Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-07-2008, 20:39
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
ben vandaag weer geweest, alleen op maandag en donderdag mag ik vanaf 5 uur werken + halfuur maaltijd die door hun vergoedt word, op andere dagen vanaf half 6 werken met idd schipper, 10 minuten betaald pauze.
waarom? omdat op maandag en donderdag de supermarktmanager er niet is maar alleen de assistent-supermarktmanager.
vind het triest dat ze het zo doen maar ik heb als kleine pion weinig daar te zeggen.
Ik snap soms niet waar filialen moeilijk over doen. Ik zal eens een SSC aanmaken hierover.

GRTZ
Ivo
Oud 30-07-2008, 12:12
jatter
jatter is offline
Heey, ik wil bij AH werken, maar ik heb een paar vraagjes.

- Hoeveel verdien je als 15 jarige? Ik zag ergens 2,85, maar ik hoorde dat er een loonstijging was in de nieuwe CAO, klopt dat?

- Ligt het aan mij of doet het solliciteer pagina op AH.nl niet? Want steeds als ik op het knop 'Solliciteren' krijg ik een pagina met "Http Status Code: 400
Reason: Unknown or unsupported protocol version".

- En weet iemand of ze in één van de filialen in Schiedam nog mensen zoeken, voor de vulploeg? Ik zie op ah.nl wel vacatures, maar ik weet niet of deze recent zijn.

- Zo ja, is het dan beter om gewoon even langs te gaan of om te bellen?

- En ik ga op 15 augustus op vakantie. Kan ik dan beter voor of nadat ik op vakanite ben geweest solliciteren? (ik denk zelf na, want dan heb ik volgens mij meer vakantiedagen)

Laatst gewijzigd op 30-07-2008 om 13:01.
Oud 30-07-2008, 13:28
tonio
tonio is offline
- Hoeveel verdien je als 15 jarige? Ik zag ergens 2,85, maar ik hoorde dat er een loonstijging was in de nieuwe CAO, klopt dat?
Dat klopt van die loonstijging, iets van 3% volgens mij.

- Ligt het aan mij of doet het solliciteer pagina op AH.nl niet? Want steeds als ik op het knop 'Solliciteren' krijg ik een pagina met "Http Status Code: 400
Reason: Unknown or unsupported protocol version".
Denk dat je sowieso beter een sollicitatieformulier schriftelijk kan inleveren.

- En weet iemand of ze in één van de filialen in Schiedam nog mensen zoeken, voor de vulploeg? Ik zie op ah.nl wel vacatures, maar ik weet niet of deze recent zijn. Zo ja, is het dan beter om gewoon even langs te gaan of om te bellen?
Zijn bijna altijd wel mensen nodig, zou gewoon ff informeren bij het desbetreffende filiaal.

- En ik ga op 15 augustus op vakantie. Kan ik dan beter voor of nadat ik op vakanite ben geweest solliciteren? (ik denk zelf na, want dan heb ik volgens mij meer vakantiedagen)
Bij onze ah doen we niet aan vakantiedagen, als je niet werkt, krijg je gewoon niet uitbetaald (onbetaald verlof) en we meesten krijgen ook de vakantie-uren die ze opsparen per maand uitbetaald (superloon).
Oud 30-07-2008, 16:52
ikbenschipper1
Citaat:
En ik ga op 15 augustus op vakantie. Kan ik dan beter voor of nadat ik op vakanite ben geweest solliciteren? (ik denk zelf na, want dan heb ik volgens mij meer vakantiedagen)
Bij onze ah doen we niet aan vakantiedagen, als je niet werkt, krijg je gewoon niet uitbetaald (onbetaald verlof) en we meesten krijgen ook de vakantie-uren die ze opsparen per maand uitbetaald (superloon).
Franchise werk jij geloof ik toch tonio?

Verder maakt het niet heel veel uit je hebt toch nog geen vakantiedagen om op te nemen dus je uren die je op vakantie bent worden toch onbetaald verlof.
Oud 31-07-2008, 09:38
tonio
tonio is offline
Citaat:
Franchise werk jij geloof ik toch tonio?
Jep, kan natuurlijk zijn dat het bij ons iets anders wordt geregeld.
Oud 01-08-2008, 07:47
ikbenschipper1
Citaat:
Jep, kan natuurlijk zijn dat het bij ons iets anders wordt geregeld.
In WWM is het inderdaad iets anders hulpkrachten krijgen ADV meteen uitbetaald maar iedereen bouwt wel gewoon vakantie op.
Oud 20-08-2008, 16:15
Dimitriweezy
Dimitriweezy is offline
Hallo iedereen,

Ik heb morgen me kennismakingsgesprek voor vakkenvuller en wil wat dingen weten?
Wat is het minimum uur loon voor mij ? ( 15 jaar)
En hoeveel uur mag ik maximaal per week werken?
Iemand zei dat je een kaart kreeg en als iemand op die kaart boodschappen doet krijg jy 10% bonus op je loon, is dat zo?

alvast bedankt

Laatst gewijzigd op 20-08-2008 om 16:36.
Oud 21-08-2008, 15:46
AFC
AFC is offline
heej
wie weet hoe ik die voordeelkaart opnieuw kan aanvragen, want die van mij is kwijt...
Oud 22-08-2008, 13:19
ikbenschipper1
Citaat:
heej
wie weet hoe ik die voordeelkaart opnieuw kan aanvragen, want die van mij is kwijt...
Even naar je SMM gaan die kan een formulier op winkelweb hiervoor invullen.
Oud 22-08-2008, 20:08
Charina
Charina is offline
In oktober 2006 ben ik begonnen met vakkenvullen bij de AH, in augustus 2007 ben ik ook gaan kassa draaien en ik geloof vanaf de eerste week van september 2007 stond ik officieel in de planning van het kassateam (gewoon in alfabetische volgorde, niet onderaan) en niet meer bij houdbaar, want dat had ik dus vaarwel gezegd.
Nu zag ik vandaag op m'n loonstrookje staan functienummer bt/8103, en ik vond een oud loonstrookje van toen ik nog bij houdbaar werkte, met hetzelfde nummer erop, en volgens mij kan dat niet goed zijn, want 8103 was toch vakkenvuller las ik net?
Tot nu toe heeft dat niets uitgemaakt voor m'n loon, maar aangezien ik binnenkort officieel een jaar caissiere ben, zou ik dus (in principe automatisch) caissiere B moeten worden, wat dus behoorlijk wat meer verdient. Maar belemmert m'n functienummer dat niet? Want als vakkenvuller wordt je niet automatisch gepromoveerd, geloof ik.
Oh en trouwens: bij de verlenging van m'n contract in oktober 2007 kreeg ik alleen bericht dat m'n dienstverband met 1 jaar verlengd werd, geen woord gerept over "caissiere" of iets dergelijks...
Oud 23-08-2008, 11:36
serninpc
serninpc is offline
Volgens mij is bt/8103 de code voor "Vulploegmedewerker".
Dat stond er bij mij eerst ook, maar ik ben de laatste geweest in mijn filiaal die Verkoper B is geworden.
Dus het nummertje belemmert inderdaad je 'promotie'.
Maar het maakt tegenwoordig niet meer uit, want caissière b heeft geen financiële voordelen meer (hoorde ik van een collega).

Die verlenging is idd heel vaag. Ik kreeg een briefje in mn postvak met de zin "Conform de afspraak gemaakt op ...", terwijl ik die dag niet eens bij AH was.
Oud 23-08-2008, 14:47
ikbenschipper1
Citaat:
Volgens mij is bt/8103 de code voor "Vulploegmedewerker".
Dat stond er bij mij eerst ook, maar ik ben de laatste geweest in mijn filiaal die Verkoper B is geworden.
Maar het maakt tegenwoordig niet meer uit, want caissière b heeft geen financiële voordelen meer (hoorde ik van een collega).

Die verlenging is idd heel vaag. Ik kreeg een briefje in mn postvak met de zin "Conform de afspraak gemaakt op ...", terwijl ik die dag niet eens bij AH was.
verlengen gebeurd automatisch en is een standaard formulier voor er zijn zelden gesprekken tenzij er echt afspraken gemaakt worden. Die krijg je dus gewoon als hij verlengt is en de datum is dan de datum van maken van de brief

De B unctie heeft nog altijd financiele voordelen. Alleen word minder uitgegeven
Oud 23-08-2008, 22:25
Charina
Charina is offline
Citaat:
Fijn. Dus omdat ik met een ander, verkeerd nummertje in de computer sta (niemand die er indertijd aan gedacht heeft het even te veranderen) krijg ik zometeen minder betaald dan bijv. het meisje dat in dezelfde week als ik is ingewerkt? Terwijl ik evenveel, ja zelfs wel meer werkervaring heb, omdat ik daarvoor al bijna een jaar vakken heb gevuld?

In het filiaal waar ik werk wordt, voorzover ik weet, iedereen na een jaar bij de kassa caissiere B. En qua loon scheelt het een hoop ja.
Oud 24-08-2008, 15:23
Omgmewmewcat
Omgmewmewcat is offline
1,5 jaar gewerkt bij een AH. Gestopt, en werk nu een maand bij een andere AH. Ik vroeg me echter af hoe het zat met het verkoper B gedoe. Ik kan op elke afdeling van verkoopklaar staan, laden&lossen, met terminal omgaan en vul ver boven m'n vulnorm. Maar ja, ik heb nog nooit wat gehoord van dat verkoper B gedoe, tot gisteren wanneer een collega van me die een half jaartje bij AH werkt vertelde hoe hij "automatisch" verkoper B is geworden.

Echt verwarrend... Zal'k naar me leidinggevende stappen en erover vragen of zal dat weinig zin hebben? ;o
Oud 24-08-2008, 15:53
ikbenschipper1
Citaat:
1,5 jaar gewerkt bij een AH. Gestopt, en werk nu een maand bij een andere AH. Ik vroeg me echter af hoe het zat met het verkoper B gedoe. Ik kan op elke afdeling van verkoopklaar staan, laden&lossen, met terminal omgaan en vul ver boven m'n vulnorm. Maar ja, ik heb nog nooit wat gehoord van dat verkoper B gedoe, tot gisteren wanneer een collega van me die een half jaartje bij AH werkt vertelde hoe hij "automatisch" verkoper B is geworden.

Echt verwarrend... Zal'k naar me leidinggevende stappen en erover vragen of zal dat weinig zin hebben? ;o
ik zou dan zeker naar je leiding gaan ja

groet ivo
Oud 24-08-2008, 17:37
Omgmewmewcat
Omgmewmewcat is offline
Citaat:
ik zou dan zeker naar je leiding gaan ja

groet ivo
Ok, bedankt!!
Oud 24-08-2008, 18:59
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Proberen kan nooit kwaad.
Oud 31-08-2008, 02:27
michelw
michelw is offline
Hoi allemaal
ik ben nieuw op dit forum, dus zal gelijk wat over mijzelf vertellen

Ik ben Michel en werk sinds oktober 2007 bij AH1386 in Spijkenisse op houdbaar en vers. Ik ben sinds 14 juli 2008 verkoper B en ben enkele avonden in de week vulploegleider.

Nu heb ik een vraag. Ik heb op 29 maart 2008 een brief gekregen dat mijn contract tot 16 oktober 2010 verlengd wordt. Betekent dit dat ik verplicht ben om tot die tijd bij hetzelfde filiaal te werken, of mag/kan ik ook overgeplaatst worden. En zo ja, kan ik dan ook overgeplaatst worden naar een franchise?
Ik heb het er nog niet over gehad met mijn SM of ASM omdat ik er nog niet zeker van ben. Heb het er wel met een andere collega over gehad, maar die vertelde me dat ik niet naar een franchise overgeplaatst kan worden.
M'n redenen voor een overplaatsing naar een ander filiaal is omdat dat filiaal dichter bij huis is, en groter is dan het filiaal waar ik nu zit (ik hou namelijk van uitdagingen). Toevallig is dit filiaal dus een franchise onderneming.

Alvast bedankt voor het antwoord
Oud 31-08-2008, 16:27
ikbenschipper1
Citaat:
Hoi allemaal
ik ben nieuw op dit forum, dus zal gelijk wat over mijzelf vertellen

Ik ben Michel en werk sinds oktober 2007 bij AH1386 in Spijkenisse op houdbaar en vers. Ik ben sinds 14 juli 2008 verkoper B en ben enkele avonden in de week vulploegleider.

Nu heb ik een vraag. Ik heb op 29 maart 2008 een brief gekregen dat mijn contract tot 16 oktober 2010 verlengd wordt. Betekent dit dat ik verplicht ben om tot die tijd bij hetzelfde filiaal te werken, of mag/kan ik ook overgeplaatst worden. En zo ja, kan ik dan ook overgeplaatst worden naar een franchise?
Ik heb het er nog niet over gehad met mijn SM of ASM omdat ik er nog niet zeker van ben. Heb het er wel met een andere collega over gehad, maar die vertelde me dat ik niet naar een franchise overgeplaatst kan worden.
M'n redenen voor een overplaatsing naar een ander filiaal is omdat dat filiaal dichter bij huis is, en groter is dan het filiaal waar ik nu zit (ik hou namelijk van uitdagingen). Toevallig is dit filiaal dus een franchise onderneming.

Alvast bedankt voor het antwoord
Naar franchise kan inderdaad niet. Naar een filiaal kan altijd maar moeten ze dat wel allebij goed vinden.
Oud 31-08-2008, 23:23
michelw
michelw is offline
Citaat:
Naar franchise kan inderdaad niet. Naar een filiaal kan altijd maar moeten ze dat wel allebij goed vinden.
dus dit betekent wanneer ik bij een franchise wil werken, eerst ontslag moet nemen en vervolgens bij de franchise solliciteren ?
en hoe zit het dan met mijn contract tot 2010?
Oud 01-09-2008, 07:30
ikbenschipper1
Citaat:
dus dit betekent wanneer ik bij een franchise wil werken, eerst ontslag moet nemen en vervolgens bij de franchise solliciteren ?
en hoe zit het dan met mijn contract tot 2010?
Inderdaad. Je kan bij AH over het algemeen altijd tussentijds ontslag nemen.
Oud 02-09-2008, 02:58
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
We hebben een nieuwe asm. Wat een drama.

Normaal gesproken ben ik niet zo negatief over mensen, maar jezus.. alle medewerkers hebben ook een persoonlijke brief gehad dat er slecht gevuld wordt blabla, en dat als niet beter gebeurt je je baan kwijt kunt raken. Ik ben niet eens bij het hele vulproces betrokken, waarom dan ook zo'n brief?

Overigens, ikbenschipper, ik heb wat vraagjes, en die weet jij denk ik het beste.

Personeel van 15, mogen die, als ze van 5 tot 7 werken, verplicht worden tot langer dan kwart over 7 te werken? (tijden als kwart over 8 bijv.)

Ten tweede, als je 's avonds tot een uur of 11 werkt, hoeveel uur hoor je dan verplicht rust te hebben officiëel? Want ik ben tot 11 uur ingepland, en de volgende dag moet ik dan weer om 9 beginnen. Mag dat?
Oud 02-09-2008, 07:06
ikbenschipper1
Citaat:
We hebben een nieuwe asm. Wat een drama.

Normaal gesproken ben ik niet zo negatief over mensen, maar jezus.. alle medewerkers hebben ook een persoonlijke brief gehad dat er slecht gevuld wordt blabla, en dat als niet beter gebeurt je je baan kwijt kunt raken. Ik ben niet eens bij het hele vulproces betrokken, waarom dan ook zo'n brief?

Overigens, ikbenschipper, ik heb wat vraagjes, en die weet jij denk ik het beste.

Personeel van 15, mogen die, als ze van 5 tot 7 werken, verplicht worden tot langer dan kwart over 7 te werken? (tijden als kwart over 8 bijv.)

Ten tweede, als je 's avonds tot een uur of 11 werkt, hoeveel uur hoor je dan verplicht rust te hebben officiëel? Want ik ben tot 11 uur ingepland, en de volgende dag moet ik dan weer om 9 beginnen. Mag dat?
Over 15 jarige het volgende, het gebeurd bij ons ook wel eens. Wij hebben de afsprak dat je je vulling af hebt en dan naar huis mag. Als je tot +/- 19:00 vulling had. Als jij het leu kvind om te lullen met vriendinnetjes in mijn tijd dan maak je je werk af in je eigen tijd zo simpel. Anders werkt het niet om 15 jarige duidelijk te maken hoe het is met werken.

t/m 17 jaar mag het zowiezo niet dan gaat R&R errorren. Vanaf je 18de mag het van R&R wel maar zegt die dat je de ARBO-tijdenwet overtreed. Als jullie het in onderling overeg goed vinden is er niemand die zeurt.
Oud 02-09-2008, 12:33
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Over 15 jarige het volgende, het gebeurd bij ons ook wel eens. Wij hebben de afsprak dat je je vulling af hebt en dan naar huis mag. Als je tot +/- 19:00 vulling had. Als jij het leu kvind om te lullen met vriendinnetjes in mijn tijd dan maak je je werk af in je eigen tijd zo simpel. Anders werkt het niet om 15 jarige duidelijk te maken hoe het is met werken.

t/m 17 jaar mag het zowiezo niet dan gaat R&R errorren. Vanaf je 18de mag het van R&R wel maar zegt die dat je de ARBO-tijdenwet overtreed. Als jullie het in onderling overeg goed vinden is er niemand die zeurt.
Ja, maar als ze niet kletsen? Ik vind het momenteel namelijk nogal een dubieuse situatie bij ons, het personeel is bang om ff iets kleins voor me te doen "want ze hebben zoveel vulling en zijn al zo laat klaar".

Hm, en als ik gewoon ingedeeld wordt? Want ik word er zelf eerlijk gezegd niet heel blij van, aangezien ik een fulltime contract erbij heb en ik dan dus nogal lange dagen maak.
Oud 02-09-2008, 13:58
tonio
tonio is offline
Als de inspectie komt en ze zien dat 15-jarigen na 19 uur nog doorwerken, krijg je een fikse boete. Het is simpelweg niet toegestaan.

@schipper, je kan ook gewoon tegen de mensen zeggen: wat je niet werkt, krijg je ook niet uitbetaald. Dus dan is het ipv bv 2 uur uit betaald te krijgen, maar 1.75. Dan leren ze het ook wel. Als je ze langer door laat werken, kan dit voor jullie filiaal voor serieuze problemen zorgen.
Oud 02-09-2008, 19:45
ikbenschipper1
Citaat:
Ja, maar als ze niet kletsen? Ik vind het momenteel namelijk nogal een dubieuse situatie bij ons, het personeel is bang om ff iets kleins voor me te doen "want ze hebben zoveel vulling en zijn al zo laat klaar".

Hm, en als ik gewoon ingedeeld wordt? Want ik word er zelf eerlijk gezegd niet heel blij van, aangezien ik een fulltime contract erbij heb en ik dan dus nogal lange dagen maak.
Je hebt zowiezo recht op 50% vaste uren. Verder moet er met de ARBO regels rekening gehouden worden, tenzij je het er zelf mee eens bent, check drvoor even de arbo wetgeving
Oud 02-09-2008, 19:47
ikbenschipper1
Citaat:
Als de inspectie komt en ze zien dat 15-jarigen na 19 uur nog doorwerken, krijg je een fikse boete. Het is simpelweg niet toegestaan.

@schipper, je kan ook gewoon tegen de mensen zeggen: wat je niet werkt, krijg je ook niet uitbetaald. Dus dan is het ipv bv 2 uur uit betaald te krijgen, maar 1.75. Dan leren ze het ook wel. Als je ze langer door laat werken, kan dit voor jullie filiaal voor serieuze problemen zorgen.
Jeps kan ook darom is het het handigste om dit alleen te doen als ze tot voor 19:00 werken Andere optie is die inderdaad Ligt altijd even aan hoe laat het is enzo he . Als het maar duidelijk is dat ik niet hun praatkwartiertje betaal

Laatst gewijzigd op 03-09-2008 om 07:15.
Oud 02-09-2008, 20:44
tonio
tonio is offline
Citaat:
Jeps kan ook darom is het het handigste om dit alleen te doen als ze tot voor 19:00 werken ;-) Andere optie is die inderdaad Ligt altijd even aan hoe laat het is enzo he . Als het maar duidelijk is dat ik niet hun praatkwartiertje betaal
Ja uiteraard, maar uit jouw verhaal maakte ik op dat jij ze ook na 19 uur liet doorwerken en dat leek mij niet de juiste beslissing.
Oud 03-09-2008, 07:15
ikbenschipper1
Citaat:
Ja uiteraard, maar uit jouw verhaal maakte ik op dat jij ze ook na 19 uur liet doorwerken en dat leek mij niet de juiste beslissing.
Het kan soms wel gebeuren. Echter zitten er risico's aan die niet altijd even wenselijk zijn Je noemde ze zelf al. Dat is ook een reden dat we degene die nog wel van 17-19 werken eigelijk van 16-18 willen laten werken vulploegen van 15 jarige zijn leuk maar ook moeilijk ben ik van mening, kost je als TL veel meeer tijd
Oud 03-09-2008, 14:53
AHrules
AHrules is offline
Citaat:
In oktober 2006 ben ik begonnen met vakkenvullen bij de AH, in augustus 2007 ben ik ook gaan kassa draaien en ik geloof vanaf de eerste week van september 2007 stond ik officieel in de planning van het kassateam (gewoon in alfabetische volgorde, niet onderaan) en niet meer bij houdbaar, want dat had ik dus vaarwel gezegd.
Nu zag ik vandaag op m'n loonstrookje staan functienummer bt/8103, en ik vond een oud loonstrookje van toen ik nog bij houdbaar werkte, met hetzelfde nummer erop, en volgens mij kan dat niet goed zijn, want 8103 was toch vakkenvuller las ik net?
Tot nu toe heeft dat niets uitgemaakt voor m'n loon, maar aangezien ik binnenkort officieel een jaar caissiere ben, zou ik dus (in principe automatisch) caissiere B moeten worden, wat dus behoorlijk wat meer verdient. Maar belemmert m'n functienummer dat niet? Want als vakkenvuller wordt je niet automatisch gepromoveerd, geloof ik.
Oh en trouwens: bij de verlenging van m'n contract in oktober 2007 kreeg ik alleen bericht dat m'n dienstverband met 1 jaar verlengd werd, geen woord gerept over "caissiere" of iets dergelijks...
Ik ben ook aangenomen als vulploegmedewerker en kon dus ook niets doorstromen. Ik ben na 5 maanden ook kassamedewerker geworden. dat doe ik nu 10 maanden, over 2 maanden heb ik dus recht op de automatische doorstroom naar medewerker B, en dat scheelt wel 70 cent per uur. maar die doorstroom zal dus niet automatisch zijn, omdat ik niet aangenomen ben als A. Ik heb dit wel laten veranderen na 3 maanden dat ik al kassamedewerker was, dus ik zou het nu in februari krijgen, 3 maanden te laat. Maar ik heb dit gewoon even overlegd met de sm en asm en nu krijg ik in november die "promotie" naar B, gewoon na een jaar. In overleg gaat alles prima, en krijg ik alle waar ik recht op heb .
Ik zou dus ook gewoon overleggen, want je hebt hier wel recht op.
Wel is er een nieuwe maatregel, als je na maart 2008 bent aangenomen als kassamedewerker A, dan stroom je niet meer na een jaar automatisch door naar B, dus dan gaat B ook eindelijk wat betekenen opzich wel goed!

Mogen filialen het ladelopen, afsluiten, kluis etc; het laatste kwartiertje als de winkel dicht is maar het kassapersoneel nog wel even doorwerkt dit niet doorbetalen? wij krijgen dit wel gewoon tot een kwartier na sluitingstijd betaald maar andere filialen soms niet
dankje groeten
Oud 03-09-2008, 15:30
Verwijderd
Werkgevers zijn verplicht om alle gewerkte uren te betalen, dus ook dingen na sluitingstijd van een winkel.
Oud 03-09-2008, 17:27
Skater13
Skater13 is offline
Onze winkel sluit om 9 uur en werkzaamheden als diegene die jij noemt worden inderdaad ook bij ons na 9 uur gedaan. Deze worden niet doorbetaald omdat het vaak maar om 5 minuutjes gaat en dit wordt dan gezien als 'je werk afmaken' blijkbaar..
Oud 03-09-2008, 17:36
Verwijderd
Dan zou ik dat eens gaan bijhouden en je teamleider of hoe dat ook heet er op aanspreken. Wat ze doen mag namelijk niet.
Oud 09-09-2008, 09:47
Artemist
Artemist is offline
Vraag.

Ik wil stoppen met werken bij de Albert Heijn en nu beweert de manager dat ik 8 weken door moet werken, iets met 4 weken omdat de nieuwe periode is begonnen en 4 weken opzegtermijn. Ik heb i.i.g geregeld dat als hij een nieuw iemand voor mijn baantje gevonden heeft dat ik weg kan, maar weet iemand of dit nog op een andere manier te omzeilen is/wettelijk mogelijk is eerder weg te gaan?
Ik wil namelijk best nog een paar weken doorwerken maar ik heb geen zin 8 weken verplicht te zijn.

Dank alvast
Oud 09-09-2008, 10:00
Artemist
Artemist is offline
Citaat:
Onze winkel sluit om 9 uur en werkzaamheden als diegene die jij noemt worden inderdaad ook bij ons na 9 uur gedaan. Deze worden niet doorbetaald omdat het vaak maar om 5 minuutjes gaat en dit wordt dan gezien als 'je werk afmaken' blijkbaar..
Bij ons is het meer een halfuur dan 5 minuutjes. Wordt dat ook doorbetaald als je officieel tot 22.00 werkt? Of moet er dan op t rooster staan tot 22.30?
Oud 09-09-2008, 12:44
Skater13
Skater13 is offline
de regel m.b.t. opzegtermijn is dat je na de start van de nieuwe periode nog 4 weken moet werken. In jouw geval start de nieuwe periode afhankelijk van wanneer je opgezegd heb over 4 weken. En dan zal je inderdaad nog 4 weken moeten werken. Deze 'periode'regel wordt echter in bijna geen enkel filliaal zo strikt gehanteerd en met goed overleg gaat direct je 4 weken opzegtermijn in. Mocht je leidinggevende o.i.d. zijn snap ik wel dat ze de regel iets strikter hanteren.
Oud 09-09-2008, 19:47
NiekR
NiekR is offline
Ik ben 15 en moet vanaf morgen iedere woensdag van 18-22u (AH XL) werken. Zodra ik dit aangeef, wordt er een simpel antwoord op gegeven.

Als de inspectie komt, wie krijgt er dan problemen?
Oud 10-09-2008, 09:11
Verwijderd
Citaat:
Bij ons is het meer een halfuur dan 5 minuutjes. Wordt dat ook doorbetaald als je officieel tot 22.00 werkt? Of moet er dan op t rooster staan tot 22.30?
Het is veel simpeler en het rooster heeft er eigenlijk niks mee te maken. Jij werkt tot 22.30, dus de AH moet jou die gewerkte tijd uitbetalen.
Oud 10-09-2008, 10:25
nickyHAYDEN
nickyHAYDEN is offline
Heey
Ik heb even een vraagje. Ik ben cassiere en werk er nu een jaar. En mijn contract is verlengd. Maar nu kreeg ik een brief met dat ik cassiere B,categorie B ben geworden. Wat was ik dan hiervoor en wat is het verschil eigenlijk ?

Dankjewel alvast voor het antwoorden.

Laatst gewijzigd op 10-09-2008 om 10:43.
Oud 10-09-2008, 14:04
tonio
tonio is offline
Citaat:
Ik ben 15 en moet vanaf morgen iedere woensdag van 18-22u (AH XL) werken. Zodra ik dit aangeef, wordt er een simpel antwoord op gegeven.

Als de inspectie komt, wie krijgt er dan problemen?
Zij krijgen de problemen
Oud 10-09-2008, 14:06
tonio
tonio is offline
Citaat:
Heey
Ik heb even een vraagje. Ik ben cassiere en werk er nu een jaar. En mijn contract is verlengd. Maar nu kreeg ik een brief met dat ik cassiere B,categorie B ben geworden. Wat was ik dan hiervoor en wat is het verschil eigenlijk ?

Hiervoor was je cassiere A. Verschillen zijn er qua werkzaamheden niet of nauwelijks, maar dat verschilt per filiaal. Misschien dat je vanaf nu ook achter de infobalie mag staan. Het belangrijkste verschil is dat je met je loon omhoog gaat. Je komt in een hogere schaal terecht.
Oud 11-09-2008, 00:26
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Het is veel simpeler en het rooster heeft er eigenlijk niks mee te maken. Jij werkt tot 22.30, dus de AH moet jou die gewerkte tijd uitbetalen.
Dat kan best 'moeten', maar zo simpel werkt het dus allemaal net nièt.
Oud 11-09-2008, 00:28
Verwijderd
Citaat:
Dat kan best 'moeten', maar zo simpel werkt het dus allemaal net nièt.
Kwestie van je eigen administratie bijhouden, is niet zo moeilijk hoor.
Oud 11-09-2008, 11:12
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Kwestie van je eigen administratie bijhouden, is niet zo moeilijk hoor.
Kwestie van als je gaat zeiken over dit soort dingen je heel snel een nieuw baantje mag zoeken.

De enige manier waarop je zoiets kunt voorkomen is door je eigen uren in te voeren, iets wat niet echt een mogelijkheid is voor het merendeel van de werknemers.
Oud 11-09-2008, 13:56
Verwijderd
Citaat:
Kwestie van als je gaat zeiken over dit soort dingen je heel snel een nieuw baantje mag zoeken.

De enige manier waarop je zoiets kunt voorkomen is door je eigen uren in te voeren, iets wat niet echt een mogelijkheid is voor het merendeel van de werknemers.
Als je zoiets op een normale, respectvolle wijze bespreekt met degene die daarover gaat, zal dat echt niet zo zijn. Iedereen maakt wel eens fouten en anders licht je gewoon de vakbond in, mocht het een structurele, opzettelijke fout betreffen en laat je hen het afhandelen.
Oud 11-09-2008, 22:56
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Als je zoiets op een normale, respectvolle wijze bespreekt met degene die daarover gaat, zal dat echt niet zo zijn. Iedereen maakt wel eens fouten en anders licht je gewoon de vakbond in, mocht het een structurele, opzettelijke fout betreffen en laat je hen het afhandelen.
Ja, want alle bazen zijn enorm redelijk en absoluut niet uit op de beste situatie voor hen.

Ik kan toevallig prima met mijn bazen opschieten, ben meer dan in staat met hun te communiceren, en toch wordt er regelmatig geklooid met de uren. En als ik merk dat ik echt uren tekort kom, dan prima, dan ga ik dat regelen. Maar voor een half uurtje gaan zeiken doe ik dan weer niet. Zou weinig nut hebben. Net als dat 5 minuten op een avondje niet zoveel nut heeft.

En een half uurtje x 12 is toch alweer 6 uur minder uitbetaald, niet waar?
Oud 12-09-2008, 20:16
Tythor Zeth
Tythor Zeth is offline
Ik heb besloten dat ik ga solliciteren bij de AH, maar ik heb nog een vraag...
Hoeveel verdien je als 16 jarige met vakkenvullen, en met achter de kassa?
Vakkenvullen was toch €3.30?
Oud 13-09-2008, 06:21
lucasje0
lucasje0 is offline
@ Tytgor Zeth
Vakkenvullen en kassa verdiend evenveel/weinig

Maar nu heb ik een vraagje;
Ik werk al langer dan een jaar in door de week en om de zaterdag. Op mijn loon strookje staat altijd dezelfde factor, ik heb dus nooit factor 130% gekregen? Krijg ik dit geld nog terug?
Oud 13-09-2008, 08:13
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Heey

Je gaat meer verdienen, omdat je er nu een jaar werkt. En volgens mij mag je nu ook achter de counter.
Oud 13-09-2008, 10:21
tonio
tonio is offline
Citaat:
@ Tytgor Zeth
Vakkenvullen en kassa verdiend evenveel/weinig

Maar nu heb ik een vraagje;
Ik werk al langer dan een jaar in door de week en om de zaterdag. Op mijn loon strookje staat altijd dezelfde factor, ik heb dus nooit factor 130% gekregen? Krijg ik dit geld nog terug?
Je krijgt pas toeslaguren (dat is die 130% dus) als je meer dan 12 uur in de week werkt.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten