Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-09-2008, 19:57
Daboman
Daboman is offline
Haar laatste verdachten waren fantome en kunst. Hmmm. Het viel me wel op dat zij ook erg klaagde over de lengte van de posts van Vegs, kunst en Fantome. Zij gaan uitstekend te werk met analyseren en het zit me niet helemaal lekker dat de wolven dat wel best vinden. Ik zou haast zeggen dat een wolf mee zit te analyseren.
Oud 14-09-2008, 20:02
Fantôme
Fantôme is offline
@ VeGs: entschuldigung! ik was n beetje in de war. ik heb nu op kunst gestemd vanwege wat ik hierboven al gepost had. morgen heb ik een lange, drukke dag (werk en cursus) en kan ik waarschijnlijk niet stemmen. gezien je je stem kunt wijzigen vóór halfnegen, heb ik iig mijn stem vast op haar uitgebracht. mocht ik wel de kans zien morgen nog bij te lezen, kan ik dat nog wijzigen of zo laten. ik probeer dat nog wel even te laten weten.

jammer dat sterrenmeisje eruit is. Gelukkig was ze geen leerlingziener

@ lightfighter: jij bent ook niet te volgen he ik vind lijstjes altijd wel handig omdat je kunt vergelijken hoe mensen gestemd hebben en kunt herleiden bij welke stemmen mogelijk bedriegers zitten (bijv. hij was wolf, had zn stem daarbij, die telt niet, maar dan was er gelijkspel geweest en diegene is er toch uitgegaan dus in dat lijstje moet ook een wolf zitten). Jij als ervaren speler zou dat toch moeten weten

@ spelleider: jammer dat je denkt dat je verhalen niet worden gelezen! ik lees ze iig wel omdat ik weet hoeveel werk het soms is nog zo'n verhaal voor elkaar te krijgen dat af is tegelijk met de uitslag.

@ basjeeh: ik had trouwens meer argumenten tegen je hoor. je kwam negatief (vond ik) uit de stemlijstjes, je poste niet inhoudelijk (iig niet op dat moment, zal eens kijken wat je nu doet) en je verdraaide mn post. die dingen bij elkaar vond ik verdacht. that's it. en dat laatste heb je wel uitgelegd, maar in combinatie met die andere dingen zijn mijn ideeen over jou niet ineens weg

Laatst gewijzigd op 14-09-2008 om 20:09.
Oud 14-09-2008, 20:04
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Haar laatste verdachten waren fantome en kunst. Hmmm. Het viel me wel op dat zij ook erg klaagde over de lengte van de posts van Vegs, kunst en Fantome. Zij gaan uitstekend te werk met analyseren en het zit me niet helemaal lekker dat de wolven dat wel best vinden. Ik zou haast zeggen dat een wolf mee zit te analyseren.
.... of omdat de theorien hun wel goed uitkomen (omdat er geen bal van klopt wat we zeggen) of omdat ze willen dat het lijkt dat die theorieen hen niet zoveel uitmaakt...
dat even ter aanvulling

daboman: wat denk jij over wat kunst zegt? ben je wolvig aan het spelen?
Oud 14-09-2008, 20:04
Lethe
Lethe is offline
Hm een dorpeling. Er valt verder weinig uit sterrenmeisjes posts op te maken, daarom is ze ook opgegeten waarschijnlijk. Jammer.
Oud 14-09-2008, 20:07
Sherco
Sherco is offline
Nou, ze heeft inderdaad niet heel veel gezegd, jammer...
Lieven mensen, ik ben morgen de hele dag weg voor verschillende dingen, dus ik moet nu alvast stemmen. Mocht ik toch nog online kunnen komen en geweldige andere theorieen lezen dan wijzig ik mijn stem misschien nog, maar voorlopig stem ik op VeGs. Waarom? Ik vind haar af en toe vreemd posten, ze is een van de weinig mensen die verder door Sterrenmeisje genoemd is, en zoals Daboman hierboven ook al zei, waarschijnlijk zit er een wolf mee te discussieren. Ik vind VeGs verdachter dan Fantoom, dus ik ga voor haar.

VeGs
Sherco
Oud 14-09-2008, 20:10
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Nou, ze heeft inderdaad niet heel veel gezegd, jammer...
Lieven mensen, ik ben morgen de hele dag weg voor verschillende dingen, dus ik moet nu alvast stemmen. Mocht ik toch nog online kunnen komen en geweldige andere theorieen lezen dan wijzig ik mijn stem misschien nog, maar voorlopig stem ik op VeGs. Waarom? Ik vind haar af en toe vreemd posten, ze is een van de weinig mensen die verder door Sterrenmeisje genoemd is, en zoals Daboman hierboven ook al zei, waarschijnlijk zit er een wolf mee te discussieren. Ik vind VeGs verdachter dan Fantoom, dus ik ga voor haar.

VeGs
Sherco
ik denk ook dat de kans er is (wat dabo) zegt dat er een wolf zit mee te discussieren. is op zich ook wel handig met 4 wolven om niet allemaal stil of druk te zijn. ik weet dat ik het niet ben en vertrouw VeGs eigenlijk wel.
Het is niet dat ik om dabo's reden op iemand stem, maar het sterkt mijn vermoeden op kunst aan. ik ga voor haar.

VeGs
Sherco

Kunst
Fantome
Oud 14-09-2008, 20:11
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
.... of omdat de theorien hun wel goed uitkomen (omdat er geen bal van klopt wat we zeggen) of omdat ze willen dat het lijkt dat die theorieen hen niet zoveel uitmaakt...
dat even ter aanvulling

daboman: wat denk jij over wat kunst zegt? ben je wolvig aan het spelen?
Daboman, ben jij een wolf?

Ok, dat even ter zijde. Ik zou me als wolf aanpassen aan de situatie. Ik heb andere mensen onder de loep genomen in dit spel om een tunnelvisie op een klein groepje mensen te voorkomen.
Oud 14-09-2008, 20:13
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Daboman, ben jij een wolf?

Ok, dat even ter zijde. Ik zou me als wolf aanpassen aan de situatie. Ik heb andere mensen onder de loep genomen in dit spel om een tunnelvisie op een klein groepje mensen te voorkomen.
daar kwam mijn vraag idd op neer ja. dus als je daar nou eens bevestigend op zou antwoorden, zou dat het hele verhaal een stuk makkelijker maken (oops, nu ga ik toch weer aan de smilies )

oww... maar je stemde alleen maar op Allure, daarmee verbreed je onze tunnelvisie nu neit echt. bovendien denk ik niet zozeer dat die er is, of wel?? is er nog niemand dan waar jij twijfels bij hebt, maar wat nog niet genoemd is?
Oud 14-09-2008, 20:19
Verwijderd
Flyaway (de ziener) zei in het vorige topic tegen Fantome:
Citaat:
Dit is logisch, het ging tussen Soija en fizzle_fluffy. Dan wil je als slechterik natuurlijk niet dat Soija eruitgaat, dus zet je jezelf gewoon onder f_f omdat je weet dat er sowieso andere slechteriken ook onder staan.
Verder wel een goede analyse.
Ik denk dat dit laatste een hint is van de ziener dat Fantome een goede functie heeft. Fantome stemde de vorige ronde op Basjeeh, en ze kan er natuurlijk naast zitten omdat ze geen ziener kan zijn (als ze leerling was, zou flyaway niet kunnen weten dat ze dan ziener zou worden), maar dit in combinatie met het feit dat Basjeeh "vergeten" is te stemmen doet mij besluiten deze ronde weer voor Basjeeh te gaan.
Oud 14-09-2008, 20:23
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
daar kwam mijn vraag idd op neer ja. dus als je daar nou eens bevestigend op zou antwoorden, zou dat het hele verhaal een stuk makkelijker maken (oops, nu ga ik toch weer aan de smilies )

oww... maar je stemde alleen maar op Allure, daarmee verbreed je onze tunnelvisie nu neit echt. bovendien denk ik niet zozeer dat die er is, of wel?? is er nog niemand dan waar jij twijfels bij hebt, maar wat nog niet genoemd is?
Ja ik had bijvoorbeeld niet in de gaten dat VegS verdacht was, maar ik stemde wel vrij vroeg op haar in de vorige ronde.

Verder heb ik een reden om light fighter te verdenken, volgens mij is die nog niet zo verdacht. En het is me bijvoorbeeld ook opgevallen dat stefenootje nog nooit als verdachte is geopperd. De rest volgens mij wel hier en daar eens een keer.
Oud 14-09-2008, 20:24
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:

Ik denk dat dit laatste een hint is van de ziener dat Fantome een goede functie heeft. Fantome stemde de vorige ronde op Basjeeh, en ze kan er natuurlijk naast zitten omdat ze geen ziener kan zijn (als ze leerling was, zou flyaway niet kunnen weten dat ze dan ziener zou worden), maar dit in combinatie met het feit dat Basjeeh "vergeten" is te stemmen doet mij besluiten deze ronde weer voor Basjeeh te gaan.
Kazet, ik volg je niet.
Flyaway heeft toch maar één keer de kans gehad om iemands functie op te vragen. ze heeft mijn inziens heel duidelijk gehint over mr. soija. ze had volgens mij geen kans meer om mij op te vragen...
Oud 14-09-2008, 20:26
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Ja ik had bijvoorbeeld niet in de gaten dat VegS verdacht was, maar ik stemde wel vrij vroeg op haar in de vorige ronde.

Verder heb ik een reden om light fighter te verdenken, volgens mij is die nog niet zo verdacht. En het is me bijvoorbeeld ook opgevallen dat stefenootje nog nooit als verdachte is geopperd. De rest volgens mij wel hier en daar eens een keer.
light fighter vind ik ook wel wat verdacht want ze is een goeie speler en stelt onnozele vragen. bovendien is het veilig om erbij aan te sluiten dat er al zoveel gezegd is dat ze dat toch niet hoeft te herhalen. nee, stel je voor dat je het met iemand eens bent en dat niet lijkt te kloppen... op deze manier blijft ze aan de zijkant staan.

stefenootje is ook nog niet als verdachte genoemd, heeft op zich ook niet zoveel verdachts gedaan, vind ik. en VeGs vind ik echt niet verdacht. ik ga me heel hard lopen schamen als zij wolf blijkt.

misschien moeten we jou wel killen. als je onschuldig bent gaan we achter jouw verdachten aan en als je schuldig blijkt, hechten we er geen waarde aan. je bent namelijk een goede speler, zowel als dorpeling als als wolf. denk ik
Oud 14-09-2008, 20:26
Verwijderd
Citaat:
Kazet, ik volg je niet.
Flyaway heeft toch maar één keer de kans gehad om iemands functie op te vragen. ze heeft mijn inziens heel duidelijk gehint over mr. soija. ze had volgens mij geen kans meer om mij op te vragen...
Twee keer toch? Ik heb het niet echt bijgehouden.
Oud 14-09-2008, 20:30
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Twee keer toch? Ik heb het niet echt bijgehouden.
flyaway is in de tweede eetronde opgegeten.
Ik neem aan dat als zij wolfjesmaal is geworden ze ook niet meer een functie heeft opgevraagd (of misschien wel heeft opgevraagd, maar niet doorgekregen). Of zie ik dat verkeerd?
dat zou namelijk nog al een verschil maken.
Oud 14-09-2008, 20:32
Verwijderd
Citaat:
flyaway is in de tweede eetronde opgegeten.
Ik neem aan dat als zij wolfjesmaal is geworden ze ook niet meer een functie heeft opgevraagd (of misschien wel heeft opgevraagd, maar niet doorgekregen). Of zie ik dat verkeerd?
dat zou namelijk nog al een verschil maken.
Hmm.
Oud 14-09-2008, 20:35
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
light fighter vind ik ook wel wat verdacht want ze is een goeie speler en stelt onnozele vragen. bovendien is het veilig om erbij aan te sluiten dat er al zoveel gezegd is dat ze dat toch niet hoeft te herhalen. nee, stel je voor dat je het met iemand eens bent en dat niet lijkt te kloppen... op deze manier blijft ze aan de zijkant staan.

stefenootje is ook nog niet als verdachte genoemd, heeft op zich ook niet zoveel verdachts gedaan, vind ik. en VeGs vind ik echt niet verdacht. ik ga me heel hard lopen schamen als zij wolf blijkt.

misschien moeten we jou wel killen. als je onschuldig bent gaan we achter jouw verdachten aan en als je schuldig blijkt, hechten we er geen waarde aan. je bent namelijk een goede speler, zowel als dorpeling als als wolf. denk ik
Je probeert wel de touwtjes in handen te krijgen he. Ik vroeg me eigenlijk af in hoeverre jij bereid bent om je op te offeren voor het vrij laten komen voor informatie. Dit vanwege het volgende:

