Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2008, 22:03
Lethe
Lethe is offline
... is vragen om moeilijkheden.

En nu weer ontopic, jullie doen niet eens mee aan dit spel.
Oud 23-09-2008, 22:19
Daboman
Daboman is offline
Gief uitslag
Oud 23-09-2008, 22:53
Fantôme
Fantôme is offline
geen uitslag...?

Oud 23-09-2008, 22:57
Spelleider
Spelleider is offline
“AllureV likes disco music”, zei AllureV terwijl ze uit haar dak ging in de Steel Mill. Dat alle andere dansende mensen om haar heen homoseksuele mannen waren, kon haar niets schelen; zo is het Abbapubliek nu eenmaal. Flowtje was er echter minder blij mee; een homobar in haar stad, blasfemie was het! Dit kon niet doorgaan! Bovendien konden dit soort duistere praktijken best wel eens iets te maken hebben met de weerwolverij van de afgelopen weken. En wat te denken van die Cherry Springs, die er openlijk voor uitkwam geen christen maar een boeddhist te zijn. Als echte christen móest Flowtje hier iets aan doen. “I've done everything the Bible says. Even the stuff that contradicts the other stuff!”, zei ze. En ze zou niet van haar omgeving accepteren dat deze minder trouw aan het boek was. Daarom had ze Cherry gevraagd om te komen babysitten op haar zoons Rod en Todd, zodat ze in haar eigen huis haar slag kon slaan. Eerst las ze zelf nog even een verhaaltje aan Rod en Todd voor: “Harry Potter, and all his wizard friends, went straight to Hell for practicing witchcraft.”. Op het moment dat ze het Potterboek in de open haard gooide, belde Cherry nietsvermoedend aan.

Ondertussen swingde AllureV richting haar huis. Onderweg kwam ze Basjeeh tegen. “I just ate a knickel”, zei hij. AllureV deed een spannend discodansje voor de kleine jongen. “I like men now”, zei hij. “And AllureV likes you!”, zei AllureV, en ze likte haar lippen af.

Cherry Springs had Rod en Todd verrassend snel in bed gekregen. “Thanks for sending Cherry Springs to scare away the moth you send.”, zeiden ze tegen God. Wat een brave, godsvrezende kinderen heb ik toch, dacht Flowtje bij zichzelf. En van nu af aan zullen ze altijd veilig zijn. Op het moment dat Cherry Springs de slaapkamer uitliep, sloeg Flowtje met de Bijbel haar hoofd in. Haar laatste woord was “AllureV”.

AllureV, dus toch!, dacht Flowtje. Plotseling hoorde ze angstaanjagend gehuil van buiten. Ze keek uit het raam en zag daar Basjeeh oog in oog staan met een gigantische weerwolf op plateauzolen. “Will you be my mommy? You smell like dead bunnies.”, zei Basjeeh. De wolf greep Basjeeh bij zijn kraag en stond op het punten de tanden in zijn nek te zetten. “I made Bart in my pants!”, riep Basjeeh angstig. Maar net op het juiste moment klonk er een schot. De weerwolf viel dood neer, en daar stond Daboman, een rokend geweer in zijn handen. Eindelijk kwam zijn ervaring in Vietnam weer eens van pas.

Samen vierden Basjeeh, Daboman en Flowtje hun overwinning over AllureV, de laatste wolf.

Kazet zat lekker thuis.

