Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-11-2002, 10:04
Verwijderd
Als je de keus zou hebben over je manier van sterven, hoe zou je dan dood willen gaan? Ik zelf zou van een heeeeeeel hoog object af willen springen, ergens in de natuur. Voor mij beetje symbolisch denk ik. Laatste vrije val, laatste gevoel van absolute vrijheid.
Advertentie
Oud 16-11-2002, 10:11
Medea
Medea is offline
Liefst zo pijnloos mogelijk, in mijn slaap of zo.
Ik voel er niets voor om ergens af te springen,
liever met medicijnen. of een kogel tussen mijn ogen.
Oud 16-11-2002, 10:23
Verwijderd
aan een overdosis slaappillen.
Oud 16-11-2002, 10:33
the 6th gate
the 6th gate is offline
in mn slaap als ik oud ben
Oud 16-11-2002, 10:56
TranceGirl
TranceGirl is offline
gewoon van ouderdom...
en dan het liefste in mijn slaap
Oud 16-11-2002, 11:41
Verwijderd
Citaat:
TranceGirl schreef:
gewoon van ouderdom...
en dan het liefste in mijn slaap
......
Oud 16-11-2002, 12:42
sander50
sander50 is offline
hardstilstand in mn slaap op mn tachtigste
Oud 16-11-2002, 13:03
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Voordat ik dement begin te worden. Van iets afspringen klinkt spectaculair maar als je eenmaal oud bent wil je rustig op een sterfbed sterven.
Oud 16-11-2002, 13:54
Sithan
Sithan is offline
Door een ontploffing van een bom in een keer worden weggevaagd, maar nog wel in slow motion de klap zien komen...
Oud 16-11-2002, 14:08
N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
In ieder geval pijnloos, in mijn slaap of zo ... maakt eigenlijk niet uit of ik er wel van bewust ben dat ik dood zal gaan of niet, slaappillen zijn dus ook goed ... als het maar pijnloos is. En graagvoor ik dement en seniel ben geworden.
Oud 16-11-2002, 14:09
Verwijderd
In mn slaap, zonder pijn en zonder een lang ziektebed.
Oud 16-11-2002, 14:40
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Als ik het gevoel heb dat ik heb bereikt wat ik wilde bereiken en mn leven tot in het uiterste heb benut wil ik in slaap vallen en nooit meer wakker worden.
Oud 16-11-2002, 19:15
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
op een manier waardoor iedereen me als heel goed zal herinneren.. k wil op een goede manier doodgaan, om met mijn dood toch nog iets nuttigs te hebben gedaan... als t pijnloos zou kunnen zou dat ookwel mooi zijn maarja.. de manier die ik bedoel kan eigenlijk bijna alleen nog maar in een oorlog... maarja, als bush nog lang president blijft zal die oorlog dr wel snel komen
Oud 17-11-2002, 18:58
Alet
Alet is offline
Raar om over na te denken, maar ik zou toch het liefst sterven in het bijzijn van mijn geliefde. Pijn maakt me niet veel uit, op dat moment is het toch over.
Oud 17-11-2002, 19:33
sinsere
sinsere is offline
In de armen van degene waarvan ik heel veel houd .. nu zou dat mijn vriend zijn, zodat we tot op het laatst samen kunnen zijn.
Oud 17-11-2002, 20:30
Miracle
Miracle is offline
ik heb gister moulin rouge gekeken, en dat vond ik wel een mooie manier, temidden van al je vrienden zeg maar en in de handen van je geliefde. maar ze was nog wel jong en ik weet niet of het pijnloos was ofzow, maar de rest leek me perfect
Oud 17-11-2002, 23:12
Menahem
Menahem is offline
Eervol, het liefst op het slagveld of mijn leven geven om het leven van een ander te redden.
Oud 17-11-2002, 23:17
MazeMouse
MazeMouse is offline
Ik zou gewoon de vrijheid van de vrije val willen voelen. Dus parachute springen en dan 'vergeten' open te maken.
Oud 18-11-2002, 15:10
CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
overdose.....
Oud 18-11-2002, 16:35
faith666
faith666 is offline
Met alle mensen die me heel dierbaar zijn om me heen zodat ik afscheid van hen kan nemen.
Oud 18-11-2002, 19:27
kleine wicca
kleine wicca is offline
snel en effectief dan maar he
Oud 18-11-2002, 19:36
HeStErTjUh
HeStErTjUh is offline
ik denk dat ik voordat ik dood zou gaan, wel zou willen vliegen (van gebouw afspringen) gewoon even helemaal vrij van alles ... daarna een klap die waarschijnlijk heel veel pijn doet (maar daar gaan we nie aandenken )
Oud 18-11-2002, 19:36
whizzer
whizzer is offline
zou het niet weten, denk er niet echt over na, weet alleen dat ik het pijnloos wil
Oud 18-11-2002, 19:50
DarkCat
DarkCat is offline
Ik heb de hele scene al bedacht.. Ik weet nog niet precies hoe ik dood wil.. waarschijnlijk door mijn polsen door te snijden (en nee, ik ben niet suicidal, maar als mijn leven ooit waardeloos wordt of ik wordt dodelijk ziek, dan wil ik er zelf een einde aan maken en niet nodeloos liggen te creperen). Liefst wil ik jong dood, ik weet niet waarom me dat aan trekt. Ik zie mezelf gewoon niet als veertiger door het leven gaan. Jullie vinden dat vast massaal onzin, want ik moet natuurlijk oud worden en een eigen huisje hebben en kindertjes en een leuke man en een leuke baan enzo.. maar ik zie dat gewoon niet.
Nouhja.. ik wil dus niet echt mensen laten schrikken ofzo.. maar dat gebeurt redelijk snel als iemand je vindt met je polsen doorgesneden.. maarja, mijn keuze. Vervolgens wil ik een begrafenis, doe toch maar niet cremeren.. en niet in een kerk.. gewoon begrafenis.. met muziek van orgy, zeromancer, kmfdm, etcetera
Nouhja en vervolgens een groot feest.. ipv koffie met cake rum met spacecake.. that'll keep 'em busy for a while..
Oud 18-11-2002, 20:11
Faery
Faery is offline
OMFG. Ik ben het geheel met Darkcat eens Vooral muziek van Orgy en een lekkere cake spreken me wel aan. Maar idd, ik wil niet oud en vadsig dood liggen gaan, hoe 'mooi' het ook zal zijn, in je slaap ofzo. Geloof toch al niet dat ik ouder zal worden dan 25, dus ach.

Oud 18-11-2002, 20:17
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
met al mijn vrienden, kennissen, familie en alles wat ik liefheb tegelijk. Ja klinkt stom he, maar zo weet ik dat ik niemand met pijn achterlaat en dat ik zelf nog iets mis.

Dan zou ik met ze allen willen sterven in ons slaap.

heeeeeeeeeeeel onmogelijk dit maar goed, dat is me fantasie gewoon en kon t maar.
Oud 18-11-2002, 21:11
Verwijderd
Hoe zou jij dood willen gaan??? ehm wat dacht je van niet

Of heel spectaculair dat andere mensen er nog wat aan hebben oid of gewoon in mijn slaap...
Oud 18-11-2002, 21:14
moenbase
moenbase is offline
Ik heb er weleens overna gedacht...maar een echte 'goede' dood kan ik mij nauwlijks voorstellen...
Ik denk dat ik het al heel fijn zou vinden als ik het meisje waar ik het meest om geef even bij mij was, zodat ik haar als laatste zou mogen zien...ja...
Oud 18-11-2002, 22:47
Verwijderd
samen met mijn ware liefde de zee in lopen.. en maar blijven lopen....
Oud 18-11-2002, 23:24
Severus
Severus is offline
Citaat:
me blackrose schreef:
Ik ook. De beste dood is de dood die je zelf uitzoekt.

Ripper
Oud 19-11-2002, 07:52
Wasteland
Wasteland is offline
Ik vind het zelf nogal ver gezocht. Er is een grote kans dat je zelf niet eens te bepalen hebt hoe je dood zal gaan.
Oud 19-11-2002, 13:51
Quiana
Quiana is offline
Door mezelf, op het moment dat ik zelf uitzoek.
Oud 19-11-2002, 13:58
K-Cobain
K-Cobain is offline
Nee, volgens mij ga je bijna altijd 'gewoon' dood, zonder dat je uitkiest hoe. Behalve zelfmoord dan, natuurlijk.
En hoe ik dood zou willen gaan? In mijn slaap of door mezelf
Oud 19-11-2002, 14:08
Verwijderd
euh polsen doorsnijden mislukt toch meestal? lijkt me zowieso doodeng, ik zou t nie kunnen....

zelfmoord
Ik zou van te voren voor mijn beste vrienden en familie enzo persoonlijke afscheidsbrieven schrijven, en erin zetten hoeveel ze voor me betekend hebben oid...
Dan zou ik een heleboel pillen enzo nemen, waarvan je zeker weet dat je doodgaat(slaappillen en die zooi)
Ik zou op mijn bed gaan liggen, heel hard silverchair opzetten en dan w88 tot ik doodga...

Geen zelfmoord
Dan zou ik het liefst doodgaan als ik oud ben, in mn slaap en gewoon nooit meer wakker worden...

Het allerergste lijkt me om levend te verbranden ...
Oud 19-11-2002, 18:47
BlackMystery
BlackMystery is offline
tegenover de rest hier van de forum
ik zou traag willen sterven,
dan weet ik teminste hoe het voelt om te sterven
en zou iemand aan men zeide willen
waar ik men laatste woorden aan zou kunnen zeggen
liefst rond men 25 ste
en dan nog het liefst terwijl ik iemand help met mijn dood
Oud 19-11-2002, 19:09
Verwijderd
Ik wil sterven als een legende. Als ik beroemd ben dan wil ik vermoord worden door een fan. Wanneer ik bijvoorbeeld over de rode loper loop van de oscars. Zodat miljoenen mensen mijn dood live kunnen aanschouwen.
Oud 19-11-2002, 19:19
kastdeur
kastdeur is offline
geen idee en ik vind het ook totaal niet belangrijk om mij daar op dit moment mee bezig te houden.

ik leef nu en ben gelukkig!
Oud 20-11-2002, 11:56
Wasteland
Wasteland is offline
Citaat:
ikheetfroukje schreef:
geen idee en ik vind het ook totaal niet belangrijk om mij daar op dit moment mee bezig te houden.

ik leef nu en ben gelukkig!
Kijk, dat is een positieve gedachte!!!!
Oud 20-11-2002, 12:00
Verwijderd
Ik vraag me meer af hoe ik wil leven.
Oud 20-11-2002, 12:02
Wasteland
Wasteland is offline
Citaat:
******** schreef:
Ik vraag me meer af hoe ik wil leven.
Dat is meer iets wat je jezelf op den duur aan moet leren......
Oud 20-11-2002, 13:56
Evito
Evito is offline
Ik wil graag met open ogen vermoord worden,
ik wil niet in mijn slaap,
ik ben bang dat ik dan mijn bewustzijn niet terugvind,
misschien publiekelijk doodgeschoten/gestoken etc.!
Oud 20-11-2002, 14:06
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Snel en pijnloos, denk ik.

Hoeft niet per se in mijn slaap, eigenlijk. Ik wil ook wel gewoon op klaarlichte dag op de stoep voor eeuwig het bewustzijn verliezen. Krijg ik misschien eindelijk de aandacht die ik wil, hahaha.....
Oud 20-11-2002, 14:13
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
me blackrose schreef:

kom op meis, ik neem aan dat als je ooit sterft, dat je dat toch diep in je hart niet op deze manier wilt?

Ik dacht hier zelf ook aan, maar zelf zou ik als ik sterf, en het dus niet vervroegd heb door het recht in eigen hand te nemen, in mijn slaap willen sterven.
Oud 20-11-2002, 14:14
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Evito schreef:
Ik wil graag met open ogen vermoord worden,
ik wil niet in mijn slaap,
ik ben bang dat ik dan mijn bewustzijn niet terugvind,
misschien publiekelijk doodgeschoten/gestoken etc.!

echt?
Oud 20-11-2002, 14:17
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
freakjuh schreef:
euh polsen doorsnijden mislukt toch meestal? lijkt me zowieso doodeng, ik zou t nie kunnen....

zelfmoord
Ik zou van te voren voor mijn beste vrienden en familie enzo persoonlijke afscheidsbrieven schrijven, en erin zetten hoeveel ze voor me betekend hebben oid...
Dan zou ik een heleboel pillen enzo nemen, waarvan je zeker weet dat je doodgaat(slaappillen en die zooi)
Ik zou op mijn bed gaan liggen, heel hard silverchair opzetten en dan w88 tot ik doodga...

Geen zelfmoord
Dan zou ik het liefst doodgaan als ik oud ben, in mn slaap en gewoon nooit meer wakker worden...

Het allerergste lijkt me om levend te verbranden ...

hmmzz... mooie gedachtes....

Als ik zelfmoord zou plegen, zou ik denk ik geen afscheidsbrieven schrijven, weet niet waarom... maar jah... Ook ik zou het doen door pillen te slikken, maar dan wel met de muziek van "diary of dreams" aan.

Ik voel er niet zo veel voor van een gebouw te springen, want ik vraag me ernstig af hoeveel je daar van voelt, en stel je overleeft het?

Polsen door snijden ligt wel in mijn macht, maar ik wil graag vredig sterven, zonder al te veel pijn..
Oud 20-11-2002, 14:28
Evito
Evito is offline
Citaat:
Aragnabite schreef:

echt?
Uiteraard
Dan sterf ik met open ogen tussen het publiek
Mooier kan nie toch?
Oud 20-11-2002, 15:47
Iotje
Iotje is offline
Kogel door me kop
Oud 20-11-2002, 17:07
Wasteland
Wasteland is offline
Mensen ik wil ff een paar dingen opmerken.

- Waarom zou je over zo'n onderwerp nagaandenken?
- Tevens vind ik de vraag van dit topic niet echt relevant. Vind het persoonlijk een behoorlijk onbenullig onderwerp.
Oud 20-11-2002, 17:44
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Wasteland schreef:
Mensen ik wil ff een paar dingen opmerken.

- Waarom zou je over zo'n onderwerp na gaan denken?
- Tevens vind ik de vraag van dit topic niet echt relevant. Vind het persoonlijk een behoorlijk onbenullig onderwerp.
De reden om er over na te denken is voor iedereen verschillend, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die zich daar bijvoorbeeld door persoonlijke omstandigheden mee bezig houden. Voor jou is deze vraag misschien niet relevant, maar voor anderen mogelijk wel. Ik denk niet dat dit een onbenullig onderwerp is, en ik neem aan dat de meeste mensen die tot nu toe gereageerd hebben daar net zo over denken.
Wat mij betreft: ik kan alleen maar hopen dat ik zonder enig lijden en snel zal sterven, maar dat is iets wat je helaas niet zelf voor het zeggen hebt.
Oud 20-11-2002, 17:57
Tha White Eagle
Tha White Eagle is offline
Citaat:
nogwatjuh schreef:
op een manier waardoor iedereen me als heel goed zal herinneren.. k wil op een goede manier doodgaan, om met mijn dood toch nog iets nuttigs te hebben gedaan... als t pijnloos zou kunnen zou dat ookwel mooi zijn maarja.. de manier die ik bedoel kan eigenlijk bijna alleen nog maar in een oorlog... maarja, als bush nog lang president blijft zal die oorlog dr wel snel komen
Ja zoiets wil ik ook. Met EER! Alleen zuigen de oorlogen van tegenwoordig. Ik zou met eer door het zwaard willen sterven als ik dat zo mag noemen. Niet met de gedachte dat ik oud en zwak ben en dat mn tijd voorbij is. Ik wil sterven met de gedachte dat ik nut heb gehad. In mn leven zoals ik die nou heb is dat niet zo..... niemand geeft echt om me. Ik wil niet sterven en dat dan iedereen mij weer vergeten is. Dat alleen mn ouders en een paar familieleden mn naam nog kennen.

Ik wil sterven met eer. Want alleen wanneer je naam niet zal uitsterven zal je onsterfelijk zijn.

Dat wil ik. Niet met dat kutleven achter me......

Regels voor berichten