Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
De levensduur van staten die afvalligheid toestaan zullen niet zo hoog zijn, ben ik bang. |
![]() |
|||
Citaat:
Even die paar milities eraf schieten en orde brengen is zeer logisch, alleen buiten de bereidheid van het Kremlin om zijn kolonies te verdedigen gerekend. Citaat:
Dat is ook precies waar elke vergelijking met Kosovo steevast op lek gaat. Servië had dat gebied in alle opzichten al verspeeld voordat het vechten begon. Vandaar dat de Navo het zag als een invasie van een soevereine staat in wording met als gevolg waarschijnlijk wederom etnische zuiveringen, en dus ingreep. Ruslands bezetting van Georgië echter is gewoon een ordinaire agressieoorlog, pure geopolitiek.
||
![]() |
Citaat:
Want, T_ID, of je nou wil of niet, de onafhankelijkheid van Kosovo is illegaal. Net als die van Zuid-Ossetie. Je bent niet erg consequent in je inconsequent zijn ![]() Zou om te lachen zijn, als niet zo erg was! En over tien jaar praten gesproken: Nu zegt Westen weer, al sinds 1999 was duidelijk dat Kosovo onafhankelijk moest worden? Waarom dan al die jaren zogenaamd onderhandeld? Met een Westen dat zegt: als jullie er niet uit komen, dan doen we wat Albanezen wilden? Tja, met zo'n garantie wil ik ook wel met IBG praten over mijn studieschuld. Als we er niet uitkomen, dan krijg ik mijn zin ![]() En weer meer on-topic: Rusland gaat bases openenen in deze twee nieuwe 'landen'. Benieuwd wat Westen daar tegen wil doen. Met NAVO basis in Servische provincie Kosovo. Zou George Bush zich nou nooit eens schamen?! ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zomaar een tip: leer eens lezen! |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
tenminste als ze echt onafhankelijkheid willen want volgens mij willen alleen de russen dat, om ze over een jaar of 5 bij rusland te voegen. Citaat:
Feitelijk heeft Georgië 'recht' om oorlog te verklaren aan rusland, dat ze dat niet doen omdat het kremil ze naar hel en verder schiet is logisch.
Laatst gewijzigd op 12-09-2008 om 09:06. |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Bovendien zaten toendertijd veel landen zoals o.a. nederland met een schuin oog te kijken naar wat rusland deed (deja vu), wat ook het verschil in tijd verklaart tussen de erkenning van kosovo door de vs en door nederland. Naast Rusland en nog 1 ander (midden amerikaans) land is er daarom ook niemand die de claim van de osseten serieus kan nemen. Citaat:
Citaat:
Z'n eerste goede beslissing.
Laatst gewijzigd op 12-09-2008 om 11:20. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dus laten we ons nou een keertje NIET van dubbele moraal bedienen. Sorr, NAVO/EU, maar soms oogst je wat je zaait ![]() Oplossing: direct erkenning Kosovo terugdraaien... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Zolang jij, en het zogenaamde Westen, niet gewoon toegeven dat de onafhankelijkheid van Kosovo illegaal is, blijven er problemen. Dus of die onafhankelijkheid terugdraaien (gaat Bush dat vertellen daar?). Of accepteren dat de regels nu veranderd zijn. En ja, daar maakt Zuid-Ossetie nu gebruik van. OF allebei. OF allebei niet. En hou jezelf niet langer voor de gek joh. Soms brengt het leven niet wat je wil. Accepteer dat, maar ga jezelf niet voor de gek houden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Kosovo en Zuid-Ossetie: even illegaal! Hoewel juridisch gezien Zuid-Ossetie veel sterker staat... Maar ja, dat deel van de grondwet van de USSR willen we maar even niet lezen he... Het Westen is weer eens heerlijk inconsequesnt als het hun uitkomt. Rusland nu ook, maar hopelijk geven wij als vrije Westen het goede voorbeeld ![]() |
![]() |
|
bovendien was diezelfde USSR een gevolg van expansie, en is hun of de russische grondwet niet geldig in onafhankelijke staten OF andere landen.
volgend conflict.
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 12-09-2008 om 16:22. |
![]() |
||
Citaat:
Je kan zeggen wat je wil, maar het is eigenlijk wel gewoon wat er hoort te gebeuren, want de situatie is compleet anders. Je blijft herhalen dat de situatie hetzelfde is, maar zelfs mijn Jip en Janneke-vergelijkingen kunnen er bij jou niet in. Helaas blijft het zo dat je geen gelijk hebt, hoe veel je het ook blijft zeggen dat je het wel hebt. Je beeld je dingen in, en denkt daarbij dat je ons wel eens kan gaan vertellen hoe het helemaal zit. Het enige waar je mij in het afgelopen jaar van overtuigd hebt is dat je niet slim bent, wereldvreemd en heel slecht in discussieren.
|
![]() |
Vraag voor T_ID en Kitten:
Waar staat in de VN regels dat de VN het recht heeft stuk van onafhankelijk land af te pakken en tot onafhankelijk land te maken? Trouwens, die VN resolutie die dat dan zou moeten regelen is er ook nooit gekomen. Maar stel even dat die er wel was... Er is wel 1244 (gelukkig!) : Kosovo is, als Servische provincie (!), deel van Federale Republiek Joegoslavie! Tja, dat willen jullie niet, maar dat is echt zo. Zelfs het Nixon Center (niet bepaald politiek mijn vrienden) zegt: Kosovo onafhankelijkheid is illegaal! Daarom: terugdraaien. Of toepassen op andere conflicten. Door aan deze illegale onafhankelijkheid vast te houden, kiest het Westen voor het laatste. Prima (of eigenlijk niet prima). Maar ga dan niet lopen klagen. Of mag Amerika meer dan Rusland? Is leven Albanees meer waard dan leven Osseet? Mag Amerika wel VN resoluties tegenhouden, maar Ruslandn niet? En Kitten: nee leven is niet eerlijk. Maar probeer het dan zo eerlijk mogelijk te maken! Als je dat niet eens wilt proberen, tja, dan ben je arm mens! ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar waarom zou een Osseet dan wel hernieuwd Georgisch gezag aanvaarden? Hoe zie je dat praktisch voor je? Ossetie vol stoppen met soldaten. Om deze mensen zogenaamd te bevrijden? Dus om ze te bevrijden, moet je ze bezetten?! Moet je dat als democratie willen? ![]() (ja, en dat geldt idd allemaal ook voor Kosovo. Maar: no double standards! Het is bijna om te lachen hoe Westen zich in taalkundige bochten wringt om maar niet te hoeven zeggen: he, jullie mogen niet wat wij wel mogen. SNEU!!) |
![]() |
|
![]() |
En over al dan niet accepteren van onafhankelijkheid Ossetie: Na Kosovo zal geen enkele onafhankelijkheidsbeweging meer genoegen nemen met minder dan totale onafhankelijkheid.
En Albanees uit Kosovo zei me ooit: why shouldn't we get it all, if Timor gets it! Ehhh, kan Osseet niet het zelfde zeggen nu? He, Noord-Cyprus! ![]() Sterkte, EU/NAVO, met jezelf voor de gek houden! |
![]() |
|
Mensen die beweren dat servië en de federale republiek joeglavië hetzelfde zijn moeten aan hun benen boven de betuwelijn gehangen worden.
FF een stukje hendrikxx logica: Het derde rijk was de opvolgerstaat van Duitsland; Rusland en de VS hadden dan ook niet aan mogen vallen, de onafhankelijkheid van nederland is illegaal.
Laatst gewijzigd op 13-09-2008 om 09:40. |
![]() |
|
Je kan een volk, of bevolkingsgroepen die niet onderdrukt worden ook niet bevrijden. Hoe graag je het ook wil, ze zijn al vrij, dus kunnen niet bevrijd worden. Een bevolkingsgroep wordt niet onderdruk puur en alleen omdat ze bij een bepaald land horen. Het maakt niet zo heel veel uit of wij nou in Nederland of the Benelux zouden leven, zolang onze vrijheden gewaarborgd blijven.
In Zuid-Ossetie bestond geen onderdrukking. Of in ieder geval: Niet vanuit de Georgische regering. Al was het maar omdat het gebied de facto onder bevel stond van een stel opstandelingen. De Georgische bevolking van Zuid-Ossetie wordt/werd wel onderdrukt, en had dus recht op bescherming. Hetzelfde gaat voor de Albaneze bevolking van Kosovo. Het was dus voor zowel Zuid-Ossetie als Kosovo inderdaad van belang dat ze bevrijd werden. Kosovo van de Serven en de Ossetiers van de Russen/Ossetische rebellen. Hetzelfde doel zal dus een andere uitwerking hebben: In het geval van Kosovo is het onafhankelijkheid, in het geval van Zuid-Ossetie is het deel blijven van Georgie. Om een andere klassieker er bij de betrekken: De Koerden. De Koerden van Irak worden op dit moment niet onderdrukt, hebben verregaande onafhankelijkheid van het Federale Irak en hebben daarom een verregaande vrijheid. Dit betekend eigenlijk gewoon dat er voor hen geen reden meer is echt soeverein onafhankelijk te worden van Irak. Ik weet niet of wetmatig de Koerden in Turkije worden onderdrukt, maar zolang dat volgens de wet niet gebeurd, hebben zij ook geen recht op een sovereine staat. Er is dus wel op die manier 1 standaard: De vrijheid van de mensen. Stel die standaard in op die situatie die we nu hebben, en je hebt een compleet legale situatie in Kosovo en een illegale bezetting van Zuid-Ossetie door Rusland. Je kan het leven zo eerlijk mogelijk maken door naar dat soort dingen te kijken. UIteindelijk zal een tevreden burger er geen drol om geven of hij nou in Nederland, Belgie, Frankrijk of Timboektoe woont. Of zijn land nou Turkije, Spanje of Catalonie heet. Je maakt het leven eerlijker door te accepteren dat situaties niet altijd zo simpel zijn als jij (Hendrik) ze voorstelt, maar dat er diepere bewegingen achter zitten. En of iets nou vastgelegd staat in Internationale of religieuze regels maakt geen flikker uit. De realiteit van de dag is wat telt. En die realiteit is ook dat op dit moment een bevolkingsgroep in het noorden van Georgie wordt onderdrukt en verjaagd. Dit zijn de Georgiers die in dit gebied leven. Hun leven was al zwaar door onderdrukking, maar door de oorlog is het alleen nog maar erger geworden. De waarheid van de dag is dat door de onafhankelijkheid van Kosovo, geen van de burgers van dat land meer systematisch onderdrukt worden (dat geldt ook voor de Servische Kosovaren). Dat is niet eerlijk. Ik vind daarom ook dat Zuid-Ossetie al die soldaten naar Rusland moet meppen en deel moet blijven van Georgie. Dat is eerlijkheid. Als je eerlijkheid wil, zul je altijd open staan voor de dialoog, maar er zijn grenzen. En die grenzen zijn zeker het geval waarbij redelijkheid wordt verdreven door misplaatste gevoelens van nationale eenheid. Dat is hoe grenzen gevormd worden. Dat is dus ook hoe diplomaten kijken naar dit soort situaties. Een resolutie is mooi, maar als deze de eerlijkheid van een proces verstoord, is het maar een dom stukje papier dat beter als aanmaak voor een vuur kan worden gebruikt. Dat is waar deze discussie nu al 9 paginas om draait. Het gaat niet om internationale regels, maar het gaat om eerlijkheid. WEZELIJKE eerlijkheid, geen legale eerlijkheid. Politici kunnen wel doen alsof dat er daadwerkelijk wel toe doet, maar dat is maar spel. Ze weten allemaal dat het gaat om macht. Als wij een overweging maken voor dit soort situaties doen wij dat niet met het oogmerk om zo veel mogelijk macht te verzamelen. Wij hebben de luxe om te kunnen kijken zonder zo´n oogmerk en dat is fijn.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||||||
maak het maar eerst aannemelijk dat de mensen die ossetië bevolkten wel onafhankelijk wilden zijn; dat kan je niet want de russische bezetting is nooit geëindigd.
De facto is het russisch gebied en die willen geen onafhankelijkheid, maar een andere afhankelijkheid dan die van Georgië dat zijn 2 verschillende dingen. Autonoom my ass. Ik hoef niks meer te zeggen; Medvedev maakt zichzelf al genoeg belachelijk; Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 13-09-2008 om 13:06. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Verdiep je eens in de zaak alvorens verder te argumenteren zou ik zeggen, want als je niet wist dat dat referendum nep was, dan zijn er veel meer dingen die je zonder twijfel niet bekend zijn.
|
![]() |
Jij bent er op gebrand om mensen aan te vallen op argumenten die je ze toedicht, en vergeet daarbij vaak te lezen. Nu breek je mijn zin in het midden af om te vragen of ik weet dat Georgiers niet mochten meestemmen, terwijl ik dat gewoon vermeld in diezelfde zin. Tuurlijk is dat referendum niet geldig naar Westese standaarden. Door zorgvuldig naar zon gebeurtenis te kijken kan je echter wel vaststellen in hoeverre dat referendum iets betekende. Het is daarom ook een van de gebeurtenissen waaruit de opvattingen van de bevolking naar voren komen, daarom schreef ik ook 'dit blijkt onder meer'. Hetgeen betekent dat verschillende gebeurtenissen een rol spelen en kunnen tonen dat een groot deel van de bevolking niet terug wil bij georgië. Je hebt het over verdiepen maar je komt steeds met de meest simpele schets van de situatie. De lui in Zuid-ossetie zijn criminelen, de Russen ook. Daarnaast maken ze zich voortdurend schuldig aan de meest monsterachtige wreedheden. De georgiërs moeten we, desnoods met de NAVO, helpen want het zijn brave lieden en ze hebben het recht aan hun kant. Als ik dat lees dan moet ik zeker begrijpen wat het inhoud om je in de zaak te 'verdiepen'.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En als het een nepreferendum was en je daar van op de hoogte was, dan bestaan er drie opties die je standpunt in die omstandigheden verklaren. Je hebt je vergist in je steun van de Russen tegen Georgië. Je gelooft niet in democratie of mensen hun zin geven. Je bent xenofoob of racist tegenover Amerikanen dan wel vijanden van de Russen en steunt daarom Rusland tegen Georgië. Over Hendrikxx heeft de laatste conclusie onderhand elke andere verklaring naar de achtergrond gedrongen. Wellicht wil jij directer zijn en toelichten wat de situatie in jouw geval is zonder dat we er door eliminatie achter moeten komen? Maar goed, los van dit stukje ethische chantage zal ik aan je argument vanuit democratie toevoegen dat Zuid-Ossetië geen toekomst heeft, Rusland in dat bepaalde gebied ook niet, maar Georgië wel. Wie hecht aan het belang van de bewoners zal dus voorbij de beelden, ingegeven door Russische propaganda of onwetendheid, die ze uitdragen voorbij kijken.
||
![]() |
Citaat:
Of Zuid-ossetie toekomst heeft is natuurlijk de vraag. ik denk wel dat Zuid-Ossetië, onafhankelijk of bij Rusland, op dit moment veel verder van hereniging met Georgië verwijderd is dan bijvoorbeeld een jaar geleden. Misschien zullen deze gebieden ooit weer bij Georgië horen, alhoewel dat voor Abchazië veel minder zeker is dan Zuid-Ossetie, maar dat gaat heel lang duren. Als het al gebeurt. |
![]() |
|||||
Citaat:
Bovendien hebben al die mensen het recht te verhuizen naar waar ze willen. Ik kan ook wel met een paar 1000 mensen bij belgië willen horen, maar de staat nederland gaat me dan echt geen onafhankelijk gebied geven, en ik zal te horen krijgen dat ik met m'n vriendjes dan maar lekker naar belgië moet verhuizen. de wens om ergens niet of wel bij te horen is niet het belangrijkste criterium om onafhankelijkheid te geven, die claim is wel de start van het proces (danwel bezetting dan wel interimregering) tenzij die claim genegeerd wordt omdat het belang niet het risico overtreft (tibet, kurdistan) Citaat:
Citaat:
doe me een plezier en start een onafhankelijke staat op de noordpool ofzo Citaat:
Uiteraard zal dat in de praktijk nooit zo gaan omdat de russen zullen weigeren de door hun bezette gebieden af te staan. De dubbele moraal is dan ook voornamelijk dat ze zogenaamd vinden dan de georgiërs wel hun ossetisch gebied moeten loslaten maar zij dat zelf niet hoeven. Hierdoor kan je duidelijk zien dat ossetiè voor Rusland een primair belang vormt en Kosovo voor de VN ´slechts´ een secundair belang, bovendien vormde kosovo net als Serviè (c.q. het groot koninkrijk joegoslavie) OOK een secundair belang voor de russen, vandaar dat inmening van beide daar wel van betekenis was. Het conflict komt voort uit het feit dat rusland nooit georgié heeft verlaten en hoe veel je ook de geschiedenis negeert je kan er niet omheen. en zelfs al kijk je alleen naar nu dan nog zijn de russen wel de laatste partij die het conflict horen te bemiddelen, ik verwijs je nogmaals naar de door de sovjets aangevraagde artikel 6 van het zelfbeschikkingsrecht.
Laatst gewijzigd op 14-09-2008 om 13:37. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Helsinki Act? Waarom geeft Turkije dan Koerden geen onafhankelijk op grond van die akte? Met alle respect, maar met jou valt niet te praten. Je wilt perse de daden van Amerika en het Westen goedpraten. Ook als dat niet kon. Ik ben tenminste consequent: zowel Kosovo onafhankelijkheid als die van Ossetie en Abchazie is gewoon illegaal! En nog even over Koerden en Tibet. Die hebben dan pech, want risico's te groot. O, nou dat zal die miljoenen mensen daar vast overtuigen... |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
* voor ingrijpen in Kosovo (op grond van wat ik toen wist) * voor ingrijpen in Irak en ben ik: * voor het verspreiden van democratie en Westerse waarden... Maar goed, voor de rest ben ik idd heel erg de typische anti-Amerikaan! Man, we hadden veel eerder moeten ingrijpen in Joegoslavie. Maar we waren daar om Albanezen te beschermen. Niet om hun een eigen staat te geven. We maken Koerden in Irak toch ook niet onafhankelijk! Lees eens goed wat ik zeg man. En reageer dan! En wordt beetje consequent. Ook en juist als het je niet uitkomt! Gelijk hebben is belangrijker dan gelijk krijgen... als je dat ooit inziet zal je echt groeien als persoon ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Er is natuurlijk niets mis met het verspreiden/ aanwakkeren/ aanmoedigen van jouw ideeën, zolang je niet overgaat tot dwang. Hhendrikxx spreekt over het verspreiden van waarden, wat niet tot jouw interpretatie van opdringen hoeft te leiden. Btw, wanneer politici bepaalde waarden in de mond nemen wil ik hen meestal ook wat aandoen, maar dat komt omdat ze die waarden als dekmantel gebruiken voor hun waardeloze, onethische plannen. Daarmee juist in strijd handelend met de gebezigde mooie woorden. Maar een idealist als hhendrikxx zou zoiets nooit doen. ![]() |
![]() |
||||||||||||||||
Citaat:
Sterker nog 1244 spreekt specifiek over Serbia or federal state of yougoslavia, 1244 stelt dat Kosovo wetten mag maken die niet door Serbia or the federal state of yougoslavia aangepast mogen worden, daarnaast stelt 1244 dat de The Rambouillet Accords('99) een 3 jarige tussenoplossing is gevolgd door een internationaal overleg om de toekomstige status van kosovo te bepalen. en dat is exact wat er is gebeurt, het heeft zelfs nog wel wat langer geduurd Citaat:
Turkije geeft de koerden geen onafhankelijk grondgebied op basis van 1244 omdat resolutie 1244 een resolutie is ontworpen voor Kosovo Bovendien is het verdere probleem met de koerden dat zij een gebied claimen verdeelt over ten minste 3 landen, die 3 landen claimen dat gebied uiteraard ook, daarmee heb je 4 claims en 3 landen met primaire belangen, bovendien heb je nog de secundaire belangen van de VS (iraq, turkije) en Rusland (Iran o.a.) Citaat:
Wat ik wel objectief kan zeggen is dat de VS en europa dankzij of ondanks navo verband (en de controle van landen onderling op elkaar) een grotere poging wagen de burgers te sparen; dat is puur uit eigenbelang omdat de VS en europa graag een bevolking hebben in andere landen die hun gezind is. Dit in tegenstelling tot dictatoriale bewinden zoals de russische die simpelweg alle tegenstand onderdrukken in een voor hun zo groot mogelijk gebied. Citaat:
Bovendien kan een onafhankelijkheid niet illegaal zijn; het is een kwestie van acceptering, of militaire overmacht. Ossetië is bovendien niet onafhankelijk maar bezet door rusland. Bovendien is de enige "afspraak" over zuid ossetië een referendum dat door alle staten (dat is Rusland incluus) verworpen is, bovendien verwijs ik je weer naar art6 van het zelfbeschikkingsrecht (op verzoek van de sovjets) dat stelt dat een land slechts de onafhankelijkheid van een exclave mag erkennen. Citaat:
Citaat:
ok je gaat nog ff door: Citaat:
Citaat:
Citaat:
De gemiddelde welvaartsstaat: http://www.idrc.ca/openebooks/067-5/...ve_86_la_0.jpg Monarchy (zonder de monarch en met kerkelijk leider religieus, zonder monarch met Tiran, dictatoriaal) http://www.geocities.com/historymech...07piramida.gif Citaat:
Hoe zit dat trouwens met dat 3de rijk dat de opvolgerstaat van duitsland was en de illegaliteit van nederland? Of beschouw je jezelf een duitser? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 14-09-2008 om 22:29. |
![]() |
||
Citaat:
En dan nu beweren dat je voorstander was van ingrijpen? Je mag van mening veranderen als je hebt ingezien dat je ongelijk hebt, maar dit klinkt gewoon te hilarisch. ![]()
||
Citaat:
Dat een bezetter geen goede interim-overheid vormt kan hem weinig schelen. kortom de ene permanente bezetting vervangen voor de volgende niet geremd door enige vorm van praktische, historische of geo-politieke bezwaren. Bovendien heb ik het idee dat hendrik denkt dat kosovo in bezit is van de VS, maar dat is slechts speculatie. tenminste dat is wat ik er wijs uit word.
Laatst gewijzigd op 15-09-2008 om 01:08. |
![]() |
|
EU hakt knoop door over waarnemersmissie in Georgië
Uitgegeven: 15 september 2008 13:20 Laatst gewijzigd: 15 september 2008 13:24 BRUSSEL - EU-ministers van Buitenlandse Zaken hebben maandag tijdens overleg in Brussel definitief besloten ongeveer tweehonderd waarnemers naar Georgië te sturen. ANP Vanaf 1 oktober zullen ze in beginsel gedurende een jaar toezien op vrede in de bufferzones rond Zuid-Ossetië en Abchazië. De EU wil de waarnemers ook in de twee afvallige regio's laten werken, maar daarover is nog meer overleg met Rusland nodig, dat de onafhankelijkheid van de twee gebieden heeft erkend. Nederland is net als een tiental andere EU-landen bereid waarnemers te sturen. De Europese Commissie wil 500 miljoen euro geven aan Georgië voor de wederopbouw van het land. De Commissie hoopt dat de EU-lidstaten eenzelfde bedrag op tafel leggen.
|
![]() |
Miss Rice gaat lekker
![]() http://www.standaard.be/Artikel/Deta...ieuwsoverzicht Tja, .... Internationaal recht breken. En je eigen belofte (1244) breken. Nee, dat is fraai. En dat speciale geval Kosovo wordt dan alleen erkent door je eigen bondgenoten. Wow, nee dat is indrukwekkend! En over economische problemen gesproken: staatsschuld, Amerika, crisis... anyone?? Het wordt tijd voor een nieuwe regering in Washington! En ja, misschien ook in Moskou! ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|