Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-11-2008, 13:54
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Tjee, Soija, hoe irritant kun je zijn... Ik denk niet dat hij ziener is, maar mocht hij het zijn dan is het alsnog handig dat we hem ophangen, want dan wordt onze leerling ziener ipv iets vervelends. Daarbij kunnen we dan info uit zijn posts halen. En als hij niks belangrijks is zijn we in elk geval van dat vervelende gedoe af...
Soija is echt geen ziener hoor. Hij noemt nu random een hele rits namen maar er zijn pas twee eetrondes geweest. De ziener kan dus maar twee functies hebben opgevraagt. Bovendien zou hij zo wel een hele stomme ziener zijn, door jezelf zo in de schijnwerpers te zetten voor niets.
Ik denk dat hij ofwel jager is ofwel verrader. Als hij jager is dan hoopt hij op deze manier dood te gaan zodat hij iemand mag afschieten. Als hij verrader is wil hij gewoon zoveel mogelijk keet schoppen en verwarring zaaien en op die manier de aandacht afleiden van de wolven.
Hij kan ook gewoon een verveelde dorpeling zijn natuurlijk.

Even iets anders: wat gebeurd er eigenlijk als we de verrader ophangen? Krijgen we dan een leerlingverrader? Vlinder en ik hebben dat vorig spel als test ingevoerd, maar wat hebben de huidige spelleiders ermee gedaan?

Citaat:
Ik moet zeggen dat ik Paranoide niet erg verdacht vind, ik denk dat Vlindertje wel een punt heeft met dat Fantome nu fanatieker post, hoewel het nu natuurlijk ook verder in het spel is en je gewoon meer kunt beredeneren. Maar toch. Verder, ik weet het niet, Light Fighter viel mij niet speciaal op, maar ik kan me ook niet zo goed voor de geest halen hoe ze (jawel, ze ) normaal speelt.
Anyway, ik ga voor Soija deze ronde, zie boven.
Light fighter is normaal gesproken heel stil sherco. Vaak zijn haar posts in het wwspel op één hand te tellen. Het zou dus kunnen dat ze nu een functie heeft en daarom wat fanatieker meedoet. Light Fighter is trouwens bepaald geen wwspeln00b: ze heeft al meegedaan met één van de eerste spellen die er was. Er deed zelfs al eerder mee dan ik. Daar stond ik zelf ook van te kijken. Waarschijnlijk omdat ze nooit een stom woord zegt valt ze ook helemaal niet op.
Oud 14-11-2008, 13:57
Fantôme
Fantôme is offline
jeetje, jullie moeten niet allemaal zo meegaan op wat één iemand zegt
er wordt opgemerkt dat ik minder theorien post dan gewoonlijk. ik geef aan dat ik die momenteel nog niet een heb, dat ik er wel één had gemaakt in word, beetje gebrainstormd, maar nog niet had gepost omdat we de hele avond druk bezig waren met een kast. Vervolgens post ik deze alsnog (in de reactie van paranoide) en dan is het ineens opvallend dat ik theorieen post. Wat willen jullie eigenlijk?

Ik hoop dat het zo meer duidelijk is...
Oud 14-11-2008, 13:58
Fantôme
Fantôme is offline
@ EOS: we krijgen idd een leerlingverrader dan. ik had die vraag al in pm gesteld aan de spelleiders.
Oud 14-11-2008, 16:39
Verwijderd
Citaat:
Even voor ik het loodje leg. Ik verdenk Paranoide en Pippeloen erg van wolf-zijn. TopDrop vermoed ik ook, maar minder sterk. Uice heeft iets wat me niet bevalt, hij staat denk ik niet aan de goede kant.
EoS blijft voor mij een geliefde.
Even dit quoten.
Geen idee wat ik van LF moet denken.

Citaat:
Soija is echt geen ziener hoor. Hij noemt nu random een hele rits namen maar er zijn pas twee eetrondes geweest. De ziener kan dus maar twee functies hebben opgevraagt. Bovendien zou hij zo wel een hele stomme ziener zijn, door jezelf zo in de schijnwerpers te zetten voor niets.
Ik denk dat hij ofwel jager is ofwel verrader. Als hij jager is dan hoopt hij op deze manier dood te gaan zodat hij iemand mag afschieten. Als hij verrader is wil hij gewoon zoveel mogelijk keet schoppen en verwarring zaaien en op die manier de aandacht afleiden van de wolven.
Hij kan ook gewoon een verveelde dorpeling zijn natuurlijk.
Neen. Ik noem niet random namen, ik noem mensen die ik verdenk, zoals ieder ander.

Als aanvulling op mn post 'ik rel niet'; ik zaai ook geen verwarring (wat op zich een duidelijke is). Bepaalde spelers doen dat, of omdat ze niet bijster intelligent zijn of omdat ze aan de slechte kant staan. Aan jullie de keus om dat wel of niet te gaan onderzoeken, na vanavond.
Over het niet zeggen op wie ik stem; vroeger, heel lang geleden gebeurde dat ook niet altijd. Totdat, volgens mij, Hanneke het stemlijstje geintroduceerd had en het vaste koek was geworden, werd je niet verplicht om je stem bekend te maken. Nu is sowieso het hele volk arrogant en brutaal geworden en durft het iedereen te verplichten zijn of haar stem bekend te maken. En ja, ik hoor daarbij.

Zo, genoeg ethiek voor vandaag.
Oud 14-11-2008, 17:10
Fantôme
Fantôme is offline
mr soija, je bent het er toch zeker wel mee eens dat we ff wat meer kunnen als jij dood bent
ik bedoel, stel dat je gewoon dorpeling bent. je zult de mensen die je noemt, niet voor niets verdenken. je bent een goede speler. we weten dat we die namen dan iig serieuzer moeten nemen.
Stel je bent wel slecht, dan kunnen we ook weer kijken hoe we de namen die je noemt moeten intepreteren.
Oud 14-11-2008, 17:17
Vlindertje
Vlindertje is offline
Ik ga deze ronde voor Light Fighter. Ik vind haar gedrag toch opvallender dan dat van Fantome. Ze heeft nu al meer gepost dan dat ze normaal in een heel spel doet. Ik ga niet voor Soija, ook al is ie zo raar aan het doen. Als ie een goede functie heeft, zijn we wel opeens een goede speler kwijt.
Oud 14-11-2008, 17:19
Fantôme
Fantôme is offline
Mr soija
fantome
pippeloen
Sherco
EOS

Light Fighter
Vlindertje

Paranoide
mr soija

--> miss. ga ik volgende ronde alsnog op light fighter. ligt een beetje aan de ontwikkelingen in het spel
voor nu ga ik voor soija. heb denk genoeg uitgelegd waarom. ga gewoon weer een poging wagen

ik heb de 'misschien' mensen er nog niet bijgezet trouwens

Laatst gewijzigd op 14-11-2008 om 17:25. Reden: + EOS
Oud 14-11-2008, 17:22
Verwijderd
Citaat:
mr soija, je bent het er toch zeker wel mee eens dat we ff wat meer kunnen als jij dood bent
ik bedoel, stel dat je gewoon dorpeling bent. je zult de mensen die je noemt, niet voor niets verdenken. je bent een goede speler. we weten dat we die namen dan iig serieuzer moeten nemen.
Stel je bent wel slecht, dan kunnen we ook weer kijken hoe we de namen die je noemt moeten intepreteren.
Nee. Zo kan je iedereen zinloos gaan doden die iemand verdenkt. Beetje krom, is het niet?
Je ziet of wat in iemands verdenkingen of niet. Dat bepaal je niet aan de hand van ophanging van de verdenkende.
Oud 14-11-2008, 17:23
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Ik ga ook voor Soija
Oud 14-11-2008, 17:23
TopDrop
TopDrop is offline
Hmm.. ik heb het topic vrijwel bijgelezen. Ik vind het vooral raar dat Soija gewoon wegkomt met dit gedrag. Vorige stemronde dachten mensen dat het zonde was van de stemronde en dat de wolven hem wel op zouden eten. De wolven dachten vast hetzelfde. Het punt is dat ieder andere speler direct op zou zijn gehangen met zulk gedrag, maar dat Soija hier gewoon mee wegkomt. En het maakt wat dat betreft niet eens zo uit of hij nou goed of slecht is, want bij andere spelers zou dat ook niet uitgemaakt hebben. Daarbij, als hij een goede functie heeft, zie ik nog steeds niet in waarom het voordelig is om zo te spelen.
Oud 14-11-2008, 17:24
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Nee. Zo kan je iedereen zinloos gaan doden die iemand verdenkt. Beetje krom, is het niet?
Je ziet of wat in iemands verdenkingen of niet. Dat bepaal je niet aan de hand van ophanging van de verdenkende.
helemaal niet krom juist.
jij verdenkt mensen, maar zegt niet eens waarom.
ik persoonlijk kan daar niks mee en haal er dus meer uit als jij dood bent.
voor mij meer dan genoeg reden om op jou te stemmen.
Oud 14-11-2008, 17:25
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Hmm.. ik heb het topic vrijwel bijgelezen. Ik vind het vooral raar dat Soija gewoon wegkomt met dit gedrag. Vorige stemronde dachten mensen dat het zonde was van de stemronde en dat de wolven hem wel op zouden eten. De wolven dachten vast hetzelfde. Het punt is dat ieder andere speler direct op zou zijn gehangen met zulk gedrag, maar dat Soija hier gewoon mee wegkomt. En het maakt wat dat betreft niet eens zo uit of hij nou goed of slecht is, want bij andere spelers zou dat ook niet uitgemaakt hebben. Daarbij, als hij een goede functie heeft, zie ik nog steeds niet in waarom het voordelig is om zo te spelen.
hij komt er ook niet mee weg denk ik...
Oud 14-11-2008, 17:31
Verwijderd
Mr Soija
Uice
Eye of Sauron
Paranoide
Pippeloen
Mutsieprutsie
Sherco
Fantome

deze soijalijst is beter
Oud 14-11-2008, 17:36
Verwijderd
Citaat:
Mr Soija
Uice
Eye of Sauron
Paranoide
Pippeloen
Mutsieprutsie
Sherco
Fantome

deze soijalijst is beter
Dat klopt.

Ik ben echt benieuwd naar hoe dit uiteindelijk zal uitpakken en naar wat je functie zal zijn. Ga je nog redenen geven voor je verdenkingen of houd je het bij gewoon een willekeurig rijtje namen zonder argumentatie?
Oud 14-11-2008, 17:37
Verwijderd
Citaat:
En 'zo' is hoe?

Citaat:
helemaal niet krom juist.
jij verdenkt mensen, maar zegt niet eens waarom.
ik persoonlijk kan daar niks mee en haal er dus meer uit als jij dood bent.
voor mij meer dan genoeg reden om op jou te stemmen.
En hoezo helpt dat als ik dood ben? Want dan rollen de sterke argumenten van mijn tong?

Overigens, was ik al verdacht voor ik met mijn verdachten kwam, dus wat je zegt is onzin. Daarnaast noem ik de namen slechts voor jullie bestwil omdat ik sterven ga (ken je oorzaak-gevolg!), ik ga geen argumenten geven om anderen te verdenken om zo te bewijzen dat ik 'onschuldig' ben. Dat is natuurlijk dikke onlogica. Mooi niet.
Daarnaast weet iedereen wat ik ben.
Oud 14-11-2008, 17:40
Verwijderd
Citaat:
Dat klopt.

Ik ben echt benieuwd naar hoe dit uiteindelijk zal uitpakken en naar wat je functie zal zijn. Ga je nog redenen geven voor je verdenkingen of houd je het bij gewoon een willekeurig rijtje namen zonder argumentatie?
Zie mijn bovenstaande post.

Geen idee waarom ik dat doe, want ik ben meestal voor de wolven zodra de dorpelingen mij op een hele achterlijke* manier gaan verdenken, ueberhaupt als ze achterlijk* doen, maar om de een of andere reden ben ik dit keer nog steeds (na een korte moment van aan de wolvenkant staan) voor de dorpelingen.
Ik ben best trots op me eigen.

*Pas na mijn dood(vonnis) uiteraard.
Oud 14-11-2008, 17:40
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Mr Soija
Uice
Eye of Sauron
Paranoide
Pippeloen
Mutsieprutsie
Sherco
Fantome

deze soijalijst is beter
volgens mee heeft nog niet iedereen gezegd op jou te gaan stemmen toch, en waarom is die volgorde beter?
Oud 14-11-2008, 17:41
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
En 'zo' is hoe?

En hoezo helpt dat als ik dood ben? Want dan rollen de sterke argumenten van mijn tong?

Overigens, was ik al verdacht voor ik met mijn verdachten kwam, dus wat je zegt is onzin. Daarnaast noem ik de namen slechts voor jullie bestwil omdat ik sterven ga (ken je oorzaak-gevolg!), ik ga geen argumenten geven om anderen te verdenken om zo te bewijzen dat ik 'onschuldig' ben. Dat is natuurlijk dikke onlogica. Mooi niet.
Daarnaast weet iedereen wat ik ben.
Je weet alles altijd wel lekker te draaien he.
Ik vind je irritant omdat je dingen vanuit het niets roept en niet wil zeggen op wie je stemt e.d. en ja, daar heb je al weet ik hoe vaak op gereageerd waarom je dat doet. maar ík vind het irritant en dat is voor míj een reden om op jou te stemmen.
Oud 14-11-2008, 17:42
Verwijderd
Volgorde is gewoon volgorde, maar het ging me om de namen, jij miste bijvoorbeeld mutsieprutsie en ik heb de twee subtiel stemmers italisch toegevoegd.
Oud 14-11-2008, 17:42
Verwijderd
Citaat:
volgens mee heeft nog niet iedereen gezegd op jou te gaan stemmen toch, en waarom is die volgorde beter?
Omdat dit de volgorde is waarin mensen hebben gezegd op Soija te stemmen.
Oud 14-11-2008, 17:43
light fighter
light fighter is offline
Moet zeggen dat ik het heel lastig vind. Uit de dood van Lisaaah kunnen we niet heel erg veel opmaken volgens mij behalve dat er minstens één ervaren wolf tussen zit.

Het spel van Soija vind ik wel opvallend en vreemd dat is altijd zo. Dat maakt hem een verdomd irritante speler. Zie zijn verraders actie van vorig spel. En wat fantome ook zegt uit zijn dood kunnen we misschien wat opmaken. ik dat dus ook mee voor soija.

Over mijn spelgedrag, ik ben veel rustiger in mijn hoofd waardoor ik de theorieën van anderen beter kan analyseren en combineren tot een theorie. Daarnaast heb ik ook het commentaar dat ik elke keer zo stil ben ter harte genomen
Oud 14-11-2008, 17:43
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Volgorde is gewoon volgorde, maar het ging me om de namen, jij miste bijvoorbeeld mutsieprutsie en ik heb de twee subtiel stemmers italisch toegevoegd.
ah. okay want ik had subtielstemmers juist weggelaten omdat ik anders gezeur krijg dat ik mensen in rijtjes zet die nog niet zeker waren van hun stem.
en volgorde maakt op zich niet heel veel uit, maar wel als mensen gaan beredeneren wat een veilige plek is voor een wolf.
Oud 14-11-2008, 17:44
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Omdat dit de volgorde is waarin mensen hebben gezegd op Soija te stemmen.
niet helemaal ligt eraan of je uitgaat van de 'misschien' volgorde of de 'definitieve' volgorde.
naja goed, maakt ook ff niet uit. als het relevant is kunnen we daarna nog kijken in welke volgorde dingen gezegd zijn en wie waarom stemde enzo.
Oud 14-11-2008, 17:46
Verwijderd
Citaat:
Je weet alles altijd wel lekker te draaien he.
Ik vind je irritant omdat je dingen vanuit het niets roept en niet wil zeggen op wie je stemt e.d. en ja, daar heb je al weet ik hoe vaak op gereageerd waarom je dat doet. maar ík vind het irritant en dat is voor míj een reden om op jou te stemmen.
Nee, ik draai terug wat jij de verkeerde kant op draait.
Nu heb je weer een andere argument, wat aangeeft dat jouw vorige arhument inderdaad dikke onzin was.
Prima. Maar dat van namen noemen uit het niets, klopt niet, want dat is een post voor na mijn dood. Zoals ik inmiddels al een aantal keren gezegd heb (wat overigens ook in de post stond en wat overigens ook na jouw beslissing om op mij te stemmen was).
Oud 14-11-2008, 17:50
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Nee, ik draai terug wat jij de verkeerde kant op draait.
Nu heb je weer een andere argument, wat aangeeft dat jouw vorige arhument inderdaad dikke onzin was.
Prima. Maar dat van namen noemen uit het niets, klopt niet, want dat is een post voor na mijn dood. Zoals ik inmiddels al een aantal keren gezegd heb (wat overigens ook in de post stond en wat overigens ook na jouw beslissing om op mij te stemmen was).
wtf ik draai helemaal niks de verkeerde kant op. het enige wat ik altijd heb gezegd is dat a) niet weet wat ik van je moet denken b) ik vind dat je verwarring zaait en c) dat ik op jou stem omdat ik op deze manier niet weet wat ik moet met alle info die je ons geeft/probeert te geven en dus dat jouw dood voor mij meer zin heeft. Dus helemaal niet dat mijn ene argument mn andere uitsluit.
owww, ik ga altijd lekker met jou in discussie met het wwspel
Oud 14-11-2008, 17:51
Verwijderd
Zo te zien maakt het toch geen kut uit wat ik nu doe ik wil niet op Soija stemmen want ik geloof niet dat hij slecht is, maar ik kan niet zeggen dat ik er rouwig om ben dat hij er uitvliegt vanavond, wat zo te zien gaat gebeuren. Tenzij er like, vier wolven in zijn lijstje staan. Maar goed. Ik heb ook eens na zitten denken over de geliefden. Miekjuh was cupido, dus ik denk dat het wel interessant kan zijn om in het hoofd van een 14-jarige alto te kruipen en zo te bekijken wie ze mogelijk geliefden heeft gemaakt. Ik denk nl dat het waarschijnlijk spelers zijn die ze forumkent. Basjeeh lijkt mij eigenlijk een goede kandidaat daarvoor. En andere spelers die ook regelmatig in het wsz posten. Maar ik kan er natuurlijk volkomen naast zitten.
En @/over LF: ik vind het wel interessant dat een gewoonlijk stille speler wat meer tot leven komt, vind ik ook niet verdacht in eerste instantie, meestal worden mensen met slechte functies juist wat stiller omdat ze bang zijn zich te verspreken.
Oud 14-11-2008, 17:53
Fantôme
Fantôme is offline
@ Katje. ik zat op de fiets naar huis en bedacht me ook dat basjeeh nog wel eens geliefde zou kunnen zijn.
ook als je kijkt op basjeehs profiel, volgens mij gaan die wel leuk met elkaar om. het zou niet gek zijn als ze basjeeh had gekoppeld. maargoed, ik dacht het vorige keer (toen kunst cupido was) ook te beredeneren.
Kunst had bijv. wel eens gezegd dat ze pippeloen zo'n aardig meisje vindt. Dus ik dacht dat het wel eens zou kunnen dat ze pip had gekoppeld, maar dat bleek ook niet te kloppen.
Oud 14-11-2008, 17:55
Verwijderd
Citaat:
wtf ik draai helemaal niks de verkeerde kant op. het enige wat ik altijd heb gezegd is dat a) niet weet wat ik van je moet denken b) ik vind dat je verwarring zaait en c) dat ik op jou stem omdat ik op deze manier niet weet wat ik moet met alle info die je ons geeft/probeert te geven en dus dat jouw dood voor mij meer zin heeft. Dus helemaal niet dat mijn ene argument mn andere uitsluit.
owww, ik ga altijd lekker met jou in discussie met het wwspel
Let's agree to disagree over dat draaien.
a) Prima.
b) Mag je vinden, maar het is natuurlijk niet zo. [Tenzij je het tegendeel zou kunnen bewijzen?]
c) Verkeerde volgorde, like I said. Jij en anderen stemmen mij, dus ik geef een testament mee.

Blijft a over.

Dat discussieren is lekker, ik heb toch niks te doen en sterf zo.

Edit: Ondanks mijn geen kans van overleven, stem ik op light fighter, omdat dat zo hoort als je eraan gaat.
Oud 14-11-2008, 18:01
Verwijderd
Toch snap ik niet waarom je geen argumentatie wil geven voor je rijtje namen. Het bewijzen van je onschuld heeft daar niks mee te maken, want dood ga je deze ronde toch wel en dat weet je zelf ook (want dat heb je grotendeels zelf geïnitieerd en kennelijk wil je het ook graag). Dat je het om die reden niet wil doen, dat is logisch - maar die reden is dus niet echt geldig. Dus zit er iets anders achter. Misschien ben je wel verrader en wil je de aandacht afleiden van de wolven. Dat lukt je dan best aardig, als dat zo is. Maar ik denk dat je verrader-zijn een leuke functie vindt en jezelf niet zo snel in het spel zou opofferen als je die functie had.

Nou, nog een uurtje of wat en dan zullen we 't weten.
Oud 14-11-2008, 18:02
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Let's agree to disagree over dat draaien.
a) Prima.
b) Mag je vinden, maar het is natuurlijk niet zo. [Tenzij je het tegendeel zou kunnen bewijzen?]
c) Verkeerde volgorde, like I said. Jij en anderen stemmen mij, dus ik geef een testament mee.

Blijft a over.

Dat discussieren is lekker, ik heb toch niks te doen en sterf zo.

Edit: Ondanks mijn geen kans van overleven, stem ik op light fighter, omdat dat zo hoort als je eraan gaat.
tuurlijk niet joh
voor jóu blijft A misschien over, maar voor mij zijn die andere argumenten net zo geldig.
Oud 14-11-2008, 18:07
Verwijderd
Citaat:
Toch snap ik niet waarom je geen argumentatie wil geven voor je rijtje namen. Het bewijzen van je onschuld heeft daar niks mee te maken, want dood ga je deze ronde toch wel en dat weet je zelf ook (want dat heb je grotendeels zelf geïnitieerd en kennelijk wil je het ook graag). Dat je het om die reden niet wil doen, dat is logisch - maar die reden is dus niet echt geldig. Dus zit er iets anders achter. Misschien ben je wel verrader en wil je de aandacht afleiden van de wolven. Dat lukt je dan best aardig, als dat zo is. Maar ik denk dat je verrader-zijn een leuke functie vindt en jezelf niet zo snel in het spel zou opofferen als je die functie had.

Nou, nog een uurtje of wat en dan zullen we 't weten.
Je zegt het zelf: 'het bewijzen van mijn onschuld heeft er niks mee te maken.' Ik doe ook nergens moeite om mezelf vrij te pleiten, dat is niet mijn taak daar ik niks verdachts doe. Ik corrigeer onjuistheden als 'soija relt/zaait verwarring) en bekritiseer nonargumenten.
Ik heb mijn dood niet geinitieerd.
Oud 14-11-2008, 18:09
Verwijderd
Citaat:
Dat gezegd hebbende, ik vind hem (LF) nog niet verdacht genoeg om te kunnen zeggen dat ik uit volle overtuiging op hem wil stemmen.
Ik vind van wel.
Onder andere om Soija proberen te redden (het lijkt mij vrij duidelijk dat hij bane is, én een heel goede speler). Verder zijn in principe alle mogelijke theorieën al genoemd.

Overigens zijn de opmerkingen van Katje en Fantome (toch?) over de keuzes van cupido in theorie misschien wel logisch, maar ik weet dat ik geen geliefde ben dus het is bullshit. Maar dat zullen jullie pas zien na de dood van mij of van de geliefdes.
Oud 14-11-2008, 18:09
Verwijderd
Citaat:
tuurlijk niet joh
voor jóu blijft A misschien over, maar voor mij zijn die andere argumenten net zo geldig.
Ook over feiten mag je een mening hebben.

De chronlogie van de posts bewijst overigens punt c, maar slashcare.
Oud 14-11-2008, 18:26
Verwijderd
Zo, lekker veel gepost weer.

Ik stem hetzelfde als ik vorige ronde deed: Soija.

Iemand die verwarring zaait en het ook nog overleeft kunnen we niet echt gebruiken. En zoals Fantome al eerder zei, wellicht kunnen we nog wat uit z'n dood halen.
Oud 14-11-2008, 18:34
Lethe
Lethe is offline
Ik stem niet op Soija, ook al heeft het niet heel veel zin om op iemand anders te stemmen gezien het aantal Soija-stemmers. Zelf denk ik niet dat Soija slecht is en hij speelt dan misschien irritant, maar hij zorgt wel voor een levendig ww-spel.

Mijn stem gaat naar Light Fighter, omdat ze m.i. vreemde theorieën post en steeds in de verdachte stemlijstjes staat.
Oud 14-11-2008, 18:48
light fighter
light fighter is offline
AllureV hoezo sta ik in verdachte stemlijstjes, dat is volgens mij helemaal niet zo....

ps: fantome kun je (a) mij de uitslag smsen? ben weg voor nu (a)
Oud 14-11-2008, 18:49
Spelleider
Spelleider is offline
Nog tien minuten tot de deadline!
Oud 14-11-2008, 18:50
Verwijderd
Nicht meine meldung vergessen.
Oud 14-11-2008, 18:55
Verwijderd
Citaat:
AllureV hoezo sta ik in verdachte stemlijstjes, dat is volgens mij helemaal niet zo....

ps: fantome kun je (a) mij de uitslag smsen? ben weg voor nu (a)
Citaat:
Wat me wel opvalt is het gedrag van light fighter. Hij springt erg makkelijk bovenop beschuldigingen van anderen, zoals met Lisaaah toen zij vergat te stemmen en met mij toen mijn naam genoemd werd door Soija. Hij lijkt er tevens van overtuigd te zijn dat Soija ziener is of zou kunnen zijn en mij heeft opgevraagd - maar toen hij mijn naam noemde zaten we in de eerste ronde. Zelfs al was hij ziener, dan heeft hij nog niemand kunnen opvragen. Het kan n00bgedrag zijn, maar ook een poging tot het maken van een theorie zonder zijn medewolven verdacht te maken. Tot slot, zijn positie in de stemlijstjes ondersteunt mijn verdenkingen:

Hier zit hij bij Lisaaah, lekker veilig achteraan en in de veronderstelling dat Miekjuh verhangen wordt. Lisaaah vergeet echter te stemmen en het wordt gelijkspel tussen hem en Miekjuh, waarbij de wolven natuurlijk voor Miekjuh gaan. Als hij wolf is, dan.

En hier sluit hij zich op het laatste moment aan bij Lisaaah, weer veilig achteraan zodat het makkelijker in te schatten valt hoeveel stemmen er voor wie gelden.

Dat gezegd hebbende, ik vind hem nog niet verdacht genoeg om te kunnen zeggen dat ik uit volle overtuiging op hem wil stemmen. Dus deze ronde ga ik denk ik ook mee op Soija.
Oud 14-11-2008, 19:00
Spelleider
Spelleider is offline
Er kan niet meer gestemd worden!
Oud 14-11-2008, 19:03
Verwijderd
Citaat:
Nicht meine meldung vergessen.
Argumentierung erst, bitte.
Oud 14-11-2008, 19:06
Spelleider
Spelleider is offline
Koning Kunst, Koningin Elea, Eye of Sauron en Sherco zaten rond de tafel. Het leek een reddeloze zaak; net was hun beste jachtmeester op gruwelijke wijze uit elkaar gescheurd en nog geen week later verdween zomaar een jong hofdametje. Het was wel erg toevallig dat zoveel mensen verdwenen en stierven sinds het feest; dit was niet alleen werk van zwarte magie of de duivel. Dit was gewoon menselijke slechtheid, misschien wel ingefluisterd door de duivel. Uit Paranoide hadden ze los weten te krijgen in wat voor staat hij Graaf Soija in de stallen had gevonden, en diens zwaard in het jachtmeestershutje. Hier moesten ze achteraan. Iedereen zou worden uitgehoord, ze zouden de moordenaar pakken en de rust zou terugkeren in het land.

Gravin Fantome werd het eerst uitgehoord door Eye of Sauron en Sherco. Maar de arme vrouw had haar echtgenoot al dagen niet gezien; hij sliep niet eens meer met haar! Katje was de hele dag bij haar en hield haar soms zelfs ’s nachts gezelschap. Ook zij wist dus van niks; haar kamers lagen naast die van Katje en ze had Graaf Soija slechts één keer langs zien komen. Wel vond ze matige_muis verdacht vaak bij Lisaaah zijn, vlak voor diens verdwijning.

Logischerwijs werd matige_muis de volgende die aan verhoor onderworpen werd. Hij kon echter enkel praten over de vuile dingen die die gemene Lisaaah over zijn Hertog Uice had gezegd. Iedereen wist dat Lisaaah een beetje losbandig was, maar verder geheel onschuldig, en wat matige_muis zei werd dus afgedaan als gebazel van een simpele ziel.

Allure was bang voor het verhoor, omdat ze misschien wel haar mond voorbij zou praten. Hoewel sterrenmeisje haar verzekerde dat ze geen vreemde dingen zouden vragen en zeker de koningsdochter niet zouden verdenken, bleef Allure de hele dag in bed met de gordijnen dicht. Toen Mutsieprutsie binnenkwam met hete anijsmelk en een stuk beboterd brood, schreeuwde ze tegen haar en stuurde ze haar weg. In haar twijfel of ze het eten en drinken nu neer moest zetten of mee terug moest nemen, liet Mutsieprutsie alles uit haar handen vallen, over sterrenmeisje heen. Keihard huilend rende ze terug naar de keuken, waar ze ook nog eens een pak slaag kreeg van Light Fighter. De kok wilde niet toegeven dat hij zenuwachtig was voor het verhoor, dus hij reageerde zich af op de keukenmeid. Hij schreeuwde tegen haar, gooide met zijn keukengerei, hakte de uien in flinterdunne stukjes en schopte de oude jachthond steeds als die ook maar een beetje in de weg lag.

Omdat Hertog Uice en Flyaway alleen met elkaar bezig waren geweest, werd hen niet eens iets gevraagd. Dat is; Uice werd niks gevraagd. Flyaway wel – maar niet door Eye of Sauron. Door Uice zelf. Het was nu officieel en met getuigen: ze hadden zich verloofd. Flyaway droeg een prachtige ring, door de koning zelf gesmeed voor de gelegenheid. Hij was zo fragiel en dun dat het net kant was. Katje was zo mogelijk nog trotser dan Flyaway en Hertog Uice zag er tien jaar jonger uit, met zijn stralende ogen en blozende wangen. Hij was tot over zijn oren verliefd op het jonge hofdametje, de aankomende Hertogin Flyaway!

TopDrop en Basjeeh, die de rotzooi in hun hutje hadden moeten opruimen, vertelden in geuren en kleuren van de vreselijke moord. Hun leek het vreemd als het niet Soija was geweest die de moord had gepleegd en de verdwijning op zijn geweten had. Ook Vlindertje besloot ineens dat hij Graaf Soija het bos in had zien gaan, de avond van de verdwijning van Lisaah.

Graaf Soija deed geen enkele poging om zichzelf te verdedigen; hij wees alleen maar. Hij riep wie hij van zwarte magie verdacht, wie hij van de moord verdacht en dat hij Katje het bos in had zien gaan om haar eigen dochter aan de weerwolven te offeren. Maar niemand geloofde dat iemand zo walgelijk was dat ze haar eigen dochter liet verscheuren.

Daarom werd de beul uit de stad gehaald en de volgende dag werd Graaf Soija officieel terechtgesteld en tot de doodstraf veroordeeld.

De dorpelingen hebben de wolfsbane opgehangen. De beurt is nu weer aan de wolven, tot morgen 20:00 uur. TopDrop zal het verhaal schrijven, dus misschien komt dat wat later of niet samen met de uitslag.

1. Pippeloen
2. Paranoide
3. Uice
4. Katje
5. TopDrop
6. Lisaaah (Dorpeling)
7. Mr Soija (Wolfsbane)
8. matige_muis
9. Sherco
10. flyaway
11. Basjeeh
12. Light fighter
13. Mutsieprutsie
14. ~~Fantôme~~
15. *Miekjuh* (Cupido)
16. Daboman (Dorpeling)
17. AllureV
18. sterrenmeisje
19. Eye of Sauron
20. Vlindertje

Blauw = opgehangen
Rood = opgegeten
Oud 14-11-2008, 19:07
Uice
Uice is offline
Aiaiai.

Soijaaa, waarom ga je dan ook zo knurfterig doen als je zo'n rol hebt?
Oud 14-11-2008, 19:07
Fantôme
Fantôme is offline
owkeey is dat ook weer bevestigd en duidelijk.
Oud 14-11-2008, 19:09
TopDrop
TopDrop is offline
Als het spel is afgelopen moet soija maar eens uitleggen wtf hij aan het doen was.
Oud 14-11-2008, 19:11
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Graaf Soija deed geen enkele poging om zichzelf te verdedigen; hij wees alleen maar. Hij riep wie hij van zwarte magie verdacht, wie hij van de moord verdacht en dat hij Katje het bos in had zien gaan om haar eigen dochter aan de weerwolven te offeren. Maar niemand geloofde dat iemand zo walgelijk was dat ze haar eigen dochter liet verscheuren.
Oud 14-11-2008, 19:15
Verwijderd
Ja, nogal jammer allemaal. Verspilling van een goede functie en verspilling van een dorpelingen-stem.

Mooi einde van het verhaal wel.
Oud 14-11-2008, 19:17
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Ja, nogal jammer allemaal. Verspilling van een goede functie en verspilling van een dorpelingen-stem.

Mooi einde van het verhaal wel.
mhaw agh. het is toch een keer gelukt dat de wolven niet konden eten door zn bane stem. en de kans was nog vrij reeel dat we toch een dorpeling zouden ophangen ofzo. Maar vanaf nu moeten er wel eens wat slechteriken aan de galg ja
Oud 14-11-2008, 19:20
Verwijderd
Citaat:
owkeey is dat ook weer bevestigd en duidelijk.
Want dat was het nog niet?
Oud 14-11-2008, 19:22
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Want dat was het nog niet?
nee. ik wilde zekerheid want ik vond hem irritant en wist niet wat ik met zn info moest.

[edit] even iets anders trouwens. ronde 1 was gelijkspel. lisa had niet gestemd.
dus het was dan 3-3-3 of 3-3-2 (willeurige volgorde). een wolf in de lisa lijst of een wolf in de light fighter lijst.
een 3-3-3 gelijkspel is imo onwaarschijnlijker dan 3-3-2. Als ik kijk naar de lisa- en LF lijsten, verdenk ik idd light fighter het meest van slechterik zijn.

Dit waren toen de lijsten:
Miekjuh (cupido)
Paranoide
Lisaaah (dorpeling)
Uice
Sterrenmeisje

Lisaaah(dorpeling)
Flyaway
Sherco
Light fighter

Light fighter
Vlindertje
Daboman (dorpeling)
Basjeeh

Bij gelijkspel tussen miekjuh en lisa, zit er een wolf bij light fighter. Dit is dan vlindertje of basjeeh.
Bij gelijkspel tussen miekjuh en light fighter, een wolf bij Lisa. Flyaway, Sherco en Light Fighter.
Flyaway heb ik nog niet echt gezien. Sherco ook niet maar ze gaf ook aan dat ze iets naars te horen had gekregen. Light fighter gaat makkelijk mee in wat mensen zeggen. dan weer ben ik verdacht, dan weer gaat ze met me mee en ze lijken ook niet sterk ergens op gebaseerd. Vlindertje vind ik ook wel meegaand, maar ze lijkt bedachtzamer dan light fighter. Basjeeh speelt zoals hij altijd speelt. vooral controlerend en corrigerend om de feiten boven tafel te krijgen. ik verdenk hem dan ook niet. ookal vind ik het wel irritant dat hij mij soms verkeerd lijkt te begrjipen .
Mijn theorie is niet waterdicht, maar ik wil wel voor light fighter gaan als ze niet wordt opgegeten
[/edit]

Laatst gewijzigd op 14-11-2008 om 19:31.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten