Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2008, 12:15
funnytess
funnytess is offline
Hoi hoi,

Voor mijn debat van Nederlands moet ik voor de stelling zijn:

- De islamisering van Nederland is een gevaar voor onze samenleving.

Ik zou graag willen weten hoe jullie zelf tegenover deze stelling staan en waarom.
Gewoon om te weten welke dingen ik eventueel kan verwachten en benoemen.
Natuurlijk heb ik al gegoogled, maar van argumenten van Wilders moet je niet veel verwachten.
Verder heb ik onduidelijke tabellen van het CBS gevonden. Die moet ik nog even gaan uitspitten.

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-11-2008, 19:17
T_ID
T_ID is offline
Wijs op de politieke overcorrectheid, intolerantie en de fundamentalisten die door hen een kans krijgen. Figuren als Ella Vogelaar ("een burka is toch prima?"), Timo Eekhoudt ("Ik ben voor politieke tolerantie, en iedereen die tegen me is moet verboden of aangeklaagd worden.") en Mohamed Enait ("Ik mag blanke vrouwen toch discrimineren? Ik heb zelfs recht op een baan omdat ik moslim ben!!") vormen een mooi rijtje voor voorbeelden hoe je zo'n zaak op kan bouwen.

Wilders is niet eens zozeer een goed voorbeeld omdat hij op zijn beurt christelijke intolerantie vertegenwoordigt, maar het zijn juist de reacties op hem die duidelijke symptomen vormen.
Oud 17-11-2008, 21:52
Elle
Elle is offline
Citaat:
Hoi hoi,

Natuurlijk heb ik al gegoogled, maar van argumenten van Wilders moet je niet veel verwachten.
Verder heb ik onduidelijke tabellen van het CBS gevonden. Die moet ik nog even gaan uitspitten.
je hebt mijn inziens niet echt ''veel'' gedaan.
ik raad je daarom ook aan om zelf beter naar informatie te zoeken, aangezien dit geen schaars goed is voor het door jou gekozen onderwerp

als je meer info hebt ben ik uiteraard bereid je aan te vullen, maar dat nu even terzijde
Met citaat reageren
Oud 20-11-2008, 23:16
Laisve
Laisve is offline
Wat dacht je van dat de waarden van de islam fundamenteel in strijd zijn met onze waarden (verankerd in, och hoe heet dat ook alweer, euh, de GRONDWET) ?

/ziet nu pas de datum, nvr mind
Oud 23-11-2008, 17:37
Whateveryoulike
Whateveryoulike is offline
Tussendoor:

Niet alleen de islam doet alles, de aanslagen kunnen ook gedaan worden door de joden, de meeste beschuldigen de Islam maar daar hebben ze geen bewijs op!

Moest even tussendoor, kun nog eens doordenken
Met citaat reageren
Oud 23-11-2008, 17:43
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Niet alleen de islam doet alles, de aanslagen kunnen ook gedaan worden door de joden, de meeste beschuldigen de Islam maar daar hebben ze geen bewijs op!
Dank je, maar als we antisemitische conspiracy nuts nodig hadden in deze discussie, dan zou men dat toch gezegd hebben?

Zelfs voor een 13-jarige is zo'n standpunt een motie van wantrouwen tegen je eigen intellect..
Oud 24-11-2008, 11:16
wieke92
wieke92 is offline
Ik denk dat de islamisering niet zo zeer een gevaar is voor onze samenleving. De normen en waarden die je uit de koran zou halen, als je goed leest, zijn hetzelfde als die uit de bijbel. Wat wij alleen zien zijn radicale moslims en dat is wat ons afschrikt.
Wij moeten er voor blijven waken dat geloof en bestuur gescheiden blijft.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2008, 11:26
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
De normen en waarden die je uit de koran zou halen, als je goed leest, zijn hetzelfde als die uit de bijbel.
Ik zou juist zeggen dat dat het tot een enorm probleem zou maken. De bijbel gebied het uitmoorden van volken, hele steden, slavenhandel, prostitutie en nog heel wat andere dingen die niet door de beugel kunnen.
Oud 24-11-2008, 14:19
wieke92
wieke92 is offline
Citaat:
Ik zou juist zeggen dat dat het tot een enorm probleem zou maken. De bijbel gebied het uitmoorden van volken, hele steden, slavenhandel, prostitutie en nog heel wat andere dingen die niet door de beugel kunnen.
Dus jij zegt eigenlijk dat de christelijke maatschappij die we hebben verkeerd is?

De islam die hier ook wordt geaccepteerd zal echt niet toch resultaat geven dat er geen abortus meer gepleegd mag worden, we oorlogen moeten voeren, slavenhandel weer in gaan voeren enz...
Dat heeft toch niks te maken met islamisering? Dat is mijn mening.

Wat denk jij dat islamisering inhoud, T_ID?
Met citaat reageren
Oud 24-11-2008, 16:08
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dus jij zegt eigenlijk dat de christelijke maatschappij die we hebben verkeerd is?
Wie is 'we'? Het kan niet slaan op Nederland, want de staat is seculier, en we hebben hier tevens nog nooit geheel geleefd volgens de normen en waarden van de bijbel.

Tenminste, de WIC deed een dappere poging, maar dat eindigde op den duur ook.
Citaat:
De islam die hier ook wordt geaccepteerd zal echt niet toch resultaat geven dat er geen abortus meer gepleegd mag worden, we oorlogen moeten voeren, slavenhandel weer in gaan voeren enz...
Denk je dat? We kiezen Balkenende IV, er zitten fundamentalisten in, en binnen twee jaar is het discrimineren van homoseksuelen gelegaliseerd, krijgen clubs die homohaat verspreiden subsidie, wordt er gemorreld aan het recht een abortus te ondergaan, en worden duizenden kinderen in de Jeugdzorg het slachtoffer van de christelijke doctrine dat koste wat kost het gezin bij elkaar moet blijven. De Raad van State moest zelfs ingrijpen toen Bussemaker probeerde Women on Waves weg te pesten omdat hun activiteiten politiek niet goed liggen bij dit kabinet.

En dat is in slechts twee jaar, met een seculiere coalitiepartner erbij die het had kunnen blokkeren als ze dat hadden gewild. Als die coalitiepartner nog net iets minder ruggengraat had gehad, dan was het ondertussen verboden geweest om iets negatiefs te zeggen over goden, en was daarmee de vrijheid van godsdienst en de vrijheid van meningsuiting afgeschaft.

Dit zijn dan voornamelijk voorbeelden van destructieve invloed van het christendom op de samenleving, maar deze voorbeelden laten zien dat Nederland wel degelijk ontseculariseerd kan worden, en dat onze samenleving wel degelijk gevaar loopt als dergelijke elementen een te grote stem krijgen.
Citaat:
Wat denk jij dat islamisering inhoud, T_ID?
In de context van de huidige ophef erover doelt men in de regel op de toenemende invloed van de islam en de daarbij horende culturele invloeden uit islamitische landen, en dan met name de (aanpassings)problemen die het met zich meebrengt.

Tenminste, ik denk niet dat er mensen zijn die serieus geloven in de 'demografische ramp' waar Wilders op zinspeelt. Ik denk dat dat vooral een metafoor is die slaat op de problemen die we ondervinden door gedrag onder overwegend islamitische bevolkingsgroepen.
Oud 24-11-2008, 18:29
stormfront
ik denk dat www.stormfront.org wel een goede site is voor jullie(ik ben er zelf ook lid van) er is een speciale afdeling voor Nederland en Vlaanderen.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2008, 22:24
Antubis88
Antubis88 is offline
Misschien dat je argumenten kunt vinden over islam en democratie. Er is genoeg over te vinden. Er word vaak gedacht van een moslim dat hij/zij ten eerste loyaal is aan de geloofsgemeenschap, niet aan de nederlandse wet. Dat strookt met de democratie, dus zou islamisering niet goed zijn voor de nederlandse samenleving.
Ik vind dat dit niet zo is, omdat er meer moslims zijn die ten eerste loyaal zijn aan de nederlandse wet dan aan de oemma.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2009, 21:57
zainab182
zainab182 is offline
Ik vind zowiezo islamisering een dom woord. De samenleving islamiseert helemaal niet. Er wordt maar geroepen dat ''de moslims'' steeds meer invloed krijgen enz; welke invloed? Ik merk er geen hol van.. Burka's en hoofddoekjes? Zijn er al geweest sinds de eerste moslims in ons land waren en dan is het nu in ene een big deal. Vroeger had niemand daar problemen mee. Sterker nog, volgens mij kon het mensen vrij weinig schelen hoe een ander erbij liep totdat bepaalde politieke figuren er heel veel ophef over maakten. En als je niet zo ruimdenkend bent, gaat dat de verkeerde kant op. Allemaal intolerantie en discriminatie tegenwoordig, laat iedereen lekker in zijn/haar waarde.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten