*Wally Woop* is offline
Citaat:
Bij mij staat trouwens op studielink: "machtiging te versturen door de onderwijsinstelling". Ik ga aan de VU studeren. Erasmus moet hem zelf uitprinten zag ik. Hebben jullie dat ook, dat de universiteit hem opstuurt? (VU-ers)
Voor de VU moet je online op http://collegegeld.vu.nl een machtiging invullen, uitprinten en opsturen. Dit kan ook met je inschrijfpakket of gewoon apart verstuurd worden naar de studenten balie. Dus je krijg de machtiging niet thuisgestuurd, je moet hem zelf online even invullen
Het spreekt voorzich als je naar die site gaat
Oud 23-07-2008, 07:19
Dsj
Dsj is offline
Krijg je van de VU pas een bewijs van inschrijving nadat je de machtiging hebt ingevuld?

Edit: ik heb vandaag wel een studentenkaart gekregen. In de brief staat dat dat geen bevestiging van je inschrijving is. Wat is dat dan wel? Krijg daar apart nog een brief over? Of telt dat van de Ib-groep ook?

Laatst gewijzigd op 23-07-2008 om 16:44.
Oud 23-07-2008, 18:14
Verwijderd
Je krijgt nog een aparte brief met een bewijs van inschrijving. Is een kartonnen kaartje met wat plastic eromheen. Deze komt volgensmij inderdaad pas nadat je collegegeld hebt betaald. De studentenkaart die je gehad hebt, gebruik je alleen om je te legitimeren bij tentamens.
Oud 23-07-2008, 18:48
*Wally Woop*
*Wally Woop* is offline
@ Jeroenjeroen
Heb jij je bewijs van inschrijving al binnen dan? Dat is snel dan
Oud 23-07-2008, 19:04
Verwijderd
Nee nog niet.. heb het inschrijvingspakket nog niet eens opgestuurd. (moet het nog gaan ophalen in adam)
Maar ik spreekte in mijn vorige post uit ervaring van vorig jaar
Oud 23-07-2008, 19:07
*Wally Woop*
*Wally Woop* is offline
Aha oke, ik denk al dat is snel!
Mijn pakket net helemaal klaar... Misschien dat ik het morgen even langs ga brengen, moet toch daar in de buurt zijn. En anders gewoon op de post
Maar krijg je dat bericht een beetje snel trouwens?
Oud 24-07-2008, 09:03
Dsj
Dsj is offline
Citaat:
Je krijgt nog een aparte brief met een bewijs van inschrijving. Is een kartonnen kaartje met wat plastic eromheen. Deze komt volgensmij inderdaad pas nadat je collegegeld hebt betaald. De studentenkaart die je gehad hebt, gebruik je alleen om je te legitimeren bij tentamens.
Aah, okee! Bedankt Dan zal ik dat maar eens gaan doen
Oud 24-07-2008, 10:50
hetstuudje
hetstuudje is offline
Ik had een mail gestuurd ove rhet inschrijvingspakket van Erasmus en kreeg het volgende bericht terug:

Beste student,

Je krijgt geen inschrijfpakket, de EUR heeft dat ten onrechte nog laten vermelden, je moet je lotingsbewijs verzilveren via Studielink.

--
met vriendelijke groet,

DienstenCentrum Onderwijs JV

Erasmus MC
tel: 010-7043524
fax: 010-7044680
E-mail: dco@erasmusmc.nl
http://www.erasmusmc.nl

Wat houdt dat verzilveren in?? Ik heb gister het toelatingsbewijs gestuurd.
Oud 24-07-2008, 11:29
Ieke
Ieke is offline
Ik denk dat het gewoon neerkomt op inschrijven via studielink. Zou er gewoon aan beginnen en dan zal ook wel duidelijk worden wat je moet je toelatingsbewijs moet.
Oud 24-07-2008, 12:02
pino123
pino123 is offline
vorig jaar hoefde ik het lotingsbewijs niet eens op te sturen, als je via studielink moet inschrijven. Het gaat dan via de IBG, waar staat geregistreerd dat je bent ingeloot. Ik heb de mijne zelfs nog!
Oud 24-07-2008, 14:07
vichog
vichog is offline
Citaat:
Ik denk dat het gewoon neerkomt op inschrijven via studielink. Zou er gewoon aan beginnen en dan zal ook wel duidelijk worden wat je moet je toelatingsbewijs moet.
De VU wil dat je het meestuurt met het inschrijvingsformulier, anders verwerken ze je niet eens.
Oud 24-07-2008, 15:09
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
De VU wil dat je het meestuurt met het inschrijvingsformulier, anders verwerken ze je niet eens.
Maar zoals hier al staat krijg je geen inschrijvingspakket bij de EUR. Het is gewoon anders dan bij de VU. Studielink komt neer op digitaal, waarbij je je machtiging wel moet uitprinten en opsturen. Als ze willen dat je je toelatingsbewijs opsturen zullen ze dat bij studielink heus wel melden.
Oud 24-07-2008, 17:49
studente**
studente** is offline
Op de site van de Eramus Universiteit staat het volgende:

Ingeloot?

Je lotingsbewijs dien je op te sturen naar:

Erasmus Universiteit Rotterdam

Afdeling CBI

Postbus 1738

3000 DR Rotterdam

17 juli 2008

Dus ik zou je plaatsingsbewijs toch maar even opsturen!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten