Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-10-2008, 19:49
arPos
arPos is offline
Citaat:
hè elfje! en andere mensen die ook wa vo de wereld openstaan en niet zo'n oppervlakkige meelopers zijn!

ik wil net als jou ook wa rondtrekken, kzit nu in mn laatste jaar in't humaniora.
kheb wel al veel reiservaring in europa en afrika.
kwil super graag na indië gaan, ma klaat alle mogelijkehden open.
kzoek nog e reismaatje, kheb al veel berichten op sites achtergelaten ,ma geen succes want die mensen zijn al oud en die willen nie met iemand zoals ik ( van 17) op reis gn.
mn vrienden hebben ook e heel andere reisvisie.
ik ben van brugge.
enfin ja, je zie maar en misschien andere geïnteresserden?

ciao!
jahoor, gaan we zaterdag?
Oud 02-10-2008, 22:52
Verwijderd
Of Zondag.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2008, 23:17
arPos
arPos is offline
ookal wil je vrij leven wil je over de grens buiten onze regeltjesstructuur die het vangen villen en opeten van een loslopend konijn verbieden dan zul je toch visums moeten halen, dan sneak je natuurlijk gewoon ergens over de grens waar niemand het kan schelen, sta je in de rimboe ook leuk.
Oud 03-10-2008, 14:17
elfje-Iona
elfje-Iona is offline
[QUOTE=eatdrumseatcym_;28232862]You go girl.

Uit eigen ervaring weet ik voor mezelf dat een buitenbeentje zijn tegen je kan keren. Het kan een tijd goed gaan, leuk zijn, je wordt speciaal en er kan tegen je op worden gekeken. Als de meute is zoals de rest, en jij doet in je eentje alles anders. Kom je heel snel alleen te staan is mijn ervaring.

alleen ben je altijd dat is mijn ervaring, waarom dan proberen erbij te horen?
Oud 03-10-2008, 14:49
Verwijderd
Ik hoop dat je in de loop der jaren ervaart dat je niet altijd alleen bent (een aantal jaar geleden dacht ik ook dat dat zo was, inmiddels weet ik (gelukkig) beter). Maar hier heb je zelf natuurlijk ook wel een beetje de hand in.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2008, 18:54
xxChange
xxChange is offline
Alleen ben je nooit, hoe eenzaam je je ook maar voelt. Je bent nu eenmaal niet zo speciaal, je bent gewoon 1 spikkeltje in een mensenmassa van 6 miljard of hoeveel mensen de wereld op dit moment ook maar mag tellen. Accepteer het, er is niets dat je kunt doen. Leef je leven en val een ander er niet mee lastig.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2008, 21:53
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
hè elfje! en andere mensen die ook wa vo de wereld openstaan en niet zo'n oppervlakkige meelopers zijn!

ciao!
Jij vindt meelopers automatisch oppervlakkig?
Met citaat reageren
Oud 05-10-2008, 11:44
elfje-Iona
elfje-Iona is offline
lenalina bedankt je begrijpt me precies weln beetje, jullie kiezen om oppervlakig te leven, en weetj we zijn allen speciaal... kies je eigen weg en wees niet bang voor het onzekere, zekerheid bestaat ook niet alles veranderd...
'meelopers' of hoe jeje ze wilt noemen kiezen ervoor ietwat oppervlakiger te leven dat is een keuze maar maak je die keuze bewust? willen jullie dan niet meer inhoud in het leven?
iets dat dat ietsj meer biedt in het leven, een verlangen diep in je die je wilt verwezelijken?
waar je zo in geloofde maar die je wegstopte omdat je denkt dat het maar fantasie is, maar zelfs onrealistische dromen (denk ik) kunnen een stukje werkelijkheid worden door te geloven en bewust te zijn
Oud 05-10-2008, 11:57
Verwijderd
Iedereen die een ander volgt, wat hij of zij ook 'aanhangt', lijkt me een meeloper? Een meeloper kan dus ook prima kiezen waar jij voor kiest.

En wat is een oppervlakkiger leven? Wie bepaalt dat? Bepaal jij dat?

Ik vind dat een leven met huisje, tuindje boompje kindje, werken ed niet zo oppervlakkig hoeft te zijn. Het ligt er helemaal aan hoe je er invulling aangeeft. Een dak boven je hoofd is prettig (mij lijkt het iig prettiger dan onder een brug slapen omdat dat minder oppervlakkig zou zijn volgens sommige mensen oid), een relatie en een kind kunnen je leven enorm verrijken, werken geeft je geld om dingen te kunnen doen (het verschil tussen werken om te leven of leven om te werken) en als ik dan toch moet werken, dan liever een leuke baan (waar vaak een studie nodig) waar ik plezier aan beleef en die me uitdaagt dan één of ander baantje dat ik echt gruwelijk vind puur voor het geld. Ondanks dat jij het misschien niet begrijpt, kun je dergelijke keuzes heel bewust maken. Juist omdat dit ook dingen zijn die inhoud aan je leven kunnen geven (misschien niet aan het leven van een 17-jarige, maar naar mate je ouder wordt zeker wel) en juist omdat dit je diepste verlangens zijn (misschien niet al die dingen, gewoon uit het niets genoeg geld hebben om te leven en daarmee te doen wat ik wil - binnen een relatie en met een kind - lijkt me ook leuker, maar zo werkt het nu eenmaal niet - en gelukkig kan werken ook best leuk zijn). En nee, daar hoef je niets voor weg te stoppen (jij lijkt te denken dat iedereen ooit heeft gewild wat jij wilt, ik denk dat dat niet klopt).

We zijn inderdaad allemaal speciaal, gelukkig wel, dat moeten we ook zo houden ook. Daarom is het toch juist goed dat niet iedereen hetzelfde wil?

Is niet in willen/kunnen zien dat andere mensen ergens anders over denken dan jij en dat dat misschien ook wel een bewuste keuze en een verlangen is, in zekere zin niet ook oppervlakkig?

Misschien moet je ipv anderen te bekritiseren zelf je eigen keuzes maken en doen wat je graag wilt doen? Je praat en denkt er kennelijk veel over, maar voer je ook uit wat je wilt doen? Doe je dan niet precies zo als de mensen die jij zo verwerpelijk vindt?

Laatst gewijzigd op 05-10-2008 om 15:13.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2008, 22:17
Verwijderd
Meisje, troost je. Ook jij wordt ooit volwassen.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2008, 05:23
arPos
arPos is offline
Citaat:
lenalina bedankt je begrijpt me precies weln beetje, jullie kiezen om oppervlakig te leven.
Mwa oppervlakig ik hou wel van verdiepen en reizen, daarom heb ik daarin mijn vakgebied gekozen, ik vind het gewoon makkelijk dat vlees voor me geslacht, huizen voor me gebouwd en wegen voor me neergelegd worden.

Citaat:
en weetj we zijn allen speciaal... kies je eigen weg en wees niet bang voor het onzekere, zekerheid bestaat ook niet alles veranderd...
Zekerheid wat is dat? ik denk dat ik je nog een hoop kan leren over het kiezen van een eigen weg juffie.

Citaat:
'meelopers' of hoe jeje ze wilt noemen kiezen ervoor ietwat oppervlakiger te leven dat is een keuze maar maak je die keuze bewust? willen jullie dan niet meer inhoud in het leven?
Nope die keuze werd voor mij gemaakt op dinsdag 13 april 2004.
wat ik wil in het leven: geluk.

Citaat:
iets dat dat ietsj meer biedt in het leven, een verlangen diep in je die je wilt verwezelijken?
waar je zo in geloofde maar die je wegstopte omdat je denkt dat het maar fantasie is, maar zelfs onrealistische dromen (denk ik) kunnen een stukje werkelijkheid worden door te geloven en bewust te zijn
natuurlijk maar waarom zou dat met de knapsack door de wereld trekken zijn?
Oud 07-10-2008, 22:32
Thommos
Thommos is offline
Ik sta er toch zelf maar van te kijken hoe ogenschijnlijk vijandig sommigen lijken te reageren tegenover TS. No offense, maar het gaat hier om iemand die het doorsnee leven niet ziet zitten, met huisje-boompje-beestje enzvoorts. Natuurlijk heeft iedereen toch zelf de keuze om wat te kiezen enzovoorts, maar waarom is het zo vreemd voor sommige mensen om aan te nemen dat er ook mensen zijn die andere dingen in het leven nastreven dan settlen en met de maatschappij meegaan?

Blijkbaar hebben we dus pessimisten, optimisten, realisten en idealisten. Aan de eerste heb je weinig, evenmin aan de laatsten, al creëren zij hoop die de mens rechthoud. Er is niks mis met realistisch zijn, dat heel het leven van je vrijheid genieten gewoonweg niet gaat. Daarin ben ik het zelf eens met de forummers. Uiteindelijk word je enigszins wel aangejaagd om te gaan werken en je te settlen. Maar, waar zijn de idealisten? Vergeet niet dat de wereld veranderd door hen die de wereld anders zien. "I have a dream.." predikte een predikant zo'n 40 jaar geleden. Hij was een idealist. Iemand die zijn eigen droom nastreeft. Hij kwam er zelf niet goed vanaf, maar is het dan zo'n probleem om idealistisch te zijn? Kan iemand alleen maar wijzer worden door steeds realist te zijn en enkel te kijken naar dingen die ook daadwerkelijk kunnen? Tuurlijk komt van een bepaald ideaal 9 avn de 10 keer niks terecht, maar aan wie ligt dat? Dat is net zo'n keuze als ervoor kiezen je wel of neit te settlen. De droom de wereld voor jezelf te veranderen en in vrijheid de wereld over te trekken en een pad te volgen dat anders is dan dat van de doorsnee mens is net zo realistisch als de droom te settlen en de rest van je leven te blijven werken.

Dit levert vast commentaar op, maar ga eens na. Een keuze maak je altijd. Nu komt vast iedereen weer aanzetten met "werken-dit, geld-dat, kennis-zus, opleiding-zo". Logisch. Maar los daarvan, élk ideaal is onderhevig aan realisme. Ook het doorsnee-genoemde hier, van het settlen, werken, opleiding is onderhevig aan realisme. Ik studeer zelf geneeskunde, omdat ik het ideaal heb voor mijn gevoel nuttig bezig te kunnen zijn voor de mens, zij het hier, zij het in een arm land. Maar wat als ik het niet haal? Kan ik me dan nog zo geweldig gelukkig settlen of iets dergelijks?

Ik denk zelf dat mensen wat afgeschrikt worden van radicaal andere idealen. Alles heeft zijn voor- en nadelen, maar iets afdoen als "onzinnig, onmogelijk en onrealistisch" als het breekt met het zelf nagestreefde ideaal duidt misschien meer op kortzichtigheid dan op realisme.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2008, 01:09
Kou Shibasaki
Kou Shibasaki is offline
Citaat:
Ik sta er toch zelf maar van te kijken hoe ogenschijnlijk vijandig sommigen lijken te reageren tegenover TS. No offense, maar het gaat hier om iemand die het doorsnee leven niet ziet zitten, met huisje-boompje-beestje enzvoorts. Natuurlijk heeft iedereen toch zelf de keuze om wat te kiezen enzovoorts, maar waarom is het zo vreemd voor sommige mensen om aan te nemen dat er ook mensen zijn die andere dingen in het leven nastreven dan settlen en met de maatschappij meegaan?
Als daar iemand moeite mee heeft, is het de TS wel. Prima dat ze het doorsnee leven niet ziet zitten, maar dan hoeft ze niet zo denigrerend te doen tegenover mensen die wel kiezen voor het huisje-boompje-beestje. Iedereen heeft zo zijn eigen idealen. Voor de één is het misschien kindjes in Afrika leren lezen en voor de ander hier in Nederland een mooie toekomst bouwen door een gezinnetje te starten.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2008, 02:40
arPos
arPos is offline
Citaat:
Ik sta er toch zelf maar van te kijken hoe ogenschijnlijk vijandig sommigen lijken te reageren tegenover TS.
dat bedoelde ik niet te doen, maar wat de meeste hier zich wel realiseren en TS blijkbaar niet is dat je vanalles kunt bereiken maar dat meestal hard werken vergt, maar hoe dan ook is ze vrij te gaan en staan waar ze wilt en ik snap dan ook niet wat haar precies tegenhoud.

Citaat:
Maar wat als ik het niet haal? Kan ik me dan nog zo geweldig gelukkig settlen of iets dergelijks?
als je gelukkig wordt van de rimboe dan hoef je het van mij niet te laten, ik ben meer thuis met processen, maar ga ervoor.
Oud 08-10-2008, 09:11
Verwijderd
Citaat:
Als daar iemand moeite mee heeft, is het de TS wel. Prima dat ze het doorsnee leven niet ziet zitten, maar dan hoeft ze niet zo denigrerend te doen tegenover mensen die wel kiezen voor het huisje-boompje-beestje. Iedereen heeft zo zijn eigen idealen. Voor de één is het misschien kindjes in Afrika leren lezen en voor de ander hier in Nederland een mooie toekomst bouwen door een gezinnetje te starten.
Dat is dus ook wat ik met name bedoel (ik heb alleen altijd veel meer woorden nodig en dan is vaak nog niet duidelijk wat ik bedoel ).
Met citaat reageren
Oud 08-10-2008, 14:55
Verwijderd
Citaat:
Dát, en iedere alto beweert in de puberteit later alles anders te gaan doen dan de rest
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten