Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
gisteren jambalaya met kip en scampi
vandaag pasta met tonijn, courgette en paprika morgen kipcurry met paprika -------------------- pasta met tonijn, courgette en paprika was superlekker! voor drie personen: - twee ajuinen en vier teentjes look stoven - 'n courgette wassen en in blokjes bij de ajuin gooien, meestoven - ne gele paprika wassen en in blokjes bij de ajuin en de courgette gooien, meestoven - paar lepels water bijdoen en vijf minuutjes laten doen met een deksel op de pot - ondertussen met een klont boter en een lepel bloem roux maken en met kippebouillon aanlengen tot ge een romige saus krijgt (goed roeren of ge krijgt klontjes) (*) - sauske bij de groenten kappen - blik tonijn (300gr uitlekgewicht) beetje uiteendoen met een vork en in de saus gooien - kruiden met versgemalen peper, zout, oregano en tijm, en dan wat laten pruttelen - ondertussen 400 à 500gr pasta koken (in 't recept staat macaroni, maar gaat met alle pasta natuurlijk) (*) in 't recept staat dat ge er gewoon 250ml room moet opkappen, maar ik heb iets tegen room, da's direct zo zwaar, vandaar dat ik mijn sauskes altijd zo maak... Laatst gewijzigd op 21-07-2008 om 20:00. |
![]() |
|
Na een paar dagen van slecht en ongezond eten eindelijk weer zelf gekookt.
Lasagne met zelfgemaakte saus (veel tomaatdingen, kidneybonen, mais, champgnons en olijven)
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
Wat eten we vandaag? #2 Mr Soija | 500 | 31-03-2017 17:47 | |
Verhalen & Gedichten |
Een derde gedachte, (verhaal, nog niet af). Noor-91 | 3 | 26-01-2006 09:55 | |
Verhalen & Gedichten |