There is no moral to this story. It’s just a bunch of stuff that happened.
Oud 23-09-2008, 22:59
Spelleider
Spelleider is offline
1. Absinthe (dorpeling)
2. Cherry Springs (dorpeling)
3. AllureV (weerwolf)
4. Sterrenmeisje (dorpeling)
5. Kazet Nagorra (dorpeling)
6. Mr Soija (weerwolf) (geliefde)
7. Basjeeh (leerlingziener)
8. VeGs (dorpeling)
9. Mutsieprutsie (heks)
10. light fighter (weerwolf)
11. ~~Fantôme~~ (jager)
12. Eye of Sauron (dorpeling) (geliefde)
13. Kunst (dorpeling)
14. Sherco (wolfsbane)
15. Daboman (tovenaar)
16. kopmuntkip (verrader)
17. Flyaway (ziener)
18. Flowtje (dorpeling)
19. Stefenootje (weerwolf)
20. Ford Prefect (dorpeling)
21. fizzle-fluffy (cupido)

blauw = opgehangen
rood = opgegeten
roze = gestorven aan liefdesverdriet
groen = geschoten
Oud 23-09-2008, 23:00
Fantôme
Fantôme is offline
ow mooi, heb ik toch goed geschoten
op jullie advies welliswaar, maar toch
*gaat weer dood zijn*
wie was er nu tovenaar en llziener?
oww dat staat er nu! basjeeh llziener?? haha, en ik hem maar niet vertrouwen.
Dacht echt dat Kazet dat was!!
Oud 23-09-2008, 23:00
Lethe
Lethe is offline
Oud 23-09-2008, 23:02
Spelleider
Spelleider is offline
Oud 23-09-2008, 23:02
TopDrop
TopDrop is offline
Dus het volgende spel mag op 23 + 14 = 37 september weer open? 7 oktober dus
Oud 23-09-2008, 23:03
Verwijderd
Owned, wolven!
Lethe
Lethe is offline
Sjee, dus toch Basjeeh. Ik kon de ziener maar niet vinden. Dat was frustrerend.
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Zo, hèhè. En ik was zo stil omdat ik eigenlijk niet zo'n zin had om te spelen. Ik doe volgend spel maar niet mee.
Maar toch mooi dat jullie AllureV eruit wisten te pikken. Ik was wel onschuldig, trouwens. Durr.
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Dus het volgende spel mag op 23 + 14 = 37 september weer open? 7 oktober dus
Oud 23-09-2008, 23:04
Lethe
Lethe is offline
Het was slechts een kwestie van tijd. We waren sowieso al met één wolf minder, omdat Soija geliefde was. En de verrader was er ook snel uit.
Cherry Springs
Basje, wie had je de laatste ronde opgevraagd?
Verwijderd
Opvallend trouwens dat ik niet opgegeten ben, normaal zijn de wolven wel bang voor mij omdat ik zo superslim ben. Dachten jullie dat ik een slechte functie had?
Oud 23-09-2008, 23:05
Uice
Uice is offline
Ja, daarom aten wij Kazet ook meteen op in het vorige spel.
Oud 23-09-2008, 23:06
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Opvallend trouwens dat ik niet opgegeten ben, normaal zijn de wolven wel bang voor mij omdat ik zo superslim ben.
We wilden de ziener hebben en we dachten niet dat jij de ziener zou zijn. En verder zat je er best wel naast met je verdenkingen. Ook omdat je op mutsieprutsie ging stemmen, ik vond het te zonde van die stem om je op te eten.
Oud 23-09-2008, 23:08
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
Opvallend trouwens dat ik niet opgegeten ben, normaal zijn de wolven wel bang voor mij omdat ik zo superslim ben. Dachten jullie dat ik een slechte functie had?
je vormde totaal geen bedreiging voor ons en wat Allure al zei.
Oud 23-09-2008, 23:12
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Je had het lang niet altijd bij het rechte eind. Persoonlijk zou ik je arrogantie als wolf misbruiken

En wat was ik een failtovenaar zeg. Twijfelde elke keer tussen 2 mensen en elke keer werd precies de ander opgegeten

Oh en, mooi geschoten fantome
Oud 23-09-2008, 23:14
Lethe
Lethe is offline
Basjeeh, had jij mijn functie niet opgevraagd?
Oud 23-09-2008, 23:19
Verwijderd
stomme wolven, waarom gingen jullie mij al zo snel opeten?

en jeej jager
Oud 23-09-2008, 23:23
VeGs
VeGs is offline
Woei, dorpelingen gefeliciteerd
Oud 23-09-2008, 23:24
Verwijderd
Citaat:
ow mooi, heb ik toch goed geschoten
op jullie advies welliswaar, maar toch
*gaat weer dood zijn*
wie was er nu tovenaar en llziener?
oww dat staat er nu! basjeeh llziener?? haha, en ik hem maar niet vertrouwen.
Dacht echt dat Kazet dat was!!
Jullie zijn allemaal wantrouwend!
Citaat:
Sjee, dus toch Basjeeh. Ik kon de ziener maar niet vinden. Dat was frustrerend.

Citaat:
Zo, hèhè. En ik was zo stil omdat ik eigenlijk niet zo'n zin had om te spelen. Ik doe volgend spel maar niet mee.
Maar toch mooi dat jullie AllureV eruit wisten te pikken. Ik was wel onschuldig, trouwens. Durr.
Niemand luisterde naar mij dat Allure verdacht was, nu hing het er nog vanaf wat Fantome ging doen, maar dat was eigenlijk wel duidelijk ja.
Citaat:
Basje, wie had je de laatste ronde opgevraagd?
Allure. Maar als ik jou had opgevraagd en ik zag dat je dorpeling was had ik ook geweten dat Allure wolf was.
Citaat:
Basjeeh, had jij mijn functie niet opgevraagd?
Jawohl.
Oud 23-09-2008, 23:31
Lethe
Lethe is offline
Je hebt me wel pas heel laat opgevraagd.
Oud 23-09-2008, 23:34
Verwijderd
Citaat:
stomme wolven, waarom gingen jullie mij al zo snel opeten?

en jeej jager
Qft.
Oud 24-09-2008, 00:06
Fantôme
Fantôme is offline
Allure!
beweren dat ik jou nooít zou neerschieten, maar jij wel je buikje rondeten aan mij he! ben blij dat ik je toch nog even buikpijn heb kunnen bezorgen daarna

@ dabo: ben je tóch tovenaar!
@ basjeeh, entschuldigung, maar je was ook zo raar met je stemmen
@ Cherry: waarom vond je het niet leuk?
Oud 24-09-2008, 00:13
Krynn
Krynn is offline
Winnen de wolven überhaupt wel eens?
Oud 24-09-2008, 01:49
flyaway
flyaway is offline
Citaat:
Winnen niet? Heb je de verhouding dooien : levenden gezien? Toch aardig hun best gedaan lijkt me.

En leuk spel
Oud 24-09-2008, 01:52
flyaway
flyaway is offline
Als ziener had ik als eerst Mr. Soija opgevraagd. Goede zet, gezien zijn functies! Het was een afweging of ik gelijk de info prijs zou geven en dus meer kans zou hebben op gegeten te worden, of me op de achtergrond te houden en bij eventuele dood vage aanwijzingen achtergelaten te hebben die er hetzelfde uitzien als vage speculaties. Heb dus voor het eerste gekozen, om zeker iets over te kunnen dragen.
Daarna VeGs opgevraagd, omdat die kandidaat was om opgegeten te worden en daar zou ik graag wat in gestuurd hebben, haar functie wetende. Helaas.
Oud 24-09-2008, 08:17
Sherco
Sherco is offline
Goezo dorpelingen!
Oud 24-09-2008, 08:21
Cherry Springs
Citaat:
@ Cherry: waarom vond je het niet leuk?
Meh, ik had gewoon niet zo veel zin om theorieën te posten en na te gaan wie er allemaal verdacht was. Meestal schaapte ik dus ook maar wat.
Oud 24-09-2008, 08:31
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Als ziener had ik als eerst Mr. Soija opgevraagd. Goede zet, gezien zijn functies! Het was een afweging of ik gelijk de info prijs zou geven en dus meer kans zou hebben op gegeten te worden, of me op de achtergrond te houden en bij eventuele dood vage aanwijzingen achtergelaten te hebben die er hetzelfde uitzien als vage speculaties. Heb dus voor het eerste gekozen, om zeker iets over te kunnen dragen.
Daarna VeGs opgevraagd, omdat die kandidaat was om opgegeten te worden en daar zou ik graag wat in gestuurd hebben, haar functie wetende. Helaas.
Toch wel? Dat vroeg ik me nog af, omdat je ergens een opmerking maakte dat je dacht dat ik onschuldig was. Maar volgens mij was dat voor je me opgevraagd kon hebben en ik durfde er niet over te beginnen nadat me al verweten was me vrij te willen pleiten En helaas vonden de wolven jou verdachter...

Maar kreeg je dan ook te horen dat Mr Soija geliefde was, of alleen dat hij wolf was? Maar wel good job dat je hem als eerste had. ^^

Het blijft toch een grappig spel.
Oud 24-09-2008, 10:15
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Volgens mij winnen de dorpelingen ongeveer net zo vaak als de wolven. De laatste tijd waren het vaak de dorpelingen, daarvoor zo vaak de wolven dat er een discussie kwam of de dorpelingen niet wat geholpen moesten worden.

De kans van de wolven hangt natuurlijk ook af van sterkte/scherpte van de gemiddelde speler en van de sterkte/scherpte van de bad guys.
Oud 24-09-2008, 11:30
Uice
Uice is offline
We hadden deze keer al vier wolven in plaats van drie om ze een beetje te helpen, maar het mocht niet baten.
Oud 24-09-2008, 11:58
Verwijderd
Citaat:
Qft.
Omdat je op mij stemde uiteraard.

Citaat:
En toen misbruikte je je fbpowers door mn banduur mee te delen. Goed gemanipuleerd though. Zou het zelf niet beter gekund hebben.
Al vraag ik me ook nog steeds af of Cs me bewust uit het spel heb laten kicken.

Sinds wanneer is dat trouwens dat de ziener de functie vóór de eetronde krijgt? Dat heb ik ergens gemist. ;x
Oud 24-09-2008, 12:36
Fantôme
Fantôme is offline
Ik vroeg me ook af of het nieuw was dat de ziener de opgevraagde functie tussen de hang- en eetronde inkrijgt...? niet dat het erg was ofzo

ow, en waarschijnlijk zal het niet voorkomen. Maar was als de wolven de wolfsbane willen eten. de wolfsbane beschermd wordt door de tovenaar en behekst wordt door de heks?
kan je heks/tovenaar dan tegen elkaar afstrepen, blijft de wolfsbane leven maar is hij zijn speciale krachten kwijt?
Oud 24-09-2008, 12:43
Vlindertje
Vlindertje is offline
Als de tovenaar behekst wordt door de heks, geldt zijn betovering niet aan gaat diegene die beschermd was toch dood. Behalve als het de wolfsbane is, want dan komt zijn bane in werking en blijft hij hierdoor in leven.
Oud 24-09-2008, 12:45
Verwijderd
Citaat:
Als de tovenaar behekst wordt door de heks, geldt zijn betovering niet aan gaat diegene die beschermd was toch dood. Behalve als het de wolfsbane is, want dan komt zijn bane in werking en blijft hij hierdoor in leven.
Hier gaat het niet om, het gaat erom dat de heks de wolfsbane behekst, niet de tovenaar.
Oud 24-09-2008, 12:53
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Ik vroeg me ook af of het nieuw was dat de ziener de opgevraagde functie tussen de hang- en eetronde inkrijgt...? niet dat het erg was ofzo

ow, en waarschijnlijk zal het niet voorkomen. Maar was als de wolven de wolfsbane willen eten. de wolfsbane beschermd wordt door de tovenaar en behekst wordt door de heks?
kan je heks/tovenaar dan tegen elkaar afstrepen, blijft de wolfsbane leven maar is hij zijn speciale krachten kwijt?
Ik wachtte altijd tot half 9 met het geven van de functie. Je weet immers niet of de ziener later nog behekst wordt. Daarom vind ik het eigenlijk ook dubieus dat de functie van de opgevraagde eerder vrij wordt gegeven. Dit is al een paar keer eerder fout gegaan.

Als de tovenaar de wolfsbane beschermt heeft die dubbele bescherming: van de tovenaar en van de bane. Om de tovenaarbescherming te laten vervallen moet je de tovenaar zelf beheksen. Maar goed, volgens mij beschermde ik die ronde sowieso iemand anders.

Ik zou verder als de bane beschermd en gegeten wordt eerst de tovenaarsbescherming laten gelden. Dan behoudt de bane dus nog zijn bane-krachten.
Oud 24-09-2008, 12:57
Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:
Hier gaat het niet om, het gaat erom dat de heks de wolfsbane behekst, niet de tovenaar.
Als de heks de wolfsbane behekst, verliest ie zijn bane die ronde, maar hij wordt beschermd door de tovenaar en gaat dus niet dood.
Oud 24-09-2008, 12:59
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Als de heks de wolfsbane behekst, verliest ie zijn bane die ronde, maar hij wordt beschermd door de tovenaar en gaat dus niet dood.
Die heks geeft soms echt headaches als je spelleider bent he? Meest verwarrende rol na de geliefden imo.
Oud 24-09-2008, 12:59
Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:
Ik zou verder als de bane beschermd en gegeten wordt eerst de tovenaarsbescherming laten gelden. Dan behoudt de bane dus nog zijn bane-krachten.
Dit hebben we inderdaad een keer zo gedaan.
Oud 24-09-2008, 13:13
Daboman
Daboman is offline
Anyway, nog een big thumb up naar de spelleiders. Geen gezeik, geen gedoe, uitslag meestal redelijk op tijd, vast en zeker veel tijd erin gestopt en verdient dus een compliment.
Oud 24-09-2008, 13:45
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Anyway, nog een big thumb up naar de spelleiders. Geen gezeik, geen gedoe, uitslag meestal redelijk op tijd, vast en zeker veel tijd erin gestopt en verdient dus een compliment.

leuke verhalen ook.
Bedankt dat jullie wilden spelleiden
Oud 24-09-2008, 14:04
Verwijderd
Bij heks/tovenaar/wolf op de bane: Lijkt me vrij helder, dat de bane zijn krachten verliest voor de betreffende ronde, maar beschermd wordt door de tovenaar en dus blijft leven.

Bij tovenaar/wolf op de bane: Als de bane beschermd wordt, geldt die bescherming het eerst inderdaad. Daarna zijn eigen krachten.
Oud 24-09-2008, 14:36
Spelleider
Spelleider is offline
Ter informatie: er is dit spel één rode kaart verstrekt, aan Mutsieprutsie.
Oud 24-09-2008, 14:59
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Volgens mij winnen de dorpelingen ongeveer net zo vaak als de wolven. De laatste tijd waren het vaak de dorpelingen, daarvoor zo vaak de wolven dat er een discussie kwam of de dorpelingen niet wat geholpen moesten worden.

De kans van de wolven hangt natuurlijk ook af van sterkte/scherpte van de gemiddelde speler en van de sterkte/scherpte van de bad guys.
Even vaak? De afgelopen tien spellen hebben de dorpelingen gewonnen.

Citaat:
We hadden deze keer al vier wolven in plaats van drie om ze een beetje te helpen, maar het mocht niet baten.
We speelden dan ook eigenlijk maar met drie wolven.
Oud 24-09-2008, 15:02
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Even vaak? De afgelopen tien spellen hebben de dorpelingen gewonnen.
En de 10 keer daarvoor wonnen de wolven steeds
Oud 24-09-2008, 15:05
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
En de 10 keer daarvoor wonnen de wolven steeds
Met dezelfde verhouding wolven/dorpelingen?

Regels voor berichten