Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-11-2008, 00:15
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2...P__.html?p=2,1

Ik vind dit goede zaak. Ze is geen goede minister. Ik vind wel sneu dat ze weg moet van eigen partij. Het is toch ook het beleid van eigen PvdA? En van het kabinet?

Hopelijk komt er nu minister die dingen wel goed gaat aanpakken!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-11-2008, 10:05
arPos
arPos is offline
Raar verhaal, niet alleen heeft ze minder afgewezen asielzoekers alsnog een pardon gegeven om speciale redenen dan ons aller Verdonk (zou dat het zijn) maar daarnaast zou ik zweren dat de PvdA nog niet lag geleden dik achter haar stonden.
Oud 14-11-2008, 13:10
Joostje
Joostje is offline
Tja, er is geen enkel minister die zonder enig budget iets voor elkaar kan boksen,
Oud 14-11-2008, 13:33
T_ID
T_ID is offline
Het was geen kwestie van als, maar van wanneer. Nu nog Rouvoet weg, en het zou een mooie opruiming zijn.

Vogelaar was trouwens wel een verschrikkelijke brekebeen, politiek gezien. Binnengebracht door Bos als een soort nieuw talent, maar vervolgens totaal niet in staat om de tijdgeest en de gepasseerde stations aan te voelen. Vogelaar was een beetje een product van de begin jaren '90 tijd, waarin het een doodzonde was, te bestraffen met 'jai rassiest'-scheldkannonades van linkse/allochtone critici, om te zeggen waar het op staat. Maar ja, als minister die om te slagen juist over dat soort half afgebroken heilige huisjes heen moet lopen was Vogelaar echt een verkeerde keuze.

Het plan om falend overheidsbeleid te laten financieren door gemeenten en woningcorporaties was van meet af aan een tot mislukken gedoemde foute keuze. In dat opzicht is Vogelaar dan meer een zondebok dan een schuldige, maar goed, het is ook deel van minister zijn om daar de klappen van te vangen.
Oud 14-11-2008, 13:40
arPos
arPos is offline
[QUOTE=T_ID;28482657]Het plan om falend overheidsbeleid te laten financieren door gemeenten en woningcorporaties was van meet af aan een tot mislukken gedoemde foute keuze. In dat opzicht is Vogelaar dan meer een zondebok dan een

Laatst gewijzigd op 14-11-2008 om 13:49.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2008, 20:14
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Beetje laat, nu heeft ze het nog voor elkaar gekregen om die antillenindex te verhinderen/vertragen.
Oud 14-11-2008, 20:25
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Beetje laat, nu heeft ze het nog voor elkaar gekregen om die antillenindex te verhinderen/vertragen.
Mja, maar dat was min of meer de reden van haar aftreden. Was men eindelijk zo ver dat dat stel racisten dat de Antillen bestuurd genegeerd werd als ze écht onzin uitkramen, dan gaat Vogelaar er naartoe en komt ze er als slaafje vandaan, waarna ze een miljoenen kostend zeer nuttig project afblaast..

Ik kan me voorstellen dat dat zelfs voor de PVDA te gortig werd.
Oud 15-11-2008, 09:06
hookee
hookee is offline
Citaat:
Het kan nog:
Citaat:
Databank Antilliaanse probleemjeugd terug op tafel
AMSTERDAM/DEN HAAG - 14-11-2008 - Het kabinet gaat toch kijken naar de invoering van een databank met persoonsgegevens van Antilliaanse en Arubaanse probleemjongeren. De brief waarin de inmiddels opgestapte Integratieminister Ella Vogelaar eerder deze week aankondigde dat ze afziet van deze index, wordt ingetrokken.

Dat kondigde vicepremier Wouter Bos vrijdag aan na afloop van de ministerraad. Aanleiding is de benoeming van Eberhard van der Laan tot nieuwe minister van Wonen, Wijken en Integratie. Bovendien willen sommige ministers nog nader overleg over de consequenties van de zogeheten Verwijsindex Antillianen. Ook ligt er nog een advies van de Raad van State over de kwestie die in het overleg moet worden betrokken, aldus Bos.
Maar, een complot kan het ook zijn als zoals ze zelf zegt;

Citaat:
Vogelaar sprak ook over de suggestie die de PvdA-top heeft gewekt dat ze afgelopen week zonder overleg tijdens haar bezoek aan Curaçao het plan voor registratie van Antilliaanse probleemjongeren heeft afblazen.„Het beeld alsof ik een zonnesteek had gekregen en in mijn eentje een brief de wereld heb ingeslingerd, dat klopt niet.”

Tijdens de reis op de Antillen zouden woordvoerders van coalitiepartijen in de Tweede Kamer „van alle stappen” op de hoogte zijn gehouden. Ook stelde zij dat hierover tijdens een ministerraad begin oktober afspraken zijn gemaakt. Ze wees ook op de reactie van minister André Rouvoet (Jeugd en Gezin), die heeft verklaard dat dat er „goed overleg” met hem en staatssecretaris Ank Bijleveld (Koninkrijksrelaties) was gevoerd over haar brief over de zogeheten Verwijsindex Antillianen. Telegraaf
Maar zou het doel dan alleen geweest zijn Vogelaar te laten aftreden.
Wat ook nog kan is dat het kabinet de registratie niet wilde invoeren en de reacties op Scholieren.com wilde zien. Nu moeten ze noodgedwongen de registratie weer invoeren om rellen te voorkomen.

Laatst gewijzigd op 15-11-2008 om 09:11.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2008, 14:15
De Veroorzaker
Zoals het vandaag in het AD stond heeft Bos het gesprek met haar al gepland voordat ze naar de Antillen ging om terwijl ze op de Antillen was haar opvolger te polsen en een AIVD antecedentenonderzoek naar hem laten doen.

Als dat waar is, waarom gaat ze dan nog naar de Antillen? PvdA-stijl?
Oud 15-11-2008, 14:29
T_ID
T_ID is offline
WB staat dan ook niet voor Wouter Bos, maar Waits for Backstabbing.

Maaruh, iets serieuzer. Ik denk dat ze Vogelaar hebben laten gaan om tijd te winnen, en om het bestuur van de Antillen een hak te zetten. De AIVD moet bijvoorbeeld een antecedentenonderzoek uitvoeren. Maar goed, tijd voor dat onderzoek plus die kandidaat vragen, bedenktijd etc.. Dat kost allemaal even. Bovendien kunnen ze nu prachtig terugkomen op alles dat Vogelaar de 'regering' van de Antillen beloofd mag hebben.
Oud 15-11-2008, 14:49
arPos
arPos is offline
Waarom geen databank probleemjeugd, ipv. probleemantillianen?

Citaat:
„Het is voor ons echt een voorwaarde dat etniciteit geregistreerd wordt zodat we criminaliteit, schooluitval en werkloosheid veel beter in beeld krijgen en aan kunnen pakken”
Kijk ik ben het hier wel met opstelten eens maar hoe beperkt zich dat tot de relatief kleine groep antillianen?

Citaat:
Bovendien kunnen ze nu prachtig terugkomen op alles dat Vogelaar de 'regering' van de Antillen beloofd mag hebben.
zoals? en net of we ons daar eerder aan gehouden hebben
Citaat:
De AIVD moet bijvoorbeeld een antecedentenonderzoek uitvoeren?
waarom?
Oud 15-11-2008, 14:51
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
waarom?

Oud 15-11-2008, 15:05
arPos
arPos is offline
Nee dat maakt een hoop duidelijk?

Kijk hier wordt vogelaar wel fijn als dé zondebok de laan uit gestuurd terwijl ze het allemaal wel goed bedoelt maar niet de juiste persoon is, maar niemand heeft het er over dat post-pim er geen duidelijke aanpak is.

nogmaals wil ik vragen waarom wonen en wijken niet onder sociale zaken valt en intergratie en deportatie apart.

Geheel in PvdA stijl (of moet ik zeggen vroegere) vond Vogelaar dat je grenzen stellen moet combineren met perspectief creëren, liever heb ik dat degene die immigreren al enig perspectief hebben, maar vooruit het is nu eenmaal geen VVD-er.

Op deze manier kan je 3/4 van het kabinet wel naar huis sturen.
Oud 15-11-2008, 15:08
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nee dat maakt een hoop duidelijk?
Kennelijk niet dus.

Anyway, da's Philomena Bijlhout, voormalig lid van de milities van Desi Bouterse. Ze is door onthullingen over dat verleden een van de kortstzittende politici ooit geworden.
Men voert een antecedentenonderzoek uit om te voorkomen dat dat soort affaires ontstaan.
Oud 15-11-2008, 15:16
arPos
arPos is offline
Citaat:
Kennelijk niet dus.

Anyway, da's Philomena Bijlhout, voormalig lid van de milities van Desi Bouterse. Ze is door onthullingen over dat verleden een van de kortstzittende politici ooit geworden.
Men voert een antecedentenonderzoek uit om te voorkomen dat dat soort affaires ontstaan.
Het wordt nog onduidelijker.

vogelaar hoort bij de bouterse milities? (suriname =/= antillen)
Dat heeft zin nadat je iemand de laan uit hebt gestuurd?

Is wat mij betreft allemaal tijd en energie die je beter kan besteden.
Oud 15-11-2008, 17:39
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
vogelaar hoort bij de bouterse milities?
wtf? dat wist ik niet!
Oud 15-11-2008, 18:33
arPos
arPos is offline
Citaat:
wtf? dat wist ik niet!
ik ook niet

Anyway om maar weer de nuttige richting op te gaan:
ze is dus eruit gesmeten omdat haar visie niet overeenkwam met de visie van de PvdA.

Kan iemand mij vertellen sinds wanneer de PvdA een visie heeft?
Oud 15-11-2008, 18:38
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Het wordt nog onduidelijker.

vogelaar hoort bij de bouterse milities? (suriname =/= antillen)
Dat heeft zin nadat je iemand de laan uit hebt gestuurd?

Is wat mij betreft allemaal tijd en energie die je beter kan besteden.
T_ID vertelt het allemaal ietwat krom. Bijlhout zou staatsecretaris ergens voor worden (ik meen in Balkenende I), en is dat ook geweest. Echter, binnen 1 dag na haar aantreden kwam naar buiten dat zij ooit voor Bouterse heeft gewerkt, en ze heeft daarop meteen haar ontslag aangeboden. De duur van haar staatsecretarisschap wordt dan ook geteld in uren, in plaats van dagen of maanden.

Dat is dus de reden dat de AIVD een antecedentenonderzoek doet. Ik weet zo alleen even de AIVD (of toen nog BVD?) dat ook voor Bijlhout heeft gedaan.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Philomena_Bijlhout
Oud 15-11-2008, 19:52
arPos
arPos is offline
Citaat:
T_ID vertelt het allemaal ietwat krom. Bijlhout zou staatsecretaris ergens voor worden (ik meen in Balkenende I), en is dat ook geweest. Echter, binnen 1 dag na haar aantreden kwam naar buiten dat zij ooit voor Bouterse heeft gewerkt, en ze heeft daarop meteen haar ontslag aangeboden. De duur van haar staatsecretarisschap wordt dan ook geteld in uren, in plaats van dagen of maanden.

Dat is dus de reden dat de AIVD een antecedentenonderzoek doet. Ik weet zo alleen even de AIVD (of toen nog BVD?) dat ook voor Bijlhout heeft gedaan.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Philomena_Bijlhout
"het secretariaat van emancipatiezaken"

Blijkbaar was ze al in de 2 maanden daarvoor lid van de staten generaal, dus zo snel kwamen ze er niet achter, maar waarom zou er een onderzoek moeten plaatsvinden naar vogelaar dan?

Achja balkenende I gecrashed in 86 dagen, toen hadden we er al mee moeten stoppen maar een ezel in het algemeen stoot zich 4 keer tegen dezelfde steen.

Citaat:
waaronder een minister zonder portefeuille - de Minister voor Vreemdelingenbeleid en Integratie, Hilbrand Nawijn - die onder het Ministerie van Justitie viel
Ow dus dat ministerie is dus al langer portefeuille-loos, gek he dat het niet werkt dan.
Oud 15-11-2008, 20:59
T_ID
T_ID is offline
Mwo, met kabinetten Balkenende bleek te gelden: driemaal is scheepsrecht, en de rest teveel.
Oud 15-11-2008, 22:12
arPos
arPos is offline
Citaat:
Mwo, met kabinetten Balkenende bleek te gelden: driemaal is scheepsrecht, en de rest teveel.
Had je vast graag gezien, maar was bij voorbaat al een tussenkabinet niet?
Wat een poppenkast weer.
Oud 16-11-2008, 18:47
Verwijderd
Mooi en net goed. Dit is gelukkig alvast de eerste minister van dit kabinet dat de laan is uitgestuurd.

Nu de rest nog.

Een Nederlands minister dat zich voor een tv-programma in burka gaat hullen, verdiend het niet om Nederlander èn minister te zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2008, 20:15
De Veroorzaker
Citaat:
Een Nederlands minister dat zich voor een tv-programma in burka gaat hullen, verdiend het niet om Nederlander èn minister te zijn.
Aha! En kun je even een linkje van die regelgeving hier neerzetten?

Ben benieuwd of ik het dan wel verdien met mijn voorkeur voor italiaans eten en absolute afkeer van aardappelen
Oud 16-11-2008, 20:53
arPos
arPos is offline
Citaat:
Ben benieuwd of ik het dan wel verdien met mijn voorkeur voor italiaans eten en absolute afkeer van aardappelen
Daar krijg je de doodstraf voor.

Misschien moeten ministers herkenbaar zijn ivm. hun representatieve functie, maar omdat het voor een tv-programma is zal het waarschijnlijk niet aangerekend worden.

over wie en welk tv programma gaat de roddel?

Citaat:
"de laan" uit gestuurd
hihi, Zou balkie&bos dat express hebben gedaan
Oud 16-11-2008, 22:40
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Aha! En kun je even een linkje van die regelgeving hier neerzetten?

Spaghetti is geen symbool van onderdanigheid aan waarden die het totale tegenovergestelde van de Nederlandse samenleving zijn.

Ik kan overigens nergens terugvinden dat Vogelaar er zelf een aantrok. Ze veroorzaakte alleen een rel door vrij vroeg naar haar aantreden te beweren dat het prima is om een burka te dragen, daarmee fijntjes aangevend dat ze gewoon totaal niet in staat is om te snappen waar die sluier vandaan komt, waar het voor dient en wat de symboliek is.

Het was slechts een voorbode van hoe onbegrijpend Vogelaar met dat soort dingen is. Het heeft ons ruim tien jaar gekost voordat je serieus kritiek kunt uiten op dat soort fundamentalisme en het lijden dat het veroorzaakt, zonder direct voor racist te worden uitgemaakt, een stukje puur op papier bestaande knuffelislam uitgesmeerd te krijgen, met de toevoeging dat je als blanke ongelovige hond nu je bek moet houden. Als iemand, zeker een minister, daarna niet kan bevatten hoe ver dat heeft moeten ontwikkelen, dan is dat gewoon politieke onhandigheid.

Laatst gewijzigd op 16-11-2008 om 22:55.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-11-2008, 17:01
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
waar was dat?
Met citaat reageren
Oud 17-11-2008, 19:07
Verwijderd
Citaat:
Mooi en net goed. Dit is gelukkig alvast de eerste minister van dit kabinet dat de laan is uitgestuurd.

Nu de rest nog.

Als jij even Nederlands gaat leren mag je terugkomen met je debiele opmerkingen mmkay?
Met citaat reageren
Oud 17-11-2008, 19:11
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Als jij even Nederlands gaat leren mag je terugkomen met je debiele opmerkingen mmkay?
Als je zo door gaat met tegenover iedereen die niet links is op de persoon te spelen, sturen ze zometeen nog Rouvoet op je af.

(ach, je moet toch een horrorverhaal verzinnen ter afschrikking als de leeftijd dat in de zak mee naar Spanje niet meer geloofd wordt )
Oud 17-11-2008, 19:12
Verwijderd
Citaat:
waar was dat?
Dat was een paar maanden terug op de publieke omroep. Netwerk ofzo geloof ik of éénvandaag (of tweevandaag zoals dat tegenwoordig heet)

Volgens mij, als ik het me goed herinner:

Ging ze met een cameraploeg naar een Turkse of Marokkaanse klerenmaker om daar een nieuw kleding stuk aan te laten meten. Ze paste volgens mij van alles voor het oog van de camera (van Turkse hoeden tot Marokkaanse schoenen en sandalen) en geloof ik ook een burka of hoofddoek. In dat tv-programma zei ze ook volgens mij dat het prima is om een burka te dragen.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2008, 19:32
Verwijderd
Citaat:
Als je zo door gaat met tegenover iedereen die niet links is op de persoon te spelen, sturen ze zometeen nog Rouvoet op je af.

(ach, je moet toch een horrorverhaal verzinnen ter afschrikking als de leeftijd dat in de zak mee naar Spanje niet meer geloofd wordt )
Ohohohoh. Je snapt niets. Ik ben ongelofelijk blij dat die incompetente, mediaschuwe, niets toevoegende, maar bovenal lelijkhoofdige zak aardappelen van een minister is afgetreden, maar als je dergelijke domme opmerkingen maakt kan je op zijn minst moeite doen om het even foutloos te doen, mais non?
Met citaat reageren
Oud 17-11-2008, 19:40
De Veroorzaker
Citaat:
Spaghetti is geen symbool van onderdanigheid aan waarden die het totale tegenovergestelde van de Nederlandse samenleving zijn.

Ik kan overigens nergens terugvinden dat Vogelaar er zelf een aantrok. Ze veroorzaakte alleen een rel door vrij vroeg naar haar aantreden te beweren dat het prima is om een burka te dragen, daarmee fijntjes aangevend dat ze gewoon totaal niet in staat is om te snappen waar die sluier vandaan komt, waar het voor dient en wat de symboliek is.

Het was slechts een voorbode van hoe onbegrijpend Vogelaar met dat soort dingen is. Het heeft ons ruim tien jaar gekost voordat je serieus kritiek kunt uiten op dat soort fundamentalisme en het lijden dat het veroorzaakt, zonder direct voor racist te worden uitgemaakt, een stukje puur op papier bestaande knuffelislam uitgesmeerd te krijgen, met de toevoeging dat je als blanke ongelovige hond nu je bek moet houden. Als iemand, zeker een minister, daarna niet kan bevatten hoe ver dat heeft moeten ontwikkelen, dan is dat gewoon politieke onhandigheid.
Dat ben ik helemaal met je eens, dat soort opmerkingen kan een minister niet maken, net als dat balkenende toen niet had moeten zeggen dat het homohuwelijk niet zijn persoonlijke voorkeur was ergens in india (of elders).

Maar als welke minister dan ook in een of ander willekeurig zeikprogramma een burka aan doet kan ik daar niet over vallen en ik ga ervan uit dat het niet om een interview met de minister ging. En als ik de beschrijving van het programma nu lees zie ik het probleem niet tenzij zijn laatste opmerking waar is of dat het probleem is dat de publieke omroepen van die multiculturele zaadprogramma's maken.
Oud 19-11-2008, 00:01
Verwijderd
Citaat:
Dat was een paar maanden terug op de publieke omroep. Netwerk ofzo geloof ik of éénvandaag (of tweevandaag zoals dat tegenwoordig heet)

Volgens mij, als ik het me goed herinner:

Ging ze met een cameraploeg naar een Turkse of Marokkaanse klerenmaker om daar een nieuw kleding stuk aan te laten meten. Ze paste volgens mij van alles voor het oog van de camera (van Turkse hoeden tot Marokkaanse schoenen en sandalen) en geloof ik ook een burka of hoofddoek. In dat tv-programma zei ze ook volgens mij dat het prima is om een burka te dragen.
Het is maar waar je je druk om maakt. De boerka is waarschijnlijk de grootste non-issue uit de geschiedenis van de Nederlandse politiek.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2008, 20:58
Verwijderd
Citaat:
Het is maar waar je je druk om maakt. De boerka is waarschijnlijk de grootste non-issue uit de geschiedenis van de Nederlandse politiek.
Ja, misschien bij jouw in je politiek-correcte SP-buurt, het Groningse Christelijke platteland of je VVD-kak-wijk in Wassenaar.

Ik word doodziek van die pinguins bij mij over straat. Allemaal in het asiel stoppen die loslopende dieren en terug in het wild uitzetten. Een spuitje doet natuurlijk ook wonderen.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2008, 21:26
Verwijderd
Citaat:
Ja, misschien bij jouw in je politiek-correcte SP-buurt, het Groningse Christelijke platteland of je VVD-kak-wijk in Wassenaar.

Ik word doodziek van die pinguins bij mij over straat. Allemaal in het asiel stoppen die loslopende dieren en terug in het wild uitzetten. Een spuitje doet natuurlijk ook wonderen.
Er zijn hoogstens een paar honderd boerkadragers in Nederland, en ze doen ook nog eens niemand kwaad.

Overigens is mijn residentie noch SP-buurt, noch Gronings christelijk platteland, noch VVD-kak-wijk.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2008, 19:03
De Veroorzaker
Citaat:

Dat je nog kunt typen met dat bord voor je kop. Is het wel eens in je opgekomen dat er mensen zijn die dezelfde problemen hebben maar met andere oplossingen komen?
Oud 22-11-2008, 13:14
Verwijderd
Citaat:
Dat je nog kunt typen met dat bord voor je kop. Is het wel eens in je opgekomen dat er mensen zijn die dezelfde problemen hebben maar met andere oplossingen komen?
Nou wat voor oplossingen zijn er dan nog meer?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2008, 13:50
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nou wat voor oplossingen zijn er dan nog meer?
Scheerlijnen en tentharingen. Waait ook niet meer weg op een dag als gister dan.
Oud 22-11-2008, 14:13
arPos
arPos is offline
Citaat:

Ik woon in hartje rotterdam en heb tot op vandaag pas 1 burka gezien.

die 'pinguins' die jij bedoelt dragen geen burka.
en al helemaal onze generatie niet.
Oud 22-11-2008, 15:52
Elle
Elle is offline
Citaat:

Een reactie die typerend is voor kortzichtigheid.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2008, 22:07
Verwijderd
Citaat:
Scheerlijnen en tentharingen. Waait ook niet meer weg op een dag als gister dan.
Die mensen moeten gewoon in eigen land met hun burka een tentenkamp voor vluchtelingen (soortgenoten) opzetten en niet hier alleen maar de problemen komen verzwaren.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2008, 22:11
Mobius
Mobius is offline
Boerka's zijn het probleem niet. Het is het relschoppende riftuig en de haatbaarden waardoor ze opgevoed worden. Stuur de inquisitie erlangs en het probleem is weg.
Oud 26-11-2008, 22:17
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Stuur de inquisitie erlangs en het probleem is weg.
Laat dat nu net het Nederlandse equivalent van precies hetzelfde verschijnsel als islamitisch fundamentalisme en de daardoor veroorzaakte aanpassingsproblemen en disfunctioneren zijn.
Oud 26-11-2008, 23:15
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Laat dat nu net het Nederlandse equivalent van precies hetzelfde verschijnsel als islamitisch fundamentalisme en de daardoor veroorzaakte aanpassingsproblemen en disfunctioneren zijn.
Ik weet zeker dat we er allemaal heel blij van worden.
Oud 29-11-2008, 20:33
arPos
arPos is offline
Oud 03-12-2008, 11:23
Love & Peace
Love & Peace is offline
Ik wil haar boek wel lezen.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2008, 12:35
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Waarom geen databank probleemjeugd, ipv. probleemantillianen?
Inderdaad! En dat was - geloof ik - ook wat Vogelaar uiteindelijk wilde.

Nu zie je dat de hypocriete tweede kamer over Wilders partij valt met een recente uitspraak t.a.v. Turken en Marokkanen (en let vooral op de hypocriete PvdA die hierover valt):

Trouw 02-12-08

Verdonk noemt PVV-voorstel reljeugd discriminatoir

(Novum) - In de Tweede Kamer is dinsdagavond met verontwaardiging gereageerd op het voorstel van PVV-Kamerlid Sietse Fritsma om ouders van minderjarige Turkse of Marokkaanse raddraaiers op te sluiten en eventueel hun paspoort af te nemen en het land uit te zetten. Autochtone ouders van relschoppers die hetzelfde misdrijf plegen, hoeven niet de cel in. "Wat u zegt is pure discriminatie", zei Rita Verdonk (TON).

Fritsma kwam met de maatregel tijdens de behandeling van de begroting van minister voor Wonen, Wijken en Integratie Eberhard van der Laan (PvdA). Aanleiding om apart te gaan straffen is de aanhoudende 'golf van Marokkaanse straatterroristen' die Nederland overspoelt. De problemen in Gouda en een verstoorde lampionnenoptocht in een Haagse probleemwijk voerde Fritsma op als voorbeeld.

De ouders van deze probleemjongeren, veelal van Turkse of Marokkaanse komaf, zouden ook moeten worden gestraft met een gevangenisstraf als het gedrag van hun kinderen niet verbetert. En als de jongeren volharden in hun agressie en in het bezit zijn van een dubbel paspoort, moet de Nederlandse nationaliteit worden afgenomen en worden ouders en kind het land uitgezet. "Het is een triest gegeven wanneer ouders hun verantwoordelijkheid niet nemen. Met een gevangenisstraf in het vooruitzicht gaan ze beter hun best doen", lichtte Fritsma zijn voorstel toe.

De gevangenisstraf geldt niet voor jongeren of ouders van Nederlandse afkomst. "Je moet het probleem aanpakken bij de bron, jongeren met een Marokkaanse of Turkse achtergrond zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteit." En Nederlanders van Turkse of Marokkaanse komaf worden alleen het land uitgezet als ze twee paspoorten hebben. "Je kunt niet iemand statenloos maken."

Dit onderscheid kwam hem op forse, Kamerbrede, kritiek te staan. "U bent echt niet goed wijs", zei Boris van der Ham (D66), die hierin werd bijgevallen door Paulus Jansen (SP). "Een Marokkaanse jongere die een homo mishandelt moet een andere straf krijgen dan een autochtone jongere die een homo mishandelt?", zo vroeg Verdonk. "Het delict is hetzelfde, maar je kunt ze niet hetzelfde behandelen. Bij Marokkanen komt geweld tegen homo's veel vaker voor en is vaak ideologisch gedreven", zei Fritsma. Dat Verdonk hem vervolgens beschuldigde van discriminatie, deed de PVV'er af als een 'goedkoop argument'.

Het CDA riep Fritsma op om niet alleen voorstellen te lanceren, maar ook eens met een initiatiefwetsvoorstel komt.

Jeroen Dijsselbloem (PvdA) deed het voorstel af als een 'absoluut volstrekt inconsequente redenering'. "U wilt onderscheid maken tussen Nederlanders en Nederlanders." De PvdA wil een aparte positie creëren voor jeugdigen en jongvolwassenen. Het is volgens de sociaaldemocraten niet meer van deze tijd dat 'een doorgewinterde 17-jarige crimineel die tekeer gaat, weg kan komen met een relatief lichte jeugdstraf, terwijl een 19-jarige die kinderlijk de fout is gegaan, standaard als volwassene worden berecht'.
Oud 03-12-2008, 19:57
Verwijderd
Oh jah; Die lampionnenoptocht die toch stiekem niet zo verstierd was
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten