Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Hehe, ik had als kind een afschuwelijke felroze legging, die ik toendertijd geweldig vond
![]() Ik zag er als kind echt niet uit eigenlijk, omdat het me niet veel uitmaakte wat ik aanhad, en mijn moeder dus altijd bepaalde wat ik aandeed.. En omdat mijn moeder nou niet bepaald de meest verfijnde smaak heeft waren dat altijd kleren met de meest walgelijke kleurcombinaties en een geweldig groot tuttigheidsgehalte. Het zou eigenlijk strafbaar moeten zijn om je kind in zulk soort kleren te hijsen. :/ Het toppunt was een groen-rode (*kerstgevoel*) trui met een geel beertje er op en een soort van zwart-wit pakje die ik op elke schoolfoto aanmoest, totdat ie te klein werd. *zoekt foto's* ![]() ![]() Waag het eens te lachen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
hmmm *graaft diep in geheugen*
ik zag er als klein meisje wat standaard uit denk ik. ik mocht wel zeggen wat voor kleren ik wilde maar mijn moeder besliste uiteindelijk wel. ik heb ooit een paars joggingpak gehad met felgroene biesjes en 2 idiote poppetjes erop; mijn zus had hem ook, maar dan een paar maten groter. zo liepen we als een tweeling (met 3 jaar leeftijdsverschil ![]() ik had veel van die corduroybroeken, in kleuren die varieren van wit tot blauw en paars. owjaah ![]() ![]() veel liefs buffy
|
Euhm....ik hoefde nooit kleding aan die ik niet wilde.
Nou, eigenlijk wel, met kerst moest ik een paar keer in pak, met stropdas en al, en dan mocht je natuurlijk niet rennen en stoeien en voetballen, dus t was meer om de gevolgen dan om de kleding. Voorderest ben ik niet echt gehecht aan kleding geweest, nu ook niet. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik had een keer (toen ik 7/8 ofzo was) een broek gezien in een oilily-blaadje die ik eht geweldig vond. Maar mijn moeder wilde hem niet kopen dus ging hem zelf maken. Wij samen stof uitzoeken die er op leek en mijn moeder begon met die broek. Toen hij een aantal weken ofzo eindelijk af was wou ik hem niet meer hebben en wilde ik hem met geen mogelijkheid aantrekken. Toen heb ik hem verstopt in ons rommelhok en mijn moeder maar zoeken en vet boos enzo, hahaha
![]() ![]() |
![]() |
|
Waar was je erg aan gehecht als kind?
qua kleding? Ik had een donkerblauw jurkje, ik vond die gewéééldig ![]() ![]() En wat voor een kleding droeg je eigenlijk? Ik vind eigenlijk niet dat ik zo supervreselijke kleding heb gehad ofzo... Spijkerbroek (nee: niet met van die kniestukken erop ![]() ![]() ![]() ![]() Zou je je eigen kind ook ongeveer zo aankleden of heb je d'r nog nachtmerries van en wil je dat je kind nooit aandoen? Nee, geen nachtmerries van, maar zou mijn kind wel anders aan kleden, ook omdat je nu gewoon heel andere kleren hebt eigenlijk. Kreeg je ook wel eens zo'n walgelijke veel te kinderachtige gebreide trui van je oma? Nee, valt wel mee eigenlijk... Wel heb ik rond de kerst van m'n oma een groene trui met rendiertjes erop gekregen, dezelfde als m'n nichtje (wij zijn ongeveer even oud) en tróts dat we waren ![]() Wat vind je eigenlijk leuke kinderkleding? Voor kleinere kinderen vind ik van die wijde broeken en jasjes met een gigantische muts zó lief! En mijn zusje (ze is tien) draagt meestal ook wel leuke kleren: Spijkerbroeken en ribbroeken met uitlopende pijp, dr. martens, leuke shirtjes enzo... Jaaaah, Anne heeft haar goed beïnvloedt, jeuj!
Laatst gewijzigd op 17-11-2002 om 18:57. |
![]() |
|
![]() ![]() Of ik het nu nog aan zou trekken??? Natuurlijk ![]() ![]()
|
mag ook vast wel :
Ik had vroeger een bril ![]() 2 zelfs, en eentje vond ik echt geweldig, dat dacht ik tenminste, hij was heel dik met allemaal kleurtjes, donkerrood groen blauw geel, alles. Wat een verschrikkelijk ding was dat! EN ik had een pop die ik heel erg jong kreeg en op mijn 12e nog had :\ Ik had hem helemaal kapot gemaakt, hij was kaal enzo, en ik noemde hem Joop. Geen idee hoe ik erop kwam. maar joop moest overal heen. Mijn oma maakte niet al teveel, alleen voor feestjes. ![]() ![]() dat pakje heeft zij gemaakt. Ik had niet echt verschrikkelijke kleren ofzo. Vond het allemaal wel stoer. En ik was verslaafd aan tuinbroeken ![]() Jeeuj dat was het ![]() Edit: neeej dat was het niet ![]() ff wat foto's gemaakt , heel wazig ![]() de geweldige bril waar ik het over had: ![]() dan had ik nog een pakje waar ik helemaal verliefd op was. hele vage foto, maarja. Ja ik was jarig toen ![]() ![]() en dan nog lieke kleding blunders ![]() ![]() check mijn rokje ![]() En dan had ik nog een foto waarop ik op de grond lig en dr een foto is gemaakt, en daar was ook mijn rokje beetje dubbel ![]() ![]() Jeej lekker belangrijk dit ![]() Laatst gewijzigd op 17-11-2002 om 21:14. |
![]() |
||
Citaat:
Maar mocht ik ooit de fout maken en het de wereld aandoen nog meer van mijn soort leven in te blazen: NEE, nooit. Ik mocht redelijk zelf kiezen wat ik aan wilde, zolang het maar niet extreem werd. Dan zit je vast. Dat betekent nml dat je volgens de mode erbij loopt. En toen waren dat spijkerbroeken waar je maar amper met je voet doorheen kon onder, de hiel hing geregeld vast en je huppelde elke dag bijna 10 minuten door je kamer heen met 1 been in je broek, en 1 been erin, waarvan je voet natuurlijk vast zat. Nu draag ik tenten, 4-persoonsbroeken, 'skatekleding', en dat betekent dat het sowieso al afzakt als ik geen riem aan heb. Nooit meer problemen met mijn gigantische voeten die ik er niet goed door krijg ![]()
|
Ik had, in groep 7/8 ofzo, een heel mooi gilet (zo'n soort bodywarmer zeg maar
![]() ![]() Over het algemeen liep ik er redelijk normaal bij. Mocht meestal wel zelf mijn kleren uitkiezen, als mijn ouders (lees: mijn moeder) het er maar mee eens waren
|
![]() |
Over het algemeen droeg ik veel kleurtjes, foute begin jaren '90 dingen en Oilily/Barbara Farber kleertjes.
Ik had een aantal kledingstukken waar ik heel erg trots op was. Met stip ![]() Om deze jas heb ik nog gehuild toen hij echt op was. Echt macho: m'n zonnebril was m'n handelsmerk. Ik pelde er altijd mijn mandarijntjes mee, anders kreeg ik sap in m'n oog. (Check m'n bretels ![]() Als een echte dame in mijn mantelpakje. Die deed ik altijd aan als ik netjes wilde zijn. Kan ik niet zo in het oililyfoldertje? Met mijn nieuwe spiegeltjesrokje op mijn 7e verjaardag, dat rokje was heilig. Een vriendin van me had het in het paars, en dan deden we het express dezelfde dagen aan.. Ik vond de kleding die ik droeg altijd wel leuk, dus in dat opzicht zou ik het niet anders doen bij mijn kinderen. Het belangrijkste is in mijn ogen dat het kind zich lekker voelt in zijn/haar kleding. Maar als ik sommige kleding terugzie dan begrijp ik soms echt wat me bezielde toen ik het aantrok. Maar goed, dat houd je natuurlijk wel dat je 10 jaar later sommige kleding belachelijk vindt die je eerst wel leuk vond.
|
Verwijderd
|
Cool Cat
![]() Gelukkig was dat héél erg in het begin. Daarna waren het meer spijkerbroeken van ongelooflijk nietszeggende merken als C&A ![]() Zo in de tweede begon ik een eigen identiteit te ontwikkelen...toen droeg ik alleen maar wijde broeken en sneakers, van 'ghettomerken' als Fubu, Mecca, Southpole, Karl Kani enz. en meestal erboven een net buttondownhemd van Amerikaanse straatmerken, ook Kani, Mecca, Tommy, oid...dat heb ik tot in de vijfde volgehouden, daarna begon ik me wat terughoudender te kleden... Laatst gewijzigd op 20-11-2002 om 17:47. |
![]() |
|
Dat ene walgelijke jurkje. >> Mijn oma maakte altijd hele hippe jurkjes voor mij, dus ik mocht niet klagen
![]() Dat schatigge pakje. >> idem. Die idioote schoenen. >> Van die knalrode sandaaltjes met olifantjes aan de ritsjes ![]() Dat mooie rokje. >> Ik droeg nooit rokjes eigenlijk.. Die ene sjaal. >> Ik had een rood/geel/groene sjaal, en die heb ik nu nog steeds ![]() Waar was je erg aan gehecht als kind? >> Mn knuffelnijlpaard en mn gebreide clown-knuffel ![]() En wat voor een kleding droeg je eigenlijk? >> Hippe kleding, niet van die dure oilily-pakjes, maar gewoon leuk maar praktisch voor een kind ![]() Zou je je eigen kind ook ongeveer zo aankleden of heb je d'r nog nachtmerries van en wil je dat je kind nooit aandoen? >> Ik zou mn kind ietsje pietsje aparter aankleden (net zoals mn buurmeisje van 2, die heeft pas gave kleren.. paarse ribbroeken met roze fluffy-spul eraan ![]() Kreeg je ook wel eens zo'n walgelijke veel te kinderachtige gebreide trui van je oma? >> Nee, mn oma's gebreide truien waren meestal wel gaaf (vond ik toendertijd) ![]() Wat vind je eigenlijk leuke kinderkleding? >> Gewoon kleurrijke beetje hippe kleding.. Ow en niet te vergeten: foto's van jou als kindje met je meest walgelijke outfit ooit. >> Heb geen foto. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Verder droeg ik veel velouren salopetten (werkmansoveralls ![]() Bwa, ik had nooit vriendjes willen worden met mezelf denk ik ![]() |
![]() |
|
Wat ik me nog heel goed kan herinneren is een setje van Benetton, dat was een paars ribrokje met een paarse trui erboven met die beer van Benetton erop (012 of zo) en dan met paars maillootje en van die roze-achtige suede Clarks, haar in vlecht, vreselijk tuttig en ook heel erg jaren '80 die kleur. En ik had zo'n gifgroene (echt onwijs vies kleurtje) jas van Oilily. Ennn een geruit rokje van Oilily met allemaal laagjes en frutsels, dat was mijn Lambada-rokje
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Jeugdsentiment terug op de buis! flappie2003 | 53 | 18-11-2007 19:51 | |
Lifestyle |
Cult en retro topic. \m/ Metal | 500 | 15-07-2006 14:14 | |
De Kantine |
Jeugdsentiment Jumpfrious | 62 | 22-05-2006 19:27 | |
Lifestyle |
Jeugdsentiment deel 2 Jimmy Who? | 310 | 08-09-2005 18:51 | |
Muziek |
Jeugdsentiment tjeu | 54 | 10-06-2003 12:52 | |
Lifestyle |
Hoe laat jij jeugdsentiment terugkomen in je lifestyle? Evito | 49 | 28-01-2003 20:02 |