Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-11-2008, 11:01
Leraje
Leraje is offline
Hoi, zoals de titel al zegt wil ik graag weten of het een goed of slecht plan is om paddo's te gebruiken in je eentje, en of mensen er ervaring mee hebben. Ik heb in het verleden vaker paddo's gebruikt (laatste keer is al wel een paar jaar geleden) en dat ging zonder problemen. Ik vertrouw er dus ook wel op dat de trip op zich goed gaat. Maarrr er waren altijd mensen bij die met mij in de trip zaten, en dat vond ik toen heel erg fijn. Alleen is er niemand in mijn omgeving die momenteel paddo's wil doen, en ik wil het om verschillende redenen wel graag nu.

Als ik weinig gebruik, zou het dan veel gevaarlijker zijn om het alleen te proberen dan samen met iemand? En in wat voor omgeving zou het dan het beste kunnen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-11-2008, 13:17
Caster
Caster is offline
Het zou kunnen, en qua omgeving zou ik wel ergens in je slaapkamer doen ofzoiets. Een bed binnen handbereik, als je bad gaat kan je m altijd nog wegslapen.
Ik zou t gewoon niet in je eentje doen, zonde van de gezelligheid. Ik ben erg onervaren hoor, maar 1 keer gedaan.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2008, 13:20
Verwijderd
In je eentje kan wel maar paddo's is ook juist gewoon gezellig met zijn allen ergens spacen waarom zou je dat alleen doen.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2008, 13:23
Verwijderd
En als je heel weinig ervaring hebt met paddo's en je gaat bad.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2008, 13:24
Verwijderd
En je bent dan alleen is dat niet chill maar als je jezelf kent en je gaat gewoon fijn spacen is er niks aan de hand.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2008, 13:26
Caster
Caster is offline
Ik heb weleens voor de lol een keer op een avondje in mn eentje een pretshaggie gerookt. MSN aangezet en lekker praten met opeens veel mooiere muziek.
Het is wel leuk, maar ik zou t eerder met anderen doen. Ookal ben ik best een zelfstandig persoon.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2008, 14:10
Verwijderd
Citaat:
Ik heb weleens voor de lol een keer op een avondje in mn eentje een pretshaggie gerookt. MSN aangezet en lekker praten met opeens veel mooiere muziek.
Het is wel leuk, maar ik zou t eerder met anderen doen. Ookal ben ik best een zelfstandig persoon.
In je eentje blowen bedoel je?
Met citaat reageren
Oud 16-11-2008, 14:29
Caster
Caster is offline
Paddoën. Blowen ook hoor;-)
Met citaat reageren
Oud 16-11-2008, 14:36
Verwijderd
Je had het over een pretshaggie.

Maar zelf doe ik geen paddo's alleen, als ik samen met andere paddo gebruikers ben dan is dat toch zeker veel chiller.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2008, 14:57
Caster
Caster is offline
Ik bedoelde dat paddoën en blowen niet in je eentje horen. Het moet juist met een leuke groep zijn (niet al te groot).
Met citaat reageren
Oud 16-11-2008, 15:37
Verwijderd
Blowen is niet echt vreemd in je eentje gewoon snel een jointje op de fiets ofzo
Of als je ff wiet haalt
Met citaat reageren
Oud 16-11-2008, 16:21
Verwijderd
Als je al redelijk wat ervaring hebt met trippen en je weet ook hoe je reageert/doet/denkt onder invloed van paddo's kan er niet zoveel mis gaan als je in je eentje een portie paddo's op eet, denk ik. 't Is maar net hoeveel je gesteld bent op medetrippers, of je dat prettig vindt, of juist niet. Als je al een beetje ervaring hebt kan er denk ik niet zoveel mis gaan, ik denk niet dat de kans dat je bad gaat zo groot is.
De laatste keer dat ik getript heb vond ik het echt heerlijk om even in mijn eentje een rondje te lopen en alle (en dat waren er nogal wat) gedachtes door m'n hoofd te laten razen. Ik ging gewoon even weg van de rest, lekker alleen een rondje lopen met een jointje erbij en met mijn eigen muziek. Een half uurtje later (denk ik, tijdsbesef was nogal weg) kwam ik weer bij de rest terug en daar was het ook gewoon weer superwreed om met de andere 2 trippers een beetje gek te doen enzo. Het heeft allebei wel wat.
En om helemaal alleen te trippen, ik denk dat ik dat ook nog wel eens doe als daar nog een mogelijkheid voor komt. Maar het lijkt me dan wel een vereiste dat er veel dingen zijn om te doen (op bed liggen, computeren, tv kijken, buiten een rondje lopen, in huis rondlopen...) omdat het anders nogal saai kan zijn. Ik denk dat het wel chill is dat je helemaal je eigen gang kan gaan zonder met anderen rekening te hoeven houden. Lekker je gedachten op de vrije loop laten en doen wat je zelf wilt.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2008, 16:34
Verwijderd
Ik vind het heel gewoon om alleen te trippen, ik hou me toch wel bezig met vanalles. Als je bad gaat, is het natuurlijk wel fijn om iemand in de buurt te hebben, maar ik zou er gewoon niet vanuit gaan dat je bad gaat. Ik zou het gewoon doen.

Edit: Omgeving, een bekende omgeving, fijn bij jou thuis, daar kun je ook met je muziek klooien, de tv aanzetten, in bed gaan liggen en gewoon gek doen zonder dat er iemand raar naar je kijkt. Maar als dat niet gaat ivm ouders ofzo, dan zou ik het bij vrienden thuis doen, als die dat willen natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2008, 21:45
Caster
Caster is offline
Ik ben nog nooit bad gegaan. Ik herinner me wel nog een keer dat ik de laatste 2 uur van de trip alleen was. Het was best wel heerlijk, je kunt echt helemaal jezelf zijn in een nieuwe manier.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2008, 11:53
Verwijderd
Citaat:
Het zou kunnen, en qua omgeving zou ik wel ergens in je slaapkamer doen ofzoiets. Een bed binnen handbereik, als je bad gaat kan je m altijd nog wegslapen.
Ik zou t gewoon niet in je eentje doen, zonde van de gezelligheid. Ik ben erg onervaren hoor, maar 1 keer gedaan.
Proberen te gaan slapen als je midden in een kuttrip zit is zo'n beetje het recept voor een nog kutter verloop van je avond. Met even naar een andere kamer lopen of het aan- of uitzetten van een paar lampen boek je hoogstwaarschijnlijk meer succes.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2008, 13:03
coopergirl
coopergirl is offline
Ik ben geen echte trip-expert, maar paddoën/ salvia roken e.d. in mijn eentje vond ik ook erg tof Ik had het idee dat ik ongegeneerd mijn gang kon gaan, zonder rekenschap met andere trippers te houden. Met anderen kun je wel een bijzondere verbondenheid voelen, maar alleen trippen kan ook erg verhelderend en leuk zijn :')
Oud 19-11-2008, 22:14
Busje
Busje is offline
Ik heb verscheidene keren in mijn eentje getript, denk stuk of 4 keer. Dit waren allemaal fantastische ervaringen, niemand om je heen en je kunt jezelf echt helemaal laten gaan Wat de trip erg leuk maakt zijn verschillende ruimte's of in een grote tuin ofzo. Je moet echt niet bang zijn dat je bad gaat, als ik ga trippen heb ik er altijd ongelooflijk veel zin in, heb dus nooit een bad trip gehad. Je kunt het echt zo leuk maken als je zelf wil

*krijgt erg veel zin in een tripje*
Oud 20-11-2008, 11:37
Leraje
Leraje is offline
Ik ben ook niet echt bang dat ik bad zal gaan, ik ken mezelf en mijn buien goed genoeg om me zelfs als ik me minder lekker voel, rustig te houden.

Maar goed, jullie ervaringen klinken allemaal positief, dus ik denk dat ik de gok maar es ga wagen... vooropgesteld dat ik de ouders een keertje uit hun huis kan werken, want ons studentenhuis is nou niet bepaald een rustige ruime plek

Oh en omdat ik alleen maar tegenstrijdige info kan vinden - tot wanneer kan ik gewoon paddo's kopen in de smartshop?
Met citaat reageren
Oud 20-11-2008, 15:49
Caster
Caster is offline
Ze willen het op 1 december gaan stoppen...
Met citaat reageren
Oud 20-11-2008, 16:26
Verwijderd
no shit sherlock
Met citaat reageren
Oud 20-11-2008, 18:33
Wammus
Wammus is offline
Jongens, houden we het ontopic.

Ik heb zelf wel een aantal keer getript (1 keer op paddo's) maar nog nooit alleen. Ik denk dat als je de normale voorzorgsmaatregelen neemt (dus goed in je vel zitten, uitgerust zijn enzovoorts) er niet veel mis kan gaan en je zoals al gezegd inderdaad prima alleen kan trippen.

Het lijkt mij ook een hele fijne ervaring die ik graag nog een keer wil meemaken. Vooral omdat ik dan zoals al gezegd verder met niemand rekening hoef te houden. Nou heb ik an sich een vrij grote schijt aan wat andere van me denken maar ondertussen gedraag ik me toch anders als er anderen bij zijn dan dat ik zou doen als dat niet zo zou zijn en daarom wil ik het graag een keer proberen.
Oud 30-11-2008, 01:22
Styhn
Styhn is offline
Als dit je eerste keer is dat je in je eentje op paddo's gaat trippen, is het dan misschien een goed idee om voor de mexicaanse te gaan in plaats van voor een sterkere soort?
Reageren

Regels voor berichten