Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2008, 20:02
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Hee allen!

Ben net bezig mijn Sinterklaaslijstje te maken, maar ik stuitte op iets wat ik niet wist:
Wat is het verschil tussen Ernie Ball (elektrische gitaar)snaren 'Super Slinky' en 'Power Slinky'?

Op mijn gitaar zitten nu Super Slinky's maar dat is omdat ik eigenlijk nooit iets anders heb geprobeerd. Ze zaten erop toen ik de gitaar kocht, en ik heb steeds dezelfde genomen.

Een andere vraag: Is Ernie Ball wel het beste merk? Ik zag ook Elixir snaren maar ik heb geen idee of hier veel kwaliteitsverschil tussen zit ja of nee. Hebben jullie favorieten? Zo ja: waarom dat dan?

Graag advies! Ik ben erg benieuwd!
Oud 17-11-2008, 23:24
DeadNation
DeadNation is offline
Maakt me echt geen kont uit. Als ze maar een beetje stroef aanvoelen vanaf het begin. Hou niet van gladde nieuwe snaren. Breek verder nooit snaren en vervang ze zelden. Tenzij de rek er echt uit is.
Oud 18-11-2008, 09:42
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Ik heb ernie ball en elixer geprobeerd. Gebruik de laatste jaren vooral ernie ball. De Elixer snaren zijn een stuk duurder, en zit dan wel een speciale coating om de snaar zodat die langer meegaat/langer zijn geluid behoud. Volgens mij zorgt die coating dat zweet/vuil van je handen niet tot de snaar doordringt. Maar als je veelvuldig gebruik maakt van snaren zou ik eerder voor de ernie ball gaan.
Oud 18-11-2008, 10:16
Verwijderd
Ik heb altijd D'Addario-snaren voor gitaar en bas, ik vind die Ernie Ball-snaren veel te glad.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2008, 14:12
DeadNation
DeadNation is offline
Heb ik dus ook.
Oud 18-11-2008, 16:44
Verwijderd
Ik vind die ernies juist erg snel dof worden. Nu ligt er een setje elixr's op maar ook niet lang. Toch maar eens kijken of Gaudi iets is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten