Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-09-2008, 15:55
Sherco
Sherco is offline
Citaat:
Mijn stem gaat dus ook naar vegs.. ik heb voor de rest van de avond geen tijd, want moet werken....
Het is vanavond wolfjesetenstijd...
Oud 12-09-2008, 16:11
flyaway
flyaway is offline
Citaat:
Misschien gebruikt ford wel een trucje samen met soija, om 1 van hen te overleven als wolf? het kan?
Dit dus. Dat ze misschien wel hebben afgesproken om openlijk te gaan ruzien om een wolf veilig te stellen. Maar ik weet niet of ik FP nu als verdachte zie of niet.
Oud 12-09-2008, 16:28
Ford Prefect
Ford Prefect is offline
Citaat:
Dit dus. Dat ze misschien wel hebben afgesproken om openlijk te gaan ruzien om een wolf veilig te stellen. Maar ik weet niet of ik FP nu als verdachte zie of niet.
Denk je serieus dat we hebben afgesproken een discussie aan te gaan die uiteindelijk tot een ban heeft geleid? Dan zou Soija zich wel op een heel domme manier hebben laten gaan. Okay, dat is sowieso zo, maar afgesproken werk zou nog dommer zijn geweest.

Mooi toch dat je in dit spel echt altijd verdacht blijft...

Ik weet niet wie ik nu moet verdenken, wacht eerst maar af wie er vanavond opgegeten wordt.
Oud 12-09-2008, 16:42
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Mooi toch dat je in dit spel echt altijd verdacht blijft...
Ach, dat is toch ook de charme van het spel?
Oud 12-09-2008, 16:51
Ford Prefect
Ford Prefect is offline
Citaat:
Ach, dat is toch ook de charme van het spel?
Ik vind dit maar een verdachte opmerking.
Oud 12-09-2008, 17:06
Verwijderd
Waarom denkt iedereen dat VeGs een man/jongen is?
Oud 12-09-2008, 17:43
Lethe
Lethe is offline
Waarschijnlijk door haar naam en ava, ik dacht het eerst ook.
Oud 12-09-2008, 17:55
Fantôme
Fantôme is offline
ik heb vanavond een feestje en morgen een bedrijfsuitje, zal kijken of ik tussen die twee dingen door nog even online kan komen.
goed, verder kijkend naar het lijstje uit de eerste ronde

Kopmuntkip
Sherco
Sterrenmeisje

Mr Soija (wolf/geliefde)
Absinthe (dorpeling)
Kazet Nagorra
VeGs

Sherco
Flyaway

Fizzle-fluffy (cupido)
Mr Soija (wolf/geliefde)
Mutsieprutsie
Flowtje
Eye of Sauron (dorpeling/geliefde--> dus kennis van de functie van de wolven)
Kunst
AllureV
Basjeeh

Light fighter
Kopmuntkip

Mutsieprutsie
Ford Prefect

AllureV
Daboman

Fantome
Stefenootje

Stefenootje
Cherry Springs

Daboman
Light fighter

Cherry Springs
Fizzle-fluffy

Als ik dit zo zie hebben in de eerste ronde 7 mensen op fizzle fluffy gestemd
één stem hiervan telde sowieso niet mee (mr. soija) de andere stem was van een relatief onbetrouwbaar iemand (eye of sauron) want hij was geliefde en speelt dus alleen voor zichzelf en mr soija. bovendien weet hij wie de wolven zijn doordat de twee geliefden hun kennis delen.
Vraag: Ga je dan in een lijst staan waar veel wolven in zitten?
Ik denk het wel. ik vind het in principe opvallen dat hij zich in een lijst zet mét mr soija. het was toen nog niet duidelijk dat soija eruit zou gaan. stel dat de geliefdenjacht werd ingezet dan zou het raar zijn als ze bij elkaar zouden zitten. okay, dit is niet waterdicht, maar wel een aanwijzing.
Het zou logischer zijn als EOS voor iemand ging in de eerste ronde die nog niet genoemd was of die nog maar een stem had. Dat was ook niet raar geweest gezien de grote meerderheid tóch random stemde.

er waren drie mensen die op dat moment voor mr soija gingen. Als iedereen gewoon dorpeling was in de fizzle fluffy lijst (wat EOS dus wéét) was hier niks gevaarlijks aan en had hij zichzelf op save kunnen spelen. ik vermoed dus echt dat er nog iemand wolf is in die lijst en EOS niet het risico wou lopen dat bijv. de heks ook zei op fizzle gestemd te hebben (maar dat de heks dacht dat fizzle slecht was en toch voor iemand anders ging). In ieder geval: het leek EOS gevaarlijk.

Mutsieprutsie en flowtje verdenk ik momenteel niet. Basjeeh wel. Kunst had een rare move door ineens op iemand anders te stemmen en AllureV riep als eerste dat ik ineens wel verdacht was omdat ik gelijkspel wilde. en dat sloeg helemaal nergens op.
Oud 12-09-2008, 18:02
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Stel. Niet EoS, maar jij was geliefde met mr soija. Hoe zouden jullie dit dan willen winnen? Zouden jullie de wolven eruit proberen te werken? Of toch de dorpelingen tegenwerken? Ik denk persoonlijk dat als je de dorpelingen "helpt", je de meeste kans hebt dat je het einde haalt en dus wint. Je weet dan ook wie de wolven zijn, dus je kunt ze dan heel subtiel tegenwerken. Vandaar dat ik denk dat mr soija ergens een hint heeft laten vallen over een wolf.
de geliefden hebben gewonnen als één van de partijen over blijft en zij er nog inzitten. over het algemeen winnen de dorpelingen vaker dan de wolven. bovendien zijn er meer dorpelingen. ik zou me dus onschuldig gedragen, spelen zoals ik altijd speel. niet met te goeie theorien komen tegen de wolven maar ook niet grote fouten maken zodat de dorpelingen je eruit willen hebben. Als deel van geliefde die tevens wolf is zou ik aansturen om die mensen te eten die vermoedens hebben van het geliefde zijn, maar die dit niet sterk uitspreken die bijv iets zeggen als 'hmm zou kunnen'. degene met de grootste mond over de geliefden zou ik wel even laten leven, anders komt alles meteen uit. zoiets.

anyhow, ik zou in eerste instantie vóór de dorpelingen spelen. de kans is er dus dat één van de geliefde een wolf heeft genoemd, maar met een lichte twijfel ofzo...
Oud 12-09-2008, 18:37
flyaway
flyaway is offline
Citaat:
er waren drie mensen die op dat moment voor mr soija gingen. Als iedereen gewoon dorpeling was in de fizzle fluffy lijst (wat EOS dus wéét) was hier niks gevaarlijks aan en had hij zichzelf op save kunnen spelen. ik vermoed dus echt dat er nog iemand wolf is in die lijst en EOS niet het risico wou lopen dat bijv. de heks ook zei op fizzle gestemd te hebben (maar dat de heks dacht dat fizzle slecht was en toch voor iemand anders ging). In ieder geval: het leek EOS gevaarlijk.
Dit is logisch, het ging tussen Soija en fizzle_fluffy. Dan wil je als slechterik natuurlijk niet dat Soija eruitgaat, dus zet je jezelf gewoon onder f_f omdat je weet dat er sowieso andere slechteriken ook onder staan.
Verder wel een goede analyse.
Oud 12-09-2008, 19:19
VeGs
VeGs is offline
Er vanuitgaande dat er nog een wolf in het lijstje van Fizzle staat, zou ik verwachten dat Flowtje en Mutsieprutsie dat niet zijn.
Op het moment dat zij stemden had Sherco twee stemmen en Fizzle en Mr.Soija nog maar 1 (bij flowtje dus 2). Het lijkt me als wolf nogal riskant om zo vroeg in het spel al bij een andere wolf te gaan staan, zeker als er nog iemand meer is met twee stemmen, terwijl Fizzle er dan nog geen of maar een zou hebben. Ze hoefden nog niemand af te leiden van Soija op dat moment en je hebt nog geen idee hoe het spel gaat lopen. Pas na hun stemmen kreeg Soija er een bij en werd het riskant voor hem. Ik zou dan eerder bij Sherco gaan staan, die wel al twee stemmen had (mits die echt zijn), dan bij Fizzle, die zeker een valse stem had. Zeker omdat ze zo vroeg in het spel makkelijk iemand random konden noemen.

Verder is het goede tactiek als wolf om je medewolven een beetje te verdenken, maar je zult het toch ook ooit voor elkaar opnemen als dat nuttig is? Dus ik denk dat we niet alleen maar moeten concentreren op mensen die Mr.Soija verdacht maakten, maar ook op mensen die hem onopvallend probeerden te verdedigen.
Zeker in het begin, voor Ford Prefect hem openlijk aanviel, werd er wel scheef naar hem gekeken, maar hij werd niet heel hard verdacht. Dus op dat moment was het best veilig om het een beetje voor hem op te nemen.
Oud 12-09-2008, 21:51
Spelleider
Spelleider is offline
"Let us end this mindless violence, and join our hands in song” had Kunst betoogd na de slachting van gisteren. En dus vond er een feestje plaats in huize Simpson. Er werd pasta gegeten en Duff gedronken, en de tv stond aan, want de Itchy+Scratchy aflevering waarin Itchy Scratchy een euro geeft was er op. VeGs roloogde en zei “this is, without a doubt, the worst episode ever. Rest assured, I will be on the internet within minutes, registering my disgust throughout the world.” Mutsieprutsie en light fighter waren in discussie verwikkeld, mutsie had een aantal sterke ideeën om de familietherapiepraktijk van light fighter meer winstgevend te maken. Ook Ford Prefect leek zich te amuseren. “ I feel like such a free spirit, and I'm really enjoying this so-called...iced cream.” Flyaway was kopmutkip weer eens aan het jennen. “You have cooties, you have cooties” zong ze met een suikerzoet stemmetje. “It's called lice, and it's nothing to be ashamed of!” verdedigde kopmuntkip zich. Sterrenmeisje had al 10 minuten niet gerookt, ze was zich aan het vergapen aan de stripper die ineens in het midden van de kamer een showtje opvoerde. Daboman was in gesprek met Apu. “ I finally have time to do what I've always wanted: write the great American novel. Mine is about a futuristic amusement park where dinosaurs are brought to life through advanced cloning techniques. I call it "Billy and the Cloneasaurus”. Kazet was bezig met het aanleggen van een ingenieus beveiligingssysteem tegen weerwolven. “As you can see, when the wolves trip the alarm, the house raises from it's foundations and runs down the street, round the corner to safety...the... the humans won't uh... won't burn quite so fast in there, mw-hai.” Fantome was weer eens dronken en danste uitbundig met AllureV, die voor de gelegenheid haar platformschoenen met doorzichtige zolen -waarin goudvissen zwommen- had aangetrokken. “Well, I can dance with you honey” zong Allure “if you think it’s funny, does your mother know that you’re out?”
Op dat moment ging de bel. Aan de deur stond Chief Wiggum, hoofd van de politie en vader van Basjeeh. “Sorry to bother you but we got an anonymous tip about loud music and a strip-da-diddly-dipper.” Flowtje gluurde naar het tafereel vanachter de schutting. Ze hield er niet van de party pooper te spelen, maar er moest nu eenmaal iets gedaan worden. Toen de stripper beledigd en onbetaald vertrok, reed de auto van Sherco de oprit op. Ze had Cherry Springs meegenomen naar de Egyption artifacts exhibit. Sherco was not amused. "You're the one always bugging me to screw up our marriage." verdedigde Eye of Sauron zich verongelijkt. "Spice up!” riep Sherco “Spice up our marriage!" "Whatever.” Cherry Springs snuffelde wat. “The house smells like Stefenootjes jacket”, zei ze nadenkend. “Mrhhmmmhh ” deed Sherco.
Door alle commotie was het nog niemand opgevallen dat er een plas bloed midden op de vloer lag. Van Flyaway was niet meer over dan een bos paars haar.

