Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-10-2008, 08:28
verlegenmeisje1
verlegenmeisje1 is offline
titel zegt t al

(weet iemand goede lenigheidsoefeningen?)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-10-2008, 09:09
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Wat zegt de titel? Je wilt weten of karate ook voor meisjes is, of je wilt lenigheidsoefeningen voor meisjeskarate?
Met citaat reageren
Oud 29-10-2008, 01:05
Verwijderd
Lenigheid is niet nodig. Gewoon goed mikken en hard schoppen.

Affijn, je trainer heeft waarschijnlijk wel suggesties, ik heb geen flauw idee hoe lenig je bent -de rets hier ook niet-, dus we kunnen wel zeggen dat jerek en strek kan doen met je neus richting je knieën, maar als jij jezelf al kan dubbelvouwen...
Met citaat reageren
Oud 29-10-2008, 16:52
verlegenmeisje1
Citaat:
Wat zegt de titel? Je wilt weten of karate ook voor meisjes is, of je wilt lenigheidsoefeningen voor meisjeskarate?
of karate iets voor meisjes is, en of iemand lenigheidsoefeningen weet, en ik ben al best lenig. alleen ik wil nog wat leniger worden...
Met citaat reageren
Oud 29-10-2008, 16:55
verlegenmeisje1
Citaat:
Lenigheid is niet nodig.
echt wel
Met citaat reageren
Oud 01-11-2008, 18:23
Carn
Carn is offline
niet bepaald hoor. Het kan handig zijn maar het is lang niet zo belangrijk als goede techniek en balans. Ik ben ook niet de lenigste van mijn club en kan makkelijk boven mijn eigen lengte trappen. En vechtsporten zijn voor iedereen
Oud 02-11-2008, 05:49
Verwijderd
Adapt & overcome.

Dusdanig lenig zijn dat je je eigen neus eraf kan schoppen is hip, maar onnodig.
Als je al lenig bent zou ik me eerder richten op je uithoudingsvermogen, dat wil bij veel meiden nog wel eens schorten, minstens even belangrijk in een vechtsport gezien het vrij intensief is.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2008, 12:45
fractuur
fractuur is offline
Mijn zusje heeft mijn lenigheid (denk plank ) en die schijnt een enorm goede traptechniek te hebben.. Uithoudingsvermogen is idd eerder een probleem.
Oud 07-11-2008, 07:17
verlegenmeisje1
ja, maar mijn vraag was niet: moet je lenig zijn voor karate?? maar weet iemand goede oefeningen die je thuis gemakkelijk kan doen?? en conditieoefeningen?
Met citaat reageren
Oud 07-11-2008, 18:34
Verwijderd
Ja.
Conditie:
pushups en sit ups (repeteren) werken goed.
Hardlopen/fietsen (als je al wat kilometertjes trekt naar school en dat niet in slentertempo doet is dat opzich al goed zat)
stoten/trappen: repeteren en proberen je techniek/kracht in orde te houden ondanks dat je al 10/15 keer geschopt/geslagen hebt. Luchtmoleculen zijn altijd in overtreding.

Kracht:
Makkelijke maar zeer belangrijk om het in orde te hebben: rugspieren: para-houding -> Op je buik op de grond liggen met je armen voor je/naast je hoofd en dan je hoofd, armen en benen omhoog trekken door je rug te krommen.

Lenigheid:
Standaard rek & strek oefeningen, kaas tussen je tenen proberen weg te vreten enzo.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 07:36
verlegenmeisje1
ah dankje, daar heb ik teminste wat aan
Met citaat reageren
Oud 11-11-2008, 04:00
Verwijderd
En, lukt het?
Met citaat reageren
Oud 16-11-2008, 08:40
verlegenmeisje1
ja, alleen ik kan echt geen pushups
oefen elke dag

Laatst gewijzigd op 16-11-2008 om 08:41. Reden: spelfout
Met citaat reageren
Oud 16-11-2008, 18:15
Verwijderd
Gewoon doen, evt eerst op je knieën pushups doen, het duurt wel even voor je daar effect mee krijgt. Maar als je een deuk in een pakje boter wilt slaan...
Met citaat reageren
Oud 03-12-2008, 23:10
pingu_
pingu_ is offline
En hoe gaat het tot nu toe?
Met citaat reageren
Oud 13-12-2008, 17:24
kim---16
kim---16 is offline
niet op je knieen::

doe gewoon op je handen...en dan 3 series...de eerste keer kijk je hoelang je het volhoud. 2e serie probeer je evenveel te krijgen als de 1e serie( als het niet lukt maakt niet uit), voor de 3e serie geldt hetzelfde..volgende dag ga je weer, eerste serie weer hetzelfde aantal als de eerste dag, 2e probeer je nu ook evenveel als de eerste serie. 3e ker probeer je ook evenveel als de eerste 2 series..

doe bijvoorbeeld een aantal van 5 push-ups.

DAG 1:
1e serie= 5 keer
2e serie=4 keer
3e serie=3 keer

DAG 2:
1e serie= 5 keer
2e serie=5 keer
3e serie=3 keer

DAG 3:
1e serie= 5 keer
2e serie=5 keer
3e serie=5 keer

heb je alledrie de serie op je streef-aantal...ga je het verhogen.
dus 1e serie = 10 keer opdrukken enz..probeer weer alledrie de serie uiteindelijk tot de 10 te krijgen en zo ga je opbouwen..dat werkt VEEL beter als gewoon op je knieen opdrukken.

dit verschilt ook nog...zet je je handen breed weg, pak je die spieren tussen je schoudersbladen geloof ik...zet je ze normaal weg je schouders...zet je je handen bijna naast elkaar train je je borstspieren..

zelf zit ik op atletiek wat wij altijd doen is cours-stability...dit doe je op een grote bal (swiss bal) kan je bij de meeste sportwinkels wel krijgen....hier train je heel je lichaam mee...(ligt nauurlijk aan de oefening die je doet maar er zijn 100-en oefeningen op internet te vinden..

succes!
Met citaat reageren
Oud 19-12-2008, 01:10
Carn
Carn is offline
Citaat:
Kracht:
Makkelijke maar zeer belangrijk om het in orde te hebben: rugspieren: para-houding -> Op je buik op de grond liggen met je armen voor je/naast je hoofd en dan je hoofd, armen en benen omhoog trekken door je rug te krommen.
Die kreeg ik ooit van de fysio als tip toen mn rug aan gort was getrapt; doe het nog steeds regelmatig
Oud 27-12-2008, 07:55
verlegenmeisje1
de pushups gaan al veel beter, kan nu meer dan 20x pushups maar had n tijddje niet geoefend omdat k n hemstringblessure heb. maar t gaat nu al beter
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten