Advertentie | |
|
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het liefste zou ik zien dat Nederland gebruik ging maken kernenergie voor de hoofdmoot, ondersteund door een af te bouwen gebruik van fossiele brandstoffen, plus andere dingen, strikt afgewogen op hun kosten. Met die mix kun je dan je verlaten op onderzoek. Zonne-energie en kernfusie zijn twee voorbeelden van energievormen die nu nog niet economisch toepasbaar zijn. Ook besparing door andere vooruitgang kun je aan denken. Voorbeeld: Netwerk heeft een uitzending gehad over iemand die een busmotor uitvond die minder dan de helft van de brandstof gebruikte. Nu is die man vast niet heilig, maar waarom is er nog helemaal niet naar gekeken, en waarom blazen de bussen van GVU nog steeds zonder roetfilters met 90+ decibel met hun motoren uit de jaren '80 onder mijn raam voorbij? Kernenergie maakt nu al een heel groot deel uit van de Nederlandse stroomvoorraad, eindeloos veel meer dan alle windenergie opgeteld. Het enige dat we moeten doen is stoppen tegen onszelf te liegen, en het zelf bouwen in plaats van de Fransen goed geld te betalen om het voor ons te doen. In Duitsland zie je ook dat de CDU hun CO2 uitstoot terug wil brengen. Volgens plan moeten meer dan de helft van de Duitse kerncentrales dicht, en wordt er niets nieuws gebouwd. De CDU en hun linkse partners zijn nu in een fel gevecht gewikkeld, waarbij het CDU die centrales open wil houden en nieuwe wil bouwen zodat ze kolen en olie naar de achtergrond kunnen verbannen.
||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
met onafhankelijkheid doel ik overigens niet persé op een nederlandse onafhankelijkheid maar zit ik meer richting europa te denken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
ik ben niet tegen kernenergie hoor... vind het alleen een beetje vreemd dat we wel in staat waren te polderen op wind, maar er verder geen moderne toepassing voor kunnen vinden, volgens jou dan.
|
Na een tweede schandaal waarin bleek dat hij niet alleen inbraken pleegde, maar tevens werkte bij een blad dat privegegevens van ambtenaren publiceerde zodat die gebruikt konden worden voor geweld en intimidatie door milieuextremisten, bleek het de druppel te zijn die de emmer deed overlopen:
Tweede Kamerlid Duyvendak stapt op Groenlinks-Kamerlid Duyvendak verlaat de Tweede Kamer. Op een persconferentie in Den Haag zei Duyvendak dat hij niet meer kan functioneren na de commotie over zijn verleden als actievoerder. In een boek zegt Duyvendak dat hij in 1985 als milieuactivist heeft meegedaan aan een inbraak in het ministerie van Economische Zaken. Vandaag werd bekend dat topambtenaren geïntimideerd zijn, van wie de namen en adressen in een actieblad waren gepubliceerd. Duyvendak zei dat hij daarvan niets afwist. Duyvendak zegt zijn Kamerlidmaatschap nu op, om de handen vrij te hebben om zijn verdediging te voeren. http://www.nos.nl/nos/artikelen/2008...CFD602C69.html Vraag rest waarom Groenlinks dit altijd heeft laten lopen. Of wisten ze niet eens met wie ze te maken hebben? Overigens is de oproep van Duyvendak destijds serieus genomen, en pleegden diens vrienden een moordaanslag op een topambtenaar door te proberen zijn huis met familie en al in brand te steken. Elsevier, nooit te beroerd om zaken op een rij te zetten als dat politieke opponenten niet goed uit komt, heeft een Dossier Duyvendak opgebouwd.
Laatst gewijzigd op 15-08-2008 om 00:13. |
![]() |
||
Citaat:
vraag is hoe serieus moet je een groepering nemen die beweert dat de eco-doelstellingen niet gehaald worden dankzij het grote boze bedrijfsleven, terwijl de technische sector wel een mogelijkheid ziet die reductie te behalen en het kabinet anno 2008 al bij voorbaat hebben opgegeven. aansluitende vraag is hoe serieus moet je personen in de politieke arena vanuit die hoek nemen, een beetje jammer want met kritiek zelf is niets mis, zolang het gefundeerd is. opgeruimd staat netjes wat mij betreft.
Laatst gewijzigd op 15-08-2008 om 00:32. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
VAN FRITES KRIJG JE DODELIJKE KANKER EN JE WORDT NOG DIK OOK
||
Citaat:
http://www.arbo.nl/downloads/kankerv...offen.pdf/view
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
en ik heb die post verwijderd want het staat dus in veel gevallen kennelijk niet in de productinformatie. overigens is nog maar de vraag in hoeveree dat soort lijsten door de voedingsmiddelen- en andere industriën is beinvloed en of er überhaupt wel iets is waar je tegenwoordig geen kanker van krijgt.
||
![]() |
Citaat:
Mocht je het zo interessant vinden dat je de allerlaatste onderzoeken wil nalezen, moet je even kijken op pubmed.org. Ervaring met universitaire cq. wetenschappelijke zoekmachines is wel vereist..
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
'Minder aanmeldingen pabo'
DEN HAAG - Het aantal studenten dat dit jaar een studie begint aan de pabo zal minder zijn dan vorig jaar. De HBO-raad schrijft de daling van het aantal aanmeldingen toe aan de zwaarte van de opleiding. Momenteel hebben zich 10,8 procent minder kandidaten aangemeld dan in 2007, blijkt woensdag uit gegevens van de Informatie Beheer Groep (IBG). Maar de HBO-raad zegt dat dat percentage niet veel zegt, omdat de aanmeldingsprocedure anders is dan vorig jaar. Door de rekentoets die aanstaande studenten moeten afleggen, is de opleidng zwaarder geworden. http://www.ad.nl/binnenland/2542351/...ngen_pabo.html Jaja, je leest het goed: een toets op basisschoolniveau verhoogt de moeilijkheidsgraad... ![]()
||
Citaat:
Maaruh, die Pabo rekentoets ligt onder het niveau van Wiskunde A, zelfs op VMBO niveau. Zaken als machtsverheffen, worteltrekken etc komt er niet eens in voor, het gaat puur om de basisschool vaardigheden van optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen. En bij vermenigvuldigen en delen wordt er niet gerekend achter de komma. Het AD had destijds een equivalent van die Pabo toets (alles meerkeuze) online staan. Ik klikte er met een half oog op mijn spelletje in het windowtje ernaast in vijf minuten doorheen met mijn 6,3 voor Wiskunde A op het VWO, en haalde een 9,3. Ik meen me te herinneren dat een groot deel van de Pabo studenten zelfs voor de herkansing zakte, en zelfs mensen wisten te zakken voor de tweede herkansing. ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
En zo werkt het voor veel mensen. In geval van de Pabo hoeft men ook niet al te veel te weten van wiskunde om het beroep goed te kunnen uitvoeren. Basisschoolniveau foutloos plus een leerjaar of twee van de middelbare school extra om hoogbegaafde leerlingen te kunnen helpen, maar verder ook niet. Het schrijnende aan het verhaal is dat ze zelfs dat niet kunnen.
|
Duyvendak krijgt taart in gezicht
Wijnand Duyvendak van GroenLinks heeft bij de presentatie van zijn boek in Amsterdam een taart in zijn gezicht gekregen. De taartgooier en twee anderen zijn gearresteerd. Mogelijk hoorden ze bij een extreemrechtse actiegroep. Nadat hij zich had opgefrist ging Duyvendak door met de presentatie van zijn boek "Klimaatactivist in de politiek". Hij zei dat hij met iedereen in debat wil, ook met de taartgooiers. Duyvendak kwam in opspraak door een persbericht over zijn betrokkenheid in 1985 bij een inbraak in het ministerie van Economische Zaken. Na het reces komt hij niet terug als Kamerlid. http://www.nos.nl/nos/artikelen/2008...48C011879.html En Duyvendak, die krap 20 jaar geleden opriep om een onschuldige ambtenaar met zijn hele gezin te vermoorden, beweerde achteraf dat dit 'geweld tegen personen' ontoelaatbaar is. ![]() Ik ben er nog niet helemaal uit of Duyvendak en medestanders of de extreem-rechtse actievoerders het meest kansloos zijn.
|
zomg.. nog even over die pabo rekentoets.. ik heb er hier eentje gevonden:
http://www.tomkooij.nl/downloads Als je die niet met je ogen dicht kan maken, dan hoor je inderdaad niet voor de klas te staan ![]()
||
Citaat:
Technische en wiskundige mensen zijn vaak minder geschikt voor die beroepen. maar zo'n laag niveau...
||||
Citaat:
Dat wiskunde onbelangrijk is lijkt me kul, dit dus: Citaat:
![]() Citaat:
![]()
||
Citaat:
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Neemt niet weg dat het voor sommige mensen onbelangrijk is, maar dat het an sich onbelangrijk is dat klopt niet.
||
Citaat:
punt is dat we niet erg kieskeurig kunnen zijn en je toch nog flink in de wereld der wiskunde mag duiken na groep 8. maar een beetje hoofdrekenen moet iedereen kunnen. personen met specifieke afwijkingen stuur je dan naar de persoon op een school die wel enig rekentalent heeft, al is het meestal toch wel voorspelbaar wat daarmee gebeurt. Pim kreeg ook een taart
|||
Citaat:
![]() 84321 + 39 + 804 + 97 = (Welke handige manier gebruik je)? ![]() Citaat:
![]()
||
Citaat:
het is zo'n moeite te oefenen voordat je een toets krijgt.
|
Hangt er ook van af op wat voor manier je er in duikt. Het wiskundige vak op mijn opleiding waarin je leert rekenen voor onderzoek staat al jaren bekend als hét vak waar mensen voor zakken. Slagingspercentages van 30-40% zijn geen uitzondering heb ik begrepen.
Maar goed, een docent probeerde de verwachtingswaarde uit te leggen, waarmee je klaarblijkelijk kon controleren of een onderzoeksuitkomst het gevolg was van een factor, of dat het toeval was. De man brabbelde twee a drie minuten minuten gehaast Chinees, gevolgt door 'zijn er nog vragen?'. Niemand begreep er iets van. Het regende daarna net als alle jaren onvoldoendes op het tentamen. Ik bracht het er nog aardig van af die vraag. Waarom? Mijn wiskundeleraar van de middelbare school, die na vier jaar onderpresteren mijn wiskunde gered heeft, had een talent voor uitleggen. Hij riep alleen maar "De verwachtingswaarde doet wat je ervan verwacht", en vreemd genoeg begreep iedereen daarna wat er met de opgaven moest gebeuren.
|||
Citaat:
professioneel ervaringsdeskundige in de schizofrenie Leg uit ![]() Het is ook niet makkelijk, maar ik denk dat motivatie ook belangrijk is, voor mijn laatste wiskundemodule had ik net een 6 omdat ik toen al wist dat ik het nooit meer nodig ging hebben Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' T_ID | 500 | 30-06-2007 10:06 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' T_ID | 500 | 09-04-2007 17:12 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' T_ID | 500 | 20-03-2007 12:05 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' naam onbekend | 501 | 26-11-2005 23:55 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' T_ID | 500 | 18-07-2005 00:38 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' T_ID | 500 | 02-06-2005 14:02 |