Flyaway was de ziener, le ziener est mort, vive le ziener. De leerling is nu opgeklommen tot leerlingziener.

]1. Absinthe (dorpeling)
2. Cherry Springs
3. AllureV
4. sterrenmeisje
5. Kazet Nagorra
6. Mr Soija (weerwolf) (geliefde)
7. Basjeeh
8. VeGs
9. Mutsieprutsie
10. light fighter
11. ~~Fantôme~~
12. Eye of Sauron (dorpeling) (geliefde)
13. Kunst
14. Sherco
15. Daboman
16. kopmuntkip
17. Flyaway (ziener)
18. Flowtje
19. Stefenootje
20. Ford Prefect
21. fizzle-fluffy (Cupido)

blauw = opgehangen
rood = opgegeten
roze = gestorven aan liefdesverdriet
Oud 12-09-2008, 21:56
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ha, wel mooi dat we nog de leerling hebben. Jammer dat de ziener dood is. Ik ga zo nog even kijken wat ze allemaal gezegd heeft!
Oud 12-09-2008, 21:56
flyaway
flyaway is offline
Achja, dat zat eraan te komen. *verder niets mag zeggen*

Succes, mijn leerling!
Oud 12-09-2008, 21:57
Verwijderd
wat jammer van flyaway en onze ziener.

hmzz.. ik denk niet dat ze FP heeft opgevraagd, aangezien ze daar geen echt duidelijke uitspraken over doet. fantomes analyse noemde ze goed, dus daar wil ik ook nog even naar kijken.
eens zien wie ze wel verdacht vond.
Oud 12-09-2008, 23:44
VeGs
VeGs is offline
Hmm, als Flyaway zegt dat het er aan zat te komen, impliceert dat wel een beetje dat ze dus al nuttige dingen wist en die gedeeld heeft.

Maar balen.

Edit:
De ziener heeft maar een keer de kans gehad om te zien en om dit in de praktijk te kunnen gebruiken.
Ze gaat heel stellig voor Mr.Soija, probeert mensen over te halen op hem te stemmen en zegt openlijk geen gelijkspel te willen. Mr.Soija had in de eerste ronde al wat meer stemmen en werd van tevoren al wat verdacht gemaakt, dus het is een logische keuze.
Ze zegt ook letterlijk over Mr.Soija:

'Wolven kunnen niet stemmen!'

Verder zegt ze dat ze niet weet of FP wel of niet verdacht is, dus die zal ze inderdaad niet gezien hebben. Verder zegt ze wel wat over de analyse, maar noemt ze geen personen, dus dat kan ook alle kanten op.

Ik ga er vanuit dat ze Mr.Soija opgevraagd heeft en er uit ligt, omdat ze die kennis duidelijk gebruikte.

Laatst gewijzigd op 13-09-2008 om 00:03.
Oud 13-09-2008, 01:28
Fantôme
Fantôme is offline
flyaway heeft haar functie als ziener iig goed gebruikt het is dat soija al dood is, maar anders
gelukkig hebben wij nu onze leerling idd.
ze noemt nog wel vlak voor haar dood dat ze het mn 'analyse' eens is maar het lijkt me sterk dat ze in deze eetronde nog een functie te horen heeft gekregen, toch? (voordat de wolven hun stem uitbrachten). als dat wel zo is, zou het nog wat kunnen betekenen...

verder hebben de wolven haar opgegeten. die weten niet met 100% zekerheid dat ze ziener was. wel meer mensen hadden het op soija gemunt. misschien had ze meer dingen bij het rechte eind en waren de wolven vooral bang voor haar?

[edit]hmm. ik was zelf erg voor gelijkspel omdat ik dacht dat daar info uit kan komen. ik kreeg sommige mensen mee en sommige mensen niet. ik snap nu uiteraard waarom flyaway zo moeilijk erover deed. voor wolven zou het goed uitkomen om nog gelijkspel te creeeren: uitstel van executie. basjeeh was bereid met mij mee te gaan. hem vind ik al verdacht.
Daboman ook en bovendien gooit hij er later bovenop dat hij me niet meer gaat vertrouwen (terwijl ik nooit heb gezegd iets zeker te weten) dat zou slim wolven/verrader spel kunnen zijn. AllureV leek eerst tegen gelijkspel te zijn, maar editte vrij snel door ineens te snappen waarom dat wel handig kan zijn. ik weet dat ik met deze theorie ook mezelf in negatief daglicht zet, maar ik probeer alleen maar na te gaan wie met mij mee zouden gaan. flytje als ziener uiteraard niet en verder mensen die óf niet willen schapen óf niet wilden dat soija eruit gaat. Basjeeh komt bij mij wel steeds sterker naar voren als slechterik maar ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen uiteraard.[/edit]

Laatst gewijzigd op 13-09-2008 om 01:39.
Oud 13-09-2008, 01:31
Verwijderd
Citaat:
Het is vanavond wolfjesetenstijd...
dan is hij alvast voor morgen/vandaag..of wat dan ook.
Oud 13-09-2008, 01:34
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
dan is hij alvast voor morgen/vandaag..of wat dan ook.
dat zegt ze toch ook niet? wat raar dat jij dat zo opvat
Oud 13-09-2008, 01:49
Fantôme
Fantôme is offline
Basjeeh
fantome

ik heb al meerdere argumenten genoemd om hem eruit te stemmen. net alle posts door gelezen en vind die van hem het minst betrouwbaar.
Oud 13-09-2008, 02:41
VeGs
VeGs is offline
@ Fantome;
Ergens zeg je dat Basjeeh je woorden verdraait en dat je hem daarom niet vertrouwd. Dat ging hier toch over?

Citaat:
~~Fantôme~~
ik denk dat er tussen de fizzle fluffy stemmer ten minste één en misschien twee wolven zitten. het is veilig en je raakt er niet zo snel om verdacht, omdat dan ál die anderen in de lijst ook verdacht zouden zijn). Ik denk dat dit er max. twee zijn omdat je anders eventueel nog gelijkspel zou kunnen krijgen met mr. soija en dat valt op.
En daar reageert Basjeeh zo op:

Citaat:
Als 3e of 4e op fizzle stemmen is net zo veilig als random stemmen op een persoon die nog niet genoemd is, dus wat je zegt is nogal vreemd.
De kans is natuurlijk wel groot dat er een wolf tussen zit, maar het is zeker niet onmogelijk dat er 0 of 3 wolven in zitten. En misschien stemde fizzle wél op Soija op d'r hachje te redden maar loog ze tegen ons.
Jij maakt er van dat Basjeeh het zo verdraait alsof je zegt dat per se de laatste drie van het lijstje een wolf zijn.
Citaat:
Fantome
(ik gaf bijv. aan dat er vast een aantal wolven in het fizzle lijstje zitten waarvan max. 3 waarop hij reageert dat het heus niet zo hoeft te zijn dat de laatste drie mensen wolf zijn. nee, tuurlijk niet! dat had ik ook helemaal niet gezegd).
Maar ik snap niet hoe je dat uit zijn woorden haalt? Ik lees er iig niet dat hij zegt dat jij beweert dat de laatste drie 'dus' wolven zijn. Alleen maar dat 2 wolven niet zeker zijn. En ik kan ook niets anders vinden waar hij dat beweert.

Het lijkt eerder alsof jij zijn woorden verdraait.
Oud 13-09-2008, 10:11
Fantôme
Fantôme is offline
@ VeGs, ik sta op het punt naar de efteling te gaan, maar waar het op neer komt is dat hij dngen anders herhaalt hoe ik ze gezegd zou hebben, daar eerst mensen in mij krijgt, zelf positief komt te staan en ik me dan weer moet verdedigen. bovendien heb ik andere argumenten gegeven waarom ik basjeeh verdenk. die dandere dingen waren het belangrijkst voor mij en zijn posts bevielen me niet, wat het aansterkte. ik zou nooit op hem stemmen alleen op basis van zijn posts.

[edit] als je kijkt naar bijv. mn post van gister 17.55 zie je dat ik niet alleen onderbuikgevoelens heb door zijn posts[/edit]
Oud 13-09-2008, 10:13
Ford Prefect
Ford Prefect is offline
Jammer dat de ziener eruit is, maar aan de andere kant wel mooi dat de leerling nu aan de goede kant staat, iig.

Ik heb nog niet echt nieuwe verdachten. Wel vind ik dat een aantal mensen (Mutsieprutsie, Light Fighter, Flowtje) nog vrij weinig heeft ingebracht. Dat kan verdacht zijn, omdat het imo gunstig is als wolf om je vooral in het begin enigszins op de achtergrond te houden. Bovendien vind ik het leuker om vooral met wat actievere mensen te spelen en daarom stem ik vandaag op een van hen. Misschien komen er ook interessante reacties los als ze zich moeten gaan verdedigen. Coin flip zegt: Light Fighter. Vanavond ben ik er niet, dus ik stem nu alvast.
Oud 13-09-2008, 10:28
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik ga zo naar Appelpop, en dan kan ik niet stemmen dus ik doe het nu vast.
Ik stem op Ford Prefect wegens onderbuikgevoelens. Ik heb niet alles zorgvuldig gelezen, geen tijd voor gehad.

Ford Prefect
Cherry Springs

Basjeeeh
Fantome

Light Fighter
Ford Prefect
Oud 13-09-2008, 11:55
Verwijderd
ik stem op vegs, want ik kan geen pijl op hem trekken, bij wijze van spreken

Ford Prefect
Cherry Springs

Basjeeeh
Fantome

Light Fighter
Ford Prefect

Vegs
Kopmuntkip
Oud 13-09-2008, 12:50
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
Jammer dat de ziener eruit is, maar aan de andere kant wel mooi dat de leerling nu aan de goede kant staat, iig.

Ik heb nog niet echt nieuwe verdachten. Wel vind ik dat een aantal mensen (Mutsieprutsie, Light Fighter, Flowtje) nog vrij weinig heeft ingebracht. Dat kan verdacht zijn, omdat het imo gunstig is als wolf om je vooral in het begin enigszins op de achtergrond te houden. Bovendien vind ik het leuker om vooral met wat actievere mensen te spelen en daarom stem ik vandaag op een van hen. Misschien komen er ook interessante reacties los als ze zich moeten gaan verdedigen. Coin flip zegt: Light Fighter. Vanavond ben ik er niet, dus ik stem nu alvast.
ik breng inderdaad weinig in ja, dat klopt maar vind het heel gek? Er worden bizar lange teksten gepost en daarin word alles al gezegd, dan heeft het weinig zin omdat te gaan herhalen. De uitslag is wel balen, gelukkig hebben we de leerling nu aan onze kant staan. eens kijken wat Flyaway allemaal heeft gezegd

Flyaway verdacht Fantome en FP niet. Verder verdacht ze Soija. Dan ga ik er voor het gemak vanuit dat ze 1 functie heeft opgevraagd en dat dat dan die van soija was. Ze was vrij duidelijk over haar verdenking naar soija. Meer functies kan ze niet hebben opgevraagd.

Die kwestie rond het gelijkspel zit ik nog steeds mee in mijn maag. Want aan de ene kant gelijkspel kan heel erg veel informatie verschaffen aan de andere kant als je het kunstmatig gaat creëren wat fantome wilde is het veel minder informatie en ongewenst omdat de wolven zien wat wij doen en daar kunnen zij op anticiperen.
Hierdoor gaat mij stem deze ronde naar Fantome

Ford Prefect
Cherry Springs

Basjeeeh
Fantome

Light Fighter
Ford Prefect

Vegs
Kopmuntkip

Fantome
light fighter

Laatst gewijzigd op 13-09-2008 om 12:59. Reden: aanvullen
Oud 13-09-2008, 13:41
Verwijderd
Hm, wat een verdeeldheid! Ik ben het wel eens met Light Fighter. Ik ben niet zo'n ervaren speler, en door alle lappen tekst weet ik soms ook niet meer hoe of wat. Ik denk dat ik vanavond ook op Fantome stem, maar ik zal me er nu nog even extra in gaan verdiepen.
Oud 13-09-2008, 13:55
Sherco
Sherco is offline
Ik vraag me nu eigenlijk af of die opmerking van Kopmuntkip een verspreking was. Hij heeft al vaak genoeg meegespeeld om te weten hoe het zit met hang- en eetrondes, en als je niet "echt" mag stemmen op de hangronde kan ik me voorstellen dat je vergeet wanneer je je "stem" moet posten. Hmm. Ik wil eigenlijk niet nog meer verdeeldheid veroorzaken door op NOG een ander persoon te gaan stemmen, dus ik wacht het nog even af...
Oud 13-09-2008, 14:01
Verwijderd
Citaat:
Ik vraag me nu eigenlijk af of die opmerking van Kopmuntkip een verspreking was. Hij heeft al vaak genoeg meegespeeld om te weten hoe het zit met hang- en eetrondes, en als je niet "echt" mag stemmen op de hangronde kan ik me voorstellen dat je vergeet wanneer je je "stem" moet posten.
Dit dacht ik dus eerst ook al, beetje vreemd. Misschien dat ik ook wel voor Kopmuntkip ga.
Oud 13-09-2008, 14:30
Daboman
Daboman is offline
Ik denk dat EoS en mr soija wel zo gewiekst zijn om te winnen door met de dorpelingen mee te liften en de wolven eruit te werken. Verder viel het me ineens op dat mr soija VegS een beetje verdacht heeft gemaakt. Niet zo extreem als FP natuurlijk, maar toch. Opvallend genoeg is er ook nog geen woord over gerept. Ford Prefect vind ik ook nog wel een optie, ik weet niet of iemand een spel met hem als ziener heeft meegemaakt? Maar volgens mij geldt bij hem wel hoe zekerder hij van iets is, hoe feller hij wordt.

Aangezien ik straks naar een groot feest ga stem ik nu alvast op vegs.
Oud 13-09-2008, 14:41
Verwijderd
Citaat:
Damn... Lange post getypt: weg.

Anyway, verkorte versie.

Het zijn genoeg argumenten, maar wel erg slappe.

Leg me even uit waarom de felle verdachtmakingen van Ford Prefect hem vrijpleiten, terwijl ze mij verdacht maken, 'want wolven maken elkaar verdacht'? Want 'wat verdachtmakingen' noem ik een behoorlijke understatement. Of je moet de eerste stemronde even opnieuw lezen.

Mijn verdachtmaking richting Ford Prefect is wel logisch als je er vanuit gaat Soija verrader is. Dat zou FP niet weten en dan zou hij hem wel aan kunnen vallen. Zelfs logisch aangezien Soija eerder al verdacht gemaakt werd. Nu Soija wolf is, valt dat argument weg, dus vervalt mijn theorie daarmee.

Maar ik ben wel blij dat het sterkste argument om mij verdacht te vinden, is dat ik het waag te opperen dat Soija misschien 'maar' verrader is in plaats van wolf.

Ooh ja, Kunst, jij nam het wel voor Soija op. En je schaapt lekker mee op Fizzle. Sterker nog: je zegt te stemmen op Sherco, maar 'vergeet te stemmen' en gaat daarna voor Fizzle 'voor de eensgezindheid', waarmee je mijn plan om Soija er uit te stemmen definitief blokeert. Het aantal stemmen voor Fizzle is dan zo groot, dat iedereen daarna toch wel voor haar gaat.
Of telt dat niet de wolven afgesproken blijkbaar hebben elkaar alleen verdacht te maken?
En als ik toch bezig ben: waarom heb je je stem nooit bekend gemaakt?
Het laatste wat je gezegd hebt, is:

Durfde je niet als eerste je stem door te geven en vond je dit veilger?

Overigens ben ik een zij.
Ik vind je met de minuut verdachter. In vergelijking met Ford Prefect en Soija vallen jouw verdenkingen mij in eerste instantie niet echt op. Dan gaat het mji er niet om of je hem verdenkt van verrader of dat je hem wolf noemt, het gaat er om hoe hard, vaak en overtuigend je dat zegt.
Want je verdenkt hem maar verstopte dat een beetje i jouw post door het te relativeren en andere verdenkingen er om heen te zetten.

DAt je nu probeert mij, uit zelfbescherming, te verdenken vind ik alleen maar zwakker en verdachter!

Citaat:
Misschien gebruikt ford wel een trucje samen met soija, om 1 van hen te overleven als wolf? het kan?

ik ben eens beetje iedereen zijn complot aan het bekijken, maar kom nog geen wijs uit wie een wolf is en wie niet....

Vegs vind ik, net als kunst zegt, heel erg verdacht. probeert zich in te dekken, terwijl hij eigenlijk niet dacht is.

Mijn stem gaat dus ook naar vegs.. ik heb voor de rest van de avond geen tijd, want moet werken....
Ik denk dat soija, als geliefde zijn, zichzelf niet zou willen opofferen om de andere wolven te beschermen.
Dat lijkt me nog al zinloos want hij was een tegenstander van de andere wolven! Het lijkt me daarom heeeel heeeel onwerkelijk dat hij en Ford samen een 50-50 trucje zouden uitvoeren!

VERDER:

Ook al vind ik VeGs (sorry trouwens dat ik dacht dat je mannelijk was, maar ik ken je verder niet en ik lette niet op dat soort dingen) echt verdacht, op het moment verden ik fantoompje nog veel harder.
Bijna elke post die ze post, edit ze en veranderd ze. Alsof ze zich toch maar bedenkt en het te verdacht vind overkomen.
Bovendien heeft ze heel erg geprobeerd om Soija te beschermen en probeert ze nu alle mensen die met haar mee deden verdacht te maken, zonder dat ze dat zelf zou zijn.
Als zij slechte dingen zegt, kan ze niet de mensen die haar vertrouwen/geloven en het met haar eens zijn, verdenken omdat ze haar gelijk geven. Dan zou ze zelf ook slecht moeten zijn.
(klinkt dit heel vaag of is dat duidelijk, want ik vind het moeilijk om uit te leggen)

IK twijfel daarom ook gigantisch of ik op Fantoom of op VeGs wil stemmen.
Oud 13-09-2008, 14:44
Verwijderd
O en sorry voor de lange posts. IK lees steeds 2 of 3 pagina's te gelijk bij en omdat er zo veel gezegd wordt, probeer ik overal op te reageren.

Dus klik ik de meest gekke posts aan om te reageren, daar word mij post ook weer langer van. Als iemand iets niet snapt moet hij/zij dit gewoon vragen want hoe langer ik typ hoe onbegrijpelijker ik kan worden.
Oud 13-09-2008, 14:48
TopDrop
TopDrop is offline
Ik verneem uit betrouwbare bron dat AllureV vandaag niet kan stemmen, omdat er wordt gewerkt aan hun internetaansluiting. Met het verzoek of ik dit wilde doorgeven. Bij deze
Oud 13-09-2008, 15:46
VeGs
VeGs is offline
Oke, ik ben pas vanavond rond een uur of 8 weer online. Omdat ik goede kandidaat ben er uit te gaan en de komende paar uur niet kan reageren, post ik nu maar even al mijn verdenkingen. Als ik dood ben mag het niet meer.

Edit: en ik moet leren kortere posts te maken.

@ Daboman:
Dat klopt niet. Soija maakte mij niet in eerste instantie verdacht; ik hem. Ik probeerde mensen over te halen op hem te stemmen ipv CS, maar dat mislukte helaas, voornamelijk omdat EoS (stelletje) Soija snel bijviel en Kunst daarna haar stem ineens veranderde van Sherco naar Fizzle.
Ik vind het vreemd dat jij en Kunst mijn woorden verdraaien, dat ik hem nooit echt verdacht gemaakt heb.
Ik heb inderdaad niet zoals sommigen anderen continu heel hard lopen roepen dat hij er uit moest, omdat ik geen wolven tegen me wil hebben. Zie wat er met Flyaway en Absinthe gebeurde.
Bovendien werd Soija op al vroeg gestemd en de aandacht gelegd. Het lijkt mij dat hij om te overleven op dat moment de steun van de wolven hard nodig had. Ik denk daarom niet dat hij op zich dan druk zou maken of hij al wolven verdacht moet maken, maar dat hij alleen probeerde zijn eigen hachje te redden en zich over zijn medewolven pas later druk zou gaan maken. Ik vind mensen die het direct voor hem opnemen daarom verdachter, dan de mensen die Soija verdacht maakt.

Kopmuntkip kan ik moeilijk plaatsen, maar ik vertrouw hem niet helemaal.
Bezigheden kopmuntkip tot nu toe/kort door de boch:
- Geeft vroeg een stem door op random (zegt dus niet veel)
- Maakt FP verdacht, omdat die Soija verdacht maakt, 'want je moet je niet op iemand rare reden baseren in begin van het spel' en neemt het op voor soija
- Verandert daarna van mening: actie van Soija is toch verdacht
- Stemt toch op CS uit 'nieuwsgierigheid'
- Is voorstander van gelijkspel, als Mr.Soija meer stemmen heeft.
- Schaapt mee met Kunst en Basjeeh over mij en maakt opnieuw FP verdacht.
- Geeft stem door terwijl wolven moeten eten (maar dat kan ook betekenen dat hij niet oplet. Je kunt ook zeggen dat je als wolf juist doorhebt dat jij moet gaan eten en dan dus niet snel te vroeg post.)
- Neemt duidelijk niet de moeite posts/verdedigingen van anderen goed te lezen, want na 4 opmerkingen blijft hij mij een 'hij' noemen. (Hoeft niets te betekenen; kan ook zijn dat hij zijn keuze al gemaakt heeft en niet eens moeite wil nemen naar andere opties te kijken)
--
Ik vind hem niets nieuws toevoegen en een beetje met de rest meeschapen en dingen opstoken, dus ik zal hem in het spel totaal niet missen.

Ik vermoed dat iemand van de laatste drie stemmers op Fizzle een wolf is. Voor Flowtje en Mutsie zou het te riskant zijn om nog een fake stem bij Fizzle te zetten en de kans is wel groot dat er nog minimaal een wolf in het rijtje staat. Dat zijn Kunst, Basjeeh en AllureV.

Ik vermoed ook dat er een foute zit tussen de drie die begonnen mij verdacht te maken/proberen anderen op mij mee te laten schapen, dus dat zijn Kunst, Basjeeh en kopmuntkip. Zowel Basjeeh als Kunst zitten daar dubbel tussen. Tot nu toe is elke keer gebleken dat mensen mee gaan schapen uit zelfbehoud, dus het is voor de wolven slim om als iemand verdacht gemaakt wordt, daar in mee te gaan of om iemand verdacht te maken.

Verder kan ik Fantome ook moeilijk plaatsen nu; ze is ook sterk voor het gelijkspel op het moment dat Soija er uit ging. Als ze dat had gedaan voor het duidelijk was, oke. Maar het kwam vooral op het moment dat Soija achter stond. En bij de mensen die voor gelijkspel wilden gaan, staan weer Kopmuntkip, Basjeeh en Fantome. En daar vermoed ik ook een wolf tussen.

En de mensen die het in het begin voor Mr.Soija opnamen zijn weer Kunst (dat hij geen vreemde reden heeft voor Fizzle) en Kopmuntkip (al vind hij hem later ineens wel verdacht, maar houdt hij hem 'nog even buiten schot' en stemt hij CS uit nieuwsgierigheid) AllureV, Stefenootje en Kazet maken ook een opmerking dat Soija 'altijd zo speelt'.

Kunst wil blijkbaar niet anders dan mij verdacht maken, en wil niet inhoudelijk reageren waarom ze haar stem niet door heeft gegeven en waarom ze zo graag eensgezindheid wilde en van stem wisselde, wat Fizzle de kop kostte. Terwijl geschaap op een onschuldig persoon alleen in voordeel is van de wolven. Ook probeerde ze al vroeg de verdenking van Soija af te wenden op het moment dat ik de aandacht op zijn vreemde reden voor Fizzle leg.

Dus dat zijn momenteel 5 namen die ik niet helemaal vertrouw. Nog een nieuwe naam er bij lijkt mij ook niet handig, dus dan zou het Basjeeh of Fantome worden en afhankelijk van wat Stefenootje en Sherco doen, kopmuntkip. AllureV verdenk ik niet echt en kunst juist wel. Alleen zullen er tussen 5 namen altijd wel een wolf zitten en zeker niet allemaal.

Zelf zou ik liever voor kopmuntkip gaan dan Fantoom of Basjeeh, omdat ik hem niet zou missen. Hij voegt niets nieuws toe, let niet op en loopt te stoken. Maar de andere twee vertrouw ik ook niet echt.

Ik onthoud me uit zelfbehoud nog even van stemming.

@Kunst; geeft niet. Ik word regelmatig voor man aangezien op fora. Misschien moet ik ook geen 7 jaar oude naam die afgeleid is van Vegeta gebruiken.

Laatst gewijzigd op 13-09-2008 om 16:05.
Oud 13-09-2008, 15:48
Verwijderd
Geen tijd/zin om alles door te lezen, maar ik stem Basjeeh.
Oud 13-09-2008, 16:34
Mutsieprutsie
Mutsieprutsie is offline
Jeetje iedereen maakt van die lange posts! Ik vind het echt super moelijk, want dan lees ik eerst een post die Vegs verdacht maakt en dan wordt er in die post best een goed punt gemaakt. Maar dan lees ik vervolgens de reactie van Vegs en dan vind ik dat ook zij weer een punt heeft.

Ik ga toch maar stemmen op Ford Prefect. Ik heb nog steeds onderbuikgevoelens bij hem.
Oud 13-09-2008, 18:38
Verwijderd
Ik vind het vreemd dat er zo veel posts ge-edit worden! Vroegâh werd dat aangezien voor een wolvenactie!!!

Ik wilde een lange post typen maar ik word te vroeg opgehald en moet dus weg.

Ik stem nu vast op Fantoompje omdat VeGs nog met (goede?) theorieen komt en ik die wel even een ronde extra wil sparen!!

Morgen reageer ik extra uitgebreid op alles en iedereen.
Oud 13-09-2008, 18:41
Sherco
Sherco is offline
Hmm hmm, er is nog niet echt iets bijgekomen waar ik in mee kan gaan. Ik ga dus toch maar voor ons kopmuntkipje.
Oud 13-09-2008, 18:43
Verwijderd
ik heb ook net op kopmuntkip gestemd. ik denk dat er daar ergens iets niet klopt inderdaad, maar ik kan niet precies zeggen wat.
Oud 13-09-2008, 20:04
Flowtje
Flowtje is offline
Hmm, ik weet nog niet zeker op wie ik ga stemmen. Waarschijnlijk ga ik voor Fantome, aangezien ik het hele gelijkspel-gebeuren nog steeds vreemd vind.
Oud 13-09-2008, 20:23
VeGs
VeGs is offline
Ik stem op Kopmuntkip. Het is een gok, want Basjeeh heeft zijn stem nog niet doorgegeven en die verdacht mij, dus ik hoop dat het me niet de kop gaat kosten.
Maar hoewel ik Fantome ook niet vertrouw, voegt ze naar mijn gevoel wel mee toe aan het spel momenteel. Kopmuntkip daarentegen loopt in mijn ogen alleen te stoken.
En het kan eventueel een (hopelijk informatief) gelijkspel opleveren.

Stand voor zover bekend:

Ford Prefect
Cherry Springs
mutsieprutsie

Basjeeeh
Fantome
Kazet

Light Fighter
Ford Prefect

Vegs
Kopmuntkip
daboman

~~Fantome~~
light fighter
kunst
flowtje

kopmuntkip
sherco
sterrenmeisje
VeGs

allureV: kan niet stemmen
Basjeeh: nog geen stem doorgegeven
Stefenootje: twijfel tussen Fantome en kopmuntkip; geen definitieve stem.

Laatst gewijzigd op 13-09-2008 om 20:55.
Oud 13-09-2008, 20:34
Flowtje
Flowtje is offline
Haal die vraagtegen bij mij naam maar weg hoor, ik heb onderhand toch op Fantome gestemd.
Oud 13-09-2008, 20:57
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Haal die vraagtegen bij mij naam maar weg hoor, ik heb onderhand toch op Fantome gestemd.
Done.

Dit kreeg ik net als antwoord van de Spelleider op de vraag wanneer de ziener de opgevraagde functie te horen krijgt:

Citaat:
De ziener krijgt de functie zo snel mogelijk tussen de uitslag van de hangronde en de uitslag van de eetronde.
Als ik hem goed begrijp, heeft Flyaway dus een functie meer op kunnen vragen, nadat wij Soija opgehangen hadden!
Oud 13-09-2008, 21:52
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
Done.

Dit kreeg ik net als antwoord van de Spelleider op de vraag wanneer de ziener de opgevraagde functie te horen krijgt:

Als ik hem goed begrijp, heeft Flyaway dus een functie meer op kunnen vragen, nadat wij Soija opgehangen hadden!
Goede vraag want ik zat het me namelijk ook af te vragen. Dus Flyaway heeft twee functies opgevraagd.
Oud 13-09-2008, 21:56
Spelleider
Spelleider is offline
De sfeer in huize Simspon was nog steeds niet optimaal. Het incident van enkele dagen geleden spookte nog steeds door het hoofd van de meerderheid van de bezoekers. Mr Soija had zich toen aardig misdragen: op zoek naar iets te eten om zijn gedachten te doen afdwalen van de ‘diye miserable’, zoals hij het beschreef, opende hij een keukenkastje, waarna hij bedolven werd onder de sinaasappels die daar lagen. “Ay, naranjas est la capessa!” riep hij, waarna hij, zoals alleen Mr Soija dat kan, uitgleed over de rollende vruchten en tot hilariteit van Eye of Sauron zijn gebruikelijke troep maakte van de keuken. Sherco, verantwoordelijk voor het huishouden, had hem hierop woedend uit haar huis verbannen, waarna Soija somber de straat op was gegaan. Hier kon hij nog net de woorden ‘donde esta mi tequila?’ uitbrengen voordat hij aangereden werd door een vrachtwagen bestuurd door Hans Moleman.
Eye of Sauron, zoals bekend een groot liefhebber van Soija’s hoogstaande slapstick, schoot spontaan in een depressie na het heengaan van één van Springfields grootste entertainers, en zocht troost in voedsel. In een recordtempo at hij 64 slices of American cheese. Normaalgesproken moest hij hier een hele nacht voor uittrekken, maar in zijn wanhoop werkte hij het hele pak binnen tien minuten weg. Dit was zelfs voor zijn aan vet toch meer dan gewende lijf teveel, en zijn uitgeputte hart klopte voor de laatste maal bij het slikken van de laatste hap.

Kopmuntkip zag in het tragische overlijden van de vader van Cherry Springs zijn kans dichter bij haar te komen. Met wat lijm in zijn haar en zijn bril zo onopvallend mogelijk op zijn neus ging hij naast haar zitten en sloeg hij zijn arm om haar heen. Cherry had weliswaar behoefte aan troost, maar was teleurgesteld toen bleek dat het Kopmuntkip vooral om opschepperij te doen was: “My dad’s a pretty big wheel down at the cracker factory, and my mom says I’m the handsomest guy in school!”. Somber ging ze naar boven om daar te luisteren naar haar zeldzame plaat waarop Bleeding Gums Murphy samenwerkt met een knappe indyjongen met een gitaartje. En minstens even somber vertrok Kopmuntkip naar zijn huis, waar het tot hem doordrong dat zijn liefde voor Cherry Springs waarschijnlijk nooit beantwoord zou worden. “Who could this have happened?”, vroeg hij zich hardop af. “We started out like Romeo and Juliet, but it ended in tragedy.”. En volledig verblind door zijn liefdesverdriet sprong Kopmuntkip uit zijn slaapkameraam. Hij werd wakker in het ziekenhuis. Nu had hij naast liefdesverdriet ook nog last van gebroken botten en verschrikkelijke jeuk onder zijn gips. Hij stak zijn vork onder het gips om te krabben, en dit is wat hem enkele uren later fataal werd: er kleefde nog wat stroop aan de vork, waar al gauw een groot aantal mieren op af kwam. Opgegeten worden door mieren terwijl je op bed ligt en je niet kunt bewegen is bepaald geen prettige dood, maar voor Kopmuntkip ongetwijfeld draaglijker dan zijn dagelijks leven.

1. Absinthe (dorpeling)
2. Cherry Springs
3. AllureV
4. sterrenmeisje
5. Kazet Nagorra
6. Mr Soija (weerwolf) (geliefde)
7. Basjeeh
8. VeGs
9. Mutsieprutsie
10. light fighter
11. ~~Fantôme~~
12. Eye of Sauron (dorpeling) (geliefde)
13. Kunst
14. Sherco
15. Daboman
16. kopmuntkip (verrader)
17. Flyaway (ziener)
18. Flowtje
19. Stefenootje
20. Ford Prefect
21. fizzle-fluffy (Cupido)

blauw = opgehangen
rood = opgegeten
roze = gestorven aan liefdesverdriet

Opnieuw een goede stap voor de dorpelingen!
Oud 13-09-2008, 22:02
VeGs
VeGs is offline
Mensen, we gaan lekker!

Ik hoop snel te horen wat Stefenootje en Basjeeh gestemd hebben.
Oud 13-09-2008, 22:03
Verwijderd
Spitzenklasse verhaal mang
Oud 13-09-2008, 22:52
Verwijderd
Ik heb uiteindelijk kopmuntkip gestemd!
Oud 14-09-2008, 00:18
Verwijderd
ik doe mijn best om de verhalen te lezen, maar ik snap er eigenlijk niks van. sorry

wel lekker dat de verrader dood is. dat scheelt een valse stem en een hoop actief gestook, gok ik. *jeej* goed werk van ons!
Oud 14-09-2008, 00:29
Verwijderd
Citaat:
ik doe mijn best om de verhalen te lezen, maar ik snap er eigenlijk niks van. sorry

wel lekker dat de verrader dood is. dat scheelt een valse stem en een hoop actief gestook, gok ik. *jeej* goed werk van ons!
Ik lees de verhalen nooit, daar heb ik nooit zin in, en geduld voor.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten