Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Weliswaar geen kruidcake maar de chocolade kan je vast wel vervangen door iets anders en hij is lekkerrr ![]()
||
Citaat:
En ik ga dan gewoon ook een keer mijn siliconen vormpjes gebruiken in de magnetron. ![]() |
![]() |
|
Binnenkort heb ik eindelijk een oven, en het eerste dat ik ga bakken zijn deze muffins (de bananenversie) die wil ik namelijk al heel lang proberen
![]()
|
Verwijderd
|
Ik bakte vandaag Sinaasappeltaart met chocoladedeeg <3
En sinaasappel-chocolade-zandkoekjes. En zometeen ga ik kijken of ik zandkoekjes met honing ook lekker zijn, hoewel ik niet weet hoeveel honing er in moet. Heeft iemand enig idee hoe je die lekkere grote chocolate chip cookies van de Ah2Go zou moeten maken?(A) |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Nog dankjewel Calyx!
![]() ![]() 1. 6 blaadjes gelatine laten weken in koud water 2. 500 gram magere kwark roeren met 200gr witte basterdsuiker 3. 250 cl slagroom stijfkloppen en door het kwark-suikermengsel spatelen 4. Sap van 1 citroen aan de kook brengen: gelatineblaadjes uitknijpen en laten oplossen in kokend citroensap. Dit door het kwarkmengsel roeren. 5. 1 laag lange vingers op de bodem van een taartvorm (24cm) leggen, daaroverheen een laag kwarkmengsel, laag lange vingers en weer een laag kwarkmengsel. 6. Paar uurtjes (6 ofzo) laten opstijven in de koelkast en ![]()
|
Klein upje voor als je een makkelijk toetje wilt:
Applecrumble/ appelkruimeltaart - 150 gram boter, 150 gram meel, 150 gram suiker mixen met deeghaken. - 2-3 appels schillen en in stukjes snijden - Appels en deeg mengen en verspreiden over een ovenschaal/taartvorm. - Dan ongeveer 15-20 minuten in de oven op 175 graden. - Heerlijk met vanillevla ofzo ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Mijn zusje & ik hebben gisteren een geniale chocoladecake gebakken! Het was een beetje een recept dat ik uit m'n duim heb gezogen maar het is ontzettend lekker geworden. (-:
Wat je doet is cakedeeg maken volgens het recept op het pak, dat verdelen in twee porties, door de ene helft een hoop cacao gooien zodat je chocoladecakedeeg hebt. En dan doe je het gewone deeg in een cakevorm, daaroverheen leg je allemaal stukjes chocola (wij hebben het gedaan met pure BonBonBloc die we in superkleine stukjes hadden gebroken --> dat wordt vet lekker want het smelt in de oven en stolt niet meer helemaal), en dan doe jet het chocoladedeeg daar overheen. Dan moet-ie in de oven, maar iets korter dan ze aanraden want dan blijft-ie een beetje kleverig van binnen en da's lekker. <3 Daarna hebben we chocoladeglazuur gemaakt van -alweer- pure BonBonBloc en heel veel poedersuiker en cacao en een beetje melk erdoorheen en dat hebben we op de bovenkant van de cake gedaan toen hij klaar was. En dáároverheen hebben we superveel hagelslag en vlokken gegooid. En toen hadden we cake met een enorme overdosis chocola. ![]()
|
Aaaah Roosje dat klinkt echt mmmmmmm (en alsof je daarna twee dagen niet meer hoeft te eten).
![]() Ik heb net muffins gemaakt, gewone en chocolate chip. Ik eet er nu eentje (moet even testen he, voor ik ze uitdeel ![]()
|
Verwijderd
|
Dankjewelfizzle
![]() Ik wilde een chocolade taart bakken en die staat in een boekje dat ik vergeten ben thuis. Dus ipv 6 uur te treinen om het boekje te halen, pak ik het recept hier want dat heb ik al een keer gepost. OT: wat voor koekjes? Zandkoekjes, kokoskoekjes, chocoladekoekjes? |
![]() |
|
Ja geen idee dus! Zandkoekjes is wel lekker simpel he? Want er gaat toch glazuur op en leuke topping (ik heb minikerstboompjes, mini-sneeuwkristalletjes, zilveren bolletjes, hartjes, hagelslagjes in allerlei kleuren, engeltjes..). Denk je dat zandkoekjes daar het best voor zijn? Of misschien zandkoekjes en chocoladekoekjes.
|
![]() |
|
nu ik een tijdje in belfast woon ben ik helemaal verslaafd geraakt aan alles wat te maken heeft met banoffee, en vooral natuurlijk de originele banoffee pie.
het is een gemaakt met een kruimelige koekbodem, en daarboven een mensel van creme, banaan en toffee. (het verschilt per pie of er meer creme of meer caramel op zit) en het is echt goddelijk. ik wil het thuis gaan maken, maar er zijn nogal veel recepten voor te vinden. heeft iemand toevallig al eens banoffee pie gemaakt, en werkte het recept?! ![]()
|
Ik heb nu bitterkoekjes in de oven liggen
![]() Bitterkoekjes Ingrediënten: 100 gram bittere amandelen (Niet in supermarkt te koop, wel toko/markt) 200 gram zoete amandelen 600 gram suiker 1 eiwit Bereiding: Oven voorverwarmen op 200°C . Maal de gepelde amandelen twee keer door de molen met 150 gram suiker fijn. Vermeng ze dan met de resterende suiker en zoveel eiwit tot een vrij slap deeg verkregen is.Bekleed de bakplaat met bak papier. Spuit nu met een spuitzak met een gladde spuit kleine bolletjes op het bak papier. Druk ze met een vochtige doek enigszins plat en bak ze onder in de oven, in ongeveer een 1/2 uur bruin en gaar. Laat ze op het papier afkoelen en neem ze dan voorzichtig van het papier. Mochten ze toch nog plakken maak dan het papier aan de onderzijde vochtig.
|
Verwijderd
|
Die heb ik gemaakt!! Ik snapte alleen het eiwit op de taart niet dus dat had ik uitgesmeerd? *foutje*. Maar alsnog was die erg geslaagd. Ik vond hem niet lekker, maar de rest vond hem geweldig.
Tip voor de volgende, koop een grape-fruit, dat is genoeg want het ius alleen versiering en veel gedoe! |
![]() |
|
Er stond vandaag een recept in de NRC next voor chocolade muffins met chilipeper en espresso. De combi chocolade en chili heb ik al vaker gehoord, iemand al is geprobeer?
![]() ![]()
|
Recept Chocolate chili bites
Oven voorverwarmen op 200 graden. 200 gr. choco au bain marie smelten. Voeg 175 gram suiker toe aan de gesmolten chocolade (uiteraard nadat je het van het vuur gehaald hebt). Voeg een voor een 4 eieren toe (zorg ervoor dat de choco niet meer te warm is, anders stolt het ei). Voeg een eetlepel bloem, 1,5 theelepel chilipoeder en klein kopje espresso toe. In muffinvormpjes 12-15 minuten bakken. Dat is het recept. Ben benieuwd wat de rest van het forum ervan maakt. Reviews welkom uiteraard ![]()
||
Citaat:
1. Gecondenseerde melk 3 uur in blik verwarmen tot het toffee wordt (of Bebogeen) 2. Verkruimel volkoren biscuits met chocolade en strooi ze over de bodem van een ronde schaal. Smeer hierover de gecondenseerde melk/bebogeen. 3. Klop 200 ml slagroom stijf met suiker en smeer deze over de toffee laag. 4. Verdeel twee bananen in plakjes over de slagroom. 5. Strooi wat cacao over de taart als versiering. Het is lang geleden maar hopelijk lijkt het ergens op ![]()
|
Up up up want ik heb vandaag een heel erg lekkere citron kaka gemaakt! Ja in het Zweeds want het was een Zweeds recept. En nu moet iedereen het ook maken!
Voor de bodem: 2 dl bloem 125 gr boter uit de koelkast 2 eetlepels suiker Voor de vulling: 3 eieren 2 dl suiker 1/2 dl bloem 2 theelepels vanillesuiker Sap van een middelgrote grapefruit Sap en geraspte schil van een middelgrote citroen Kneed de ingrediënten voor de bodem door elkaar heen en doe het in een bakvorm bekleed met bakpapier (ongeveer 21x21 cm, kleiner kan ook maar dan moet het wel wat langer in de oven). 10 minuten op 200 graden in de (voorverwarmde) oven. Meng ei met suiker en doe er daarna, in volgorde, de bloem, vanillesuiker, sap van grapefruit en citroen en citroenschil door. Roer goed door, maar het is normaal dat het heel dun is. Haal de bodem uit de oven en doe de vulling erover. 12 minuten in de oven op dezelfde temperatuur, de vulling moet nog een beetje vloeibaar zijn van binnen (kun je zien als je m beweegt). Laten afkoelen en smikkelen maar!
|
Verwijderd
|
Ik ben bijna jarig en wil trakteren op mijn stage. Dat is wat moeilijk, want een van mijn bewoners heeft een koemelkallergie. Heeft iemand een idee wat ik kan maken, want ik wil geen heel pak sojamelk kopen voor één cake...
Arretjes cake mag overigens niet, aangezien daar rauwe eieren in zitten. Die zou ik kunnen vervangen door koffiemelk, maar dat mag niet want koemelk.... |
![]() |
||
Citaat:
|
|