Sterrenmeisje verdacht jou en kan om die reden opgegeten zijn. Wanneer je onschuldig bent denk ik dat de wolven zullen pushen om jou eruit te krijgen, omdat je al een beetje verdacht bent. Daar hebben ze prima de kans voor, voor jou is er immers een motief om sterrenmeisje op te eten.
Oud 14-09-2008, 20:35
Lethe
Lethe is offline
Ik dacht dat ergens een keer al gezegd was dat flyaway wel twee functies heeft kunnen opvragen?
Oud 14-09-2008, 20:37
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Je probeert wel de touwtjes in handen te krijgen he. Ik vroeg me eigenlijk af in hoeverre jij bereid bent om je op te offeren voor het vrij laten komen voor informatie. Dit vanwege het volgende:

Sterrenmeisje verdacht jou en kan om die reden opgegeten zijn. Wanneer je onschuldig bent denk ik dat de wolven zullen pushen om jou eruit te krijgen, omdat je al een beetje verdacht bent. Daar hebben ze prima de kans voor, voor jou is er immers een motief om sterrenmeisje op te eten.
nou, ik vind het leuk om lang mee te spelen, maar als het info verschaft...
maar leg me eerst maar eens uit welke overduidelijke info we dan hebben. wie ineens verdachte af zijn en wie ineens verdacht (of overduidelijk wolf ) zijn als ik (on)schuldig ben. als je hele goeie argumenten heb en ik daarbij het spel help, zou ik het niet zo'n punt vinden.
en hoezo probeer ik de touwtjes in handen te krijgen?

@ AllureV: oww echt waar?? kun je nog vinden waar dat gezegd is, want dat zou meer info verschaffen natuurlijk, omdat ze het met die theorie eens was. misschien zit daar wel een schuldig persoon tussen
Oud 14-09-2008, 20:43
Lethe
Lethe is offline
Hier: http://forum.scholieren.com/showthre...7#post28164257
Oud 14-09-2008, 20:44
Verwijderd
ah well...

(dit is één van de eerste keren dat ik zo vroeg in het spel doodga hahahaha)

succes dorpelingetjes, doe je best!
Oud 14-09-2008, 20:47
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
nou, ik vind het leuk om lang mee te spelen, maar als het info verschaft...
maar leg me eerst maar eens uit welke overduidelijke info we dan hebben. wie ineens verdachte af zijn en wie ineens verdacht (of overduidelijk wolf ) zijn als ik (on)schuldig ben. als je hele goeie argumenten heb en ik daarbij het spel help, zou ik het niet zo'n punt vinden.
en hoezo probeer ik de touwtjes in handen te krijgen?
We zouden zien wie de aanval op jou inzet. Het is immers een goede wolventactiek: eerst eet je iemand op om te zorgen dat er een motief is. Vervolgens gebruik je dat motief om iemand verdacht te maken. Het kan dus goed zijn dat de aanval op jou wordt ingezet.

Dat doet me tevens denken. Kunst verdenkt je heel sterk. Misschien wil ze je er gewoon uit hebben, omdat jij ergens gepost hebt dat je haar verdenkt? Nu is er een motief waarop ze je kan aanvallen.

Ze was ook zo'n beetje de enige die mij verdacht en haar redenen waren nogal vergezocht. Ik verdenk haar eerlijk gezegd nu ook wel een beetje.
Oud 14-09-2008, 21:13
Fantôme
Fantôme is offline
ahh! dat is dan nog bruikbare info...!

@ Kazet: denk je dan dat flyaway míjn functie heeft opgevraagd en dat haar hint iets over mij zegt? of zegt het iets over één van de mensen die ik in de quote verdacht noem?

Laatst gewijzigd op 14-09-2008 om 21:18.
Oud 14-09-2008, 21:17
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
We zouden zien wie de aanval op jou inzet. Het is immers een goede wolventactiek: eerst eet je iemand op om te zorgen dat er een motief is. Vervolgens gebruik je dat motief om iemand verdacht te maken. Het kan dus goed zijn dat de aanval op jou wordt ingezet.

Dat doet me tevens denken. Kunst verdenkt je heel sterk. Misschien wil ze je er gewoon uit hebben, omdat jij ergens gepost hebt dat je haar verdenkt? Nu is er een motief waarop ze je kan aanvallen.

Ze was ook zo'n beetje de enige die mij verdacht en haar redenen waren nogal vergezocht. Ik verdenk haar eerlijk gezegd nu ook wel een beetje.
dan kan je basjeeh en light fighter er ook wel gelijk uit kicken
maar dabo, als mensen mij eruit willen hebben, kan ik dat toch niet tegenhouden, dus hoe zou ik me 'moeten opofferen'. ik kan er toch niet vrijwillig uit
vraag me af of het zoveel toevoegt nu. het is niet dat je dan helemaal duidelijk conclusies kunt trekken ofzo.
Oud 14-09-2008, 21:20
Verwijderd
Citaat:
ahh! dat is dan nog bruikbare info...!

@ Kazet: denk je dan dat flyaway míjn functie heeft opgevraagd en dat haar hint iets over mij zegt? of zegt het iets over één van de mensen die ik in de quote verdacht noem?
Ik denk dat ze jouw functie heeft opgevraagd, maar het kan natuurlijk ook er niks mee te maken hebben. Het leek me gewoon een duidelijke hint.
Oud 14-09-2008, 21:21
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
dan kan je basjeeh en light fighter er ook wel gelijk uit kicken
maar dabo, als mensen mij eruit willen hebben, kan ik dat toch niet tegenhouden, dus hoe zou ik me 'moeten opofferen'. ik kan er toch niet vrijwillig uit
vraag me af of het zoveel toevoegt nu. het is niet dat je dan helemaal duidelijk conclusies kunt trekken ofzo.
Dan zou het me niets verbazen als iemand uit het rijtje basjeeh, light fighter, kunst een wolf is.

Je hebt gelijk, je hoeft je idd niet op te offeren bedenk ik me nuAnyway, ik ben nu in ieder geval heel alert wie op wie de aanval in gaat zetten.
Oud 14-09-2008, 21:23
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Ik denk dat ze jouw functie heeft opgevraagd, maar het kan natuurlijk ook er niks mee te maken hebben. Het leek me gewoon een duidelijke hint.
dat zou goed kunnen. dat is op zich 'jammer' omdat we dan nog niet echt een nieuwe verdachte hebben. wat is de reden dat jij voor basjeeh wilt gaan? want als ze niet zijn functie heeft opgevraagd (waarsch.) zegt dat niets. ik kan het in die hele post wel fout hebben maar dat ze alleen zegt dat het logisch klinkt (en eerder al dat ze me toch ineens niet meer zo verdacht vind) omdat ze míjn functie heeft opgevraagd. ze weet niets over de mensen die ik verdenk natuurlijk... op zich riskant.
(verder ben ik er niet tegen dat je voor basjeeh gaat hoor, daar niet van )
Oud 14-09-2008, 21:26
Verwijderd
Nou, het zou kunnen dat Basjeeh wolf is en vergeten is te doen alsof hij stemde in de hangronde, omdat wolven immers stemmen in de eetronde. En verder zie ik ook geen verdachten, dus ja.
Oud 14-09-2008, 22:04
Verwijderd
Citaat:
Dan zou het me niets verbazen als iemand uit het rijtje basjeeh, light fighter, kunst een wolf is.
Dat zit ik ook te denken, maar ik kan mezelf niet verdenken. Ik kan me niet voorstellen dat Basjeeh (weer) wolf is en dus zou ik voor light fighter moeten gaan. Maar omdat die zo stil is, weten we daar niets over.

Ik vind daboman nog steeds een beetje verdacht, net als daboman.

Maar ik weet niet meer wat ik moet denken. Ik vind fantomes plan om dabo op te hangen en daarvan af te leiden of hij wolf was, of dat hij goed was (als hij goed is, dan kan hij zomaar heel veel gelijk hebben) en kunnen we daarvan uit gaan handelen. Maar ik vind het ook wel een hele slechte actie en ga er dus ook niet aan mee doen.

Het probleem met de dood van stille mensen is dat je er geen info uit kunt halen. Sterretjes dood is daarom ook nietszeggend.
Oud 14-09-2008, 22:17
light fighter
light fighter is offline
Flyaway heeft twee functies kunnen opvragen, dat is nagevraagd bij spelleiders. Flyaway heeft alleen geen gebruik meer kunnen maken van die informatie die ze daarmee heeft verkregen. Of het was een dorpeling. Verder sluit ik me in de analyse van een van de laatste posts van flyaway aan bij kazet.

Jammer dat er een dorpeling dood is, die weinig heeft gezegd. Denk dat dat vanuit het oogpunt van de wolven misschien bedoelt is dat wel goed zat qua analyse of totaal er naast reverse-reverse ect.

Lastig, morgenvroeg moet ik mijn stem al uit brengen aangezien ik de rest van de dag weg ben. Dus ik kijk wat er in de tussentijd nog bij komt qua theorieën voor dat ik mij mijn stem uitbreng
Oud 14-09-2008, 22:32
Verwijderd
Ervaren wolven/spelers kiezen er vaker voor om gewoon onopvallend te spelen, zodat ze niet worden opgehangen en dan random mensen op te eten. (Dat zei daboman de vorige keer) Zo overleven ze rustig het hele spelletje..

Ik ben bang dat we elkaar kunnen ophangen en nog harder kunnen gaan schreeuwen maar dat de wolven misschien bij de stille mensen zitten.
Oud 14-09-2008, 22:49
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Ervaren wolven/spelers kiezen er vaker voor om gewoon onopvallend te spelen, zodat ze niet worden opgehangen en dan random mensen op te eten. (Dat zei daboman de vorige keer) Zo overleven ze rustig het hele spelletje..

Ik ben bang dat we elkaar kunnen ophangen en nog harder kunnen gaan schreeuwen maar dat de wolven misschien bij de stille mensen zitten.
Daar ben ik ergens ook bang voor.
Dabo had wat dat betreft ook een sterk punt. Ik merk bij mezelf ook dat ik mensen die mij verdacht maken automatisch meer ga verdenken, maar het kan nooit zo zijn dat die allemaal wolf zijn en het is gevaarlijk dan te veel op die mensen te concentreren en de rest uit het oog te verliezen.
Zitten we ernaast, dan maken we het de wolven heel makkelijk.

En hoe worden de rollen verdeeld?
Als de spelleiders bepalen wie welke rol heeft, kan je daar informatie uit halen, dus dat zou ik vreemd vinden.
Maar als het random is, slaat het argument 'ik ben al twee keer wolf geweest, dus zal ik het nu niet zijn' statistisch compleet nergens op. De kans dat iemand die twee keer eerder wolf is geweest, deze keer een wolf is, is net zo groot als voor andere spelers.
Oud 14-09-2008, 22:54
Verwijderd
Citaat:
Daar ben ik ergens ook bang voor.
Dabo had wat dat betreft ook een sterk punt. Ik merk bij mezelf ook dat ik mensen die mij verdacht maken automatisch meer ga verdenken, maar het kan nooit zo zijn dat die allemaal wolf zijn en het is gevaarlijk dan te veel op die mensen te concentreren en de rest uit het oog te verliezen.
Zitten we ernaast, dan maken we het de wolven heel makkelijk.

En hoe worden de rollen verdeeld?
Als de spelleiders bepalen wie welke rol heeft, kan je daar informatie uit halen, dus dat zou ik vreemd vinden.
Maar als het random is, slaat het argument 'ik ben al twee keer wolf geweest, dus zal ik het nu niet zijn' statistisch compleet nergens op. De kans dat iemand die twee keer eerder wolf is geweest, deze keer een wolf is, is net zo groot als voor andere spelers.
Maar de kans dat je 3 keer achter elkaar bij de 3/22ste hoort, is kleiner dan '3/22'+'2/22'+'19=22'
Oud 14-09-2008, 22:57
Verwijderd
Maar inderdaad horen we daar niets uit af te leiden

Ik vind dabo verdacht, maar ik vidn stille mensen ook verdacht

dus ik ga er een nachtje over slapen
morgen post ik mijn stem laat, want ik ben tot 6 uur in college en heb daarna huisverplichtingen tot half 8 of 8 uur!
Oud 15-09-2008, 09:22
Lethe
Lethe is offline
Ik moet zo weg, dus ik geef mijn stem alvast door. Waarschijnlijk ben ik wel terug voor half 9, maar ik ga er niet op gokken, zeker niet omdat ik al een keer niet kon stemmen. Ik heb besloten voor een stille speler te gaan.

mutsieprutsie
AllureV

Eventueel wijzig ik mijn stem vanavond nog, mocht dat nodig zijn.
Oud 15-09-2008, 09:26
Verwijderd
Krijgen we die kansberekening-discussie weer!

Als de functies willekeurig verdeeld zijn, waar ik voor het gemak maar vanuit ga, heeft het wolf-zijn van Basjeeh in vorige spellen geen invloed op de kans dat hij nu weer wolf is. Het zijn onafhankelijke kansen.
Oud 15-09-2008, 09:28
Daboman
Daboman is offline
Ineens wist ik het. Kunst is een van de wolven!

Waarom kunst? Ik ben via het rijtje basjeeeh, light fighter, kunst tot haar gekomen en langzaam maar zeker stapelde haar verdachte gedrag zich op. Ga maar na:

- Ik begin bij stemronde 1. Mr soija heeft duidelijk even gevaar gelopen. Kunst stemde heel convenient op fizzle fluffy. Het was ook niet zomaar een stem. Zij maakte het verschil tussen fizzle en mr soija van 4-3 naar 5-3. De paar mensen die nog moesten stemmen zouden mr soija er nooit meer uit krijgen. Kwam dat even goed uit!

- Nog verdachter: hier staat ze bij fizzle fluffy, hier (een veel ouder lijstje, 2 posts eronder) staat ze nog bij sherco. Tja je kunt toch niet ontkennen dat haar maatje mr soija gevaar liep...

- Basjeeh en light fighter hebben hier weinig mee te maken. Light fighter stemt totaal iets anders en basjeeh kon weinig meer uithalen.

- Nog iets dat basjeeh en light fighter vrij pleit: *klik*. Zouden ze riskeren dat mr soija eruit zou vliegen? Ze stemden wel op een kritiek moment. Had een van hen anders gestemd, dan had het niet 9-6 gestaan, maar 8-7! Dan kan er zomaar vanuit het niets iemand komen die het 8-8 maakt.

- Kunst staat weer niet in het lijstje van mr soija. Stiekem wilde je hem helemaal niet dood he?

- Sterrenmeisje begint haar te verdenken. *hap, slik, weg*. How convenient dat er nu ook een motief is om fantome op aan te vallen... En die tactiek, beste kunst, heb ik je ook wel eens verteld...

- Daboman zoekt constructief wat dingetjes bij elkaar op waardoor kunst verdacht wordt. Hmmm, nu moet ze uit zelfverdediging toch daboman gaan verdenken toch? Wel kunst, nu heb ik nog meer dingetjes bij elkaar opgezocht Have fun met het ontkrachten

Het moge duidelijk zijn dat ik vanavond kunst ga stemmen

Laatst gewijzigd op 15-09-2008 om 09:36.
Oud 15-09-2008, 10:47
light fighter
light fighter is offline
Ik moet zeggen dat de theorie van Daboman mij heel erg aanspreekt, het is inderdaad wel heel erg verdacht allemaal. Ineens gaat mijn lampje ook branden over het waarom van ellenlange theorieën van kunst. Hierdoor ga ik ook mee op kunst, dat is op dit moment de beste optie. Verder heb ik vandaag zeer waarschijnlijk geen tijd meer om te stemmen.

en het stemlijstje up to date

VeGs
Sherco

Kunst
Fantome
Daboman
Light Fighter

mutsieprutsie
AllureV
Oud 15-09-2008, 10:57
Mutsieprutsie
Mutsieprutsie is offline
Ik ga ook mee met Daboman. Echt veel goede punten noemt hij. Lijkt me duidelijk dat wanneer Kunst geen weerwolf is, Dabo wel heeeeeel erg verdacht wordt. Dus mijn stem gaat vandaag naar Kunst!
Oud 15-09-2008, 10:57
Verwijderd
Je vergeet mijn stem op Basjeeh.
Oud 15-09-2008, 11:18
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Ik moet zeggen dat de theorie van Daboman mij heel erg aanspreekt, het is inderdaad wel heel erg verdacht allemaal. Ineens gaat mijn lampje ook branden over het waarom van ellenlange theorieën van kunst. Hierdoor ga ik ook mee op kunst, dat is op dit moment de beste optie. Verder heb ik vandaag zeer waarschijnlijk geen tijd meer om te stemmen.
Dat had ik inderdaad nog niet eens genoemd! Ze post inderdaad ook nog eens van die lange, verwarrende, vergezochte theoriën. Hopelijk zal het nu allemaal wat duidelijker worden.
Oud 15-09-2008, 12:27
Verwijderd
Het is misschien schaapgedrag, maar de theorie van Daboman spreekt me ook wel aan, ik ga ook stemmen op Kunst. (Hoewel Ford Prefect voor mijn gevoel ook niet helemaal in de haak is)
Oud 15-09-2008, 12:38
Flowtje
Flowtje is offline
Ik moet zeggen dat ik de post van Daboman wel logisch vind klinken, dus ga ik ook met hem mee en stem op Kunst.
Oud 15-09-2008, 12:44
Verwijderd
haha, ben dood good luck!
Oud 15-09-2008, 14:30
VeGs
VeGs is offline
Ik heb Kunst nooit echt vertrouwd en tot voor kort vond ik haar ook echt het verdachtst, maar Kazet heeft ook sterke punten voor Basjeeh en een van beiden vermoed ik wolf. En nu twijfel ik heel sterk.
Het plotselinge geschaap op Kunst staat me niet helemaal aan. Desondanks vind ik haar nog steeds verdacht en Dabo heeft precies de vreemde punten er uit gepikt. Dus ik ga deze ronde voor Kunst, omdat ik denk dat als we weten wat haar functie is, we daar meer uit af kunnen leiden, dan als we Basjeeh's functie weten, omdat die verder zo weinig gezegd heeft.

VeGs
Sherco

Kunst
Fantome
Daboman
Light Fighter
Mutsieprutsie
Stefenootje
Flowtje
VeGs

mutsieprutsie
AllureV

Basjeeh
Kazet Nagorra
Oud 15-09-2008, 17:04
Ford Prefect
Ford Prefect is offline
Sorry dat ik weinig gepost heb de afgelopen dagen, maar heb het vrij druk. Ik vind dat Kazet sterke punten heeft om op Basjeeh te stemmen en daar ga ik in mee, ook al maakt dat nu niks meer uit door de opvallende meerderheid op Kunst ineens. De volgende rondes zal ik ook weer actiever meedoen.

@ Spelleider: ik vind de verhalen erg leuk! Dus blijf vooral schrijven.
Oud 15-09-2008, 17:36
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik weet verder geen redenen om iemand anders te verdenken, dus ik schaap mee op Kunst.

VeGs
Sherco

Kunst
Fantome
Daboman
Light Fighter
Mutsieprutsie
Stefenootje
Flowtje
VeGs
Cherry Springs

mutsieprutsie
AllureV

Basjeeh
Kazet Nagorra
Oud 15-09-2008, 17:50
Verwijderd
Citaat:

Als flyaway een willekeurig ander persoon had opgevraagd, was degene op wie deze persoon stemde ook gelijk verdacht? Nogal een crappy theorie eh.

Als Kunst nou op mij stemt, en ik ook, dan hebben we héél misschien nog wat informatie over de wolven, maar dat zal wel niet dus ga ik voor Kunst. Mooie theorie Dabo!
Oud 15-09-2008, 20:03
Fantôme
Fantôme is offline
oeeh, ik ben echt benieuwd of kunst wolf is!
Oud 15-09-2008, 20:19
Verwijderd
Gelukkig is er nog geen verhaal!

Ik heb helaas nog niet gestemd en de kans dat mijn stem nog mee telt is heel klein. Sowieso maakt mijn stem niet meer uit.

Maar ik wil toch even melden, dat ik deze ronde op daboman en op fantoompje wil stemmen
(omdat het allemaal toch niet meer kan) Omdat ze een van de weinigen zijn die het hele spel al alles kunnen controleren en overal overzicht over lijken te hebben (alsof ze meer IN het spel zitten dan de rest)

Vaarwel verder, beste kinders heel veel succes. De wolven zijn erg goed
Oud 15-09-2008, 20:38
Verwijderd
Ohw ik snap trouwens wel dat daboman mij verdacht vindt, want ik heb me heel erg verdacht gedragen. Maar wat ik niet snap is dat IEDEREEN ineens mee gaat op die redenen. Want er is ZO veel gepost en er zijn zoo veel theorieeen naar buiten gebracht!

Natuurlijk komt hij overtuigender over, want hij is meer overtuigd. Maar dat is wel verdacht (want zo krijgt hij sowieso mensen met zich mee
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten