Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2008, 17:28
squeezed
squeezed is offline
Sinds een paar maanden ben ik 'seksueel actief' (zoals mijn dokter dit zo mooi kan zeggen), en alles gaat naar wens. Op één ding na dan: het pijpen. Of om specifieker te zijn: de buikpijn die ik heb nadat ik mijn vriend heb gepijpt.

Zelfs al is hij niet klaargekomen, en is er alleen voorvocht in mijn mond gekomen, de volgende dag verrek ik van de pijn. Het is zo erg dat ik de hele dag niets kan doen, behalve liggen.

Ik weet bijna zeker dat het hierdoor komt, want ik heb het anders nooit. En als ik wel seks met hem heb, maar hem niet heb gepijpt is er ook niets aan de hand.

Ook heb ik al gezocht op internet hiernaar, en het enige wat ik vond is dat sommige mensen dit ook hebben.
Maar daarmee is mijn vraag niet beantwoord, want ik wil graag weten hoe dit komt. Moet mijn lichaam nog wennen? Of heb ik er een soort allergie voor? Of ligt het misschien aan mijn vriend?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2008, 18:12
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
en als je 't met condoom doet?

my god, 't klinkt wel héél vreemd blij dat ik dat niet heb
Met citaat reageren
Oud 12-11-2008, 19:38
xWADAN
xWADAN is offline
Citaat:
en als je 't met condoom doet?

my god, 't klinkt wel héél vreemd blij dat ik dat niet heb
Ja inderdaad, ik zou het voor de zekerheid dan gewoon met condoom doen.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2008, 21:56
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Misschien allergisch..?

Maar dan zou je bij seks toch ook last moeten hebben, lijkt me? (Juist!)
Oud 13-11-2008, 00:51
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Maar dan zou je bij seks toch ook last moeten hebben, lijkt me? (Juist!)
Een soort interactie in de maag die de allergische stof produceert dan wellicht? Iets anders zou het niet kunnen verklaren mits het een allergie is.
Oud 13-11-2008, 12:04
flyaway
flyaway is offline
Heb je bepaalde allergieen / overgevoeligheden? Dan zou je dat kunnen vergelijken met de samenstelling van sperma. Ik kan niet vinden op internet waar het uit gemaakt is in detail, mischien weet iemand anders dit?
Met citaat reageren
Oud 13-11-2008, 15:11
Inanis
Inanis is offline
zo dan hoef je als gast nooit bang te zijn dat je vriendin een ander pijpt. (zonder condoom iig)
hoewel misschien dat de sperma van die ander wel gewoon okay is.. mm enger dan juist.
misschien vind ze dan iemand die ze wel normaal kan pijpen, lastige concurrentie misschien.
Oud 13-11-2008, 15:32
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Sperma bevat heel veel eiwitten dus als je daar niet helemaal goed tegen kan zou dat het nog kunnen verklaren.
Oud 13-11-2008, 20:18
squeezed
squeezed is offline
Ja, condoom ga ik sowieso nog eens proberen, ik denk dat het wel werkt.
Maar ookal kan ik het wel doen met condoom, ik ben toch benieuwd naar waarom ik zo op sperma (dat ik oraal binnen heb gekregen) reageer.
Overgevoelig voor eiwitten kan ook, maar ik heb daar nog nooit eerder last van gehad..Maar het is altijd een optie. Ik heb wel ergens gelezen (van iemand die het ook had) dat het beter gaat als je gelijk wat eet daarna, dus dat ga ik dan maar eens proberen!

Bedankt voor de reacties [=
Met citaat reageren
Oud 13-11-2008, 21:18
Inanis
Inanis is offline
haha alsnog doen, met alle risico van dien, en maar wat eten op hoop dat je geen last krijgt?
ik raad je aan om dan te proberen ervoor te zorgen niet achteraf maar wat te eten, maar vantevoren wat voedzame licht verteerbare dingen.

misschien heeft t_id wel ideeen wat dat betreft.

btw ik zou echt niet willen dat een meisje me pijpt wetende dat ze daarna helemaal vertieft zal zijn.
for real, als je vriend het weet en niet eens een beetje zorgelijk tegen je zegt of je het wel een goed idee vind.. (vul de rest zelf maar in)

maarja mensen.. mensen. ja mensen, helemaal logisch. mensen, het kan ook niet anders.
en mensen. want mensen. juist mensen. niet alleen mensen, maar mensen goed voorbeeld.
Oud 14-11-2008, 14:21
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
misschien heeft t_id wel ideeen wat dat betreft.
o.0
Oud 15-11-2008, 14:58
Love,SweetLove
Love,SweetLove is offline
Citaat:
btw ik zou echt niet willen dat een meisje me pijpt wetende dat ze daarna helemaal vertieft zal zijn.
for real, als je vriend het weet en niet eens een beetje zorgelijk tegen je zegt of je het wel een goed idee vind.. (vul de rest zelf maar in)
Dat was ook precies wat ik dacht.

Condooms met smaakjes zijn ook leuk.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2008, 23:46
Lorelei
Lorelei is offline
Ik zou inderdaad proberen vantevoren en vlak erna iets te eten. Ik heb het lang niet zo sterk als jij (gelukkig) maar ik voel me ook rottig als ik sperma binnen heb gekregen als ik een tijd niets gegeten heb. Ik denk eerlijk gezegd niet dat het bij je zal helpen omdat je zo sterk reageert, maar het wel de moeite waard om te proberen want het zou een erg makkelijke oplossing zijn (en veel prettiger dan pijpen met condoom )
Oud 17-11-2008, 11:45
Verwijderd
Citaat:
Dat was ook precies wat ik dacht.

Condooms met smaakjes zijn ook leuk.
*oneens is* dat smaakt naar afgekauwde kauwgom.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2008, 18:10
squeezed
squeezed is offline
Mn vriend wist het nog niet Het idee dat ik buikpijn zou hebben van het pijpen kwam pas na een tijdje in me op, daarvoor wist ik het nog niet. En daarna wilde ik eerst even wat research doen, voordat ik gelijk de conclusie trok. Maar nu weet ik het wel ongeveer zeker, en heb ik het hem ook verteld [=
We gaan gewoon over op de condooms (en toch maar eens een smaakje proberen, misschien vind ik het beter dan de normale condooms xD), veel andere mogelijkheden zijn er niet geloof ik
want naar de dokter gaan zie ik ook niet zo zitten eigenlijk. Ik schaam me toch teveel om aan hem te vragen hoe het zou kunnen komen
Met citaat reageren
Oud 17-11-2008, 18:40
flyaway
flyaway is offline
Schaamte is echt nergens voor nodig, de dokter komt vanalles tegen en hij kan misschien zelfs nog helpen. Je huisarts is opgeleid om met beladen dingen zoals seksvragen om te gaan.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2008, 19:06
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Schaamte is echt nergens voor nodig, de dokter komt vanalles tegen en hij kan misschien zelfs nog helpen. Je huisarts is opgeleid om met beladen dingen zoals seksvragen om te gaan.
Klinkt leuk in theorie, maar het merendeel van de mensen zou zich alsnog kapot schamen. Het is toch nèt even anders als jijzelf de persoon bent die er zit, dan wanneer 'al die anderen' er zitten.
Oud 17-11-2008, 22:23
Elle
Elle is offline
Ik trek de waarheid van het ‘’verhaal’’ van squeezed in twijfel.
Er is simpelweg geen pathalogie die bij de door squeezed omschreven omstandigheden deze klachten kan veroorzaken.

Squeezed, het probleem kent waarschijnlijk een psychische oorzaak. Ik raad dan ook aan in die richting hulp te zoek.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2008, 22:59
Qimm
Qimm is offline
kan het niet zijn dat je te veel lucht mee naar binnen hapt? dat kan ook voor buikpijn zorgen...
Oud 18-11-2008, 04:02
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Er is simpelweg geen pathalogie die bij de door squeezed omschreven omstandigheden deze klachten kan veroorzaken.

Squeezed, het probleem kent waarschijnlijk een psychische oorzaak. Ik raad dan ook aan in die richting hulp te zoek.
Ik trek de intelligentie en het nut van deze post in twijfel.

Al was de oorzaak psychologisch, dan is haar verhaal toch nog steeds waar?
Bovendien is niemand bekend met alle pathologieën en mogelijke reacties van het menselijk lichaam.

Het zou te maken kunnen hebben met de zuurtegraad van je maag misschien, al is dat echt maar een gissing. Bij sommige vrouwen wordt de vaginale zuurtegraad ontregelt door penetratie, daarom acht ik het mogelijk. Maagtablet? Iets neutraliserends?
Oud 18-11-2008, 07:35
Elle
Elle is offline
Citaat:
Ik trek de intelligentie en het nut van deze post in twijfel.

Al was de oorzaak psychologisch, dan is haar verhaal toch nog steeds waar?
Bovendien is niemand bekend met alle pathologieën en mogelijke reacties van het menselijk lichaam.

Het zou te maken kunnen hebben met de zuurtegraad van je maag misschien, al is dat echt maar een gissing. Bij sommige vrouwen wordt de vaginale zuurtegraad ontregelt door penetratie, daarom acht ik het mogelijk. Maagtablet? Iets neutraliserends?
Jij mag de intelligentie en het nut uiteraard in twijfel trekken.

Er wordt door mij ook niet beweerd dat het verhaal simpelweg niet waar is (en dat zij bewust een onwaar verhaal post.) ''Waarheid'' staat tussen haakjes en daarmee doelde ik erop dat ze het wellicht zelf verkeerd geïnterpreteerd zou kunnen hebben.

Ik zou niet ''gelijk'' grijpen naar maagtablet als remedie, aangezien het niet waarschijnlijk is dat een maagtablet de klachten zal doen afnemen.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2008, 09:42
Pluis
Pluis is offline
Citaat:

zo, geneeskundestudent alert... Dan zou je júist moeten weten dat je zonder fatsoenlijke anamnese en lichamelijk onderzoek niet zomaar mag zeggen dat de oorzaak in de psychische hoek ligt.

ik zou zeggen ts: probeer het inderdaad eens met een condoom, als dat werkt weet je in ieder geval dat het íets van je lief is dat je klachten veroorzaakt.
Oud 18-11-2008, 10:03
Elle
Elle is offline
Citaat:
zo, geneeskundestudent alert... Dan zou je júist moeten weten dat je zonder fatsoenlijke anamnese en lichamelijk onderzoek niet zomaar mag zeggen dat de oorzaak in de psychische hoek ligt.
Dat weet ik. Daarnaast zeg ik niet dat de oorzaak in de psychische hoek ligt, maar dat ik dit waarschijnlijk vind. Ik zeg ook niet dat ze iets definitief moet uitsluiten.

Citaat:
ik zou zeggen ts: probeer het inderdaad eens met een condoom, als dat werkt weet je in ieder geval dat het íets van je lief is dat je klachten veroorzaakt.
Die conclusie is onjuist. Kijk bijvoorbeeld naar de rol van de psyche bij (kinder)allergie.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2008, 10:48
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Dat weet ik. Daarnaast zeg ik niet dat de oorzaak in de psychische hoek ligt, maar dat ik dit waarschijnlijk vind. Ik zeg ook niet dat ze iets definitief moet uitsluiten.

Die conclusie is onjuist. Kijk bijvoorbeeld naar de rol van de psyche bij (kinder)allergie.
Gelukkig heeft een huisarts kennis van zowel lichamelijke als geestelijke klachten.

en áls het condoom werkt maakt het toch niet uit of dat nou is omdat het sperma tegenhoudt, of omdat je je brein voor de gek houdt? oplossing is oplossing.

Eigenlijk wilde ik er helemaal niet op ingaan, maar de manier waarop je het bracht vond ik niet prettig.

oh en het is pathologie, niet pathalogie...
Oud 18-11-2008, 10:54
Verwijderd
Citaat:

You are my hero.

En dat meisje vraagt gewoon om tips, niet om analyses of haar probleem wel of niet psychisch is.
Ik zou een condoom proberen en anders als nog naar de huisarts ondanks dat je je schaamt voor het probleem
Met citaat reageren
Oud 18-11-2008, 11:06
Elle
Elle is offline
Citaat:
Gelukkig heeft een huisarts kennis van zowel lichamelijke als geestelijke klachten.
Voor geestelijke klachten verwijst een huisarts frequent door naar de psycholoog. De huisarts blijft uiteraard een goede optie.

Citaat:
en áls het condoom werkt maakt het toch niet uit of dat nou is omdat het sperma tegenhoudt, of omdat je je brein voor de gek houdt? oplossing is oplossing.
Ik hoop dat je later niet zo omgaat met je patiënten. Zo kan je belangrijke aspecten over het hoofd zien.

‘’oplossing is oplossing’’ is een heel slechte zienswijze voor een arts.

Sssst: dat weet ik. Zoiets noem ik een typefout.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2008, 11:25
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
''Waarheid'' staat tussen haakjes en daarmee doelde ik erop dat ze het wellicht zelf verkeerd geïnterpreteerd zou kunnen hebben.

Ik zou niet ''gelijk'' grijpen naar maagtablet als remedie, aangezien het niet waarschijnlijk is dat een maagtablet de klachten zal doen afnemen.
Nee, je had 'verhaal' tussen haakjes gezet. Niet achteraf iets anders ervan proberen te maken.

Ja meteen medicijnen is misschien wat abrupt, voor die zuurtegraad-hypothese zou ik eerst gewone voeding proberen. Normaal is sperma basisch, dus je zou zuurvormend voedsel kunnen proberen.

Spoiler

Het kan ook dat de zuurtegraad van het sperma van je vriend door een of andere reden afwijkt van normaal, dan moet hij er misschien wel iets aan doen. Bij de apotheek kun je indicatorpapiertjes halen om pH te meten.
Oud 18-11-2008, 11:59
Volk
Volk is offline
Ik zou naar de huisarts gaan. Hij kan je waarschijnlijk vertellen wat het is en hoe het te verhelpen. En je hoeft je niet te schamen voor de arts. Die doet gewoon zijn/haar werk en zal niks doorvertellen.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2008, 12:00
Elle
Elle is offline
Citaat:
Nee, je had 'verhaal' tussen haakjes gezet. Niet achteraf iets anders ervan proberen te maken.
Het punt dat ik trachtte te maken geldt nog steeds. Ik heb nergens gezegd dat ik haar botweg helemaal niet geloof. Dat heeft niks met achteraf te maken. Alleen dat ik iets in twijfel trek, maar dit doet er in principe niet zoveel toe.

Citaat:

Het kan ook dat de zuurtegraad van het sperma van je vriend door een of andere reden afwijkt van normaal, dan moet hij er misschien wel iets aan doen. Bij de apotheek kun je indicatorpapiertjes halen om pH te meten.
Ik heb net informatie over het onderwerp op www.utdol.com gezocht. Dit is een site waar over het algemeen meest recentelijk info over ziektebeelden en alles wat daarmee te maken heeft staat.
Ik kon daar vinden dat Basisch sperma o.a. te maken heeft met vruchtbaarheid, maar ik heb niet kunnen vinden dat er een relatie is tussen klachten aan het maagdarm kanaal van de vrouw en sperma die zij mogelijk oraal binnen zou krijgen. Dat wil uiteraard niet zeggen dat ik dit totaal uitsluit, maar dat ik het wel onwaarschijnlijk acht. Als jij een ‘’causale’’ relatie kan vinden (die het liefst van een wetenschappelijk bron afkomstig is) zou ik dat bijzonder op prijs stellen.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2008, 15:51
*oma*
*oma* is offline
klik
klik
klik

Geen wetenschappelijke bronnen voor -Christa-, maar er zijn dus meer mensen die hier last van hebben.
Oud 18-11-2008, 15:56
bernard1900
het lijkt mij niet fijn om aan een penis te zuigen/ likken waar een condoom omheen zit.
Misschien heb je een verkeerde houding of ben je te krampachtig waardoor je buikspieren gespannen worden.
Probeer gewoon te ontspannen, Alles mag, niks moet.
Geniet er van. Mocht het toch niet goed uitpakken dan moeten we maar eens wat afspreken om het erover te hebben.
Succes.
xxx
Met citaat reageren
Oud 18-11-2008, 16:17
Elle
Elle is offline
*oma*, dat zijn gewoon gelijksoortige argumenten als hier in dit topic, maar wellicht heeft ts er wat aan.
Ik blijf echter mijn scepsis houden.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2008, 18:32
Pluis
Pluis is offline
Omdat ik zelf ook nieuwsgierig werd ben ik gaan zoeken, en google scholar (is wat sneller dan pubmed) is my friend.
"Human seminal plasma allergy: a review of a rare phenomenon. Shah A, Panjabi C."
ik weet niet of jouw uni ook bij dit artikel van pubmed kan, ik kan er iig wel bij. In deze review staat informatie over een stel patiënten die last hadden van een sperma allergie. Er staat weliswaar niet genoemd dat ze de klachten ook kregen na gastro-intestinaal contact met sperma, maar er staat wel bij dat een aantal vrouwen last had van systemische verschijnselen (o.a. dyspneu, diarree en misselijkheid). Ik kan me daarmee best voorstellen dat het ook via de orale route klachten kan veroorzaken (er zijn vrouwen die al klachten kregen als alleen de huid werd geraakt). Daarnaast kan ik me ook heel goed voorstellen dat vrouwen niet zo snel aan een stel onderzoekers vertellen dat ze buikpijn krijgen na het oraal bevredigen van hun partner.

Ik kan nog wel meer artikelen zoeken (zijn er namelijk wel) maar daar is nu geen tijd voor.
Oud 18-11-2008, 18:51
Elle
Elle is offline
Citaat:
Omdat ik zelf ook nieuwsgierig werd ben ik gaan zoeken, en google scholar (is wat sneller dan pubmed) is my friend.
"Human seminal plasma allergy: a review of a rare phenomenon. Shah A, Panjabi C."
ik weet niet of jouw uni ook bij dit artikel van pubmed kan, ik kan er iig wel bij. In deze review staat informatie over een stel patiënten die last hadden van een sperma allergie. Er staat weliswaar niet genoemd dat ze de klachten ook kregen na gastro-intestinaal contact met sperma, maar er staat wel bij dat een aantal vrouwen last had van systemische verschijnselen (o.a. dyspneu, diarree en misselijkheid). Ik kan me daarmee best voorstellen dat het ook via de orale route klachten kan veroorzaken (er zijn vrouwen die al klachten kregen als alleen de huid werd geraakt). Daarnaast kan ik me ook heel goed voorstellen dat vrouwen niet zo snel aan een stel onderzoekers vertellen dat ze buikpijn krijgen na het oraal bevredigen van hun partner.

Ik kan nog wel meer artikelen zoeken (zijn er namelijk wel) maar daar is nu geen tijd voor.
Dat klinkt heel interessant!
Ts heeft echter geen systemische verschijnselen, maar ik weet niet of je dit dan gelijk kan uitsluiten?
Ik kan volgens mij niet het volledige artikel inzien, zo staat er o.a. bij abstract: No abstract. Wel kan ik o.a. artikelen, waaronder het logo van Erasmus MC staat volledig inzien... ik probeer het denk ik later wel via het vpn netwerk van de uni.
De bron is mijn inziens in elk geval wel betrouwbaar.

Laatst gewijzigd op 18-11-2008 om 18:58.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2008, 11:27
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Dat klinkt heel interessant!
Ts heeft echter geen systemische verschijnselen, maar ik weet niet of je dit dan gelijk kan uitsluiten?
Ik kan volgens mij niet het volledige artikel inzien, zo staat er o.a. bij abstract: No abstract. Wel kan ik o.a. artikelen, waaronder het logo van Erasmus MC staat volledig inzien... ik probeer het denk ik later wel via het vpn netwerk van de uni.
De bron is mijn inziens in elk geval wel betrouwbaar.
Ik weet dat het in dit geval geen systemische verschijnselen zijn (al is algehele malaise een twijfelgevalletje), maar wat ik bedoel te zeggen is dus dat als je via de ene route die klachten indirect kan krijgen, ik het niet ondenkbaar vind dat het ook rechtstreeks zou kunnen.
Oud 19-11-2008, 11:48
T_ID
T_ID is offline
Jongens, zullen we doktertje spelen alsjeblieft aan echt bestaande bevoegde artsen (en House) overlaten?

Een beetje suggesties doen of kijken of iemand een simpele verklaring/oplossing voor de TS heeft is de bedoeling van dit topic, maar dit begint meer te neigen naar woest speculeren op afstand. Het zal allemaal best mogelijk zijn, maar daar moet de lijn getrokken worden. Een diagnose op afstand is niet te stellen over meer gecompliceerde zaken is onmogelijk, en als het op dat soort dingen aankomt, moet de TS gewoon eens met een arts gaan praten.
Oud 19-11-2008, 13:23
Changshan
Changshan is offline
^ Helemaal gelijk.

Citaat:
We gaan gewoon over op de condooms (en toch maar eens een smaakje proberen, misschien vind ik het beter dan de normale condooms xD), veel andere mogelijkheden zijn er niet geloof ik
want naar de dokter gaan zie ik ook niet zo zitten eigenlijk. Ik schaam me toch teveel om aan hem te vragen hoe het zou kunnen komen

Jij stelt een condoom boven een mogelijke oplossing waarbij je wat schaamte moet overwinnen? Ik weet niet in hoeverre een condoom voor jou de sekspret bederft, maar ik zou dit een heel rare beslissing vinden. Schaamte overwin je dagelijks, dus waarom niet voor zoiets belangrijks?
Oud 22-11-2008, 10:18
flyaway
flyaway is offline
Citaat:
Klinkt leuk in theorie, maar het merendeel van de mensen zou zich alsnog kapot schamen. Het is toch nèt even anders als jijzelf de persoon bent die er zit, dan wanneer 'al die anderen' er zitten.
Natuurlijk, maar daarom is het niet nog minder waar. Ik weet hoe dat is, ik ga zelf ook wel eens naar de dokter met dingen waar ik niet met anderen graag over praten. Dit is een typische kwestie van 'ik weet dat het makkelijk klinkt, maar...'. Voor de meeste problemen is de oplossing best simpel, maar de weg erheen moeilijk. Alleen om dit nou elke keer bij een advies of geboden oplossing te vermelden, lijkt me een beetje overdreven. De meeste mensen kunnen dit zelf wel bedenken.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten