Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2008, 18:57
Swlabr
Swlabr is offline
Oud 04-09-2008, 18:58
TopDrop
TopDrop is offline
Oud 04-09-2008, 18:58
Verwijderd
awwwww jullie zijn schattig
Oud 04-09-2008, 18:59
Verwijderd
Wie?
Oud 04-09-2008, 18:59
Verwijderd
Citaat:
24 uur geen licht zien of een week de tijd niet weten?
wat een poepkeuze, Lisaaah
Oud 04-09-2008, 19:00
Verwijderd
hé, de letters in het quick reply-veld zijn groter dan de letters die we posten. irritant!!! jon naamzoek
Oud 04-09-2008, 19:00
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
wat een poepkeuze, Lisaaah
Ik heb deze vakantie wel een paar keer van donker tot donker geslapen zo ongeveer, dus dan is het iets van 36 uur geen licht
Oud 04-09-2008, 19:05
Verwijderd
Waarom is het een poepkeuze
Verwijderd
te moeilijk. net als doof of blind.
Verwijderd
Ow
Oud 04-09-2008, 19:06
Verwijderd
Ik ga voor blind hoor. Ik haat het stilte in mijn hoofd te hebben ;x
Oud 04-09-2008, 19:07
TopDrop
TopDrop is offline
Ik ga voor doof hoor. Er zijn zoveel mooie dingen die je kunt zien. Het lijkt me wel lekker rustig zo zonder herrie.
Oud 04-09-2008, 19:07
Verwijderd
maar als je blind bent dan kan je veel minder goed voor jezelf zorgen dan als je doof bent.

ik zou muziek niet willen missen, maar ja, veel lol is er ook niet aan als je blind bent op een festival. niet meer mensen kijken, niet meer leuk kleertjes met kleurtjes kopen...
Oud 04-09-2008, 19:08
Verwijderd
De meesten gaan voor doof ja.
Oud 04-09-2008, 19:09
TopDrop
TopDrop is offline
Geen foto's meer kunnen maken Geen voorbijrazende vrachtwagens aan zien komen. Je kunt altijd nog wel leren liplezen. En hoe wil je blind internetten of tv kijken of autorijden of met de trein naar college? Of gewoon zelfs boodschappen doen als je niet kunt zien wat je vast hebt?
Oud 04-09-2008, 19:14
Verwijderd
Blabla.
Verwijderd
Ik word al gek als ik aan één oor niks meer hoor.
Verwijderd
ik had een heel verdrietig verhaal getypt over nieuwe cd's, stemmen, zingen, concerten en festivals, maar ik wiste het per ongeluk.
Oud 04-09-2008, 19:16
TopDrop
TopDrop is offline
Het is allebei kut, maar blind lijkt me gewoon kutter
Oud 04-09-2008, 19:20
Verwijderd
Oud 04-09-2008, 19:21
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Geen foto's meer kunnen maken Geen voorbijrazende vrachtwagens aan zien komen. Je kunt altijd nog wel leren liplezen. En hoe wil je blind internetten of tv kijken of autorijden of met de trein naar college? Of gewoon zelfs boodschappen doen als je niet kunt zien wat je vast hebt?
Doof autorijden is ook niet echt veilig. Je hoort eventuele ambulances/polities niet aankomen enzo. En wat wil je op college doen als je de helft niet kan volgen omdat er niet duidelijk genoeg gearticuleerd wordt?
Oud 04-09-2008, 19:24
Verwijderd
Ik zou gewoon stoppen met alles en dan geniaal pianist worden
Oud 04-09-2008, 19:24
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Doof autorijden is ook niet echt veilig. Je hoort eventuele ambulances/polities niet aankomen enzo. En wat wil je op college doen als je de helft niet kan volgen omdat er niet duidelijk genoeg gearticuleerd wordt?
Dat ben ik met je eens. Maar blind autorijden is helemaal onmogelijk. En op je college moet je maar helemaal vooraan gaan zitten, de slides meelezen, het goed voorbereiden door de te bestuderen stof gelezen te hebben en tegen de docent vertellen dat je graag wilt dat hij/zij duidelijk praat. Tsja.

Als je blind bent kun je de boeken die bij de stof horen weer heel moeilijk doornemen en kun je de slides ook niet zien enzo.
Oud 04-09-2008, 19:26
Verwijderd
Ik ga ook voor doof, want dan kun je heel veel dingen wel zelf nog, bv. met de trein enzo. En je kan nog heel veel lezen en dus leren, als je blind bent is dat erg lastig, dan moet je al luisterboeken hebben (braille is écht heel lastig, maar heel weinig blinden kunnen goed braille lezen) en dan is leren érg moeilijk.
Oud 04-09-2008, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Dat ben ik met je eens. Maar blind autorijden is helemaal onmogelijk. En op je college moet je maar helemaal vooraan gaan zitten, de slides meelezen, het goed voorbereiden door de te bestuderen stof gelezen te hebben en tegen de docent vertellen dat je graag wilt dat hij/zij duidelijk praat. Tsja.

Als je blind bent kun je de boeken die bij de stof horen weer heel moeilijk doornemen en kun je de slides ook niet zien enzo.
En je kan ook altijd nog aantekeningen van iemand overnemen ofzo..
Oud 04-09-2008, 19:29
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
En je kan ook altijd nog aantekeningen van iemand overnemen ofzo..
Of naderhand nog verduidelijking aan de docent vragen ofzo. Of iemand anders. Inderdaad ja
Oud 04-09-2008, 19:30
Verwijderd
Citaat:
Of naderhand nog verduidelijking aan de docent vragen ofzo. Of iemand anders. Inderdaad ja
Oh en je kan dan natuurlijk ook gewoon mailen enzo, dat vergat ik even
Oud 04-09-2008, 19:33
Verwijderd
Ik ga die meisjesfilm op Net 5 maar kijken, denk ik
Oud 04-09-2008, 19:33
Verwijderd
Ja zég.
Oud 04-09-2008, 19:55
Verwijderd
Aargh, het ventiel van mijn achterwiel is kapot. Nu kan ik vanavond dus nóg niet fietsen.
Oud 04-09-2008, 19:56
Hanneke
Hanneke is offline
Hm, een boek-filmvergelijking schrijven zonder het boek gelezen te hebben en met maar de helft van de film gezien te hebben. Dat is niet erg makkelijk.
Oud 04-09-2008, 20:07
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Als je blind bent, kan je nog wel naar een gewone school en met mensen omgaan. En je kan muziek luisteren. Maar je kan dan weer geen gezichten zien of tekeningen maken, of over het algemeen dingen zien.
Ik zou persoonlijk, denk ik, liever blind zijn, maar dat weet ik natuurlijk ook niet zeker. Ik kies liever niet!
Ik ken wel een jongen die blind is, die zit nu in zijn examenjaar gymnasium en heeft bij mij op toneel gezeten.

Oh en @ Biertank, ik heb laarzen tot onder mijn knie en dan zie je niet dat het een legging is.

Ik krijg opeens zin om hele rare kousen te gaan kopen ofzo. Wat een inspiratie opeens.
Oud 04-09-2008, 20:08
Verwijderd
Ik kies natuurlijk ook liever niet, maar ik denk ook dat ik eerder voor blind zou gaan dan voor doof.
Oud 04-09-2008, 20:14
Cherry Springs
Omg wat een stom fransboek heb ik. Zeggen ze bij een uitleg over de Passé Simple dat je die moet kunnen herkennen in teksten zodat je weet in welke tijd het zich afspeelt. Zetten ze er niet bij hoe je die herkent.
Oud 04-09-2008, 20:15
TopDrop
TopDrop is offline
Oud 04-09-2008, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Omg wat een stom fransboek heb ik. Zeggen ze bij een uitleg over de Passé Simple dat je die moet kunnen herkennen in teksten zodat je weet in welke tijd het zich afspeelt. Zetten ze er niet bij hoe je die herkent.

Is het Grandes Lignes?
Oud 04-09-2008, 20:17
Cherry Springs
Ja!
Het is maar goed dat ik een boekje van Wolters heb besteld, waarin alles uitgelegd staat. Daar kan ik meer mee.
Oud 04-09-2008, 20:18
Hanneke
Hanneke is offline
Wij hadden ook Grandes Lignes!
Oud 04-09-2008, 20:19
Verwijderd
Ik had ook Grandes Lignes vroeger en ik vond het echt een waardeloze methode.

Maar het állerslechtst was Neuer Deutscher Wortschatz voor Duits.
Oud 04-09-2008, 20:21
TopDrop
TopDrop is offline
Wij hadden Neue Kontakte voor Duits. En Omnibus voor Frans ofzo. Het zoog allebei.
Oud 04-09-2008, 20:21
Cherry Springs
Omg ik dacht dat Grandes Lignes een nieuwe methode was die mijn jaar als eerste kreeg! De hele school voor mij had d'Accord.

Ik weet niet wat ik had voor Duits. Iets met een cartoon-vlammetje dat dan Flämmchen heette.

EDIT: Neuer Kontakte! Dat ja!
Oud 04-09-2008, 20:23
TopDrop
TopDrop is offline
Met de spic- o-tek enzo
Oud 04-09-2008, 20:23
Verwijderd
Wij hadden verder Neue Welle, en dat werd later Neue Kontakte, voor Duits. Maar in de vierde, vijfde en zesde moesten we ook woordjes en zinnen leren uit een speciaal boekje, en dat heette Neuer Deutscher Wortschatz.
En daarin vonden ze het leuk om het expres allemaal heel ingewikkeld voor je te maken, door je eerst een woord te geven dat leek op een Nederlands woord, maar iets anders betekende. En dan vervolgens het woord erachteraan dat dan wél die betekenis had. Zodat je er lekker van in de war raakte.
Oud 04-09-2008, 20:25
TopDrop
TopDrop is offline
Bij Neue Kontakte mocht je bij toetsen een heel schema erbij houden met het overzicht van de naamvallen enzo WTF?! Zo leer je het toch nooit?
Oud 04-09-2008, 20:25
Cherry Springs
Het stomme van Neue Kontake was idd de Spickotek of zoiets, dat ze de vertaling er niet bij zetten. We hebben aardig wat tijd besteed aan het vertalen van die zinnetjes, die we dan in de klas op kopietjes kregen. Op zich was het niet zo moeilijk maar waarom zetten ze dat er niet meteen bij?

Dat schema vond ik wel fijn. Ik wilde toch niet door met Duits en anders had ik echt alleen maar onvoldoendes gehaald. Die lidwoorden en alles was ik zo slecht in.
Oud 04-09-2008, 20:26
Verwijderd
Citaat:
Ik wil wel eens een dure auto bekrassen
Vroeger, als we de hond uitlieten, lieten we die altijd tegen auto's pissen.
Oud 04-09-2008, 20:26
Hanneke
Hanneke is offline
Wij hadden Na Klar! voor Duits, geloof ik. En daarvoor (onderbouw) iets met een heel dik werkboek.

Ik ben van Na Klar niet helemaal zeker meer, eigenlijk.
Oud 04-09-2008, 20:27
Verwijderd
Dat was bij Neue Welle niet zo.

En wij hadden inderdaad wel een grammaticakaart die je soms nog bij toetsen erbij mocht houden.
Oud 04-09-2008, 20:28
Verwijderd
Wij hadden Neue Welle. En voor Frans Ça Bouge.
Oud 04-09-2008, 20:28
TopDrop
TopDrop is offline
Wij hadden ook de meest strontvervelende leraar ooit. En hij moest altijd mij hebben. Dan moesten we woordjes leren, en elke les ging hij ze aan mij vragen. ;\
Topic gesloten

Regels voor berichten